שיחת ויקיפדיה:מפעיל נולד/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

בזמן האחרון ישנם רבים הפועלים בויקיפדיה בצורה אינטנסיבית, ואינם מפעילי מערכת. דוגמה יפה מאד למישהו שבזמן הקצר שהיה כאן הצליח לשנות לטובה בתחומים רבים הוא הראל, וישנם רבים אחרים. מצד שני ישנם פעילים ותיקים שאינם מפעילי מערכת, למרות שיש להם אג'נדה ברורה ותורמת, ודוגמה בולטת הוא שן שש זעם.

עד עתה חילק דוד שי את המינויים בשני אופנים, לפי בקשה מפורשת בדף השיחה שלו, או לאחר שראה שמשתמש מסויים תורם באופן שיוכל להועיל אם ימונה למפעיל (אני מוניתי בדרך השניה).

אני חושב שראוי שמעכשיו ננהג כויקי האנגלית, דהיינו נעמיד תפקיד מפעיל המערכת להצבעה. וראו את כללים של הויקי האנגלית לקביעת מפעיל מערכת.

אני מציע:

  • אדם שצבר חודשיים של פעילות ומאתיים חמישים פעולות עריכה יהיה כשיר לפעולות הבאות:
  1. להציע אדם אחר לתפקיד מפעיל מערכת.
  2. להיות מוצע לתפקיד מפעיל מערכת.
  3. להצביע בהצבעה על מינויו של מפעיל מערכת.
  • אני מציע כי יוקם דף הצבעות למפעילי מערכת, וכי אדם יצטרך לצבור רוב של 2/3 מההצבעות במשך שבוע על מנת להתקבל לתפקיד. אדם שלא יצבור מינימום של 9 מצביעים (בעד או נגד) לא יוכל להבחר.
  • אני מציע כי זכות הוטו תישאר לדוד שי.
  • אני מציע כי אדם יוכל לעמוד להצבעה כזו אחת לשלושה חודשים (אם לא ייבחר).

מטרת ההצעה: דמוקרטיזציה, הסרת העומס מדוד שי, והסרת כל מראית עין של חוסר אובייקטיביות בנושא רגיש זה של מינוי.

אני באופן אישי מרגיש כי התפקיד הינו אך אחריות. יש מידה מסויימת של כבוד וכמובן שנעם לי האמון שניתן בי, אך המדובר באחריות, להיות כל הזמן און ליין, לבדוק כל ערך חדש, ולבצע ניכוש של עשבים. אני מקבל עלי אחריות זו, אך שואף שאחרים, ראויים לפחות כמוני, יקבלו אותו עליהם, ובדרך דמוקרטית.

אם תתקבל הצעתי אין לי כל בעיה להעמיד עצמי מחדש לבחירה, וכן אני מציע לשאר המפעילים.

גמר חתימה טובה!

אלמוג 17:47, 25 ספט' 2004 (UTC)

