שיחה:פילוסופיה אנליטית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

להבנתי תוכן הערך הוא פלוסופיה של הלשון (שם נוסף: פלוסופיה של השפה) ולא פילוסופיה אנליטית. פילוסופיה של השפה עוסקת בשפה. פלוסופיה אנליטית היא מתודה לחקירה שעיקרה הדרישה לניסוח בהיר ושיטתי. היא אינה מוגבלת לתחום חקירה ויש פילוסופיה אנליטית בתחומים שונים שאינם בהכרח פלוסופיה של הלשון. מקור הבלבול הוא בכך שראשוני הפלוסופים האנליטיים עסקו בעיקר בפלוסופיה של הלשון.

האם צריך לשנות את שם הערך? לפתוח ערך חדש ולהעתיק את תוכן ערך זה אליו, ולמחוק את התוכן של ערך זה?

אם אתה סבור כך, אתה מוזמן להירשם, ואז תיפתח בפניך האפשרות להעביר את הערך באופן אוטומטי (כך שגם היסטורית התורמים לדף תישמר). זאת אפשר לבצע על ידי לשונית "העבר" בראש הדף. בברכה, אחיה פ. 23:31, 2 יולי 2006 (IDT)

לדעתי עדיף לקבל את התיחסותו של כותב הערך לפני שאני משנה את שם הערך. לא? לגבי ההצעה לרישום: אם אראה שאני ממשיך לתרום כנראה שאעשה זאת. אבל יש משהו מאוד יפה באופן שבו ויקיפדיה בנויה - שכל גולש שרואה ערך שזקוק להוספה/תיקון עושה זאת מייד בלי רישום וכולי.

בפילוסופיה אנליטית יש עיסוק גם בלוגיקה, פילוסופיה של המדע ועוד, ובפילוסופיה של הלשון יש זרמים אחרים מהפילוסופיה האנליטית. הערך כמובן גרוע, שכן הוא מפסיק את הכרוניקה ההיסטורית בערך חמש שנים אחרי שהסיפור מתחיל. צריך לשכתב את הערך, אבל לא לשנות את שמו.

פכידרם 22:37, 5 יולי 2006 (IDT)

מקצרמר למובחר[עריכת קוד מקור]

לצערי נאלצתי לפרוש מהתחרות. מה שהספקתי - הכנסתי לערך. יונתן ש. - שיחה 23:56, 20 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

הבעיה היא לא בהגדרה. ההגרדה פילוסופיה אנליטית היא בסדר. הבעיה היא שהביטוי אנליטי מתייחס בעצם לצורת משפק שהמושא מוכל בנושא שלו כפי שמסביר זאת קאנט ונסיון להעמיד את הפילוסופיה על משפטים כאלו כי משפטים סינתטיים הם הרבה פעמים מלכודות חוסר פשר בעיה נוספת היא היעדרו של ויטגנשטיין מהערך דבר שהיה משמח אותו, באופן אישי, אבל למעשה הוא פגיעה בקורא התמים שלא מקבל תמונת אמת על הזרם יונתן הירשפלד, תל רביב 2011

להבנתי רורטי לא מייצג נאמנה את סוגת הפילוסופיה האנליטית (אף יותר סביר לסווג אותו כקונטיננטלי) גם אם הושפע ממנה.