שיחה:M-113

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שתי הערות: למיטב זכרוני הזלדות הראשונות הגיעו עוד לפני מלחמת יום הכיפורים והשתתפו כבר בקרבות בימים הראשונים של המלחמה ולא כפי שכתוב ברכבת האוירית בזמן המלחמה. דבר שני, השם זלדה היה נפוץ הרבה לפני מלחמת שלום הגליל כך שאני בספק אם הוא שייך לחבילת המיגון שהותקנה לפי דברי המאמר לפני מלחמת לבנון.

בקשר להערה הראשונה, אתה צודק - תיקנתי.
בקשר להערה השנייה, עפ"י המקורות שבידי זלדה הוא שם רשמי לדגם עם השריון, יתכן שהוא היה נפוץ בתור כינוי לא רשמי לפני שהוא אומץ כשם רשמי לדגם המשוריין. MathKnight 13:47, 18 מאי 2005 (UTC)
בהמשך להערתי הראשונה שנכתבה ללא שם משתמש, מידע אישי, בסוף שנות השבעים הכינוי זלדה היה נפוץ מאוד בצבא ככינוי של הנגמ"שים ונפוץ במיוחד אצל אנשי המילואים שהשתמשו בו בשנים מוקדמות יותר. יכול להיות שכמו שאתה אומר, הכינוי אומץ ע"י התע"ש כשבנו את חבילת המיגון הראשונית. דרך אגב, השינוי הראשון של הנגמשים בישראל היה שלנגמשים הערומים שהגיעו מחו"ל, הוסיפו בדפנות מנשאים כדי להפוך את הכלי מכלי תובלה אל שדה הקרב לכלי אשר יושב בו צוות קבוע אשר צריך גם לשאת ציוד. המנשאים הם לא כל כך חשובים. יותר חשוב לדעתי, שינוי הקונספציה עבור הכלי שצה"ל עשה. דבר אחרון, אני סבור שמספר הנגמשים במלחמת יוה"כ לא היה כל כך מועט. אני יודע ממקור ראשון על יחידת מילואים שלחמה באזור פירדאן בימים הראשונים של המלחמה כשהיא מצוידת בנגמשים ואם מילואימניקים נלחמו על נגמשים סימן שהנשק הזה לא היה כל כך חדש ולא כל כך נדיר. אני לא משנה כלום במאמר כי כאמור, הכל מבוסס על זכרון וזה כידוע מתעתע לעיתים.אודי 09:35, 19 מאי 2005 (UTC)

מדוע נדחף מקף לשם הערך? בוויקי האנגלית אין מקף. דוד שי 11:17, 8 אפריל 2006 (UTC)

מישהו יכול לבדוק את נכונות התיקונים האחרונים? דורית 16:52, 2 יוני 2006 (IDT)

לגבי השם זלדה[עריכת קוד מקור]

התגייסתי ב1989. שירתתי במילואים עד 2001 (עד שנאלצתי לצאת לגלות וגם "התקדמתי" בפרופיל ובת"ש). השם זלדה זכור לי מסרטי צבא בילדותי. בשירותי הצבאי התרוצצתי בעיקר סביב נגמשים כאלה ומעולם לא שמעתי איש קורא להם זלדה. אם מישהו קורא להם זלדה כיום, זה בגלל שהשם חזר לצבא ושינה משמעות. אולם אני מסופק מאוד בעניין זה. הזלדות, למייטב הבנתי, היו סוג של זחלים למחצה.Eddau - שיחה 05:04, 27 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

זחל למחצה נקרא זחל"ם או זחלד (עם מנוע דיזל). אלגוריתמיקאי - שיחה 15:39, 27 במאי 2008 (IDT)[תגובה]
אלגוריתמיקאי - זה אכן השם הרשמי, אבל גם למיטב זכרוני זלדה הוא הכינוי לזחל"ד. התוכל להביא מקור לכך שה-M113 כונה בצה"ל כפי שאתר מתאר? קומולוסשיחהתערוכה 15:41, 27 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

