שיחה:רשארד לואיס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערות לגבי הערך[עריכת קוד מקור]

הערך הזה לוקה במספר בעיות.

1. הערך מדלג על שלבים חשובים מאוד בחייו של השחקן. כדאי להוסיף פרק ביוגרפיה שבו יתוארו חייו באופן כללי, אחרת הקורא לא מצליח להבין את הרצף.

2. חשוב מאוד להבין את המבנה הנכון של ערך אנציקלופדי. לערך מספר חלקים עיקריים: פרק המבוא, הכולל את הפרטים העיקריים אודות הערך, במקרה זה אודות השחקן, גוף הערך ופרקי השלמה כגון מקורות והפניות שונות.

במקרה שלפננו יש בעיה בפרק המבוא. פרק המבוא צריך להיות קצר מצד אחד ומהצד השני עליו לתת את המידע העיקרי אודות האישיות הנדונה בערך. לכן, יש לצמצם כמה שאפשר פרטים בעלי חשיבות משנית ולהבליט את המידע העיקרי. לכן, במקום הניסוח הנוכחי:
"רשארד קיובון לואיס (באנגלית: Rashard Quovon Lewis; נולד ב-8 באוגוסט 1979 בפינוויל, לואיזיאנה) הוא כדורסלן אמריקאי שגובהו 2.08 מטר המשחק בעמדת הפורוורד בקבוצת אורלנדו מג'יק מליגת ה-NBA. בעבר הוא שיחק גם בסיאטל סופרסוניקס (כיום אוקלהומה סיטי ת'אנדר).

נכתוב:

רשארד קיובון לואיס (באנגלית: Rashard Quovon Lewis; נולד ב-8 באוגוסט 1979 בפינוויל, לואיזיאנה) הוא כדורסלן אמריקאי שגובהו 2.08 מטר המשחק בעמדת הפורוורד בקבוצת אורלנדו מג'יק מליגת ה-NBA. בעבר הוא שיחק גם בסיאטל סופרסוניקס (כיום אוקלהומה סיטי ת'אנדר). ידוע בעיקר בזכות.... - יש לפרט פה.

לדוגמה ראה ערך על כדורסלן מומלץ - יאו מינג - בפרק הפתיחה אין מידע על גובהו ומופיעים הפרטים העיקריים אודותיו - נבחרת סין, קבוצה נוכחית, תפקיד במגרש, אליפויות ופרסים. כנ"ל פה צריך להיות מידע דומה בפרק הפתיחה.

  • כתוב ואני מצטט בפרק "קריירת NBA" - "לואיס לא למד במכללה, ונרשם לדראפט אחרי התיכון" - לא טוב. תלוש מההקשר. צריך להסביר באופן מסודר מאיפה הוא הגיע לדרפט. כמו כן וזה לא כתוב בערך - האם הייתה לו קריירה מקצועית מחוץ לNBA? אם לא, הביטוי "קריירת NBA" הוא לא מדויק וצריך לכתוב "קריירה מקצועית"
  • כתוב ואני מצטט: "הוא נבחר בבחירה מספר 32 של דראפט 1998 על ידי הסיאטל סופרסוניקס (כיום האוקלהומה סיטי ת'אנדר). " - לא טוב. לא מובן פה שום דבר. מה זה בחירה מספר 32? יש לכתוב כך שגם קורא לא משכיל יוכל להבין את הטקסט. עדיף: "נבחר במקום ה-32 בדראפט על ידי ..." כמו כן, יש לשים לב שהמילה "הוא" מיותרת במשפט. המילה "נבחר" כוללת כבר את המילה "הוא".
  • כתוב ואני מצטט: "בעונת הרוקי שלו הוא קלע רק 2.4 נקודות בממוצע" - תרגמת. מה זה "עונת רוקי"? עדיף: "בעונת הבכורה..."
  • כתוב ואני מצטט: "בעונתו השניה השתפר לואיס והעלה את ממוצע הנקודות שלו ל-8.2 בממוצע, ובנוסף השיג ממוצע שיא בקריירה בקליעה מהשדה, 486%." יש פה כמה בעיות. קודם כל מה שיפר לואיס? מהמשך המשפט עולה שהשתפרה יכולת הקליעה שלו. לכן נכתוב "בעונה השנייה שיפר לואיס את יכולת הקליעה..." בנוסף, מה זה 486%? יש פה טעות דפוס כלשהי.

