שיחה:פוביה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לא הבנתי מדוע הועברה הרשימה מהערך פוביות (שאמור להיות רשימה של פוביות ולא להכיל מידע לגבי המושג פוביה באופן כללי) לערך הזה. שהרי הטקסט שנמצא בראש העמוד הוא הגדרה מילונית ולא מאמר אנציקלופדי (לא רציתי להרחיב כשכתבתי אותו, כי כאמור, הכוונה המקורית הייתה ליצור רשימה ולא מאמר).

Lazylemon 19:14, 5 נוב' 2003 (UTC)

אבל אתה קודם כל מסביר את ההגדרה פוביה, רק אח"כ מפרט את הרשימה. זהר 20:23, 5 נוב' 2003 (UTC)
זהר, היש לך הסבר הכיצד שם אתה עצמך לאלוהים ומטיף לי מוסר בערך שחיברתי במלואו, מתחילתו ועד סופו, ומבלי שנקפת אצבעך להוסיף או לגרוע אות מתוכו והנני מתכוון ל"מלחמת עיראק". האם לא שם ליבך לדבר שרק לאחר ההנמקות המצויינות שיניתי כליל את דעתי ואף לפני כן חשתי לבטים? הכיצד חפץ אתה שאנהג כאשר כל פלוני ישליך לעברי כלל חדש שמעולם לא שמעתיו וימאן מלהבהירו מול עיניי? אני בריה נבונה וכאשר ימצא מי שיטרח, הרי בקלות ישכנעני. אבקשך לא לשים עצמך כשופט ביני לבין החוכמה. ליל מנוחה בן הטבע 21:51, 5 נוב' 2003 (UTC)
בן, חלילה לי מלעשות כן. אני בסה"כ חושב שחשיבות השמירה על עקרונות היא עצומה וההקפדה על כך היא ירודה בשלב זה, אני חושב שהמסר שלי הופנם וכולנו נקפיד עכשיו לעצב עקרונות נכונים ולשמור עליהם. זהר 00:32, 6 נוב' 2003 (UTC)
סוגיית פוביה או פוביות: עם התפתחותו של מפתח הרשימות והפיכתו לכלי חשוב נוסף לגישה למאגר הידע של ויקיפדיה, מצאתי לנכון להבדיל בין הערך העוסק במושג מסוים, לבין רשימת מופעים ספציפיים של מושג זה. הערך העוסק במושג מסוים יופיע כמקובל בויקיפדיה בלשון יחיד, למשל שפת תכנות, והערך המכיל רשימת מופעים ספציפיים של מושג זה יופיע בלשון רבים, למשל שפות תכנות. דוגמה נוספת לזוג כזה הם הערכים מערכת הפעלה ומערכות הפעלה, ואין לי ספק שדוגמאות נוספות יתוספו בעתיד. גם בויקי האנגלית קיימת הבחנה כזו, למשל בין הערך Programming language, שעוסק במושג, לבין הערך List of programming languages, שמציג רשימת מופעים של מושג זה. באנגלית, כפי שאתם רואים, לא הסתפקו במעבר מיחיד לרבים, אלא גם הוסיפו את המלה List. בעיני די בהבחנה בין יחיד לרבים, כל זמן שהעיקרון ידוע ומקובל, ושיש קישור בין שני הערכים. ועכשיו ברשותכם, אעביר את תוכנו של הערך פוביה לערך פוביות, ואתחיל לכתוב את הערך פוביה, כדי להבהיר את ההבדל בין שני הערכים. דוד שי 04:32, 6 נוב' 2003 (UTC)
עוד בעניין רשימות: רצוי לתת בכל רשימה תיאור קצר, בן מילים ספורות, של כל מושג ברשימה, כדי לתת את כל התורה על רגל אחת, לגולש הנחפז. ראו דוגמה בערך פוביות. דוד שי 05:00, 6 נוב' 2003 (UTC)

לא הובאה כן דרך טיפולו של ויקטור פראנקל: 'התכוונות פראדוקסאלית' אותה הוא מתאר בספריו. שומרון - שיחה 23:09, 8 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]

ממש לא הצלחתי להבין למה יש 4 פוביות שהוצאו מרשימת הפוביות. נראה לי שזו דעתו האישית והלא אובייקטיבית של המחבר - ולא המציאות . וכך זה מראה שכאשר יש לכם פוביה אתם מתנהגים כמו חייזר בעל 4 זרעות מה לא? אבל לא הבנתי למה יש 4 פובויות,באמא שלי..


אני לא בטוח שמוזכרת כרומופוביה. בכל זאת, האם כרומופוביה כוללת בעת מהסתכלות בשמיים או בתופעות הקורות בשמיים כמו ראיית ענן גשם כבד?

למיטב ידיעתי, כרומופוביה היא פשוט פחד מצבעים, ולא ממוקדת ספציפית בשמיים. הפוביה די נדירה, ונודעה בעיקר בעקבות הסרט כרומופוביה מ-2005. Ravit - שיחה 21:58, 18 בפברואר 2010 (IST)[תגובה]

משוב מ-1 בפברואר 2012[עריכת קוד מקור]

תודה רבה, עזר לי מאוד לכתוב עבודה בנושא! 84.111.101.13 19:38, 1 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]

משוב מ-15 בנובמבר 2012[עריכת קוד מקור]

זה סבבה 79.180.173.188 00:34, 16 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 17:21, 17 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפוביה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 11:33, 14 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יולי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפוביה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 20:36, 1 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]