שיחת ויקיפדיה:מתקפת איכות/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

דוגמה תמוהה

"הנושאים שייבחרו למתקפת איכות אינם... פופולריים מדי ("הארי פוטר")."

מכיוון שתכננתי הקמת "מתקפה" של ערכי "הארי פוטר", אני חייב להודות שדי נדהמתי לראות אותו מגיע כדוגמה. אני מניח שמי שכתב את הדוגמה לא הבין על מה הוא מדבר. ערכי הארי פוטר אינם פופולריים במיוחד בקרב הויקיפדים הקבועים. למעשה, אני יכול לחשוב על בקושי שלושה-ארבעה ויקיפדים שתורמים להם, וגם זה לעתים רחוקות. עיקר התרומות הן של מבקרים מקריים - והאיכות בהתאם. המצב בערכי הארי פוטר ממש זועק להקמת מיזם כלשהו לשיפור ופיתוח הערכים - אבל כמובן, מישהו החליט שהם "פופולריים מדי" אז אסור להם להשתתף בחגיגה.

מי יכול להסביר לי מה ההגיון שמאחורי הדוגמה? גדי אלכסנדרוביץ' 15:14, 20 אפריל 2006 (IDT)

אני עומד מאחורי הדוגמה ואסביר למה התכוונתי. סליחה אם נפגעת. כוונתי הייתה לנושאים שממילא זוכים לפופולריות רבה - ותסכים איתי שבין הגולשים בכלל (כולל האנונימים) הוא כן זוכה לפופולריות רבה. לאחר שקראתי את טיעונך נוכחתי בנכונותו, ואסיר עכשיו את הדוגמה הלא מוצלחת הזו. שוב סליחה. מודה ועוזב ירוחם. Harel - שיחה 18:35, 20 אפריל 2006 (IDT)
זה מעלה שאלה מעניינת - האם קיים, כפי שעולה מהדף, נושא פופולרי בוויקיפדיה? לדעתי לא. צ'סשיחה 18:55, 20 אפריל 2006 (IDT)
אני עם צ'ס. מי שלא זקוק למיזם הוא נושא שממילא יש לו כבר טיפול נלהב בויקיפדיה העברית - למשל, תחום המתמטיקה (שבעולם הרחב דווקא אינו פופולרי בכלל). לכן יצאתי לא נגד הרעיון הכללי של "פופולריות" (כי אכן, נושא שהוא פופולרי כאן לא זקוק למתקפת איכות) אלא נגד הדוגמה שנראתה לי שפספסה את מושג ה"פופולריות" בפרשנות הרלוונטית שלו. מכיוון שהסכמת ואף אחד לא נפגע, אני חושב שאפשר להחליף את דוגמת הארי פוטר ב"מתמטיקה" ובא לציון גואל. גדי אלכסנדרוביץ' 23:34, 20 אפריל 2006 (IDT)

בית המקדש

יצרתי מתקפת איכות בנושא המקדש; זהו נושא שלא יופיע בהרחבה בשפות אחרות, ככל הנראה, ומרכזי ביהדות ובהיסטוריה של עם ישראל. אני מקווה למשוך לא רק דתיים, אלא גם כאלה המתעניינים בהיסטוריה וביהדות בכלל (גם אם לא יודעים - זו הזדמנות להרחיב אופקים).

האם נראה לכם סביר שהמתקפה תתחיל בשבוע הקרוב - אחר כך נגמר בין הזמנים ומתחילים הלימודים בישיבות, ואנו מפסידים כוח אדם רציני? הללשיחה 20:41, 20 אפריל 2006 (IDT)

איך נבחר את סדר המתקפות?

בהמשך להצעתו של הלל לעיל, ולכך שאלמוג היה הראשון להציע מתקפה משלו שאמורה להתחיל ב-1 במאי, צריך לגבש כאן פרוצדורה להחלטה על סדר המתקפות. אני חושב שאנחנו צריכים לקבל כל מתקפה שמוכנה היטב, שהנושא שלה מתאים, ושצפוי שתסחוף מספיק ויקיפדים להשתתף בה. רק מקרים חריגים צריכים להיפסל בכלל. כך שלכל מתקפה מוצעת צריכים בעצם להידון שני דברים שונים: האם לקבלה כמתקפה (ברוב המקרים כן) ומתי לשבצה בסדר המתקפות - חייבת להיות רק מתקפה אחת בכל פעם, לפחות לדעתי, אחרת זה מפספס את כל העיקרון. אשמח לראות כאן דיון ענייני בשאלה זו - איך נחליט? Harel - שיחה 23:46, 20 אפריל 2006 (IDT)

אני מציע שבדף השיחה כאן נחליט. ניתן יהיה להעלות שיקולים ענייניים (מעין זה שהעליתי) ולדון בהם. הללשיחה 23:55, 20 אפריל 2006 (IDT)
השאלה מה הפרוצדורה. האם דרושה לנו הצבעה, או שמספיק מין דיון שבסופו תתקבל החלטה (איך בדיוק)? אני חושש שאין מנוס מהצבעה על המתקפה הבאה - שבוע לפני תום המתקפה הנוכחית. Harel - שיחה 08:56, 21 אפריל 2006 (IDT)
יש מנוס: לפי מספר המעוניינים להשתתף במתקפה ברגע סיום התקפה כלשהי -לכל דף נושא תהא רשימת מעוניינים. Yonidebest Ω Talk 15:50, 21 אפריל 2006 (IDT)
לא. מספר המעוניינים משתנה בהתאם לזמן שבו תתקיים המתקפה. לכן צריך להתחשב בטיעונים ענייניים כאלה ואחרים. הללשיחה 15:52, 21 אפריל 2006 (IDT)
להפך, זה הטיעון הטוב ביותר - כך נוכל לדעת איזה מתקפה תהיה היעילה ביותר ותמשוך את מספר המשתתפים הרב ביותר. Yonidebest Ω Talk 15:55, 21 אפריל 2006 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אבל זו הנקודה - בן אדם לא יירשם אם הזמן אינו נוח לו (למשל, אני הייתי נרשם למתקפה שתהיה בשבוע הבא, אבל לא בשבועות שאחריו). הללשיחה 15:57, 21 אפריל 2006 (IDT)
אני חושב שצריכים שאנשים שהמתקפה מעניינת אותם ושמוכנים עקרונית לקחת בה חלק (או לפחות חושבים שהיא חשובה) ירשמו את עצמם בדף הראשי ויקיפדיה:מתקפת איכות. כך יהיה מקום מרוכז ויהיה נוח יותר להתרשם ולהשוות. אחרי שהצעה תיבחר ניתן יהיה להעתיק את הרשימה הזו לדף ההצעה הספציפי. Harel - שיחה

פרסום

הצעה אחת לדוגמא: ראוי שבדף "שינויים אחרונים" מתחת ל"לטיפול דחוף", תתווסף שורה חדשה, למשל - "מתקפת איכות: קולנוע ישראלי:" ואחריה יהיו ערכים מרכזיים שראויים לטיפול ויתחלפו פעם ביומיים שלושה (דומה לטיפול דחוף או מבוקשים ביותר). זה בוודאי יחזק את הידיעה של אנשים לגבי הפרוייקט ויזרים אנשים לעזור. אסף 16:01, 21 אפריל 2006 (IDT)

למה לא פרסום בולט יותר - בראש כל דף, כמו הכותרות "פסח שמח", ההודעה על התחרות, ודומיהן? הללשיחה 23:47, 22 אפריל 2006 (IDT)
כי המתקפות צפויות (לפחות לפי רצוני) ללוות אותנו זמן רב וזה קצת מוגזם להשתלט כך על ההודעה בראש הדף לכל כך הרבה זמן. אני חשבתי על משבצת צנועה-אך-מכובדת בעמוד הראשי - כך עשו גם בויקיגרמנית. זה מושך גם הרבה אורחים מזדמנים, בתקווה. Harel - שיחה 23:48, 22 אפריל 2006 (IDT)
בשינויים האחרונים, ומשבצת קטנה בעמוד הראשי. אפשר כבר לקשר לשם כבר מעכשיו לדעתי. מה עם הודעה לעיתונות? עידן ד 00:26, 23 אפריל 2006 (IDT)
הודעה לעיתונות נשמע לי קצת מופרז, אנחנו הולכים הרי לשנות נושא כל שלושה שבועות (או שבועיים). מה שצריך זה מה שיותר פניות מהסוג של הפנייה לתפוז שכבר נעשתה בעניין הקולנוע הישראלי. Harel - שיחה 08:37, 23 אפריל 2006 (IDT)
למה מופרז? הודעה לעיתונות, רק לפני המתקפה הראשונה. הרי טרול רפאים טען במפגש (ובצדק) ואנחנו צריכים לחתור לפרסומים חיוביים עלינו, ולא לפרסומי רכילות ונאצות (מקרה וואלה, הכתבה בוואלה של אדר שלו על חנוכה ומיזם האנגלי ההזוי "ויקיאמת" וכו'. אם תרצה הפניות אני אתן לך) אם קצרמר למובחר זכה לשני פרסומים נאים, אני לא רואה סיבה לא לפרסם את מתקפת האיכות. תהיה להודעה לעיתונות תועלת מירבית, אם אחד מהוגי המיזם ומשתתפיו יתקשרו לכתבים וירחיבו קצת. בקיצור: יש פה אייטם. עידן ד 13:00, 23 אפריל 2006 (IDT)
לא הייתה כתבה על חכם חנוכה. הוא הוזכר כדוגמא לטרול בכתבה על ויקיאמת, פרוייקט אמריקני בכלל.
אולי כדאי לחכות ולראות איך תעלה המתקפה הראשונה? אם תרצה לכתוב הודעה לעתונות ולדאוג לשגר אותה לכתבי הויקיפדיה השונים (יש כאלה), אני מצהיר בזה שלא אתנגד להתראיין למי מהם שיחשוב שאני מספיק מעניין לשיחה בטלפון. Harel - שיחה 13:06, 23 אפריל 2006 (IDT)
אסור לחכות. אם נחכה אנחנו נפסיד את האייטם. זה כבר יהיה ישן ולא חדשני. העיתונות לא רוצה לסקר משהו שקרה. בקיצור, אין מנוס. אני אשמח לכתוב את ההודעה לעיתונות ולשגר את ההודעה לכתבי ויקיפדיה השונים... לפחות בווטס אפ ובלינמגזין זה יפורסם. אבל העניין הוא, אם מישהו יוכל לקחת את הטלפונים של הכתבים ולהתקשר אליהם בעצמו. אם רוצים פרסום - צריך לעבוד. עידן ד 13:14, 23 אפריל 2006 (IDT)

ערכים בויקי אחרות...

ישנם ויקיפדים רבים שהידע שלהם בנושא מסויים יכול להיות אפסי לעומת זאת הם בעלי יכולת תרגום טובה, ולכן הייתי מציע ש"מומחים" בתחום המתקפה ימליצו על ערכים איכותיים משפות זרות שניתן לתרגם.--איש המרק 22:05, 21 אפריל 2006 (IDT)

בהחלט. כל סוג של עזרה יתקבל. ההשתתפות במתקפה ממש לא מיועדת רק למומחים בתחום - להיפך. זו הזדמנות מצויינת גם להכיר תחום יותר לעומק. Harel - שיחה 10:34, 22 אפריל 2006 (IDT)
יותר חשוב לציין ערכי זבל שלא ראוי לתרגם אותם כלל. היו כמה כאלו בנושא ברזיל וחבל שהם תורגמו. גם בערכים שכדאי לתרגם, הויקי האנגלית חלקית ולא בדיוק מתעלה על עצמה בענייני ברזיל. יעקב בויקי 15:10, 30 מאי 2006 (IDT)
לזה קיים הדף הזה ערכים שקיימים בויקיפדיות זרות אבל לא בעברית, רק חבל שהוא לא ידוע כ"כ (הגעתי אליו ממש במקרה). --אוהד 12:14, 26 יוני 2006 (IDT)

הזמת קהילות מגובשות להשתתף במתקפת איכות

בעד, אך יש לעשות זאת בחוכמה ובזהירות. בחוכמה, כדי שלא יתפס חלילה כאילו אנו רוצים לשפר "לעצמנו" על חשבונם. בזהירות, כדי שישמרו הפרופורציות הרצויות לערכים בויקיפדיה ולא יקרה מה שקרה בערך מקינטוש, שמונח לו כאבן שאין לה הופכין. הא? 22:45, 21 אפריל 2006 (IDT)

הצעה לנוהל עבודה

כדי שלא יווצרו כפילויות, כאשר אנשים עובדים בו זמנית על ערכים, וכדי שלא להזניח ערכים קיימים שיש עליהם עוד עבודה רבה, אני מציע את שני הנהלים הבאים:

א. במהלך תכנון העבודה והעבודה עצמה כל ויקיפד יכתוב את שמו ליד ערך עליו הוא עובד, או מתכוון לעבוד עליו.
ב. להסכים כי ערך כחול אין פירושו כי הוא גמור, וכי יש לסמן ערכים גמורים (כלומר שנעשתה עליהם עבודה משמעותית במהלך המתקפה) בקו חוצה (לחצן טקסט מחוק, כדי שיראה כך). כך נבדיל בין ערכים קיימים שנעשתה עליהם עבודה ואחרים שהיו קיימים עוד לפני המתקפה, אך איש לא נגע בהם במהלכה.