ראשית, תודה לאלמוג על המחמאה. עקרונית הצעתך נראית לי, אבל רק עקרונית. אני חושב שהויקי שלנו בשלב שבו אנחנו צריכים להשקיע מקסימום אנרגיות בכתיבת ועריכת ערכים ומינימום אנרגיה בכל מה שמסביב. אני חושש שהצעתך רק תפגע בצורך הזה. כשנגיע אל המנוחה והנחלה (50000 ערכים, ללא קצרמרים ? :-) אז יהיה מקום להתעסק בעניינים כאלה. --Harel 18:17, 25 ספט' 2004 (UTC)
יש משהו במה שהראל אומר, ויש משהו במה שאלמוג אומר. צודק הראל בזה שאנחנו מתעסקים יותר מדי בזמן האחרון בענינים שלא קשורים למאמרים. מצד שני, לאור הגידול בפעילות בויקיפדיה, אולי הגענו לשלב שבו הפיכה למפעיל צריכה להיות מעוגנת בנהלים מוסדרים יותר. יש בשינוי המגמה הזה יתרונות רבים, כל עוד נשמרת לדוד שי אפשרות הטלת הוטו. מצד שני, לא אחת ראיתי משתמשים חדשים שהחליטו שלא להתווכח ולעמוד על דעתם, רק בגלל שהם עמדו מול מפעיל, ואני חושש שיצירת תהליך שכזה רק תעצים עוד יותר את הרושם המוטעה לגבי מפעילים.
אני חושב שההחלטה הסופית בעניין הדמוקרטיזציה של תפקיד מפעיל המערכת צריכה להתקבל אך ורק ע"י דוד שי עצמו. נחכה לשמוע מה יש לו לומר בנידון, ונפעל בהתאם. בואו נחסוך לעצמנו דיונים מיותרים.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 18:27, 25 ספט' 2004 (UTC)
אם זה לא שבור, אל תתקן את זה. רק פעם אחת הייתה לי השגה על מינוי שעשה דוד שי, וגם זה רק בדיעבד. הדרך הנוכחית לא עוררה בעיות, ולכן אין סיבה לחרוג ממנה.
לגבי עצמי (תודה אלמוג!). אם הייתי רוצה להיות מפעיל מערכת, לא הייתי מתבייש לבקש (ואולי עוד אבקש מתישהו).
כמה שנסתמך יותר על הצבעות, תעלה השאלה האם דמויות כחכם חנוכה והכפילים שהוא עוד ייצור יהיו בעלי זכויות הצבעה, וזה יגרום כאב ראש לא קטן. שן שש זעם 18:48, 25 ספט' 2004 (UTC)
דבר חשוב נוסף, גם אם יש כאלו שלא ראויים לדעתי להיות מפעילי מערכת, לא תמיד יהיה לי נעים לציין בפומבי זאת. ומנגד, פוליטיקות פנימיות כאלו עוד יכולות להתחיל להוביל לכל מיני התחנפויות וויתורים שאינם במקומם שן שש זעם
למרות שאופן מינוי המפעילים אינו דמוקרטי, אני מציע להשאיר את המצב כמות שהוא, כדי לא לכלות זמן רב מדי על ביורוקרטיה. כיוון שתפקידו של מפעיל הוא יותר עול מאשר כבוד, אין טעם שאחרים יציעו אדם לתפקיד מפעיל - קודם כל עליו לרצות זאת בעצמו, ובדרך כלל כך נהגתי. דוד שי 18:59, 25 ספט' 2004 (UTC)
לאחר שקראתי את כל ההערות (ובמיוחד את הערות שן שש זעם ודוד שי) שוכנעתי כי זמנה של ההצעה טרם הגיע, ואני מסיר את ההצעה. אני מבקש שלא להוסיף עוד לשיחה זו. אלמוג 19:02, 25 ספט' 2004 (UTC)
תקרא לילד בשמו ותגיד: "אני לא רוצה שחכם חנוכה יהיה מפעיל מערכת" --חכם חנוכה 19:13, 25 ספט' 2004 (UTC)
אוקיי - אני לא רוצה שחכם חנוכה יהיה מפעיל מערכת. מרוצה?--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 19:16, 25 ספט' 2004 (UTC)

אני דווקא כן תומך עקרונית ברעיון. ברור שדמויות כמו מר חכם לא יכולים לקבל מינוי. על מנת למנוע מצב שבו מישהו נרשם באלפי ניקים וכך מצביע עבור משתמשים לא רלוונטיים, אני מציע לערוך הצבעה רק בקרב הויקיפדים הותיקים. מה גם 250 עריכות בחודשיים נראה לי מעט מדי. אולי כי אני פעיל מאד באתר זה נראה לי כמספר נמוך, אך מהכרותי עם האתר אני מניח שנדרש חודש לפחות של פעילות מאומצת על מנת להכיר את כל הנהלים של ויקיפדיה. היתי מציע שלושה חודשים ו-500 עריכות. היתי מציע גם שהמועמד יקבל לפחות 3 המלצות מבעלי זכות הבחירה על מנת לקבל מועמדות. ללא צל של ספק המשתמשים הראויים יקבלו את ההמלצות הנדרשות ואילו המשתמשים האיזוטריים לא יכלו לצבור זאת.

