שיחה:פונקציית גיבוב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שם הערך, מניין?[עריכת קוד מקור]

אני סקרן. הא? 08:35, 13 אפריל 2006 (UTC)

כאן אזכור יחיד שמצאתי ל"פונקצית טחינה" וכאן 12 איזכורים של "פונקצית גיבוב", כולל באתרים אקדמיים, כמעט-אקדמיים, ובפרוטוקולים של דיונים בוועדות הכנסת, כולל דיון בוועדת המדע בעניין "הצעת חוק חתימה אלקטרונית" (הדובר בדיונים הוא נמרוד קוזלובסקי, לטוב ולרע).
עושה רושם ש"פונקציית גיבוב" הוא שם מקובל יותר, ולא בהכרח מדוייק פחות. הא? 08:49, 13 אפריל 2006 (UTC)
אפשרי שאני לא מבין נכון את הגבול בין one-way function לבין hash function. הא? 08:55, 13 אפריל 2006 (UTC)
עברית קשה שפה. רוב המושגים במדעי המחשב הם באנגלית.
האמת שנכנסתי לערך כי השם פונקציית-טחינה נשמע לי כל כך הזוי שהייתי חייב לבדוק מה זה. אני מניח שאם שם הערך היה פונקצית-גיבוב או פונקצית-ערבול, הייתי מנחש במה מדובר.
אני מציע לבחור באחד השמות האחרים.
זכרו שהשם צריך להיות עקבי עם המושג של טבלת-טחינה/ערבול/גיבוב.
נמר ערבות סיבירי 14:04, 13 אפריל 2006 (UTC)
מעולם לא שמעתי על "טבלת טחינה" או "פונקציית טחינה" כתרגום ל HASH. המונחים הידועים לי הם "ערבול" או (נדיר יותר) "גיבוב". אליבאבא 14:07, 13 אפריל 2006 (UTC)
אף אני, מעולם לא שמעתי את השם "גיבוב". נראה לי שהתרגום הזה, על אף שהוא מצא לו תנא דמסייע ברב-מילים, אינו ראוי. גיבוב הוא יצירת ערימה, ומונח זה אינו תואם את המשמעות המילונית של hash ואף לא את השימוש שלה לאירגון מבני נתונים. הכצעקתה - שיחה 06:28, 3 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]
גם אני לא הכרתי את המונח "פונקציית טחינה". אני יודע שקראו לזה (באונ' ת"א לפחות) "פונקציית גיבוב". גם "פונקציית ערבוב" נשמע לא רע. אפשר אולי ליצור ערך בשם זה ("פונקציית גיבוב") ופונקציית טחינה יופנה אליו. כמו כן- הוא ישתלב טוב יותר עם המונח "טבלת גיבוב" ("טבלת טחינה"?). מצד שלישי, טחינה זה טעים. --Nibb1er 14:36, 13 אפריל 2006 (UTC)

הסבר לקישור החיצוני בערך[עריכת קוד מקור]

הוספתי קישור חיצוני ל- פונקציות גיבוב חד כיווניות (בויקיפדיה האנגלית) - בכדי לא לפתוח ערך חדש. לדעתי במצב הערך כיום, אפשר לכלול את פונקציות הגיבוב החד כיווניות כסעיף בלבד.

פיצול הערך[עריכת קוד מקור]

אני מציע לויקיפדים שמצויים בנושא להפריד את הערך לשני ערכים שונים: "פונקציות גיבוב" ו"פונקציות גיבוב קריפטוגרפיות". ישנם נושאים שקשורים לפונקציות גיבוב רגילות שאינם מכוסים בערך זה או מאוזכרים בצורה די תמציתית (לא מתאים לערך כזה להזכיר נושאים חשובים כמו "מיון" ו"חיפוש" בכמה מילים כאילו כלאחר יד). וישנם לעומת זאת נושאים שקשורים בקריפטוגרפיה (הנושא שאני מתעניין בו) שלא מפורטים דיים. יש כאן מילכוד, אי אפשר למשוך את הערך לכל הכיוונים צריך להתמקד במשהו מסויים. אני מתמקד בקריפטוגרפיה אבל אני חושב שגולשים המעוניינים לדעת יותר על השימושים והתועלת שבפונקציות גיבוב בענפים אחרים לא ימצאו את מבוקשם כאן וחבל (ראה הערך המקביל בויקי אנגלית, שם עשו שני ערכים עם קישור "נושא מורחב" לערך המקביל). --יוסי א. 20:06, 16 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]

שלוש שנים אחרי, ובלי שראיתי את ההערה הזאת. זה סוף סוף קרה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 18:44, 8 בספטמבר 2010 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפונקציית גיבוב שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 12:56, 14 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]