שיחה:ענן אטלס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ענן אטלס? אני מבין שמפיצי הסרט בישראל לא קראו את הספר "אטלס של עננים" שעליו הוא מבוסס.

תקנו בבקשה את שמות הבמאים הפסקה הראשונה...[עריכת קוד מקור]

לא נעים שויקי בעברית תהיה המקום היחיד שחושב שאלה עדיין "האחים ואשובסקי", תציצו בערך באנגלית, שם הכינוי הוא The Wachowskis, כיוון שהם לא שני אחים. תודה!

ראשית - לא נהוג להשאיר הערות ללא חתימה בויקיפדיה. (חותמים על ידי השארת ארבעה סימני טילדה ~). שנית, תיקנתי את התייחסות לאחים ואשובסקי - כי הצדק עימך. אולם ברגע שיכתבו עליהם ערך, אני מניח שההערה הזו תהיה יותר רלוונטית, מאחר שכיום אין עליהם ערך בוקיפדיה העברית. לכשיהיה, אז חשוב לדאוג שהערך יקרא "אנדי ולנה ואשובסקי" או "לנה ואנדי ואשובסקי".גארפילד - שיחה 16:38, 9 בינואר 2013 (IST)[תגובה]

כמה אי דיוקים וטעויות בערך 'ענן אטלס'[עריכת קוד מקור]

פעם ראשונה אחרי הרבה שנים שאני מגיב כאן בכלל. הסרט הזה תואר כמזון לנשמה למבורכים בנשמה עמוקה, ובזבוז זמן גרוע של שעות3 שלא יחזרו מההמונים הרדודים. ואתם קצת פישלתם איתו: הסופר ציין במפורש במדיה שהוא ביקש מ3 הבמאים לא לנסות לשחזר כמה שיותר קרוב את ספרו, אלא להשתמש בדמיון בסרט ונתן להם אישור לפתוח שינויים, לכן אם כתבתם על סמך הספר אולי מכאן חלק מהאי דיוקים.

רוברט פרובישר טוען במכתב למאהבו, שהוא מעולם לא הבין ולא יבין נשים ואת תשוקותיהן, ולא מתוך התענינות או משיכה. הוא לא ביסוקסואל. אלא הומוסקסואל. הוא כותב למאהבו שהסיבה היחידה שהוא שוכב עם אשת מעסיקו, היא בדידותה, והוא מעניק לה שירות בשליחותו, למענה בלבד. הוא מציין לרופרט בחלק אחר במכתב שהוא היה אהבת חייו היחידה של רוברט.

בסיפור של שנות השבעים עם לואיזה ריי ניסיתם לתאר מה קורה, אבל לא דייקתם בתיאור. היא יוצרת קשר עם רופרט ועם אייזק ושניהם רק מנסים לגלות לה שמשהו מסריח קורה שם. את תיק החקירה הפנימית שמהווה את הראיה עצמה, והיכולת להוכיח משהו ולפוצץ את הפרשה- היא מקבלת רק בסוף הסרט, ממייגן אחייניתו של רופרט, במוזיאון. היא נרדפת בתחילה בעקבות הקשר שלה עם שני המדענים, ולאחר מכן בכוונה תחילה עם עזרתו של נייפר, כדי לחשוף את המתנקש ולסגור עימו חשבון, כשנייפר מתקשר למעסיקו ומספר לו שהעיתונאית היא בעיה שלא נפתרה עדיין.

בתיאור הדמויות- אני לא יודע כמה סונמי מופיעות בסרט. אני זיהיתי רק אחת לכל אורך הסיפור. אתם כתבתם כך "סונמי-451, סונמי-351, סונמי פרוצה" אשמח להבהרה, במיוחד למילה האחרונה!

בסיפור האחרון פתחתם בתיאור: איי הוואי, 2321. בעתיד פוסט-אפוקליפטי, כ-106 חורפים לאחר "הנפילה", המתוארכת כשנת 2321. אני לא מתמטיקאי גדול אבל אם שנת פתיחת הסיפור היא 2321, כ106 שנים אחרי השואה האפוקליפטית. לא יתכן שגם היא באותה שנה, אני מקווה שעל כך אין ויכוח.

ולגבי תיאור פתיחת הסיפור, זה אחד הרגעים היותר קשים בסרט. וכאן דווקא מתגלה שדמותו של ג'ורג'י הזקן כן מקבלת גם איזו תפקיד קטן של כפרה בסיום גלגוליה ואותו שיניתם. הוא לא מתגלה לזאכרי לאחר המוות. הוא זה שמציל אותו בהתגלות חזיון רגע לפני שהקניבלים מגיעים, וכשהם מגיעים הוא מייעץ לו להתחבא, ומאז לא עוזב אותו. על משמעות הדברים אפשר להתווכח אבל לא על תזמון הגעתו של השטן, שזה לא כמו שנכתב אחרי הרצח, אלא לפניו.

