שיחה:פונקציה קעורה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מה מכיל הערך[עריכת קוד מקור]

גדי

אתה שוב חוטא למטרה.

מי שמחפש כאן מה זה "פוקציה קעורה" אינו מתמטיקאי. לכן הוא לא יבין מה שנסיתה להסביר לו כאן.

תחשוב תמיד שהמשתמש אינו מקצועי, ובא לכאן להשלים מה שחשוב לו כדי להבין במה מדובר...


חזי

חזי שים לב, בעברית תקנית כותבים "נסית", ולא "נסיתה". ואל תסביר לי שהגולש הלא מקצועי אינו יודע עברית, ולכן צריך לכתוב לו "נסיתה" כדי שיבין. פונקציה קעורה הוא מושג מתמטי, ומי שמתעניין בו מתעניין במתמטיקה. ההגדרה של גדי כוללת הסבר אינטואיטיבי (פסקה ראשונה) והגדרה פורמלית (פסקה שנייה), כך שכולם יהיו מרוצים. בשפה האנגלית יש שתי גרסאות של ויקיפדיה, אחת לאנשים נורמליים, והשנייה, שקרויה simple, בשפה פשוטה במיוחד. בעברית יש לנו רק ויקיפדיה אחת, בקושי. הפסק לדחוף אותה לכיוון של אנציקלופדיה לקוראים מאותגרים שכלית. דוד שי 11:41, 6 מרץ 2004 (UTC)
חזי, במילים פשוטות: הערך שכתבת היה לא נכון. הוא היה שגוי. הוא היה טעות. אם איש מן הרחוב היה נכנס וקורא אותו, הוא לא היה יודע יותר טוב מה זו פונקציה קעורה. הוא היה מקבל מושג שגוי לגמרי על מה זו פונקציה קעורה. תלמיד תיכון שמתעניין בהגדרה של פונקציה קעורה יכול להתמודד ולעכל את ההגדרה הפורמלית יפה מאוד, אפילו שעדיין אינו מתמטיקאי. חשוב יותר מכל - אם ההגדרה הפורמלית של פונקציה קעורה לא תהיה כתובה בערך "פונקציה קעורה", איפה היא כן תהיה כתובה? האם אתה מציע שנשמיט בכוונת תחילה מידע מהאנציקלופדיה, כי האיש מהרחוב "לא מסוגל" להתמודד איתו? אוי ואבוי לנו אם נעשה כן. כל מטרתה של האנציקלופדיה היא להרחיב ידע, ואדם לא יכול להרחיב ידע אם מראש מצטמצמים על מה ש"חושבים" שהוא מסוגל להבין. גדי אלכסנדרוביץ' 12:02, 6 מרץ 2004 (UTC)

לגדי ולדוד שי


לדעתי, בעברית תקנית צריך לכתוב שמו שאני כותב.

זו הצורה הנכונה בכתיב "מלא".

בנושא זה היו לי ויכוחים חריפים בפורום "ארץ הצבי". עד עכשו לא היתה התיחסות של "האקדמיה ללשון" לנושא זה. יצירת הרושם של "טעות" כדבריך, כתוצאה של מסע "מכירות" של הארגונים הפמיניסטיים.

אגב, כתגובה לכך אני נוהג מידי פעם לכתוב "אליכה" במקום "אליך" או "כמוכה" במקום "כמוך"

חזי

אמנם, קטונתי מלהבין בעברית, אבל אם איני טועה, שפה בעיקרה מבוססת על מוסכמות כלליות, ומטרתה להעביר מידע בצורה אפקטיבית כאשר משתמשים בה בדיאלוגים. לכן די תמוה שאתה מתעקש לכתוב בצורה לא סטנדרטית, כי זה רק פוגע בדיאלוגים שאתה מקיים. ניחא. מה שפחות ברור לי הוא למה אתה מערב את "הארגונים הפמיניסטיים" בעניין, ולמה אתה לא מתייחס לתוכן הדברים שלנו, אלא רק להערה שולית של דוד. גדי אלכסנדרוביץ' 12:18, 6 מרץ 2004 (UTC)

גדי

מי שיוצר את המוסכמות בנושא זה, חוטא לעברית לשימוש הנכון בה. זה משמש מטרה איגואיסטית של הפמיניסטיות, לטשטש הבדלים קימים בין המינים...


חזי


נו, חזי, מה קורה? כתבת שאנחנו מורידים את המוטיבציה שלך "לתרום" לויקיפדיה. אז מה אתה עוד עושה כאן? eman

הגרף קמור[עריכת קוד מקור]

הגרף קמור בהחלט, ובערך "פונקציה קמורה" הגרף קעור בהחלט. אותו בלבול יש עם ההגדרות. לפי ההגדרה, הפונקציה היא קעורה, אף על פי שהגרף של פונקציה זו הוא עיגול! נא לתקן בבקשה. --המשתמש שלא רוצה להירשם לויקיפדיה 14:25, 8 ביולי 2007 (IDT)

אתה טועה, כנראה בשל חוסר היכרות עם ההגדרות המתמטיות המקובלות, שלא מסתדרות עם המובן המילולי של "קמור" ו"קעור". פתח ספרי מתמטיקה בעברית ותיווכח בטעותך. הגרף של הפונקציה המדוברת אינו מעגל (אם גרף של משהו הוא מעגל המשהו אינו פונקציה - גרף של פונקציה במשתנה בודד הוא בעל התכונה שאף קו אנכי אינו חותך אותו פעמיים), וכשמדברים על הפונקציה שהצגת מדברים על השורש החיובי בלבד.
מעניין למה בחרו את המושגים האלו דווקא כך. אני לא מצליח להבין מה עבר בראש למי שטבע את המושג הזה. --המשתמש האנונימי שנוי מתחנן שיפתח חשבון בויקיפדיה, ושרדוף על ידי הודעות "יש לך הודעות חדשות" 15:19, 8 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

פונקציה קוואזי קעורה היא פונקציה שהיא קעורה לכל x. מניח שההגדרה תקפה עבור קוואזי קמורה. איני מתמטיקאי בהשכלתי אלא כלכלן וסטטיסטיקאי בתחילת דרכי.

ניר.

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

הקישור של הערך קמור מוביל לערך מערה דווח על ידי: תומר 77.138.99.107 22:22, 5 במרץ 2017 (IST)[תגובה]

תודה, הקישור תוקן לקמרון (אדריכלות). Magisterשיחה 09:26, 6 במרץ 2017 (IST)[תגובה]