שיחת משתמש:בנצי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום בנצי, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, שמובבה 10:33, 27 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

תשובה בהכה את המומחה[עריכת קוד מקור]

תודה רבה על תשובתך לשאלתי במדור הכה את המומחה בנושא האפקט הפוטו-אלקטארי.
החכמתי.
הבחור שלא חותם.

זוהי דוגמא לצורך לחתום. פתאום חשוב לי לדעת מתי נשאלה השאלה, אבל התיעוד המיידי חסר, ואת זה מתקשים להבין וכחנים למיניהם. בנצי - שיחה 22:06, 5 במאי 2012 (IDT)[תגובה]

בוקר טוב בנצי,

ברכות על הרחבת מערכת הראייה! עדיין לא העמקתי בקריאה, אך רוחב היריעה וההשקעה ניכרים. יש הרבה תיקונים קטנים לעשות בקטע שהדבקת והם יחכו לרגע שתסיר את תבנית ה"בעבודה" מהערך.

אחרי שנתקן ונלטש, צריך לעדכן גם את הערכים הסמוכים - עין, רשתית, תא קולט אור, תא גנגליון. עדיין לא הצלחתי להחליט אם כדאי לכתוב על תאי גנגליון קולטי-אור תחת תא קולט אור או תחת תא גנגליון. אולי כדאי להקדיש להם את הערך תא גנגליון קולט אור ולהפנות אליו משני אלה.

לא הבנתי למה נחוץ סורק להעלאת התמונות שרצית. אם הן לקוחות מוויקיפדיה האנגלית, מספיק לשמור אותן למחשב ולהעלות אותן מחדש לשרת במקום המתאים. אם אלה תמונות חופשיות מעלים אותן לוויקישיתוף ואם הן בשימוש הוגן מעלים אותן לשרת של ויקיפדיה העברית. בקישור האחרון תמצא את כל ההסברים. אם הן לא מוויקיפדיה, יכול מאד להיות שזכויות היוצרים על התמונות שמורות למישהו אחר ואי אפשר להשתמש בהן כאן בחופשיות. בקיצור, אם תוכל לומר איזה תמונות אלה ואיפה מצאת אותן, זה יכול לחסוך לך הרבה עבודה מיותרת.

זהו, יום נעים. ליאור 07:10, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]


בוקר אור. תודה על ברכותיך. אשמח בכל עת להיענות לשיתוף פעולה מסוג זה.

מאחר ומחר אני מסיים את פרק ההוראה השנה (מלבד הערכת בחינות בגרות החל מסוף יולי), אחרי שבועיים מאוד אינטנסיביים, אין לי זמן להיכנס לפרטים נוספים כעת באשר לתיקונים דרושים וכיוב'. עדיף גם שנמשיך את הדיון אחרי שתסיים לקרוא. אגב תא גנגליון כבר לא מופיע כערך סמוך. בעצם, הוא גולת הכותרת של ההרחבה כולה.

התוכל לפרט את ה'הרבה תיקונים קטנים' שציינת ? שארד לדעתך. ארצה לקבל את התייחסותך גם למה שהעליתי במייל אליך, אבל בזמנך.

שני דברים מאוד חשובים לי כרגע: 1. יצירת קישור. דוגמא תספיק. 2. לאן אתה ניגש כדי ליצור ערך לגמרי חדש ?

לגבי סורק - לא נורא, גם אני לא מבין. סוג של רפלקס מותנה. במחשבה שניה באמת אין צורך. הסיבה המקורית היתה הצורך לחתוך מתוך מסמך 'וורד' תרשים שערכתי ולשתול אותו בערך. אבל ניתן כמובן להפוך את המסמך ל-PDF ואז לעשות מה שרוצים.

כל טוב לך, בנצי 10:51, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

אני מתנצל על העיכוב בתשובתי. לשאלותיך:
  1. כדי ליצור קישור, מספיק לסמן את המילה המקושרת בסוגריים רבועים כפולים - למשל ריבוע. לפרטים והרחבה ראה עזרה:קישורים.
  2. כדי ליצור את הערך החדש תא גנגליון, כל שעליך לעשות הוא להקיש על הקישור האדום תא גנגליון ולהתחיל לכתוב. לפרטים והרחבה ראה ויקיפדיה:איך ליצור דף חדש.
אני מאד ממליץ לך שוב לקרוא במדריך ויקיפדיה:ויקיפדיה צעד אחר צעד ובכלל בעזרה:תפריט ראשי/תמיכה טכנית. תוכל למצוא שם תשובות לרבות מהשאלות שהעלת כאן ובמייל, כמו גם לשאלות שיצוצו לך בהמשך.
מכיוון ששמת את תבנית:בעבודה על הערך מערכת הראייה, המשתמשים האחרים מניחים לך לערוך אותו ונמנעים מלתקן את הדרוש תיקון. ראה למשל את השינויים שביצעתי כאן. כדאי להעביר את תתי-הפרקים המשניים יותר לערך תא גנגליון, כדי להימנע משימוש בכותרות משנה מדרגה שישית (כלומר, עם שישה סימני =). בדרך כלל מסתפקים בכותרות משנה מדרגה שלישית או לכל היותר רביעית.
בסך הכל באמת עשית יופי של עבודה ועיקר העבודה שנותרה היא עיצובית - להתאים אותה למתכונת המקובלת כאן, עם הרבה קישורים פנימיים והסברים מובנים לכל נפש. לילה טוב, ליאור 02:01, 7 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
מקבל. פשוט חיכיתי ביחוד לעניין שהיה עבורי מיידי ('ערך חדש').
אגב, חשבתי שאתה נוהג לישון בשעות כאלה - 02:00~ - תשובה בשעה כזו צריכה להיחשב 'שעות נוספות', ז"א מוערכת כפליים . . .
אתה יודע שהשתהיתי לפני שהתחלתי לערוך כאן כדי שארגיש מספיק בטוח עם זה, ולא התחלתי בכך לפני שעברתי על המדריך ששלחת לי. ואכן, למרות שהמדריך בסיסי מאוד - הוא היה לי לעזר רב.
בכל זאת, את מה ששאלתי אותך - שאלתי מתוך בחירה, ואחרי שמיציתי את המדריך. זה מפריע לך ?
בנוגע ל'קישור' - זו טעות שלי; התכוונתי לקישור / הפנייה למקור/ות. קישור כמו בדוגמא שלך אני מכיר - הטקסט שכבר ערכתי עתיר בזה. בינתיים אני גם יודע לערוך ביטויים מתימטיים, מה שמייתר שאלה מתוכננת.
ראיתי גם את דוגמת ה'תיקון' שלך - אני מבין שאתה בסטטוס שיכול להתערב בתבנית 'בעבודה', או שכל משתמש יכול לעשות זאת, אם הוא בוחר בכך ?
א-פרופו תיקון: מקובל בספרות מדעית בעברית להשתמש בר"ת 'ת"ג' (ראה למשל את יחידות הלימוד
של קורסים בדיסציפלינה זו (יש כמה) של האוני' הפתוחה). האם כוונתך שמתכונת אנציק' מחייבת
להימנע מר"ת ? אם כך, מקובל עליי, ואשנה גם את היתר. אשנה גם את כותרי תת-תת-; אכן יש מה לשפר שם.
אצטרך את סיועך באשר לשתי התמונות שדיברנו עליהן קודם. אשלח לך אותן במייל ואח"כ נראה. אני רוצה לטפל באינטגרציה כפי שכבר אמרתי קודם. אבל רציתי קודם לשמוע את דעתך. אני חושב שזה רלוונטי בנקודה זו.
שלומות, בנצי 12:48, 7 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אני משתדל לא להימצא כאן בלילה, משיקולי עייפות ונרגנות כללית כאחד.
אשר למדריך, לא ידעתי שקראת אותו ואני שמח שעשית זאת.
בשביל להוסיף מקורות עליך להשתמש בכפתור [1] שבקצה השמאלי של סרגל העריכה. הוא יעטוף את הסימוכין בסוגרים המוזרים <ref>האלה</ref> ויציג אותן בתחתית הדף. הרבה פעמים הקישור נשבר בדרך וגורם הרבה עצבים, לכן אני פועל לפי התהליך הרב-שלבי הבא:
  • כותב את הסימוכין בשורה נפרדת, כולל קישור לדף המתאים.
  • בודק בתצוגה המקדימה שהוא נראה בסדר.
  • מסמן את השורה ולוחץ על כפתור הערת שוליים [1]
  • במידת הצורך מנכש שורות רווח מיותרות ואף בודק שוב בתצוגה המקדימה
  • מדביק למקום ומתפלל
אין לי שום מעמד מיוחד בקהילה הזו וכפי שראית מחקו לי כשעה של עבודה היום למגינת לבי. כל אחד יכול להתפרץ לערך שמישהו אחר עובד עליו, זה פשוט לא מנומס. מנגד, לא מנומס להשאיר תבנית עבודה על ערך שלא נמצא בעריכה שוטפת. התבנית נועדה למנוע התנגשויות בין עריכות של מספר אנשים בו-זמנית, לא "לשריין" ערכים לעבודה עתידית. לצורך הדיון התעלמתי מתבנית העבודה ששמת כדי להמחיש לך דוגמא לתיקונים נחוצים, אך ככלל זה ממש לא מקובל.
אפשר להשתמש בראשי תיבות, אחרי שחוזרים פעם-פעמיים על המונח המלא ומציינים לידו בסוגריים את ראשי התיבות. כאן זה לא ספר לימוד במדעי המוח, כך שהשימוש בראשי תיבות ומונחים מקצועיים צריך להיות זהיר ועתיר הסברים.
שלח לי תמונה אחת, אעלה אותה בשמך לוויקישיתוף] וכך תראה איך להעלות את התמונה השנייה. אם תוכל לפתוח גם שם חשבון, זה יקל עלי מאד. אצטרך לדעת גם תחת איזה שם בכוונתך לקבל את זכויות היוצרים על התמונה - שם פרטי/שם מלא/כינוי בעברית/אנגלית. שלומות, ליאור 13:11, 7 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
ליאור,
אינני עובד כך. זו צורת עבודה לא נכונה, אלא א"כ מדובר בנסיבות מיוחדות. אני דורש את זה מסטודנטים ותלמידים שלי, ולא אנהג אחרת בעצמי. חשבתי שאתה קצת מכיר את העבודה שלי. הופתעתי, אבל נניח לזה.
ידועה לי תרבות העבודה כאן בנוגע לערכים ש'בעבודה' - הספקתי לקרוא את זה - רוח הדברים בנוגע לכללים אלה הגיונית מאוד ומתבקשת. שיערתי גם שה'תיקון' שלך הוא דוגמא.
בנוגע לר"ת: לזה בדיוק התכוונתי, וכך נהוג גם בספרות שציינתי; וכן לגבי המשך הדברים - זה ברור, ודומני שברוח זו נהגתי במה שכבר ערוך (אם כי עוד הגהה לא תזיק). רציתי לשמוע גם את דעתך.
אפתח חשבון. כרגע אני רוצה להשלים את מה שהתחלתי עם כל מה שקשור בזה, כולל התמונות, גם מבלי שאדע את הכל. אם תשלח תמונה אחת (או שתיים) לא אדע איך אתה עושה זאת. בגדול אני מאמין שאסתדר בהמשך, רק שעתה אינני פנוי בכלל, ואולי אני סתם מנפח את העניין.
אכן, ראיתי את מה שקרה שם. אני מקווה שראית את התגובה שלי. למרות שקבעתי לעצמי שלא להיכנס לויכוחים בשלב זה (אם בכלל) בעניינים שאין עיסוקם מדעי טהור, החלטתי להביע את דעתי, משום שלכל היותר הדוגמאות שבהן פעלת, לפחות אלה שראיתי, הן לכל היותר גבוליות, ויאה להם התייחסות פחות גורפת. מה אין דיון מוקדם באי הסכמות מסוג זה, או בודקים את שיקול הדעת ?
ואם כבר אז:
א. משום מה לא ראיתי ברשימת המשתמש שלך את התגובה שלי, למרות שהתגובה עצמה מופיעה.
ב. לפעמים, כשמקישים 'enter' במעבר שורה, יש מצב שהטקסט מוכנס לתוך מסגרת מלבנית. למה זה מיועד - לסוג של כותרת ממוסגרת ?
תודה על יתר הדברים בנצי 14:10, 7 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
התייחסות קצרה כי גם אני עסוק קמעה:
לא התכוונתי חלילה לנזוף בך או לייחס לך אופן התנהגות פסול כזה או אחר. רק להבהיר מה תפקיד תבנית בעבודה.
המסגרת המלבנית המעצבנת הזו מופיעה כשבתחילת השורה מופיעים רווחים. אין לי מושג למה זה נועד, כנראה שפעם היה לזה שימוש.
העברתי את כל הדיון ההוא לדף משנה, יחד עם תגובתך המבורכת. ככל שתצליח לשמור את עצמך מוויכוחים, כך ייטב. גם את מה שמחקו לי אפשר לשחזר, אבל לא היתה כל דחיפות במחיקה ואפשר היה להמתין איתה לסיום הדיון. ניחא.
זהו, אני חוזר לענייניי. ביי בינתיים, ליאור 14:31, 7 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

ושוב ברכות[עריכת קוד מקור]

אהלן בנצי,

מזל טוב על ההתקדמות המבורכת עם מערכת הראייה!

כל מה שכתבת על תאי הרשתית השונים מעניין גם את קוראי הערכים עין ורשתית. הפיתרון המתבקש - ליצור את הערכים תא גנגליון, תא אופקי, תא דו-קוטבי, תא אמקרין. גם את גרעין הברך הצדי כדאי ליצור (אתה כתבת עליו או מישהו אחר?). במערכת הראייה נשאיר רק תקציר של אותם ערכים, עם הפנייה לערך המורחב.

וחוצמזה, במקום תא מידגט אפשר פשוט לומר תא ננסי. לא? ליאור 10:38, 14 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

שלום בנצי, ראיתי שסימנת שאתה מעוניין בחונך. אשמח להדריך אותך ולסייע. האם נתקלת בבעיה ספציפית? ‏odedee שיחה 10:06, 25 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

ראשתן גדול ראש[עריכת קוד מקור]

שחזרתי את השינוי שביצעת בערך. ראשית, אם אתה מתקן, אז אנא עשה זאת באחריות (על "מזונם" יש לדבר בלשון זכר, בשונה מ"תזונתם", ולכן יש להתאים את כל חלקי המשפט). שנית, כל דולפין הוא לווייתן (דולפיניים היא משפחה של לווייתנאים). ירוןשיחה 09:06, 17 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]

אמיליו סגרה ופרס נובל לפיזיקה[עריכת קוד מקור]

היי בנצי,

ראיתי שעברת על הערכים ותיקנת. האם תהיה מעוניין להרחיב חלק מהערכים על זוכי פרס נובל לפיזיקה? הם זקוקים ליד אוהבת. הערכים גבריאל ליפמן, רוברט מיליקן ואיליה פרנק סובלים מקצרמרות נוראה ואינם זוכים לכבוד הראוי להם. בברכה, ‏Leia19:48, 8 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]

היי ליאה,
בכיף, ככל שיותיר לי הפנאי הנוכחי, שישאר מועט עד אפריל (כנראה). בינתיים שמתי את ידי על אנטיפרוטון ועל נוזליות-על, שניהם קשורים להישגים שזיכו בפרסי נובל.
שבת שלום, בנצי 20:01, 8 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]
נהדר! אפילו יותר טוב! אני הכנסתי את אנטיפרוטון לרשימה הדחופה השבוע. תבורך. (תיקנתי את כתיב השם) ‏Leia20:03, 8 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]
משתמש:Eladav הקדים אותך כבר עם הערך אנטיפרוטון... ‏Leia01:27, 11 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]
לא נורא. זה יפה שיש ערך חדש - זריזים מקדימים במצוות. ברכותיי. אעבור על הערך החדש מתי שאוכל, ואעיר את הערותיי במקרה הצורך. בנצי 20:34, 11 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]

מה אתה מנסה לעשות? תשאל ואסדר את זה או אפנה אותך למדריכים המתאימים.

עריכת ערכים

מדריכי עריכה

שילוב מרכיבים בדף:

אחרים:

יוספוסשיחה 19:44, 8 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

הכל בסדר. אני באמצע עבודה על ערך חדש, והוא בתבנית 'בעבודה'. כשתהיה בעיה אפנה לאן שצריך, בינתיים אין כזו. תודה על תשומת הלב, בנצי - שיחה 21:16, 8 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
אגוזים. תהנה. יוספוסשיחה 21:34, 8 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
תמרים יותר מתאים, ומזן משובח. האי שבו נמצא ביה"כנ עתיר דקלים הוא. בנצי - שיחה 23:39, 8 במרץ 2008 (IST)[תגובה]


היי כמה הערות בנוגע לערך:

  • נראה לי שעדיף ששמו יהיה בית הכנסת אל-גריבה - אחרת קשה למשתמש לנחש אם הכותרת כוללת ' או " או כלום. עדיף מינימליסטי בכותרת.
  • עשית שימוש בתבנית:מיון בערך, שזו תבנית שמיועדת לבעלי חיים וצמחים. כדאי להשתמש בתבנית אחרת שתתאים לערך אם יש כזו, ואם אין אפשר ליצור אחת כזו, או לא להשתמש בתבנית.

