שיחת ויקיפדיה:קבלת פנים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הסבר פניך לתייר[עריכת קוד מקור]

לפני זמן מה המשתמש User:Taz3g יצר ערך בשם קוד ספגטי.

לאחר שיצר את הערך אני ערכתי אותו מחדש ובין היתר הסרתי את חתימתו. מכיוון שהיה מדובר במשתמש חדש, שאינו מכיר את ויקיפדיה, הוא נפגע מעצם העריכה של מאמר שיצר ומהסרת חתימתו.

הוא שאל לגבי העריכה ולצערי לא הספקתי לענות לא בזמן והוא החליט לעזוב את ויקיפדיה. פניתי אילו בדואר אלקטרוני וביקשתי ממנו לחזור אולם הוא עמד בהחלטתו.

עריכתי של קוד הספגטי עלתה לויקיפדיה בתורם חדש. בממוצע, הדבר גרם להפסד של לפחות 10 ערכים.

עריכה חוזרת ושיפור משתמש הם מ"יסודות האמונה" בויקיפדיה ואין אני מציע לחזור מהם. אני חושב שאנחנו צריכים להפגין רגישות מסויימת בעריכה. כאשר מישהו משכתב ערך שכתבת, הדבר עלול להיות מאד מעצבן, בעיקר כאשר אינך מסכים עם עריכתו.

כדאי להזכיר כאן את הניסוי שעשה בן הטבע להכנס כמשתמש חדש ותוצאותיו העגומות.

אנחנו פוגעים פה במו ידינו בגדילתה של ויקיפדיה. מספר הכותבים הנוכחי מגיע לכ 1,000 ערכים בחודש. הדבר נחמד אך נמוך. גדילתה של ויקיפדיה הייתה אמור להפוך למהירה יותר עם הזמן אולם הדבר אינו מתרחש כמצופה.

אני מציע שכאשר אנו נתקלים בערך של משתמש חדש נפנה אל המשתמש ונסביר לו את שברצוננו לעשות. כמו כן, כדאי לנמק את העריכה בהערות. נכון, הדבר מעיק מה ומאט את העריכה. אני חושב כי לטווח ארוך כדאי לעשות כך.

APH 04:20, 15 ספט' 2004 (UTC)

מסכים, אתה צודק בהחלט.--נריה הרואה 07:32, 15 ספט' 2004 (UTC)
מספיק, לטעמי, לכתוב הערה בדף השיחה של המשתמש - ערכתי את המאמר שכתבת, מסיבות א, ב וג. אשמח אם תעבור על ההערות, וכמובן שאתה חופשי לשנות את עריכתי כהבנתך. (כדאי גם להוסיף כמה מילים טובות על המאמר). נדב 04:50, 15 ספט' 2004 (UTC)
מה שהצעת הוא מיותר. בהודעת ה"ברוכים הבאים" יש הסברים מפורטים לגבי אופן ניהול ויקי. לא ניתן להסביר לכל משתמש חדש את המדיניות. הוא צריך ללמוד זאת בעצמו. בקשר למשתמש חדש שיצר את קוד הספגטי, כנראה מדובר בילד קטן. לגבי הניסוי של בן טבע, ערכים שהוא הכניס היו בגדר השחתה. פרט לבן טבע אף אחד לא מכניס ערכים כה קצרים. הם לא נחמקים כי הוא הבטיח להעמיקם ואף עומד במילתו. אם נוצף באלפי קצרמרים שאין לנו סיכוי הרחיב, הדבר יפגע בויקי. לכן אולטרה קצרמרים בני שורה שהם בגדר הגדרות מילוניות, שנתרמות ע"י משתמשים אלמוניים נמחקים. גילגמש 07:26, 15 ספט' 2004 (UTC)

הצעה: להעביר את אותם הגדרות מילוניות לויקימילון שמשווע לתורמים בכתובת: http://he.wiktionary.org/wiki/, בתוספת הערה מתאימה, ורק לאחר מכן למחוק מויקיפדיה. בקשר לתייר, בהחלט יש מקום לנהוג יותר בסבלנות לחדשים. מעבר לערך של כתיבת תקציר להסבר לחדשים, זה יכול לשמש גם ויקפדים מנוסים כתיעוד. אני מציע לתרגם את הערך החשוב ויקיפדיה:אל תנשכו חדשים, מויקיפדיה האנגלית, או ליצור לו דף אחר מקביל בעברית. זה יעזור לויקיפדיה סובלנית יותר. הכתובת של הדף בויקיפדיה האנגלית: Wikipedia:Please do not bite the newcomers.

כעיקרון, יש להתייחס לא מתחילים אחרת מאשר אל ותיקים. צריך לכבד אותם יותר וגם לחשוד בהם יותר. לי יש רושם שאנחנו (ואני בפרט) לא תמיד מקפידים לכבד זה את זה והדבר פוגע בעיקר בקליטת חדשים. אולם, הדוגמא של המשתמש שאתה הבאת נראת לי קיצונית מדי. אדם שבעקבות אי הבנה אחת עוזב בטריקת אינו בעל פוטנציאל להיות ויקיפד. Eddau - שיחה 05:16, 26 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

די[עריכת קוד מקור]

די עם זה. אף אחד פה לא מגרש חדשים. אנחנו יודעים טוב מאוד מה לעשות עם מאמרים קצרים. אם למישהו יש כוח להעביר אותם לויקימילון - שיבורך. אנחנו נותנים לחדשים את הודעת הברכה הסטנדרטית, וגם כתוב להם מתחת לחלון העריכה "אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על ידי אחרים, שתופץ לעיני כל, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה בציון המקור - אל תפרסם/י אותה פה". לא צריך יותר מזה. אם מישהו נעלב מזה שעורכים את מה שהוא כתב, ורואה בזה רכושו הפרטי - מקומו לא כאן, עם כל הצער שבכך. שום מאמר פה לא שייך לאף אחד. הכל שייך לכולם. אתה מקסימום יכול להגיד שתרמת המון לערך מסוים, אבל שום דבר פה לא שייך למישהו. מי שלא מסוגל להתמודד עם הקונספט הזה, לא יכול להיות חלק מויקיפדיה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 08:19, 15 ספט' 2004 (UTC)

