שיחה:שיטת הממשל בישראל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם הערך באמת נפרד מפוליטיקה של ישראל ואמור להיות שונה בתוכנו? כל מה שכתוב פה מופיע גם שם. גברת תרד 21:47, 7 מאי 2006 (IDT)

כן, לשתי השאלות, אבל התוכן זהה, סמני את הערך לאיחוד ונמחק אותו אם לא ישופר. טרול רפאים 22:46, 7 מאי 2006 (IDT)
סומן. אגב, התבנית מטעה, במקרה הזה הערך לא מוסיף על פוליטיקה של ישראל אלא מוכל בו, אבל את התבנית מתאים לשים כאן דווקא כי זה הערך המפורט פחות. יש לזה פיתרון? גברת תרד 13:05, 8 מאי 2006 (IDT)
אני חושב שההפרדה חשובה כי יש הבדל בין פוליטיקה לשיטת ממשל - הייתי דווקא מעביר חלק מהערך של פוליטיקה לכאן ולא להפך (למשל הרשויות השונות). אסף 13:39, 9 מאי 2006 (IDT).
גם לטעמי יש צורך בהפרדה. צריך להשאיר בערך הפוליטי את עניין הגושים, ההבדלים המחלוקות וההיסטוריה וכאן לרכז את רשויות הממשלה, מבנה הממשל וכו'. מלך הג'ונגל 17:57, 9 מאי 2006 (IDT)
  • לדעתי יש מקום לשני ערכים נפרדים, אם כי יש חפיפה רבה בתוכן של שני הערכים. שיטת המימשל בישראל צריכה לכלול את ההיסטוריה וההתפתחות של שיטת המימשל והיבטים פוליטיים שלה ואילו הפוליטיקה אינה יכולה להתעלם משיטת המימשל וההיסטוריה של הפוליטיקה צריכה לכלול גם התייחסות להיסטוריה של שיטת המימשל. צריכות להיות הפניות הדדיות במקומות המתאימים.
  • אין לפחד מכפילות אם כי יכולים להיות (ואף צפויים) הבדלים בהדגשים וברמות הפירוט של התחומים השונים. לכן בשלב ראשון יש להעביר תוכן מערך לערך אף מבלי למחוק ורק אחר כך ערוך את השינויים בזהירות --Act 14:51, 31 מאי 2006 (IDT)

הנוהג של חברי כנסת שהופכים לשרים[עריכת קוד מקור]

כתוב בערך שישנו נוהג ציבורי שחבר כנסת שמתמנה לשר מתפטר מתפקידו בכנסת.
אם מישהו יהיה מוכן להראות לי דוגמא לכך בשלוש הממשלות האחרונות אני אשמח מאוד.
לדעתי מדובר במשפט מטעה ורצוי להורידו.
אוריה בר-מאיר - שיחה 23:03, 14 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

אין נוהג כזה. הדבר נעשה בעבר, בממשלות מסוימות זה נעשה יותר מאשר אחרות, אבל אי אפשר לקרוא לזה "נוהג". קולנואני - שיחה 00:58, 25 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

מתקיים כאן דיון, שמתייחס גם לערך זה. המעוניינים - מוזמנים לקחת בו חלק. תודה. קולנואני - שיחה 01:01, 25 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

תוספת - סמכויות הממשלה במצב חירום[עריכת קוד מקור]

שלום, אני מציע את התוספת הבאה בפרק הרשות המבצעת -

יצוין שלפי שיקול דעתה של הממשלה, אם עקב דחיפות עניין היא צריכה להכריז מצב חירום (בטרם תוכל הכנסת להתכנס), בסמכותה של הממשלה להכריז מצב חירום. במצב חירום הממשלה מקבלת סמכות להתקנת תקנות. במידה ולא ניתן לכנס את הממשלה, רשאי ראש הממשלה להתקין תקנות חירום או להסמיך שר להתקינן. תקנות שעת חירום יכולות להפקיע כל חוק או לקבוע בו תנאים וכן להטיל מיסים ותשלומי חובה.

תוספת לרשות המחוקקת[עריכת קוד מקור]

הצעות חוק פרטיות מובאות לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה, בה יש רוב לקואליציה, ובה מוחלטת עמדת הממשלה. בהמשך הליך החקיקה בדר"כ מופעלת משמעת קואליציונית התואמת את החלטת הוועדה, ולפיכך בהתאם להחלטת הממשלה החוק משלים את הליך החקיקה, או נכשל ולא נכנס לתוקף. באופן זה הממשלה נוטלת חלק פעיל בהליך החקיקה ופוסלת חוקים רבים שזכו לרוב בקריאה טרומית.

מה דעתכם? בברכה.--עמית הילדסהיים - שיחה 10:08, 2 באוקטובר 2011 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 03:52, 9 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 23:26, 25 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

עריכה בתשלום[עריכת קוד מקור]

עריכותיי מחשבון זה, בערך זה ובכל ערך אחר, הן בתשלום. בברכה אגלי טל קהלת - שיחה 09:56, 23 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

קישור חיצוני[עריכת קוד מקור]

מדובר בקישור חיצוני לנייר מדיניות, הכולל מחקר השוואתי והרבה מידע היסטורי וכללי בנושא. בדיוק קישור שיש בו כדי להרחיב את דעתו של הקורא בנושא הערך. בערך הזה יש עוד ארבעה קישורים חיצוניים דומים ובויקיפדיה כולה - אלפים רבים. בברכה אגלי טל קהלת - שיחה 11:16, 23 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

יוניון ג'ק מה הבעייה לדעתך בקישור?, אגלי טל קהלת האם יש דרך להגיע לחוברת בצורה המעידה שזה פרסום רשמי ולא קישור המפר זכויות יוצרים? בברכה אמא של גולן - שיחה 11:43, 23 במאי 2018 (IDT)[תגובה]
אמא של גולן, לעניות דעתי, הקישור הזה מפר את מדיניות ויקיפדיה, שכתובה כאן, וגם כאן. יוניון ג'ק - שיחה 11:50, 23 במאי 2018 (IDT)[תגובה]
אמא של גולן, לא הבנתי מדוע מפר זכויות יוצרים. זה קישור של קהלת עצמם. יש סמליל של הנייר באתר שלהם, לוחצים ומגיעים לנייר המדיניות (מאוד ברור עליו שזה רשמי). פשוט קישרתי ישירות לנייר. בברכה אגלי טל קהלת - שיחה 11:51, 23 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (דצמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשיטת הממשל בישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 20:52, 29 בדצמבר 2022 (IST)[תגובה]