שיחה:צלילה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שכאשר אני כותב לא גמור בסוגריים זה אומר לאחרים לא לגעת בערך מאחר שאני עוד עורך אותו ומוסיף פרטים.בפעם הבאה אשתמש במילים יותר בוטות להבהרת כוונתי.תודהYMIBleeding 20:08, 27 דצמ' 2003 (UTC)

כאשר אני כותב על ערך "לא גמור" אני מתכוון שמתישהו בעתיד אני ארחיב עליו, או שלדעתי יש להוסיף עוד פרטים. זו הייתה בסך הכל אי-הבנה. אין צורך להשתמש בביטויים בוטים יותר, להבא אני אבין את כוונתך. Costello 21:46, 27 דצמ' 2003 (UTC)

משתמש אלמוני שינה את הערך. בעריכה אחת הוסיף ששיא הצלילה החופשית הוא 170 מ' (ועל פי הויקיפדיה האנגלית זהו אכן השיא הלא רשמי) ועצירת נשימה ל-8:46 שאיני יודע איך לאמת. המספר נראה לי מוגזם במיוחד אחרי שבעריכה השניה הוא הכניס השחתה.

אביהו 17:37, 27 ספט' 2004 (UTC)
אני חושב שצריך לשחזר. אני בספק אם ניתן להפסיק את הנשימה לפרק זמן כה ארוך. גילגמש 18:22, 27 ספט' 2004 (UTC)

כמה וכמה שינויים[עריכת קוד מקור]

  1. צולל עם חליפה המחוברת לספינה נקרא "אמודאי"
  2. לחץ האוויר בתוך הקסדה היא כלחץ הסביבה ולכן הזכוכית אינה עמידה במיוחד ללחצים. למען האמת, אחת התאונות האופיניות לסוג כזה של צלילה היא כשהלחץ בצינור נופל ללחץ אתמוספרי רגיל, ואז הצולל היה נשאב בכוח רב דרך הצינור. ממש ממש לא דרך יפה למות.
  3. יש הרבה דרגות שונות לצוללים. בישראל יש חוק צלילה המכיר בארבע דרגות (א, ב, ג ו ד) שמוכרות יותר כ*, **, *** ומדריך. בשאר העולם הדברים שונים והכללים עובדים אחרת.

ועוד ועוד. אני מקווה לחזור ולהוסיף מידע - הערך כמו שהוא חסר, לא מדוייק, מאוד ישראל-סנטרי וכתוב לא ממש ברור. Mataninio 20:53, 11 יוני 2005 (UTC)

אתה מוזמן לתקן את הערך כהבנתך. דוד שי 11:53, 12 יוני 2005 (UTC)

תיקון לשוני קט[עריכת קוד מקור]

"צוללן" הוא איש צוות בצוללת. האנשים שפעילותם מתוארת בערך זה נקראים "צוללים". תיקנתי בערך. איתמר ק. 14:56, 10 דצמבר 2005 (UTC)

תיקון משמעותי חשוב, שמדריכי צלילה מסבירים לחניכים בתחילת הקורס.מינוזיג - שיחה

תאונות צלילה - אין פרק כזה בערך.[עריכת קוד מקור]

חלק בלתי נפרד מהערך הם תאונות הצלילה, מצב תחזוקת תאי הלחץ (תאי הדקומפרסיה) בארץ , הטיפול הרפואי בבית החולים באילת (שיש עליו ביקורות שליליות רבות מצד הצוללים בארץ), סקירה של תאונות שהתרחשו בארץ ועוד.מינוזיג - שיחה

שמתי לב שיש ערך מורחב על סכנות בצלילה בתחתית העמוד. ההערה הזו מתאימה לשם. ~~

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

הוסר קישור חיצוני שאיננו מוסיף ערך אנציקלופדי אתר מגזין הים, ראו דיון קודם:הצבעה מהארכיון יאלהבלגן - שיחה 20:27, 26 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

הערך חסר לחלוטין הערות שוליים שיתמכו את המידע.Amerckado - שיחה 12:22, 18 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

תודה על המידע הזה הוא עזר לי מאוד 217.194.195.156 08:56, 30 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

תודה על המידע הזה הוא עזר לי מאוד 217.194.195.156 08:56, 30 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

