שיחה:תאוריה ביקורתית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לא ברור לי, למה שם הערך אינו תיאוריה ביקורתית בלבד? הרי יש ערך על אסכולת פרנקפורט. ועוד כשמדובר בזרם סוציולוגי כה מהותי בימינו. דורית 5 יולי 2005 12:21 (UTC)

אם כך, אז עדיף להעביר, לא? Ofeky 5 יולי 2005 12:32 (UTC)

אכן ראוי שהשם יהיה "תיאוריה ביקורתית" ולא "אסכולת פרנקפורט" בסוגריים. אסכולת פרנקפורט תרמה לתיאוריה הביקורתית בתחומי ההגות והמחקר החברתיים אך זהו רק חלק מהתיאוריה הביקורתית בתחום מדעי החברה. ברודייה למשל הוא סוציולוג ביקורתי אך איננו חלק מאסכולת פרנקפורט מכל מקום לסוציולוג הישראלי יהודה שנהב אין חלק ונחלה ב"אסכולת פרנקפורט" והוא אינו יכול להיות שייך אליה מסיבות ביוגרפיות. הוא חי שנים רבות לאחר שהאסכולה נוסדה, במקום אחר לחלוטין. למען האמת האנשים הבולטים ב"אסכולת פרנקפורט" יכולים להיות במקרה הטוב הסבים שלו, ובהיותם דוברי גרמנית גם לא ברור אם הייתה להם שפה משותפת עם הסבים היהודים-ערבים של שנהב. יתר על כן, אף על-פי ששנהב הוא ללא ספק דמות בולטת בסוציולוגה הישראלית, משקלו אינו כה גדול בפיתוח התיאוריה הביקורתית והפניה מהערך תיאוריה ביקורתית אל הערך הנושא את שמו של שנהב מצחיקה את מי שמתמצא בתחום ומטעה את הקוראים שכל חפצם הוא ללמוד משהו על התיאוריה הביקורתית.

אני מניח שבהמשך לדיון הזה התוצאה היא שהמשפט הראשון בערך הוא פשוט לא דקדוקי: "בסוציולוגיה ובפילוסופיה, מושג המהווה קיצור עבור המושגים תאוריה ביקורתית של החברה או תאוריה חברתית ביקורתית". אני מניח שחסרות שם המילים "תיאוריה ביקורתית היא" בתחילת המשפט, אבל זה עדיין לא נשמע טוב (לכן לא תיקנתי).--Radioactive Grandpa - שיחה 23:08, 13 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]