שיחה:PHP

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש סתירה במאמר...

כתוב "CGI היא תוכנית בשפת מכונה" ושורה לאחר מכן "בדר"כ קבצי CGI נכתבים בפרל או בC"... פרל אינה מהודרת אלא מפורשת כמו PHP, ולכן קבצי CGI שנוצרו בפרל אינם כתובים בשפת מכונה.


ניסיתי לתקן.

אתה צודק שסקריפטים הכתובים ב Perl[עריכת קוד מקור]

הינם מפורשים - אך מי מפרש אותם? הבינארי של Perl, שהוא כמובן תוכנה מהודרת, כלומר בשפת מכונה. לכן הוא לא כל כך טועה - אולי יותר מנסח לא נכון מאשר טועה :)

השוואות מול JSP וASP[עריכת קוד מקור]

ציטוט מהמאמר: "PHP היא שפה חזקה יותר, אמינה יותר ויציבה יותר מ-ASP ומ-JSP"

על חזקה עוד אפשר להתווכח(למרות שעדיין מיותר), אבל לא ניתן לשייך לשפה תכונות כאמינות ויציבות, למרות שכן ניתן להשוות בין יישום של מהדר/מפרש שפות, אבל לJSP וגאווה בכלל יש כמה יישומים.

האם הכותב יכול להביא ראיה שהמפרש של PHP יציב יותר מכל יישום של JSP וASP? אני בספק...

רמת אבטחה[עריכת קוד מקור]

מן המאמר: "שפת PHP מספקת אבטחה גבוהה מאוד, שמתעצמת כאשר היא משולבת בשרת..."

רמת אבטחה גבוהה שכנראה לא משתקפת בכמות הפרצות בNuke. לא שPHP גרועה יותר ברמה אבטחתית אם register_globals מכובה מסביבות אחרות, אבל גם לא טובה יותר. עדיין על כתפי המתכנת מוטלת האחריות למנוע פרצות, החל מXSS ועד לSQL Injection.

תגובה: כאשר מדובר באבטחה, דבר לא יכול להבטיח אותך מפני קוד גרוע, או הגדרה רשלנית של השרת. האבטחה באה באותן רמות בהן למתכנת אין שליטה על מה שקורה, כלומר פונקציה שבתנאים מסויימים אינה עושה דבר שתוכננה לעשות, אלה דבר אחר, או גלישות זכרון למיניהן. כמו כן, האבטחה היא גבוהה, ככל שמדובר ביכולתו של ספק השירות לקבוע בקלות עד כמה יותר לכל משתמש לעשות שימוש במשאבי המחשב המארח: האם יותר לו לשלוח מייל דרך פונקציות סטנדרטיות של השפה, האם יותר לו לפנות לתוכנות חיצוניות, האם הסרקיפט יסגיר את עובדת היותו סקריפט php למשתמש המרוחק וכו'. בשני נושאים אלה php הוכיחה יעילות מעבר לצפוי, תיקון באגים מהיר ועוד.

תמיכה בעברית[עריכת קוד מקור]

למרות שPHP היא פיתוח ישראלי לפחות ברובו או בחלקו, הטענה שעקב כך היא כוללת תמיכה מלאה בעברית מופרכת ביסודה.

אמנם אפשר להשתמש במחרוזות עבריות בקובץ PHP, בדיוק כמו בJava וC++, לא בגלל תמיכה מיוחדת, אלא פשוט בגלל שאת המהדר/מפרש לא מעניין בכלל מה יש במחרוזת, זה לא ייחודי לPHP

יש אמנם את hebrev וhebrevc שמיישמות אלגוריתם BiDi, או משהו מקורב, ויש גם ממשוק(לא מתועד היטב נכון לפעם האחרונה שבדקתי) לספריית Fribidi, אבל ספק אם זה משהו שאתר אינטרנט צריך מול דפדפן מודרני.

