שיחה:קוד המינג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"
ערך זה נכתב או הורחב במסגרת תחרות הכתיבה
הערך השתתף בתחרות הכתיבה "מקצרמר למובחר"
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

עריכת הערך עבור תחרות הכתיבה[עריכת קוד מקור]

לצורך הרמת הערך אני אבצע את הפעולות הבאות:

1. תרגום ועבודת תיקונים והוספות לערך.

2. בסיום התרגום ועבודת התיקונים, אסמן כמוגמר.

3. אם יישאר זמן, אעבוד גם על ערכים חסרים המקושרים בערך הזה (כלומר לטפל בלינקים האדומים).

אבקש מכל הויקיפדים להשאיר הערות בנוגע לערך כאן, או בארגז החול, ולא לערוך את הערך עד לסיום התחרות או/ו עד לתאריך ההגשה הסופי של התחרות.

GNU

לא ברור לי מדוע לא לערוך את הערך כאן. זה יקל על החיים למי שרוצים לעקוב אחרי התקדמותו ולהעיר הערות או לסייע. גדי אלכסנדרוביץ' 21:56, 4 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
טוב, יש בזה משהו האמת. ראה תיקון :) GNU

מקורות/לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור]

תמיד טוב שיהיה בערך. גדי אלכסנדרוביץ' 12:17, 7 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

הוספתי משהו מתוך הרשת, שבעצם מצטט ספר אקדמי. אם אתה מכיר ספר טוב בנושא קידוד, או קידוד המינג בפרט, אשמח לדעת. GNU
תן לי סמסטר... גדי אלכסנדרוביץ' 19:00, 8 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

הערך, המאוד מושקע, מתייחס לקודי המינג רק מנקודת המבט של העברת נתונים, כלומר, שימוש בסיביות מידע שיכולות להכיל רק 0 או 1. בתורת הקודים יש התייחסות יותר מכלילה לקודים האלו. קיימים קודי המינג עם q אותיות (ולאו דווקא 2) עבור כל q ראשוני.

את המטריצה G אני לא מכיר כמטריצת המינג, אלא סתם כמטריצת יוצרת של הקוד, שחשובה לכל קוד לינארי, ולא רק לקוד המינג.

בנוגע לקוד המינג הכללי (של בסיס Q ולא בסיס בינארי), אפשר להוסיף פסקה בנושא, אבל אני לא רואה צורך לפרט על כך יותר מדי, שכן קוד המינג כללי אינו נמצא כ"כ בשימוש, לפחות על פי ידיעתי. GNU 00:18, 2 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

מרחק בקוד ההישנות[עריכת קוד מקור]

"קוד ההישנות (3,1) הוא בעל מרחק 3, שכן יש צורך לשנות לפחות 3 סיביות (כולן בשלשה אחת) בכדי לקבל מילת קוד חוקית אחרת."

האם זו לא טעות?

לפי דעתי קוד ההישנות (3,1) הוא בעל מרחק 2. שכן די בשינוי של שתי סיביות (בשלשה אחת כמובן) כדי לשנות את מילת הקוד כך שהיא תפורש כמילת קוד אחרת. (משל אם שודר 111 והתקבל 001 מילת הקוד שהתקבלה תתוקן ל-000.)

83.130.107.119 00:01, 3 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

אתה יכול להגדיר מרחק מסוג חדש שיקרא "מרחק משתמש:83.130.107.119" וההגדרה שלו תהיה כפי שהסברת, אולם המרחק הנידון כאן הוא מרחק המינג שההגדרה שלו היא "כמה ביטים צריך לשנות בשביל לקבל מילת קוד חוקית" ולא כמה ביטים צריך לשנות בכדי שהמילה תפורש כמילת קוד אחרת.
ההגיון בזה הוא: ראשית מדובר על מרחק תחילתי מבלי להגדיר אם קיים בכלל קוד תיקון למצב הנוכחי. שנית, כיצד נבדיל בין מרחק המינג 2 למרחק המינג - 3 לפי ההגדרה שלך? הרי בשניהם כאשר ישתנה ביט אחד לא נגיע למילה אחרת (אלא שבמרחק 2 נגיע למצב לא ודאי, ובמרחק 3 נתקן למילה המקורית) ובשניהם אם ישתנו שני ביטים נגיע למילה אחרת (חוקית במקרה של 2, ומתוקנת במקרה של - 3), אם הבנת את שאלתי הבנת עוד נימוק מדוע להגדיר כך ולא אחרת. אורח נטה ללון - שיחה 22:24, 10 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]


קודי המינג[עריכת קוד מקור]