בברכה, ערן - שיחה 21:43, 16 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

תודה על הערותיך. עובד על זה, גם וגם. אפשר להתייעץ אתך לגבי 'תבניות' בהמשך ? בנצי - שיחה 21:50, 16 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
בטח. ערן - שיחה 21:53, 16 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

שלום בנצי,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "יעקב חסדאי" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, --Hmbr-חנן שיחה 19:28, 15 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

תודה על התזכורת, ידידי. לא הייתי משאיר את התבנית אלמלא התכוונתי להשלימה. צוק העיתים קוראים לזה. אתפנה להשלימו, לפחות עד רמה מסוימת, בשבוע הקרוב. בנצי - שיחה 22:08, 15 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

מעולה. עשיתי כמה שיפוצים קטנים, לא מהותיים. מדובר באדם חשוב ומעניין... חג שמח. --Hmbr-חנן שיחה 12:52, 16 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

אכן, נכון. התפלאתי שלא היה ערך שלו קודם. לדעתי, הוא לא הובלט מספיק בתודעה הציבורית והצה"לית (רפול לא אהב אותו במיוחד). אשמח שתעביר ביקורת לכשאסיים. אגב, סתם אנקדוטה אישית: הוא היה מפקד ביה"ס למ"כים בעת היותי חניך שם. לא אשכח את הדברים שנשא, למשל, ביום השואה שחל אז במהלך הקורס. שילוב בלתי רגיל של מפקד ומחנך. מועדים לשמחה, בנצי - שיחה 19:40, 16 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

הסרתי את הפסקה - לדעתי זו הז"י. בברכה. ליאה - שיחה 22:27, 7 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

היעדר הנמקה[עריכת קוד מקור]

העברה מדף השיחה שלי:

שלום. מה זה הז"י ? דעתך כנראה שונה משלי, ובכל מקרה היה ראוי לתת הודעה מוקדמת או לתהות על קנקנו של שיקול הדעת, כי לפעמים ישנו כזה, במקום שינוי שטיבו כרגע בלתי נהיר. הרבה יותר נחמד לקיים דיון קודם. חג עצמאות שמח, בנצי - שיחה 22:40, 7 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

היי בנצי. ממשיכים דיון במקום שהתחיל ולכן העברתי לכאן. פניתי אליך בדף שיחתך מייד לאחר העריכה. הז"י = הפרת זכויות יוצרים. ראה ויקיפדיה:זכויות יוצרים. לדעתי לא ניתן לצטט כפי שעשית, אלא אם כתוב במפורש בספר כי ניתן לצטט מתוכו ללא צורך באישור מיוחד. בכל אופן במקרה של ספק יש להסיר מייד את הטקסט שייתכן ומפר זכויות, עד שתובהר הסוגיה. בברכה, ליאה - שיחה 22:44, 7 במאי 2008 (IDT)[תגובה]
הי, ליאה. שתי הערותייך במקומן. הראשונה - קורה לפעמים, לא ?, למעשה מיהרתי להגיב ממקום של סקרנות - רציתי לוודא שזו אותה ליאה שאני מכיר, והיגבתי כבר אצלך; השניה נבעה מחוסר ידיעה, מה שנקרא תום לב. אשים לב לכך במקרים הבאים (יש ערך נוסף עם בעיה דומה שאשנה בהתאם). בינתיים, נראה לי שהדרך הטובה ביותר היא לפנות להוצאה ולבקש את רשותם. לא כן ? (פרופ' יואל רקח עצמו, המצוטט, כבר אינו בין החיים). בנצי - שיחה 22:55, 7 במאי 2008 (IDT)[תגובה]
שיניתי כבר גם בערך הנוסף. מקריאה של הטקסט שהעתקת מהספר, אני חושבת שהוא איננו תורם לערך בצורה משמעותית. למעשה הוא מכיל רק את דברי פרופ' רקח וללא מידע נוסף על האישים הנ"ל. בלי שום קשר למקרה המסויים הזה, בד"כ לא נוהגים לבקש דבר כזה - אלא כותבים טקסט חדש המתבסס על הכתוב בספר ומציינים אותו כמקור. ליאה - שיחה 23:00, 7 במאי 2008 (IDT)[תגובה]
לגבי טיבו של התוכן המוסף, והערך המוסף שלו, אצטרך להקדיש מחשבה נוספת, גם אם הדבר יתבטא בהוספה חלקית מתאימה יותר. יש שיקול דעת מאוד ברור מאחורי הוספה זו, ואם תרצי, ארחיב על כך בפעם אחרת, ואשמח אם תרצי לומר אז את דעתך. לגבי הז"י: מתשובתך האחרונה אני מבין שכל חטאי הוא בזה שלא ציינתי את מקורו ? או משום שהציטוט נלקח ככתבו וכלשונו ? אם הבעיה היא רק בציון המקור, הרי שממילא התכוונתי לעשות זאת מחר בבוקר (עוד פריט ברשימת תיקונים ושינויים). זה לא היה נשאר ללא. אבל זהו כנראה סוג של 'חטא בלתי נסלח' או שמא 'בלתי נסבל' (שורש סבלנות). בנצי - שיחה 23:16, 7 במאי 2008 (IDT)[תגובה]
ועוד שאלה ברשותך: מה פשר האות 'ח' המוקפת באדום או בשחור המופיעה בשורות מסויימות ברשימת 'התרומות שלי', למשל ? נדמה לי שיש גם 'מ' במופע כזה. בנצי - שיחה 23:38, 7 במאי 2008 (IDT)[תגובה]
הבעיה היא בהעתקתו ככתבו וכלשונו. ח' פירושו דף חדש ומ' פירושו שינוי משני. חג שמח, יצאתי לחגוג :) ליאה - שיחה 23:53, 7 במאי 2008 (IDT)[תגובה]
אתם מודעים לכך שמתקיימת הצבעה למחיקת הערך? ברכות, אריאל - שיחה 23:26, 23 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

הנני מזמין את מר,להצטרף ל"מרתף הדיונים",בהעלאת נושאים חדשים ובהצטרפות לדיונים הקיימים.

אשמח לראות את כבודו מצטרף למרתף. בברכה לגאולה,צ. כשר - שיחה 16:25, 16 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

להזכירך. בברכה, ‏Yonidebest Ω Talk19:36, 14 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

כוח צנטריפטלי[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "כוח צנטריפטלי" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, ‏ costello • ‏ שיחה 21:14, 20 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

תודה על התזכורת. אעבור על הערך בסוף השבוע כדי להעריך את שנותר, ולהחליט על הסטאטוס שלו. בנצי - שיחה 12:47, 22 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

המיזם העתידי[עריכת קוד מקור]

שלום לך בנצי,

הגעתי כנראה לאדם הנכון שיכול לכתוב על יהדות צפון אפריקה כחלק ממיזם העל שליאור ואני מתכננים מיזם משם אקבצך על ההיסטוריה של יהדות התפוצות. יהדות צפון אפריקה במיזם זה תשתייך ל"מחלק המערב" (הכוונה למערב התיכון).

שמתי לב גם שהגבת למה שכתבתי בהכה את המומחה, אך לא הבנתי במה מיזם יהדות אתיופיה נושק ליהדות צפון אפריקה. האם ישנם קשרים בין יהדות אקסום/חמיר לבין צפון אפריקה, ידוע לי הקשר עם יהדות מצרים וידוע לי גם על שליחתו של אלדד הדני לתוניסיה, אם ישנם קשרים נוספים אנא ממך הוסף אותו למיזם, הייתי גם רוצה לדעת על הקשר התימני-צפון אפריקאי ואם יש לך גם ידע על יהודים בסודאן שמאוד יעזור. מועדים לשמחה שלך אליש ޖޭ 21:53, 20 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

שלומות,
אכן, לא היה בתגובתי משום התייחסות ישירה לבקשתך, אלא יותר קריאת כיוון. מחד, שיערתי שהמיזם שלכם לא יעצור במקומו המוצהר, ומאידך, הדמיון המרומז בין הנעשה במיזם שלכם לבין מה שמעניין אותי בערוץ המערבי דחף אותי להפגין נוכחות, לפחות פורמלית.
אשיב לך קודם על החלק האחרון. נקודות ההשקה הם שניים. האחת: ראיתי שעסקתם רבות, ועדיין עוסקים אתם בהתיישבויות מוכחות וגם אפשריות, של יהודים, או ישראלים ליתר דיוק, בתקופות קדומות, ובעיקר בתקופת הממלכה הישראלית, באזורים גיאוגרפיים שמדרום לממלכה, לאורך חופי ים-סוף, בואכה מיצר באב אל מנדב (תימן ואתיופיה הן דוגמאות קיימות בולטות). ובכן, נדידות רציניות דומות התרחשו גם מערבה, בעיקר על רקע שיתופי פעולה משמעותיים עם הפיניקים אז, שלהם היה באותה עת כושר הניווט הימי הטוב ביותר, לפחות במרחבי הסהר הפורה ואגן הים התיכון. הם הקימו מושבות גם בחופה המזרחי של ספרד, שעד אליה הגיעו. השניה: קורותיה של יהדות תימן קשורים גם בנדודים מערבה, דרך סודאן ומצרים אל ארצות המאגרב.
ולגבי החלק הראשון בתגובתך. אכן, התחלתי בלימוד מעמיק של קורות הקהילות היהודיות בצפון אפריקה, ששורשיה כפי הנראה, ראשיתם עוד בתקופת הבית הראשון, וכפי שכבר ציינתי קודם. זמני הפנוי הוא מועט, בשל עיסוק אינטנסיבי למדי בפרוייקטים הוראתיים ומדעיים שונים, אבל ההנעה וההנאה רבים. לימוד כזה אינו אפשרי ללא ארגון מקורות מתאימים. הקושי העיקרי הוא בתיעוד סביר של התקופות הקדומות ביותר, לפני הכיבוש הרומי, אחריו, אחרי תקופת הגאונים ובתקופת הכיבוש המוסלמי. נדרש לפיכך, ארגון מושכל הן של מרחב הזמן, הן של מרחב המקום והן של הנסיבות ההיסטוריות. כמו כן, אי אפשר לדון בקורותיהם של הקהילות היהודיות בצפון אפריקה, ללא התייחסות למשל, לאיטליה ואיי הים התיכון. ישנה למשל, קורלציה מדהימה בגילוייה, בין יהודי כרתים (קהילה שחרבה בשואה) לבין יהודי ג'רבה בתוניסיה. יש להם, כפי הנראה, מקור קדום משותף עוד מתקופת ההתיישבות הפיניקית.
עד כאן בינתיים, שמחתי מאוד על תגובתך, כל טוב, בנצי - שיחה 22:08, 21 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]
שוב שלום ולילה טוב,
המיזם אשר הצענו לא סתם מחולק באופן גאוגרפי מוזר. "המחלק המערבי" אשר כללתי בו את שטחי האימפריה הרומאית באירופה יחד עם מערב אפריקה/מגרב, היהודים בארצות אלו התיישבו באזורים במגרב בזמנם של ממלכת ישראל המאוחדת יחד עם עזרת הפינקים והגיעו עד ספרד (שבזמנו הייתה מושבה פינקית/קרתגואית) ומשם התפשטו למערב אירופה ודרומה לאזורי מאלי וכ', ולכן המוצא שלהם יכול להיות דומה ביותר. הפינקים הקימו גם יחד עם הישראלים צי ונמל באזור עציון גבר ומשם סחרו עם מדינות כמו אופיר (עפר?) ושבא (סבא - תימן - אקסום), לעומת זאת קהיילת יהדות קוצ'ין טוענים שמוצאם מיהודים מאזור שער הדמעות, יכול להיות מסוחרים יהודים מקיסרות אקסום (ששלטה בתימן), מוצאם של יהודי תימן לעומת זאת הוא מיהודים שהיגרו דרך חצי האי ערב לאזור ומשם כנראה גם לחבש יחד עם הגירה משולבת של יהודים ממצרים דרך סודאן לחבש (מונומנטום אדוליטנום) וגם מהגירה של השבטים היהודים מערב הסעודית שנרדפו לאקסום, מנהגי ביתא ישראל מזכירים דמיון בינה לבין יהודי יב ויהודי תימן, קודם לכן שאלתי אותך לגבי יהדות סודאן - אבן שחסרה לנו בהגירה של יהודי מצרים דרומה לאזור אגם טאנה (אפשר לומר שזו בקשה ממני). שלך אליש ޖޭ 01:17, 22 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]
ככלל, הידע על יהודי סודאן מועט הוא, והתיעוד דל, ונסמך על מסורות של גיאוגרפים והיסטוריונים ערביים. מסורות אלה מדברות הן על יהודים והן על שבטים שחורי עור או חלקיהם, שהתייהדו. מקור ראשון מקיף וטוב הוא 'תולדות היהודים באפריקה הצפונית', חיים זאב הירשברג, מוסד ביאליק, בן שני כרכים. אני משער שיש לך גישה לספר זה, שניתן למצוא בכל ספריה עיונית מתקבלת על הדעת. ספר זה גם מוביל אותך למקורות משניים נוספים. עיין במיוחד בעמ' הבאים: כרך א': עמ' 104 ואילך; כרך ב': מעמ' 11 והלאה, דרך עמ' 14 והלאה, 17, 19, 27, 189 ו-191. דומני שיש מספיק עבודה במיצוי התייחסויות אלה בשלב זה, שמהן ניתן להעמיק הלאה. מקווה שנתתי מענה כלשהו למה שביקשת, בברכה רבה, בנצי - שיחה 12:38, 22 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

הדיון בהכה את המומחה[עריכת קוד מקור]

אחד הדברים המייחדים את ויקיפידה, והנותנים ערך מוסף לקוראיה, הם הפתיחות, והחתירה לאמת הגוברת על שיקולים זרים, אגואיסטיים, דעות קדומות, ועוד, המצוייה בקרב נרחב של האנשים כאן.

כבן ישיבה בעברי, וכאגונסטיקן בהוויתי, נהניתי מתגובתיך, מהתוכן ומהניסוח. וכדי שלא יווצר הרושם כאילו זוהי דעת מיעוט, או כאילו זוהי רק דעה של כאלה שלא 'מכירים את היהדות מבפנים', הרשיתי לעצמי לומר לך את אשר עם לבבי. --Rex - שיחה 18:24, 4 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

ראשית, אני מתנצל על תגובתי המאוחרת. שנית, אני מאוד מודה לך על תגובתך התומכת והמפרגנת. אני מעריך זאת מאוד. אכן, זוהי בעיה כאובה. ישנם לא מעט אנשים שמתחמקים מדיון מלא ופתוח, בכל עת שנושא 'דתי' או 'הלכתי' עולה לדיון. אנציקלופדיה איננה פורום סגור לבעלי תפיסה מסוימת אחת, ואיננה מחוייבת לאסכולה ישיבתית או רבנית כזו או אחרת. לעתים נראה, שההיבט הדינמי של התפתחות ההלכה ועושר מקורותיה נעדרים מהדיון ההלכתי, וזה מצטמצם לציטוטים כאלה ואחרים, ואפילו מבלי לטרוח לרדת לעומקם. אני משתדל להביע את דעתי מעת לעת, ולא רק כאן, וביחוד, בנושאים וסוגיות הקשורים בדת ומדע. גם שם הבעיה כאובה. סתם אנקדוטה שמהווה דוגמה לחוסר פתיחות. לפני כשנתיים, התערבתי בפורום הלכתי באתר 'מורשת' או באתר 'כיפה', שבו פורסמה תשובתו של הרב ד"ר רצון ערוסי, דומני בעניין גילוח ביום העצמאות. לא נראתה לי תשובתו בעניין, שהיתה מינורית מאוד מבחינת המקום שצריך להיות ליום זה בתודעתו של רב ואדם דתי, מבחינה אמונית ודתית. כתבתי את עמדתי בצורה מנומקת ומבוססת כהלכה. לתשובה לא זכיתי. לאחר פנייתי למנהל האתר, קיבלתי תשובה מתחמקת, ילדותית כמעט. זו ממש בעיה. מצד אחד מקטרים על בורותם של חילוניים בענייני יהדות, ומצד שני 'אסור' להם לדעת יותר מדי או שיהיה להם שיקול דעת שאיננו בתוך המיינסטרים המוכתב. אבל, בסופו של דבר, חובה להשמיע את הקול האחר. לאף אחד אין מונופול על המקורות התרבותיים שלנו או על דרכי 'חשיבה' לגיטימיות. אשמח לשמוע ממך תגובות גם בעתיד. בברכה רבה, בנצי - שיחה 17:19, 6 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]
ההגיון זועק כדבריך, אני גם מוצא את עצמי עסוק רבות בדיונים על התפתחות היהדות במשך הדורות, ועל 'עיצובה' האורתודוכסי. אולם חוששני שהם לעולם לא יכירו בכך. ואנו נאלץ כנראה לספוג זאת. חבל, אבל לא אנו המפסידים מתופעה זו.
אשמח להשתתף בדיונים עתידיים שלך, אני קצת בקיא בכתבים היהודיים, (הרבה יותר מהחרדי הממוצע, ואף משתווה לבקיאים שמביניהם, לבנתיים, כל זמן שעדיין לא הספקתי לשכוח זאת). וכמדומני שאמצא בזה עניין רב. בברכה --Rex - שיחה 19:29, 6 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]
תוכל לחוות את דעתך לגבי משהו מעניין ששמתי לב ? --Rex - שיחה 13:38, 8 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