אף אחד לא אמר שמגרשים פה אנשים. אמרו רק שיש מקום לשיפור. אתה לא יכול לטעון שהיחס לחדשים מרקיע שחקים בצורתו. זה בסיסי, זה חוסך זמן וזה מספיק טוב לכולם, נכון, אבל באותה מידה גם הדף הראשי הקודם סיפק את העבודה שלו ביעילות, והחליפו אותו כדי לגרום לויקיפדיה העברית להיות טובה עוד יותר. אותו דבר גם לגבי היחס לחדשים.
איך אתה רוצה שנשפר את היחס? שנכתוב הודעת ברכה אישית לכל אחד, שתהיה מקושטת בצבעים ובפרחים? אנחנו עוסקים כאן בכתיבת אנציקלופדיה, ומי שרוצה לתרום יודע שזה מה שעושים כאן, ולא יושבים ומנהלים דיון על כוס קפה עם כל אחד שבא. הודעת הברכה מספקת את כל המידע והתמיכה שמשתמש חדש צריך, ואני לא מבין מה עוד אתה רוצה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 08:37, 15 ספט' 2004 (UTC)
רעיון מוצלח. אני בזמני הפנוי אולי אנסה לכתוב את הודעת הפתיחה מחדש. (: בכל מקרה, אני תומך בהצעות שהועלו לעיל. אחרי הכל, בל נשכח, שאנחנו גם קהילת ויקי בנוסף לאינ'.
ראו בערך עריכה שתופעת הנעלבים מעריכת דבריהם אינה ייחודית לויקיפדיה, ויחד עם זאת יש גם כאלה (והם הרוב), שיודעים להעריך את הברכה שבעריכה טובה. בעריכה מתממש הכלל "אין סכין מתחדדת אלא בירך של חברתה". אני הייתי עוזב את ויקיפדיה לו איש לא היה עורך את שכתבתי. דוד שי 07:18, 16 ספט' 2004 (UTC)

ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/הוועדה המברכת. None 10:44, 21 פברואר 2006 (UTC)

רעיון טוב, אך בלתי שמיש. על מנת לשפר את נקודת הפתיחה של הוויקיפד החדש צריך, לדעתי, לעשות שלושה דברים:
  1. למחוק את הודעת "ברוך הבא" הארוכה והמסורבלת ולהחליפה למשהו הרבה יותר קצר שגודלו לא יעלה על שורות ספורות
  2. לבנות מצגת בפאואר פוינט (רעיון של הראל) שניתן יהיה להורידה למחשב. המצגת תכלול מספר פרקים ובה כל המדרכים הטכניים, החוקים והתקנות באופן גרפי פשוט להבנה.
  3. הצמדת חונך אישי לחדשים שיחפצו בכך.

"ועדת קבלה" שבה כולם חברים ואף אחד לא אחראי על כלום לא תעזור. השאיפה המבורכת, אך חסרת הסיכוי למעין סוג של "בואו נעשה ביחד", בלי למנות מישהו או לתת למישהו להתנדב לביצוע המשימה בפועל לא תשיג דבר. גילגמש שיחה 13:18, 21 פברואר 2006 (UTC)

לפי דעתי זה רעיון מצוין. אביעד-מים 13:21, 21 פברואר 2006 (UTC)
אז זה אומר שאם אני לא חבר בוועדה ומשתמש חדש פונה אלי, אני לא צריך לענות לו? מי שמצטרף למיזם עוזר לחדשים ומי שלא, לא. עשיתם אותי איש רע מבלי לדעת על כך. Yonidebest Ω Talk 13:26, 21 פברואר 2006 (UTC)
כיצד הגעת למסקנה המוזרה הזו? לא ראיתי שום דבר באותו עמוד שאוסר על מי שאינו חבר במיזם הוועדה המברכת לברך משתמשים חדשים. ערןב 16:02, 21 פברואר 2006 (UTC)
בעניין הרעיון שלי עם המצגת: שאלה לאשפי הקוד הפתוח: האם יש פורמט קוד פתוח למצגות שמשתווה ביכולותיו לאלו של "נקודת-כוח"? ואגב, מכל הוועדה המברכת הזו למדתי קישור אחד שימושי במיוחד: מיוחד:Contributions/newbies, שאני לא יודע למה אינו מופיע ברשימת ה"דפים המיוחדים". מישהו יודע?? Harel - שיחה 15:49, 21 פברואר 2006 (UTC)
מה זה הקישור הזה? רשימה של תרומות המשתמשים החדשים? לי זה לא עוזר... Yonidebest Ω Talk 15:56, 21 פברואר 2006 (UTC)
מה רע, הם לא צריכים מעקב? Harel - שיחה 15:57, 21 פברואר 2006 (UTC)
ל-Harel: ניתן ליצור מצגת כקובץ PDF, שעדיף על פני מצגת בפאואר פוינט. לדעתי מצגת נועדה להקרנה בפני קהל, ולומדה לוויקיפדיה עדיף לעשות בדפי ויקי, שגודלם יוגבל מראש כך שיופיעו ללא פס גלילה. דוד שי 18:02, 21 פברואר 2006 (UTC)
למעשה הייתי רוצה לעשות "סרט מסך" מקוריין שבו ממש אפשר לראות איך עובדים בויקיפדיה. פעם מזמן מישהו הביא לינק למשהו כזה באנגלית שבו הדגימו התפתחות של ערך (על תופעת ה-N עם אומלאוט בשמות להקות רות כבד) - ודיברנו שכדאי לעשות משהו דומה גם פה (כשמשהו דומה זה סרט הדרכה ולא הדגמה של התפתחות ערך). Harel - שיחה 18:09, 21 פברואר 2006 (UTC)
בס"ד אני דווקא תומכת, ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה) 18:16, 21 פברואר 2006 (UTC)
סרטון כזה יעזור הרבה יותר מכל ועדה. אפשר גם ליצור מספר סרטונים קצרים, כאשר הסרטון הבודד יוקדש לנושא אחד. גילגמש שיחה 19:23, 21 פברואר 2006 (UTC)
אז הנה קול קורא: מי שימצא טכנולוגיה חינמית לעשיית "סרטי מסך" עם קריינות ולצפייה בהם יקבל ממני את "מגן הראל לויקיפד המצטיין" לחודש זה. Harel - שיחה 21:46, 21 פברואר 2006 (UTC)
נסה את זה [1], בהצלחה.--איש המרק 21:54, 21 פברואר 2006 (UTC)
Roybb95 עבד בזמנו על ויקיפדיה:שער לחדשים. כדאי פשוט להמשיך את הפרויקט הזה. ערןב 12:00, 22 פברואר 2006 (UTC)

טכנולוגיה שעובדת[עריכת קוד מקור]

הכלי שאיש המרק הפנה אותי אליו לעיל הוא נהדר! יכולותיו, בקצרה:

  • יצירה של סרטי מסך - של כל המסך או של איזור מוגדר, למשל רק החלון עם הויקיפדיה...
  • הוספה של קריינות
  • הוספה של אפקטים ויזואליים (חצים, תיבות וכו') מעל לסרט המסך - להדגשות שונות
  • ניתן לשמור את הסרט בפורמט .swf (מקרומדיה פלאש) כך שניתן לצפות בו מעבר לאינרנט בקלות.
  • חינמי לגמרי

בעיניי זה נראה כלי אידיאלי ליצירה של מעין סרטון הדרכה לויקיפדיה, אולי בחלקים. יותר קל לויקיפד החדש לעיכול מאשר כל דפי העזרה - מעולה לעצלנים.

