שיחה:שיטת המיתר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אילו דברים יש עוד לשפר כדי להוריד את תגית העריכה?

התוכנית בשפת C צריכה טיפול יסודי. לדעתי היא מיותרת (הסדרה מסבירה את העניין טוב יותר), ובכל מקרה יש שם בעיות ויזואליות קשות. עוזי ו. 11:55, 20 יוני 2006 (IDT)
לעוזי - טעות בידך: בשיטת המיתר אין צורך שהשורש יהיה בין שני ניחושים עוקבים. שיטה זו דומה מאוד לשיטת ניוטון-רפסון (שגם בה אין דרישה כזו) עם קירוב לנגזרת לפי המיתר. יש ואריאנט של השיטה (נדמה לי שהוא נקרא modified regula falsi, אבל אינני בטוח) שבה יש את תכונת ה-bracketing. לפיכך שיטה זו אינה מבוססת על משפט ערך הביניים. פרט להסרת התוכנית - מה עוד נדרש לדעתך כדי להסיר את תבנית השכתוב? תודה, אבינעם 12:35, 20 יוני 2006 (IDT)
לא כתבתי שיש צורך בחציה, או שהניחושים הראשונים צריכים לנפק ערכים בעלי סימנים הפוכים. היתרון הגדול של שיטת המיתר הוא בכך שהיא יכולה "לזרוק" את הניחוש הבא לכיוון השורש, גם אם שני הניחושים הנוכחיים בעלי אותו סימן ורחוקים מהשורש. אבל ההתכנסות מוכחת רק בסביבה של השורש שבה ההתנהגות נשלטת. לסיכום, אם נתונים שני ניחושים הפוכים, השיטה מתכנסת בגלל משפט ערך הביניים; אבל היא פועלת גם בתנאים כלליים יותר.
פרט לתוכנית, הערך בסדר גמור. עוזי ו. 13:46, 20 יוני 2006 (IDT)
לעוזי, ראשית - תודה. בכל זאת נראה לי שהאיזכור של משפט ערך הביניים בפתיחה מטעה. ברשותך אסיר אותו. בהוכחת ההתכנסות המונחת לפני (אנליזה נומרית, קניאל) אין כל איזכור למשפט ערך הביניים, ואין דרישה של היפוך סימן. לגבי התוכנית: מה הבעיה איתה? בתודה, אבינעם 14:06, 20 יוני 2006 (IDT)
מצטרף לאבינועם. כפי שאני מכיר את השיטה אין שום קשר למשפט ערך הביניים. בקשר לתוכנית, היא די שימושית להבנת הרעיון ע"י מתכנתים ואנשי מחשבים שונים כאשר מביאים את השיטה לקוד תכנות. לא הבנתי מה לא כ"כ בסדר איתה? oc666 17:30 UTC 20/6/2006

ספרות אחרי הנקודה[עריכת קוד מקור]

למי תורמת הספרה החמישית אחרי הנקודה? לדעתי כיוון אנו יכולים לתפוס במבט אחד בערך 4 ספרות, אין טעם להוסיף את הספרות האחרות. יאיר ח.

לפי דעתי, זה מראה עד כמה השיטה מדויקת ולא יותר. oc666 17:22 UTC 20/6/2006

האם שיטת הsecant אכן בונה מיתר חדש כל פעם? לפי מה שהבנתי יש נקודה אחת קבועה, ונקודה נוספת אשר משתנה בהתאם לחיתוך המיתר, כפי שטרחתי לאייר בb:אנליזה נומרית/שיטות איטרטיביות עם מיתרים. בברכה, Mintz l 19:08, 14 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

כמו שכתוב כאן למשל. Mintz l 19:13, 14 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
אוקיי, אחרי שקיבלתי חזרה את שפיותי, נראה שהכל בסדר. Mintz l 19:29, 14 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

בקשר לתוכנית בC ולתנאים בהם היא מתקיימת. נדמה לי שנפלה טעות בתנאי הראשון, והתוכנית רצה כלעוד היא גדולה מהחסם השגיאה שנקבע! בהנחה שיש התכנסות, אז אנחנו מחפשים מתי ההפרש בין xn לxn-1 קטן ולא אחרת.

ניסיתי להריץ אתהתכונית לדעתי יש בה טעות כלשהי היא כלל לא התכנסה לי לגבי המשוואה לדוגמה- יש טעות לדעתי X בחזקת שלוש צריך להיות מופעת מה קוסינוס X


בכל מקרה, תודה רבה על הערך, עזר לי מאוד!