שיחה:קריפטון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לייזר קריפטון פלואורי[עריכת קוד מקור]

  1. שימוש בקריפטון ליצירת לייזר אקסיימר נעשה לרוב בשימוש עם פלואור, מהסיבה שפלואוריד הוא מחמצן חזק מאוד. לייזרים נפוצים אחרים העובדים בצורה דומה משתמשים בגזים אצילים אחרים - קסנון, ארגון, הליום. עם כי לייזר הליום-פלואורי לא משמש לתעשיית המוליכים למחצה, כי בדומה ללייזר הליום-ניאון הנפוץ הוא יוצר אור אינפרא-אדום. בכל מקרה, שימוש הכלור הוא נדיר ולא שימושי עד כמה שידוע לי לצרכים מסחריים.
  2. חשוב לציין את אורך הגל הנפלט. יש לכך חשיבות גדולה. אורך גל שונה -> יישומים שונים של הלייזר, גלאים שונים כדי למדוד אותו, פילטרים\מקטבים אחרים וכו'
  3. אורך פעימה אופיינית 20-30 ננושניות, ובכל מקרה בוודאי שלא מדובר בפיקושניות ! פיקושניה הוא פרק זמן שבו אור לא עובר אפילו סנטינטר אחד ! לייזר קריפטון משמש בתעשיית המוליכים למחצה, בליתוגרפיה, ובדומה לליזרים באנרגיות גבוהות מסוגים אחרים הוא משמש גם לחיתוך מדויק. כך שברור שהיחידות כאן הן ננושניות לפחות.

אוהד ל 22:04, 7 פברואר 2006 (UTC)

כנראה שלא הייתי מרוכז כשכתבתי פיקו, כמובן מדובר בננושניות (אם כי אין לזה שום קשר ליישום בחיתוך כזה או אחר, זו הפיזיקה של רמות האנרגיה). בקריפטון כלורי ההספקים בדרך כלל נמוכים יותר אך אורך הגל קצר יותר, מה שחשוב בליתוגרפיה. מכל מקום, הערך הזה הוא על קריפטון ולא על קריפטון פלואורי או כלורי, ולכן יש לתאר את מגוון היישומים השונים של הקריפטון, אורכי גל מדויקים פחות חשובים. צריך להוסיף גם לייזר קריפטון. odedeeשיחה‏ 23:55, 7 פברואר 2006 (UTC)

פלואוריד באקסימר[עריכת קוד מקור]

פלואוריד הוא יון פלואור. קריפטון פלואורי, או באנגלית - "Krypton Fluoride" מכיל מן הסתם גם "פלואוריד". אוהד ל 03:29, 8 פברואר 2006 (UTC)
יתרה מזאת, הסיבה שנוצרת תגובה בין גז פלואור לקריפטון שהוא בכלל גז אציל שקשה מאוד לגרום לו להגיב כימית, היא התכונות המאוד מיוחדת של יון הפלואור (האלקטרושליליות שלו למען הדיוק). אוהד ל 03:31, 8 פברואר 2006 (UTC)