לגופו של ענין, למרות שהמצב הנוכחי לא מפריע לי, היתי רוצה שהנושא יוסדר. סך הכל זה לא יקח זמן רב מדי. והתוכנית המוצעת נראת לי הוגנת מאד.

גילגמש 19:44, 25 ספט' 2004 (UTC)

אני לא בעד, אבל אם כבר - יש לי הצעה אחרת. אולי נרחיב את המנגנון המחליט למנות מפעיל מערכת מדוד שי לבדו, לדוד שי ועוד שניים או שלושה, שיקבלו החלטה בקונצנזוס. דהיינו לא דמוקרטיה ישירה אלא דמוקרטיה ייצוגית (ע"ע דמוקרטיה). אני מציע זאת כי אחרי שראיתי את תשובתו הסובלנית לחנוכה, אני מתחיל לחשוש שהוא טוב לב מכדי לעשות למועמדים בלתי ראויים את מה שעשה שמאי הזקן לזה שביקש ממנו ללמוד את כל התורה על רגל אחת, דחפו בלבנה שבידו. שן שש זעם
כפי שבוודאי ידוע לך, שן שש היקר, הלכה כבית הלל. דוד שי 20:34, 25 ספט' 2004 (UTC)
גם המלצה זו מקובלת עלי בתנאי ואלו יהיו אנשים שיש קונצנזוס רחב לגביהם. גילגמש 20:11, 25 ספט' 2004 (UTC)
לפי מה שהבנתי מדוד שי, לקח זמן עד שנתנו לו מלמעלה (הויקי האנגלית) להיות בתפקיד "ביריוקרט" אני לא חושב שיתנו לעוד אנשים להיות כאלה. עוד משהו "מרבה דעות - מרבה מחלוקות" לדעתי עדיף להוסיף ערכים מאשר מפעילים, אין טעם שיהיו יותר מפעילים ממה שצריך, הרי גם אחד בכל רגע נתון מספיק עבור טיפול בבעיות (למשל בויקיספר לא היה מפעיל ולכן הייתי צריך לבקש אחד), באמת שאין טעם במפעילים מיותרים. --הדוקטור המשוגע 20:17, 25 ספט' 2004 (UTC)

לא מדובר בריבוי מפעילי מערכת אלא רק בהסדרת הענין. למרות שאין לי שום דבר נגד הנוהל הנוכחי, עדיף שיהיה נוהל ברור ומקובל על כולם. גילגמש 20:21, 25 ספט' 2004 (UTC)

אני דווקא מסכים עם גישתו של הדוקטור. במקום להוסיף דפי שיחה ודיונים, בואו נחזור להוסיף ערכים. במיוחד כשאין צורך מיידי בשינוי, והמצב הנוכחי מקובל על כולם.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 04:33, 26 ספט' 2004 (UTC)

דוד שי הוא האדם היחיד שמקובל עליי להחליט מי יהיה מפעיל מערכת בויקיפדיה. בינתיים אני לא מסכים שאף אחד יתווסף אליו. לא מצאתי עד כה שום בעיה במינויים שעשה. אני מציע שלא לשנות את הקיים. מלבד זאת, כמפעיל מערכת ותיק אני יכול לומר למי שאינו בקיא שהדבר היחידי שקיבלתי הוא אפשרות מחיקה או הגנה. עדיין התפקיד החשוב ביותר בויקיפדיה הוא חיבור ערכים למי ששכח.

לגבי חכם חנוכה, הוא בכלל נמצא בתקופת תנאי כפי שסיכמתי עימו. אפילו חברותו בויקיפדיה נמצאת בספק. כרגע הוא משהו בין כינוי אנונימי לבין משתמש רגיל. אבל אפילו אם היה מפעיל מערכת, אפשר היה לתקן את נזקיו, אבל למה להכניס ראש למיטה חולה. אם יגיע היום בו יתקיים נס חנוכה וזה ימצא כשיר לתפקיד זה, אזי אפשר כבר לדבר על ימות המשיח וחזון אחרית הימים.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 07:12, 26 ספט' 2004 (UTC)