הוא צריך להופיע בערך? אם כן, באיזה שם? הא? 21:14, 13 מרץ 2006 (UTC)

לא מוצא שום סיבה להמצאות הקישור באותו מקום. אם רוצים לתת קישור לאתר המספק מערכות מוכנות/סקריפטים אני חושב שקטגוריית ה-PHP באתר hotscripts עדיפה בהחלט. בלי כל קשר לנ"ל, האתר המדובר לא מגיב כבר כמה זמן, ולכן כרגע אני רואה לנכון למחוק את הקישור. במידה ובעתיד יחזור האתר לתפקד - אפשר יהיה לבדוק מחדש האם מקומו בערך זה.דקל 03:18, 10 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

בלבול במשוגים[עריכת קוד מקור]

לדעתי, יש במאמר בלבול במושגים. הנה הדברים הלא נכונים לדעתי:

  • "איפיוני השפה" - כל הפסקה הראשונה עוסקת בתאור של עיצוב של אפליקציות ווביות, הכתובות בPHP וכלל לא מדבר על אפיוני השפה. השפה לא קובעת כי יש להשתמש בה דווקא בצורה כזאת ולצרכים האלה. גם אם נרצה לכתוב אפליקציית ווב בpascal או בcshell נוכל להשתמש בעיצוב דומה.
  • שפה לתכנות יישומי אינטרנט בצד השרת, PHP אינה עוסקת במשימות שמתבצעות בצד הלקוח" - שוב, PHP גם לא עוסקת בצד השרת. מי, שעוסק בזה הוא המתכנת. באותה מידע הוא יכול להחליט, שהוא כן מתעסק בצד הלקוח בPHP ולהשתמש בספריות AJAX על מנת לעשות זאת. הכתבה מדברת על עיצוב של תוכנה מסויימת ולא על השפה בה היא כתובה.
  • "מבחינה פונקציונלית, שפת PHP מהווה תחליף ל-CGI, שקדם לה". PHP היא שפת תסריטים. CGI הינו פרוטוקול. איך PHP יכולה להחליף את CGI? מה, שמהווה תחליף לCGI זה מודולי המפרש, שנמצאים בתוך שרת HTTP ובכך חוסכים בהפעלתו כתהליך חיצוני.
  • "CGI הוא תוכנית שפועלת בשרת" - CGI היא מנשק ולא תכנית.

האם אתם מסכימים איתי - אם כן, אז אני אתקן את הדברים האלה? Jerry 20:59, 22 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

אני רוצה להוסיף משהו[עריכת קוד מקור]

אני רוצה להוסיף משהו למאמר וזה נותן לי הרבה פעמים למה זה ככה ואני לא מדביק הרבה

מישהו יכול להסביר על PEAR - (php extentions) ??[עריכת קוד מקור]

מדיה:Example.ogg

www.phpbook.co.il[עריכת קוד מקור]

אינני יודע מי אתה.. או את.. הקביעה שלך שספר שכתבתי.. ושאני מאפשר להוריד אותו בחינם... ובנוסף גם יוצר וידאו קליפים אשר מסבירים נושאים שונים בשפה... וכל זה זמין בחינם באינטרנט לכל מי שמעוניין... לטעון שמדובר באתר מסחרי... או בפרסומת... ???

ואולי זהו הפוסט שבו פירסמתי הרצאה בחינם שאני נותן בנושא במכללת נס ביום חמישי בערב... ? ואולי זהו הבאנר של מכללת נס ששמתי... אם הבאנר הוא שמפריע... אני כבר הורדתי אותו.

האתר www.phpbook.co.il הוא אתר פרטי ואין בינו לבין מכללת נס שום קשר. זהו אתר שלי שפיתחתי לטובת מתכנתים ישראלים שמעוניינים ללמוד את השפה. אני מרצה במכללות ובאוניברסיטאות.. וגם בשוק הפרטי. האתר לרווחת הכלל.

אולי יש לך מניעים אחרים... מניעים לא "כשרים" לאתר wikipedia... ???

רק להזכיר... האתר wikipedia איננו אתר שלך באופן פרטי... ואני מניח שכל מה שאני כותב כעת יהיה גלוי לעיני כל... אני אשמח אם אחרים אשר קוראים טקסט זה יגיבו ויאמרו את דעתם.

יום טוב, חיים.

אתר לגיטימי ללימוד PHP בעברית שכבר שנתיים וחצי פועל בפועל, ומלמד עשרות אלפי ישראלים PHP.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

  • http://www.flashoo.co.il/php/
    • In PHP on 2013-05-04 22:26:48, Socket Error: 'Name or service not known'
    • In PHP on 2013-05-13 18:10:45, Socket Error: 'Name or service not known'

--Matanyabot - שיחה 21:10, 13 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

האתר הוסר מהרשת, הסרתי את הקישור. דולבשיחה 21:42, 13 במאי 2013 (IDT)[תגובה]