שיחה:פיקוח ילודה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני רוצה לציין שבערך יש הרבה טענות מרחיקות לכת (שימוש באמצעי מניעה בעולם העתיק, יעילותן של שיטות למניעת הריון) ואין שום הפניה למקורות. לדעתי צריך לכל הפחות לשים את ההודעה המתאימה בראש העמוד.

פיצול הערך[עריכת קוד מקור]

לדעתי האיחוד היה מיותר. על הערך מניעת הריון לעסוק בטכניקה, ועל הערך פיקוח ילודה לעסוק במדיניות. אלה שני נושאים נפרדים, אף בעת שמתקיימת מדיניות של פיקוח ילודה, מניעת הריון היא אחת הדרכים לממש אותה ("כל הבן הילוד היאורה השליכוהו" היא דרך נוספת). דוד שי 22:57, 18 יוני 2006 (IDT)

נקודה טובה ומעניינת, אך פיקוח ילודה איננו חייב להיות ממוסד, שכן גם הפרט יכול להפעיל על התא המשפחתי שלו עצמו פיקוח ילודה. אם אנו מציינים אפשרות זו (שאף צוינה כסיבה לדרישת שכתוב לערך זה ובצדק רב, לטעמי) הרי זה רק הגיון בריא לכלול את דרכי מניעת ההריון, כפי שפורטו בערך הנפרד. אם כך, יש בפנינו 2 אפשרויות:
  1. להשאיר את המצב כמו שהוא, והפירוט על מניעת הריון (שהערך בנושא ישאר כהפניה) יכלל תחת סעיף הפיקוח האישי - אני מעדיף שישאר כך.
  2. להפריד ולהפוך את הערך מניעת הריון למעין מאמר מורחב דה פקטו עבור סעיף הפיקוח האישי. אציין עוד שכרגע, בלא תוספת תוכן, העבודה תתבצע ע"י העתק-הדבק בלבד.
בכל הנוגע להשלכת הבנים ליאור, יכול להיות מעניין לכתוב על זה פיסקה נפרדת - האם התוצאה תהיה ריבוי בלידת בנות, כשם שלאחר מלחמות מסוימות נרשמו עליות בלידת בנים? זהר דרוקמן 23:10, 18 יוני 2006 (IDT)
כיוון שאני חסיד ההפרדה, אני מעדיף שבשלב ראשון תפריד כפי שתיארת בסעיף 2, ואחר כך יורחבו הערכים. דוד שי 23:21, 18 יוני 2006 (IDT)
ומה הטעם בכך? יהיה לנו ערך אחד שהוא בעצם מראה של סעיף בערך אחר. סביר ביותר שכל ויקיפד שישים לב לכך יחשוב תחילה על איחוד (או אף על מחיקה), אלא אם כן בא מראש בכוונה להרחיב. אם יום אחד יהיה למישהו מה להרחיב - יהיה ניתן לכתוב את הערך המורחב. מה דעתך שנבטל את ההפנייה (ונמחוק את מניעת הריון, שהרי גם ככה כמעט כל המידע בר הערך מופיע בערך הנוכחי) ונשאיר ויקילינק אדום בתבנית:הפניה לערך מורחב ובכך נעודד את הכותבים העתידיים? זהר דרוקמן 18:48, 19 יוני 2006 (IDT)


אפשר להוסיף ש היום ניתן לבחור את מן הילוד. במדינות כמו סין הפער המספרי בן בנים לבין בנות הופך לבעיה חברתית כי בימיינו דווקא הבנות הן אלו שמושלכות ליאור. בש - שיחה 01:03, 5 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]

הדיון הזה נרדם, אך לאחר חמש שנים אני סבור שהגיע הזמן לחזור אליו. לדעתי יש לפצל את הערך: הערך מניעת הריון יעסוק בטכניקה, והערך פיקוח ילודה יעסוק במדיניות (ממשלתית או אישית). דוד שי - שיחה 10:14, 17 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]

אני תומך בעמדת דוד שי. לדעתי, זה ברור מאליו שיש להפריד.אודי - שיחה 10:21, 17 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]

קשירת חצוצרות[עריכת קוד מקור]

הוספתי קשירת חצוצרות לאמצעי המניעה. יש כאלה שהיו מוסיפים אותה לעיקור. הוספתי לאמצעי מניעה כי יש חסימות שניתן להסיר.

פיקוח ילודה בסין[עריכת קוד מקור]

יש ילדים בסין שלא מכרים את המילים אח אחות או דודה דוד או גיסא גיס בן דודה בן דוד או אחיין תחשבו על זה. 85.250.92.41 08:52, 14 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

קישור לערך באנגלית[עריכת קוד מקור]

יש סיבה לכך שהערך מקושר לערך Birth control בוויקפדיה האנגלית? הרי הגיוני יותר לקשר אותו לערך Human population planning ואילו את הערך העברי מניעת הריון לקשר ל-Birth control. לא? . Ronam20 - שיחה 13:08, 19 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]