שיחה:קיפול נייר לשניים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערך לא מדויק[עריכת קוד מקור]

הערך הזה לא מדויק. הקביעה בראש הערך על כך שחשבו שלא ניתן לקפל נייר יותר מ-8 פעמים אינה נכונה. במקרה הטוב זו הייתה אגדה אורבנית ובמקרה הרע סתם שטות שנכתבה באתר לילדים. החישוב של גאליוון אינו מסובך והוא אכן ברמה של תיכון (טור חשבוני וטור הנדסי) כפי שמתאים לרמת השאלה שהיא פתרה. אני מסכימה שיש קסם במה שהיא עשתה (ההדגמה והחישוב) אבל מי שקורא את הערך יכול לחשוב שמדובר באיזה גילוי מדעי רציני, וזה בוודאי לא המצב. לדעתי צריך להדגיש שמדובר בקוריוז או לכל היותר בשיא גינס לקיפולי נייר לשניים. יש בערך גם כמה קביעות ללא מקור. למשל: "גאליוון הוכיחה כי הגורם המקשה על הקיפול איננו עובי הנייר המקופל או הכוח הפיזי הנדרש לצורך ביצוע הקיפול, כפי שהיה נהוג לחשוב, אלא דווקא כמות הנייר הנדרש לצורך סיבוב הדף באזור המקופל." מי חשב כך? זה הרי לא הגיוני שמתמטיקאים חשבו כך? במתמטיקה זו בעיה פשוטה.

צודק רמי (Aizenr) - שיחה 00:16, 13 במאי 2014 (IDT)[תגובה]
תיקנתי קצת. אני חושב שעכשיו זה יותר סביר. עדיין אולי בובסטי מידי. סה"כ מדובר על בעיה חמודה ברמת תיכון, אבל מצד שני הביצוע בפועל והפרסום כנראה בכול זאת מצדיק את הערך. רמי (Aizenr) - שיחה 18:04, 21 במאי 2021 (IDT)[תגובה]

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 07:33, 16 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

יש צורך בעריכה מחדש[עריכת קוד מקור]

הערך לא כתוב באופן אינציקלופדי למדי, והשפה בו לא קונסיסטנטית. Bary12 - שיחה 19:17, 14 בפברואר 2017 (IST)[תגובה]