הכה את המומחה[עריכת קוד מקור]

כל הכבוד על תשובותיך שם (לא רק לי אלא בכלל). נוי - שיחה 17:18, 7 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

תודה לך, גם על הברכה כאן וגם על שאתה עוקב מעת לעת ומתעניין. שמתי לב גם לכך שאתה תלמיד תיכון צעיר, מה משמדגיש עוד יותר את הערכתי לסקרנות ולאוריינות. בהצלחה ושבת שלום, בנצי - שיחה 18:03, 7 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

ארגז חול 10[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי, יצרת את ארגז חול 10: צוריאל אדמנית שהופיע כערך במרחב הערכים. העברתי זאת למשתמש:בנצי/ארגז חול 10: צוריאל אדמנית. בברכה, דורית 16:21, 21 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

שלום גם לך, דורית, בעצם שבת שלום. אכן פיספוס. תודה ששמת לב לכך. בנצי - שיחה 17:06, 21 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

הגן של פינצי קונטיני[עריכת קוד מקור]

שלום, המחשב והתקשורת שלי איטיים מדי כרגע, ואני לא מצליח לשמוע את הקטע, אבל כנראה שיש קישור לקטע שאתה מבקש ביוטיוב כאן. החזן הוא כנראה שלום כ"ץ כפי שכתוב בקישור הזה. שבוע טוב.אודי - שיחה 23:38, 29 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

אודי היקר, אני מאוד מודה לך. איך הצלחת להגיע אליו ? האם מלבד ספורט, אתה מתעניין גם בחזנות, או שמא הידע מקורו בהיכרות של הסרט עצמו ? אגב, בזמנו ניסיתי לברר את העניין בספריה של הסינמטק הישראלי בירושלים, אבל ללא הצלחה. כל טוב לך, בנצי - שיחה 12:26, 1 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]
בחזנות אני לא מתמצא, אבל כתבתי (לפחות את הבסיס) את הערך על ויטוריו דה סיקה - במאי הגן של פינצי קונטיני וגם ראיתי את הסרט בצעירותי בטרם הייתי מסוגל להבינו. פשוט אני אוהב לחפש, זה הכל. אודי - שיחה 14:41, 1 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]
אכן, לחפש זה מרתק. וזה כיף להגיע למה שמחפשים. אלא מה, לעתים לא הולך ומתעייפים, ואז לא תמיד חוזרים ללהט המוקדם. ובכל זאת, הנה - גם פניה במדור בו פניתי, לאחר שהחלטתי שמיציתי את החיפוש, גם היא צורה של חיפוש, ובעזרתך - זה גם הניב פרי. בנצי - שיחה 18:24, 1 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]
אתה בהחלט צודק. אני למשל די נואשתי בחיפוש אחר זהות הדמות המקריחה המופיעה בתמונה בערך נחום שריג יחד עם נושא הערך ועם יצחק רבין. השם בנימין אדלמן אינו מופיע בשום מקום. אולי זה סתם חייל פשוט שהצטלם איתם ונכנס להיסטוריה, אבל לי נראה שזה איזשהו "גנרל" ושנפלה טעות בשם. עברתי כבר הרבה מפקדים שפעלו במלחמת העצמאות ואת כולם (כמעט) פסלתי.אודי - שיחה 10:59, 2 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]

(התנצלות: אני אנסה מאוד למתן את תגובתי, אבל אני לא בטוח עד כדי כמה אצליח, כי די הצלחת להכעיס אותי) הבעיה העיקרית היא שאתה מערבב בין שתי שאלות: האחת - האם היה שליט בשם "דוד", והשנייה - מה היה היקף ממלכתו. התחלת דיון בשאלה הראשונה, והמשכת בהבאת טיעונים חזקים העוסקים בשאלה השנייה. ואכן, בעקבות הטיעונים האלה, מחזיק פינקלשטיין בדעה שאכן היה שליט בשם דוד (דעה שפיתח בעקבות כתובת תל דן), אלא שהוא היה לא יותר מראש שבט מקומי, מה שמסביר את העדר הממצאים - העולם מלא בשליטים קטנים, הידועים מהמקורות ההיסטוריים, אך מפאת קוטנם, הותירו אחריהם טביעת רגל ארכאולוגית מזערית עד אפסית.

צר לי מאוד אם נפגעת מדברי שקודם לפיסקא האחרונה ששם, זו בהחלט לא הייתה כוונתי. בפיסקא האחרונה אכן הגדשתי את הסאה, ואולי מתישהו אתנצל על כך, אבל קודם עלי להירגע מהריתחה שמעורררת בי האשמתך כאילו מניעיי נובעים מרצון "להגן" על התנ"ך. מוזר שזה בא בקושי פיסקא אחרי שבדיוק סיימת "לנזוף" בי על ש(נדמה לך ש)אני קופץ למסקנות לגביך. דניאל צבישיחה 21:25, כ"א בכסלו ה'תשס"ט (18.12.08)

בערך ציינת שהוא קיבל על מלחמת 6 הימים את עיטור העוז וצל"ש הרמטכ"ל. חיפשתי באתרים הרלוונטיים (בעוז רוחם, אתר הגבורה, אתר חטיבת הצנחנים) ולא מצאתי. תוכל לבדוק את מקורותיך? תודה, ‏DGtal22:46, 28 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

משתמש:Tomtom מצא את הפתרון: הוא קיבל צל"ש שהומר אח"כ בעיטור העוז. ‏DGtal22:48, 28 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

בהמשך לדיון ב"הכה את המומחה"[עריכת קוד מקור]

לגבי שולמית אלוני, תוכל לתת לי מקור - כתבה, ספר, אתר אינטרנט, משהו ? שאוכל לקרוא ולהחכים, וגם לצטט אותו בערך. תודה ! ברק שושני - שיחה 01:03, 31 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

שלום, ברק. אני זוכר את המקרה באופן אישי, אבל אתה צריך סימוכין מתועדים יותר. מלבד זאת, העניין הועלה באחד הדיונים באחת הרשתות בטלביזיה הישראלית לפני כמה שבועות, כדוגמה לאוזלת היד של מערכת החינוך בסוגיות שיש לה מה לומר, מהבחינה העקרונית. לצערי, אינני זוכר באיזה ערוץ ומתי. תן לי לעשות קצת שיעורי-בית ואחזור אליך (אבל לא אתפנה לכך השבוע). שבוע טוב, בנצי - שיחה 20:24, 31 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
בסדר, תודה רבה. אתה יכול לפנות אלי גם בדואר אלקטרוני. ברק שושני - שיחה 20:33, 31 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

האוכל לעזר בידיעותיך בפיסיקה שימושית לטובת נושא שאני עובד עליו מחוץ לוויקיפדיה ? תומר א. - שיחה 20:11, 13 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

שלום, תומר. מתנצל על תגובתי המאוחרת. כמעט ולא נגעתי בדברים שהתחלתי בהם בשבוע האחרון במיוחד, בשל העברת מרכז הכובד לעניינים דחופים יותר, כמו בחינה בתורת החיסון. נושא מורכב מאין כמוהו (מלבד כנראה, מדעי המוח). ספר לי קצת על כוונותיך. תשובתי אז תהיה גם רלוונטית יותר. בנצי - שיחה 17:41, 17 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]
אשלח לך אימייל בנושא (אם זה בסדר מצידך). תומר א. - שיחה 18:28, 17 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]
שׁוּ‏ר. Betah. בנצי - שיחה 18:48, 17 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]
קיבלת? תומר א. - שיחה 12:59, 23 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]
קיבלתי, וזה נשמע מעניין למדי. באיזו מסגרת אתה עוסק בזה ? הייטק ? אקדמי ? לא הקדשתי מחשבה מעבר לזה, ואשוב לכך לכשאתפנה, אני מניח בשבוע הבא. קודם זה היה 'חיסון', עכשיו זה תחום אחר, רחב מיני ים. בנצי - שיחה 14:15, 23 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]
פרוייקט עצמאי. תומר א. - שיחה 18:26, 23 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

שלום בנצי.
לא יודע אם אתה זוכר, אך בראש הערך מתנוססת לה תבנית בעבודה שלך... • עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 17:34, 17 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

שלום גם לך, עודד. תודה על הניטור ועל ההערה. כנראה ששכחתי את התבנית (אני צריך להשתמש ב'רשימת מעקב', זה אמור להיות יעיל יותר). לא השלמתי את המלאכה שם, בשל העדר מקורות מספיקים ומספקים, על אף שמדובר בחוקר מהשורה הראשונה בתחומו. פניתי, בין היתר, בזמנו, לדובר אוניברסיטת בר-אילן, מאחר והיה מראשוניה ובה פעל בעיקר. אבל כנראה שיש לו דברים 'חשובים' יותר. לא ויתרתי, ובדעתי לפנות לנשיא האוניברסיטה. עם זאת, לא אלמן ישראל - אני כבר יודע על תלמיד מובהק שלו, ובדעתי לפנות גם אליו. בכל אופן, לא אתפנה עד לסופה"ש הבא, אבל אטפל בכך מיד לאחר מכן (אם לא אתקדם באופן משמעותי גם אז, אסיר את התבנית, ואחזיר אותה בימים פחות מעוננים). סתם מסקרן: הגעת לערך שלו מתוך עניין בו, או תוך כדי ניטור מזדמן ? בנצי - שיחה 17:52, 17 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]
הגעתי לערך מתוך מיזם Check Wikipedia שמטפל בבאגים בעיצוב ערכים, נעצרתי עליו (למען האמת בגלל התבנית) וקראתיו. אשמח לקרוא את הערך לכשתסיים עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 17:58, 17 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

סימני שאלה[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי. מדוע אתה מזיז סימני שאלה שמשתמשים כותבים בסופי משפטים? חי ◣ 17.02.2009, 17:54 (שיחה)

שלום חי. מאוד מוזר לי כל העניין הזה. מהו הכלל בעניין זה, בעברית ? באנגלית ? ההדבקה הזו היתה כל הזמן ולא ידעתי ? התחדש משהו ? מעולם לא נתקלתי בשום ספר או מאמר בו ישנה הדבקה כזו, להוציא את העת האחרונה. פיספסתי משהו ? אשמח להתעדכן. בנצי - שיחה 18:37, 17 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]
בעת האחרונה, אם לא גם לפני כן, מקובל להצמיד סימני שאלה למלה האחרונה במשפט. בכל אופן, אני מבקש ממך לא לשנות טקסטים של משתמשים אחרים. חי ◣ 17.02.2009, 18:47 (שיחה)
אני לא יודע על מה אתה מסתמך באמירתך "בעת האחרונה, אם לא גם לפני כן, מקובל וכו'". אני חי את השפה הזו לא שנה ולא שנתיים, והתהיה שלי הינה עניינית ובמקומה. אני מבקש ממך לא לפטור אותי בתשובה סתמית. יש החלטה אקדמית-מקצועית בעניין זה ? או לפחות מדיניות שהתקבלה כאן בעניין זה, או שאיש הישר בעיניו יעשה ? ניכר בך שהדבר מפריע לך, אבל תשובתי הקודמת היתה צריכה להוביל לבקשה לדיון בנושא, או לפחות לקבל עדכון מקצועי ומבוסס, ולא לבקשה שנשמעת שרירותית. בינתיים, ובהמשך לסימן השאלה שבטאתי בתשובתי הקודמת, לא אשנה. בנצי - שיחה 19:09, 17 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]
אני מסתמך אך ורק על היכרותי עם השפה הכתובה שכוללת עיתונות, ספרות ואינטרנט. לא מצאתי פרסום רשמי של האקדמיה בנושא, אבל מצאתי את ויקיפדיה:לשון#פיסוק שעוסק בנושא זה. בכל אופן, לא פניתי אליך בגלל מה שנכון או לא נכון, אלא כי לא מקובל לערוך טקסטים של משתמשים אחרים בדפי שיחה. חי ◣ 17.02.2009, 19:19 (שיחה)
עכשיו אני רואה שאולי היה ניתן להבין שהתכוונתי לכל טקסט שמשתמשים אחרים כותבים. אני התכוונתי רק למה שכתוב בדפי שיחה. אם הובנתי אחרת, אני מתנצל. חי ◣ 17.02.2009, 19:20 (שיחה)
אני יודע שזו תגובה מאוחרת מאוד, אבל עדיין: הכלל הוא שלא יבוא רווח בין המילה ובין סימן השאלה שאחריה, גם באנגלית וגם בעברית. ‏odedee שיחה 16:26, 18 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
נכון, אפשר לראות את זה בחוברת "כללי הפיסוק וכללי הכתיב חסר הניקוד של האקדמיה ללשון העברית". רוניתש - שיחה 16:56, 18 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

אפרופו טעויות[עריכת קוד מקור]

כותבים 'הפניה' ולא 'הפנייה'. ‏Gridge ۩ שיחה 20:49, 23 בפברואר 2009 (IST).[תגובה]

תודה. איפה נתקלת בזה ? בנצי - שיחה 20:57, 23 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]
מצאתי. תרומת משתמש אחרונה שלי, לפני מספר דקות. בכל זאת, ישנה הירארכיה של טעויות, אבל גם קיסם הוא קיסם. בנצי - שיחה 21:01, 23 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

לעניות דעתי ראוי שתמחק את תגובתך (ותתקן את השגיאה – אין כל סיבה להשאיר שגיאת כתיב) או שתעדן את תגובתך. חזרתי - שיחה 14:08, 27 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

אנשים לא אוהבים שמתקנים או עורכים את הטקסט שלהם. בינתיים, עד לגיבוש החלטה או מדיניות, הסתפקתי בלהעיר. ההערה היתה בוטה מדי ? מצטער, הכוונה היתה לנימה הומוריסטית ותו לא. בנצי - שיחה 18:21, 27 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]
גם אני אוהב לעיתים להגיב כפי שהגבת, אך תמיד אני מוסיף סמיילי. אולי תוסיף? חזרתי - שיחה 20:16, 27 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]
אשתדל לאמץ זאת להבא, אם אזכור. בכל אופן, מאחר ואני אוהב אנשים שיש להם סקרנות טבעית (והשאלה שיקפה כזו), ויתרתי על ההערה העוקצנית. אתה מוזמן לעיין בתשובתי לשואל ולחוות את דעתך, בין אם אתה מהתחום ובין אם לא. שבת שלום לך, בנצי - שיחה 20:24, 27 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]
תודה – עיינתי וכך חשבתי, אך ניסחת את ההסבר היטב. חזרתי - שיחה 21:11, 27 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

עדיין מתעניין?[עריכת קוד מקור]

האם אתה עדיין מתעניין בעניין שעניינתי אותך לגביו או שכבר אין לך עניין בעניין זה? תומר א.ל-∞ מספרים ראשוניים אין עדיין ערך, קחו אחד.שיחה02:43, 8 במרץ 2009 (IST)[תגובה]

כן. מתנצל על העיכוב - ימים קצת משוגעים בשבילי ימים אלה. ניפגש מעברם השני. בנצי - שיחה 11:36, 11 במרץ 2009 (IST)[תגובה]
אין בעיה בכלל, לי זה לא לחוץ, פשוט חשבתי ששכחת. תומר א.ל-∞ מספרים ראשוניים אין עדיין ערך, קחו אחד.שיחה11:40, 11 במרץ 2009 (IST)[תגובה]

בנצי, שמחתי כתמיד לקרוא את תשובתך המנומקת ב"הכה את המומחה" ובאתי לומר לך תודה. על הדרך עברתי בדף המשתמש שלך וראיתי לינק לדף המשתמש שלי ורציתי לדעת מה זה ועל מה זה... בברכה, ‏עמיחי 22:29, 11 במרץ 2009 (IST)[תגובה]

שלום, עמיחי. לאיזו תשובה מהן אתה מתכוון ? בכל מקרה, חן חן לך. לשאלתך - זה רק לטובה. אני מניח שראית גם אחרים מלבדך, והסיבה, בדר"כ, היא הימצאותו של איזשהו מרכיב בדף שרציתי ללמוד ממנו, אם יורשה לי. אם תרצה, אוכל לומר לך מה עניין אותי באופן ספציפי בדף שלך. בנצי - שיחה 09:56, 12 במרץ 2009 (IST)[תגובה]
התכוונתי לדבריך על ההבדל בין תרבות לציוויליזציה. וכן, אשמח לדעת מה למדת מדף המשתמש שלי. המשך הצלחה, ‏עמיחי 10:23, 12 במרץ 2009 (IST)[תגובה]
אז מה באמת למדת מהדף שלי? ‏עמיחי 00:56, 2 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
קודם כל, ביוגרפיה מעניינת וקופצנית. שנית, מבנית: טבלה, רשימות ערכים (אבל אלו עניינים טכניים); יש לי רעיונות משלי, אבל מעניין לראות של אחרים ולהתרשם. לגבי הערכים עצמם בהם עסקת, טוב, בעניין זה אנו כנראה עוסקים במרחבי ערכים שונים (כמעט) לגמרי. נדמה לי ש'נפגשנו' בערך על דן סממה, אם אני זוכר נכון. בנצי - שיחה 23:40, 4 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
יפה. תודה על המחמאות. קופצנית הא? ‏עמיחי 02:02, 5 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

חתימה בהכה את המומחה[עריכת קוד מקור]