ראה באתר דובר צה"ל. חובבשירה - שיחה 15:45, 27 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

אני די משוכנע, שהמילה "זלדה" נמצאת בערך הזה לגמרי בטעות. מיני באר - שיחה 09:09, 18 באוקטובר 2016 (IDT)[תגובה]

אם אני לא טועה[עריכת קוד מקור]

אני בטוח ב-100% שנגמ"ש פגיע זה יכול להפגע מירי מקלע מאג אשר מאונך אליו(ב-90 מעלות), ואף יכול להרוס אותו ע"י פגיעה במכל הדלק שלו. אני חושב שצריך להוסיף את זה.

מוזכר כבר בערך: "רקטות נ"ט חדרו אותו בקלות והרגו את כל מי שבתוכו, אך גם תחמושת קלה יכלה לחדור את המיגון הבסיסי." בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 20:40, 21 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]

תחמושת 5.56 מ"מ חודרת אותו? Megaidler - שיחה 00:25, 29 בספטמבר 2015 (IDT)[תגובה]

64 חוליות בצד ימין ו-63 בצד שמאל?![עריכת קוד מקור]

תחת "מפרט טכני"

  • "מזקו"ם: זחל ברוחב 38 ס"מ 64 חוליות בצד ימין 63 משמאל..."

מאיפה זה מגיע?! יש לזה מקור? אני לא חושב שהמהנדסים בדטרויט היו משחררים רכב כזה "סתם ככה". צנטוריון - שיחה 04:09, 21 במרץ 2010 (IST)[תגובה]

כמה הערות לגבי דרישת מקורות בערך[עריכת קוד מקור]

אינני מתקן כדי לא להיכנס למלחמות עריכה.
בכמה מקומות הוכנסה תבנית [דרוש מקור] על לא עוול בערך. אינני מציג את עצמי כאסמכתא, אך אבקש להעמיד דברים על דיוקם.
היה לי העונג לנסוע ואף לנהוג (עם רשיון לאחר קורס כנדרש) בזלדות כבר בשלהי שנות ה-70 במרחבי סיני והכלי מוכר לי, גם אם פרטים מסוימים כבר שכחתי.

השם "זלדה"[עריכת קוד מקור]

הנגמ"שים נקראו בפי העם "זלדות" כבר בימי מלחמת יום הכיפורים. ובנוסף לזכרוני מצאתי לכך גם מקורות כאן:

אי-סימטריה במספר חוליות הזחלים[עריכת קוד מקור]

אינני זוכר את מספרי החוליות, אך אני זוכר שבאחד הזחלים היתה חוליה אחת יותר מאשר בזחל השני, וזאת משום שכל בוגי היה מחובר למוט פיתול שנמשך עד לעברו השני של הכלי, כלומר, בוגי ימני חובר לצד שמאל תחת לוחות הרצפה וההפך ומוטות הפיתול היו מסודרים זה אחרי זה. משום כך הבוגים לא נמצאו זה מול זה באופן מדויק, אלא בסטיה קלה שיצרה את הפער ואי הסימטריה במספרי החוליות (לתשומת לב משתמש:צנטוריון).

מיגון הרצפה על-ידי שקי חול[עריכת קוד מקור]

אינני זוכר את הכינוי "נגמחול" וגם לא אם זה היה אילתור שנולד "מלמטה", אבל הפטנט הזה בהחלט היה בשימוש בעת נסיעה בשטחים חשודים במיקוש בתחילת שנות השמונים ובימי שירות המילואים שלי במלחמת שלום הגליל.

קשישא - שיחה 22:15, 18 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

אמפיביות[עריכת קוד מקור]

למיטב ידיעתי יש עוד כלים אמפיביים בשימוש צהל נתנאל בן דוד - שיחה 21:37, 3 בספטמבר 2022 (IDT)[תגובה]