שיחה:שיווק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"שיווק" ניתן להגדיר בהרבה אופנים, לפעמים פעילות המכירה נתפסת כחלק ממכלול השיווק ולפעמים בדיוק ההפך - השיווק תומך ומסייע למכירה, אבל להסביר מה צריך השיווק לעשות - הרבה יותר קל מלהגדירו. בהקבלה לצבא, אם "מכירות" הם הלוחמים שבחוד החנית, אלה שבשטח ושבסופו של דבר משיגים את היעדים שהוגדרו, הרי ש"שיווק" הן כל הפעילויות שמכוונות, מסייעות, מתבוננות, מנתחות, ושוב מסייעות (רק טוב ומדוייק יותר בכל פעם), כולל תצפיות, אספקת מודיעין, נשק, תחמושת, סיוע אווירי וכדומה - אבל כאן זה במונחים מסחריים כמו תחרות, מצגות, ברושורים, הדגמות, דיוור, ועוד. אלף ואחד אמצעים התומכים זה בזה, שכל תכליתם - סיוע לאנשי המכירות (הישירים, כלומר שלנו, או העקיפים, כמו סוכנים/מפיצים וכו'), בכדי שיגיעו למטרות קל ומהר יותר.

רק לטובת הפרוטוקול - כן, שיווק אפשר להגדיר בהרבה אופנים בדיוק כמו שדג ניתן להגדיר בהרבה אופנים ועדיין הוא יהיה רק דג. ההסבר כאן, בכל אופן, לוקה בהבנה צרה של המונח כמו הרבה הגדרות אחרות. שיווק אינו מכירות והוא גם אינו פונקציית/פונקציות התמך של המכירות או הפונקציה המכוונת של המכירות. הדבר היחיד שנכון להגיד, באופן גורף, ביחס לשיווק ומכירות זה שהיעד הסופי של שיווק הוא מכירות (בהגדרה הרחבה ביותר של מכירה) אוריון 21:35, 26 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]


דרוש מתנדב שיפתח את הנושאים הבאים: ניהול, שיווק, מימון וכו'. מרפרוף בערכים הנ"ל ראיתי שחסר בהם הרבה ידע מהותי וערכים בסיסיים. ביחסית לשאר התחומים בויקיפדיה, המידע בתחום זה הוא דל מאד. החושב 21:24, 2 בפברואר 2009 (IST)

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשיווק שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 22:32, 16 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]