שיחה:רנה מגריט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בן הטבע: לא מתאים לך להשאיר כך ערך ללא קישורים פנימיים (צייר, שנים, תאריכים וכו')... F16
תגובה לטייסת: לעיתים פתיחת ערך מעודדת אחרים לחבר את הערך כולו. זהו מעין זרז שלעיתים פועל יפה, ראי מקרה המתמטיקאי אבל. סברתי לתומי שראוי כי למגריט יהיה ערך כבר עתה. למרות רצוני לשקוד עוד ועוד בחיבור ערכים, הרי עיתותיי לא תמיד בידי.

וירטואוזיות[עריכת קוד מקור]

"היה מגדולי הציירים הוירטואוזיים". מה זה? בהתחלה חשבתי שזהו זרם אמנותי שאיני מכיר ולכן אצתי רצתי לגוגל לחפש. בגוגל בעברית צמד המילים ציירים ווירטואוזיים מניב תוצאות דלות ביותר. מכאן אני למד שמדובר על הכישורים הוירטואוזיים של מגריט. מהמאה ה-14 ששם, אם אינני טועה, רואים את תחילתו של הציור האירופי, קמו אלפי ציירים וירטואוזיים. חלקם נעלמו בתהום הנשייה למרות שהפליאו בוירטואוזיות הציור שלהם. בקיצור, הערכת צייר מסוים כוירטואוז היא הערכה בלתי אובייקטיבית וגם לא מייחדת את הצייר כי אני יכול להבטיח לך שחלק גדול מאוד מהציירים המפורסמים בחצי האלף האחרון היו וירטואוזים גדולים.אודי 10:16, 26 דצמ' 2004 (UTC)

נסעתי השבת לרמות מנשה כדי להתבונן בצמחיה ובנופי המים הזעירים שהופיעו. המראה המלבב שזכיתי לראות השכיח מעימי את הגשם ואת הסבל העצום שכרוך בכך שעליי להשיב לכל פניה אליי. אני מבכר את השתיקה כשאין מה לומר. כל זאת כבר אמרתי במזנון.

ברם, פנייתך אליי היא מן המוצדקות בתולדות ויקיפדיה ואנסה להשיב לך כמי שבקיא באמנות לא פחות מאשר הוא בקיא במורכבות מחושיה של הנמלה.

לחפש אחר המילים ציירים וירטואוזיים בגוגל ועל פי התוצאות לקבוע עמדה לפיה נגדיר פועלו של הצייר אינה מקובלת על מוח בר היגיון כשלי ואבקשך להימנע מהשוואה כזו בעתיד.

עתה, רנה מגריט היה צייר סוריאליסט. זה הזרם באמנות אליו הוא השתייך וכך הגדיר גם את עצמו. היום יש אמנות עכשווית ואמנות מופשטת וכדומה שכל תכליתה אחת: אי השתייכות לזרם מוצק בו נקבעים כללים נוקשים. הדבר הכי קרוב לאותם ימים קסומים היא "הדוגמה" שקבעו לארס פון טרייר ועמיתיו בדנמרק לגבי יסודות הצילום הקולנועי. מכאן, אין לשייך את החבר מגריט למושג שלא היה מקובל עליו, שלא השתמש במכתביו ולא בחייו.

על כך שהיה צייר פיגורטיבי אין מחלוקת דומני, וכל שנותר הוא לקבוע מה אמרו המבקרים לגבי כך: כל אלה טענו בצדק לגבי הווירטואוזיות שבלטה מעבודותיו, בהשקיפם גם אחר עבודות פיגורטיביות אחרות כמו בסופר ריאליזם. להזכירך, עמיתיו האחרים של מגריט בזרם הסוריאליזם לא הצטיינו בפיגורטיביות מרשימה כלל וכלל.

בהשתמשם במילה וירטואוזיות התכוונו להגדרה של אשף, קרי צייר שביכולת אנושית מודעת מצייר ציור שכולו קסם, כמו מכשף או wizard.