הי בנצי, ראיתי שאתה מעיר דרך קבע לשואלים, על שלא חתמו את שמם. האמנם זה כל כך עקרוני? אם לא תדע שמשה מהרצליה שאל את השאלה, יקרה משהו? אני יודעת שזו המדיניות, אבל למעשה היא חסרת טעם, ואני מוצאת את הדרישה החוזרת ונשנית די מציקה. שיהיה שבוע טוב! תמרה שיחה 00:01, 5 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

אפשר להציע סקריפט שיזכיר לאנונימים בדפי שיחה לפני השמירה - לחתום כמקובל...--Rex - שיחה 16:52, 11 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
ראשית, אני מתנצל על תגובתי המאוחרת. לא היגבתי אחרי קריאת הפניה בזמנה, ואח"כ שכחתי. שנית, ואתחיל מהסוף - הרעיון של ישראל נשמע דווקא יעיל, והשאלה היא איך לגלגל זאת הלאה. שלישית, לפנייתך: גישתך איננה מקובלת עליי, ביחוד השימוש במונח השיפוטי והסובייקטיבי - מציק. מציק למי ? וגם "הדרישה החוזרת ונשנית די מציקה" אינו נכון, משום שבכל פעם מדובר בהודעה אחרת או בתגובה אחרת. אינני גורס נקדנות, אבל לפעמים זה עקרוני, משום שבכל מערכת שמתקיים בה סוג כזה או אחר של תקשורת, יש נימוסים בסיסיים. אינני היחיד שמגיב לתופעת ההודעות האנונימיות, וגם לא היחיד הסבור כך. לא במקרה הנוהל בראש הדף מחייב זאת; ואני בהחלט סבור שפנייה מזוהה או חתומה, נראית אחרת. ועוד דבר: לא אחת, ישנן שגיאות, דקדוקיות ותחביריות, לפעמים מוגזמות, עד כדי צורך לפענח את כוונת השואל. הגדיל לעשות אחד הפונים, לפני כשבועיים, שהעלה שאלה נטולת פיסוק לחלוטין - ופנייתו ממש נראתה כמו ערימת מלים. שבת שלום, בנצי - שיחה 12:54, 16 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
אני חושב שהתגובה שלך באמת קצת נוקשה. למשל, אם תחליף את "כנדרש" ב"כמקובל", אני חושב שזה נעים יותר ובעצם מעביר את אותו המסר. הרי כשאורחים שואלים שם, אין להם שמץ מושג מהי "חתימה" במשמעות הוויקיפדית של המילה. נכון שאם אני הייתי שואל שאלה, כאורח שלא מכיר את ויקיפדיה, הייתי כותב בסופה "תודה, עודד", אבל לא נראה לי קריטי לדעת את שם השואל, זה לא שצפויה מהשאלה הזו להתפתח מערכת יחסים ארוכת טווח... אגב - הנוהל בראש הדף כלל אינו מחייב חתימה, הוא אפילו לא מזכיר זאת - ובצדק. מובן שרצוי להזדהות, אבל במקרה של הדף הזה, אין לכך חשיבות רבה: שיחה עם השואל אינה דיון ויקיפדי. ‏odedee שיחה 02:11, 20 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

אתה יודע במקרה את התשובה לשאלה המוזרה שלי? :-) תודה, ‏miniature‏ • שיחההדף האדום19:05, 26 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

נדמה לי שלא מספיק פירטת את התנאים בהם הם נוצרים. אני משער שסיבנת את הידיים טרם שטיפתם. אם אכן כך, הרי שמדובר בבועות סבון. בנצי - שיחה 19:51, 26 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
לא סיבנתי את הידיים, כל פעם ששוטפים את הידיים יש בועות קטנות כאלה שאחרי כמה שניות נעלמות. תנסה גם אתה. אולי זה קשור למים מזוקקים/לא מזוקקים? (סתם רעיון, אין לי ממש מושג..) ‏miniature‏ • שיחההדף האדום19:57, 26 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
האם זה קורה בכל מים ? אינני יודע היכן אתה מתגורר, אבל נסה לבדוק זאת במקומות שונים בארץ. הבדל כזה יכול להצביע על קשיות המים או רכותם, כגורם אפשרי. ג"כ סתם מחשבה ששווה בדיקה. אנסה קודם להיווכח בתופעה הבסיסית בעצמי. בנצי - שיחה 20:02, 26 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
מה הממצאים? ‏miniature‏ • שיחההדף האדום00:13, 28 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
עוד לא ראיתי את מה שראית, עדיין. את שיעורי הבית שלך, עשית ? בנצי - שיחה 22:31, 29 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

שלחתי לך דוא"ל לפני זמן מה (כשלושה שבועות). לא ענית. האם הגיע? שמעון - השאירו הודעה 22:01, 29 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

אבדוק. אם פיספסתי אותך, אני מתנצל. זוכר תאריך ? נושא ? בנצי - שיחה 22:28, 29 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
נשלח ב9 באפריל. אם לא הגיע, אשלח שוב. שמעון - השאירו הודעה 22:32, 29 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
שלח. אין לי דואר מתאריך זה. במה מדובר ? בנצי - שיחה 22:55, 29 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
נשלח שוב. שמעון - השאירו הודעה 23:03, 29 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
כמה טוב שיש ערוץ כפול. בנצי - שיחה 23:19, 29 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

הכה את המומחה[עריכת קוד מקור]

אני מתנצל מקרב לב על תשובתי. אין מישהו המעריך יותר את תשובותיך המלומדות והמאמץ שאתה משקיע ב"הכה את המומחה" יותר ממני. אני מבקש את סליחתך. בברכה, 77.127.128.137 16:06, 3 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

ובעברית צחיחה: אָ‏קְסֶ‏פּ‏טֶ‏ד. בנצי - שיחה 16:22, 3 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
תודה רבה! 77.127.128.137 16:25, 3 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

שלום בנצי, אני זוממת לכתוב ערך על חיבור יפה מהישועה, שהירשברג פרסם מהדורה מדעית שלו. לכן בדקתי את הערך על הירשברג, וכשראיתי שהערך כבר למעלה משנה ב"עבודה", הרשיתי לעצמי להכניס בו מידע נוסף ושיפורים. יש לי עוד כמה דברים קטנים להוסיף ואני מקווה לעשות את זה בלילה. השארתי לך את הכבוד להחליט אם אפשר סוף סוף להסיר את התבנית "בעבודה". בברכה רוניתש - שיחה 21:15, 7 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

שלום, רונית. בודאי שאת יכולה - גם להסיר (שכחתי), וגם להוסיף. תודה על הפניה. הערך לא יכול להיות שלם ללא מקורות מתקבלים על הדעת. תמוה בעיניי, חוקר כה חשוב בתחום כל כך חשוב, ואין בנמצא ביוגרפיה שלו. עדיין לא קיבלתי תשובה / חומר מתלמידו הבולט, פרופ' אליעזר בשן, אליו פניתי. אין בדעתי להניח למשימה בלתי גמורה זו. אעיין בתוספות שלך, ואשמח לשיתוף פעולה. לילה טוב, בנצי - שיחה 22:50, 7 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
בשמחה. אני עובדת בספריה של בר אילן, ורואה את בשן מדי פעם. מובן שכעת, כשאני צריכה אותו, לא אראה אותו הרבה זמן. אבל לא הייתי סומכת על עדותו. החומר הראשוני שקיבלת מתלמידתו של הירשברג לא היה מדויק. ואינני יודעת אם בשן יידע פרטים ביוגרפיים. אני אכניס תיקונים אחרונים ואסיר את התבנית. הערך לא מושלם אבל גם אני די עסוקה. רק לא רציתי להניח לו להישאר במצבו זה. רוניתש - שיחה 00:04, 8 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
שלום בנצי, הוספתי תיקונים אחרונים והסרתי את התבנית. הערך נראה כעת די מכובד. אפשר להוסיף ספרים לרשימת ספריו, אבל עשיתי הפנייה לקטלוג המאוחד של הספריות בישראל אז זה לא חיוני. גם הוספתי הפנייה למאמריו ברמב"י. קורות חייו די מפורטים וגם במחקריו הוספתי הרחבה. וציינתי מקורות. אתה מוזמן להציץ ולהתרשם. אולי אפשר למצוא עוד כמה הכחלות אבל כעת אין לי זמן. וכעת אשאלך: אני ציינתי את העניין שיש לי בהירשברג, אבל איך אתה הגעת אליו? זה לא התחום שלך למיטב הבנתי. לילה טוב רוניתש - שיחה 00:27, 8 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
יפה, אם כי עוד לא הספקתי לעיין במה שהוספת. אני צריך לצאת עכשיו לפעילות מאתגרת בת יומיים, אבל לא אוכל שלא להתייחס בקצרצרה: א. מאין לך "קורות חיים די מפורטים שלו" ? אני שברתי את הראש בשביל זעיר פה וזעיר שם; איך את יודעת על פנייתי לתלמידה שלו, ועל אי דיוק במה שהיא מסרה לי ? ב. במה עיסוקך את ? ג. נכון, עיסוקיי העיקריים שייכים למדעי הטבע (בעיקר פיזיקה וביולוגיה). מה גרם לך להתרשם כך ? (ראי מה קורה כשמעוררים סקרנות . . . ). לשאלתך, נכון, מבחינה זו אין קשר, אבל זה סיפור ארוך. אחזור אליו בפעם הבא. שמחתי להכיר עמיתה לנושא מסקרן ביותר (סוג של רמז), שתהיה לך שבת שלום, בנצי - שיחה 07:40, 8 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

שלום בנצי, אתה כותב פרופיל מפורט שלך בדף המשתמש, ושם ראיתי שעיקר עיסוקך הוא המדעים המדויקים (הרי לשם כך נועד דף המשתמש ).

לפני שפניתי אליך בדקתי את דף השיחה של הערך ואת דף השיחה שלך עצמך, וראיתי את שתי הפניות הקודמות אליך בעניין הערך, ואת מה שכתבת בערך בתור מקור. כך ידעתי שהפרטים לקוחים ממנה. ובנוגע לאי הדיוק: בערך היה כתוב שנפטר ב1974, והוא נפטר ב1976, ועל הקמת המכון לחקר יהדות המזרח היה כתוב סוף שנות השישים, והתאריך המדויק הוא 1968. כך שמסקנתי ההגיונית הייתה שהיא אמרה לך דברים מזיכרון.

ולהלן המקורות (אין לי מידע כל כך מפורט, אבל יותר ממה שהיה בערך הראשוני): היה יום עיון בבר אילן שלוש שנים לאחר פטירת הירשברג. פרסמו חוברת על הכנס, ובה מצאתי את תאריך הפטירה ופרטים על המכון. יש חוברת הספד לחוקר בשם ליאון אריה מאיר, ובה הספד של הירשברג, ממנו למדתי שהיה פליט בוינה. את שתי החוברות האלה לא הזכרתי ברשימת המקורות, כי למדתי מהן פרטים מעטים. אולי אוסיף אותן. יש עליו ערך אצל קרסל, על זה כבר מישהו העיר בדף השיחה של הערך. אחרי זה בדקתי באנציקלופדיה עברית (לא היה), באנציקלופדיה של תדהר (לא היה), ובאנציקלופדיה יודאיקה, שבה היה ערך ולקחתי ממנו פרטים. הפרטים מהימנים כי הוא היה שם עורך אז אני מניחה שהם שאלו אותו. והייתי צריכה להכריע בין קרסל, שכתב שהוא שימש כ"מטיף", ובין האנציקלופדיה, שכתבה שהיה "רב", ובחרתי ב"רב", כי לא שמעתי על מקצוע של מטיף ביהדות. ואחר כך קראתי את ההקדמות לכמה מספריו, שמהן למדתי על שיטת עבודתו. וכן, קצת גוגל. בקיצור, מקצוע הספרנות חשוב מאוד לכותבי ערכים בויקיפדיה .

אז הנה אתה יודע שאני ספרנית. וחוץ מזה, אני מומחית למקרא ולמסורה, ובשנים האחרונות אני עוסקת בספרות חז"ל, וממנה גלשתי לחיבור יפה מהישועה (שעליו הירשברג כתב, וכך הגעתי להירשברג). כשאני עוסקת בנושא, אני אוהבת ללמוד עליו מכל היבטיו, וגם לדעת מיהם האנשים שעסקו בו. וכעת אתה יודע כמעט הכול. שבת שלום ולהשתמע רוניתש - שיחה 12:03, 8 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

יגעת ומצאת תאמין - ספר לזכרו[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי, בסעיף הקודם עניתי על שאלותיך וסיפקתי את מקורות המידע שלי. אבל היום חיפשתי עוד מקורות ומצאתי אוצר, ולכבודו פתחתי סעיף חדש. מצאתי ספר לזכרו של חיים זאב הירשברג, ובו יש הכול: תמונה (!), קורות חיים מפורטים ותיאור תרומתו המדעית. אני ממתינה לתשובתו של דרור אם אפשר לקחת את התמונה ברשיון שימוש הוגן, ואת הפרטים הביוגרפיים אכניס בהדרגה כשיהיה לי זמן. מקווה שעבר עליך סוף שבוע נעים. רוניתש - שיחה 15:48, 10 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

אני בעצם מתרגם את הערך גאוגרפיה של ספרד מחדש. לפי מה שהבנתי, הערך נוצר בידי משתמש אנונימי בצורה שאינה מתאימה לויקיפדיה אך הוא לא שוכתב עד עכשיו בצורה רצינית (אמנם לא עברתי על כל ההיסטוריה שלו) ובזמן מיזם המדינות בכלל אף אחד לא הסתכל עליו. עכשיו בשביל הפורטל שיבוא שבקרוב התחלתי לערוך אותו. רק חסר לי הקטע של האקלים בטיוטא. Aghnonפורטל ספרד 19:25, 17 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

אני חושב שכדאי שתהיה ספציפי יותר לגבי הקשיים שלך שם. עברתי על הסעיף המקביל באנגלית, והוא נראה מקיף ומעניין למדי. אלא אם כן, אינך מוצא את הידיים ואת הרגליים לחלוטין שם, ואז אערוך את הסעיף כולו. בנצי - שיחה 20:52, 17 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
אכן, אני מעדיף שפשוט תיצור את הסעיף כי אני חושב שאני אכתוב שטויות ומלבד זאת לא הצלחתי לתרגם מונחים גאוגרפים. Aghnonפורטל ספרד 21:04, 17 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
או.קיי., אתחיל כנראה, בסופה"ש הקרוב, ואח"כ נראה מתי אתפנה עבור ההמשך. נעשה זאת בצעדים, לפי הפנאי שאמצא. בנצי - שיחה 21:09, 17 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
אין בעיה. Aghnonפורטל ספרד 21:10, 17 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

היי.

שלחתי דרך המערכת. האם הגיע? גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 10:19, 20 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

כן, קיבלתי, אבל לא הספקתי לחזור אליך. מה גם שעדיין אינני יודע מה הן תוכניותיי בסוף השבוע הבא. בכל מקרה, תודה, ואחזור אליך במייל. כמה מילים במה מדובר ? כמה משתתפים, תוכנית, או לגמרי פרטי ? פרטים שכאלה, שיודעים למה באים. בנצי - שיחה 21:44, 20 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
אני מעדיף לדבר על דברים כאלה במייל. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 21:45, 20 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
מן הסתם. נשתמע שם, בנצי - שיחה 21:50, 20 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

ראיתי שאתה איש מדע (בעיקר ראיתי בהכה את המומחה, ויש לי בקשה קשורה, אז באתי להכות את המומחה באופן אישי). תוכל לעבור על הערך משקל סגולי? יש שם אי בהירות מסויימת, במיוחד עם המשפט שטוען שהגודל חסר יחידות ומציג את יחידותיו בהמשך הערך. תודה.yanshoofשיחהבואו לאמץ ערכים יתומים 17:17, 20 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

וברכה. אשמח לעשות זאת, כנראה במהלך השבוע הבא. איפה ראית יחידות בהמשך הערך ? מביקור ראשוני, יש כמה נקודות הזקוקות לשיפור. גם התפלאתי על העדרה של מסה סגולית, שהיא ההגדרה הפיזיקלית הבסיסית, אבל מסתבר שהיא מופיעה בתור הערך צפיפות החומר. משקל סגולי הינו גודל בעל אופי טכני למעשה, מאחר ויש לו משמעות באזורים בהן קיימת כבידה קבועה, פחות או יותר. תודה על הפניה, בנצי - שיחה 22:20, 20 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
סליחה על העיכוב בתשובה. אלמוני (מאותה כתובת כמו שלי, כנראה ישב לידי באוניברסיטה) הסיר את היחידות אחרי שכתבתי לך. תודה על התשובה והטיפול בערך.yanshoofשיחהבואו לאמץ ערכים יתומים 18:51, 24 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
או.קיי., אסתכל גם בגירסאות הקודמות. אשלח לך תזכורת לאחר שאשלים את המלאכה, שבמקרה זה אינה סבוכה, אבל בכל זאת עלי למצוא פנאי לכך. בנצי - שיחה 20:22, 24 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

אם כאן למעלה כתוב שאתה איש מדע[עריכת קוד מקור]