שבת שלום, --אורי 01:40, 22 אפריל 2006 (IDT)

להבנתי כך פחות או יותר מקובל גם בוויקיפדיה הגרמנית. מסכים עם ההצעות שלך. Harel - שיחה 10:31, 22 אפריל 2006 (IDT)

בחירת המתקפה הראשונה

מכיוון שעוד אין לנו נהלים מאוד מגובשים, וכל העניין נסיוני, והמתקפה על הקולנוע הישראלי זכתה להתעניינות הגדולה ביותר, ויום העצמאות חל בשבוע הבא, ותורן של המתקפות האחרות בוא יבוא, בחרתי במתקפה הזו לשמש כמתקפה הראשונה (שהצלחתה חשובה במיוחד בתור סימן לבאות).

כמובן שהחלטה "דיקטטורית" כזו זו שיטת עבודה קצת בעייתית, ובעתיד הנהלים יהיו מגובשים יותר. אם מישהו מרגיש נגזל או נפגע מההחלטה הספציפית הזו זה המקום להגיד משהו. Harel - שיחה 23:40, 22 אפריל 2006 (IDT)

אני, אגב, בעד "דיקטטור" נאור שירכז את הדברים. אני מציע שהנוהל יהיה כמו נוהל "מפעיל נולד" - כולם מעלים הצעות, אבל המחליט האחרון הוא הדיקטטור (הראל, לצורך העניין). הללשיחה 23:42, 22 אפריל 2006 (IDT)
אני חושב שזה טוב לעניינים חד פעמיים (נגיד ענייני התחרות). בתור משהו מתמשך זה בעייתי. אני מוותר על הדיקטטורה הזו שלי :) Harel - שיחה 23:43, 22 אפריל 2006 (IDT)
לדעתי המתקפה שיש לה התומכים הרבים ביותר, והכמות הגדולה ביותר של אנשים המתעתדים להשתתף בה צריכה לקבל קדימות. כמובן שיכולים להיות יוצאים מן הכלל, במקרה שמתקפה אחרת מעט פחות פופולרית, אבל מאוחר יותר תהיה עוד פחות פופלרית (לדוגמה, ראו דבריו של שי יקיר בשיחת ויקיפדיה:מתקפת איכות/בית המקדש).
בכל אופן, יש 13 אנשים למתקפה הקרובה, וזה בכלל לא מעט יחסית לפרוייקט שהועלה רק בשבוע שעבר. בהצלחה. :) ‏conio.h ‏• ‏שיחה‏ 00:24, 23 אפריל 2006 (IDT)

תחילת מתקפות האיכות

מחר מתחילה באופן רשמי מתקפת האיכות על הקולנוע הישראלי, שתימשך שלושה שבועות, וביחד איתה גם כל המסגרת של מתקפות איכות. המתקפה הראשונה תהווה אבן בוחן שעל פיה נדע אם הרעיון יצליח או ייכשל. הכל תלוי בהיענות שלכם!

בדף המתקפה הוכנה הצעת עבודה מפורטת, שאמורה לאפשר לכל מי שרוצה להשתלב במאמץ, גם אם אינו מבין דבר בנושא. כך למשל יש בסוף הדף קישורים למקורות רשת שונים שיכולים לספק את המידע הדרוש. אפשר לקחת חלק במגוון צורות:

  • כתיבת הערכים הראשיים והארוכים - מצריך לרוב היכרות טובה עם הנושא
  • כתיבת ערכים פריפראליים יותר (במקרה הזה, ערכי סרטים ושחקנים)
  • עזרה בקיטלוג, הגהה, קישורים, בינויקי, איורים ותמונות וכיו"ב

בדף המתקפה תמצאו גם קישור שמאפשר לראות את השינויים האחרונים בערכי המתקפה בשלושת השבועות האחרונים.

אני חושב שבהמלך התקופה הקצובה אפשר להשיג התקדמות מרשימה. אם 50 ויקיפדים פעילים (להזכירכם, יש כ-400) יקחו חלק פעיל (זכרו שכתיבת ערך קצר על שחקן או סרט צריכה לקחת בערך עשרים דקות), זה יהיה נהדר. בפעם הבאה שאתם מתלבטים מה לעשות בוויקיפדיה - חשבו על מתקפת האיכות הנוכחית וראו מה יכול להיות חלקכם בה. בהצלחה לכולם, ובעיקר לאלמוג שאמור להוביל את המתקפה הראשונה. Harel - שיחה 17:04, 29 אפריל 2006 (IDT)

אני הייתי מעדיף לא לראות בהתקפה זו כאבן בוחן שעל פיה נדע אם הרעיון יצליח או ייכשל - יהיו נושאים שאנשים ירצו להצטרף אליה ויהיו נושאים שלא. לי אישית אין עניין בקולנוע הישראלי (צפיתי עד כה בכ-5 סרטים ישראלים בלבד) ולכן לא אצטרף הפעם. אל דאגה, יש כאן דברים אחרים שצריכים טיפול :-) Yonidebest Ω Talk 19:04, 29 אפריל 2006 (IDT)
פעולות מקדימות למתקפה, הכנת תבניות וכו' בוצעו כבר. ויקיפד חביב בשם חביביטו מתקיף יעדים בשולי הגיזרה (אקי אבני) מזה כשבוע. כשלושה עשר ויקיפדים התחייבו להצטרף, המולדת מצפה מכל אחד שיתרום את חלקו כפי יכולתו. ערך ראשון לדוגמה היסטוריה של הקולנוע הישראלי: תקופת היישוב ושנות החמישים הוכן על ידי היום. את שאר ערכי ההיסטוריה אני מקווה שאחרים יכתבו. מי שרוצה לכתוב "ערכי רוחב" ייכנס לערך הקולנוע הישראלי ויבדוק מה עדיין לא נכתב שם. מי שלא רוצה - ייקח את השחקן / שחקנית / סרט / במאי / צלם האהובים עליו, ויכתוב עליהם ערך / ישפר ערך קיים. לא חייבים לחכות למחר. קדימה לעבודה. זכרו - הצלחתנו כאן תסמן את הדרך למתקפות האיכות הבאות. אלמוג 19:17, 29 אפריל 2006 (IDT)
יוני - כל אחד משתתף (או שלא) לפי דרכו ורצונו החופשי. אל דאגה - עם התוצר המרשים שאני בטוח שיהיה פה כבר יש לי משימה בעבורך - פורטל:קולנוע ישראלי. Harel - שיחה 00:27, 30 אפריל 2006 (IDT)
חחחח :-) Yonidebest Ω Talk 16:45, 30 אפריל 2006 (IDT)

המתקפה לא זזה

מתקפת האיכות תקועה. אתמול היה היום הראשון למתקפה. נעדרתי כל היום (עבודה + מכבי), וכשחזרתי ראיתי שכמעט כלום לא קרה. איפה כל המתחייבים? אלמוג 06:27, 1 מאי 2006 (IDT)

אל תיפול ברוחך, אלמוג. ראה מה קרה לאריה להולה. דוד שי 07:24, 1 מאי 2006 (IDT)
דברים כאלה אכן נוטים לקחת זמן. לדעתי, אתה צריך לדברן את מי שהבטיח לעזור ולא ממש לכתוב בעצמך, אחרת אין בזה טעם. אתה צריך לתאם בין הכותבים, לערוך וכו'. גילגמש שיחה 09:36, 1 מאי 2006 (IDT)
מסכים עם גילגמש. לכל מתקפה צריך קודקוד. בכל מקרה, אני אתפנה לזה בהמשך. עידן ד 13:50, 1 מאי 2006 (IDT)

שבועיים או שלושה - השמיעו דעתכם

אשמח לשמוע כאן דעות האם מתקפות איכות צריכות להימשך שבועיים או שלושה. המתקפה הראשונה, של הקולנוע הישראלי, מסיימת עתה שבועיים מתוך השלושה המתוכננים. מצד אחד, כבר יש יבול מרשים ביותר של ערכים, מה שמביא אולי לתחושה שהמתקפה ממצה את עצמה, מצד שני, השבוע השלישי בהחלט יכול לתת כיסוי טוב יותר לנושא (לכל נושא). אז שבועיים או שלושה? יש למישהו דעה? Harel - שיחה 09:59, 12 מאי 2006 (IDT)

עם סיום המתקפה ארכז את הלקחים בצורה מסודרת, אבל אחד הלקחים הראשונים הוא שהמתקפה צריכה להמשך שבועיים. זו הנוכחית למעשה הסתיימה כעבור כשבוע וחצי (פרט לפעולות מאסף של חביביטו). אני אופטימי באשר לשישי שבת כשאנשים יושבים ליד מחשבים עם קצת יותר זמן, אבל אם זה לא יקרה, נראה שזה אחד הלקחים העיקריים. לי באופן אישי אין יותר מה לכתוב. זה לא שאין ערכים הראויים לכתיבה, אלא שמיציתי את המקורות שלי, כתבתי פחות או יותר על מה שאני יכול לתרום לו בצורה מהימנה, והמשך כתיבת הערכים יהיה בגדר גירוד תחתית החבית. יש לי הרבה לקחים נוספים, אבל אני מצפה ממש לסוף המתקפה כדי לתת להם תימוכין סטטיסטיים ועובדתיים. אלמוג 10:15, 12 מאי 2006 (IDT)
אלמוג אדום, רק אל תשפוך את התינוק עם המים :) Harel - שיחה 10:16, 12 מאי 2006 (IDT)
וברצינות, אולי כדאי איפוא להכריז על סוף המתקפה מחר בערב ולעבור למתקפה הבאה? מה דעתך, אלמוג? Harel - שיחה 10:30, 12 מאי 2006 (IDT)
נגד. סביר שעיקר ההוספות בהתקפות אכן יעשו בשבוע הראשון והשני, אך סביר שעיקר התיקונים ייעשו בשבוע השלישי, בו עדיין ההתקפה תופסת מקום בולט, ויש סבירות שאנשים ייכנסו. לאחר מכן אנשים ייכנסו לערכים אלו בצורה מקרית, ולא תהיה ביקורת מסיבית, שזה לענ"ד חלק מיתרונות ההתקפה. ייתכן שיש מקום לאחר שבועיים לעשות דף של "עובדות שצריך לברר" בו ירוכזו חוסרים שהתגלו בערכים שנכתבו, ובצורה מרוכזת יותר סביר שמישהו ימצא את העובדות החסרות. DGtal 10:49, 12 מאי 2006 (IDT)
בעד שלושה שבועות. לא כולם תורמים באותה אינטנסיביות ובאותו קצב. יש מי שאינם תורמים על בסיס יומיומי. בנוסף, הניסיון לסיים את המתקפה בשיא המתח יותר הרבה קצוות פתוחים: יש לעשות הגהות, קישורים, עריכות, העלאת תמונות, סידור קטגוריות, יצירת פירושונים, האחדה מושגית ועוד דברים רבים אחרים. השבוע השלישי יכול לשמש לכל אלו. שלישית, לדעתי נפילת המתח לקראת הסוף חיובית, כי היא משמשת גם לאגירת כוחות לזו הבאה. החלפה כל שבועיים תביא לתשישות והתעלמות תוך מספר מתקפות מועט. --אורי 11:36, 12 מאי 2006 (IDT)

המתקפה הבאה_

לפי התכנון, נכריז בכל פעם על המתקפה הבאה שבוע לפני תום המתקפה הנוכחית. זה המקום איפוא לבחור בויקיפדיה:מתקפת איכות/ברזיל בתור המתקפה הבאה, שתתחיל ביום א' בעוד שמונה ימים. זו הייתה הצעת העבודה השנייה שנוצרה, נרשם לה מספר גדול של מתנדבים, היא מוכנה היטב, וגם תהווה שינוי מרענן מהמתקפה על הקולנוע הישראלי -- כאן הדגש הוא לא-ישראלי, והמתקפה תתבסס (לטוב או לרע) די הרבה על תרגומים מן הויקיפדיות הזרות. מתקפת האיכות על בית המקדש מחכה בינתיים, עד למועד מוסכם שבו בני הישיבות יהיו פנויים(כנראה סביב תשעה באב). עם כל זאת, נא לזכור שיש עוד שבוע למתקפה בנושא הקולנוע הישראלי, ויש שם, למרות ההספק המרשים, לא מעט דברים שנותרו לעשות! Harel - שיחה 00:51, 13 מאי 2006 (IDT)

סיום מתקפת האיכות על הקולנוע הישראלי

אני מכריז כאן על מותה בטרם עת של מתקפת האיכות. בשבוע האחרון כמעט ולא נוצרו ערכים, ונראה לי שאין כל טעם בהמשכתה באופן מלאכותי.

סיכום:

  • במהלך המתקפה נוצרו / הורחבו משמעותית 9 ערכי רוחב, 30 ערכי שחקניות, 35 ערכי שחקנים, 26 ערכי במאים, 29 ערכי סרטים, 2 ערכי צלמים, ערך אחד הנוגע למבקר.
  • משתתפים עיקריים:

המתקיף המצטיין: חביביטו עם 50 ערכים שהורחבו / נכתבו. אני כתבתי / הרחבתי 19 ערכים. סקרלט ואבירם תרמו 6 ערכים כל אחד. רחל1 תרמה 5. אליבאבא וגב' תרד 4. אסף, הדור של הדור, הראל, 3omy3, tomerto, אורי רדלר ועמי דרור 3. תורמים רבים תרמו ערך יחיד או שני ערכים. ראוי לציין במיוחד את תרומתם האיכותית של אלושה ואביהו.