בתולדות האמנות היו לא מעט ציירים וירטואוזיים כי וירטואוזיות היא גם אומנות ולא רק אמנות, אך אומנים מוכשרים כמגריט כמעט שלא היו, וגם אמנים כמוהו ישנם מעטים בכל דברי ימיה של האמנות. משום העובדה שהיה וירטואוז ראו רבים בעבודותיו מעשה אומנות ולא אמנות לשמה.

על כן, הוכח בזאת שלמונח וירטואוזיות ישנה חשיבות עצומה לשימוש בערך זה ובא לציון גואל ויבנה בית המקדש בירושלים לעולמי עד, כי גם מויקיפדיה תצא תורה, כפי שאמר אפיקורוס: בויכוח פילוסופי זוכה ביותר דווקא המנוצח – הרי הוא המרבה את ידיעותיו.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 10:39, 26 דצמ' 2004 (UTC)

אני מכיר ציור מקורי שהוא נפלא לפי דעתי ועולה על ציורים רבים שראיתי תלויים על קירות מוזיאונים. האם זה מספיק בשביל שאני אוסיף את שמו של הצייר האלמוני לויקיפדיה? לטענתך, הרצת מילים בגוגל אינה קובעת כלום בכל מה שקשור לערך אמנותי. איזה מבחן אחר קיים?

למרות סלידתך מהמבחן הנ"ל, בדקתי בויקי העברית במנוע החיפוש היכן מופיעה המילה וירטואוזיות על צורותיה השונות. מצאתי את סימון אלפסי מבית"ר ירושלים. את אורי הרפז מהפרברים. את נגן הג'ז דיזי גילספי. את אחד מחברי להקת דובדבן ששכחתי את שמו (איתו הסליחה) ואת ג'ימי הנדריקס. נראה שכל יתר השמות המופיעים בויקיפדיה היו בעלי מקצוע פשוטים.

לסיכום, אני מבין את הערכתך למגריט. אבל לדעתי, צריך להמנע מהמושג וירטואוז ואם בכל זאת מעוניינים להשתמש בו, זה צריך להיות רק במקום שבו יש הסכמה כללית לגבי היותו של מישהו וירטואוז. כמו לדוגמא פאגאניני. כשמריצים את שמו עם המילה virtuoso מקבלים 34,900 דפים. כשמריצים את virtuoso עם מגריט מקבלים 800 דפים. אם נקח בחשבון שברוב הדפים אין קשר בין שתי המילים, נמצא שאין הרבה אנשים ברשת שמחשיבים את מגריט כוירטואוז העולה בתכונותיו כאומן (להבדיל מאמן) על שאר הציירים המפורסמים. אודי 12:45, 26 דצמ' 2004 (UTC)

לא הגבת וגם לא שינית את ההקדמה במאמר. אני מבין שקשה לך עם השמטת התואר הנ"ל ממגריט. כהצעת פשרה אני מציע שתשאיר את הוירטואוזיות, אך לא בהקדמה אלא אי שם בתוך המאמר. אודי 10:23, 28 דצמ' 2004 (UTC)

אני מציע לך להניח לערך במצבו העכשווי. תודה, בן הטבע 10:34, 28 דצמ' 2004 (UTC)

עברו כמעט 8 שנים מהוויכוח הנ"ל. בדקתי בוויקיפדיה האנגלית, צרפתית, גרמנית והולנדית. באף אחת מהן לא מוזכרת המילה וירטואוז. אי לכך אני מוחק ביטוי שנוי במחלוקת זה.אודי - שיחה 15:31, 16 באוקטובר 2012 (IST)[תגובה]

תמונת טירה בפירנאים[עריכת קוד מקור]

מציע לשים בערך העברי את התמונה המפורסמת "טירה בפירנאים" (מכיוון ש)נמצאת במוזיאון ישראל http://bertc.com/magritte_12.htm

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ברנה מגריט שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 20:19, 23 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ברנה מגריט שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 21:24, 17 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]