תרגמתי חלק מהערך מתכת אצילה מהויקיפדיה באנגלית, עד שהגעתי לפסקה העוסקת בהגדרה הפיזיקלית של המתכת האצילה - ושם נתקעתי. מדובר שם, למיטב הבנתי, על המקום הפנוי לאלקטרונים סביב גרעין האטום של המתכת, אבל לא הצלחתי לפענח בדיוק את ההגדרה. אם תוכל להביט בערך באנגלית ולתרגם את הפסקה זה יהיה נהדר, כי כרגע אני חש שהחלק שתרגמתי מהפיסקה לא ממש עומד בסטנדרטים. אדם נבו;שיחה 20:25, 24 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

משחק שחמט[עריכת קוד מקור]

אשמח לשמוע אם המשחק שאיתרתי עבורך ב"הכה את המומחה" הוא אכן המשחק אליו התכוונת. --Yoavd - שיחה 07:45, 25 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

האיש הנכון במקום הנכון. אני ממש מתפעל ומוקיר תודה. רק היצצתי אתמול בקישור המצויין שצירפת, ולכן גם לא הספקתי לחזור אליך. אינני יודע לומר בוודאות שזהו המשחק (המוגדר בקישור זה כמשחק המאה !), מאחר ועבר קצת זמן מאז הגיע הספר לידי (תחילת שנות ה-80), אבל בהנחה שזהו המשחק המפורסם היחידי, לדבריך, עם הנתונים שתיארתי, אני משער שכן. המשחק הראשון שציינת התקיים מאוחר יותר, וגם פער הצעדים לא מתאים. מה שמעניין הוא שמדובר בפישר הילד - בן 13 בסה"כ !, ועוד יותר מכך, הדבר מלמד על יכולת נדירה לתכנן קדימה מס' רב של צעדים, הרבה יותר מ-10 שרבים מציינים, כולל ספקן או שניים לאורך התגובות לשאלה שלי ב'הכה'. אגב, כנראה שלאיש שיא הניקוד במד הכושר האישי. כמה חבל שהתבזבז, תרתי משמע, עם השגיונות והגחמות שלו. תבורך, בנצי - שיחה 10:29, 25 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
הגדולה האמיתית היא בעמדה בה החליט להקריב את המלכה, עמדת תחילת משחק טיפוסית. היכולת לחשב 10 מסעים קדימה איננה כה נדירה, והאמן לי שגם שחמטאי בינוני מסוגל בעמדות מסוימות לחשב מסעים רבים קדימה. יש לי מספר משחקים בהם חישבתי עשרות מסעים קדימה כדי להיות בטוח שהדרך שלי נכונה, למזלי אינני נשפט על ידי ספקנים אלו או אחרים אלא במבחן התוצאה. אם תרצה אשלח לך שתי דוגמאות בהן הייתי צריך לחשב הרבה מאוד מסעים קדימה כדי להיות בטוח בצדקת הדרך. --Yoavd - שיחה 15:56, 27 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

חיים זאב הירשברג[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי, ראיתי שעשית הגהה חלקית על הערך. אין לי התנגדות, כמובן, אבל רציתי להודיעך שאני עוד מתכוונת לשנות ולהוסיף. פשוט היו לי כמה משימות דחופות ועזבתי קצת את הירשברג, אבל יש הרבה מידע להוספה. אני אעדכן אותך כשהערך יהיה גמור מבחינתי. רוניתש - שיחה 00:26, 2 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

שלום, ובוקר טוב. רק "נגיעה אחת קלה" כמאמר השיר, ודומני הגהה לשונית בלבד. לגבי יותר מזה התכוונתי ממילא לדבר איתך קודם. אז, קחי את הזמן שלך, זה בסדר. וחוץ מזה, גם לא שכחתי כמה תכתובות קודמות שטרם הישבתי עליהן. אני מקווה שאוכל לעשות זאת בסופה"ש, או לאחר הבגרות בפיזיקה, ביום ג' הקרוב. באופן כללי, ארצה להיות מעורב בחלק המחקרי, מה שדי צפוי לאור התעניינותי באיש (האם אוכל לשאול את הספר אז, לצורך העניין ?). בעתיד הרחוק יותר, הערך שלו יהיה משולב במסגרת רחבה יותר שתעסוק בהיבטים היסטוריים ומורשתיים (במובן הרחב של המלה), של יהודי אגן הים התיכון, ובפרט של דרומו. ישנו חוקר מרכזי נוסף שידו רב לו בחקר יהודי צפון אפריקה, וגם שם יש מה לעשות (גם כאן אזדקק לספר או שניים). אגב, האם ידועה לך תקופת ההתיישנות לגבי תמונה ? כלומר פרק הזמן שמעבר לו אין בעיה של זכויות יוצרים ? 50 או 70 שנה ? אינני זוכר. באשר ליתר הדברים - נקסט טיים, בספרדית. בנצי - שיחה 09:19, 2 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
שלום בנצי, ההתיישנות על תמונה היא 50 שנה, בתנאי שלא עשו בה עיבוד כלשהו. ושים לב, צריך לדעת היכן צולמה התמונה. זה החוק בישראל. אבל בגרמניה, למשל, יש חוקים קצת שונים. אתה לא יכול לשאול את הספר שבו המידע על הירשברג כי זה כתב עת. אבל אני צילמתי את המאמרים עליו וכשאסיים אוכל לשלוח לך. אם החוקר השני שאתה מדבר עליו הוא בשן, יש עליו מאמר ארוך ששמתי הפנייה אליו בהערת שולים בערך. זה באינטרנט. אגב, הכנסתי כעת ערך על אליעזר שושני, שעשוי לעניין אותך כי הוא חקר את פרשת טביעתה של הספינה אגוז, שהיו בה עולים ממרוקו. יום טוב. רוניתש - שיחה 12:06, 2 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
הי. סיפרת לי בזמנו על ספר שמצאת, לא ? (ראי הודעתך מ-10.5, לעיל). לגבי מקום הצילום, זה קצת בעיה אם המקור הוא ספר ישן. החוקר השני עליו אני מדבר הוא בסדר הגודל של הירשברג, ביחוד מבחינת הסקרנות, הדחף, והיקף היריעה שלהם. הייתי מגלה, אבל חידה קטנה: מיהו החוקר שגילה לראשונה את קיומם של יהודי המערות בלוב, בעשורים הראשונים של המאה הקודמת ? כן, זה הוא. בנצי - שיחה 12:20, 2 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
אכן, כתבתי אז "ספר", אבל זה כתב עת, ובתור כך הוא לא ניתן להשאלה. יש בו מאמרים לזכרו של הירשברג, ושני מאמרים על הירשברג, שאותם כאמור צילמתי ואוכל לתת לך כשאסיים. בנוגע לצילום, אני לא מומחית. אני חולקת אתך את המידע שקיבלתי מדרור אבי לשאלות קודמות שלי. אם יש בעיה ספציפית כדאי שתפנה אליו ותתן לו את הפרטים. אם יש ספק אם זו תמונה חופשית, אפשר שימוש הוגן. אבל תשאל אותו. או שתגיד לי איזה ספר זה ואני אולי אוכל לגלות מאיפה הצילום. ובנוגע לבשן, אולי לא היה ברור קודם, הערת השולים שמפנה אליו היא בערך של הירשברג. זה מאמר ארוך מאוד שסוקר את כל תרומתו המחקרית רוניתש - שיחה 12:57, 2 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
מי זה דרור אבי ? איך אני פונה אליו ? זה היה ברור לגבי בשן, אבל דבריי נסבו על החוקר הנוסף. חשבתי שהחידה תתפוס אותך. בנצי - שיחה 15:53, 2 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
הנה הקישור לדרור, הוא עורך דין ומייעץ לויקיפדים בענייני זכויות יוצרים וכדומה. החידה לא תפסה אותי כי השכלתי היא לשונית ספרותית ולא היסטורית. להשתמע רוניתש - שיחה 16:10, 2 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
תודה על הקישור. ניסיתי, מה יכול להיות. במיוחד נסמכתי על ה'זהות' המקראית-מורשתית שלך, שבודאי אינה מנותקת מהיסטוריה. בכל אופן, היתה קהילה נעלמה שכזו, והיא התגלתה, לראשונה, ע"י חוקר שהתמחותו המקורית היתה כתובות פיניקיות, תרבות שלה קשר הדוק ביותר לתרבות הלשונית השורשית שלנו, ביחוד הכתב. משם הוא הגיע לחקר שורשיהן של קהילות יהודיות עם מסורת עתיקה במיוחד. אני מדבר על נחום סלושץ, אותו אני רוצה להשלים בדחיפות, מאחר והוא נתקע לי בצורה דומה להירשברג. למזלי, בשיטוט מקרי בחנויות בניין כלל בירושלים, לפני כשבועיים, מצאתי כמה מספריו, עליהם שמחתי כמוצא שלל רב. אספר לך על יתר הספרים שלו, ואולי אוכל להיעזר בך ביחס אליהם. ואחריו יש עוד. טוב, אני חוזר עתה לעולם של שעתוק לרנ"א, לקראת סמינר חשוב מחר, אכן, להשתמע, בנצי - שיחה 16:50, 2 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
שלום בנצי, בהצלחה בסמינר, אם יהיה לי זמן אבדוק אם יש חומר על סלושץ. מעיון חטוף בקטלוג אני רואה שאין הסכמה בנוגע לתאריך לידתו ופטירתו. אגב, בהוצאת בר אילן יצא ספר חדש בשם תרשיש, ובו מאמרים על יהודי תוניסיה. רוניתש - שיחה 01:19, 3 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
תודה. א. לגבי סלושץ, חשוב שאומר לך מה אני צריך ומה יש לי, ועם זה נתקדם הלאה. הבדיקה שלך צריכה להיות תואמת. ב. ספרי לי יותר פרטים על אי ההסכמה, ואנסה להשוות למה שאולי יש לי בספרים שלו עצמם. ג. חדשות טובות. אשמח להעיף בו מבט, וכנראה שארצה לרכוש אותו. אגב, באיזו ספריה את עובדת ? תודה על העדכונים, בנצי - שיחה 16:04, 3 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

שלום בנצי, מרוב הזחות צריך להתחיל פסקה חדשה. הכנסתי לערך של נחום סלושץ קישור לקטלוג המאוחד, ובו כל הספרים שלו בכל הספריות. רוב הספריות מציינות תאריך לידה ופטירה לשם המחבר, אז תראה בעצמך את ההבדלים. אני עובדת בספריה למדעי היהדות. רוניתש - שיחה 16:39, 3 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

בנצי שלום, ראה שיחה:כביש 431, כתבת שאתה משתמש בכביש אני צריך בבקשה אימות בשטח עם המספרים שכתבתי מתוך הזיכרון. אתה בטח לא מגיע לתחילת הכביש אבל הנתונים מהנתיב שלך יספיקו לבדיקה. תודה, --‏Avin שיחה22:45, 2 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

שלום, שלום. איך אומרים בלאדינו ? - I'll do my best. בנצי - שיחה 16:08, 3 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
אז ככה: בנסיעה ממערב למזרח, ממחלף רמלה-דרום למחלף ענבה: מייד סמוך למחלף הראשון - 22, אח"כ, ביציאה לכיוון בית שמש ולמחלף נשרים - 24, ו-29 מייד במחלף ענבה (פניה לכיוון מודיעין). עזר במשהו ? אשמח לשמוע מה יצא מזה. בנצי - שיחה 18:18, 5 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
תודה רבה על הנתונים, לפיהם אני רואה שיש גם טעות די גדולה בערך, ראה שיחה:כביש 431. אגב אני דובר לאדינו, ידעת זאת או שסתם זו הייתה מן בדיחה.--‏Avin שיחה02:29, 6 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
מעניין איך נקבעו הנתונים השגויים. ברור שלא ידעתי, אחרת, הייתי רושם ביטוי בשפה זו ולא באנגלית. מין 'מין בשאינו מינו' שכזה, קריצה. אבל כן אוהב שירים ומוזיקה בלאדינו, למרות שלא גדלתי על זה. בעצם, יתכן שכן, אבל לא בכוונה. כלומר, מה ששמעתי אצל שכנים בהיותי ילד, כנראה נצרב איפשהו, ונותר זכרון או דז'ה-וו כמעט כמו מהבית. אגב, לא מזמן הסתובבה ב'הכה' שאלה הנוגעת ללחן שהושאל משיר בעברית לשיר בלאדינו, והפניתי את השואל למקורות מתאימים. איך אתה קשור לשפה זו ? ממשפחה ירושלמית וותיקה ? בלקן, תורקיה או בדומה ? שבת שלום, בנצי - שיחה 06:54, 6 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
שלום בנצי, ההורים שלי ילידי איזמיר התארסו שם, ונישאו כאן בתל אביב בשנת 1945. אני נולדתי בשנת 1952 דיברתי עם סבתא שלי שלא ידעה עברית בלאדינו כך שאני בין האנשים האחרונים שעדיין מתקשר בשפה הזו ביחוד עם אמא שלי שהיא בת 86 עכשיו.--‏Avin שיחה14:56, 6 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

תעלומת האובסליק האבוד[עריכת קוד מקור]

לקחתי היום ניידת והלכתי לסייר קצת באזור, אמנם לא הספקתי הרבה בגלל איזה דביל שדקר את חברה שלו אבל קיבלתי מידע מודיעיני ממישהו שאמר שהוא חושב שאולי הוא ראה שם משהו. אנסה להגיע לשם שוב כשיהיה לי זמן. תומר א. - שיחה 02:38, 4 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

איזה כיף לך קריצה. וחוץ מזה, למה הן תמיד נדבקות ליצורים הרכושניים האלה . . . ? בהצלחה, בנצי - שיחה 03:30, 4 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

תעלות יונים?![עריכת קוד מקור]

אני לא זוכר שהשתתפתי בדיון על תעלות יונים. מה גם שדף השיחה של הערך תעלות יונים הוא דף ריק. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 16:14, 7 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

אני מתכוון לשאלה קודמת ב'הכה', שהתייחסה למשאבות נתרן ואשלגן, שם 'נזפת' בי על שאני מציע סקר, במקום לעשות זאת בעצמי. הישבתי לך שם, ניסיתי לשנות את הגישה, ואולי אף לשתף פעולה, אבל לא התיחחסת לזה. בנצי - שיחה 17:37, 7 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
אה, אני לא חושב שעשית משהו לא בסדר לגבי הסקר. אני פשוט ניסיתי לומר שעריכת סקרים חובבים עשוייה להיות פשוטה מאוד. היה עליך פשוט לכתוב בלוח המודעות "התעניינתי ב____ הגעתי לשלושים ערכים מקריים בעזרת לחיץ הערך המקרי וב____ היה ____ לעומת ____ מתוכם שבהם היה _____ ו____ שבהם היה _____. אנא ספרו לי על תוצאות משלכם בניסוי דומה." זה הכל. עִדּוֹ (Eddau) - שיחה 17:48, 7 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

לבנצי היקר[עריכת קוד מקור]

בנצי שלום, הייתי רוצה לבקש את עזרתך, אני רוצה מאוד להשתתף בתחרות פיזיוויקי ורציתי לכתוב על הערך שבירת אור-נושא שאליו אני מתחברת מאוד,אך נודע לי שגם אתה רוצה לכתוב על נושא זה. הייתי רוצה לבקש ממך שתעזור לי להשתתף בתחרות בכך שתסכים לפנות לי את הערך שבירת אור.אני מאוד אשמח אם תוכל לעשות את זה בשבילי ואעריך את זה מאוד.אשמח לתשובתך בהקדם בדף זה. בתודה מראש-ליאת כהן ליאת כהן - שיחה 00:25, 8 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

שלום ליאת. בלי קשר להודעתך לבנצי, דעי שנהוג לחתום באמצעות הקלדת ~~~~ שהופך לחתימה עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: כפתור חתימה. חוץ מזה, ברוכה הבאה לוויקיפדיה! ברק שושני - שיחה 00:17, 8 ביוני 2009 (IDT)-עכשיו שאני יודעת חתמתי-תודה![תגובה]
שלום, ליאת. איך נעשיתי יקר עוד לפני שאת מכירה אותי . . . . אני מתנצל על תגובתי המאוחרת. אבדוק את האפשרויות האחרות, ואחזור אלייך. בינתיים, אין זה נכון להעלות זאת לרשימה, טרם הישבתי בחיוב. בנצי - שיחה 13:08, 15 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

שלחתי לך דוא"ל[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי, במוצ"ש שלחתי לך דוא"ל דרך ויקיפדיה. כותרתו בשן וסלושץ. האם קיבלת? רוניתש - שיחה 13:51, 8 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

כן, ובודאי שארצה להשיב לך. לפעמים, אני לא מגיב מייד, אבל לא שוכח. בנצי - שיחה 15:37, 8 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

קוראים לי[עריכת קוד מקור]

איריסאיריס, זה שם המשתמש שלי פה באתר ואני לא יודעת איך חותמים פה באתר, זה בעניין הכה את המומחה ומחיקת ערך שכתבתי על פורום הדיור הציבורי 14.6 23:16 ***

לא נורא, תלמדי. אז, שימי לב איך יצרתי כותרת לפניה שלך. וחתימה יוצרים ע"י 4 פעמים התו ~. נסי ותתרגלי. בנצי - שיחה 23:32, 14 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

הירשברג מתקדם[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי, השלמתי את הרחבת קורות חייו של הירשברג, ואף הוספתי תת סעיף על אישיותו (סעיף 4.1). אכן, איש יקר. בשבוע הבא, בלי נדר, ארחיב את תיאור פעילותו המחקרית. בברכה רוניתש - שיחה 17:08, 17 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