אם מישהו רוצה סרט קטן שהכנתי לדוגמה, שישלח לי מייל ואני אשלח לו בחזרה. או שיכין לעצמו :-) Harel - שיחה 14:54, 24 פברואר 2006 (UTC)

טכנולוגיה אדירה[עריכת קוד מקור]

גיליתי טכנולוגיה אדירה ליצירת סרטונים, והיא אפילו לא דורשת הורדה למחשב. מקרומדיה פלאש. conio.hשיחה 03:44, 22 פברואר 2006 (UTC)

לא. ראשית, יצירת האנימציות אינה חינמית (אני טועה?), ושנית, אני רוצה לעשות "סרטי מסך" ולא סתם אנימציות, כך שהכלי שהוצע קודם עדיף בהרבה. Harel - שיחה 11:40, 22 פברואר 2006 (UTC)
נדמה לי שיצירת האנימציה חופשית, אך הכלי לא. הא? 15:28, 22 פברואר 2006 (UTC)
לזה התכוונתי. Harel - שיחה 19:42, 22 פברואר 2006 (UTC)
נהדר שאתם מתכננים הפקה של סרט לוויקיפדיה, אבל זה עדיין לא מייתר את הועדה. סרט לא הולך לברך משתמשים חדשים, סרט לא הולך לעדכן דפי עזרה שנועדו לחדשים וסרט לא יכול לענות על כל השאלות של משתמשים חדשים. סרט יכול לבוא בנוסף, לא במקום. בנוסף, סרט יכול להווצר על ידי מספר מצומצם של אנשים עם יד טכני, בניגוד לועדה שכל אדם יכול לעזור שם. 07:23, 22 פברואר 2006 (UTC) הקטע הזה נכתב ע"י משתמש:None שחתם בצורה מוזרה
לא התייחסתי אל הוועדה שלך, אלא רק לחיפוש אחר טכנולוגיה ליצירת סרטונים. זו הייתה חלופה לכל השיטות המוזרות שהועלו למעלה. אגב, לגבי ה"מיזם" שלך. אם הוא מקביל ל-Welcoming Comitee" אז הוא צריך להיות תחת מרחב-השם "ויקיפדיה:", כמו בגרסה האנגלית... conio.hשיחה 07:38, 22 פברואר 2006 (UTC)
כן, גם אני לא התייחסתי ישירות אליך, אלא לכל הנושא של יצירת הסרט. המיזם אכן מקביל. None 07:43, 22 פברואר 2006 (UTC)

moodle[עריכת קוד מקור]

טכנולוגית moodle היא כלי חופשי (תוכנה חופשית) אשר מיועד לניהול קורסים, כולל הדרכות. המערכת תורגמה לעברית על ידי דוביקס ולב א., והרי הדגמה של קורס בנושא פיירפוקס שנכתב בכלי: http://librew.info/moodle/course/view.php?id=2

אתר אוניברסיטת חיפה המבוסס מודל: http://moodle.haifa.ac.il/ וגם אתר הטכניון: http://moodle.technion.ac.il/

אם במצגות עסקינן, קיימים כלי אופיס חופשיים רבים, ביניהם openoffice אשר תורגם לעברית בתמיכת משרד האוצר. חבילת יישומים משרדיים זו כוללת גם את simpress, כלי ליצירת מצגות (מקביל ל power-point). בניגוד לpower-point, אשר עובד באופן טבעי עם פורמט המהווה סוד מסחרי, הפורמטים בהם משתמשות חבילות האופיס האחרות הם חופשיים וזמינים לכל.ladypine 13:34, 24 פברואר 2006 (UTC)

רק אני לא מבין איך ולמה זה קשור? הא? 14:01, 24 פברואר 2006 (UTC)
אופס. העברתי למקום הנכון.ladypine 14:08, 24 פברואר 2006 (UTC)

שתי הערות[עריכת קוד מקור]

קבלת פנים טובה היא תמיד מבורכת, וכל צעד בכיון הוא חיובי. אבל שתי הערות:

  1. טכנית - מדוע דף זה הוא דף משנה של ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה? זה אינו מיזם, לפחות לא כפי שהגדרנו מיזם עד היום.
  2. מהותית - מה עניין הועדה פה? למה לא להפוך את זה לויקיפדיה:קבלת פנים לויקיפדים חדשים ולתת לזה תוקף של הנחיות לכלל הוויקיפדים?

נדב 10:10, 21 פברואר 2006 (UTC)