תודה מיוחדת לאסף על יצירת פורטל: קולנוע ישראלי.

  • האם המתקפה הצליחה? חלקית. ערכי רוחב חשובים לא נכתבו. הכמות עלתה בהרבה על האיכות. המתקפה גוועה למעשה לאחר שבוע וחצי.
  • לקחים - א. אורך הזמן הרצוי למתקפה - כשבועיים. שלושה שבועות זה ארוך מדי. ב. לא כל מי שמתנדב גם תורם. לא כל מי שתורם תורם הרבה. לא כל מי שתורם הרבה תורם טוב. ג. חלק ניכר מהכשלון היחסי של המתקפה הוא שלא הייתה אפשרות לתרגום מהויקי האנגלית למרבית הערכים.

תודה לכל המשתתפים. בהצלחה בהתקפות הבאות אלמוג 05:36, 19 מאי 2006 (IDT)

אני בספק אם משתמש מהשורה יכול לכתוב ערך רוחב. זה הרבה יותר קשה מאשר לכתוב ערך על סרט או שחקן. גילגמש שיחה 09:08, 19 מאי 2006 (IDT)
אכן. כתיבה של ערכי רוחב בנושא שאינך מומחה בו כשאין מקור טוב שאפשר לעבוד לפיו היא קשה. לדעתי היבול של המתקפה מרשים מאוד - נתנו "כיסוי" מקיף שהיה לוקח הרבה מאוד זמן להגיע אליו בצורת עבודה ספורדית ולא מכוונת. כתיבה של כ-120 ערכים בנושא אחד זה לא מעט בכלל - זה יפה מאוד! ברכות לכל העושים במלאכה. Harel - שיחה 09:31, 19 מאי 2006 (IDT)
מצטער לקלקל מעט את החגיגה, אבל היתה זו יותר מתקפת כמות מאשר איכות. במתקפות הבאות הייתי מאוד שמח אם ההתמקדות תהיה בטיפול בערכים קיימים. עמית 10:37, 19 מאי 2006 (IDT)
גם אני מצטער לקלקל, אבל לדעתי מתקפה שתוחמים לשבועיים-שלושה (בניגוד למיזם ארוך טווח) לא ממש יכולה להגיע לעומק ולאיכות. odedee שיחה‏ 10:42, 19 מאי 2006 (IDT)
אתם מוזמנים לעיין בויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה ולראות מה מצב אותם מיזמים ארוכי טווח. מיזמים שאינם תחומים בזמן מועדים לדעיכה איטית ושכחה. המתקפות הן נסיונות להספיק בשבועיים או שלושה הספק יפה שייתן כיסוי לתחום מוזנח, עם פרסום מקסימלי והתגייסות מירבית של קהילת הכותבים. נכון שהמתקפה על הקולנוע הישראלי התמקדה בעיקר בכתיבת ערכים קצרים - אבל זה אופיו של הנושא - על סרט ממוצע (נגיד מעבר לים שכתבתי אני), או שחקן ממוצע, אין תלי תלים של מילים לכתוב. פשוט אין. ערכי רוחב בנושא כזה, כשאין ערכים מקבילים בשפות אחרות, יכולים לכתוב רק מי שמתמצאים מאוד בנושא. בוא נראה איך זה יהיה במתקפה על ברזיל. Harel - שיחה 11:08, 19 מאי 2006 (IDT)

פתיחת מתקפת האיכות על ברזיל

לאור הכרזתו של אלמוג לעיל, מצאתי לנכון להקדים את פתיחתה הרשמית של ויקיפדיה:מתקפת איכות/ברזיל. כולם מוזמנים לקחת חלק! שימו לב - הפעם קל להיעזר בערכים באנגלית ובפורטוגזית, זה מקל על הנגישות. המתקפה אמורה להימשך שלושה שבועות (ועוד יומיים), אבל אם נראה שגם היא גוועת אחרי שבועיים, אולי באמת נעבור למתקפות של שבועיים. בהצלחה למשתמש:אורי ר., האחראי על המתקפה, ולכולם! Harel - שיחה 09:31, 19 מאי 2006 (IDT)

אני חושב שכדאי להכניס שבועיים (או לפחות שבוע) הפסקה בין מתקפה למתקפה. מי שמעוניין לתרום בכל המתקפות, או לפחות ברובן, מוצא את עצמו תורם למתקפות בלבד. פרק זמן של שבועיים הפסקה יאפשר למשתמשים להרחיב ערכים שבתחומי העניין והמומחיות שלהם. כך גם איך יציאה וכניסה מיידית למתקפה הבאה, דבר המעורר עניין מחודש ותחושת רעננות מסוימת (בדומה לאיסורים ביהדות בנוגע לבעל ואישה וזמני ה-"גישה" האסורים...). Yonidebest Ω Talk 11:54, 19 מאי 2006 (IDT)
זו גישה מעניינת ומרעננת. אני צריך לחשוב על זה. אני חושב שבמקרה הזה, של ברזיל, לאור כל האמור לעיל לא נחסום שור בדישו ולא נעשה הפסקה. אחרי שתיגמר המתקפה הזו צריך אכן לשקול זאת. המתקפות לא מחייבות אף אחד, ואם מישהו רוצה לכתוב בתחומו הוא, איש לא מונע זאת ממנו. אבל אני מסכים בקשר לתחושת ה"עניין המחודש". Harel - שיחה 12:05, 19 מאי 2006 (IDT)

נא להירשם ולהתפקד

במוצאי שבת הבאה יהיה צריך לבחור את המתקפה שתתחיל שבוע לאחר מכן. בינתיים אין כ"כ מתקפה שבולטת במיוחד מבחינת מספר הנרשמים או המשך העבודה על הצעת העבודה שלה. המתקפה על המקדש מוקפאת עד לבין הזמנים שסביב תשעה באב, בתיאום עם יוזמיה.

זה המקום לקרוא לכל מי שמעוניין להשפיע על המתקפה שתהיה אחרי ברזיל ל"עשות רעש", בין אם בהתפקדות להצעה קיימת, בין אם בהרחבה ושכלול של הצעה קיימת ובין אם בהכנת הצעת עבודה מפורטת חדשה. Harel - שיחה 15:38, 26 מאי 2006 (IDT)

ואם כבר - זה גם המקום לומר האם אתם חושבים שמתקפות איכות זה דבר טוב או לא, אם יש לכם איזו דעה מעניינת בנושא. Harel - שיחה 15:40, 26 מאי 2006 (IDT)

למי שכתב את "מיתולוגיה יוונית ורומית" בהצעות

המיתולוגיה היוונית היא נושא ענקי (מניסיון), עדיף שתפריד אותם.--Tharbad 15:20, 27 מאי 2006 (IDT)

מתקפת איכות נוספת

איך קובעים את מתקפת האיכות הבאה? ואת זאת שאחריה?

אלון רעם 15:03, 30 מאי 2006 (IDT)

ראה ויקיפדיה:מתקפת איכות דודס 15:06, 30 מאי 2006 (IDT)

למעשה מה שרשום שם זו מין הנחייה כללית ולא משהו שאנחנו מיישמים לגמרי בפועל. שתי המתקפות שהיו עד עכשיו נבחרו כי היו הפופולריות ביותר ויצרו "הד" לפני תחילתן. אבל אני בהחלט חושב שבעתיד יש להפעיל שיקול דעת ולקבל גם מתקפות פופולריות פחות שמחכות הרבה זמן, לדחות מתקפות מסויימות למועדים מתאימים (כמו עכשיו עם המתקפה על בית המקדש וכו'). בפועל, ההחלטה בעצם התקבלה עד עכשיו באופן די דיקטטורי, על ידי, כי הייתה בכל פעם רק מתקפה אחת שהיה ברור שצריכה להיבחר. אם יהיה "עימות" כלשהו בין שתי מתקפות אז ממש נעשה מזה הצבעה, אם יהיה צריך. Harel - שיחה 16:23, 30 מאי 2006 (IDT)

ערכים במתקפת איכות

1. בזמן מתקפת איכות, כמה ערכים בממוצע נספים תוך שבועיים? (אם במשך כל המתקפה מצליחים לייצור את כל הערכים)

2. האם נכון שהמתקפה הבאה כנראה תהיה ממשל בישראל?

אלון רעם 15:35, 30 מאי 2006 (IDT)

1. בסה"כ היו רק שתי מתקפות עד עתה ולכן לממוצע אין ערך רב לגבי הערכים שנוספו. בנוסף, יש להבדיל בין ערכים עם היבט ישראלי אשר בו כתיבת ערכים חדשים דורשת לרוב מאמץ רב יחסית לעומת מתקפה על נושא שבו ניתן לתרגם ערכים מויקיפדיות זרות. בכל מקרה, ככלל, הצלחת מתקפת איכות, אינה נמדדת בכמות הערכים החדשים שנכתבים, אלא גם ואולי אף בעיקר באיכותם והיקפם. ניתן לבצע גם מתקפות איכות על נושאים בהם יש ערכים רבים כבר, אך באיכות נמוכה ולכן ההצלחה לא תמדד בכמות הערכים החדשים אלא ברמת ויחס השיפור והתוצאה הסופית של המתקפה.
2. ככל הנראה כן - נוציא הודעה במוצ"ש.
בברכה, אסף 15:45, 30 מאי 2006 (IDT).

מתקפת האיכות נכשלה

(מתקפת האיכות לא נכשלה, נוצרו הרבה ערכים טובים בתחום הקולנוע הישראלי, וכל הכבוד לאלמוג ולשאר המשתתפים על היוזמה והמאמץ, אבל...) לאור המהומות שהתעוררו בימים האחרונים שבהם מסירים הרשאות ומחלקים הרשאות ורבים ופורשים ומפרשנים ויורים ובוכים, אין מנוס מלהגיע למסקנה שבהשגת המטרה העיקרית של מתקפת האיכות - הסחת הדעת מכל ויכוחי הבירוקרטיה והמלחמות האישיות - היא נכשלה בצורה טוטאלית. אנחנו חייבים משהו שיסיח את דעתנו מהטמטום הזה, ואני מסוגל לחשוב רק על כך שהראל ירים את הכפפה ויארגן את תחרות מקצרמר למובחר 2. הפעם בא לי לשפוט. מי מצטרף? גדי אלכסנדרוביץ' 22:51, 24 מאי 2006 (IDT)

אל תדאג, עוד מעט יש משהו שיסיח את דעתם של רוב בעלי הנטיות האלימות למיניהם - גביע העולם בכדורגל של פיפ"א. DGtal 22:55, 24 מאי 2006 (IDT)
כן? נשלם 492 ש"ח לצ'רלטון? מי זה צ'רלטון בכלל? ברשות הפלסטינית רואים את זה בחינם! אני קורא לכל הויקיפדים להתאגד ולהתאחד מאחורי הקריאה הצודקת למונדיאל חופשי לכל!!! אלמוג 22:57, 24 מאי 2006 (IDT)
לא. פשוט נעבור לגור ברשות זמנית... :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 23:00, 24 מאי 2006 (IDT)
קודם כל, צריך בלהכחיל את צ'רלטון. דבר שני, לחזור לאנטנה הוותיקה ולחפש את התדר של הטלוויזיה הפלסטינית או אחד מהערוצים הפיראטיים המקומיים (את תחנת אל סלאם של קלקיליה אני קולט יופי). DGtal 23:08, 24 מאי 2006 (IDT)
אני מניח שכשיגיעו נושאים מעניינים יותר יותר ל"מתקפת האיכות" אולי נצליח להסיח את דעתם של מרבית הויקיפדים מהמריבות הרגילות. בתור דוגמא לדברי אני אקח את עצמי שמרגיש כמו בשיעור ערבית כשאני מנסה לחשוב על אחד הנושאים המוצעים כרגע. לפיכך, ישר כח לאלה ששורדים... :) --Tharbad 23:06, 24 מאי 2006 (IDT)
לגדי - אכן, האגו יכול לדרדר את השכל לתהומות עמוקים שסופם מי ישורנו, ובמיוחד משום שנפלאות הטבע האנושי מעדיפות מלחמת חסימות על פני כתיבת ערכים על מוזיקאים ברזילאיים. "יאללה מכות" זה יותר כיף מלהישער בשיעור, לא? אינני סבור שעוד תחרות מקצרמר למובחר היא מה שאנחנו זקוקים לו עכשיו, אלא שכל המתלהמים יירגעו (איך אני לא יודע) ויכתבו שלושה ערכים קצרים כ"א למתקפה. אני חושב שזה ישפר את מצב רוחם (ומצב רוחי) פלאים.
לתרבד - ההערה שלך מקוממת לגמרי. נושאים מעניינים יותר? בבקשה - תציע מתקפה מסודרת ואולי היא תיבחר. המתקפות שנבחרו הן אלו שזכו להיענות ולהירתמות הכי גדולות. כל אחד והנושאים המעניינים אותו. מטבע הדברים, המתקפות מנסות לכסות נושאים מוזנחים יחסית, אז סביר שהם לא יהיו הכי "כיפיים" בעולם. אבל הרי זו אנציקלופדיה ולא אתר שעשועים (ולמי ששכח, גם לא זירת היאבקות).
ולכולם - יש לי מחשבות קונקרטיות על הרגעת המצב בטווח הארוך, מהבחינה הניהולית. הן כרגע בגיבוש, ויישמעו בבוא העת. Harel - שיחה 10:22, 25 מאי 2006 (IDT)
זו הייתה הערה אישית. סיבה נוספת, לדעתי, היא שמרבית הויקיפדים לא מבקרים בכלל במיזמים או בדף הקהילה ומגיעים למזנון רק כדי לבדוק אם ענו להם. ככה זה היה אצלי עד שהגעתי למפגש בפסח השנה, אם לא הייתי מגיע אליו אני חושב שהייתי ממשיך לפעול בצורה שהזכרתי לעיל. --Tharbad 21:40, 28 מאי 2006 (IDT)
אם מישהו רוצה תעסוקה מעניינת, הוא יכול לחפש כאן משהו כיף לכתוב. אחיה פ. 10:26, 25 מאי 2006 (IDT)
גדי, בכל דמוקרטיה, וגם בבירוקרטיה, יש פוליטיקות. בעצם בכל החיים. אין מה לעשות כנגד זה. מה גם שפוליטיקה זה לא דבר רע מיסודו. אני מקווה שהרוחות ירגעו בסיום ההצבעה. בכל מקרה, מתקפות האיכות, והתחרויות השונות יכולות לעזור כתרופה, אך גם כאקמול. אין אף אחד שיכול לערוב להצלחתן, ואין גם סיבה שזה יקרה. בסופו של דבר, זה תלוי רק בנו. עידן ד 12:37, 25 מאי 2006 (IDT)
לא ברור לי בשביל מה אמרת את כל זה. באמת. גדי אלכסנדרוביץ' 22:49, 25 מאי 2006 (IDT)

