שיחה:עידוש כבידתי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

באמצעות המאסה הגדולה והצפופה שלהם משמשים צבירים של גלקסיות מעין עדשות, המעוותות את התמונות שמתקבלות מגלקסיות שנמצאות הרחק מאחורי צבירים אלה.

עיוות התמונות נובע מהטיית קרני האור, בהשפעת כוח משיכה גרוויטציוני על פי ניבויי תורת היחסות הכללית של איינשטיין. התמונות המעוותות מאפשרות מדידה של כמות המאסה בצבירי הגלקסיות. רוב המאסה, מסתבר, עשויה מחומר אפל שטיבו אינו ידוע.

הגברת עוצמת התמונות הנובעת מאפקט העדשה הגרוויטציונית מאפשרת גם ראיית גלקסיות רחוקות, מהיקום המוקדם, שלא היה אפשר לראותן ללא נוכחות העדשה. כך משמשים צבירי הגלקסיות עצמם כטלסקופי ענק טבעיים, המאפשרים תצפית למרחקים גדולים עוד יותר.



האבל צילם בעזרת עדשת כבידה גלקסיות במרחק 13 מיליארד שנות אור http://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?U=no&ItemID=422782753&CNumber=10242994&lan=en&SiteName=hayadan&SearchType=Product&ValuePage=Product


למה אין איזכור בערך לליקוי החמה של 1919 (?) בו הוכח קיום התופעה הזו? או שיש וזה התחבא ממני? emanשיחה 08:28, 16 דצמבר 2005 (UTC)

הועבר לדף ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:עידוש כבידתי
דוד שי 05:39, 18 דצמבר 2005 (UTC)

כותרת דרגה 2 - סוגים של עידוש[עריכת קוד מקור]

אני מוסיף כותרת מדרגה 2: "סוגים של עידוש כבידתי".
הסיבה היא שאני רוצה לקשר מערך אחר היישר אל ההסבר מהו "מיקרו-עידוש כבידתי" (microlensing).
אוהד ל 22:44, 30 ינואר 2006 (UTC)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:48, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:49, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בעידוש כבידתי שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 02:49, 14 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]