שיחה:תורת האילוצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כמה הערות:

  • תורת האילוצים כוללת מודול של ניהול הפצה. המודול הזה מפותח לא פחות מהמודולים של ניהול הייצור וניהול פרוייקטים, וגם התוצאות שלו דרמטיות לא פחות. הוא הרבה יותר קל ליישום מאשר ניהול פרוייקטים.
  • בשנים האחרונות (מאז 2004), תורת האילוצים מתמקדת בפתרונות כוללים לעסקים, תחת שם הגג Viable Vision (VV). כתבתי על VV כאן http://www.sysmanage.co.il/?categoryId=7825 , ואני מעמיד את התוכן לרשות וויקיפדיה. העיקר ב- VV הוא שילוב של פתרון לוגיסטי (תפעול, פרוייקטים או הפצה) עם פתרון שיווקי ייחודי הכולל מחוייבות ללקוח והשתת קנס על עצמנו, כדי ליצור בידול מכריע מהמתחרים.
  • עקרונות התפעול של תורת האילוצים חלים גם בארגוני שירות. שיפורים דרמטיים במוסדות שירות כמו בתי ספר (העלאת אחוז הזכאים לבגרות מאפס לשבעים בפנימיה שעמדה לפני סגירה בפתח תקוה), בתי חולים (קיצור זמן ההמתנה בחדר המיון לשמינית, באנגליה), סדנאות שירות (סדנאת רכב בצבא האמריקני, קיצור זמן הטיפול לחמישית) ועוד. לכן המונח *תפעול* עדיף על פני המונח *ייצור*.
  • חמישה ספרים של גולדרט תורגמו לעברית: המטרה הוא הראשון בהם. הוא נחשב לספר הניהול הנמכר ביותר בעולם - מעל 2 מיליון עותקים בשפות רבות. האחרים הם זה לא מזל, שרשרת קריטית, הכרחי אבל לא מספיק ו- ערימת השחת. באנגלית נכתבו עוד ספרים רבים בתחום.
  • ישנן תוכנות אשר תומכות בפרקים שונים בתורת האילוצים (נציין שתוכנות ה- ERP הנפוצות אינן תומכות בהן). כך, למשל, ניהול פרוייקטים לפי תורת האילוצים נתמך בתוכנה כבדה בשם קונצ'רטו של חברת ריאליזיישן, ובתוכנה קטנה יותר בשם פרו-צ'יין (תוסף לפרוג'קט של מיקרוסופט). ניהול ההפצה והייצור נתמכים בין היתר בתוכנת סימפוני של חברת Inherent Simplicity הישראלית.
  • המוסד TOCICO (Theory Of Constraints International Certification Organization) עוסק בבחינה ובהכרה במומחיות בתורת האילוצים (אני עצמי מוסמך לתחומי ניהול ההפצה וניהול התפעול - עודד לבנה).