קישורים נוספים[עריכת קוד מקור]

קודקוד צהוב - שיחה 15:10, 7 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

מינוח נכון בטקסט - מין לעומת מגדר[עריכת קוד מקור]


בסוף קטע הטקסט שתחת הכותרת צלילת סקובה מופיעות הפסקאות הבאות:

בישראל, בניגוד למצב כמעט בכל שאר העולם, הצלילה מוסדרת בחוק הצלילה הספורטיבית. חוק זה דורש ציוד מינימלי לכל צולל ולכל זוג צוללים, מחייב צלילה רק עם רישיון צלילה וביטוח, ואוסר צלילת סולו (ללא בן זוג). החוק גם מסדיר את העומקים המותרים לצולל. על חוק הצלילה אחראית הרשות לצלילה ספורטיבית.[2]

צלילה זאת מוגבלת לכוכב ראשון מגיל 12 וכוכב שני מגיל 15. הצלילה אפשרית בכל ימות השנה ובכל מזג אוויר אם כי מומלץ יותר בקיץ. בישראל מקום הצלילה היפה והמהנה יותר הוא באילת (הים האדום). לצולל בעל כוכב אחד מותר לצלול עד לעומק של 20 מטרים, ואילו לצולל בעל שני כוכבים מותר לצלול עד לעומק של 30 מטרים. חוקי הצלילה חלים בלי הבדלי מגדר.

קריאת הפסקה מעלה מיד תהייה באשר למהות המשפט האחרון בקטע: "חוקי הצלילה חלים בלי הבדלי מגדר". ברי שאם התכוון מחבר המשפט לכך שאין חוקי הצלילה מבדילים בין גברים ובין נשים לעניין תחולתם - הרי שהמשפט מיותר ויש למחקו. לעניין זה אציין את חוק שיווי זכויות האשה, התשי״א–1951 שנפתח בשני סעיפים הרלוונטיים לנו:

  1. חוק זה מטרתו לקבוע עקרונות להבטחת שוויון מלא בין האישה לבין האיש, ברוח העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל.
  2. דין אחד יהיה לאישה ולאיש לכל פעולה משפטית; וכל הוראת חוק המפלה לרעה את האישה, באשר היא אישה, לכל פעולה משפטית – אין נוהגים לפיה.


אם כן, אם אכן זו כוונת הכותב המקורית ואם כך מובן המשפט בעיני הקורא האקראי - הרי שאני רואה לומר שמשפט מיותר ויש למחוקו.


עם זאת, וכיוון שראוי להניח כי אנו כותבי הערכים מכוונים לנכון ולא למיותר או למובן מאליו, בחרתי להניח כי כותב המשפט התכוון לשלול הנחה אפשרית לפיה להבדלים הביולוגיים שבין גברים ונשים תהיה השפעה על יכולת הצלילה - וממילא להבדלים אלו תהיה השפעה על עומקי הצלילה המותרים להם על פי חוק.

אם אכן לכך התכווון המחבר - הרי שהמילה הרלוונטית לתיאור השנות הביולוגית היא המילה מין.


בטרם נפנה לעיין בתשומת לב בדעה החולקת אני מניח כאן לשימוש כולם את הגדרתנו שלנו למילה מגדר:

מִגְדָּר (באנגלית: Gender, גֶ'נְדֶּר) הוא מונח במדעי החברה המתייחס להבחנות בין הגבר לאישה שהן תלויות חברה ותרבות. זהו למעשה התרגום הפסיכולוגי חברתי-תרבותי למונח זוויג (sex) לתיאור הנקבה או הזכר, על-פי מאפיינים פיזיולוגיים ואנטומיים (כגון כרומוזומים ואיברי מין). בדרך כלל, מתפתחת זהות מגדרית אחת, הזהה לזהות המינית.

נראה אפוא לומר ששימוש במושג מתחום מדעי החברה כאשר כוונתנו היא לשלול מחשבה אפשרית מדעתו של הקורא ביחס לשונות ביולוגית הוא שימוש החוטא למטרה ועלול לבלבל את הקורא בלי סיבה.

