שיחה:פילוסופיה קדם-סוקרטית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אולי כדאי להוציא את רשימת הפילוסופים לערך נפרד ולערוך אותה בצורת טבלה עם תמצית תורתם, אם הדבר אפשרי. גילגמש שיחה

הדבר אפשרי (כלומר- אני אעשה אותו אם צריך), אך לא ברור לי למה הוא נחוץ. אם רוצים לראות מהי תורתם אפשר לבדוק בערכים הספציפיים עליהם, לא?

יש דוגמא למה שאתה רוצה שיהיה כאן במקום אחר, שאני אוכל לראות למה אתה מתכוון?

כן. ראה קיסרי רומי. השאלה היא כמה פילוסופים קדם סוקרטיים יש. אם זה כל הרשימה אז אפשר לעשות את זה. אם יש הרבה יותר, אז אפשר להמיר בקטגוריה. גילגמש שיחה 10:33, 7 דצמבר 2005 (UTC)
(א.) בעוד קיסרי רומי המשיכו זה את זה, בין הפילוסופים הפרה סוקרטיים לא היה קשר ממשי. אין משמעות לרצף של עיקרי תורתם. (ב.) בנוסף, הלומד עליהם לא מחפש רק את תמצית תורתם, כי המעניין יותר הוא אופן הכתיבה, והמשמעות הפוליטית שהיתה לדברים. לעיתים תמצית תורתם הוא שטויות, מנקודת מבטו של תלמיד הפילוסופיה. לדוגמא: תמצית תורתו: כל העולם הוא מים. המשמעות של תמצית תורתו- תחילתה של חשיבה שיטתית, הוליסטית, ניצני החשיבה המדעית: הסקת מסקנות על סמך תצפיות, וכו' המשמעות הרבה יותר מעניינת מתמצית תורתו עצמה. לכן נראה לי שבכל זאת במקרה זה עדיף סידור הפילוסופים ברשימה, כמו כאן, מאשר בטבלה.
אם כך עדיף למחוק את הרשימה ולהשאיר אותה כקטגוריה. גילגמש שיחה 10:55, 7 דצמבר 2005 (UTC)
טוב. באנגלית דווקא כן יש ערך ורשימה בסופו, ותבנית, כמו כאן, שמאפשרת לך לראות את כל הרשימות של הפילוסופים לאורך ההיסטוריה של הפילוסופיה מסודרים על פי תקופות. אני אהפוך את זה לקטגוריה. לפני כן, אני אשאל את צ'ס, שעבד על זה בעצמו ובטח יש לו דעה בעניין, ולפני זה אני אתרגם עוד קצת את פילוסופיה יוונית, אחרי שאורי רדלר יעץ לי מה לעשות איתו.
המדניות אצל האנגלים ואצלנו שונה. אנחנו מעבירים רשימות לקט'. אם הערכים לא קיימים מעבירים את הרשימה עם קישורים אדומים לקט'. כך הקורא יראה את הרשימה המלאה אפילו שחלק מהערכים לא כתובים. לקט' יתרון בולט על פני רשימה - היא מתעדכנת באופן אוטומטי ולא דורשת תחזוקה. גילגמש שיחה 11:28, 7 דצמבר 2005 (UTC)

כפילות מיותרת[עריכת קוד מקור]

יש כאן כפילות בין הערך הזה ובין תת פרק בערך 'פילוסופיה יוונית'. כדאי לבחון איחוד של שני התכנים, תוך שימור התוכן הנוסף והמחדש שיש בכל ערך כשלעצמו.

ההיגיון שבמצב הנוכחי (תרמתי למצב הנוכחי בתור אלמוני): הערך פילוסופיה יוונית אמור להקיף תחום רחב ולכן המידע על כל פרט בו הוא מצומצם, כאן המקום להרחיב (כמו בערכי המדינות שיש בהם ערך על המדינה וערכים על הכלכלה שלה, ההיסטוריה שלה וכו', מתוך תפיסה שראוי שבסופו של דבר הערך פילוסופיה יוונית יהיה גדול במיוחד וגם הערכים על פילוסופים או זרמים שונים בתוך הפילוסופיה היוונית יהיו רחבים יותר.). כמו כן, בערך פילוסופיה יוונית אמור להיות דגש רב יותר על התהליך אותו עברה הפילוסופיה והקשר בין כל פילוסוף או זרם לאלה שבאו אחריו או לפניו. טלפון 13:44, 10 ינואר 2006 (UTC)