אלה לא התכונות של יון הפלואור אלא של אטום הפלואור. למרות שמו, אין באקסימר יונים, יש בו מולקולה בלתי יציבה, שמתפרקת בחזרה לאטום ולמולקולה שמהם היא נוצרה, ולא ליון כזה או אחר. odedeeשיחה‏ 17:33, 8 פברואר 2006 (UTC)
"There is no Fluoride in Krypton-Fluoride"
(read my lips)
כפי שאמרתי, למרות שמו. מאחר שכנראה אינך יודע מהו אקסימר, למד על זה במקום להסביר לי שבשם באנגלית מופיעה המילה פלואוריד. גם לנומנקרלטורה יש מגבלות. odedeeשיחה‏ 20:13, 8 פברואר 2006 (UTC)
דווקא בגלל שזהו לייזר אקסימר לא יכול להיות שלא יהיו מעורבים בו יוני פלואור. הרי כל העניין הוא שללא ההווצרות (קצרת הזמן) של קריפטון(+) - פלואוריד (-), זה לא יהיה לייזר אקסימר.
לא יודע מה אתה מנסה להוכיח. העמדה שלי אני חושב הובהרה ואני מקווה שלא תמשיך לנסות לעקוב ולתקן כל מילה שאתה רואה (לפחות לא במידע שאני מוסיף לויקיפדיה), במיוחד כאשר מדובר בנושאים (כמו כימיה-פיסיקלית, או אסטרופיסיקה) שאינך מומחה בהם. אוהד ל 20:50, 8 פברואר 2006 (UTC)
אני מנסה להסביר לך שאתה משתמש במונחים לא מתאימים, וחבל שאתה לא מבין זאת וחוזר על אמירות שגויות. לא שאני חייב להסביר לך את ידיעותי וכישורי, אבל במקרה עשיתי פרוייקט מעשי של כמה חודשים טובים על אקסימרים וגם בניתי כאלה לייזרים. אני אמשיך ואעקוב אחרי מה שבא לי ואתקן מה שלא נכון, בין אם אתה כותב אותו ובין אם אחרים. odedeeשיחה‏ 20:56, 8 פברואר 2006 (UTC)

פלואור, או פלואוריד?[עריכת קוד מקור]

אני חושב שיש מקום להשתמש באותה חלוקה לנושאים בה משתמשים בויקי האנגלית. הערך פלואוריד כדי לכתוב על תרכובות פלואורידיות, ובערך פלואור רק על יישומים של גז פלואור, אטום הפלואור או תהליכים בהם מעורב ישירות גז פלואור.
כלומר,

(פלואור) -> פלואור
קריפטון (פלואורי)->פלואוריד

אוהד ל 01:28, 15 פברואר 2006 (UTC)

כפי שכבר הסברתי בפרוטרוט, פלואור. פלואוריד הוא יון פלואור בתרכובות. באקסימר אין יון פלואוריד, ואם תטרח ותנסה להבין את הערך האנגלי שהצבעת עליו, תשים לב שגם שם אין שימוש במונח "יון פלואוריד". עריכתך שוחזרה על ידי. אם שוב תשנה את הערך, תיחסם. odedeeשיחה‏ 02:06, 22 פברואר 2006 (UTC)

מה עם איזו פסקה על סופרמן? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

אין קשר בין היסוד הכימי לבין סופרמן, אך למען הסר ספק הוצבה בראש הערך תבנית "פירוש נוסף". ‏Danny-w23:22, 1 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]
מניח שכוכב הלכת נקרא קריפטון בגלל השימוש בלייזר או שהאטמוספרה שם עשירה בקריפטון.

הראש - שיחה 02:28, 6 בפברואר 2019 (IST)[תגובה]

משוב מ-22 ביולי 2013[עריכת קוד מקור]

מה עם הקריפטון מהשמיניה? 5.102.246.54 20:19, 22 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]

הקריפטון מהשמינייה[עריכת קוד מקור]

אני לא רוצה לכתוב דברים שגויים בערך ולכן אני חושב קודם כל לכתוב פה על מה אני רוצה להוסיף תחת הכותרת "השמינייה": 'בעונה השלישית של סדרת המדע הבדיוני השמינייה, מדובר על חומר המאיץ את את תהליך האבולוציה בשם קריפטון, אשר רק בעלי למדא יכולים לקלוט אותו. לא ידוע אם הקריפטון הוא אותו קריפטון אשר אנו מכירים או שמא מדובר על חומר בדיוני.' בבקשה אם למישהו יש נוסח רלוונטי יותר שישתף אותי. ואם יש טעויות בסימני הניקוד דווחי לי על זה כי אני לא ממש טוב בניקוד עם זה. אם אתם חושבים שזה אכן מתאים הוסיפו בעצמכם את הכתוב לערך כי אני לא יודע מתי אחזור לבדוק אם ענו לי על זה.

מהיכן המקור לכך ש קריפטון איננו אצילי ואדיש וכן יש ממנו תרכובות? 5.22.134.221 22:46, 14 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]