שיחה:צבוע מפוספס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מערב הודו?[עריכת קוד מקור]

עפ"י המפה מדובר, למעשה, בהודו כולה מלבד החלק הצפון-מערבי.


הצבוע מפוספס בארץ[עריכת קוד מקור]

לדעתי ראוי להוסיף יותר פרטים, לדוגמא מתי נצפה לאחרונה וכו'

אחלה ערך![עריכת קוד מקור]

ראיתי תוכנית על אדם זאב רציתי לבדוק תכונות וזה נכון!

)

נ.ב אחלה ערך 84.228.31.136 18:52, 8 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

מזונו של הצבוע המפוספס[עריכת קוד מקור]

הצבוע המפוספס שמן מאוד ולפיכךקשה לו לרדוף אחרי בעלי חיים כגון יעלים או צביים והוא מעדיף לאכול נבלות או בעלי חיים פצועים או קטנים שקל לתפוס אותם מה שהפך אותו לקורבן נוח של הרעלות פגרים אם יש לו אויבים חוץ מבני האדם זה הנשרים שאוכלים את הפגרים שהם מזונו העיקרי 212.179.217.247 21:34, 20 באוקטובר 2012 (IST)[תגובה]

מתוך הערך[עריכת קוד מקור]

"בדרך כלל, ניצודו הצבועים מעצם היותם מזיקים מאשר כספורט. בברית המועצות, ציד צבוע לא היה מאורגן במיוחד; רוב הצבועים נתפסו במלכודות המיועדות לבעלי חיים אחרים. כמה ציידים בדרום פנג'אב, קנדהאר וכוויתה תופסים צבועים מפוספסים כדי להשתמש בהם בקרבות צבועים. הצבועים מוגבלים נגד כלבים מאולפים ונמצאים בחבלים על מנת למשוך אותם מהכלבים במידת הצורך. בקנדהאר ציידים צדים באופן מקומי שנקרא payloch (רגל עירומה) צבועים על ידי כניסתם למאורות חשופות עם חבל בידם. כאשר הצבוע נמצא בפינה בסוף מאורתו, הצייד ממלמל את נוסחת הקסם "הופך לאבק, הופך לאבן", הגורם לבעל החיים להיכנס למצב מהפנט של כניעה מוחלטת, ובשלב זה הצייד יכול לקשור לולאה מעל רגליו הקדמיות ולבסוף גרור אותו מהמערה. שיטה דומה נהגתה פעם על ידי ציידים ערבים מסופוטמיים, שהיו נכנסים למאורות צבועים ומחמיאים להם, שלדעתם יכלו להבין ערבית. הצייד היה ממלמל "אתה מאוד נחמד ויפה ודי כמו אריה; אכן אתה אריה". ולאחר מכן הצבוע יאפשר לצייד להניח חבל סביב צווארו ולא היה מתנגד לגרירה ממאורתו."

זה אנציקלופדיה פה?

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בצבוע מפוספס שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 06:23, 15 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]