המתקפה הבאה -2-

אין דיון לגבי "מה צריכה להיות המתקפה הבאה"? לדעתי ככה היא צריכה להבחר. בכל מקרה, אם אתם שואלים אותי, דף בקשת הערך (שכבר פוצל גם לדף "בקשת אישים") עולה על גדותיו ומחייב מתקפה כזו או אחרת. לדעתי זו צריכה להיות המתקפה הבאה. Keiser Sozeשיחה 02:52, 2 יוני 2006 (IDT)

אתה צודק ב-100%. זאתי המתקפה הכי נחוצה, וכנראה שהיא תהיה התקפת הבאה, אם 2 משתמשים יכולים לסייע במתקפת האיכות - ממשל בישראל רק מסוף יולי. אלון רעם 15:32, 3 יוני 2006 (IDT)

באותו הקשר, כבר הבעתי את דעתי בנושא, לא זוכר איפה - צריך לפחות שבוע הפסקה בין מתקפה למתקפה. Yonidebest Ω Talk 15:36, 3 יוני 2006 (IDT)

אז למה מתקפת האיכות של ברזיל התחילה יום לפני שנגמרה מתקפת האיכות של קולנוע ישראלי? אלון רעם 17:10, 3 יוני 2006 (IDT)

מתקפת האיכות של הקולנוע הישראלי הסתיימה לפני הזמן עקב הדלדלות הכתיבה בימים האחרונים. הכוחות התעייפו... אני לא חושב שזה כל כך משנה מה תהיה המתקפה הבאה, אני אפילו מעדיף את דף השינויים האחרונים, כי אני חושב שיש עוד מה לשפר בדף המתקפה של הממשל בישראל (למעט רשימת הח"כים, ניתן לסיימה תוך שבוע). עידן ד 17:27, 3 יוני 2006 (IDT)
את ההצעה של המתקפה על הממשל בישראל אפשר להרחיב עוד ולהציב יעדים יותר שאפתניים. דיברתי על זה עם אסף, שצפוי להיות האחראי על המתקפה, וזה בשלבי התקדמות.
לגבי שבוע ההפסקה - המתקפות שלנו הן בנות 3 שבועות. זה די הרבה. אם נוסיף שבוע הפסקה אז אפקטיבית אפשר להספיק 12-13 מתקפות בשנה, לטעמי זה קצת מעט. אני חושב שמכיוון שהמתקפות ממש לא מחייבות, ולמעשה צפוי שכל אחד ישתתף רק במתקפות שמדברות אליו, אין לנו משהו מיוחד להרוויח משבוע הפסקה.
לגבי המתקפה על דף בקשת הערך. אני מודה שאני קצת חשדן כלפיה. זה נובע מהעובדה שאין למתקפה הזו שום מכנה משותף. זו רשימה אקראית למדי של קישורים אדומים שעוברי אורח הכניסו לדף. אני חושש שמתקפה כזו באמת תהיה מין "ספירה לאחור" של "חיסול" הרשימה, ללא בקרה מתאימה, יד מכוונת, סטנדרטיזציה וכו'. מה שיפה במתקפה כמו זו על ברזיל, שהיא מאפשרת לאנשים לפעול בכל מיני מישורים - דיוני תעתיק, הכנת תבניות, גיוס כותבים מבחוץ שקרובים לנושא מבחינה אישית. יוצא איזשהו מוצר מושלם, "עגול". את כל זה אין בדף "בקשת ערך". אני לא חושב שמתקפת עליו היא פסולה, היא אפילו נחוצה, אבל אולי כדאי שהיא תמתין למצב שבו לא תהיה על הפרק שום מתקפה נושאית שמוכנה במידה סבירה או שנרשמו אליה מספיק אנשים. זה לא המצב, לטעמי. בינתיים כדאי שנצבור יותר ניסיון במתקפות נושאיות, עם היתרונות המובנים שיש להם, שאותם ציינתי.
ולסיכום, אני אפנה את אסף, שאמור להיות אחראי על מתקפת הממשל בישראל, לדיון הזה. נשמע מה יש לו לומר. Harel - שיחה 17:57, 3 יוני 2006 (IDT)
גם אני, כמו הראל, מסכים כי יש בעייתיות מסוימת עם החיבור של מתקפת איכות עם דף בקשת ערך. אני חושב שהמסגרת של מתקפת האיכות אינה נכונה או מתאימה בשלב זה לדף הבקשות והייתי מקדם את זה בדרך של מיזם בולט או בדרך אחרת או דוחה את זה לשלב מאוחר יותר. ללא קשר, לטעמי בהחלט יש מקום עוד להרחיב ולתקן את הרשימה של מתקפת הממשל בישראל, אך קיים שבוע עד לתחילת המתקפה, כך שלדעתי יש עוד זמן רב לשיפור ושדרוג הרשימה. אישית, בתור מי שיזם את המתקפה ומתכנן לעמוד בראשה, אם היא תדחה, ראוי לציון כי אבקש לדחותה עד אמצע אוגוסט או אמצע ספטמבר, עקב תקופת המבחנים באוניברסיטה והזמן המועט שיהיה לי כמו גם למשתמשים אחרים להקדיש למתקפה עצמה. בכל מקרה, אקבל כל החלטה שתתקבל לבסוף, למרות שאישית אני חושב שמומלץ דווקא שהמתקפה על הממשל בישראל תהייה הבאה. בברכה, אסף 18:09, 3 יוני 2006 (IDT).
לא יתכן שדף בקשת ערך יכלול כ-650 ערכים. חייב להיות מיזם שבמרכזו תעמוד פעילות רצינית לכתיבת הערכים האלה. בסך הכל, הערכים האלה הם דברים שאנשים חיפשו בויקיפדיה ולא מצאו, הם הצורך האמיתי כרגע לדעתי, נחוצים יותר מערכים על שחקני תיאטרון ברזילאיים. נכון שאין זו מתקפה אופיינית, אבל זו לא סיבה מספיק טובה להשאיר את הדף הזה בצורה כזאת. Keiser Sozeשיחה 18:19, 3 יוני 2006 (IDT)
יש לנו גם איזה מיליון קצרמרים ומיליארד ערכים לשכתוב. זה סוג העבודה השחורה שלא אוהבים לעשות, ככה זה. תורה של המתקפה הזו בוא יבוא, אבל למעשה אין בה כל כך "מסגרת משותפת". מה המשמעות של להיות אחראי עליה? אם אתה רוצה לחסל ממנה ערכים, אתה מוזמן להתחיל ברגע זה. Harel - שיחה 18:20, 3 יוני 2006 (IDT)
ואגב, עושה רושם שהיא תבוא אחרי המתקפה על הממשל בישראל. כרגע אני לא רואה מתקפה אחרת עם היענות דומה (זו על המקדש מחכה בינתיים). Harel - שיחה 18:21, 3 יוני 2006 (IDT)
להגיד "אתה רוצה לחסל את הערכים, תתחיל עכשיו", זה לא מאוד הגיוני, שהרי אפשר להגיד את זה בנוגע לכל מתקפת איכות. "אתה רוצה ערכים על ברזיל? תתחיל לכתוב". כל העניין פה הוא המאמץ המשותף והממוקד. Keiser Sozeשיחה 18:24, 3 יוני 2006 (IDT)
רק שלמאמץ משותף עם מכנה משותף יש איזו משמעות. אני חושש שבדף בקשת ערך המאמץ לא יהיה משותף. כל אחד יעבוד על משהו אחר, אין שם שיתוף באמת. מקווה להתבדות. Harel - שיחה 18:44, 3 יוני 2006 (IDT)
אני מודה. ראיתי בצד אחד מתקפת איכות מצליחה, ומצד שני דף בקשת ערך מלא אבק, והחלטתי לשלב בין השניים ובתוך 10 דקות בניתי תבנית עבודה. כן, זה מתאים להיות מיזם יותר מאשר מתקפת איכות, אבל מצד שני, כל מתקפה היא "מיזם" בפני עצמו. ראיתי השתתפות ערה במתקפות והשתתפות דלה במיזמים (שאגב, חלק מהם מתים לחלוטין) אז קפצתי על הגל. אמנם אין מכנה משותף תוכני, אבל בהחלט אפשר ליצור שיתוף פעולה מסוים, שלא לדבר על מטרה משותפת. כך לדוגמה יש שם עשרות ומאות ערכי אישים וניתן לשתף פעולה בתחום ה-"כיצד כותבים ערכי אישים כמו שצריך".
אם לא נרוקן את הדף הזה, פשוט אין לו טעם. אני חושב שהמתקפה הזו חשובה בדיוק כמו שאתם חושבים שמתקפות אחרות חשובות. אני לא חושב שצריך לתת עדיפות לאחרות על פני זאת, ואם יש ביקוש צריך לתת היצע. המתקפה הזו יכולים להשתתפף כמעט כולם בגלל המבחר הגדול של הערכים. אני לא רואה למה המתקפה הזו תהיה "'ספירה לאחור' של 'חיסול' הרשימה, ללא בקרה מתאימה, יד מכוונת וסטנדרטיזציה" בעוד שמתקפות אחרות לא יהיו כזו. בדיוק כפי שהקריאה במתקפות אחרות היא לפתוח ערכים מלאים ולא סתם קצרמרים כדי "לספור לאחור", כך גם כאן - יצירת קצרמרים לא באה בחשבון. אי לכך ובהתאם לזאת אני לא רואה סיבה לגרוע מחשיבותה של מתקפה זו בסדר העדיפויות של המתקפות. Yonidebest Ω Talk 23:00, 4 יוני 2006 (IDT)

אני מוכן לקחת חלק גדול במיזם בקשת ערך ולהיות אחראי אז רשמתי את עצמי אני אשתדל לתרום עורך ויקי 16:09, 28 יוני 2006 (IDT)

שמש חמה*

מה הסיכוי (לא שאני נגד מישהו או משהו, באמת שלא) שיש ערך שבו יש 19 משתתפים והיא נבחרה להיות המתקפה הבאה, ויומיים אחרי בחירת המתקפה היה מהפך - למתקפה אחרת היה 20 משתתפים, מה יהיה?

אין לזה כל משמעות. בברכה, אסף 18:45, 4 יוני 2006 (IDT).