ודבר אחרון עוד יותר קטנוני מכל הנ"ל :-) עקרבנון וזהרון שהינם דגים ארסיים בשטחה של ישראל, כאשר בני אדם נפגשים איתם והתוצאה לא עלינו- לבית חולים, בעברית תקנית זה מתואר כעקיצת דג ארסי, ולא כהכשה כמו של נחש, שתכלס "נושך את הגפיים". בעוד הדג המדובר בסרט פשוט בעל סנפירים ארסיים על גבו, עליהם האדם דורך בטעות.

חג שמייח וטעים!

ותבורכו על העשייה! לא ידעתי שתחנת הממסר נקראת גם ענן אטלס.

נ.ב. לא יודע אם מישהו בכלל יקרא את זה אז שיניתי בעצמי ב'עריכה' את מה שאני בטוח בו, פלוס כמה טעויות דקדוק זעירות. 109.67.0.171 12:14, 25 במרץ 2013 (IST)[תגובה]

יפה עשית ששיניתי בעצמך - חסכת ממני את ההמלצה שתערוך בעצמך, שכן נראה שאתה בקיא היטב בפרטים הקטנים של הסרט. כמו כן, אשמח אם תוכל להוסיף רשימה של השינויים שלא ביצעת, ולדעתך צריכים לקרות. חג שמח גארפילד - שיחה 13:22, 25 במרץ 2013 (IST)[תגובה]

תודה על המענה הזריז, מה שלא שיניתי זה למטה לגבי שלושת הדמויות של סונמי, ובגלל זה גם שאלתי מאיפה הגעת לכך שיש 3 דמויות שלה עם אותו שם? אגב ביוטיוב יש סרטונים שמראים רק את סיום הסרט, עם החלק בו מראים ויזואלית כמה דמויות שיחק כל שחקן בכל הסרט. בדקתי שם ובאמת אין יותר דמויות שהיא משחקת באותו סיפור עם השם סונמי, וגם בסיפור של בריטניה 2012, הדמות של האלי בארי במסיבה על הגג היא לא אינדיאנית כמו שכתוב בערך, היא אורחת במסיבה שמזהה משהו בדמות של תום הנקס והוא לא מזהה/מגיב לאפשרות לגשת אליה ולהתחיל משהו אחר במקום הבחירה לרצוח את המבקר ולהכנס לכלא. 109.67.0.171 17:56, 26 במרץ 2013 (IST)[תגובה]

שלום לאנונימי. בתגובה להערותיך, הרשה לי להפנותך לדף השיחה של הערך באנגלית, שם העלו הצעה בין היתר לתיקון שם הדמויות, וכך גם אעשה עכשיו. לגבי נקודות השוני בין הספר לסרט - ברור שכערך על הסרט, הוא תורגם על ידי כשם שנכתב בויקי האנגלית, אלא שלא הוספתי פסקה בדבר ההבדלים בין חומר המקור לחומר המצולם, ומן הראוי שייעשה כך. על אף שצפיתי בסרט, לא עמדתי על הדקויות שבו, וטוב שכך עשית. בברכה, העורך ארימיסשיחה 20:57, 26 במרץ 2013 (IST)[תגובה]
הי אנונימי, ולעורך ארימיס. כולם מקדימים אותי בשרשור הזה משום מה קריצה. ראשית רציתי להודיע לאנונימי, שאני לא העורך העיקרי של הערך הזה, כפי שוודאי ניתן להסיק מתגובתו של ארימיס. להבא, כדי להבין מי יצר ערך (או מי התורם העיקרי של ערך), מומלץ לפנות ללשונית השמאלית העליונה שנקראת "גרסאות קודמות" ולבחור באופציה של גרסאות ראשונות.
שנית, אני ממליץ לך לפתוח דף משתמש משלך. כך תוכל לקבל תגובות ישירות ומפורטות יותר לגבי נושאים כלליים בויקיפדיה, ולשאול משתמשים ספציפיים ולקבל התראות על כך.
ולגבי התגובה של ארימיס - אני מסכים עם הערותיך לחלוטין. פעמים רבות אנחנו נשענים על ערכים מקבילים באנגלית, מבלי להוסיף פרטי ידע נוספים רלוונטיים - רק כדי שיהיה ערך בויקיפדיה העברית עצמה. במידה ויש יוזמות להוסיף ידע נוסף לערך - הרי זה מבורך. גארפילד - שיחה 22:29, 26 במרץ 2013 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 15:45, 25 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

משוב מ-6 באוקטובר 2013[עריכת קוד מקור]

בערך הזה , חסר סיפור שלם בסרט המתחולל בשנת 1997 כמדומני, סביב חקירת העיתונאית על שעורריית הנפט ופרויקט האטם האמריקאי.. 213.151.55.30 05:18, 6 באוקטובר 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בענן אטלס שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 07:15, 21 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]