שיחה:קרב צ'לנקו

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מתורגם מוויקי ו ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

ביקורת עמיתים בעקבות תחרות הכתיבה ביתא ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך קרב צ'לנקו התמודד במסגרת תחרות הכתיבה בנושא ביתא ישראל. להלן הערות השופטים בתחרות על היבטים שונים בכתיבת הערך ואפשרויות לשיפורו:

קרב צ'לנקו

ערך זה נכתב במסגרת תחרות אזמרי - תחרות הכתיבה הראשונה על מורשת ביתא ישראל ותרבות אתיופיה בוויקיפדיה.

נכתב על ידי: Yanivdas
מקצוענות ערך כתוב היטב, קולח ומספק מידע מלא על הקרב. עם זאת, ראוי להבהיר את השימוש במונחים כגון "טבח" ו"לכאורה" ולהציג את האפשרות לחשוב עליהם אחרת. בערך כתוב כי "הטבח של החוקר האיטלקי הרוזן פייטרו פורו באפריל 1886" ואילו במקור האנגלי מצוין כי הושמדה גם כל המשלחת של הצרפתי.
אמינות מובא מקור אחד בלבד. ראוי להרחיב אותו.
מקוריות ערך מתורגם, לפי דף השיחה, בצורה סבירה; אך לא ברור מאיזה ויקי ואין חתימה. אם הערך מתורגם, אין צורך להעתיק את הערות השוליים שכן העורך לא קרא את הספר המדובר. עורך אלמוני (כנראה המשתמש) הכניס קישור שגוי בערך האנגלי לערך העברי קרב אמבבה - תוקן. הערך מצומצם יותר מהערך האנגלי.
מקומיות קשור להיסטוריה הכללית של אתיופיה וכך בעקיפין להיסטוריה של יהודי אתיופיה. בערך לא מצויין הקשר ישיר כגון השפעת המלחמה על השבטים השונים.
אוניברסליות מובא במידה סבירה, בהיקף צר. קיים בערך ההקשר הצרפתי/איטלקי אם כי באופן לאקוני. ליצירת ערך רחב יריעה היה צריך להתבסס על יותר מקורות חיצוניים.
נגישות יש צורך להגיה את הערך. קרב צ'לנקו התרחשב ב-... קישור פנימי גם לערך השנה 1887. מרווחים מיותרים לפני נקודות, או לפני סגירת סוגריים למשל: (9 בינואר ). למה נקרא הקרב קרב צ'לנקו? אין לכך שום הסבר בערך.
קישוריות רמת קישורים סבירה לערך לא ארוך.
חזות אין איורים. יש תבנית:קרב - יפה ומוסיף. בתבנית הקרב כתוב שהוא נערך בהראר שבאתיופיה - לאור שמו של הקרב זה נראה שגוי. בדרך כלל מכנים את הקרב על שם המקום בו נערך.
רהיטות עברית בינונית. לשים לב לאחידות. במקום אחד כתוב עבדאללה ובאחר האמיר עבד אללה עם רווח. "הטבח של החוקר האיטלקי הרוזן פייטרו פורו"... - ניסוח לקוי וראוי להרחיב במה מדובר. "מנליק רדף אחר האמיר שנסוג לתוך הראר, שקירותיה העתיקות לא יכלו להתנגד להתקפתו". ניסוח. "ש" - שנסוג, שקירותיה. קירותיה? אולי חומותיה?. לא יכלו להתנגד?. אולי הכוונה שלא עמדו בפני התקפותיו. בעברית לא אומרים "קרב צ'לנקו התרחש ... בין הצבא השאוואני תחת הנגוס מנליק לצבאה של הראר תחת האמיר עבדאללה השני" אלא במקום "תחת" - בפיקודו של - זו תרגמת. המשפט "נתן לנגוס תירוץ לכיבושה של הראר" - עדיף לכתוב למנליק כי נגוס הינו תואר.
שיתופיות הערך נכתב על ידי אלמוני, שלאור כתיבתו הוזמן להרשם וכך עשה - משתמש:Yanivdas. המשתמש המשיך לתרום בערכים נוספים וזהו תהליך חשוב וראוי לציון של משיכת כותבים לויקיפדיה. הרמה תעלה עם צבירת נסיון הכתיבה. בוצעו תיקונים קלים וקישורים על ידי שני משתמשים נוספים.
סיכום
ערך כתוב היטב ומספק תמונה בהירה על האירוע והקשרים הפוליטיים שלו. בסיסי ויחסית סביר לכמות החומר שבו. יש מקום לתקן, להבהיר ולהרחיב בהתאם להערות שנרשמו בסעיפים השונים.
הערות
האם שם הערך עבר ייעוץ לשוני? האם שלנקו או צ'לנקו?

תחרות אזמרי

נשמח לשיפור הערך בהתאם להערות. תודה לכותבי הערך, והמשך עבודה פוריה בוויקיפדיה. בברכה, אזמרי לשירותך (:


אזמרי לשירותך (: 11:05, 26 ביולי 2011 (IDT)