שיחה:ערבה (צמח)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למה מוגן!? FrizzlySheep 16:08, 16 יולי 2005 (UTC)

התקפת טרול. הורדתי את ההגנה. גילגמש שיחה 16:33, 16 יולי 2005 (UTC)

שיחזור הערך[עריכת קוד מקור]

הערך שוחזר כי לטעמי מדובר בעריכתו של חנוכה. גילגמש שיחה 18:37, 18 יולי 2005 (UTC)

גם אם לדעתך מדובר בעריכתו של חנוכה (ואני בספק רב), הרי שאני ערכתי את הערך אחריו ואף הוספתי תוכן נוסף. חבל שלא השוות את הגרסאות, וחבל ששיקול הדעת המוטעה שלך גורם נזק סתם. אם היית שוקל מה טוב לוויקיפדיה, הרי שברור מעל לכל ספק שמדובר בתוכן לגיטימי. אני משחזר את הערך ומסיר ממנו את ההגנה. ערןב 19:12, 18 יולי 2005 (UTC)
מה שטוב לויקיפדיה, זה א. שחכם חנוכה לא יהיה כאן, ו-ב. שמפעילי מערכת יפעלו בהתאם להחלטות החד משמעיות שנתקבלו ולא יעשו ככל העולה על רוחם. השיחזור של גילגמש פוגע פגיעה קטנה בערך. השיחזור של ערן פוגע פגיעה באמון שלי בו כמפעיל, ויתכן אף פגיעות נוספות עקב עידודו של חכם חנוכה להמשיך ולהיכנס דרך הפרצות אותם יוצר ערן. אי לכך אני משחזר לעריכתו של גילגמש, ואני מבקש מערןב שלא להמשיך את המלחמה המיותרת הזאת, או שלאף החלטה שהתקבלה פה לא תהיה משמעות. עמית 21:32, 18 יולי 2005 (UTC)
לדעתי צריך לשחזר את הערך, הוא היה לא רע. מה זה חשוב אם חכם חנוכה כתב את הערך, גם אם הוא טרול הוא עדיין תרם לערך וגם זה לא יזיק לו או משהו אם מוחקים. צהוב עולה 21:37, 18 יולי 2005 (UTC)
אתם איבדתם את זה לגמרי? התוכן שיש שם הוא תרגום אחד לאחד של הערך באנגלית. מרגע שאני ערכתי אותו לאחר הגילגול לאחור של גילגמש הרי שמדובר, לפי ההחלטות שקיבלנו מימים ימימה, בתוכן לגיטימי, שלא לדבר על האבחנות (השגויות פעם אחר פעם) של גילגמש שמתיימר לזהות טרולים ואחר כך מתנצל על כך בדף השיחה שלו. אני מבקש ממכם להפסיק עם השטויות האלו. ערןב 05:34, 19 יולי 2005 (UTC)
לא ערכת, אלא הוספת. התוכן של חנוכה פסול באופן אוטומטי. אני לא מתכוון להיכנס לוויכוח האם הזיהוי של חנוכה היה טוב או לא. ברגע שלדעתי משתמש מסוים הוא אכן חנוכה, לא יתכן שתבוא ותשנה את ההחלטה שלי בהנף אצבע. זה לא מקובל עלי וזה לא יעבור. גילגמש שיחה 05:36, 19 יולי 2005 (UTC)
לא, ערכתי, ובהתאם להחלטות (שאתה עובר עליהן ברגע זה) הוחלט שוויקיפד שערך את התוכן לאחר ששוחזר הופך את התוכן ללגיטימי. אתה פועל כרגע בניגוד להנחיות. לא מקובל עלי שאתה מתנג באלימות שכזו. ערןב 05:40, 19 יולי 2005 (UTC)
מה ערכת בדיוק? שינית מילה או שתיים. את התוכן של חנוכה צריך לשכתב ולשכתב פירושו לכתוב מחדש. אני מציע לפנות לבורר כי אין טעם בשיחזורים אינסופיים. מקובל עליך? גילגמש שיחה 05:42, 19 יולי 2005 (UTC)
וואקשה. דוד שי יעמיד אותך אולי סופסוף על מקומך. אל תשכח להציג לו את ההודאות שלך בדף השיחה בכישלונות בזיהוי טרולים. ערןב 05:43, 19 יולי 2005 (UTC)
סגנון הדיבור שלך לא מקובל עלי ואני מבקש שתתנצל. אפנה לדוד שי בקשר להודעות בכשלון זיהיו טרולים - אתה מוזמן לחפש בארכיון ולאתר את זה. גילגמש שיחה 05:45, 19 יולי 2005 (UTC)
האלימות שלך שוברת שיאים. הכישלונות שלך בזיהוי טרולים מופיעים כרגע בדף השיחה שלך, אלא אם כן תחביא אותם, כמו שכבר נתפשת עושה בעבר. ערןב 05:49, 19 יולי 2005 (UTC)

פניתי לדוד שי בעניין. גילגמש שיחה 05:58, 19 יולי 2005 (UTC)

