שיחה:תכריכי טורינו

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

הערות ושאלות הי אסף. יופי של ערך!! כמה הערות:

"ב-28 במאי 1898 צילם צלם איטלקי חובב, סקונדו פיה, את התמונה הראשונה של התכריכים. הוא נדהם לגלות שבתשליל התמונה (ה"נגטיב") מופיעה דמות ברורה לחלוטין, אשר לא נראית כתשליל אלא דווקא כדמות ממשית. אופיה התשלילי של הדמות מהווה את אחת הטענות המרכזיות בכך שמדובר בתשליל שנוצר על ידי הקרנה מסויימת על הבד." לא הצלחתי להבין את הטענה למה הכוונה "מדובר בתשליל שנוצר על ידי בקרנה מסויימת על הבד" ומה זה אומר לגבי אוטנטיות התכריכים.

"ישנם מספר דיווחים הנוגעים לתכריכי הקבורה של ישו או לדמות ראשו " למה הכוונה ב"דמות ראשו"?

"כיום אין בנמצא אף אגדה העוסקת בדמות מאדסה והמעידה על היותה דמות גופו החבול והמוכה של הצלוב, אולם המיתוסים סביבה טוענים כי ישו העביר את פניו אל הבד בעודו בחיים בדרך נס." אין אגדה אבל יש מיתוסים? לא ברור

"בשנת 1988 נתן הכס הקדוש את הסכמתו לביצוע בדיקת תיארוך פחמן 14 לתכריכים. לצורך הבדיקה הוסרה פיסה קטנה מהבד וחולקה לכמה חלקים שנשלחו למספר מעבדות ברחבי העולם" מה היו תוצאות הבדיקה? (במקום אחר אתה אומר את זה אבל כדאי גם כאן)

"בין התאוריות הטבעיות למחצה אותן מביאים המאמינים" למה הכוונה ב"תיאוריות טבעיות למחצה"?--משוש30 18:22, 12 נובמבר 2005 (UTC)

אני אנסה להשיב ולשנות בהתאם את מה שלא ברור:
  • מכיוון שכשמסתכלים על הנגטיב של תצלום הדמות הוא נראה כפוזיטיב, עלו השערות לפיהן התמונה עצמה היא מעיין "נגטיב" שנוצר כתוצאה מהקרנה מסויימת על הבד. זאת הכוונה, אך מובן שאין להעיד מכך על הדרך שבה נוצרו התכריכים ומכאן על האוטנטיות שלהם.
  • הכוונה "בדמות ראשו" - ציור או תמונה המתארת את פרצופו של ישו.
  • אין אגדה המעידה על כך שהדמות מאדסה מתארת את גופו של ישו, יש הרבה אגדות אחרות אודותיה.
  • לגבי תיארוך הפחמן - אני אוסיף את התוצאות גם בפיסקה המוקדמת.
  • תאוריות טבעיות למחצה - ניסוח לא טוב במיוחד של תיאוריות המשלבות אלמנט טבעי יחד עם אלמנט על-טבעי.
תודה על הביקורת, אני אשנה ואבאר מה שצריך. אסף.צ 18:57, 12 נובמבר 2005 (UTC)
כדאי להוסיף גם מידע ביבליוגרפי לקריאה נוספת וגם כמה קישורים לאתרים.

דרך אגב שמתי אותו בהצעה למומלצים. --משוש30 22:20, 12 נובמבר 2005 (UTC)

מדוע הערך מסומן כ"ערך מומלץ"?[עריכת קוד מקור]

מדוע הערך מסומן כ"ערך מומלץ"? הוא עדיין לא היה כזה. ערןב 16:16, 5 פברואר 2006 (UTC)

בעבר נערך דיון בעניין והוא הוסף לרשימה וסומן כמומלץ. אני לא הייתי בארץ באותו זמן ועם שובי ביקשתי לדחות את מועד הופעתו כמומלץ כדי להמשיך ולעבוד עליו. הערך הוצא מרשימת המאמרים המומלצים לפרסום, אבל מאוחר יותר החלטתי שלא לערוך אותו יותר בשלב זה ולכן אפשר כעת להציגו כמאמר מומלץ. אסף.צ 16:19, 5 פברואר 2006 (UTC)

האם היישוב Troyes הוא טרוייז? האם Montfort היא מונפורט (או מונפור)? דוד שי 05:53, 11 מרץ 2006 (UTC)

התעלמות מכוונת?[עריכת קוד מקור]

בפרשת תכריכי טורינו וזיהויים, יש חלק מכריע לפרופ' אבינועם דנין, מהמחלקה לבוטניקה באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא הוא שזיהה שרידי צמחים ממדבר יהודה בתכריכים. האיטלקים רוחשים לו כבוד ויקר, ורק כאן הוא לא נזכר אפילו? האם זו התעלמות מכוונת או סתם חוסר ידיעה? בבקשה לתקן ולהוסיף על חלקו של פרופ' דנין הישראלי והיהודי בפרשה מרתקת זו. ספר חדש באיטלקית על חלקו בפרשה עומד לצאת בקרוב. Alosha38 16:31, 13 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

ההתעלמות בוודאי איננה מכוונת. הרי אין לצפות מכותבי ויקיפדיה שידעו הכל. הוספתי בסוף הערך סעיף על הגילויים של דנין וברוך. דוד שי 21:11, 13 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

ספר אודות התכריכים[עריכת קוד מקור]

אני קוראת כעת ספר בשם "אחוות התכרך הקדוש" מאת חוליה נווארו, סיפור (בדיוני כמובן) על ההיסטוריה של התכריך. הסיפור הוא בדיוני כאמור, משולב בעובדות ובאגדות.
שאלתי: האם אפשר וראוי להזכיר ספר זה, כפי שהספר "צופן דה-וינצ'י" מוזכר בהקשרים כאלה ואחרים? אם כן, היכן כדאי לעשות זאת?
תודה מראש. :) Superot - שיחה 00:45, 17 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

מרשימת ההמתנה להסרה[עריכת קוד מקור]

נראה כי כבר בעת דיון ההמלצה ב-2005 הערך היה באמצע העבודה, אך הוא הומלץ בכל זאת. כותב הערך התכוון להמשיך את העבודה על הערך, אך ויתר על כך ובינתיים הוא הוצג בעמוד הראשי ונמצא ברשימת המומלצים כבר בערך חמש וחצי שנים, מבלי שהעבודה הושלמה. מלבד זאת, הערך ממעט בהערות שוליים (רק שלוש). תומר - שיחה 14:41, 20 ביוני 2011 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 07:00, 9 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 07:01, 9 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]

בעיה בקישורי ארכיון בערך (ספטמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 11:41, 10 בספטמבר 2023 (IDT)[תגובה]