טכנית- זה לא דף מדיניות. מהותית- זה מיזם של אנשים שהרצון שלהם הוא לקבל את פניהם של חדשים, וכולל אומנם הנחיות לאנשי המיזם, אבל גם נועד לאפשר במה לצורך שיפור כמה דפי מדיניות ושיפור קבלת הפנים, מאפיינים מובהקים של מיזם. None 10:14, 21 פברואר 2006 (UTC)
הפכת בין ההערות, אבל לא חשוב...
יודע מה, קראתי שוב את ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה. אפשר להגדיר את זה כמיזם. אבל זה ממש לא משנה.
ולגבי ה'ועדה' - זה שאתה מדבר על ועדה, מניח כמובן מאליו שכל מי שלא בועדה לא רוצה לקבל את פניהם של אנשים. ההצעה שלי - רד מעניין הועדה. כתוב רשימת מטלות לביצוע, שכל מי שרוצה יעשה אותן, בלי קשר לשאלה האם הוא חבר ועדה או לא. נדב 10:48, 21 פברואר 2006 (UTC)
אני מציע לך לקרוא שוב את הדף. הבהרתי בצורה הכי ברורה שיש, שזה לא כך. זה מופיע בשתי פסקאות שונות. כתבתי שם גם למה זה משתמש. בכל מיזם ויקיפדיה יש רשימת משתמשים כמו גם במיזם הזה, וכמו בכל מיזם אחר, אתה יכול לבצע מטלות גם בלי להיות "חבר". השם ועדה נבחר, כדי לתת למיזם שם מעורר חיוך, כדי להמנע מחשדות למניעים לא טהורים אחרי כל מה שקרה בימים האחרונים. None 10:53, 21 פברואר 2006 (UTC)
ציטוטים רלוונטים: "לועדה אין מונופול על ברכות ברוכים הבאים, ויש שפע רב של ויקיפדים שישמחו לענות לכל שאלה, גם אם הם לא מופיעים בדף זה.", "המסורת של לברך אנשים אחרים, התחילה הרבה זמן לפני שמשהו חשב על "הועדה המברכת", וכל הוויקיפדים צריכים להיות ידידותיים ובעלי נכונות לסייע למשתמשים חדשים. אנחנו רק קבוצה של ויקיפדים שרואה בזה חלק מהעבודה שלה כאן. אנחנו גם עובדים על פרוייקטים להפוך את ויקיפדיה לפשוטה יותר למשתמשים חדשים." None 10:55, 21 פברואר 2006 (UTC)

רוצה להצטרף למיזם החדש[עריכת קוד מקור]

בס"ד

היי חבר'ה! אני איתכם, אשמח לקבל הנחיות להצטרפות למיזם. ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה) 12:08, 21 פברואר 2006 (UTC)

מיזם יפה.
ליאת, את יכולה ללחוץ על הקישור כאן ולהוסיף את חתימתך. מלח השמים שיחה 19:11, 21 פברואר 2006 (UTC)
בס"ד תודה מלח השמיים, הצטרפתי. ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה) 19:22, 22 פברואר 2006 (UTC)
הדף שחתמת בו, הפך לדף הפנייה. לכן העברתי את חתימתך לויקיפדיה:הוועדה המברכת, שבו המקום להירשם. מלח השמים שיחה 22:28, 22 פברואר 2006 (UTC)
בס"ד תודה מלח השמיים, ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה) 15:39, 23 פברואר 2006 (UTC)

"הוועדה המברכת" נשמע לי מתורגם. מה דעתכם על "ועדת קבלת-הפנים"? ערןב 18:05, 21 פברואר 2006 (UTC)

בס"ד זה טוב יותר, ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה) 18:14, 21 פברואר 2006 (UTC)

חשבתי על זה, אבל העדפתי לוותר כי זה נשמע כמו ועדה בקיבוץ, ולא משהו מושך. אולי טעיתי? None 23:17, 21 פברואר 2006 (UTC)
השם "הוועדה המברכת" אינו טוב. welcome באנגלית היא ברכה ספציפית "ברוך הבא", אך מתחת לשם "הוועדה המברכת" עלולה להסתתר גם ברכת "ברוך שפטרנו". לכן צודק ערןב שהשם הראוי הוא "ועדת קבלת הפנים". מאידך צודק גם None שהמילה "ועדה" אינה מושכת. לי היא מזכירה את הבדיחה "מה זה גמל? סוס שתוכנן על-ידי ועדה" וגם "ועדה זה מקום שאליו מכניסים רעיונות טובים, ושם חונקים אותם בשקט". גם במהות אינני אוהב את הוועדה בהקשר זה: קבלת פנים היא עניין אינדיבידואלי, בין אדם לאדם, ומאוד לא ארצה שוועדה תקבל את פני. לכן אני מציע לשנות את שם הדף לויקיפדיה:קבלת פנים. זה יחייב גם שכתוב קל של התוכן, שלא תוזכר בו ועדה, אך התוצאה תהיה עדיפה - הרי מה שחשוב לנו זה קבלת הפנים הנאה, ולא הקמתה של ועדה. דוד שי 17:59, 22 פברואר 2006 (UTC)
הועבר None 15:23, 23 פברואר 2006 (UTC)

במיזם זה, הסעיף "חברים" מיותר בעיני. רשימת חברים במיזם נחוצה כאשר נדרשת חלוקת עבודה בין החברים. כאן אינני רואה חלוקת עבודה, ולמעשה כל ויקיפד מוזמן לפעול לפי כללי ההתנהגות המופיעים כאן. רשימת החברים נושאת אופי הצהרתי, ואני מעדיף מעשים על פני הצהרות. כאשר תעמוד על הפרק משימה ספציפית, כגון תרגום מדריך מסוים, ניתן יהיה לחלק את העבודה בדף שיחה זה. דוד שי 14:56, 25 פברואר 2006 (UTC)

יש את הנקודה שמשתמשים חדשים מופנים כרגע לדף ויקיפדים, שממליץ להם כדי לקבל עזרה ללכת לרשימת מפעילי המערכת. אין רשימה של משתמשים שמוכנים לעזור למשתמשים חדשים. None 10:51, 27 פברואר 2006 (UTC)

מישהו בבית?[עריכת קוד מקור]

קבלת פנים? איפה הקוקטיילים עם הזית? Harel - שיחה 00:08, 15 מאי 2006 (IDT)

היחס לוויקיפדים חדשים[עריכת קוד מקור]

שלום. אני ויקיפד חדש. עד כה כתבתי את הערכים מוזיקה יהודית וסוביודיצה, וממלאכת הכתיבה אני די נהנה. אני פרשן עיתונאי במקצועי, כותב בלי סוף, ויודע דבר או שניים על מקצוע הכתיבה. את רזי הוויקיפדיה, אני עוד צריך ללמוד.

במסגרת הערכים שכתבתי והעריכות הקטנות שהערכתי, עשיתי כמה טעויות (למרות שאת התרגולים הנחוצים בארגז החול וכו' עשיתי). לפני שעשיתי טעויות אחרות, התייעצתי ושאלתי במקומות הנכונים.

אולם דומה שלוויקיפדים הוותיקים יש אפס סובלנות לחדשים. זה התבטא בכמה תשובות או הערות שקיבלתי. הגדיל לעשות ויקיפד בשם עמית, אשר לשאלתי האם ניתן להוריד את הדרישה לשכתוב מהערך מוזיקה יהודית, השיב "יש למחוק את הערך מחיקה מהירה".

