שיחה:פתק הצבעה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם אתם בטוחים שחייבים ערך עבור פתק ההצבעה בנפרד לערך המדבר על המהלך הטכני של הבחירות באופן כללי? ואם כן, האם הערך הזה כל כך דחוף?. עִדוֹ (Eddau) - שיחה 05:37, 28 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

לא דחוף אבל חשוב. כתבתי קצרמר בסיסי, כולם מוזמנים להרחיב. Ravit - שיחה 10:17, 28 במאי 2011 (IDT)[תגובה]

חסר משהו מאוד מהותי בערך הזה..[עריכת קוד מקור]

הסבר למה בכלל צריך אותיות על פתקי ההצבעה. מה זה תורם? למה אין את שם המפלגה וזהו?

מה שעולה בדעתי, אשר יתכן שהוא רק דמיון פורה שאינו קשור למציאות:
  1. צרוף האותיות קצר יותר. לכן הוא יכול להיות באותיות גדולות יותר. יותר נגיש: הן לבוחר, והן למי שאחר כך סופר. ויתכן שיש אי אלו שמכירים רק את אחד הצרופים של המפלגה שהם חשבו עליה.
  2. אולי הרבה פחות מתאים למצב של פתקים שהודפסו מראש, אך כפילות מיצרת יותר בטחון שלכך הכונה. בטפסים למשל, נדרש למלא יותר מפרט מזהה אחד. ולהוסיף שם אב. כדי שאם תהיה אי התאמה, או חוסר בהירות, אפשר יהיה לשים לב לכך ביתר קלות. ואם יש מתלבטים, או כאלו שמחליטים ברגע האחרון מאחורי הפרגוד, ספק אם מכירים את האותיות של כולם. אז השם המלא יכול לעזור להם לבחור את הפתק הקרוב לדעתם. וגם עוזר כאשר אדם ינסה לקלקל, למשל לשים פתקים מערימה אחת על ערימה אחרת.אולי כדי להסתיר מפלגה כלשהי ובכך להקטין הצבעה עבורה.
  3. מיצר יותר שויון בין המועמדות: שם ארוך, או קצר וקולע, הרבה פחות חשוב מאשר מה שמסתתר מאחורי המפלגות. צרוף האותיות יכול להסוות את השם כדי להפנות לתוכן החשוב.