וכעת הבמה של בורה בורה


דונאתל - שיחה 21:09, 22 בפברואר 2022 (IST)[תגובה]

אני די פעיל בוויקיפדיה ומעולם לא ראיתי שמתייחסים לגבר/אישה במובן כמו זה שבערך בתור זוויג אלא רק בתור מגדר. על כן לא ברור לי, ואפילו תמוה, מה פשר שינוי מבוקש זה. היות וזה דף די נידח מציע להפנות לדיון מלוח המודעות. בורה בורה - שיחה 21:15, 22 בפברואר 2022 (IST)[תגובה]
אם שגינו בעוד מקומות נתקן :)
אבל גם אם אכן ישנן עוד שגיאות מסוג זה בערכים אחרים - עובדה זו לא משליכה כמובן על על הדיון שלפנינו. על מנת שנגיע לעמק השווה אני מציע להחליף את המשפט הקיים במשפט הבא:
"לשנות הביולגית בין נשים וגברים אין השפעה ניכרת על כושר הצלילה, ועל כן גם חוקי הצלילה אינם מבחינים בין נשים וגברים לעניין עומקי הצלילה המותרים בכל רמת צלילה".
אם אתה סבור שדרושות דעות נוספות לשום הכרעת שאלת המינוח המדויק אין מניעה מבחינתי שתפנה לדיון מלוח המודעות.
דונאתל - שיחה 21:30, 22 בפברואר 2022 (IST)[תגובה]
מניסוח המשפט נראה שמשמעותו אך ורק לגבי תחולת החוק ולא לגבי הבדלים פיזיולוגיים היכולים להשפיע על צלילה. לפיכך אני מסכים שהתוספת מיותרת ועדיף להסירה - ברירת המחדל היא שחוק תקף באופן שווה לכל מגדר אלא אם יש סיבה אחרת שאותה יש להסביר במפורש. Dovno - שיחה 22:47, 25 בפברואר 2022 (IST)[תגובה]
המשפט מיותר. ברירת המחדל היא שחוקים חלים בלי הבדלי מגדר, מין, זוויג או נטייה מינית. יש לציין רק מקרים שבהם יש חריגה מברירת מחדל זו (למשל בחוק גיל פרישה). דוד שי - שיחה 09:39, 28 בפברואר 2022 (IST)[תגובה]
אני מצטרף לדבריהם של דוד שי ודובנו.david7031שיחה • כ"ז באדר א' ה'תשפ"ב • 10:18, 28 בפברואר 2022 (IST)[תגובה]
זה מה שמטריד אתכם, כשלפי הערך החוק מדבר על כוכבים (הוא לא), וקובע מהו מקום הצלילה היפה ביותר בישראל? עוזי ו. - שיחה 10:32, 28 בפברואר 2022 (IST)[תגובה]
צודק. הסיבה שהוזכר שם מגדר היה בגלל המשפט שקדם לו: „צולל עם כוכב אחד יכול לצלול לעומק של עד עשרים מטרים ועם שני כוכבים מותר לצלול עד שלושים מטרים [...] ללא הגבלת מגדר״. כלומר: האמור נכון לצוללנים וצוללניות כאחד. נפטרתי מהניסוח המסורבל והעברתי את הדברים הרלוונטיים לפרק על צלילה בישראל. עדיין נדרשת בערך הזה לא מעט עריכה. Tzafrir - שיחה 10:59, 28 בפברואר 2022 (IST)[תגובה]

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

המשפט "חוקי הצלילה חלים בלי הבדלי מגדר" מיותר לחלוטין ויש להסירו. אין שום טעם לציין זאת. הרי חוקי הצלילה חלים גם בלי שום הבדלי דת, גזע, מין, לאום, נטייה מינית, גיל, משקל, גובה, השקפה פוליטית ועוד ועוד. יוניון ג'ק - שיחה 03:01, 1 במרץ 2022 (IST)[תגובה]

לעניות דעתי:
אם מדובר במצב משפטי – אפשר להסיר את הניסוח הזה לחלוטין.
אם מדובר בכללי התנהגות מהותיים (למשל כללי בטיחות) – ייתכן שיש משמעות למשפט כזה, אבל אז גם נכון שההגדרה של האדם לא משנה, אלא המין הביולוגי. —מקף 18:32, 1 במרץ 2022 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בצלילה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 09:03, 1 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (דצמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בצלילה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 09:01, 28 בדצמבר 2022 (IST)[תגובה]