על מה ולמה? ואם כן צריך למחוק את הערך, אז למה להתבטא בצורה כזו? למה אתם לא מכבדים עמל של אנשים אחרים? את תשובתי לטענה שהוא העלה לגבי הערך, השבתי לו. והבעתי בדף השיחה של הערך גם את דעתי לגבי צורת ההתבטאות שלו.

אולם היות והוא לא היחיד, אני חש צורך להעלות את הנושא הזה לדיון פומבי.

ויקיפד ותיק אחר אמר לי, שהסיבה שמתייחסים ככה לחדשים, דומה לסיבה שביהדות עושים את החיים קשים למי שרוצה להתגייר. לא מקבל את זה. אני לא עילג. נתתי כאן את המיטב שלי כדי לכתוב ערכים אשר אינם נופלים ברמתם מערכים אחרים במיזם. מוכן לקבל ביקורת, לא מוכן לספוג זלזול.

פעולתי בוויקיפדיה מוגדרת כתרומה. אכן, אינני דורש תמורה לעמלי. אבל לא ככה מתייחסים לתורמים. שנו את הגישה, או שוויקיפדיה תאבד אותי, וחדשים אחרים, ככותב. Ziv4ever 00:03, 25 באוגוסט 2006 (IDT) ziv4ever Ziv4ever 00:03, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תמיד יש מקום לשיפור היחס לחדשים, אבל אדם, חדש או ותיק, שכותב (בשיחה:מוזיקה יהודית) "בתוך שבוע של פעילות קיבלתי את הרושם שהעוסקים הקבועים במלאכה הם חבורה של חלאות" אינו ראוי שיתייחסו לדבריו. דוד שי 00:20, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

בתוך שבוע של פעילות, פעם אחר פעם, פגעו בי, ברמות אלו או אחרות, נתנו לי להרגיש עילג, גרמו לי להרגיש כאילו אני עול על ויקיפדיה. אני עומד מאחורי דבריי הבוטים: זוהי התנהגות של חלאות. אשמח אם תשיב לגופו של עניין. Ziv4ever 00:26, 25 באוגוסט 2006 (IDT) ziv4ever Ziv4ever 00:26, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

"דרך ארץ קדמה לתורה", כלל זה יפה גם לגבי התנהגותך. איש לא השתמש כלפיך בביטוי כה בוטה. אם אתה עומד מאחורי דבריך הבוטים, אתה מתבקש להסתלק מכאן לאלתר. גסי רוח אינם רצויים כאן. דוד שי 00:54, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אינני יודע כיצד להגיב לדברך. הבכת אותי אל מעבר למה שיכולתי לצפות. בכל זאת אני ממשיך את ההתנצחות הזו, משום שאני חושב שהיא חשובה.

הביטוי גסי רוח מתאר היטב את צורות ההתבטאות שנחשפתי אליהן מפי ויקיפדים ותיקים, ועליהן אני מלין. הביטוי חלאות, בא להביע את שאט הנפש שלי מול ההתנשאות הדוחה שהתבטאה בדבריו של עמית. ננתח את תגובתו בדף השיחה שם: להסביר לי שוויקיפדיה היא אינה מקום למחקרים ראשוניים - זוהי ביקורת ראויה. לקחתי לתשומת ליבי. להביא את שירו של אהוד בנאי כדוגמה - גם זוהי ביקורת, אלא שהיא לא נכונה והשבתי עליה באותו דף שיחה. "הערך ראוי להימחק מחיקה מהירה" - זוהי עקיצה מיותרת וגסת רוח. זה גדש את הסאה. את אותה אמירה, יש דרכים פחות פוגעניות לומר. איש לא השתמש כלפיי בביטוי בוטה כחלאות, אבל דבריו של עמית הם בוטים לא פחות, הגם שלא מדובר בביטוי.

קיוויתי שהדיון הזה יביא לשיח בין הוויקיפדים הוותיקים לגבי היחס לחדשים. זה לא מתקדם בכיוון הזה. אני מוכן לחזור בי מההתבטאות ההיא ולמחוק אותה, אם זה מה שיחזיר את הדיון למסלול.

שתי הערות, אחת שולית ואחת חשובה ועקרונית:
א. ההערה השולית היא, יש בהחלט מקום לשפר את היחס לחדשים, אלא שהבעיה היא ששיפור כזה מזמין יותר טרולים להיכנס. זו בעיה ידועה, כמו איזו רמה צריכה האזעקה להתריע והחשש ליותר מדי התרעות-שווא, ועוד ועוד. אבל באמת, לפעמים אנו נוהגים כמו מי שחיכה לאוטובוס הרבה זמן וצועק על הנהג הבא, כאילו שהוא אשם. צריך לנסות לקחת קצת יותר נשימה לפני שמסלקים ויקיפד חדש שייתכן שאינו מכיר את רזי הוויקי.

ב. 'גס רוח' בעברית פירושו 'יהיר', או אדם הלוקה בהיבריס. כמו שנאמר על התורה, "לא בשמיים היא - לא בגסי הרוח היא נמצאת". הללשיחה תיבת נאצות 01:18, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מהו טרול? (אולי כדאי להכניס את זה למילון המונחים, בתפריט עזרה). Ziv4ever 01:38, 25 באוגוסט 2006 (IDT) ziv4ever Ziv4ever 01:38, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אתה מוזמן לבדוק את הערך טרול (אינטרנט). גם חיפוש טרול סתם היה מביא אותך אליו בסופו של דבר. הללשיחה תיבת נאצות 01:40, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני חייב להעיר. סליחה על המימרא, אבל, גם אם יש כאן כמה אנשים שהוגדרו כ"חלאות" או לא, זה ממש לא משנה ההרגשה של המתחילים. די הרבה ויקיפדים צעירים וחדשים בויקיפדיה, שבאו לתרום שלא על-מנת לקבל פרס, מתקבלים בצורה ממש לא נעימה. כשהתחלתי בויקיפדיה, לאחר כמה ימים הפסקתי לכתוב, וחזרתי ממש זה עתה (וכפי שאתם רואים עכשיו ממש חזרתי. בעבר כתבתי כמה ערכים ושכחתי את הסיסמא {סליחה, דוד שי...} של החשבון, ועשיתי חדש) לאחר כמה חודשים. עזבתי, כי התקבלתי כשותה וכמישהו שעושים לו טובה. באמת כדאי שהמומחים והוותיקים התיחסו כאן יותר יפה. כי היתה לי הרגשה, ממש בהתחלה, וכמובן שזה לא נכון, שיש כאן חלאות. לכן, כמו שאמר כאן מישהו, כדאי שבשביל ויקיפדיה ישנו את הגישה לחדשים (ואני מודע לטרולים), ועוד יותר כדאי, בגלל ש"כל המלבין פני חבירו ברבים (או, בגירסה יותר מאוחרת, בדפי השיחה) - כאילו שופך דמים", כמו שחז"ל אומרים. --איתמר עצמון 21:27, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]


