שיחה:קוצר ראייה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערך כתוב במין סגנון של הכלבמשפטאחד, קשה לעמוד על הנקודות, אפשר להפריד את המאמר לשני חלקים או שלושה, כגון: הסבר התופעה, הגורמים, פתרונות וכד'.--BigiJon 00:25, 20 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]


בערך כתוב שדיופטר הוא מטר בחזקת 1-, כלומר מטר/1 = 1/100 מטר ? ים - דף השיחה 10:41, 29 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]

מטר בחזקת 1- הוא מטר בחזקת 1-. זו יחידה, לא חישוב. מנין המספר 100? ‏odedee שיחה 11:15, 29 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]
להלן הסבר קצר (ולא מדוייק) שמבוסס על הגדרת מספרי דיופטר כפי שנעשו על ידי רופא עיניים לפני מאה שנים או יותר (לא זוכר את שם הרופא).
== הסבר ==
מחזיקים לוח במרחק של כמה עשרות ס"מ מהעין כאשר שרירי המיקוד של העין רפויים. אם במצב זה העין רואה חד עד מרחק 50 ס"מ ולא יותר ממרחק זה אז הדיופטר המתקן יהיה 100/50 כלומר D-2.00 דיופטר מתקן (הסימן מינוס שמתווסף כאן הוא חלק מהסימונים ולא משתמע מצורת המדידות המדידות). בסימונים פלוס או מינוס לדיופטר הם כדי להבדיל בין צורות העדשה שמתקנת קוצר ראיה או רוחק ראיה. לבעיה של רוחק ראיה נידרש דיופטר חיובי. אם לעין יש גם פגם של אסטיגמטיות (צילינדר) המדידות מסובכות יותר אבל עדיין אפשריות. הסברתי רק את העקרון.

שמירה על המונחים הנכונים[עריכת קוד מקור]

במקום "מעבר הג'ל" שיניתי ל"הגוף הזגוגי", יש לזה ערך באנגלית תחת השם vitreous שזוהי זגוגית העין, לכן הוספתי קישור למונח. במקום "נוזל העין" שיניתי ל"לשכת העין".

בניתוחי LASIK מורידים שכבה מקרנית העין, לא מהעדשה. 194.114.146.227 11:59, 30 במרץ 2013 (IDT)[תגובה]

תוקן. תודה. עִדּוֹ - שיחה 12:39, 30 במרץ 2013 (IDT)[תגובה]

מהם הגורמים לקוצר ראיה?

אמוץ העניים יכול לגרום לכך(כמו קריאה בחושך וכד')?31.44.130.87 16:53, 18 בנובמבר 2014 (IST)[תגובה]
מה שגורם לקוצר ראינה היא סיבה אחת בלבד ושאר הסיבות הן ביטויים שונים של אותה סיבה. הסיבה הבלעדית היא:מיקוד ממושך של העין לטווח קצר. קריאה בחושך , למשל, מחייבת מיקוד ממושך כי בלעדי המיקוד הממושך נימנע רצץ הראיה. באותה מידה אור חזק מדי על הכתוב או ריצוד של מסך קרוב יחייבו מיקוד ממושך מקרוב ומכאן יבוא קיצור הראיה.
המנגנון של יצירת קוצר הראיה הוא מנגנון האדפטציה של גלגל העין למצב של הסתכלות מקרוב, העין משנה את צורתה לצורה מוארכת כדי ששרירי העין לא יצטרכו להיות מכווצים זמן רב (כי זה מעייף אותם). הבעיה באדפטציה לראיה בטווח קצר היא שהאדפטציה היא רק בכיוון חד. מסיבות שלא אפרט, אין לעין מנגנון אדפטציה שתנטרל את האדפטציה לראיה בטווח קצר (כלומר אין אדפטציה שמקצרת את גלגל העיין לאחר שגלגל העין התארך).
מסקנה : בזמן מאמץ לראיה בטווח קצר צריך לתת לעין נוחות מקסימלית תאורה מתאימה (הסרת משקפי ראיה עם דיופטר גבוה שמחייבות מאמץ יתר של שרירי המיקוד), אפשר לנסות הרכבת משקפיים מותאמות להסתכלות טווח קצר אם מרגישים נוח עם זה (אם לא מרגישים נוח עם זה רצוי לוותר).

בערך זה מופיעים שני המונחים - LASEK ו-LASIK - שקיימים להם דפים נפרדים בוויקיפדיה. האם אכן מדובר על שני דברים שונים? אם כן - או-קיי. אם לא - כדאי לאחד את הערכים ולשנות כאן בהתאם.

דיווח שאורכב ב-20 בנובמבר 2020 - הצעת תוכן ולא טעות[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

לא הצלחתי לקבל תשובה לשאלה, למי קוראים פלוס ולמי מינוס. האם קצר רואי רואה טוב מקרוב והסימן שלו(-)מינוס???