שיחה:ראייה עיוורת (ספר)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זהו ספר חשוב ועמוק מאוד ושונה משאר ספרי המדע בדיוני ולכן רשמתי עליו ערך[עריכת קוד מקור]

הוא ספר שהיה מועמד לפרס הוגו ומדבר הרבה על פילוסופיה של הנפש ועל עתידנות ועל האפשרויות הניורולוגיות הצפויות בעתיד לאנושות כגון :פיצול האשיות,הוספת חושים (כמו שיש לאייזק ספינדל יכולת לחוש בהרכב הכימי עם הידיים ) ואף אפשרויות של יצירת תודעות קוונטיות כגון תזאוס הרחבתי על הערך הרבה הרבה יותר מבערך האנגלי כיוון שקראתי את הספר לעומק . אם מישהו רוצה לערוך לפי דעתי צריך לקצץ בעלילה קצת אבל חוץ מזה אי אפשר לקצץ ביותר מדי דברים כי אין הרבה מדי דברים שוליים . Aviax1 - שיחה 19:32, 23 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

פרס הוגו הוא אחד הפרסים החשובים בספרות מדע בדיוני. מועמדות לפרס זה כבר מעידה על טיבו וערכו של הספר. יש להשאיר את הערך Hanay שיחה 23:09, 23 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
כמה ספרים מועמדים לפרס זה? גילגמש שיחה 09:26, 24 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
אני מציעה שתסתכל בערך פרס הוגו. ולידיעתך אסימוב זכה בשנת 1966 בפרס על סדרת המוסד. גם ארתור סי קלארק זכה בפרס זה על ספרו "מפגש עם ראמה". כל חובב ספרות מדע בדיוני מכיר את הפרס הזה כמו את פרס נבולה. להיות מועמד לפרס משמעותו שמדובר בספר נחשב בז'אנר זה. Hanay שיחה 10:32, 24 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
טוב, בסדר. גילגמש שיחה 10:39, 24 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

לא יודעת מי כתב את הערך על הספר, אבל מצאתי כמה טעיות:

1. בסוף הספר כדור הארץ לא נמצא תחת שליטת "המציאותנים" אלא בידי הערפדים: "נדמה לי שאני יודע מה קורה עכשיו בכדור הארץ, ולמרות שיהיו מי שיקראו לזה רצח עם- זאת לא האמת. עשינו זאת לעצמנו. אי אפשר להאשים טורף בכך שהוא טורף. בסופו של דבר, אנו- עצמנו הקמנו אותם לתחייה." עמוד 294, פסקה חמישית.

2.הזרועתנים לא ראו את בני האדם כאיום בגלל שהשפה האנושית משתמשת בגוף ראשון. הבעיה הוסברה בספר בעמודים 264- 265, אבל אני אסביר אותה שוב: מסרים שנשלחו על ידי בני- אדם לבני- אדם, התגלו על ידי הזרועתנים. מביחנת הזרועתנים, יכלו להיות כמה אפשריות: המסרים מגיעים מזרועתנים אחרים איתם יש להתחבר, המסרים מגיעים מאויבים ויכולים לספק מידע אסטרטגי או שהמסרים מגיעים מחברים וגם במצב זה יכילו מידע מועיל. אולם, כאשר, לאחר עבודה, תרגמו הזרועתנים את המסרים, ומצאו מסרים כמו "נהנהתי בהצגה בלונדון יותר מהזו שבצרפת" (מידע חסר תועלת לחלוטין, ובו מושגים שהם אינם יכולים להבין), הסיקו שבעקבות כך שהמסר לא יכול להיות טעות, איננו נותן להם מידע מועיל וגרם להם אובדן של זמן ומאמץ, השולח חייב להיות אוייב.

3. רורשאך הוא זכר, ולאורך כל הספר הוא מוזכר כזכר. בנוסף, אני לא שמתי לב לאיזכור לכך שהרורשאך שלט וניהל את תזאוס, אבל אני אשמח אם תתן לי מספרי העמודים הדרושים.

4. אני לא חושבת שהחללית משחזרת את גופו, אני חושבת שהוא כתב שבמשך הזמן גופו נהרס ואז החללית מתקנת, ונותנת לו לתעורר ולהתאוור, בעקבות כך שאת מרבית המסע הוא מבלה בתרדמה.

5. אני לא בטוחה אם הבנתי אותך נכון, אבל, מפקד הספינה היה ערפד

6. אייזק ספינדל לא נמצא בקשר רומנטי עם סוזן ג'יימס, אלא עם אחת האישויות האחרות "בכנופייה", שנקראה מישל.

7.בקשר לאמנדה בייטס- היא פיקדה על פלוגת רובוטים, והיא לא שלטה על תזאוס. תזאוס ומפקד הספינה יצרו מעין תודעה מעוותת, ובייטס הייתה רק משהו מהצד, שפיקד על הרובוטים. בייטס לא שלטה בכלום.

8. ערפדים באנגלית הם "ואמפיירס" ולא "אמפיירס"

אני יודעת שסביר להניח שלא הבנתי אותך או את הספר כראוי, ולכן אשמח מאד אם תסביר לי את הטעויות שלי, תודה