שלום וברכה[עריכת קוד מקור]

אני מעוניין להצטרף למיזם הזה של קבלת הפנים, כיצד מצטרפים? בברכה, איש מהקריות & שיחה 11:46, 11 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]

ראה עצמך כאילו הצטרפת... אבל המיזם הזה לא פעיל. עדיף שתתן מבט בויקיפדיה:חממה. ‏odedee שיחה 11:51, 11 בדצמבר 2007 (IST)[תגובה]

מיזם קבלת פנים[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון
YHYH ~ שיחה 16:29, 25 ביולי 2008 (IDT) מדוע המיזם ויקיפדיה:קבלת פנים אינו פעיל? אני סבורה שהוא יכול לתרום רבות לויקיפדיה ולמשתמשיה. עדי מ. - שיחה 14:01, 25 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

יש את ויקיפדיה:חממה. ואת תמיד מוזמנת להתחיל לפעול. נעה - שיחה 16:00, 25 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

הצעה לדיון: ניהול וקליטה של עורכים חדשים בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:מזנון 08:58, 4 בדצמבר 2015 (IST)

שלום לכולם. משום שחוויתי נחיתה קשה על כוכב ויקיפדיה כעורכת מתחילה, אני מציעה למנהלים ולקובעי המדיניות הצעות שיפור, שיכולות לתרום לרווחת הכלל ולשיפור האווירה, כלפי עורך חדש והן כלפי חברים ותיקים.

א. חובה ראשונה ודחופה: להצמיד חונך ותיק בעל שיעור קומה לכל עורך מתחיל- עד שהחונך ישחררו לעבודה עצמאית.

ב. כל עורך מתחיל- יקבל ערכת התנסות, הוראות שהוא יהיה חייב לקרוא ולאשר קריאה. עורך חדש יקבל באופן התחלתי אישור לעריכה ניסיונית ולא במרחב החיצוני- ושם, במרחב הניסיוני- כל העורכים הוותיקים- שכל כך אוהבים להעיר, לשנות, להגיב ולהראות את כישרונם- יוכלו להגיב. גם אז- הם יחוייבו להגיב בצורה אנושית ונעימה. ולא להסתפק בדרישה: "נימוס". אפשר להכין תבניות שרק בהן יהיה מותר להשתמש כהערות מול עורך חדש, למשל: "חזרה מיותרת", "נא ראה הוראות לכתיבת קישור-....", "ניסוח מסורבל", "חסר מראה מקום" וכד'.

ג. עורכים ותיקים לא יוכלו למחוק/לשחזר בלי לתת הסבר הגיוני, אמיתי ומוכח על מעשיהם, עם מראה מקום להוכחת טענתם- בכל מקרה בכל רחבי הוויקיפדיה.

ד. להגביל את מס' המחיקות והשיחזורים לפרק זמן מסויים, שכל עורך יכול לעשות בצורה גורפת בהינף מקלדת (נגיד 24 שעות).

ה. לאפשר עריכות עדינות ומנומקות, הפועלות ברמת המילה והאות- אבל לא לאפשר מחיקות גורפות ושיחזורים חסרי ביקורת- ללא אישור מנהל מדרג גבוה יותר.

ו. כל עורך ותיק ששגה בתיקונים/עריכה מחודשת/שיחזור/האשמות שווא/עלילות שקר- יחוייב להודות בטעותו, יחוייב להתנצל על דבריו ומעשיו- באותה הדרך בה הוא האשים-כלפי העורך בו הוא פגע- ובאותו הפורום. ושתהיה אפשרות להסיר איומים ועלילות שקר מדף השיחה לצמיתות, על מנת לא לבייש אדם חף מפשע.

ז. כל עורך ותיק שיאיים על עורך מתחיל (שיוגדר ככזה לפי דברי החונך שלו)- בחסימה או עלילות שווא- יינזף בפומפי וייחסם בעצמו למשך פרק זמן כלשהו.

ח. הבנתי שיש כאן גם מלחמות עריכה חמורות, שלא תמיד נגמרות יפה - משום כך, יש צורך לקבוע מדיניות להתנגשויות עריכה, ולא לסמוך על "הנימוס המתחייב", שהוא הגדרה שכל אחד יכול לפרש אותה אחרת. למשל, כל ערך יהיה מוגבל לשני שיחזורים/עריכות נוגדים בלבד- במהלך 24 שעות- ובזמן הזה יהיה זמן למנהלים הבכירים, לקבל התראה ולהגיב על כך ולקבל החלטות. והערך ייחסם כליל לעריכות עד להחלטת מנהל בכיר.

תודה על תשומת הלב.

אודה להתייחסות נעימה, הסברים ותשובות נעימים, אשמח להתקבל כאן ברוחב לב, רחמנות ואהבת ישראל ולא רק "בנימוס".Anatavital - שיחה 13:16, 18 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]

