שיחה:עצבי הגולגולת

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מספור החל מאפס - התייעצות גרפית[עריכת קוד מקור]

שלום,מישהו יודע איך אפשר להוסיף מספור אוטומטי שיתחיל מ - 0 ולא מ - 1? נכון לעכשיו, בערך מונים את העצבים החל מהעצב שממוספר כ 0 ועד לעצב הממוספר 12, אך ה - 0 אינו חלק מהמספור האוטומטי ולכן זה לא נראה טוב מבחינה גרפית Nitzanf - שיחה 17:08, 15 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]

שמות עבריים[עריכת קוד מקור]

רצוי להוסיף את שמותיהם העבריים של העצבים. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

בבקשה. להבא, באפשרותך לעשות זאת בעצמך. אביעדוס • ג' בכסלו ה'תש"ע • 14:04, 20 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]

טעות במיקום עצבים 11 ו-12[עריכת קוד מקור]

עצבים 11 ו-12 הוחלפו בטעות במיקומם בתמונה

תיקנתי. תודה! Purielku - שיחה 14:47, 21 בינואר 2014 (IST)[תגובה]

הרחבת הערך[עריכת קוד מקור]

הערך הורחב בהתבסס על הערך בוויקיפדיה האנגלית Ehudjonas - שיחה 18:59, 14 במאי 2015 (IDT)[תגובה]

ערך זה הורחב ושופר במסגרת הקורס „ויקי־רפואה” המתקיים בבית הספר לִרפואה ע״ש סאקלר באוניברסיטת תל־אביב.

פורטל רפואהרשימת ערכים מבוקשים בתחום הרפואהפורטל גוף האדם

שאלות לגבי הקורס והערכים שהועלו במסגרתו יש להפנות אל שני אבנשטיין.


הערכת עמיתים[עריכת קוד מקור]

אהלן אהוד, מאוד מושקע! ההערות שלי:

  • קצת קטנוני, אבל בטבלה עצב 7 (תיקון ניסוח ותוספת מידע): עצב מעורב בעל שני ענפים: הראשון-תנועתי, אחראי על תנועת רוב שרירי הפנים. השני-אחראי על תחושת הטעם משני השלישים הקדמיים של הלשון, ולתחושת מגע באוזן החיצונית ובריריות האף. כמו כן,עוברים דרכו עצבים פאראסימפטטיים לבלוטת הדמעות ולגנגליונים בראש ובצוואר.
  • מקור השם: יומיומי בקום יומי נשמע קצת יותר טוב, טעות הקלדה- מונחים , foramen- לפי מה שאני יודעת המשמעות היא "חור" או "נקב" ולא זיזים.

המסלול התוך גולגולתי: שני צידי קליפת המוח (תיקון טעות הקלדה), פסיק אחרי "אולם".

  • גופי התאים: "שלושה מקומות:" (להוסיף נקודותיים)
  • הגנגליונים: "המערה המשולשת" (טעות הקלדה)
  • יציאה מהגולגולת: "יחד עם עצב הראייה" (טעות הקלדה), עצב הריח (I), מורכב למעשה מסיבי עצב רבים שעוברים דרך חרירים רבים הנקראים ביחד לוח המסננת (cribriform plate) של עצם הכברה, לגבי המונח "עצם היתד", אולי כדאי להוסיף שמדובר בספנואיד (למרות שיפה שהשתמשת בתרגום של כל העצמות לעברית, אבל מי שיש לו בסיס וקורא את זה אולי יתקשה להבין..)
  • תפקיד העצבים- ראייה: "להוסיף תמונה" -? , שמיעה ושיווי משקל : כפל במילה עצב בהתחלה, "כמעט כל הסיבים של עצב הלשון והלוע הם תחושתיים, הוא מספק עצבוב תחושתי ללוע התחתון ולחלק האחורי של הלשון."- ניסוח "רוב הסיבים של עצב הלוע והלשון הם תחושתיים,ומספקים עצבוב ללוע התחתון ולחלק האחורי של הלשון. "בעת פגיעה של אחד מעצבי הלשון והלוע (כאמור, ישנם שני עצבים הגולגלתיים. אחד בכל צד),"- (כאמור, קיים אחד בכל צד של הגולגולת) , העצב התועה: "בדיקת התפקוד" (טעות הקלדה).
  • בדיקה: ניסוח- "אחר בדיקת עצב הריח, ממשיכה הבדיקה בהתבוננות במטופל, פגיעה בעצבים הגולגלתיים עשויה לגרום לעיוותים בפנים ופזילות. "- ראשית, האם התבוננות במטופל באמת באה אחרי בדיקת חוש הריח שלו? הרי רואים את המטופל לפני... ניתן אולי לכתוב "פגיעה בעצבים הגולגלתיים עשויה לגרום לפזילות ועיוותים בפנים, לכן יש לבצע התבוננות על המטופל".
  • לשוניות הראו גם, לקריאה נוספת וכו' ריקות- אם אין מה להוסיף לדעתי אפשר להסיר את התבנית של זה, למרות שאולי אפשר למצוא קישורים נוספים.

בהצלחה(; Ckyann - שיחה 16:07, 18 במאי 2015 (IDT)[תגובה]

שלום, אהוד. כל הכבוד -- הערך שלך עלה למרחב הערכים, אך עדיין נמצא עם תבנית "בעבודה", כך שתוכל להמשיך לעשות בו שינויים. אשר לערך עצמו, ניכר שהשקעת מאמץ בהרחבת הערך. שים לב שכאשר אתה מתרגם מוויקיפדיה האנגלית וישנן הערות שוליים עם שם, אתה חייב להעתיק את תוכנן, אחרת תהיה שגיאה בחלק של הערות השוליים במקום שהמערכת אינה מוצאת את ההערות. כמו כן, שים לב להבדל בין "לקריאה נוספת", אשר בעיקרון מיועד למקורות שאינם דיגיטליים, לבין "קישורים חיצוניים". בהצלחה! Shani - שיחה 17:20, 7 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]

אהוד עבודה מצויינת. המשך עם עוד ערכים. פרופ' המל. Shani - שיחה 16:59, 14 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]

עטיפת העצבים[עריכת קוד מקור]

חסר מידע על עטיפת העצבים במיאלין. גילגמש שיחה 22:53, 30 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]

לא ידוע לי משהו מיוחד על עטיפת העצבים הקרניאלים במיאלין. אם יש לך מידע אתה מוזמן להוסיף. Ehudjonas - שיחה 15:15, 25 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
קרא את הערך הזה: en:Myelin ואת הערכים הקשורים אליו. גילגמש שיחה 15:21, 25 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]