הנזק העיקרי שגורם לנו חכם חנוכה אינו בהתפרעויותיו, שכולנו מאוחדים נגדן, אלא ביצירת דיאלוגים מתוחים כדוגמת זה שנוצר כאן. לפיכך חשוב ביותר, במסגרת מלחמתנו בחכם חנוכה, שלא להיגרר למאבקים פנימיים שקורעים את קהילת ויקיפדיה. ראוי היה להפסיק ויכוח זה בשלב הרבה יותר מוקדם שלו, ובוודאי שלא להיגרר לדיבורים בוטים כפי שישנם בדברי ערןב כאן. זיהוי תורמים תמימים כחכם חנוכה הוא נזק נוסף שיש להיזהר ממנו, ולכן למען הזהירות ראוי לזהות אלמוני כחנוכה רק כאשר יש מאפיינים "חנוכתיים" מובהקים בתרומתו. דוד שי 07:57, 19 יולי 2005 (UTC)

חבר'ה אתם עושים פה "פולחן חכם חנוכה". נראה לי שכל טרול ממוצע נהנה במיוחד מתשומת לב שכזו... סתם שאלה, מה הבעיה בעריכות לגיטימיות אפילו אם הם של חכם חנוכה? הרי "שערי תשובה לא ננעלו"...עוגן - שיחה 13:56, 1 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

אפילו לא בצחוק[עריכת קוד מקור]

ערן, מי שמזדהה (בויקיאנגלית) כחכם חנוכה, מבצע החלפות IP כמו חכם חנוכה, הוא לכל דבר ועניין חכם חנוכה - גם אם הוא לא באמת חכם חנוכה. אם נבצע השוואה של הערך במצבו הנוכחי לערך ש"תרם" חנוכה [1] נראה שעל אף ההרחבות וה"שכתובים" תרומתו של זה בולטת. מי מפריע לך לכתוב מחדש, מאפס, את הערך במילותיך שלך? אם זה כל כך חשוב לך, למה אתה בוחר בשיטה ה"קלה" של גלגול לאחור?
אבל כל זה לא משנה את העובדה שבכל הקשור לחכם חנוכה ההחלטה היתה מחיקות טוטאליות: לא "אולי", לא "אבל": טוטאליות. אין דין חנוכה כדין טרול מזדמן: חנוכה הוא סרטן (מחלה). לא נותנים לו אפילו להתחיל
אבל דבר אחד פשוט עדיין לא הסברת: למה החלטת שמי שחותם בויקיאנגלית כ"חכם חנוכה", לפי דעתך אינו חכם חנוכה? עמית אבידן (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

אני מבקש לעצור את הדיון בשלב זה - חכם חנוכה אינו מרכז עולמנו, וכדאי שנחזור להתמקד בעיקר. דוד שי 08:00, 19 יולי 2005 (UTC)

זיהוי הערבה הבוכיה[עריכת קוד מקור]

בערך:" בנוסף, קשה לתלות כלי נגינה על ענפים רכים וגמישים כשל הערבה. זיהוי ציורי פחות אך אמין יותר ל"ערבים בתוכה" הוא צפצפת הפרת (Populus euphratica), עץ שצמח על גדות נהרות בבל מאז ומעולם ושאין כל בעיה לתלות כלי נגינה על ענפיו."
כל הסיפור על תלית כלי הנגינה הוא לא מדעי ולא אנציקלופדי. יש לי עץ של ערבה בוכיה בגינה ואפשר לתלות עליו גם אופניים. חוץ מזה אף אחד לא יודע באיזה כינורות מדובר וכאן מדברים על כלי נגינה שאין לנו מושג איך הם נראו או נשמעו. לא בטוח גם שהמילה ערבים זו הכוונה לערבה. מה שברור הוא שכל הנושא הוא פיוטי ואין להסיק ממנו מסקנות מעשיות, אני חושב שיש להסיר את כל הקטע הנ"ל.--‏Avin שיחה00:38, 9 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

"יש לי עץ של ערבה בוכיה בגינה ואפשר לתלות עליו גם אופניים" האמירה הזאת היא פשוט דוגמה למופת של כיבוד אמונת האחר. כל הכבוד! (בציניות)עוגן - שיחה 16:51, 1 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

אבחנה בין סוג, מין וזן[עריכת קוד מקור]

מאחר שהערך הוא בוטני בעיקרו, חשוב להקפיד על המונחים. הסוג הוא ערבה. הסוג מתחלק למינים - ערבה לבנה, ערבת בכות, ערבה מחודדת וכן הלאה. לכן את הפיסקה הראשונה צריך לעדכן לפי זה: ערבה (שם מדעי: Salix) היא סוג שכולל מיני עצים ושיחים נשירים. ישנם 350 מיני ערבה השוכנים בעיקר באזורים הלחים של המקומות הקרים בחצי הכדור הצפוני. הערבה היא צמח נשיר ולרוב עליה מאורכים. במינים מסוימים העלים מעוגלים.

הערבה מתרבה ברבייה מינית על ידי פרחים ממין זכר וממין נקבה המופיעים כתפרחת על צמחים נפרדים. התפרחות מופיעות בתחילת האביב, מעט לפני שהעלים מנצים. פרי הערבה הוא הלקט קטן המכיל כמות עצומה של זרעונים זעירים (בגודל של 0.1 מ"מ בערך) הנושאים ציצת שערות לבנות אשר מסייעת להפצתם ברוח. מיני הערבה השונים יכולים להכליא זה עם זה וליצור מיכלואים, הן בטבע והן כזנים גנניים/מתורבתים.

ספרות: מייק לבנה באתר צמח השדה http://www.wildflowers.co.il/hebrew/plant.asp?ID=633 89.139.223.143 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]