חייב לקרוא, להגביל את מס' המחיקות, לא לאפשר מחיקות גורפות ושיחזורים חסרי ביקורת- זה לא מתכון טוב למשוך כותבים חדשים. Nachum - שיחה 13:55, 18 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
שלום ענת וברוכה הבאה. אני מצר על כך שהייתה לך קבלת פנים לא נעימה, ואשמח אם הרושם שלך יתוקן בהמשך. ראי, כל אחד יכול לערוך בוויקיפדיה, ולא בהכרח חייבים להירשם כדי לעשות זאת. זהו אחד היתרונות של ויקיפדיה, אך זו גם חולשה שלה. מכאן נובע שלא ניתן להצמיד חונכים לכל עורך חדש, כי כל אחד יכול לערוך. מעבר לכך, יש אנשים שמתחילים לכתוב בוויקיפדיה כדי להוסיף על ידע, ויש אנשים שבאים לוויקיפדיה מסיבות אחרות, כמו קידום מסרים פוליטיים, קידום עצמי או רצון להזיק. אנחנו, כקהילת עורכים, לא יודעים מראש מה הסיבה שכל אחד מגיע, אלא יכולים לנחש זאת על פי העריכות שאותו אדם מבצע.
אנחנו כן משתדלים לתת כלים כמו פתיחת דף השיחה של המשתמש עם התבנית {{ברוך בואך}}, וזאת בהנחה שרואים שהמשתמש בא לתרום, אך לאנשים שונים אופי שונה – חלקם מתעלמים מהקישורים שבתבנית וחלקם מעמיקים בדפי ההנחיות. מי שמתעלם, סביר שייתקל בחומת התנגדות.
אני מסכים שלפעמים הדיבור הוא תבניתי ולפעמים יש שימוש בז'רגון פנימי המדיר משתמשים חדשים וגורם לאי הבנות. יחד עם זאת, אי אפשר לחייב אנשים לדבר בצורה מסוימת. אפשר לנסות להסביר. צריך גם להבין שהדיבור התבניתי מופנה כלפי אלה שניכר מעריכותיהם שהם לא באים לתרום, וריבוי ההשחתות מקהה קצת את הרגישות למשתמשים חדשים.
העלית כאן לא מעט סעיפים, אך את רובם לא ריאלי לדרוש מעורכים ותיקים, במיוחד שמדי יום בוויקיפדיה יש אלפי עריכות, שכל אחת מהן דורשת ניטור, וחלק לא קטן מהן מפר את הכללים. בשורה התחתונה, כן, יש מקום לשפר את היחס למשתמשים חדשים. אך שימוש במקל הוא לא השיטה. Kulystabשיחההערך גאוגרפיה של יפן רוצה להיפטר מהכתמים האדומים. עזרו לו. • ו' בכסלו ה'תשע"ו • 14:09, 18 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
אפשר להסתפק בהיפוך של סעיף א': להרחיק עורכים ותיקים מסויימים מן המשתמשים החדשים. עוזי ו. - שיחה 15:15, 18 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
לייק! רעיון גאוני! Anatavital - שיחה 17:38, 18 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
מצטער לשמוע שחווית חווית נחיתה קשה. אני בהחלט תומך בהרחקת עורכים ותיקים מסויימים מן המשתמשים החדשים. אפשר לדעת באיזה משתמש מדובר? Geagea - שיחה 05:00, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
אני כמובן מסכים עם הרעיון המצוין של עוזי ועמדתו של Geagea. חשוב שעורכים חדשים יפגשו בתחילת דרכם רק ויקיפדים מסבירי פנים, אם אנחנו רוצים להגביר את הסיכוי שהם ישארו איתנו. אגסי - שיחה 09:50, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
הצעות מיותרות בחלקן ושגויות בחלקן האחר. לגבי הצמדת החונך נאמר כבר לעיל. יש להקפיד על איכות הכתיבה ומי שמעוניין בעזרה צמודה יכול לפנות באופן עצמאי לחממה. גילגמש שיחה 12:06, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
גם אני בעד הרעיון של עוזי. יורי - שיחה 14:41, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
לדעתי זה רעיון מצויין להקים מעין צוות קבלת פנים וחונכות של ויקיפדים סבלניים עם פתיל ארוך. אילן שמעוני - שיחה החיים הם גבול של אתה פופולר 13:36, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
אין בעיה שיוקם צוות כזה, אם יש מספיק מתנדבים שזה מה שהם רוצים לעשות עם זמנם בויקיפדיה. עם זאת, בהחלט איננו מעוניינים שכל המשתמשים או הכותבים החדשים יישארו בויקיפדיה. חלק מהכותבים מהסוג הזה מנסים לקדם אג'נדה מצומצמת, אישית, עסקית, משפחתית או אחרת. לחלק אחר פשוט אין כישורים לכתיבת ערכים (במיזם משותף, או בכלל), ממגוון סיבות. קבוצה נוספת של מי שאתם מחשיבים חדשים כלל אינם חדשים, כולל טרולים חסומים. לקבלת פנים נלהבת למשתמשים מהסוגים שמניתי יהיה מחיר כבד שבסופו של דבר תשלם ויקיפדיה כולה. לכן יש לעשות את הדברים בזהירות רבה. נרו יאירשיחה • ז' בכסלו ה'תשע"ו • 14:03, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
ענת אביטל חוותה קליטה קשה, אבל היא בהחלט תרמה תרומה משמעותית לקשיים שחוותה. מצד שני, טענתה לגבי עורכים ותיקים שמגיבים בצורה מאוד לא "מחבקת" עורכים חדשים ידועה, ויש אף שניים שלושה ויקיפדים שהצליחו להרחיק מקהילתנו לא רק עורכים חדשים ולא מנוסים, אלא גם עורכים ותיקים ותורמים ששבעו מרורים עד שהגיעו למסקנה המתבקשת שיש עוד הרבה מקומות שישמחו לקבל מתנדבים שמשקיעים שעות רבות במיזם זה או אחר. מציע במיוחד לראות את התבונה שבסעיפים ג ה' ו' וז' בפתיח. --‏Yoavd‏ • שיחה 14:30, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
אני לא מאמין שיהיה רוב לסעיפים האלה. אבל לו יצויר שיהיה רוב, זה יוביל לנטרול של חלק גדול מעבודת הניטור. אנשים יחשבו שבע פעמים לפני שישחזרו, שמא בסופו של דבר הם יצטרכו לעבור טקס השפלה. תופעה צפויה נוספת היא שמשתמשים ותיקים יעדיפו לעזוב את שם המשתמש ולערוך משם חדש או כאנונימיים, כדי לקבל מעטפת הגנה מחבקת מפני שחזורים. נרו יאירשיחה • ז' בכסלו ה'תשע"ו • 15:24, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
למיטב הבנתי, ותקנו אותי אם אני טועה, בשחזורים אמורים להשתמש רק במקרה של השחתה, ולא במקרה של טעות או עריכה שלא מוצאת חן בעיני המנטר. כך אני לפחות נוהג. גם אם אני מוצא טעויות אני לא משחזר אותן אלא מבטל גרסה או עורך מחדש. אם מישהו מפעיל שחזור בכל מצב שבו משהו לא מוצא חן בעיניו, מן הראוי שיחשוב שבע פעמים. GHA - שיחה 15:30, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
זה נכון ומובן מאליו. פעמים רבות כשאנו כותבים "לשחזר" הכוונה מבחינה טכנית ל"ביטול", וכך גם בדבריי למעלה. נרו יאירשיחה • ז' בכסלו ה'תשע"ו • 15:40, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
הנה שני הסעיפים אליהם התכוונתי במיוחד: כל עורך ותיק שכתב האשמות שווא/עלילות שקר- יחוייב להודות בטעותו, יחוייב להתנצל על דבריו ומעשיו- באותה הדרך בה הוא האשים-כלפי העורך בו הוא פגע- ובאותו הפורום. ושתהיה אפשרות להסיר איומים ועלילות שקר מדף השיחה לצמיתות, על מנת לא לבייש אדם חף מפשע. ז. כל עורך ותיק שיאיים על עורך מתחיל (שיוגדר ככזה לפי דברי החונך שלו)- בחסימה או עלילות שווא- יינזף בפומפי וייחסם בעצמו למשך פרק זמן כלשהו.