  • "אם נוסיף עוד סיביות לתיקון-שגיאות להודעה, ואם ניתן לארגן ששגיאות בסיביות מידע שונות יפיקו תוצאות שגיאה שונות, יהיה ניתן לזהות את הביטים השגויים. בהודעה באורך 7 סיביות, ישנן 7 שגיאות סיבית-בודדת אפשריות, על כן 3 סיביות לתיקון-שגיאות יכולות פוטנציאלית גם לציין שאירעה שגיאה, וגם היכן היא אירעה." - אני לא חושב שהקורא הסביר שאינו מכיר כבר את הנושא יבין מדוע ה"על כן" נובע מהחלק שקדם לו. לפחות אני לא הבנתי. אני יודע ש-3 סיביות מספיקות כדי לייצג מספר בתחום 0-7, אבל לא ברור לי איך מגיעים מכאן לציון שגיאה והמיקום שלה.
  • ""מרחק המינג" הוא מספר הסיביות המינימלי שצריך לשנות במילת קוד חוקית כלשהי כדי לקבל מילת קוד חוקית אחרת. קוד הזוגיות הוא בעל מרחק 2, שכן כל שתי סיביות מתהפכות אינן מתגלות" - יש כאן משהו שנראה לי מוזר. נניח שסיבית הזוגיות עצמה מתהפכת - האם נקבל שוב מילת קוד חוקית? לב השאלה הוא בהגדרה של "מילת קוד" (האם היא כוללת את סיביות התיקון או לא), אך המושג הזה לא הוגדר בערך עד אותו שלב.
  • "קוד ההישנות (3,1) הוא בעל מרחק 3, שכן יש צורך לשנות לפחות 3 סיביות (כולן בשלשה אחת) בכדי לקבל מילת קוד חוקית אחרת. באופן דומה, בקוד הישנות (4,1) - כל סיבית משוכפלת 4 פעמים - יש מרחק 4, על כן שגיאה של התהפכות שתי ביטים ניתנת לגילוי." - לא ברור למה מביאים פעמיים את אותה הדוגמה רק עם מספר שונה - האם זה מוסיף מידע? כמו כן, לא יזיק להוסיף הסבר קצרצר בסוף השורה מדוע שינוי של מספר סיביות הקטן מהמרחק ניתן לגילוי. ייתכן שזה מובן מאליו, אבל לא נראה לי שזה יזיק.

יעילות התקורה של קוד המינג[עריכת קוד מקור]

  • באופן כללי אני לא בטוח אם הוכחות ש"משתפות" את הקורא ("כעת נעשה כך וכך") הן מה שצריך להיות בויקיפדיה, למרות שהן מקובלות בספרות ולדעתי גם אני כתבתי אותן בכמה ערכים כאן.

תיקון שגיאות[עריכת קוד מקור]

  • "הכפלת H עם וקטור היחידה ה-i מניבה בתוצאה את העמוד ה-i של H, ועל כן אנו יודעים כי השגיאה אירעה היכן שהעמודה שקיבלנו נמצאת" - המשפט הזה מעט מבלבל, למרות שאחרי מספר קריאות ברור למה הכוונה בו.

גדי אלכסנדרוביץ' 07:45, 5 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

הערות בתום התחרות[עריכת קוד מקור]

הערה: ההערות הבאות נכונות לגירסה שהייתה בתום 25 בספטמבר וייתכן שחלקן תוקנו כבר. בגלל חוסר זמן אינני יכול לבדוק כעת שוב את הגירסה העדכנית של כל הערכים אז אני מדביק כאן את הערותי במלואן:

  • "ניתן להוכיח" בפתיחה - מיותר. אם זו עובדה, אז זהו.
  • "המחשב פשוט היה נוטש" - לשפר משלב.
  • "תחת אותה תקורה של מקום" - ניסוח.
  • "בזמן שבדיקת זוגיות אינה מוצלחת במיוחד," - ניסוח
  • בהסבר לגבי זוגיות, "והיא מאפשרת שחזור של סיבית חסרה, כאשר ידוע איזו סיבית חסרה." אבל כשמעבירים בלוק מידע עם ספרת זוגיות ויש חוסר התאמה, הרי לא ידוע איזו סיבית חסרה.
  • "מערכות אמת." - זמן אמת?
  • "תפקידם של סיביות " - עברית
  • "אלגורתם הוא די פשוט" - לא מתאים.
  • "קוד המינג הוא היעיל ביותר מבחינת סיביות יתירות " - אבל ייתכנו קידודים אחרים באותה יעילות.
  • בדוגמה לשימוש יש בעיית endianness, צריך להסביר איך הספרות נכתבות.
  • חסר: שימושים נפוצים.
  • אין התייחסות לקודים יותר נפוצים, ולמה למשל RS יותר בשימוש.
  • אין בכלל תמונות, ודווקא אפשר לחשוב על כמה: למשל יחס אות לרעש עם הקוד ובלעדיו.
  • רק מעט קישורים חיצוניים, לקריאה נוספת. כדאי להרחיב.
  • צריך לשפר קצת את העיצוב, שהערך יהיה קל יותר לקריאה.
  • כשאומרים מקום 123, יש להבהיר אם ספירת המקומות מתחילה מ-0 או מ-1.
  • איך הספרה סופרת את הזוגיות של המקום שבו היא אמורה להיות? פרדוקס? ממש לא ברור.
odedee שיחה 20:46, 5 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
הערך מועמד להפוך למומלץ. האם מישהו מכותבי הערך יכול לאשר שהערותיו של עודדי תוקנו, או לחילופין יכול להתייחס אליהן. מלמד כץ 03:07, 10 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
הן לא. אנסה להתייחס לחלקן. גדי אלכסנדרוביץ' 07:14, 10 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
אגב, מה שלי הכי מפריע בערך הוא שמתייחסים למטריצת יצירת הקוד ומטריצת הזוגיות כאל "מטריצות מיוחדות" מה שיוצר את הרושם שהשימוש במטריצות הוא ייחודי לקוד המינג. בפועל, לכל קוד תיקון שגיאות לינארי מותאמות באופן טבעי מטריצת יצירת קוד ומטריצת זוגיות, וכאן מדובר פשוט במקרה פרטי. גדי אלכסנדרוביץ' 07:22, 10 במרץ 2007 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:22, 16 במאי 2013 (IDT)[תגובה]