מתקפת איכות על ערכי השואה

בגלל שהמתקפה הברזילאית עומדת לפני סיום ובגלל שמדובר בתחום חשוב מאוד ועדיין דל יחסית הייתי מעוניין לפתוח מתקפת איכות. חשבתי שנכון יהיה קודם כל לבדוק את פני השטח ולראות האם יש לי שותפים. אנא הגיבו באופן כללי- נראה לכם, לא נראה לכם, מעוניינים להשתתף, לא מעוניינים להשתתף. A&D - עדי 15:17, 4 יוני 2006 (IDT)

אני אתמוך בעיקר בתחום יהדות רומניה.ליש 15:52, 4 יוני 2006 (IDT)
בס"ד מוכנה להשתתף, מחכה להוראות, ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה 15:55, 4 יוני 2006 (IDT)
שים לב שמישהו כבר הציע מתקפה על תת-נושא - חסידי אומות העולם, ועל פי אתר יד ושם, מדובר ביתר על 21,000 אנשים, ולמרות שמן הסתם לא ניתן לכתוב ערך על כל אחד, זהו עדיין עניין שלא ניתן להתקרב לכיסוי ראוי שלו תוך 3 שבועות, כך שאני מציע שתצמצם את היקף המתקפה שלך. דניאל צבי 17:15, 4 יוני 2006 (IDT)
תרשה לי לחלוק עליך, אני חושב שיש לך טעות: אני לא מצפה שכל הנושא יטופל לפרטי פרטי פרטים, גם מכיוון שאין בכך צורך אבל בעיקר מכיוון שאין מספיק כח אדם בזה. אנחנו לא צריכים ערך על כל חסידי אומות העולם, לא על כל מפקד מחנה ריכוז ולא על כל פוגרום. אנחנו צריכים ערכים מרכזיים טובים. אני חושב שעדיף ערכים שיכסו את נושא השואה באופן מספק וטוב מאשר אלפי ערכים שיכסו פינה מסויימת כמו חסידי אומות העולם ויותירו מאידך פינות עירומות. כמו כן יש להדגיש שכל ה"פינות" הללו מתחברות לשמיכת טלאים אחת וזה לא טוב שפתאום יהיה חסר טלאי באמצע השמיכה גם אם הטלאי שלידו יהיה ארוג צפוף... A&D - עדי 17:46, 4 יוני 2006 (IDT)
מוכן ברצון להצטרף ולעזור במתקפה. כתבתי בעבר כמה ערכים על השואה וראיתי שהנושא רחוק משלמות. יש לאחד את המתקפה עם חסידי אומות העולם - זה אותו נושא. אבירם 19:02, 4 יוני 2006 (IDT)

הוחלט לבסוף לפתוח מיזם. ראו ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/השואה A&D - עדי 23:02, 4 יוני 2006 (IDT)

סיכום ראשוני של מתקפת האיכות על ברזיל

שלום, מתקפת האיכות על ברזיל הסתיימה. ניתן לראות סיכום ראשוני של המתקפה בדף השיחה שלה (כאן: שיחת ויקיפדיה:מתקפת איכות/ברזיל#סיכום ראשוני. מכיוון שהפרוייקט היה מאמץ משותף של עשרות ויקיפדים, אני מאמין שכך צריך להיות גם הסיכום שלו. על כן אכתוב סיכון מפורט יותר בעוד מספר ימים לאחר שגם משתתפים אחרים יוסיפו את התרשמויותיהם ולקחיהם. בברכה, --אורי 03:34, 11 יוני 2006 (IDT)

מחיקת ההצבעות הישנות

לא כדאי למחוק/להעביר למקום אחר את ההצבעות למתקפות האיכות שכבר התקיימו? זה די מבלבל. 16:51, 14 יוני 2006 (IDT)

איך להירשם

אני מעוניין להירשם למתקפת האיכות על הממשל בישראל. כיצד לעשות זאת? יונץ

אתה יכול להוסיף את שמך לסוף הרשימה בעמוד של ויקיפדיה:מתקפת איכות, אך למעשה כעת, לאחר תחילת המתקפה, אם אתה מעוניין לתרום להתקפה אתה מוזמן לעשות זאת ללא צורך ברישום! כל עזרה בדמות כתיבת ערכים או שיפור/הרחבה של קיימים תתקבל בברכה ואתה מוזמן לעקוב אחרי דף המתקפה אחר הערכים המבוקשים והתקדמות המתקפה. בברכה, אסף 23:12, 19 יוני 2006 (IDT).

אחרי הממשל בישראל

לדעתי, עכשיו כבר כדאי להחליט שאחרי מתקפת האיכות על הממשל בישראל חייבים את מתקפת האיכות על בקשת ערך, אומנם יש את אותו מספר של משתתפים כמו בשואה, אך בקשת ערך קיים יותר זמן והרבה יותר חשוב לחסל אותו כי בו נמצאים ערכים באמת בסיסיים ונראה שהרבה תלמידים אם הצטרכו למצוא מידע על משהו מסויים ילכו דווקא לויקיפדיה (כמו מקרה מצחיק שקרה בכיתה של אח שלי הקטן). אלון רעם 18:58, 21 יוני 2006 (IDT)

אתה צודק. לדעתי מתקפת האיכות של השואה צריכה עוד זמן כדי לארגן את רשימת הערכים המיועדים לכתיבה (נושא ענק). למרות שנראה שזה יהפוך למיזם אח"כ עדיין עדיף לנסות לארגן את זה כמה שיותר טוב עכשיו.--Tharbad 19:21, 21 יוני 2006 (IDT)
שתי המועמדות הטבעיות למתקפה הבאה הן אכן המתקפה בנושא השואה וזו על הערכים המבוקשים. לי עצמי אין איזו דעה מכרעת לכאן או לכאן, ניתן לבעלי העניין להשמיע את דעתם, האם יש איזושהי סיבה לבחור במתקפה הזו או הזו במועד הקרוב - גם משיקולים טכניים של זמינות הכותבים וכיו"ב. Harel - שיחה 10:50, 23 יוני 2006 (IDT)
אני מעדיף להתחיל עם מתקפת בקשת הערך. גילוי נאות: המתקפה היא ההצעה שלי. ראוי לציין שאני מתכוון להשקיע פחות בוויקיפדיה ויותר בלימודים בגלל תקופת המבחנים המתקרבת ובאה. מבחינתי, כפי שכבר ציינתי בעבר, אני חושב שעדיף שהמתקפה עם מספר הרשומים הגדול ביותר יקבל זכות קדימה. Yonidebest Ω Talk 18:00, 23 יוני 2006 (IDT)

אז מה בסוף התקפה הבאה: בקשת ערך (שלדעתי הרבה יותר דחוף, ואם יבחר אז כדאי להוסיף עוד 5 ימים (אך את מתקפת האיכות שאחריו ניתן לשלב עם 5 הימים האלה) בגלל גודל) או השואה? אלון רעם 08:02, 24 יוני 2006 (IDT)

אני אחליט היום בערב אחרי שגם עדי ישמיע את דעתו (יש לקוות), בכל אופן המתקפה תהיה בת שלושה שבועות, בלי שום תוספות, כי אין שום סיבה טובה לכך. אני דווקא לא מסכים איתך ש"בקשת ערך" "הרבה יותר דחוף". יש שם ערכים חשובים יותר וחשובים פחות. מה שברור - ערכים מאוד מאוד חשובים כבר היו נכתבים ממילא, לא? Harel - שיחה 09:17, 24 יוני 2006 (IDT)

מחיקת ערכים אחרי סיום מתקפה

כל מתקפה שהסתיימה, צריך למחוק את כל הערכים שטיפלו בהם ולהשאיר רק את אלה שצריכים עזרה כדי לערוך רשימה מסודרת וכדי שלא יהיה מבולבל. אלון רעם 22:37, 12 יולי 2006 (IDT)

סדר המתקפות

מדוע נבחרה מתקפת איכות/בית המקדש לשמש כמתקפה הבאה ולא השואה? יש יותר הצבעות במתקפת איכות/השואה Morl 16:01, 17 יולי 2006 (IDT)

יש לכך שתי סיבות - זו תקופת חופשת בין הזמנים של תלמידי הישיבה שבינינו, שהם קהל היעד העיקרי להשתתפות במתקפה, וכן ט' באב חל במהלכה, ומה מתאים יותר ממנו. חוץ מזה, היזמה למתקפה הזו ותיקה יותר מזו על השואה, וסוכם עוד מזמן עם יזמיה שתחול במועד הזה פחות או יותר. יש מקום לשיקול דעת ומחשבה בשיבוץ המתקפות, מעולם לא התכוונתי שזה יהיה רק לפי איזו ספירת קולות נטו. תורה של כל מתקפה ראוייה יגיע, אין מה לדאוג. Harel - שיחה 16:24, 17 יולי 2006 (IDT)

מחיקת משתמשים

צריך למחוק מהמתקפות משתמשים לא רלוונטים (נחסמו, אינם קיימים עוד, כבר לא יהיו בויקיפדיה) אלון רעם 16:34, 24 יולי 2006 (IDT)

מתקפת איכות - כימיה

בימים האחרונים עברתי על ערכים רבים בקטגוריה כימיה - הרמה בערכים אלו בדרך כלל ירודה ומושגים בסיסיים רבים חסרים. אני מציע שנעשה רשימה של כל המשתמשים בעלי רקע פורמלי בכימיה ונעבור על הערכים אחד אחד. מי מעוניין להרשם? Carny 19:09, 7 אוגוסט 2006 (IDT)

נא להרשם במקום המתאים - בדף המתקפות. אסף 20:51, 7 אוגוסט 2006 (IDT).
כדאי גם ליצור את דף המתקפה :-) Harel - שיחה 22:03, 7 אוגוסט 2006 (IDT)

אני מתנגד

אני מתנגד לשפר את הערך "סרטי וולט דיסנ" מה חסרים לנו דפים אחרים לערוך???!!!

הרשמה

איך אני יכולה להרשם למתקפת איכות ספורט?

תיכנסי לויקיפדיה:מתקפת איכות לפסקה שבראשה כתוב ויקיפדיה:מתקפת איכות/ספורט, תלחצי על כפתור ה"עריכה" שמופיע ליד כותרת הפסקה, ותרשמי אותך למתקפת האיכות שבנושא. א ג ב ד + השיחה שלי 15:31, 15 באוגוסט 2006 (IDT)
תודה!

מה המתקפה הבאה?

לאחר מתקפת האיכות בנושא השואה(אני שהיא רק התחילה),מה תהיה המתקפה הבאה? מישהו סודי 17:54, 15 באוגוסט 2006 (IDT)

הנוהג שלנו (שלי?) הוא לבחור את המתקפה הבאה שבוע לפני תחילתה, דהיינו במוצאי השבת הבאה. המתקפה על השואה הייתה חריג שתואם קודם לכן ביני לבין A&D, במסגרת איזה "משא ומתן" על סדר שיבוץ המתקפות. אני ארמוז פה שבהחלט ייתכן שאחרי המתקפה הנוכחית דווקא לא תבוא מתקפה, אלא תחרות "מקצרמר למובחר 2". פרטים בקרוב :) Harel - שיחה 00:14, 16 באוגוסט 2006 (IDT)

מדינות העולם

בתחילת הערך כתוב כי רעיונות גדולים מדי למתקפה (למשל "מדינות העולם"), אינם יכולים להיות כמתקפה.

בהמשך מדובר על הפיכת "אמץ ערך", שמתרתו להתמקד במדינות העולם, למתקפת איכות;

קצת מוזר, לא? --איתמר עצמון 20:10, 24 באוגוסט 2006 (IDT)

כן, זה טיפה מוזר. בתחילת הדף זו כוונת המשורר (גילוי נאות: זה הייתי אני). בהמשך זה מה שקורה בפועל, וכמו שתגלה בחיים, לעיתים יש חוסר התאמה בין רעיונות נשגבים למימושם :) וברצינות: דרור הסביר שהכוונה היא לטפל בכמה מדינות שייבחרו, לא לנסות לכסות את כל מדינות העולם, שזו הדוגמה מפניה הזהרתי. Harel - שיחה 23:07, 24 באוגוסט 2006 (IDT)
מדינה אחת היא די והותר למתקפת איכות אחת. יואבי2 14:52, 25 באוגוסט 2006 (IDT)
לא מדובר במתקפת איכות על המדינה - אלא רק על ערך המדינה שלרוב הוא קצמרמר - מדובר על כ-100 עד 150 ערכים שהכוונה לתת בהם מידע בסיסי על המדינה ושלא ישארו קצמרמרים, ולא לעשות מתקפה על כל מדינה או מדינה. במסגרת הגדרה בסיסית זו, מתקפת איכות היא כלי מתאים לטפל בקצמרמרים אלה. דרור 23:05, 25 באוגוסט 2006 (IDT)

סוף סוף דף המתקפה הפך להיות סביר, השאלה היא האם יש קופצים ובעיקר אם מישהו מעוניין ויכול לקחת על עצמו לרכז את המתקפה (לי אין זמן). טרול רפאים 21:55, 25 באוגוסט 2006 (IDT)

הצעה

אולי כדאי לבנות לכל מתקפה תבנית קטנה כזו- "ערך זה משתייך למתקפת האיכות (עם קישור) בלה בלה.." שתושם בערכי המתקפה, לתקופה בה מתקיימת המתקפה בלבד. כך יוכלו קוראים שבמקרה הגיעו להתוודע למקתפה ואולי לעזור

בעד,זה בהחלט יוכל לתרום למתקפה,מישהו סודי 21:54, 2 בספטמבר 2006 (IDT)

למרות שאני זה שיצרתי את המתקפה והעלתי אותה להצבעה,אם אכן המתקפה תצא אל הפועל אני מבקש לא להיות האחראי על המתקפה אלא מי שירצה(מסיבות אישיות שלי). תודה,מישהו סודי 21:54, 2 בספטמבר 2006 (IDT)


שאלת תם

אינני בקיא יותר מדי במסתרי הוויקיפדיה בעברית, אך יש לי תהיה - מדוע מה שנקרא באנגלית "שיתוף הפעולה של השבוע" נקרא בעברית "מתקפת איכות"? אני יודע שזה בסך הכל הבדל סמנטי, ומה שחשוב זה התוכן (ולשפרו!), אך בכל זאת - אולי משהו פחות מיליטנטי? אני מזמין את המעוניינים לקרוא לי יפה נפש...

אלכס. 02:31 9 באוקטובר 2006.