שלום, שלום. ראיתי את השינויים, אם כי לא הספקתי ממש לעבור עליהם. אגב, לא ידעתי שיש 'הירשברג בסיסי' ויש 'הירשברג מתקדם' . . . . לדעתי, יש מקום לחשוב מחדש על הציטוטים שכללת תחת תת הסעיף 'אישיותו'. שבוע טוב, בנצי - שיחה 23:59, 20 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
שלום בנצי, 'מתקדם' זה פועל, ולא שם תואר. כלומר, הערך מתקדם (=מתפתח). מה לא בסדר בציטוטים? הם מאירים את אישיותו הנדירה. מעטים אנשים כאלה בין החוקרים. אם אני הייתי אומרת את השבחים האלה בערך זה היה מליצה והיו דורשים מקור. כשזה בא בתור ציטוט מחוקרים ידועים שהכירו אותו אישית זה בסדר. הבאתי רק קמצוץ משלל השבחים שהרעיפו עליו. רוניתש - שיחה 12:14, 21 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
הי. ראשית, ודאי ברורה כוונתך. מה לעשות, ההומור שלי מתבטא לפעמים במשחקי מלים; שימי לב לפרצוף המחייך בסוף המשפט. לגבי הציטוטים, נראה לי שאין זה מקובל, בלי קשר לשיעור קומתו של האיש, אבל אהרהר בדבר. בנצי - שיחה 20:04, 21 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
אני רק רוצה לציין שאני נהניתי מן ההומור שכנראה שמור למדעי הטבע קריצה. תומר א. - שיחה 20:15, 21 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
תודה. בנצי - שיחה 14:34, 22 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
שלום תומר, אז אולי תנסה ליהנות מן הביוגרפיה של הירשברג, ותעיין במה שכתבתי בסעיף 4.1 על אישיותו, ותחווה את דעתך על הכללת הציטוטים. אז נוכל לשקול את העניין בצוותא. אני סבורה שיש כאן עניין של פרופורציות. אם הערך מלא בפרטים ביוגרפיים שהם עובדות, אפשר לרענן את הדיון בכמה ציטוטים שנאמרו עליו. אם הרוב היה ציטוטים עליו אני מסכימה שזה לא מקובל. רוניתש - שיחה 00:23, 22 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
ואני גם מוכנה להתפשר, אוריד את הציטוט האחרון, ואז יהיה ציטוט אחד מבשן ואחד מבר, מה דעתכם? רוניתש - שיחה 00:25, 22 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
טרם התפניתי, אבל אחזיר לך תשובה. בנצי - שיחה 14:34, 22 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
אצליח להתפנות לקריאה רק בסוף השבוע. תומר א. - שיחה 15:58, 22 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
אני שמחה לבשר שסיימתי גם את סעיף פעילותו המדעית, ומחקתי את הסעיף על ספרים ופרסומים, כי הספרים רשומים כעת בסעיף פעילותו המדעית, ויש בקישורים חיצוניים הפנייה לקטלוג הממוחשב, ולכן אין צורך ברישום נפרד של הספרים. שימו לב, שמשום כך הסעיף על אישיותו הפך לסעיף 3.1. בברכה רוניתש - שיחה 00:30, 24 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

היום עדכנתי סופית את הערך. ביטלתי את סעיף אישיותו, והבלעתי שני ציטוטים בתוך סעיף 3, הדן בספר לזכרו. כעת זה נראה יותר מקובל. עיינו בערך וראו כי טוב. סוף שבוע נעים וקריאה מהנה. רוניתש - שיחה 16:58, 24 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

תודה על שני העדכונים האחרונים. אעיין בו בשבת, ביד רחבה יותר. אז ארשה לעצמי לצאת קצת מהמחילה אליה נכנסתי, במסגרת היכנסי עתה להערכת בחינות בגרות בפ-י-ז-י-ק-ה. מזל שזוהי הדיסציפלינה האהובה עלי, אחרת, הייתי יוצא מדעתי - זה נורא משעמם לבדוק ! בנצי - שיחה 17:24, 24 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

שלום בנצי, פתחתי הצבעת מחיקה על הערך. הבחנתי כעת שאתה יצרת אותו, אז אני מיידע אותך על קיום ההצבעה. בברכה, ‏odedee שיחה 17:14, 18 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

תודה, עודדי. גם מפעלם של אנשים מסוגו, בעת ההיא ונסיבותיה, ראויים לערך טוב. אולי כדאי לכלול אותו תחת ערך כולל יותר, בשם אחר. כך נראה לי יותר. אין זה נכון לדעתי, להסתפק רק במחיקה, אם יוחלט כך. ואם כבר, צריך להפעיל את אותה גישה גם כלפי יורם טרבס, שקורות חייו דומים למדי לאלה של ישראל. אני מציע לפיכך, להשהות את ההצבעה, ובינתיים, בוא עזור לי להחליט על משהו מתאים יותר, ברוח מה שכתבתי בשורה הראשונה, וגם ספר לי על הסיבות שהובילו אותך להצבעה. בברכה, בנצי - שיחה 20:45, 18 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
בהנחה ש"מפעלם של אנשים מסוגו" משוקף כראוי בערך, איני מסכים אתך: מפעל כזה אינו ראוי לערך. יש להיזהר בכתיבה על נופלים, לא סתם נוצרו הקווים המנחים למקרה זה, וערך זה אינו עומד בהם. יכול אדם להיות איש נהדר, אבל אין זה אומר שצריך לכתוב עליו ערך אנציקלופדי. אני מסכים שאת אותה גישה יש להפעיל כלפי יורם טרבס, פשוט לא ידעתי על קיום הערך הזה. ‏odedee שיחה 20:55, 18 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
דומני שדבריי לגבי מפעל וערך לא היו ברורים די הצורך. לא אמרתי שעובדת היותו נופל מצדיקה ערך. כשאתה אומר "איני מסכים אתך", אתה צריך לנקוט ג"כ בזהירות, כלומר לברר מה בדיוק לא מוסכם. אני משער שהביטוי שלי לגבי "מפעל", גרם לכך. בכל אופן, במקום לדון לגופו של אדם ספציפי, יש מקום לערך על 'ליווי שיירות', או בדומה לזה. בנצי - שיחה 21:08, 18 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
כתבת שמפעלם של אנשים מסוגו ראוי לערך טוב, אך לפי הערך, המפעל היחיד שלו שנזכר בערך הוא הכנת רשימות שלפיהן ספר ראה אור. מפעל כזה אינו מצדיק ערך. אם התכוונת לעניין השיירות, הרי שזה אינו "מפעל של אנשים מסוגו" אלא מפעל ציבורי נרחב, ולא של אנשים בודדים. על נושא זה כבר נכתב ערך - השיירות לירושלים. ‏odedee שיחה 21:19, 18 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
תודה על ההפנייה לערך המתייחס לליווי השיירות לירושלים. אעיין בו, ואראה אם הוא מקדם את הרעיון המקורי שלי בדרך כלשהי. התקופה, והלך הרוחות שליווה את תחושת הצורך ואת ארגון השיירות אז, יש בהם ייחוד. אינני יודע כרגע, כיצד לבטא את הייחוד הזה ולהמחיש אותו, והסתפקתי בביטוי שאין די בו, שלו אתה כל כך מתנגד, בדבר 'מפעלם', ואתה מתעקש להשתמש ביחס אליו במספריים פשטניות ומצמצמות. כפי שאמרתי קודם, לא התכוונתי לומר שכל 'נפילה' בקרב מצדיקה ערך, אבל גם אינני רואה לנכון להסתפק בשיוכם לקטיגוריית 'נופלים' בקרב, במובן הרגיל של המילה. אתה מנסה לגזור מסקנות על סמך הפירוש שלך למה שראוי להיכלל במשמעות של 'מפעל', פירוש שהוא מצומצם ומצמצם, לדעתי. לי הדברים אינם ברורים עד כדי כך, גם אחרי שהקדשתי מחשבה לנימוקים שלך. נותרתי תוהה. בכל זאת, יש לנו לדוגמה, ערכים על נתן אלבז, סגן עובד לדיז'נסקי ורס"ן רועי קליין, בשל הנסיבות ההירואיות המיוחדות של נפילתם. אני רואה באלה שנהרגו בליווי השיירות קבוצה לעצמה, מסיבות דומות, עקרונית. שבוע טוב, בנצי - שיחה 23:52, 20 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
שלום בנצי, ביקשת שאחווה את דעתי. קודם כול, אני די חדשה בויקיפדיה ואין לי מספיק ניסיון בקביעת רלוונטיות (וגם אין לי זכות הצבעה משום שאין לי מספיק עריכות). מתוך העיון בשני הערכים הנדונים וגם בערך של נתן אלבז אני רואה הבדל ברור. נתן אלבז לא זכה לערך בגלל הנסיבות ההרואיות של נפילתו, אלא משום שהפך לסמל, ונכתב עליו שיר. יש עניין לציבור שלא חי בתקופה זו לדעת מיהו הגיבור שעליו כתב אלתרמן. הדיון בגרינפלד ובטרבס לא משכנע, עדיין, שיש מקום לערך עליהם. אולי באמת אפשר לאחד אותם לדיון מרכזי, ואולי להפך, להפוך את הגדרתם לקצרמר? אני חושבת שעדיף שויקיפדים ותיקים יחוו את דעתם. רוניתש - שיחה 16:25, 22 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
כמו כן, אלבז, לדיז'נסקי וקליין אותרו בכבוד ובזכות בעיטורי צה"ל על גבורותם. אינני מבקש להמעיט מקורבנו של גרינפלד או מזכרו וזכר חבריו שנפלו בקרבות מלחמת העצמאות, אך יש מן ההבדל. אם אנו יוצאים מנקודת הנחה שאנו לא מבקשים לכתוב על כל הנופלים באשר הם, או אפילו לא על כל הנופלים בפעילות מבצעית - הרי שאז עלינו למתוח גבול מסוים, משהו שיהיה ניתן למדוד גם באמצעים אמפירים. אם לא יהיה ניתן למדוד באמצעים אמפירים, אז הרי זה עניין של זמן עד שנמעוד ומשיקולים שאינם אובייקטיבים יהיה לנו ערך על אחד ולא על אחר, על אף שהשניים בעלי "זכות" דומה לערך. זהר דרוקמן - I♥Wiki22:22, 22 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
תודה על תשובתך. אבל אני ממש מצר על החזרות וההיגדים המילוליים שהיו יכולים להיחסך, אילו שמת לב לדגשים שניסיתי להעביר, ואשר, להערכתי, מצביעים על הקבלה, מכמה סיבות. ראשית, לא מדובר על נופלים, בתור שכאלה. גם לא על נופלי מלחמת העצמאות; לא היבנתי למה אתה אומר זאת - זה הרי משטח את כל מה שניסיתי לומר עד כה. הדגשתי את ייחודם של אלה שנפלו בליווי השיירות לירושלים, במקרה זה, שני סטודנטים לפיזיקה, שחזרו מהבית אל הרצאותיו של פרופ' יואל רקח, ואת דרכם עשו לא בניחותא, ולא בהמתנה לימים טובים יותר, אלא מתוך הכרה בצורך העליון לקיים את השיירות האלה, ויהי מה. אני מנסה להעביר את הייחוד שבמסירותם, השונה מקרב רגיל. אחד מהם, פוצץ את המשוריין שאותו ליווה, עליו ועל יושביו, ביודעו שהמשוריין עומד ליפול בידי הפורעים, והקרב אבוד. אז לא נתנו אותות. אז מה ? חשובה המהות, ולא הפורמליות. מאחר ופנית אליי כאן, אני מבקש להסיר כל שמץ של התעקשות גרידא. ממש לא. אתה צודק לחלוטין בעניין הצבת קווים תוחמים, והחשש לסחף. אינני חדש בעסק, כידוע לך, וגם אני מחזיק בסרגל הזה. לכן, סביר להניח שנתתי את דעתי על כך. אבל נסה לראות את ההצדקה שאני רואה בקיומו של ערך זה ושל חברו. אולי צריך לשנות ולשפר, אבל לא למחוק. תודה שוב, בנצי - שיחה 00:06, 23 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

נשלח. תומר א. - שיחה 19:20, 23 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

תודה. עניתי לך און-סייט. בנצי - שיחה 21:58, 23 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
תודה. תומר א. - שיחה 22:21, 23 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

חתימות חתימות[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי. ראיתי שכבר פנו אליך בעבר בעניין. אינני מבין מדוע אתה מתעקש (בד"כ בטון נוזפני) שכל האלמונים יחתמו בהכה את המומחה. ראשית - זה לא מצוין במעלה הדף, ושנית - זו דרישה מיותרת (כתובת IP לא מוסיפה מידע למשיבים). ירוןשיחה 22:52, 25 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

אם ראית את הפניה אליי, ראית גם את תשובתי המנומקת שם. למה אתה בוחר להתעלם ממנה ? אראה לי איפה מצאת טון 'נוזפני'. אני מקפיד לשמור על טון ענייני בלבד. באשר ל"ראשית" - זה כן מצויין, אלא אם כן מדיניות זו שונתה בינתיים. ובאשר ל"שנית", הדרישה מיותרת לדעתך, לא לדעתי, ואני מחזיר אותך להתייחסותי הקודמת לעניין זה. וגם, אינני בדעת יחיד בעניין זה. ולבסוף, אני פועל בכמה פורומים מדעיים, ומלבד כאן, מעולם לא נתקלתי בתופעה הבלתי מנומסת המשונה הזו. תגובתך ותגובת קודמתך, מעודדות את התופעה. ובעניין אחר, אני מקווה שראית את תשובתי בעניין קיטוב מטענים ב'הכה', בהמשך לשאלתך; אני לא רק מעיר. בנצי - שיחה 23:05, 25 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
כשקראתי אז, לא ראיתי תגובה - כנראה הזדמנתי בין לבין. האמירה "הקפד לחתום.. כנדרש" היא בעלת טון נוזפני ולא נעים. הנוהל כנראה השתנה (לא מצאתי בעצמי את הדרישה הזו במעלה הדף), ולכן הציון "כנדרש" אינו מגובה - זוהי דרישתך האישית. גם אני אינני בדעת יחיד בעניין זה, כפי שאתה יודע. ולבסוף, אינך מחנכם של האלמונים ששואלים שאלות. רצונך לענות לא צריך להיות שזור בחינוכם לחתום בסוף דברים. ראיתי את התשובה, טרם הבנתי אותה (בקריאה ראשונית; ומפאת קוצר זמן, טרם ניסיתי ממש). ירוןשיחה 23:14, 25 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
אתה משרבב חינוך שלא לצורך. כל אינטראקציה במרחב הבינאישי מתבטאת ב'חינוך' כזה או אחר, או במלים אחרות - הסתגלות הדדית. בנצי - שיחה 23:21, 25 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
ברשותכם, אוסיף את הערתי. כמדומני שאירע לי כך בויקיפדיה הערבית, שלאחר שהזנתי הערה בדף שיחה שבמרחב הערכים ללא שחתמתי, לאחר הלחיצה על "שמירה" הופיעה אזהרה שעלי לחתום. ייתכן וזיכרוני משטה בי, (ולשחזר זאת - ללא השחתה - אין באפשרותי כרגע, ובבדיקתי במרחבים שאינם ערכים - אין את אזהרה זו). אולם סבורני שניתן ליצור משהו מותאם במיוחד לדף הכה שינחה אנונימיים ו/או משתמשים חדשים את כללי השיח בתמציות תוך בקרה על שהקלט יוזן כנדרש. המידתיות שבה מוצגים שאלות בצורה עילגת, ללא סדר או הזחה, וללא הגינונים הרגילים והמקובלים, עלולים להשפיע לחלוטין על אופיו ועל יחידיותו של דף זה. היש לך עוד פלטפורמה ברשת שניתן לשאול ולשוח בה כשווה בן שווים פרופסורים למתמטיקה, דוקטורים לפיזיקה, בלשנים, בקיאים בשפות, ביולוגים, מומחים לבוטניקה, זואולוגיה ועוד? הנראה למאן דהוא שהם ימשיכו לפקוד דף זה באותה המתכונת אם יכוסו פניו חרולים וקימשונים? ואף אם הייתה זו הרגשה סובייקטיבית של בנצי בלבד, התוכל להעלות בדעתך את דף ההכה ללא תשובותיו המושקעות, הרהוטות והענייניות? מה עוד, שכפי שאמרתי נראה ששאיפה זו היא מן הסתם נחלת הכלל גם אם הם אינם שמים לב לזאת במודע בשעה זו שבה האיזון עדיין נשמר - בין היתר בגלל עקביותו ללא סייג של בנצי. (הרשיתי לעצמי להיכנס בדברים, משום ששמתי לב שלשואלים נדמה היה שיש כאן קפדנות שאינה במקומה, ואילו לעניות דעתי יש חשיבות יתירה לגינונים בדף זה. כמובן שסקריפט טכני הניתן ככל הנראה ליצירה בקלות, יפתור זאת באופן היותר טוב, שכן לא ייצטרכו אז ליד אדם שתשגיח בהם שוב ושוב). בברכה. Rex - שיחה 00:55, 26 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
בנצי, לא ראיתי שהגבת לדברי פה, אולי לא ראית אותם עדיין. אם כבר חתימה, עדיף שיחתמו "איציק" (חלק אכן עושים זאת) ולא ארבע טילדות שינפיקו IP כזה או אחר (הרי רוב השואלים ממילא לא שמעו על ארבע הטילדות). מתן המענה לשאלות הוא מבורך, אבל חבל, ומיותר, לשלב בו טון גוער. השואלים אינם חלק מהקהילה, ואין חשיבות לחתימתם. ‏odedee שיחה 01:09, 26 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
כן, מה-20 במאי. מתנצל, כנראה איכשהו שכחתי אותך. גם עתה לא עניתי לך מי יודע מה בזמן. הייתי עסוק מדי עם הערכת בחינות בגרות בפיזיקה בעיקר, משימה שהסתיימה עתה. אתה צודק בכך שאין משהו מקודש ב-IP דווקא, ואני משער שברור לך שלא זו כוונתי. נהגתי לציין את זאת, מאחר והנוהל דרש זאת, ובהיעדר החובה להזדהות. זוהי הסיבה הטכנית-פורמלית. ועתה, מהותית יותר. לא מתאים לי טון גוער, ואני לא חושב שיש בנמצא כזה. יתכן ונימה לקונית ועניינית מדי נראית נוזפנית. אני משער שזה המצב. הראה לי בבקשה, דוגמה או שתיים. טוב לדעת איך הדברים נראים בעיניי אחרים, כדי לתחום טוב יותר בין האובייקטיבי לבין הסובייקטיבי, או בשפת העם: "לא מספיק להיות צודק, צריך להיות גם חכם". ובאשר לאתיקט: לא נראה תקין לנהל פורום, מכל סוג שהוא, שבו הפונים לא מזדהים, ולו רק מטעמי נימוס. אני מניח שקראת את מה שכתב כאן Rex, וכנראה שבאופן כללי גם אתה מסכים שפונים יכבדו את הפורום ואת הפניות שלהם, כפי שמתבטא בדוגמת ה"איציק" שלך, המקובלת עלי לחלוטין. השאלה היא איך מנחילים זאת כהלכה ? לחלק מאיתנו, המשיבים כאן, פשוט לא איכפת כל כך. אילו היינו עקביים יותר, התופעה היתה נעלמת, פחות או יותר. בנצי - שיחה 12:31, 7 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]
כפי שכתבתי, בדף הספציפי הזה מעולם לא הייתה דרישה לחתום. זו דרישה בדפי השיחה, מוויקיפדים, אבל לא מאלמונים ב"הכה את המומחה". אני לא חושב שאילו היינו עקביים, התופעה הייתה נעלמת, שכן השואלים בדף אינם חבורה מצומצמת אלא מציצים-לרגע. כפי שכתבתי, אני מסכים אתך שחתימה היא עניין של נימוס בסיסי, אבל נימוס יש לתת, ולא לבקש. לכן מיותר לדעתי לכתוב "נא חתום, כנדרש". אני אבדוק אם ניתן לבנות חלון שאילתות שבו יהיה מקום מובנה לשם השואל (ויקיפד יוכל לכתוב שם ארבע טילדות), בדומה לחלונות טוקבק. ‏odedee שיחה 13:29, 9 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]
לגבי חתימה דווקא, כבר עניתי לך. אינני מתעקש עליה. לגבי פניה מנומסת, טוב כאן אנו חלוקים מעט. התייחסתי לזה קצת יותר בהרחבה במהלך פתיל הדיון הזה, קודם. הנימוס אינו בא לבד, וגם למשיב יש אמירה, ובכלל גם אי אמירה היא סוג של אמירה. לגופו של עניין, הצעתך האחרונה בהקשר זה, נראית לי רעיון מעולה, מה שהופך את כל הדיון הזה לפרוגרסיבי. Rex התייחס לאפשרות דומה קודם, ואם אתה מוצא לנכון, כדאי לשמוע גם אותו. בנצי - שיחה 15:01, 9 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]