במיוחד הסעיף השני מוצא חן בעיני. אפשר לאחד את שניהם באופן הבא:

כל עורך שיאיים על עורך אחר בחסימה או בעלילות שווא- יינזף בפומבי וייחסם בעצמו למשך פרק זמן כלשהו.

ייתכן שסעיף כזה היה מרסן את הלשון הקיצונית שלעיתים נשמעת במחוזותינו. --‏Yoavd‏ • שיחה 16:45, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]

כעורך שהייתה לו נחיתה "קשה" עוד יותר, הבעיה היא לא שחזורים שרירותיים (אלה דווקא נחוצים מאוד, מאחר שרוב העורכים החדשים הם בעייתיים בהתחלה במקרה הטוב ומשחיתים של ממש לעתים קרובות) או יחס מחוספס, אלא היעדר סמכות שתוכל להכריע בין טיעונים עובדתיים. כששני ויקיפדים מתווכחים על משהו, צריך שיהיה מנגנון חזק שיוכל לאמת שהאחד צודק והשני טועה, לקבוע שמקור אחד מכריע את האחר (למשל ספר בהוצאות אוקסברידג' כנגד עיתון) וכדומה, ולקבוע שאם דיון על משהו מוצה אז זהו זה. מתבזבז כאן זמן רב על אטיקט, "הוא העליב אותי", "ל-X דווקא יש חשיבות, תראו את הבלוג הזה" וגרירות רגליים למיניהן. AddMore-II - שיחה 18:49, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
יואב, נשגב מבינתי מה זה קשור לעורך ותיק שמעליל על עורך חדש דווקא. מה עם המקרה ההפוך? החדש לא יצטרך להתנצל או לא יזכה להינזף? ומה עם עורך ותיק שמעליל על עורך ותיק אחר? רק לחדשים יש רגשות? צריכים לגעת בהם בכפפות משי כי אולי הם שייכים למיעוט הקטן שבעתיד יתרום יותר, על חשבון התורמים הוותיקים שכבר עשו את זה ותרמו הרבה? אם אתה רוצה יותר משמעת - בבקשה, אני בעד, אבל לאורך כל הקו ובלי הנחות לאף אחד.
אדמור, אתה מדבר על בעיה אמיתית, של מחסור במפעילים שמוכנים להיכנס לסוגיות מסובכות ולהכריע במקרים שבהם יש חשש שאחד הצדדים לפחות יכעס עליהם. נרו יאירשיחה • ז' בכסלו ה'תשע"ו • 20:01, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
נרו יאיר, אני לא מבין את הטרוניה בקשר למפעילים. במקרה דנן כמה וכמה מפעילים "טיפלו" בסוגיה. אני לכשעצמי ראיתי שכבר רבים מעירים ומאירים לענת ולכן נמנעתי מלהגיב כאן. לעצם העניין שהועלה כאן, אני מכיר כמה וכמה ויקיפדים חדשים שכתבו פה בחצי שנה האחרונה ערכים נפלאים. כל זאת מבלי אג'נדה סמויה אלא סתם מאלטרואיזם. Shannen - שיחה 21:19, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
לא טרוניה. אני מבין על מה אדמור מדבר, הבעיה קיימת לדעתי. רוב המפעילים לא טורחים להיכנס לפתרון מקרים מסובכים, גם מהסיבה שכתבתי (וזה לא הנושא של הדיון הנוכחי). לא יודע מהו "המקרה דנן", אני מדבר באופן כללי. כמובן שיש חדשים שכותבים ערכים נפלאים ביותר, אני מופתע שאתה מרגיש צורך לכתוב את זה. הנקודה היא שרוב החדשים והאנונימיים לא עושים את זה, זה מה שכתבתי. נרו יאירשיחה • ז' בכסלו ה'תשע"ו • 21:54, 19 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
נרו יאיר,כתבתי בפרוש "כל עורך שיאיים על עורך אחר" לא ציינתי ותיק או חדש. אני חושב שאין להפלות איש. כולם צריכים לכתוב באדיבות. --‏Yoavd‏ • שיחה 20:51, 20 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
נראה לי שיש בעיה עם התנהגות של כל מיני אנשים שממילא חורגת מכללי ההתנהגות התקינה (ובוודאי שמפרה את ויקיפדיה:שכל ישר). לא צריך לחקוק חוקים נוספים. אם אתה נתקל במקרה שבו מאן דהו פועל לא כשורה (לדעתך), אתה מוזמן להתערב. Tzafrir - שיחה 21:35, 20 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
כללים יש, אך צריך יותר מפורטים. ויותר חשוב מכך צריך אכיפה ללא משוא פנים. פעמים רבות אפילו עורכים ותיקים לא זוכים להגנה מפני יחס עוין ואפילו התנכלויות במזנון או במרחב הערכים. וגם יש גם בעיה כאובה שטרם נפתרה, של יחס מזלזל כלפי כותבי ערכים ובעבודתם בדיוני חשיבות ובהצבעות מחיקה. אגסי - שיחה 12:13, 21 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]
יואב, הדיון הנוכחי הרי עוסק ביחס כלפי עורכים חדשים, וגם אתה ציטטת בתגובה שלפני האחרונה סעיפים המדברים בפירוש על עורכים חדשים (לצד המשפט שעליו חזרת עכשיו). כאמור, אני מסכים שצריך יותר אכיפה של כללי ההתנהגות, אבל זה לא נושא הדיון הנוכחי. אני מסכים גם עם דברי אגסי, אבל אוסיף לגבי הצבעות מחיקה שיש גם המנסים להפעיל לחץ על מי שפותחים הצבעות כאלה. נרו יאירשיחה • ט' בכסלו ה'תשע"ו • 19:05, 21 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]