בהמשך הפרק יש פירוט סטטיסטי נוסף. פירוט זה הוא מיותר כי הוא מופיע כבר בטבלה שנמצאת בתחתית הערך. חשוב לשלב את הפירוט הזה במשפטים מסודרים בגוף הטקסט ולא להסתפק בהצגת מידע מספרי.

הערה כללית: בסך הכל הכתיבה שלך היא טובה ואני חושב שתוכל ללמוד במהרה כיצד לכתוב ערך יפה ומקיף. גילגמש שיחה 18:26, 21 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

אני מבין את ההערות, ואני יודע שהערך לא טוב. אבל כמו שאמרתי בדף השיחה שלי, ציפיתי שהערך לא יהיה טוב, ומאז אני חושב שהשתפרתי. אם תעיין בערכים האחרים שלי שנכתבו בתקופות יותר מאוחרות, כמו למשל משתמש:אסף אור/ג'וואן האוורד תוכל לראות גם שהכתיבה שלי השתנתה. אני הולך עכשיו לתקן את כל הדברים האלה, ותודה על העזרה, אסף אור - שיחה 18:35, 21 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

בכלל לא שמתי לב... לואיס עבר לוושינגטון וויזארדס לפני שלושה ימים... אסף אור - שיחה 18:49, 21 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

אכן יש שיפור מסוים. גילגמש שיחה 18:53, 21 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

הבעיה היא שאין מספיק מידע בערך באנגלית אסף אור - שיחה 19:11, 21 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

טוב אני סיימתי את העבודה להיום, אם יש לך תקונים תגיד לי ואני אתקן מחר. אסף אור - שיחה 20:10, 21 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

במקרה שאינך מוצא מידע בוויקיפדיה האנגלית, אתה יכול להשתמש בגוגל. תקליד את שמו של השחקן ותעיין בכמה קישורים. אני בטוח שתמצא מידע רב. גילגמש שיחה 06:04, 22 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

חפשתי, אני לא מוצא יותר מדיי מידע. אבל אני אנסה שוב. אסף אור - שיחה 07:27, 22 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

לא יכול להיות. תגיד לי בבקשה איך חיפשת. גילגמש שיחה 14:47, 22 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

חפשתי בעיקר מידע בגוגל עליו בעברית, ומצאתי בעיקר כתבות עליו מהזמן האחרון, כמו מהטרייד שלו מאורלנדו לוושינגטון. אולי אני צריך להתחיל לחפש באנגלית. היום לא יהיה לי הרבה זמן בשביל לעשות את העריכות, אז אני אשתדל להכנס לויקיפדיה בסביבות הערב. בינתיים המשתמש שעזר לי עם שני הערכים ריאן גומס ומייק ג'יימס העביר למרחב הערכים גם את איבן רקיטיץ' וראג'ה בל, כך שנשארו רק חמישה בארגז החול. אסף אור - שיחה 15:23, 22 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

נסה לחפש מידע אודות השחקן בשפה האנגלית. אם תתקל בקשיים, אעזור לך להבין את הטקסט. גילגמש שיחה 16:13, 22 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

מצאתי כתבות עליו בעברית. האם כתבות (שלפעמים הם גם כתבות צבע) הם מקור מספיק טוב כדי להסתמך על המידע שיש בהם? ואם כן אז האם צריך לשים אותם בקשורים החיצוניים כמו שלפעמים יש בערכים באנגלית? בכל אופן, אני הולך להוסיף מידע מהכתבות, ומקסימום אני אמחק את מה שכתבתי אם אי אפשר להסתמך על כתבות. אסף אור - שיחה 16:10, 23 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

לדעתי בעזרת הכתבות האלו שיפרתי את הערך בצורה משמעותית.