יורם טרבס[עריכת קוד מקור]

ראיתי שרצית, אז להלן התוכן שנמחק, ע"מ שתוכל להעביר לזוכרימפדיה. לילה טוב, אביעדוסשיחה 01:21, 26 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

תודה, אביעד. מתנצל על תגובתי המאוחרת. הייתי עסוק מדי בימים האחרונים. איך יוצרים טקסט נסתר כמו שיצרת כאן ? בנצי - שיחה 12:12, 7 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]
"הערה מוסתרת"; עד לא מזמן זה נכלל בכפתורי העריכה (אבל עכשיו - אצלי לפחות - כבר לא). אפשר גם בלי כפתור, כך: <!-- הערה מוסתרת --> אביעדוסשיחה 14:21, 7 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]

בנצי, אתה מעיר שוב ושוב, וזה בכל זאת נמשך. מדובר באלמונים. הם לא הכירו, לא מכירים ולא יכירו את נהלי החתימה שלנו. אתה צודק שיש להציב תבנית אלמ אחרי כל משפט שלהם, כדי להבחין - אבל ההערות המפורשות בסגנון "עליך לחתום בסוף דבריך כנהוג" לא יועילו. הם לא יחתמו. אדם נבושיחה 22:38, 9 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]

שלום, אדם. גם לי זה נמאס. א. לא עושים עם זה כלום. ב. ממשיכים לגעור בי בטון מתנשא ושיפוטי, תוך התעלמות מהטיעונים שהצגתי, כאילו על פניו אין להם משקל. "אתה מעיר שוב ושוב, וזה בכל זאת נמשך", אתה אומר. מה פשר הטון הפסקני והשיפוטי הזה ? מותר גם לפרגן, במקום לומר "כולה שלי". אני שולח אותך לשיחה הקודמת, בעיקר עם עודדי, בעניין זה, הודעה או שתיים מעל. נא קרא את הנאמר. בהמשך לשיחה איתו, הפסקתי להעיר על כך בגוף תגובותיי, בתקווה שנמצא דרך אחרת' והסתפקתי בתבנית הודעה פורמלית. גם אם זה לא נראה לך, לפחות התייחס לשינוי. שינוי מלמד דווקא על שימת לב לקולות אחרים, ולא על התעקשות סתמית. ואם כבר, חשוב בעצמך על דרך בונה יותר לפתור את הבעיה, במקום רק לשלול את הקיים. שים לב למשל, לשאלה בנושא כינוי לנהג טנק שם. ישנם שם חמש התייחסויות מחמישה משתמשים שונים, וכולם מזוהים. ומי לא ? רק השואל, פעמיים. האין זה צורם בעיניך ? בעיניי כן. אז נכון שהשואל אינו צריך לחתום אם אינו משתמש, אבל בוא נחשוב הלאה, ברוח הצעתו של עודדי בתגובתו האחרונה אליי, כאן. לילה טוב, בנצי - שיחה 23:15, 9 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]

ציטופלזמה[עריכת קוד מקור]

הי, בנצי, וברוך השב. קורסון מבוא מזורז לביולוגיה של התא שעברתי בשבועיים האחרונים התקיל אותי במרחב ערכים חדש בויקיפדיה. אמנם זוטות, אולם גם זוטות זקוקים לתיקון. כמו אי אחידות בהגדרת ה"אברונים" (כמו בתבנית:אברוני התא ובהגדרה שבכל ערך וערך). ושאלה יותר קונקרטית: בערך ציטופלזמה מצוין כי הוא קיים בכל תא איקריוטי. האומנם לתכולת תא פרוקריוטי אין קוראים ציטופלזמה? Rex - שיחה 12:45, 25 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]

הי, ושבת שלום. אכן, נעדרתי לזמן מה בשל כמה מחוייבויות, מעניינות יותר או פחות. המלאכה לא הסתיימה, אבל גיחה מדי פעם, אל מחוץ למים, 'לקחת אויר'. לא היבנתי מה אתה שואל בחלקה הראשון של פנייתך, וגם מה למהירות האור ולעיקר שאלתך ? ולגופה של שאלתך: אכן פנים התא של יצורים חד-תאיים אינו מכונה ציטופלזמה, משום ששתי התכולות שונות לחלוטין זו מזו. פנים תא פרוקריוטי נעדר גרעין, ומרבית האברונים המצויים בפנימו של תא אקריוטי, כמו רטיקולום אנדופלזמטי, אברון גולג'י, ליזוזומים, פרוקסיזומים, ומיטוכונדריה (ברוב המקרים). מאחר ולמינוח יש משמעות פונקציונלית-תאית, ברור השוני. שבוע טוב, בנצי - שיחה 18:59, 25 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]
בחלק הראשון של שאלתי ציינתי שקיימת אי אחידות בהגדרת "אברונים" הן בתבנית (חלולית וריבוזום) והן בגוף הערכים (למשל, תא#אברונים בשורה האחרונה של הפסקה מצויין שגולג'י הנו גופיף ולא אברון. כמו כן בערך רשתית תוך-פלזמית מצויין שמחמת גודלה אינה קרויה אברון). את הקישור לפנייה מדף ההכה צירפתי, משום שהיא נותרה שלושה ימים ללא מענה. ראה תגובתי שם. ולגוף שאלתי. כיצד מכונה תכולת תא פרוקיריוטי? (אני מניח שהנוזל מכונה ציטוזול). Rex - שיחה 19:44, 25 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]
ובקשה נוספת. התוכל לבדוק את עריכתי הבאה ? (הן מבחינה תוכנית והן מבחינה דקדוקית (פיסוק)). בברכה. Rex - שיחה 02:04, 31 ביולי 2009 (IDT)[תגובה]
באיחור מה, מקווה שלא יותר מדי. אתה מתכוון לערך כולו, או לשינוי שביצעת ? ראיתי שכמה כותבים מעורבים בערך. בנצי - שיחה 15:40, 10 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
אכן, בקשתי לבדיקת העריכה בוצעה על ידי ברק שושני... שכחתי לעדכן. Rex - שיחה 20:36, 10 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]

דף השיחה שלי[עריכת קוד מקור]

האם ראית את תגובתי שם? תומר א. - שיחה 10:16, 10 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]

אתה מתכוון לתגובתך לפנייה שלי מ-7.8, בדף השיחה שלך ? עוד לא הספקתי, וזה כולל התייחסות מתוכננת למה שהעלה עמנואל, בהמשך לדיון שם, בנושא השני. הוא לא שם לב למהלך הדיון שם, ולא לרקעו של השואל (שהספיק להעלות עוד שתי שאלות מעניינות), ולכך שאין סיכוי שהשואל ידע על דיפולים חשמליים שהוא מציין שם, למשל. בנצי - שיחה 15:34, 10 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
רוב תשובתי דווקא עוסקת בנושא הזהות היהודית שהתפתח בהכה. תומר א. - שיחה 15:41, 10 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]

יומא טבא לרבנן...[עריכת קוד מקור]

ראה תבנית:הודעת עריכה/דף/ויקיפדיה:הכה את המומחה אשר תופיע מהיום בכל עריכה של דף ההכה. הקרדיט כמובן למשתמש:Yonidebest שביצע זאת רגע כמימרא --Rex - שיחה 21:03, 25 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]

סימנים ראשונים לדיסלקציה..., אגב, הבטחת לי פעם משהו... שבת שלום! Rex - שיחה 17:06, 29 בינואר 2010 (IST) [תגובה]

לינק לתמונה[עריכת קוד מקור]

הלינק לפרמט. טוקיוני 17:25, 31 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]

ממתי אפשר להעלות PDF? תומר א. - שיחה 17:28, 31 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]
עכשיו אתה נזכר ? . כבר שעתיים שאני מתחבט בשאלה לאן נעלם הקובץ שהיה אמור לעלות, ולהימצא בויקישיתוף'. אני משער שזוהי הסיבה. בנצי - שיחה 18:29, 31 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]

ככה להשאיר בקשה ולעזוב? MT0 - שיחה 18:33, 3 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

אופס, חייב מזכירה צמודה. בלהט העריכה לגמרי שכחתי את הבקשה, שאותה כתב יוני טוקר, בשמי. סקיפט אאוט אוף מיי מיינד. אבל לא מאוחר לתקן, לאחר שאשוב מחופשה קצרה. שבת שלום, בנצי - שיחה 23:58, 3 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

שלום בנצי,

אנא עקוב אחר הלינק למעלה בשביל לקבל פרטים על כנס הסיום של התחרות. היינו שמחים אם תוכל לעדכן אותנו האם אתה מתכוון להגיע לכנס הסיום, וכן האם היית מעוניין להרצות (על הערך אותו כתבת עבור התחרות) בו. טוקיוני 15:19, 13 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

שלום, שלום. תודה על העדכון, ואני מקווה שקיבלת את הודעתי (במייל או בדף השיחה שלך, אינני זוכר) מלפני כשבועיים, כי לא ראיתי את תגובתך. בכל אופן, בהמשך למה שכתבתי לך, בדעתי להשלים את העלאת שני הערכים האחרים, הנמצאים על סף סיום עריכתם ('תחרות, זה לא הכל'). אגב, לא הייתי בארץ בשבוע שעבר, במסגרת טיול הדרכה בקניונים המופלאים של אזור מואב, בעיקר. טיול זה, ועוד אחרים שיבואו, יניבו ערכים והרחבות לערכים קיימים, בנושא זה ובנושאים נושקים אחרים. כל אלה נראים חסרים למדי. לענייננו, רשמתי לפני את 24.9, ואמתין ללו"ז מפורט יותר. אשמח גם לדבר על הערך שהעלאתי, אם כי לדעתי, ראוי שתינתן קדימות לערכים הזוכים. באופן המזדמן המתקבל באופן המוצע, יכול להיווצר מצב שידברו על ערכים לא זוכים, וערכים זוכים לא יזכו לכך. נדמה לי גם, שכותב היודע שזכה, ייענה אחרת לבקשה שיציג את הערך שכתב. הדבר גם יתן נופך קוהרנטי ומוצלח יותר לערב המתוכנן. בנצי - שיחה 09:27, 15 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
אנחנו לא מגלים את הזוכים בתחרות, ויותר מזה אנחנו עורכים עכשיו את הכנס עוד לפני שהשופטים קבעו את הזוכים בתחרות. ההרצאות הם על בסיס מי שמעוניין. אם אתה מעוניין לעשות הרצאה של 5-10 דקות (לא יותר) תודיע לי. תודה! הטיולים לירדן נשמעים מדליקים, אני מקנא מאוד! טוקיוני 09:39, 15 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]
היבנתי זאת, הרי זה נכתב בדף אליו הפנית אותי. אמרתי את דעתי ונימוקיה בצידה, ובעיקר שיפור המעמד. כדאי לחשוב על דרך שתאפשר לאכול מן העוגה וגם להשאיר אותה שלמה, לפחות להבא. כבר הישבתי לך קודם, שאני מוכן להכין הרצאה בת כמה דקות. האם יש מקום להקדיש בה כמה מלים גם לגבי התמונה אותה שיתפתי בתחרות 'התמונה הטובה' ? שנה טובה ומלומדת, לך ולאנשי הפיזיקה באשר הם, בנצי - שיחה 16:11, 16 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

תוכל לעזור לי בערך מצפן ולהוסיף פיסקה העוסקת בשימושיו בפיזיקה? יםשיחה • י"א בתשרי ה'תש"ע • 18:28, 28 בספטמבר 2009 (IST)[תגובה]

בשמחה. אבל כדאי שתכתוב לי על רעיונות ספציפיים משלך, אם ישנם, וגם כדאי שתציץ קודם בערך המורחב נטיה מגנטית. חג סוכות שמח, בנצי - שיחה 13:48, 1 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

פיזיוויקי ביולוגיה[עריכת קוד מקור]

כשנפגשנו אמרת שיש לך מועמד לנושא ואמרת שנדבר בנפרד, התשלח לי אימייל בנושא? תומר א. - שיחה 20:01, 1 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

  • נראה לי ביו-וויקי מתאים יותר, מסיבות מובנות.
  • כן, חיכיתי לך. אכן, המועמד שאני מדבר עליו ניחן בכישורים הדרושים ואף יותר מכך, מהיכרות אישית. אינני יודע אם יהיה מוכן היום לקחת על עצמו את העניין. נדבר בדוא"ל. בינתיים, חג שמח, בנצי - שיחה 09:59, 2 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

תיקון קל: חן-חן[עריכת קוד מקור]

ולא חן, חן. ואפילו, לפעמים, בלי המקף. חג שמח חיוך אדום אדם נבושיחה 12:20, 4 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

תודה על התיקון, למרות שאינו לגמרי מדוייק. אתה צודק לגבי הפסיק הראשון, אבל המקף איננו הכרחי, ואפשר גם חן חן. שבת שלום, בנצי - שיחה 11:31, 17 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

סדנה לגרפיקה[עריכת קוד מקור]

אנא ממך, בקשתך מתיישנת. MT0 - שיחה 20:30, 6 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

מאחר ולא ראיתי את 'בקשתי', מה בדיוק אני אמור לעשות ? איפה ? תודה, בנצי - שיחה 21:13, 6 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
בטח שראיתי. אני מחכה לתגובתך הרבה זמן - כתוב שם: אם תכתוב לי את מה שכתוב שם (הנוסחאות) כדי שאני אוכל לעשות העתק/הדבק, אז אפשר לעשות מזה איור. MT0 - שיחה 00:20, 8 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
קרא היטב את מה שכתבתי: אני לא ראיתי. כבר כתבתי לך שאת הבקשה שלח בזמנו טוקיוני, בשמי. עכשיו אני חוזר לבקשתי הקודמת. תודה, בנצי - שיחה 19:17, 8 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