"מתקפות האיכות" באו מויקיפדיה הגרמנית, שם, בתרגום ישיר זה נקרא "מתקפת איכות". אגב, אצלינו זה נמשך יותר משבוע.--Tharbad ּ-–ּ שיחה03:23, 9 באוקטובר 2006 (IST)
משתמש:Gil_mo הציע "תנופת איכות". אני בעד. ערןב 09:43, 11 באוקטובר 2006 (IST)
"מתקפת איכות" מתגלגל יותר טוב על הלשון. דניאלשיחה 09:44, 11 באוקטובר 2006 (IST)
עניין של טעם. מה שבטוח זה שהוא מיליטרסיטי משהו, ועל כן הוא יוצר אי-נוחות מסוימת (שכבר הובעה לעיל ובמקומות אחרים) ואף סוג של הדרה. ערןב 09:48, 11 באוקטובר 2006 (IST)

הצעה לשינוי הביטוי

שלום, בהמשך לתהייתו של תם לעיל, האם יש דעות נוספות בעניין? הצעתי היתה לשנות מתקפת איכות לתנופת איכות. שם מובן יותר, המתאר את הפעולה המתבצעת, אינו אלים או מיליטנטי, ויותר מכל - אינו מטעה, שהרי "מתקפת לבנון" למשל, הנה "מתקפה על לבנון או של לבנון (ולא מתקפה לטובת לבנון). Gil mo 00:37, 13 באוקטובר 2006 (IST)

המקרה של לבנון חריג בגלל האסוציאציה למלחמה מהקיץ האחרון. בשאר המקרים אני לא חושב שיש מה לקפוץ לשנות. במתקפות הקודמות לא הייתה הודעת Sitenotice (את זו הנוכחית שם מישהו אחר, לא אני), ומקום הפרסום העיקרי היה בדף הראשי. שם זה ממילא פחות בולט. אני חושב שהשם כבר נקלט היטב בקרב מאות המשתמשים, ושינויו עכשיו נראה לי מלאכותי. אם יש בשם מיליטנטיות כלשהי, הרי היא משועשעת, ואנחנו הרי איננו אסורים על ההומור. Harel - שיחה 00:45, 13 באוקטובר 2006 (IST)
אני ביקשתי את ההודעה כי התברר שרמת הפעילות כאשר איננה מופיעה שואפת לאפס. דחינו את המתקפה הנוכחית מהקיץ עקב המלחמה, אבל לא נראה שיש סיבה אמיתית לשנות את השם. טרול רפאים 01:01, 13 באוקטובר 2006 (IST)
מהיכרותי את רוח הויקיפדיה בעברית, הנוהג הוא לתקן ערכים או ביטויים לא נכונים, או שפג זמנם, או שסר טעמם, ואין זה משנה אם הם קיימים יום או שמא שנה. הלא כן? נניח שלא היתה קיימת "מתקפת איכות" והיינו צריכים להחליט על מינוח מתאים, מה היינו בוחרים? תשובתכם לשאלה זו צריכה להיות הביטוי כעת. אינני מאמין שהשינוי יהיה מסובך כל כך או יבלבל את המשתמשים היקרים. הייתי רוצה לקיים על כך הצבעה, אבל אינני מכיר את המנגנון הזה מספיק טוב :) Gil mo 01:26, 13 באוקטובר 2006 (IST)
אין טעם להמשיך בדיון הזה כל עוד אין *עוד* מישהו שתומך בשינוי השם. ולא, אני לא תומך. ‏Yonidebest Ω Talk 01:31, 13 באוקטובר 2006 (IST)
משתמש ערןב תומך בשינוי (ראה "שאלת תם" לעיל). אולי נשמע אחרים? Gil mo 01:41, 13 באוקטובר 2006 (IST)
אני מתנגד לשינוי. טוב לי עם השם הנוכחי. גילגמש * שיחה 01:45, 13 באוקטובר 2006 (IST)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: מאחר ומדבר בשם שיווקי פרי המצאה ולא "מקצועי" בשום צורה, אם השם הנוכחי ממש מפריע למישהו אזי לצורך העניין גם אני מסכים לשנותו. נריה 01:47, 13 באוקטובר 2006 (IST)

אגב, בנוסף לשמיעת דעות אחרים ואחרות, הייתי שמח אם מישהו יוכל לפרש לשונית את משמעות הביטוי הנוכחי... (האיכות מתקיפה?) Gil mo 01:54, 13 באוקטובר 2006 (IST)

השם "מתקפת איכות" הוא מטאפורה יפה שלא צריכה שום שינוי. צריך להיזהר לא להשתמש בה בקיצור מעוות כ"מתקפה על לבנון". אני לא נתקלתי בהתבטאות כזו ספציפית כאן. בכל אופן, זה רלוונטי בעיקר ללבנון, שזה נושא רגיש שלא יחזור על עצמו בתקופה הקרובה. השמח בחלקו (-: 09:51, 13 באוקטובר 2006 (IST)


מתקפת איכות - יוון העתיקה

מישהו בבקשה יכול להגיד לי איפה נרשמים למתקפת האיכות על יוון העתיקה? דניאלטלמור 16:21, 14 באוקטובר 2006 (IST)

ברשימה הזאת. אם אתה רוצה לקחת על עצמך יותר אחריות תרשום את עצמך גם בדף המתקפה בתור אחראי תחום. בברכה, דניאלשיחה 16:26, 14 באוקטובר 2006 (IST)

יש כמה נושאים שדורשים מתקפת איכות

יש מספר נושאים שדורשים מתקפת איכות בצורה דחופה: 1. אטלנטיס- הוא קצרמר, אין כמעט מידע. קשור במיתולוגיה היוונית (בעניין מתקפת האיכות על יוון העתיקה). 2. משרד התקשורת- כתבתי בעצמי את מרבית הערך, אבל אין בידי מספיק המידע. 3. כנסות לדורותיהן- כל הכנסות (למעט הכנסת השתים עשרה, שכתבתי חלק ממנה) אבל לכל שאר הכנסות אין ערכים. אם מחפשים, למשל, הכנסת השלישית, מגיעים להבחירות לכנסת השלישית, ואין מידע על הכנסת הזו.

ושאלה: מה זה IST וIDR?

הנושאים לא רחבים מספיק למתקפת איכות. אתה אומר שאתה יכול לחשוב על 200 ערכים בנושא אטלנטיס? דניאלשיחה 18:55, 14 באוקטובר 2006 (IST)
הנושאים אינם דורשים מתקפת איכות(הם קטנים מדי) אך אתה יכול לכתוב את הערך אטלנטיס במתקפת האיכות על יוון העתיקה.מישהו סודי 12:41, 15 באוקטובר 2006 (IST)

המתקפה אחרי יוון העתיקה

בעוד כשבוע תסתיים המתקפה בנושא יוון העתיקה. מה תהיה המתקפה הבאה? אנא תרשמו זאת בטבלת סדר המתקפות. בתודה,מישהו סודי 20:52, 29 באוקטובר 2006 (IST)

זה כרגע בהתלבטות. אין יותר מדי מועמדות טובות. כנראה כימיה, אבל זה תלוי ברצונותיו של קרני. אולי תהיה הפסקה מתודית, כי יש כמה שטוענים שהעניין מיצה את עצמו. Harel - שיחה 22:29, 29 באוקטובר 2006 (IST)

התייעצות כללית

שלום חברים,

נוצר מצב מוזר - מצד אחד רעיון המתקפות נקלט היטב. היו לנו שמונה מתקפות, עם הצלחות ברמות משתנות, אבל אני חושב שאפשר להסכים שהרעיון בכללו עובד טוב, והמתקפות מועילות. לטעמי בעיקר בזכות התחלופה בנושא, שמאפשרת בכל פעם לקבוצת ויקיפדים אחרת "לקבל את הבמה". מצד שני, למרות ריבוי ההצעות הקיימות למתקפות עתידיות, אין כרגע כמעט הצעות "בשלות" - כאלה שמעוררות עניין אצל קבוצה סבירה-בגודלה של ויקיפדים, שאינן מעוררות התנגדות, שהצעת העבודה שלהן מפורטת מספיק, שהנושא שלהן מתאים ושונה מנושאים קודמים, שמוביליהן זמינים וכו'. המתקפה היחידה-כמעט שבאה כרגע בחשבון היא זו בנושא כימיה, אבל נשמעו קולות שאמרו שזה נושא מקצועי מדי ואין מספיק ויקיפדים שיכולים לתרום.

האפשרויות, כפי שאני רואה אותן:

  1. לבחור במתקפה בנושא כימיה להיות המתקפה הבאה, בשם עיקרון רצף המתקפות. לא יקרה כלום אם תהיה מתקפה בהשתתפות של חוג מצומצם של מביני עניין (קרני הבטיח לגייס חברי סגל זוטר באוניברסיטה), ומשם להמשיך הלאה, בתקווה שבבוא הזמן בעתיד תימצאנה מועמדות טובות אחרות.
  2. לעשות הפסקה לא-מוגבלת-בזמן עם מתקפות האיכות, עד שתבוא הגאולה, ופתאום תהיה מתקפה "מתבקשת מאליה".
  3. לרדת מכל העניין. ממילא הכל גחמה אידיוטית של הראל, ועוד עם שם מיליטיריסטי. מי צריך את זה בכלל :)

אז מה, יש לכם דעה? Harel - שיחה 21:53, 30 באוקטובר 2006 (IST)

לא הבנתי למה לבטל, יש 10 שחתמו בכימיה, זה נראה לי מספיק. טרול רפאים 22:04, 30 באוקטובר 2006 (IST)
אפשר את כימיה (לא שאני אשתתף - אבל זה זמן טוב לטפל בפרוייקטים אישיים שניזנחו) (ולאחריה אולי מתקפה שלי?) דרור 01:20, 31 באוקטובר 2006 (IST)
מתקפה שלך? אתה היפר-מתקפה של איש אחד :) Harel - שיחה 20:45, 31 באוקטובר 2006 (IST)
לדעתי המתקפות הן רעיון מעולה, אך לאו דווקא צריך שהן תערכנה ברציפות, וכדאי לדעתי לעשות הפסקות של חודש בין מתקפה למתקפה, אלא אם כן קיימת מתקפה בשלה בקנה. מתקפת האסלאם לא בשלה עדיין גם בשל ההענות הנמוכה, ובייחוד בשל המצב הנוכחי של ערכיי הקטגוריה, שמרביתם דורשים שיפור, לפני שנוכל להתחיל איתה. המתקפה הכימית (אכן מיליטריסטי) נראית לי המועמדת הטובה ביותראליזבט •• שיחה 20:57, 31 באוקטובר 2006 (IST)
לפי ויקיפדיה:פרלמנט#כימיה יש לא מעט אנשים שמבינים בזה משהו. עשו שיפוץ מסיבי למתקפה (יישר כח!) וכעת היא מותאמת כך שיש תעסוקה גם לפיזיקאים וביולוגים, ואפילו לסתם אוהבי ביוגרפיות על כימאים. DGtal 21:04, 31 באוקטובר 2006 (IST)
הבאה יכולה להיות כימיה ולאחר מכן יש 13 אנשים שמוכנים לאמץ מדינה. דרור 23:59, 31 באוקטובר 2006 (IST)

הצעה טכנית לכותבי/מנהלי המתקפות

הייתי צריך לכתוב את זה לפני מספר חודשים, אבל אני מניח שעדיף מאוחר מלעולם לא.

בדפי המתקפות, תחת הכותרת "מה חדש במתקפה" מופיע קישור שאמור לסייע בהערכת ההתקדמות במתקפה - שינויים בדפים המקושרים.

קישור זה אינו יעיל כפי שנדמה, מאחר שעם התקדמות המתקפה, מתחילים להתווסף לדף המתקפה קישורים שאינם מן העניין - חתימות של אנשים שלקחו על עצמם ערכים (אם כי דפי השיחה לפעמים כן קשורים), אזכורים לערכים שקשורים רק בעקיפין בסיכומי ההתקדמות וכו', כך שהדף שמראה את השינויים מהר מאוד בדברים שאינם בהכרח מדד ל"מה חדש במתקפה" (בעיקר עדכונים לדפי המשתמשים).

פתרון טכני לכך הוא ליצור דף משני, ובו הפניות לכל הערכים המשתתפים במתקפה, ובדף המתקפה עצמו לתת קישור לשינויים של הערכים המקושרים מהדף המשני.

דוגמה לדבר ניתן לראות בויקיפדיה:מתקפת איכות/בית המקדש#מה חדש במתקפה ? ובויקיפדיה:מתקפת איכות/בית המקדש/רשימת ערכים (אין צורך לעשות כמוני ולמחוק את כל הטקסט מסביב לערכים - אף אחד לא אמור לקרוא את הדף והוא לא משנה - ניתן פשוט להעתיק את דף המתקפה עצמו לפני תחילת המתקפה).

יש רק לזכור, שאם ערכים מתווספים למתקפה "תוך כדי תנועה", יש להוסיף אותם גם לדף המשני. דניאל צבי 15:37, 2 בנובמבר 2006 (IST)

מתי מחליטים?

