שיחה:שיבה אינו

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מאמר זה נלקח מאתר MYPET באישורם ובהסכמתם.

מם באינטרנט[עריכת קוד מקור]

איך אין שום אזכור על תופעת האינטרנט "Doge" שמקורה בגזע הזה? 14ddd14 - שיחה 14:19, 27 במרץ 2020 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-28 בנובמבר 2020 - הצעת תוכן ולא טעות[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: הצעה לשיפור

כלבים מסוג שיבא אינו מתנהגים לרוב באופן טריטוריאלי ביחס לרכוש ועשויים להתנהג באופן מסויג כלפי זרים[1]. הם מתוארים לעיתים כחתוליים במעשיהם; הם נוהגים לנקות את פניהם אחרי אכילה ולהיות בררניים[2]. הם נוטים להיות חסרי סבלנות כלפי כלבים מאותו מין.


תוסיפו את זה תחת הכותרת אופי

יש לכלב כמה סוגים[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע עד כמה הם יכולים להופיע כערך בפני עצמם, אבל אולי כדאי לצרף אותם כפסקה נוספת בערך:

כל סוג מגיע ונקרא על שם אזור אחר ביפן שמשם הגזע מגיע (חוץ מהרביעי שאפרט בהמשך) - שינשו שיבה, סאנין שיבה, מינואה שיבה וג'ומון שיבה. Shinshu Shiba, Sanin, Shiba, Minowa Shiba, jomon shiba

  1. שינשו שיבה - טיפוס דומה מאוד לשיבה המודרני, קטן ואדמדם בדרך כלל, היחידי מהשיבה שבזמן מלחמת העולם השניה לא היה על סף הכחדה לחלוטין והיו הרבה פרטים כאלו. הבעיה אצלו שהעיניים שלו היו פחות עם מבנה משולש, משהו שמאפיין את הגזעים היפנים.
  2. סאנין שיבה - ככל הנראה הכלאה בין השיבה הקלאסי לכלב נדיר מקוריאה, נראה שונה מהשיבה האחרים, עם פרווה קצת יותר ארוכה וצפופה .הם יותר רגועים מהשיבה האחרים, והוא גדול יותר מהמודרני יכול להגיע בממוצע ל-50 ס"מ בכתף.
  3. מינואה שיבה - טיפה גדול יותר ואדמדם מהשיבה הטיפוסי מגיע לכמעט 40 ס"מ בכתף, עם אוזניים רחבות וזקורות יותר מהרגיל, וזנב מעוקל. נדיר ביותר ולא ידוע אם בכלל קיימים מחוץ ליפן.
  4. ג'ומון שיבה - שיחזור יחסית מודרני לשיבה המקורי היפני מלפני יותר מ-1,000 שנים, שהיה גבוה ואתלטי יותר, כלב צייד קל רגלים שנראה כמו הכלאה של שיבה וזאב, הכינוי של סוג זה הוא "שיבה זאב" וגם "המקורי". היום משתמשים בו לצייד חזירי בר ומחוץ ליפן ישנם רק בודדים.

משלושת קווי הדם הראשונים (3 הסוגים) יורד השיבה המודרני. Nitzan0404 - שיחה 09:24, 19 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]