שיחה:עולם הקולנוע

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בס"ד תבורכו על כתיבתו. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 19:28, 28 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

הכל קולנוע - שבועון "עולם הקולנע" בראי התקופה[עריכת קוד מקור]

שבועון "עולם הקולנע" - כך במקור - הצטיין ב-שלושה מרכיבים ייחודיים : א.צילומי הצבע הטבעיים,שהופיעו על שערו הקדמי והאחורי,של כוכבני וכוכבניות הקולנוע הפופולריים של אז (כך היה כינוים בלשון השבועון).להזכיר,כי העיתונים היומיים עברו לצבע כרומו רק במחצית השנייה של שנות ה-80', כלומר 27 שנים מאוחר יותר!

ב. מ-1959,הכתב המרכזי של העיתון היה ,ללא ספק, ג.עיטור המיתולוגי (שאף פעם לא הוכתר בשמו האמיתי עיטור גלביץ-גלבץ).שמו המלא התגלה לשרידי מוקירי זיכרו עם פטירתו בשנת 1993.עיטור המנוח התחיל את הקריירה העיתונאית שלו בפאריס דווקא,כשיפי תוארו, הגינותו ונימוסיו המהוקצעים הביאו אותו לצילומים משותפים עם גדולי הכוכבים של אז,כמו ברג'יט בארדו, ג'ינה לולובריג'ידה ,ליז טיילור ואחרים.רק כעבור מספר שנים,עת סיים את לימודיו האקדמיים בצרפת,קבע מושבו בתל אביב ותיאר בנאמנות את חיי התרבות והבידור של אותה תקופה למעלה מעשור.

ג.לשון העיתון הייתה נקייה,מדויקת ומנופה,למרות שברשימת חברי המערכת לא נרשם שום תואר של "עורך לשוני".

אגב,עם חברי המערכת בתחילת שנות ה-60'(לפחות) נמנה אריה חשביה,שלימים התפרסם כמומחה לענייני אסטרטגיה ומדיניות ביטחון לאומי. אשתו, עדינה ("ח.עדינה"), היא אותה עדינה המיתולוגית,שהייתה עונה מדי שבוע בשבוע על שאלות הקוראים בענייני כוכבים (של קולנוע,כמובן),שהיו מציפים אותה כנחשול צונאמי ,ואשר הייתה מקפידה לענות רק על פניות שהובאו תחת שמם המלא של השואלים. "כמו שאתה לא רוצה לקבל חצי תשובה - כך אנחנו לא מעוניינים לקבל חצי שם בפנייה אלינו",כתבה לא פעם ולא פעמיים לפונים סוררים.