מתי מחליטים מה תהיה מתקפת האיכות הבאה? היום העליתי הצעה חדשה ויקיפדיה:מתקפת איכות/צה"ל, אבל אני לא יודע אם יהיה מספיק זמן לפני בחירת המתקפה הבאה. אור17 19:48, 5 בנובמבר 2006 (IST)

אני משתדל לקבוע שבוע לפני סוף המתקפה הנוכחית את המתקפה הבאה. אבל שים לב שההצעות שוכבות שם הרבה זמן, ואחד השיקולים הוא גם "ותק" של ההצעה. ההצעה שלך לא חייבת "להתמודד" דווקא על המשבצת הבאה. Harel - שיחה 22:07, 5 בנובמבר 2006 (IST)

הצעת מתקפת איכות

האם גם אני, ויקיפד שאין לו הרבה ותק, יכול להציע מתקפת איכות?

בתודה מראש,

Yoavabadi 17:51, 9 בנובמבר 2006 (IST)

כן אלמוג 17:53, 9 בנובמבר 2006 (IST)
תודה רבה. מתקפת איכות בנושא רומא העתיקה הוצעה.
בברכה,
Yoavabadi 13:12, 10 בנובמבר 2006 (IST).

המתקפה האחרונה (לעת עתה?)

לצערי הרב נראה שאכן הקהילה עייפה ממתקפות האיכות, והמתקפות האחרונות מתקשות לגייס תשומת לב (אף שנקטו באמצעי פרסום הולכים ומתחזקים). אני מציע שאחרי המתקפה בנושא כימיה נצא לחופשה בלתי-מוגבלת בזמן. דמי פיצויים לפי חוק יועברו למפוטרים... Harel - שיחה 21:01, 15 בנובמבר 2006 (IST)


?!

למה מפסיקים? מתקפות איכות זה דווקא נחמד... סתם עומר 01:48, 28 בנובמבר 2006 (IST)

ראה ההודעה של הראל לעיל. ‏Yonidebest Ω Talk 02:03, 28 בנובמבר 2006 (IST)
אני בעד החזרת המתקפות. למתקפה בנושא ספורט מוכנם להתגייס 14 ויקיפדים, וחשוב מכך: 12 מתנגדים! אם תהיה הודעה על המתקפה בשער הקהילה נראה לי שיתגייסו יותר ממי שהבטיחו... אם הראל ושות' עייפים אם לא חייבים לשות כלום, ר להכריז על המתקפה באופן רשמי (כי כשהיא לא רשמית זה פחות כיף) גוטה + שיחה + 100 השירים 18:47, 6 בדצמבר 2006 (IST)

שובן של המתקפות - בקשה לחוות דעת

לפי התכנון שהולך ומתגבש בויקיפדיה:לוח אירועים, מתקפות האיכות יחזרו, הפעם בתדירות של שמונה בשנה, שלושה שבועות כל אחת. הראשונה בהן אמורה להתחיל ממש בקרוב, ה-1 בינואר 2007. רציתי לשמוע פה האם התדירות הזו נראית לקהילה (באופן עקרוני, אני לא חושב שיש טעם להתחיל לדון אם צריך שמונה בשנה או שש או עשר, העיקרון הוא החשוב). אני חושב שנחייה את הדף ויקיפדיה:מתקפת איכות, כדי שניתן יהיה לבחור מתקפה שתתחיל בקרוב. לקח נוסף מ"לוח האירועים" הוא שכדאי שננסה לבחור את המתקפות מראש - אם לא לשנה כולה, לפחות לחודשים הקרובים. בקיצור, אנא הביעו את דעתכם על חידוש המתקפות וכן הרשמו ליד המתקפות שקרובות ללבכם, כדי שיהיה ניתן לשבץ אותן. ‏Harel‏ • שיחה 09:38, 23 בדצמבר 2006 (IST)

אני חושב שחשוב להפריד בין המתקפות מבחינה נושאית על מנת להקל על המשתתפים (ובהנחה שתחומי העניין מגוונים): לדוגמא: להתחיל עם ביסבול, להמשיך עם מלחמת העולם השנייה, והשלישית תהיה סרטי דיסני, והרביעית אמץ מדינה - כך אוהדי הספורט יתחילו, אוהדי ההיסטוריה ימשיכו, אוהדי דיסני אחריהם ולבסוף אוהדי הגיאוגרפיה. לדעתי זה ישמור על עניין, וימנע עייפות יתר. דרור 21:04, 23 בדצמבר 2006 (IST)
זו תמיד הייתה המטרה שלי, וניסיתי להקפיד על זה (ראה סדר המתקפות עד היום). אבל חשוב גם לבחור במתקפות מוצלחות שיש מי שיוביל ושלא תהיינה פארסה. כרגע אין הצעות מאוד בשלות, לדעתי. צריך להחיות את המיזם, ולגרום לאנשים להתחייב מחדש למתקפות וליצור חדשות. ‏Harel‏ • שיחה 21:05, 23 בדצמבר 2006 (IST)
אולי זה קצת לא אובייקטיבי, אבל אני חושב שכדאי לשים את מתקפת האיכות על אוסטריה ברשימה של המתקפות הבאות. מה שבטוח, אני אשקיע את כל כוחחי ומרצי על מנת להבטיח שהמתקפה תצליח, ונראה לי שגם הראל יגלה התעניינות במתקפה. יונץ שיחה 17:33, 31 בדצמבר 2006 (IST)
עכשיו כבר הרביע לראשון ועוד לא החלה שום מתקפה. מה קורה? יונץ שיחה 21:10, 4 בינואר 2007 (IST)

הצעה למתקפת איכות

אני מציע לעשות מתקפת איכות בנושא ארצות הברית, רבים מהערכים לוקים בחוסר רב, לדוגמא רוב המדינות הן קצרמרים, ובנוסף פוליטיקה של ארצות הברית, הערך ארצות הברית לוקה גם הוא בחסר בכמה נושאים, ערכים קצרים מאוד כגון: מישיגן, אורגון, איווה, איידהו, אינדיאנה ועוד הרבה... בויקיפדיה של 50,000 ערכים מן הראוי שהיה איכות בנושאים כאלה כמעט כל הערכים הם דלי תוכן רב ולא מתקרבים להשוואה עם האנגלית שכל ערך זה ספר, תודה. אורי 02:18, 25 בדצמבר 2006 (IST)

איני יודע אם הדעה שלי תתרום,אבל אני מסכים עם אורי.ארצות הברית היא מדינה גדולה ועשירה,ומעצמת על בפרט.זה שלא מרחיבים עליה מראה אי השקעה,ולכן אני מציע לפתוח במתקפת איכות בנושא ארצות הברית. אני מציע גם לפתוח מתקפת איכות בנושא רוסיה,לא ייתכן שלא ייכתבו ערך על הגיאוגרפיה של המדינה הגדולה ביותר בעולם,ושוב,רוסיה היא מדינה בעל חשיבות גדולה (לא כמו של ארצות הברית,אבל חשיבות גדולה),ולפי דעתי זה יעזור מאוד לפתוח במתקפת איכות בנושא רוסיה.רולאנדו 22:42, 22 בינואר 2007 (IST)

המתקפה הבאה

האם נבחרה מתקפה שתתחיל ביום חמישי הקרוב? חי ◣ 26.01.2007 (שיחה)

בינתיים לא, לא נמצאה מתקפה שהצלחתה תהיה מובטחת. אולי בנושא אוסטריה, אבל אני עוד מתלבט. ‏Harel‏ • שיחה 23:12, 26 בינואר 2007 (IST)

ניקיון שגרתי

צריך לעשות פה מדי פעם ניקיון שגרתי ולהסיר את כל רשימות המשתמשים שרוצים ליטול חלק במתקפה כזו או אחרת פשוט כי חלק מההודעות כבר התיישנו ולא בטוח שכל המשתמשים החתומים פה עדיין כותבים בוויקיפדיה, ואם עדיין יש לכל חתום מספיק זמן ורצון לתרום למתקפה. אחרי ניקיון כזה אפשר להוסיף הודעה בלוח המודעות על כך, וחתימות טריות של משתמשים (ואולי גם משתמשים חדשים שלא מכירים את מתקפות האיכות) יווספו לדף וניתן יהיה לראות אם יש לקבוצה מספיק גדולה של משתמשים עניין בקיום מתקפה כלשהי. ערן 17:12, 13 במרץ 2007 (IST)

יופי של רעיון, שאולי גם יחיה את הנושא כולו. אטפל בזה. ‏Harel‏ • שיחה 17:17, 13 במרץ 2007 (IST)
מסכים עם שניכם. ראשית, ערן תנקה את הרשימות שדיברת עליהן. והראל, אני חושב שצריך להכניס לתודעה של הקהילה את המתקפות האיכות כמו בעבר. כימיה היה האחרון וצריך לדחוף את המתקפה הבאה אולי להעלות דיון במזנון ולקבוע תאריך. ‏ Ramiy ( שיחה - תרומות ) 17:33, 13 במרץ 2007 (IST)
הייתי רוצה לראות בתחיית המתקפות (ושנתחיל במתקפה שופרא דשופרא), לצערי הרב המתקפה היחידה שמעניינת את הוויקיפדים בעת האחרונה היא המתקפה ההדדית. ‏Harel‏ • שיחה 17:34, 13 במרץ 2007 (IST)
ניקתי. עכשיו צריך קומיסר שיעשה תעמולה בלוח המודעות. ערן 18:23, 13 במרץ 2007 (IST)

מה עם מתקפות האיכות?

הועבר מהמזנון:

למה אין יותר מתקפות איכות? לדעתי צריך לחדש את התנופה. הרי המתקפות הביאו תועלת רבה בכיסוי נושאים רחבים ביותר. יש כמה מתקפות שאפשר להשיק במהירות כי בסיס הפעולה שלהם קיים. גילגמש שיחה 12:36, 9 במרץ 2007 (IST)

בהתאם לויקיפדיה:לוח אירועים הייתה אמורה להיות תחרות מקצרמר למובחר, אבל הראל החליט שעדיף לדחות אותה. מתקפת איכות שתוכננה לפברואר לא יצאה אל הפועל, כנראה בגלל חוסר עניין של קבוצת משתמשים מספיק גדולה בנושא מסוים. ערן 12:58, 9 במרץ 2007 (IST)
דווקא אפשר להשיק את הקצרמר למובחר בתור אירוע של חודש מרץ. גילגמש שיחה 12:59, 9 במרץ 2007 (IST)
הצעה משלימה: בגלל שיש עכשיו תנופה לכל הקשור לויקיפדיה:אירועים בלוח העברי. הרבה תרומות והרבה עריכות, אפשר להפוך את זה למיזם רשמי או למתקפת איכות (לא משנה מה השם). וקיימת תשתית במשתמש:קונילמל/המיזם העברי. ‏ Ramiy ( שיחה - תרומות ) 13:03, 9 במרץ 2007 (IST)
זה מתאים יותר לאסם מאשר למתקפה. גילגמש שיחה 13:05, 9 במרץ 2007 (IST)
הסיבה שלא הייתה מתקפה לא בינואר ולא בפברואר היא שלא מצאתי מתקפה מתאימה מבחינת הנושא - גם כשלעצמו וגם מבחינת מצבו, ההיענות, ה"פיקוד" וכו'. אני עדיין מחכה למתקפה בשלה באמת שניתן יהיה לבחור בה בבטחה לחידוש התנופה. אותם נימוקים, פחות או יותר, הביאו אותי לא לעשות כלום למען תחרות כתיבה במרץ - אני חושב שמספיקה אחת בשנה. שתיים בשנה יוצרות "זילות" של החגיגיות שבתחרות. גילגמש - אשמח (מה זה אשמח, אעלוץ ואפוזז) אם תדאג לגבש מתקפת איכות, שנוכל לפצוח בה בהקדם. אני רואה לנגד עיני רוחי את המתקפה בנושא יוון העתיקה - למרות כל מיני הסתייגויות שהיו (בעיקר בעיות של תיאום ציפיות, לדעתי), אני חושב שבמבחן התוצאה היא הגבירה את הכיסוי שלנו בצורה משמעותית מאוד, ועל הישגים כלאה אני רוצה לחזור. ‏Harel‏ • שיחה 19:46, 9 במרץ 2007 (IST)
אני לא פנוי לארגון משהו כזה. גילגמש שיחה 19:48, 9 במרץ 2007 (IST)

סוגי מתקפות

99.5% מערכי ויקיפדיה כוללים התייחסות לזמן ו/או למקום, לא משנה במה הם עוסקים. מתקפות איכות בנושאי מדינות או תקופות היסטוריות הן כאלה אשר יכולות להכיל בתוכן מגוון רחב מאוד של נושאים בתחומים שונים מאוד שמכנם המשותף יכול להיות גאוגרפי או היסטורי. במיוחד בתחום הגאוגרפיה וההיסטוריה יש תמיד ערכים שכל אחד יכול לתרגם ולכתוב במקצועיות, לא משנה מה הרקע שלו. יש לא מעט הצעות למתקפות איכות בנושאים שמעטים יוכלו להשתתף בהם. עם הרוח שמתחילה לנשוב חזרה לכיוון דף זה, אני מציע לפיכך להתמקד במתקפות מהסוג שציינתי ולחשוב על להפוך מתקפות מקצועיות מאוד או מצומצמות מאוד לסוג אחר של מיזמים בהם יוכלו חובבי התחום לעסוק. השמח בחלקו (-: ומי הכי יפה? 12:09, 26 במרץ 2007 (IST)

הצעה למתקפת איכות:

בוויקיפדיה האנגלית יש הרבה מאוד מידע על מנגה ואנימה, נושא שלפי דעתי פופולרי למדי. בעברית יש עכשים בודדים, רק על סדרות וסרטים מיינסטרימיים ומוכרים במיוחד. יש מקום לשיפור- יוצרים, מדובבים, אנימות, מנגות, סרטים, ז'אנרים, מונחים...