אסף אור - שיחה 16:45, 23 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

אתה נכנס כאן לשאלה של איכות מקורות מידע. לא כל מקורות המידע אמינים באותה המידה. עליך לבדוק איזה מקור הוא אמין ואיזה לא. למשל: כתבה של אדם שמוכר כבר סמכה בנושא הוא מקור טוב יותר. כמו כן, אני ממליץ לעבור על המידע שיש אודות האדם הזה באנגלית. גילגמש שיחה 18:04, 23 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

רוב הכתבות שלקחתי מהן מידע היו מאתרי ספורט מוכרים וגם כתבים מוכרים (כמו יניב אורגד, נראה לי שהוא כתב ספורט באיזה עיתון).

לדעתי כתבתי את כל מה שיכולתי על סיפור התיכון-קולג'-דראפט. על התקופה שלו באורלנדו הרחבתי עם הסיפורים של בדיקת הסמים ומגזין "פורבס" (על המדד שלואיס הראשון באי יעילות). האם הפסקה על הכתבה שהתפרסמה במגזין פורבס מתאימה לערך ויקיפדי? בכל אופן על התקופה שלו בסיאטל אני לא מוצא הרבה מידע, וחפשתי בעברית ובאנגלית. אם קראתה, ראיתה שסכמתי את ששת העונות האחרונות שלו בסיאטל בשני משפטים, כי אני לא רוצה להכנס שוב לפירוט סטטיסטי על כל עונה.

האם הערך כבר מתאים למרחב הערכים? אם לא אני אשמח לשמוע ממך מה לשפר. אסף אור - שיחה 14:26, 24 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

הערך איננו מוכן. אעלה בקרוב את רשימת הבעיות. גילגמש שיחה 16:25, 24 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

ליקויים תחביריים[עריכת קוד מקור]

בבואנו לכתוב ערך, חשוב להקפיד על מבנה תחבירי נכון של הטקסט. הערך מורכב משלושה חלקים עיקריים: פרק המבוא (הוא חסר כותרת כלשהי), גוף הערך שבו מצוי עיקר המלל ופרקי נספחים (ראו גם, לקריאה נוספת, הפניות למיזמי אחות וכו').

גוף הערך גם כן בנוי בדרך כלל מפרקים אחדים המחולקים לפסקאות. פסקאות אלה מחולקות למשפטים. חשוב להקפיד על מבנה תחבירי נכון של חלקי הערך.

משפט טוב יכלול נושא אחד בלבד ולא יותר. למשל: דנה אכלה תפוח. זה משפט טוב. המשפט: דנה אכלה תפוח, שטה באוניה וטסה במטוס הוא לא טוב. במקרים מסוימים, ניתן לכלול שני נושאים במשפט אחד, כאשר מתקיים קשר אמיץ ביניהם. למשל: דנה אכלה תפוח ונהנתה ממנו. יש פה שני נושאים: גם האכילה וגם ההנאה, אבל שניהם קשורים בקשר הדוק האחד אל השני.

אתה כותב ואני מצטט: "אחרי שסיים את התיכון המכללות פלורידה סטייט, קנזס ומכללת יוסטון התעניינו בשירותו, אבל הוא החליט לוותר על שלב המכללות ולעבור היישר מהתיכון לדראפט ה-NBA." - זה משפט לקוי כי יש פה שלושה נושאים. הנושא הראשון הוא סיום התיכון. הנושא השני הוא התעניינות בו ואילו הנושא השלישי הוא הוויתור. עליך לחלק את המשפט הזה ל-2 או 3 חלקים. טיפול דומה יש להעניק לכל הערך.

גם לפסקה תפקיד תחבירי. פסקה מאגדת מספר משפטים המציגים נושא מסוים. עליך לעבור על הערך שכתבת ולראות אם כל פסקה אכן מדבר רק על נושא אחד או שמעורבבים בו כמה וכמה נושאים. גילגמש שיחה 09:37, 25 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

אני חושב שתקנתי את התחבירים.

אסף אור - שיחה 15:49, 25 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]

האם הערך כבר מוכן למרחב הערכים? אסף אור - שיחה 07:20, 31 בדצמבר 2010 (IST)[תגובה]