שיחה:שמחה ארליך

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך האמרות נועד לאמרות שעשו הסטוריה , ואמרות מאפיינות של אישים ניתנים בערך שלהם, ראה אבא אבן, אלא אם כן תתחיל גם למחוק אותם. מוטב שבמקום שתוציא אנרגיה על מחיקות , תצור ערכים חדשים , ולא תיאלץ לגרום לכותבים להגות באנטימחיקון ככלי נשק נגדך!

אז תפתח מצידי עוד ערך לאמרות שלא עשו היסטוריה. אבל תפסיק להרוס ערכים רציניים שאתה כותב, עם אמרות עבשות שלא מעניינות אף אחד. בקשר לאמרה על שרון, אתה ציטטת אותה לדעתי לא במדויק. אם יהיה ציטוט מדוייק אז אולי יש לה מקום.
וחוץ מזה, אתה צריך להתרגל לזה שיערכו אותך. אתה כותב בליל של דברים טובים מצד אחד, עם דברים מיותרים ולפעמים אפילו שטויות שגורמות בושה מצד שני. אז אנשים מנסים להוציא את המוץ מהתבן. אל תחזיר את התבן שוב. וגם למרות בקשות חוזרות ונשנות אתה עדיין לא שם סימני פיסוק כמו שצריך, וזה ממש ממש מעצבן. eman

תעשה מה שאתה מבין ,ואם אין לך סבות אחרות להתעצבן מצבך טוב

הערך לפני שד"ר EMAN צינזר וחתך היה כדלקמן:


שמחה ארליך (הבדלים בין גירסאות)

גירסה מתאריך 13:43, 2 מרץ 2004 רפאל לירז (שיחה | תרומות המשתמש) גירסה מתאריך 13:46, 2 מרץ 2004 רפאל לירז (שיחה | תרומות המשתמש) שורה 4: שורה 4:

נבחר לראשונה לכנסת השביעית. את ראשות המפלגה הליברלית,גלגול "הציונים הכלליים" קיבל לאחר שד"ר אלימלך רימלט פרש מהפוליטיקה.  נבחר לראשונה לכנסת השביעית. את ראשות המפלגה הליברלית,גלגול "הציונים הכלליים" קיבל לאחר שד"ר אלימלך רימלט פרש מהפוליטיקה. 
   

- הוא נחשב לדמות אפורה בפוליטיקה אם כי בהחלט לא הוערך כאדם טפש.נעדר כושר רטורי,דבורו דמה יותר למלמול, כיכב בעיקר עם התמנותו כשר האוצר לאחר מהפך 77 ככוכב אצל חקיינים ובראשם טוביה צפיר . + הוא נחשב לדמות אפורה בפוליטיקה אם כי בהחלט לא הוערך כאדם טפש.נעדר כושר רטורי,דבורו דמה יותר למלמול, כיכב בעיקר עם התמנותו כשר האוצר לאחר מהפך 77 , אצל חקיינים ובראשם טוביה צפיר .

en:Cicero  en:Cicero 



גירסה מתאריך 13:46, 2 מרץ 2004 פוליטיקאי ישראלי , (1915-1983) נולד בפולין עלה ארצה ב-1939 , והקים מפעל למוצרי אופטיקה. נכנס לפעילות פוליטית במסגרת "הציונים הכלליים" ומטעמה נבחר לחבר מועצת עירית ת"א.(בין השנים 1955-1969 ). נבחר לראשונה לכנסת השביעית. את ראשות המפלגה הליברלית,גלגול "הציונים הכלליים" קיבל לאחר שד"ר אלימלך רימלט פרש מהפוליטיקה.

הוא נחשב לדמות אפורה בפוליטיקה אם כי בהחלט לא הוערך כאדם טפש.נעדר כושר רטורי,דבורו דמה יותר למלמול, כיכב בעיקר עם התמנותו כשר האוצר לאחר מהפך 77 , אצל חקיינים ובראשם טוביה צפיר .


הוא חולל מהפך עם הכנסו לתפקידו באוצר.בין חידושיו:ביטול פיקוח על מטבע החוץ.ביטול מסים , בעיקר מס נסיעות שלא היה פופולארי על ציבור הנוסעים לחו"ל ועוד צעדים שהביאו להגדלת הצריכה וגרמו לאינפלציה דוהרת. ב-1979 נאלץ להתפטר מתפקידו בעקבות כשלון הרפורמות שלו באוצר, ומונה לתפקיד סגן ראש הממשלה (בראשות מנחם בגין וכן מינוי שעורר תמיהות בציבור:שר החקלאות.

נפטר לאחר ניתוח מעקפים בלבו,באמצע עשייתו הפוליטית.

את השרדותו הפוליטית לאחר כשלונו כשר אוצר הוא חב למנחם בגין , שבו הוא ראה את שותפו הפוליטי, וקרבו יותר מפוליטיקאים אחרים במפלגתו, ביניהם לא חש עצמו כל כך חופשי כמו עם "רבי שמחה" כמו שהוא כינה את ארליך.


למרות אפרוריותו נשאר השאיר שמחה ארליך את רישומו בפוליטיקה הישראלית בעיקר בזכות כמה אמרות שלו , וכן בזכות המניפולציות הפוליטיות שלו. הוא עשה מאמצים כבירים למנוע מאריאל שרון את תפקיד שר הבטחון , בהזהרה שיקיף , אם יתמנה, את הקיריה בת"א בטנקים. מימרה אחרת שזכורה לו:"אינני מתכוון למה שאני אומר , ואינני אומר למה שאני מתכוון".

מס נסיעות[עריכת קוד מקור]

לי זכור שהוא היה קיים בשנות השמונים. מישהו יכול להסביר איך זה מסתדר עם הכתוב בערך? יעקב 21:30, 29 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]