הצעה: מתקפת איכות בנושא אנימה ומנגה

בגרסא האנגלית של וויקיפדיה יש ערכים מושקעים מאוד להרבה סדרות/סרטי אנימה ומנגה, ז'אנרים שונים, יוצרים וכיוצא בזה. קהילת חובבי האנימה-מנגה בארץ גדולה מאוד, ויש להניח שימצא לערכים האלו ביקוש. לפי דעתי, יש מקום אולי לשפר את איכות ומספר המאמרים בנושאים האלו. נראה לי שאם ייכתבו ערכים מספקים לז'אנרים השונים, ליוצרים המוכרים יותר, לסדרות פופולריות יחסית ומושגים שכל מי שמתעניין בתחום, יש להניח שנתקל בהם. נכון לעכשיו, יש מעט מאוד ערכים בנושאים האלו, ורובם מוקדשים לאנימות קודומו (היינו, מיועדים לילדים) המשודרות בערוץ הילדים, אע"פ שעיקר קהילת המנגה והאנימה מבוגרים יותר ומתעניינים בתכנים שונים לגמרי. אין אפשרות להקיף את כל תחומי הנושא, כיוון שיש מאות אלפי סדרות, סרטים, סינגלים ויוצרים, ואין להם סוף, אבל הנה רעיונות לרשימה התחלתית (כתבתי רק כאלו שאני מכירה, אבל כמובן שיש עוד רבים אחרים):

יוצרים: CLAMP, הייאו מיאזקי, קאורי יוקי, ריוקו איקדה, נאוקו טקאוצ'י, הידאקי אנו, טאקאשי אובאטה, טסוגומי אוהבה, נארומי קאקינוצ'י. מושגים: שונן-איי, שוג'ו-איי, יורי, יאואי, דוג'ינישי, מאהו שוג'ו, הנטאי, אצ'י, לייב-אקשן, מואה, אוטאקו, לולי-שוטה. אנימה:

Vampire Princess Miyu, Revolutionary Girl Utena, Neon Genesis Evangelion, Angel Sanctuary,
Card Capture Sakura, Princess Tutu, Sailor Moon,
Ouran High-school Host Club, Yakitate! Japan, Wolf's Rain, Rozen Maiden,
Prince of Tennis, Yamibou, Tenshi ni Narumon, Fruits Basket. ,

Elfen Leid, Full Metal Alchemist, Oniisama E,

Wedding Peach, Angelic Layer, Ghost in the Shell,
Chrono Crusade, Rose of Versailles.

מנגה: Death Note, Angel Sanctuary, Sailor Moon,

Petshop of Horrors, Kare-Kano, X, Kaze to Ki no Uta,
Rose of Versailles, Akira, Reruri Kenshin.

סרטים: Mononuke Hime, Spirited Away, Grave of Fireflies,

(Utena) Adolescence Apocalypse, End of Evangelion, Laputa: Castle in the Sky, 

My Neighbour Totoro, Howl's Moving Castle ז'אנרים: שוג'ו, שונן, סיינן, קודומו, ג'וסיי, MECHA, סואירי.

אני מציע למחוק את כל הערכים האלו וחסל. ‏Yonidebest Ω Talk 02:11, 30 במאי 2007 (IDT)
יוני- הצעה מאוד בוגרת. אולי תפרט יותר למה אתה מציע למחוק תחום ידע והתעניינות של תורם אחר לויקיפדיה? על פי אלו פרמטרים אתה קובע מהם תחומי הידע ההכרחיים לויקיפדיה? בתודה מראש, דליק כלבלב 19:24, 30 במאי 2007 (IDT)
דליק, המצב בפועל הוא שרוב הערכים בנושא הזה כתובים באופן גרוע מאוד ולא אנציקלופדי. זה לא המצב האידאלי, אבל זה המצב הקיים. מה לעשות, כנראה שרוב המתעניינים בנושא זה בארץ אינם בגילאים שמאפשרים כתיבת ערכים בצורה אנציקלופדית וטובה. מתקפת איכות בנושא הזה רק תגרור עוד ערכים גרועים. מה שבאמת צריך זה קבוצה של משתמשים איכותיים שיודעים לכתוב כיאות, שיעסקו באנימות שאכן ראויות לערך. ‏pacmanשיחה 19:29, 30 במאי 2007 (IDT)
אני מסכים שמתקפת איכות על נושא דיי איזוטרי זה רעיון שלא יהיו לו שותפים רבים, אבל "למחוק את כל הערכים האלו וחסל"? נו באמת... דליק כלבלב 20:14, 30 במאי 2007 (IDT)
אני בטוח שאפשר למצוא כמה אנשים למתקפת איכות קטנה (כמה עשרות ערכים, בעיקר שכתוב למצב סביר של ערכים במצב גרוע), למרות שהידע שלי די מוגבל אני מוכן לעזור.--‏Lot522:20, 30 במאי 2007 (IDT)
אני מציעה שתמצאו קודם מומחה לתחום, כי אם ינהל את המתקפה מישהו שחושב שלהידאקי אננו קוראים הידאקי אנו, רק בגלל ששני N באנגלית שומעים רק פעם אחת, המצב לא יראה יותר טוב. רותם 22:23, 30 במאי 2007 (IDT)


ואני חשבתי שקהילת וויקיפדיה מורכבת מאנשים בוגרים, אינטלגנטים ואדיבים שלא פוסלים אדם בגלל שגיאת כתיב שעשויה להיות גם שגיאת הקלדה. מצחיק.

ישנן שגיאות תעתיק נוספות, מניתי רק אחת. למה שלא תרשם? זה יאפשר לנו להכיר אותך ולא לפסול אותך בגלל שגיאת הקלדה. רותם 00:05, 3 ביוני 2007 (IDT)

נרשמתי כבר בעבר, אחרי שהוספתי את הערך "גלאט" למתקפת האיכות הנוכחית. רק שאין לי מושג איך להוסיף תגובות בשיחה. עוד לא השתלטתי על רוב הפונקציות. Alexiel 00:42, 3 ביוני 2007 (IDT)

קודם כל, למד להזיח את השיחה באמצעות נקודותיים. דבר שני, כל העריכות בוויקיפדיה הן אותו דבר - גם תגובות וגם עריכות רגילות במרחב הערכים. יש מקום למתקפה שאתה רוצה לעשות, אבל חייבים למצוא מישהו שיסחוף אחריו את הקהילה ויגרום לה להשתתף בכזו מתקפה. אני מציעה שתתערה פה קצת, תכיר את הנפשות הפועלות, ותראה אם יש לך פרטנרים לכזו מתקפה. אתה יכול להתחיל לשכתב ולערוך ערכים מהתחום הזה בעצמך קודם כל, לעבור על הקטגוריות ולראות מה יש ומה חסר, מה צריך שכתוב ומה עריכה. בברכה, רותם 06:08, 3 ביוני 2007 (IDT)

סופ"ש ללא ערכים

אולי לרגל הגעתם הצפויה של מספר הדפים בקטגורית "ערכים הדורשים עריכה" לאלף, אפשר לארגן את המיני-מיזם המרוכז הזה שוב. מה אתם אומרים? נריה 00:34, 31 במאי 2007 (IDT)

אני בעד! הסופ"ש הקודם היה מועיל מאוד, לדעתי. אליזבט שיחה 01:24, 31 במאי 2007 (IDT)

אני מציע שבוע שלם. ‏Gridge ۩ שיחה 01:50, 31 במאי 2007 (IDT).

גם אני בעד שבוע שלם, לאחר סיום מתקפת האיכות בנושא מזון. חובבשירה 12:08, 31 במאי 2007 (IDT)
ערכים הדורשים עריכה הם בדרך כלל הכסף הקטן (לפעמים לוקח בדיוק 2 דקות לערוך מחדש). הסיפור האמיתי הוא ערכים הזקוקים לשכתוב. מקצתם סומנו שלא כדין, אבל רובם בלתי קריאים ברמות אלו ואחרות. אם יש למישהו רעיון איך לשכנע אנשים להתמקד דווקא בערכים אלו, זה באמת יהיה משמעותי. ‏DGtal12:12, 31 במאי 2007 (IDT)
קודם כל גם אם במסגרת שבוע שכזה נצמצם את דורשי העריכה בכמה מאות - דיינו. בכל אופן, אני מניח שגם מצבם של דורשי השכתוב ישתפר. נריה 23:21, 31 במאי 2007 (IDT)
הצעתי לא מזמן תחרות "מדורש שכתוב לשווה כיכוב" (אני עדיין עובד על השם) עבור ערכים שאינם עונים על הקריטריונים ל"מקצרמר למובחר", כאשר הזוכה יקבע לפי הערך שעבר את השיפור המשמעותי ביותר (אבל לאו דווקא הפך לערך הטוב ביותר מבין המתחרים). אני מניח שזה יכול להוריד במכה איזה 20-30 ערכים מדורשי השכתוב, לכל הפחות. זהר דרוקמן - I♥Wiki23:25, 31 במאי 2007 (IDT)
זה מזכיר קצת את "משכתוב לכיכוב", בעיקר השם אבל גם קצת הרעיון :) הנסיון הראשון לא היה מוצלח במיוחד, אבל גם לא היה כל כך מאורגן וכנראה ששכתוב רציני קשה לעשות בזמן כל כך מוגבל. ערן 23:34, 31 במאי 2007 (IDT)
ואני לא ידעתי? אולי ידעתי ושכחתי? זהר דרוקמן - I♥Wiki02:05, 1 ביוני 2007 (IDT)
אפשר למצוא ספונסר שישלם סכום סמלי של שקל לכל מי שמשפר ערך שדורש שכתוב. ‏Yonidebest Ω Talk 23:32, 31 במאי 2007 (IDT)
בכל מקרה בוא נחכה עד אחרי מתקפת האיכות הנוכחית שהתחילה ברגל ימין, ולא נגנוב לה את ההצגה. כמו תמיד, אני קצת סקפטי באשר ליכולת ההצלחה של מיזמים כאלה כאשר חוזרים עליהם בתדירות גבוהה מדיי. הקהילה מתעייפת וזה לא אפקטיבי. תמיד צריך למצוא דרך לארוז ולשווק את המיזם מחדש. באשר לערכים במצב מחפיר ששוכבים עם תבנית שכתוב שנה ויותר - בבוא היום צריך להיפטר מהם אפילו במחיקה, אם אין ברירה. ‏Harel‏ • שיחה 02:01, 1 ביוני 2007 (IDT)
הזכרתי בלוח המודעות לפני כמה זמן, שיש כלי שמאפשר לזהות ערכים שנמצאים לפני/מאז X בקטגוריה מסוימת, ואפשר כך לאתר ערכים שנמצאים שנה או יותר עם תבנית שכתוב (לבחור בשפה he, בשדה קטגוריה לכתוב "ויקיפדיה: ערכים הדורשים שכתוב", וליד since לסמן "Reverse to match before"). מעניין למצוא שם ערכי יסוד כמו אביב העמים, דינמיקה (מכניקה), המלך ליר והסערה, פועלי ציון וסימטריה. ערן 10:20, 1 ביוני 2007 (IDT)
כלי חביב. חבל שהוא לא עובד גם על קטגוריות משנה, כדי שיהיה אפשר למשל לבדוק אותו דבר על קצרמרים. מור שמש 11:27, 1 ביוני 2007 (IDT)

מתקפת האיכות בנושא מזון

לאט ובזהירות זוכה מתקפת האיכות בנושא מזון להצלחה רבה. נכתבו במהלך השבוע האחרון למעלה מ-90 ערכים. הצטרפו לפרוייקט מוצלח זה - צלמו תמונות של מאכלים והעלו אותם לויקישיתוף. דרור 11:31, 1 ביוני 2007 (IDT)

כן, כל הכבוד לתומר על ההצלחה היפה! נקווה שהמומנטום לא יאבד. אגב, אפשר כבר להוריד את ההודעה מהsitenotice? נראה לי שכולם כבר יודעים על המתקפה. אם המתקפות חוזרות, אין טעם שתמיד תהיה הודעה פרסומת שם על המתקפה הנוכחית, אפשר לחשוב על דרכי פרסום אחרות (בעבר הספיקו העמוד הראשי ושער הקהילה). ‏Harel‏ • שיחה 13:59, 1 ביוני 2007 (IDT)
אני דווקא מוצא את הקישור הזה בראש העמוד נוח. כשאני מדפדפף בלי מטרה בדפי השיחה אני לפעמים נזכר שיש מתקפה ולוחץ על הקישור כדי לבדוק מה מצבה... ואז לפעמים קורה בטעות שאני כותב ערך.. ‏Yonidebest Ω Talk 01:39, 2 ביוני 2007 (IDT)
אני סבור שיש מקום להודעה במשך כל ימי המתקפה - אולי זה יוביל קורא אקראי בערך אחר לבוא ולכתוב במתקפה, ובהמשך להפוך לכותב קבוע.דרור 14:59, 3 ביוני 2007 (IDT)