שיחה:צביר גלקסיות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

(אחרת לגלקסת אנרומידה לא היה נקבע מרחק ספציפי מ"שביל החלב" , שכן היא היתה "בורחת" כל הזמן ממנו, והשנויים שקיימים בנתונים עשרות השנים האחרונות , נובעים מבעיות של טכניקת מדידה


זה לא נכון לדבר על כוח שגורם לגלקסיות להתפשט. כל השאר חוזר בעצם על מה שכבר נאמר - שכוח הכובד מחזיק אותן ביחד. eman 16:58, 20 פבר' 2004 (UTC)
למעשה לפי התאוריה המקובלת ( נכון לעכשיו) המרחב מתפשט ועמו כל מה שנמצא בתוכו) אבל בכל מקרה זה חל בראייה רחבה של היקום וזה לא מתייחס לקבוצה המקומית למשל (שוב ראה התחיחסות "שביל החלב"- "אנדרומדה").
ובגלל זה בדיוק לא נכון לדבר על כוח שגורם להם להתרחק. אגב המרחק שמדברים עליו, הוא המרחק עכשיו (עד כמה שבכלל אפשר לדבר על מושג כזה במרחקים כאלה), שבהחלט יכול להשתנות. אני בכלל לא בטוח שעם התפשטות היקום המרחק קוטר צביר הגלקסיות לא גדל גם הוא (תוך שמירה על היותו צביר).


ראה גם זאת : לרוע המזל, הערכת קבוע האבל אינה פשוטה, כפי שמשתמע ממה שתואר. תנועתה של גלקסיה אינה נובעת אך ורק מהתפשטות המרחב. גלקסיות נוטות להצטבר בצבירים ולהפעיל כוחות כבידה זו על זו בתוך הצביר. שכנתנו הקרובה, גלקסיית אנדרומדה, לדוגמה, כה מושפעת מכבידת גלקסיית שביל החלב, עד שהכבידה ההדדית מתגברת, במקרה זה, על התפשטות המרחב, ובמקום להתרחק מאתנו, גלקסיית אנדרומדה מתקרבת אלינו. לכן אורה מוסח לכחול, בעל אורך הגל קצר, ולא לאדום. בכדי למדוד את קצב ההתפשטות של היקום, יש לבחון גלקסיות מספיק רחוקות, שמהירות התרחקותן מגמדת כל מהירות מקומית בתוך הצביר שאליו הן שייכות. אך אז צצה ועולה בעיה שנייה: ככל שגלקסיה מרוחקת מאתנו, כך פוחת דיוק המדידה של המרחק.

זה עניין מקומי בין שתי גלקסיות שרגעית מתקרבות זו לזו. זה לא מוכיח באופן כללי משהו לכבי צבירי כוכבים. ברור שהם מוחזקים כצבירים בגלל כוח הכובד, וזה עדיין כתוב. אבל זה לא אמור שהמרחקים הממוצעים בתוך הצביר, וקוטרו אינם גדלים.

א. אין דבר כזה, "הנקודה המרכזית של הכח". ב. כתבת את זה בפסקה שדיברה על צביר גלקסיות באופן כללי. ג. בכלל אתה יותר מדי מפרט בערך הזה על הקבוצה המקומית. למה שלא תכתוב את זה בערך המיוחד לה.


אולי ראוי יותר לומר המרכז הגרויטציוני.

כמו כן אתה צודק , זה בעצם לא ערך על הקבוצה המקומית , שראוייה לערף בפני עצמו.

משוב מ-04 בספטמבר 2011[עריכת קוד מקור]

צריך עוד פירוט 62.90.95.104 16:17, 4 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]

ערךְזה לא שלם ויש עוד דברים להוסיף 85.64.88.25 13:41, 10 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]

משוב מ-5 בספטמבר 2012[עריכת קוד מקור]

טוב מאוד ! : ) 79.179.225.212 17:27, 5 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]