שיחה:עקרון פרמה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מדוע שוחזר הערך? התוספת הייתה במקומה?

לא, היא לא ממש הייתה במקום כי היא חזרה כבר על מה שנאמר ויתרה מכך נדחפה תוך משפט שלא היה שייך לה כלל. גילגמש שיחה 08:19, 10 ינואר 2006 (UTC)
לא נכון. כנראה לא קראת או לא הבנת. אני אפנה למישהו שמבין קצת יותר.
אני לא יודע אם אני מבין קצת יותר, אבל אני מאמין שאני מבין קצת. התוספת הייתה מיותרת. odedeeשיחה‏ 08:41, 10 ינואר 2006 (UTC)
היו בתוספת שני חלקים: ראשית, נושא הזמן המינימלי שהוא חשוב לא פחות מדרך אופטית מינימלית (וחבל שדרך אופטית עדיין אדומה). החלק השני (המציל) מתאים יותר לחוק סנל (למעשה כך מוכיחים את החוק), אולם הוא מסביר מדוע הדרך המהירה אינה דווקא הקו הישר. היה נראה לי שההסבר נמחק ללא מחשבה מעמיקה.
לא שמתי לב למילים על הזמן המינימלי, זה בהחלט צריך להיות בערך. הקטע על המציל לא שייך לא לפה ולא לחוק סנל, זה לא טקסט שמתאים לאנציקלופדיה. odedeeשיחה‏ 08:57, 10 ינואר 2006 (UTC)
בתור אחד שלא מבין גרוש בנושא, הדוגמה הייתה נחמדה. כן, גם באנציקלופדיות יש דוגמאות. Yonidebest Ω Talk 13:25, 10 ינואר 2006 (UTC)

בעיני הדוגמה יפה ומעשירה את הערך, ולכן אחזיר אותה תוך עריכה קלה. דוד שי 18:50, 10 ינואר 2006 (UTC)

שם הערך הוא עקרון פרמה ולא עיקרון פרמה, משום שהוא "עיקרון" כתובה כאן לא בצורתה הבסיסית אלא בסמיכות, ולכן העין מנוקדת בסגול: העיקרון של פרמה, אבל "עקרון פרמה". דוד שי 05:31, 21 פברואר 2006 (UTC)

העיקרון של פרמה[עריכת קוד מקור]

העיקרון של פרמה קובע שהמסלול שקרן האור "תבחר" בו יהיה אקסטרימיאלי (ובעברית קיצון) מבחינת הזמן. כלומר בהשוואה למסלולים הסמוכים לו זמן המעבר מנקודה אחת לשנייה יהיה או הקצר ביותר, או הארוך ביותר או קבוע (סטאציונרי). יש להדגיש שהוא לא בהכרח מינימלי כפי שנכתב בטעות.