שיחה:קהילות אנרכיסטיות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך חשוב ומעניין, אבל מפריע לי קצת הניכוס שאתה עושה לכל מיני קבוצות שאינן רואות עצמן בהכרח כאנרכיסטיות תחת הכותרת "קהילות אנרכיסטיות"; לא כל מפעל שמנוהל ע"י עובדיו או מועצות שכונה דמוקרטיות הם דוגמה לאנרכיזם (ומותר להניח שרבים מן המשתתפים לא היו מקבלים את ההגדרה). גם בשווייץ נהוגים משאלי עם על כל עניין פעוט - הדמוקרטיה הכי ישירה בעולם - ובכל זאת הייתי מהסס לקרוא לזה אלמנטים אנרכיסטיים. כנ"ל לגבי הקיבוץ, שגם בו, אפשר לטעון, התקיימו "אלמנטים אנרכיסטיים". הייתי שמח אם היית מוסיף משפט או שניים בהקדמה בנושא - אפשר נניח לציין שאתה משתמש במונח "אנרכיזם" במשמעות מרחיבה מאוד, או שאין הסכמה על כך שכל הקבוצות האלו אכן ראויות להיקרא אנרכיסטיות. אביעד 09:30, 9 פברואר 2006 (UTC)

דמוקרטיה ישירה לבדה אינה אנרכיזם. זה שבשווייץ ישנם הרבה משאלי עם, לא הופך אותה לאנרכיסטית, על אף שזה צעד חיובי בכיוון. יש שם תלות מוחלטת במדינה ואין שם התנגדות להיררכיה. כנ"ל לגבי הקיבוץ. בערך בויקיפדיה האנגלית, הקיבוץ מופיע כאחת מהקהילות, ובהחלט היו בקיבוץ אלמנטים אנרכיסטיים וגם תרגמתי את החלק על הקיבוץ בהתחלה. אולם, בסוף החלטתי שבקיבוץ היו יותר מידי אלמנטים לא אנרכיסטיים ויותר מידי השפעה של הציונות (העדפה לאומית) - אז לא הכנסתי את הקיבוץ לערך. עשיתי גם סינונים נוספים מלבד הקיבוץ
בכל הקהילות שציינתי לקחו חלק אנשים אנרכיסטיים, מלבד אולי אחת (ליברטטיה) שפשוט התקיימה לפני שהומצא המושג "אנרכיזם". מעבר לכך, כולם גם הובלו על ידי אנרכיסטים וההשפעה העיקרית הייתה במפורש מהאנרכיזם, חוץ מהזאפטיסטאס אולי, שפשוט כל המהות של דרך החיים שלהם והאידיאולגיה היא אנרכיסטית וגם שמם קרוי על שם בן אדם שהושפע מהאנרכיסטים. לגבי החלק של "דוגמאות להתקוממויות ומרידות עם תכונות אנרכיסטיות" אז קודם כל, כתוב במפורש (כמו שביקשת) שאלו הן רק "תכונות אנרכיסטיות", ובכולם (חוץ מאולי בהונגריה) היו מעורבים אנרכיסטיים והחיים שם התנהלו על פי עקרונות אנרכיסטיים מובהקים. Odonian 13:00, 9 פברואר 2006 (UTC)

מעניין אותי לדעת[עריכת קוד מקור]

מה המקור ההיסטורי לקיומה של ליברטטיה? אחיה פ. 18:19, 9 פברואר 2006 (UTC)

ישנה מחלוקת בין היסטוריונים אם היא באמת התקיימה. המקור ההיסטורי שתומך בקיומה הוא הספר: Raiders and Rebels: The Golden Age of Piracy, by Frank Sherry. Odonian 21:18, 9 פברואר 2006 (UTC)

הערך מוטה[עריכת קוד מקור]

הערך תומך בבירור באנרכיזים... טרול רפאים 21:26, 9 פברואר 2006 (UTC)

אתה מוזמן לשנות את הניסוחים שנראים לך מוטים, וגם למצוא ביקורת על הקהילות האלו. אני תרגמתי את הערך מאנגלית ושיניתי דברים שנראו מוטים לטובת האנרכיזם. יכול להיות שפספסתי ובכל מקרה, אני לא אובייקטיבי, ועקב כך אתה מוזמן לתקן ולהוסיף. Odonian 22:02, 9 פברואר 2006 (UTC)

נכון, הערך נוטה לתמיכה באנרכיזם[עריכת קוד מקור]

שמישהו יסדר את זה!

הערת השכתוב[עריכת קוד מקור]

ערך מוטה וחסר מקורות לחלוטין. על כל משפט בערך ניתן לשים תבנית "דרוש מקור". לחלק ה"אגדי" של הערך בתחילתו, מתווסף חלק אגדי לא פחות בסופו, הרואה אירועים כמרד ההונגרי או קריסת הכלכלה הארגנטינית בתחילת המאה ה-21 כהתגשמות איזו אוטופיה אנרכיסטית. לשכתוב / מחיקה. פומפריפוזה - שיחה 08:54, 8 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]

אכן ערך גרוע ביותר. ואני זה שכתבתי אותו. אודו10:20, 19 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:12, 16 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

תבדקו לפני שאתם קוראים לזה מוטה.[עריכת קוד מקור]

בשביל שתיאור של משהו יהיה מוטה, הוא צריך לטשטש או להשמיט מידע. זה דיי ברור שמי שכתב את זה היה מוטה בזמן שהוא כתב את זה, ולכן לא הרגיש צורך להראות איך הוא מצא את המידע הזה, אבל התיאור עצמו לא מנסה לשנות את דעתכם יותר מתיאור של ביבי. זה נושא טעון, ולכן שיחה עליו תמיד תבוא מנקודת מבט מסוימת, אבל רק בגלל שמישהו בא מנקודת מבט שונה זה לא אומר שהוא מוטה. תוסיפו מקור וזה יהיה בסדר. אם אין מקור זה עלול להית שקר, אבל בגלל שהוא התחרט על כתיבת העמוד ולא אמר שזה שקר לא נראה לי שזה המצב.