שיחה:ת'לוניוס מונק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מדוע דף זה צריך עריכה? אם מישהו מרגיש שחסר משהו או שיש לתקן משהו, גם אם הוא לא מכיר את הערך, שיגיד ואני (הכותב של רוב הערך) אוסיף/אגרע/אשנה.

בעיני מרבית העריכה היא לשונית. הוא כתוב בשפה מאוד רדודה. הסגנון הכתיבתי גורם לכך שנדמה כי חלק מהפרטים הם פרי דמיונך או שמועות ששמעת וכי אין להם ביסוס.

למשל , "כנראה שסבל ממחלת נפש כלשהי", אם אינך יודע מהי או אם באמת סבל ממנה עדיף שלא תכתוב , או שתסייג ותאמר כי "יש אומרים כי בשלהי חייו סבל מונק ממחלת נפש, אולם לא ידוע מהי"

  • תוקן - "מחלת נפש" הוחלף ב"דיכאון"

שים לב לכל מיני מקומות נוספים שדורשים תיקון מסוג זה

  • אם תוכל להיות יותר ספציפי...
בסדר, יש צורך במעט עריכה פשוט כדי שיתאים לסגנון המקובל בוויקיפדיה. אני אשתדל לעזור בכך, אבל כעקרון, יש פעמים רבות שימוש בשפה לא נייטרלית. ראה את השינוי שעשיתי לאחרונה כדוגמא. אך אל תאמר יאש, יש לנו כאן בסיס לערך מעולה, ויקיפדיה צריכה אנשי ג'אז בכוחותיה, אני מעטים מידי. נינצ'ה - שיחה - פתרו את החידה, אם תוכלו. 16:38, 6 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

העברה חפוזה של שם הערך[עריכת קוד מקור]

אני חושש שהעברת שם הערך היתה חפוזה. לא מעבירים ככה שם ערך על סמך בדל שאלה (שהובאה לנשאל ללא הקונטקסט אפילו).

בדיקה בגוגל מראה רוב של 1500 נגד 4 למונק, כשאחד מהם הוא ביקורת נגד מה שנכתב באחד אחר על צורת הכתיבה... קשה להתעלם מתוצאה כזו.

emanשיחה 13:55, 2 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

החזרתי לשם הקודם, עד לבירור יסודי יותר. דוד שי - שיחה 14:39, 2 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
במקרה הזה, הוא ידוע בעברית בשם זה ("מונק"). נשאלתי בדף אחר (מחוץ להקשר כלשהו) כיצד הייתי מתעתק את השם Monk, והשבתי - "מאנק". כאן נראה לי שכתיב השם נכון ומתאים (ת'לוניוס מונק). אלדדשיחה 19:41, 2 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]
אני נוטה לחלוק, אני שומע יותר מידי אנשים אומרים מונק ובכך מבטאים את השם בצורה לא נכונה. למה להעמיד מכשולים בפני הקוראים? נינצ'ה - שיחה - פתרו את החידה, אם תוכלו. 01:30, 3 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]


שפה[עריכת קוד מקור]

הערך כתוב בצורה טכנית ובשפה לא אנציקלופדית.
"לעתים מתפרש הדבר כאילו חיפש את רבע הטון שבין שני צליל הסקונדה הקטנה. למעשה, האזנה קשובה מראה כי לעתים רחוקות נוגנו שני הצלילים באותה עוצמה." " בדרך כלל בתקופה זו, תשומת הלב שמקבל המגע כגורם להוצאת צליל מהפסנתר היא קטנה, ורק במקרה של יוצרים כמו מונק ניתן לשים לב אל סגנון המגע." "מונק בחר מהתחלה את הדרך הזאת, כאשר יכול היה לבחור גם בדרך המקורית."
מי חכם וידע לתקן?