שיחה:תורת החבורות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לטעמי כדאי להעביר למשפטים נוספים בתורת החבורות או תורת החבורות - משפטים נוספים או אולי אפילו משפטים בתורת החבורות. השימוש בסוגריים בשם הערך צריך לבוא רק כאשר גם ללא הסוגריים ניתן להסיק על תוכנו של הערך, והסוגריים באים רק על מנת להבדיל את הערך מערך אחר בעל שם דומה. למשל תפוח (יישוב). Costello 18:21, 18 מאי 2005 (UTC)

על מה "נוספים" המשפטים האלה? אם הם משפטים בתורת החבורות, אז הם שייכים לערך תורת החבורות או למצער לחבורה (מבנה אלגברי). עם הזמן צריך יהיה לאזן קצת את הערך הזה (כרגע הרשימה נראית כמו "משפטים שהספקנו ללמוד בשעורים 1,2,3 ו- 8 של הקורס הראשון בתורת החבורות"). עוזי ו. 20:43, 18 מאי 2005 (UTC)
הערה Texנית: העובדה ש- 2 מחלק את 8 נכתבת כך: , ולא שזה רבע. עוזי ו. 20:45, 18 מאי 2005 (UTC)

הפרק של "שימושים" צרם לי בעיניים במשך זמן רב ולא הבנתי מדוע, עד שנפל לי האסימון - לעת עתה, מה שיש שם הוא ניימדרופינג בסיסי: זורקים שמות של כמה תחומים מעניינים, אבל לא אומרים שום דבר על איך תורת החבורות מתקשרת אליהם. למשל, "תורת המספרים" הוא ענף גדול ומרתק של המתמטיקה, ובו משתמשים ככל הנראה בכל טכניקה מתמטית שהומצאה (הפרזה פרועה, מתמטיקאים מתבקשים לתקן), אז האזכור שלו פה מבלי לפרט מה בדיוק השימושים מרגיש (לי) כמו זריקת שם מפוצץ בלי גיבוי של ממש לכך. יש עוד אבסורדים דומים: למשל, ברשימה מופיע צורות של גבישים. בערך על הגבישים לא כתוב כלום על תורת החבורות פרט לכך שהיא מופיעה ב"ראו גם". זה קצת מזכיר את תוכניות האירוח שבהן כל אחד מהמנחים מארח את רעהו.

ראוי להרחיב ולפתח את הפרק, כך שלכל אחד מהשימושים תופיע לפחות פסקה קצרה שמתארת מה בדיוק השימושים. גדי אלכסנדרוביץ' 17:48, 4 יולי 2006 (IDT)

בהחלט אפשר, אבל צריך אנשים שמבינים בדיוק מה השימוש שיכתבו זאת. בפיזיקה של תואר ראשון מדברים לא מעט ש"משתמשים בתורת החבורות" בתחומים שונים של הפיזיקה אבל לא ממש טורחים לציין איך בדיוק נעשה השימוש. בחלק מהמקרים, כגון גילויי הקוורקים - דרושה פיזיקה מתקדמת מאוד, חלקה למעלה מהבנתי. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 12:17, 6 יולי 2006 (IDT)
אם כן, לדעתי כדאי להוריד לעת עתה מהרשימה את מה שאיננו מסוגלים לנמק (ובתקווה, אתה עצמך תכתוב את החלק המורחב כאשר תוכל). גדי אלכסנדרוביץ' 21:55, 6 יולי 2006 (IDT)