שיחה:קרב מנזיקרט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כמה תהיות[עריכת קוד מקור]

  1. תיאור הקרב לוקה בחסר. אפשר להניח שהאגפים הביזנטיים הוחזקו על ידי חי"ר כבד שלא הצליח לדלוק אחרי הקשתים הסלג'וקיים הרכובים או פרשים כבדים. ובכן, הסבירות שהביזנטים הציבו חי"ר כבד באגפים שואפת לאפס כי זה מנוגד לטקטיקה של אותם הימים. יתכן שהציבו שם חי"ר קל, אך חי"ר קל חמוש בקשתות, לכן לא ברור כיצד הקשתים הרכובים היו יכולים לשבור אותו. בעניין הפרשים הכבדים - רוב הפרשים הביזנטיים היו חמושים בקשתות, לכן מוזר שהאגף התמוטט תחת מטר החצים. מדוע הבזינטים לא השיבו אש? מאוד לא ברור, צריך להסביר.
  2. סדר הכוחות. בוויקיפדיות אחרות יש מספרים קטנים בהרבה של הכוחות הביזטניים. לא מצאתי בטקסט חיזוקים למספר הגבוה מאוד של החיילים הביזנטיים.

גילגמש שיחה 18:43, 25 אוגוסט 2005 (UTC)

הערך כולו הוא תרגום מהויקי האנגלי מילה במילה. בזמן התרגום לא נעשה מחקר מעמיק לא לגבי הנתונים הסטטיסטיים ולא לגבי מהלך הקרב. אשמח מאוד אם יהיו תיקונים והרחבות. כמו כן, בעקבות כתיבת הערך, האימפריה הסלג'וקית החלה לעניין אותי מאוד ואשמח לקבל המלצות לספרים בנושא. Ramiy 19:14, 25 אוגוסט 2005 (UTC)
ובכן, אני לא מכיר ספציפית את הקרב הזה, אך ברור לי שהתיאור שגוי, לדעתי עדיף למחוק ולהפוך לקצרמר או לחלופין לבצע מחקר קטן ולחפש מידע ברשת. אין לי מקורות טובים על הסלג'וקים. גילגמש שיחה 19:23, 25 אוגוסט 2005 (UTC)
אני לא מסכים איתך שעדיף למחוק. הערך נכתב באנגלית, מישהו שם בטוח עשה מחקר (ראה מקורות בתחתית הערך), אחרת לא היה ערך. להפוך לקצרמר זה לא רעיון טוב - או שנשאיר ככה או שנרחיב אותו. אבל בשום פנים ואופן לא למחוק בטענה כי "לא נעשה מחקר". Ramiy 01:52, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

למה אותה תמונה מופיעה פעמיים? מלא כל הארץ כבודישיחה • כ"ב בסיוון ה'תשע"ה • 12:22, 9 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]

מחקתי גילגמש שיחה 12:22, 9 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]
תודהמלא כל הארץ כבודישיחה • כ"ב בסיוון ה'תשע"ה • 13:25, 9 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]