הממ..בכל מקרה, אשמח אם תספק את הנוסחאות שם כדי שנוכל לעשות העתק/הדבק. אם אתה לא יכול, תפנה את עוזי או את טוקיוני שיכתבו שם את הנוסחאות להעתקה. תודה, MT0 - שיחה 21:49, 10 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

מצאתי דרך לכתוב את האותיות והמספרים בצורה מתמטית. שמתי תבנית 'בעבודה' על הבקשה. כשאסיים אודיע לך ותאשר לי לארכב את הבקשה (כי בכל זאת, אתה יצרת את הבקשה) תודה רבה :-) MT0 - שיחה 21:53, 10 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
טיפלתי בבקשה. אפשר לארכב?..MT0 - שיחה 01:32, 11 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

עמידה במים[עריכת קוד מקור]

שלום, בקשר לשאלתך בנושא, פנה למשתמש:BASWIM, הוא מתמצא בשחיה ואולי יוכל לסייע. שבת שלום.אודי - שיחה 14:22, 30 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

תודה ! אעשה זאת. שבת שלום גם לך, בנצי - שיחה 15:07, 30 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

שלום בנצי. האם משמעות השינוי שעשית היא שאף אחד מיתר תת-המינים של הטיגריס לא גדול יותר מהאריה? ירוןשיחה 19:31, 12 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]

נכון, ואני מדבר על תת המינים הקיימים היום, אם כי הקביעה לגבי תת המין הבנגלי איננה אחידה, והממוצע משתנה בין אוכלוסיות. ובעקבות שאלתך, שתי הערות: א. אני מדבר על הזכרים. לגבי נקבות - ככל הידוע לי, הטיגריסית גדולה מהלביאה. ב. גם לאריה יש שני תת מינים, אם כי ההבדלים בין השניים קטנים, יחסית. בנצי - שיחה 20:31, 12 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]

מחשביםויקי[עריכת קוד מקור]

בזמנך הפנוי, אשמח אם תעיף מבט כאן. תומר א. - שיחה 01:33, 13 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]

מי זהר נקראים גם "מי זוהר". Shahar - שיחה 21:09, 7 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

ערב טוב לך. מעניין איך עלית על השינוי שביצעתי, כמעט בזמן אמיתי. אני יודע שזְהֵר, מקורו בערבית, וכך הוא נהגה. אברר את משמעות המונח, ואדע אם שני המונחים אכן קשורים, או שהקשר ביניהם הוא צלילי בלבד. בנצי - שיחה 23:46, 7 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
בנצי שלום. אני שמעתי שבעברית זה נקרא "מי זוהר" אבל אל תיקח אותי ברצינות. הוספתי את המילה הזאת לערך והוא נימחק. תודה !. Shahar - שיחה 21:54, 9 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
רבותי, אהמ אהמ. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!22:08, 27 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
אין למונח זה, הנהגה כפי שציינתי לעיל, למונח זוהר בעברית, לא בצליל ולא במשמעות. מקור המונח הוא, כאמור, בערבית, ומשמעותו 'פריחת' הדרים (אינני בטוח לגבי הדרים דווקא, אם כי כך הוא מכונה בתרגום לאנגלית). בנצי - שיחה 14:53, 28 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

הכה את המומחה[עריכת קוד מקור]

ראשית, ח"ח אל תרומתך הגדולה במדור. שנית, אל תתרגש מזה שאנומימים שוכחים לחתום, הם לא מכירים את הכללים ולא יודעים על 4 טילדות או על {{אלמ}} - ולרוב גם אם הם חותמים אתה מקבל כתובת IP שלא אומרת שום דבר. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 17:18, 27 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

באמת מזמן לא ניהלנו את השיחה הזאת . תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 22:07, 27 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
שלום, גותי. קצת הקדמת אותי, אם כי כוונתי היתה לפנות אליך בנושא משותף אחר לשנינו, מלבד פיזיקה. אני מתכוון לצילומי טבע. לגופו של עניין, אכן, הגיע הזמן לחשוב על משהו יצירתי יותר, ברוח מה שהוצע בזמנו, למשל ע"י Rex. אין די בעמידה מייתרת מהצד, והנימוקים עומדים בזכות עצמם, ולא אחזור עליהם שוב, כאן. זהו הפורום היחידי של שואלים ומשיבים שאני מכיר ופועל בו, שקיימת בו נורמה גורפת של אנונימיות. בנצי - שיחה 15:01, 28 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

אתה במכון בימי ראשון?[עריכת קוד מקור]

למה לא אמרת כלום? היום במקרה התבטל לי שיעור אבל בכללי אני שם בשעות האלה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:40, 7 בפברואר 2010 (IST)[תגובה]

כבר כארבעה חודשים מאז פנייתך, ולא עניתי לזה. ממש לא בסדר מצידי, ואני מתנצל. אתה עדיין מסתובב במכון ? שבת שלום, בנצי - שיחה 13:25, 21 במאי 2010 (IDT)[תגובה]
אני עדיין מסתובב במכון אבל לא בימי ראשון. לא נעלבתי שלא ענית, אבל קצת דאגתי שנעלמת. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 21:42, 15 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]

ארגז חול וקטגוריות[עריכת קוד מקור]

היי, הדף הזה שלך מופיע בכמה קטגוריות... תוכל בבקשה להוריד את הקטלוג ממנו עד שאתה מסיים איתו ? יום טוב, ‏Jacobs‏ • שיחה (21.05.2010 - 11:38)

א. באיזה קטיגוריות הוא מופיע ? זה אמור להיות ארגז חול בדף המשתמש שלי, ותו לא. ב. לאיזה קטלוג אתה מתכוון ? שבת שלום, בנצי - שיחה 13:23, 21 במאי 2010 (IDT)[תגובה]
אם תסתכל בערך למטה, לפני הקישורים לויקיפדיות אחרות, יש כמה שמות קטגוריות, כמו אלה: קטגוריה:גלים, קטגוריה:פיזיקה אטומית, קטגוריה:פיזיקה גרעינית, קטגוריה:פיזיקת חלקיקים, קטגוריה:אופטיקה. זה מה שאחראי על הכנסת הערך לקטגוריות האלה. כל עוד זה בארגז חול, זה מפריע. זה הקטלוג שהתכוונתי אליו. ‏Jacobs‏ • שיחה (21.05.2010 - 19:00)
היבנתי. תודה. בנצי - שיחה 19:04, 21 במאי 2010 (IDT)[תגובה]

מיכאליס מנטן[עריכת קוד מקור]

שלום, אני האלמוני ששאל את השאלה בהכה את המומחה. קראתי את הערך ואת התשובות שאחרים נתנו, אבל זה עדיין לא מובן לי..אני אשמח אם תוכל להגיב. תודה מראש. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

סליחה על התגובה המאוחרת. איכשהו פיספסתי אותך. השאלה עדיין אקטואלית לך ? בנצי - שיחה 19:09, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

אנא העלה את הערך מחדש[עריכת קוד מקור]

תודה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 23:23, 7 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

שלום! ראיתי שפתחת את הערכים הללו עם תבנית 'בעבודה' ותו לא. לטעמי, אין טעם להכחיל ערך רק בשביל להציב בו תבנית עבודה. אם רצונך לעבוד על הערכים, תוכל לעשות זאת בארגזי חול, ולהעביר את הערך בסיום העבודה למרחב הערכים. ערך שיש בו רק תבנית 'בעבודה' נראה רע מאוד לעיני הקורא המזדמן. Shefshef : השיחה והחזון 15:08, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

קודם כל, שלום. אני מודע למה שאתה אומר, וההתפרצות היא לדלת פתוחה. יש לכך סיבה, ואם תשאל, אולי גם אומר. בכל אופן, כל השלושה אמורים להיות מטופלים אינטנסיבית בימים הקרובים, ובמידה מסוימת, אף בשעות הקרובות, במקביל לעיסוקים אחרים. לשם כך הוגדר פרק זמן של שבוע למסגרת 'עבודה', וגיחה לארוחת צהריים או לישיבה אינם מצב של קבע. קצת סבלנות, לא תמיד תגובה מיידית היא תחליף לכך, ביחוד כשמכירים את הנפשות הפועלות. ואם כבר, ולמרות שהנך צעיר ממני, האם אתה מכיר את הראשון מבין השלושה ? או ידוע לך על מקור בנוגע אליו ? הדבר היחידי שקושר אותי למשהו בנוגע אליו, מלבד סדרת ספרי הלימוד שחיבר, היא היותו איש סגל הטכניון בשנום ה-60, או בסביבה; בדעתי בינתיים, לבדוק מול הטכניון. בנצי - שיחה 15:36, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
מדוע לא בארגז חול? כך אני נוהג בערכי, והקוראים אינם מוטרדים בערכים שהינם תבניות, או בכאלה שאינם גמורים. ולשאלתך - אינני מכיר אף אחד מהם. Shefshef : השיחה והחזון 16:04, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
אתה לא מקשיב. כך אני נוהג עפי"ר. הפעם זה היה חריג, ולא בלי סיבה. גם את זה אמרתי. אין מדובר ב'שיטה'. והתכוונתי לראשון מביניהם בלבד, אבל בינתיים, השיב לי עוזי, להלן. בנצי - שיחה 19:17, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
מצאתי את המקור הזה: [1]. עוזי ו. - שיחה 16:38, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
תודה, עוזי. ממש תודה. ביקרתי באתר הטכניון, בניסיון למצוא מין דף זיכרון שכזה, אבל לא מצאתי. כנראה שלא התאמצתי מספיק. לאיזה תפריט ניגשת ? בנצי - שיחה 19:17, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
רימיתי: כתבתי בחלון החיפוש של Google את השם "מרדכי לינדמן", וזה היה הקישור הראשון שהופיע... עוזי ו. - שיחה 22:35, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

ערכים בעבודה[עריכת קוד מקור]

אנא, תכניס לפחות פתיח קצר יחד עם התבנית. כך הקורא לא יגיע לערך ויראה... תבנית. גם אם זה לדקות ספורות, זה לא טוב. ויקיפד ~ אהמ ~ בית המשפטים העליון 15:55, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

The all of the three are being treated, at this very momemt. ובעברית, נא לא לתת ביס כשזה יוצא מהתנור, כל שכן, כשזה בפנים. תודה, בנצי - שיחה 19:13, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
הסברתי את בקשתי. לא חייב. ויקיפד ~ אהמ ~ בית המשפטים העליון 19:14, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
הבקשה היתה ברורה לגמרי, ובאותה מידה גם מקובלת. היתה לכך סיבה, מקומית. מרוב מאמץ להסביר, כבר לא היה שווה. בנצי - שיחה 19:20, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
אל תתאמץ. תתנשף, תשתה כוס מים (...It's very hot) תירגע ותחייך קריצה. אני מעריך אותך . ויקיפד ~ אהמ ~ בית המשפטים העליון 19:24, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
יש לי בקבוק מי סודה לידי. זה אמנם, פחות מים בנפח נתון, אבל 'עושה את העבודה'. תודה על הפירגון המודרך, בנצי - שיחה 19:55, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

בהצלחה! וכמובן שאשמח לעזור במה שאוכל. דקישיחהלא רק בז'... 13:32, 1 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

בחירת ערכים בתחרות[עריכת קוד מקור]

שלום לך בנצי. אני, מתניה ודוד שי, השופטים בבית הראשון של תחרות הכתיבה השביעית, מבקשים להזכיר לך שמועד הגשת הערכים לשיפוט מתקרב. לפי סעיף 4 בתקנון התחרות "כל משתמש רשאי להציע עצמו כמשתתף בכתיבתם של עד שלושה ערכים בתחרות" ולכן מתוך כל הערכים שרשמת, עליך לבחור את שלושת הערכים שברצונך שישתתפו בתחרות לפני תאריך הגשת הגרסאות הסופיות לשיפוט, 29 באוגוסט 2010 (שעה 12 בצהריים), ולהסיר את שאר הערכים מהרשימה. בהצלחה ושבת שלום! שמעון ~ שיחה ~ העם דורש פיזיקה! 15:34, 20 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

תודה על עדכונך. לא שמתי לב לכך קודם (פרט זה חמק ממני), וחבל. הייתי מחלק את העבודה ללפני ואחרי, ולהתמקד יותר. אשקול את הערכים השונים, מאחר וכולם כבר בתנור, בדרגת אפיה כזו או אחרת. אני משער שבין השלושה יהיו מוקד (אופטיקה) ואברציה כרומטית (הראשון בוודאות), אבל ארצה לשקול בתשומת לב. אגב, הלוואי והעם היה דורש פיזיקה. הרבה דברים היו נראים אחרת במקומותינו, כולל תנועה על הכבישים (סתם הערה מתבקשת, מתוך הזדהות ספקנית). בנצי - שיחה 19:07, 23 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]
אהח... הייתי לא מזמן בטיול חינוכי לדרום לכבוד מטר הפרסאידים בתור מדריך ביחד עם כמה קבוצות תלמידים. אחת מהן הייתה קבוצה של תלמידי תיכון שלומדים תכנות. אין להם כל נגיעה לפיזיקה, ולמרות זאת המטירו עלי שאלות שעילהן נהניתי לענות. אז אולי יש עתיד – להנגיש את הפיזיקה לאנשים דרך הכיף, כמו אסטרונומיה, יעשה טוב. שמעון ~ שיחה ~ העם דורש פיזיקה! 20:12, 23 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]
מסכים לגמרי, וזוהי גם דרכי. אכן, תצפיות אסטרונומיות הן אחת הדרכים הטובות ביותר לעורר סקרנות. שהרי כוכבים רואים ואלקטרונים לא רואים, והפיזיקה קושרת ביניהן. במה אתה עוסק ? הוראה / הדרכה ? מחקר ? בנצי - שיחה 20:22, 23 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]
תשובה בדוא"ל. שמעון ~ שיחה ~ העם דורש פיזיקה! 20:25, 23 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

שלום,

ראיתי שאתה מתחרה בבית שבו אני, Shim'on ודוד שי שופטים. רציתי רק להזכיר לך שהמועד האחרון להגשת גרסאות הערכים לשיפוט שלנו הוא ה-29 באוגוסט (עוד 9 ימים) בשעה 12:00. מומלץ לסיים עם הערך כבר בימים הקרובים על מנת שיישאר מספיק זמן לצורך ביקורת עמיתים (אפשר גם לפנות דרך לוח המודעות הכללי) ולשיפורים נוספים, על מנת להביא את הערך לרמה הגבוהה ביותר האפשרית. שים לב כי כשופטים בבית אנו מנועים מהגשת עזרה בתחום התוכני של הערך, ובמקרים כאלה יש לפנות אל מזכירי התחרות (Danny-w, גילגמש ואביר המתמטיקה).

בהצלחה ממני ומשני השופטים האחרים בבית, מתניה שיחה 15:47, 20 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

אהלן בנצי. ראיתי שרשמת ערכים רבים לתחרות - אני הייתי ממליץ לך להתמקד באחד ולעשות אותו מומלץ. אם תחבר באחד הערכים הפיזיקליים, אשתדל לעזור. טוקיוני 17:01, 21 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

תודה לשניכם על פניותיכם. מספר רב של ערכים הוא מושג יחסי. התפנה לי קצת זמן באוגוסט זה, וניצלתי את הזדמנות התחרות לטפל בהם. חלקם היה ממש חלקי ביותר, כאילו מישהו או מישהם נקט בגישה של לכתוב כמה שורות, ו'וואלה', הנה ערך, ואני עדיין לא מדבר על איכויות, בתוכן ובכתיבה. ראיתי גם את הערתו של Shim'on קודם, וגם התייחסתי אליה. לכן גם אתאים את עצמי למגבלת מספר הערכים. אינני זקוק לעזרה מבחינה תכנית, אבל מבחינה טכנית, כן (עוד חרוז מקרי). אני מבקש ליצור תרשימים או ליתר דיוק, סרגלים, כמו אלה המופיעים בערכים האנגליים של התבטאות גנים ושל פרקמבריון, ואינני יודע לעשות זאת, מאחר ולא ניתן פשוט להעבירם כמות שהם משפה לשפה, ורק לתרגם. יש צורך בבניית תבניות פנימיות. יתכן ואת השלמת העבודה בערכים הללו אדחה לאחרי התחרות, אבל, גם אז, תשובה תהיה נחוצה לי. תודה על המעורבות, ועל כל עזרה בתחום שציינתי, בנצי - שיחה 19:21, 23 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]
אני מציע שתעלה את בקשות ספציפיות לגבי תרשימים בויקיפדיה:סדנה לגרפיקה ששם בקשות מסוג זה נפתרות מהר ובצורה מצויינת. טוקיוני 18:01, 28 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]
  • תודה על ההצעה. אחליט קודם על הצרכים הסופיים.
  • בינתיים, נראה לי שאני יורד גם מהתוכנית המצומצמת של שלושה ערכים. התברר לי, תוך כדי השלבים הסופיים של מוקד (אופטיקה) שעלי 'להישען' על לא מעט ערכים שיש להפנות אליהם שלא זכו לגירסה עברית. החלטתי לבנות גירסאות ראשוניות שלהם, כדי ליצור ערך שלם לתפיסתי, היקפית. נושא זה עלה בישיבה שהתקיימה בקיץ שעבר, בתום תחרות הכתיבה בפיזיקה אז. עבודת הכתיבה והיקפה נראים אחרת, מה שאומר ש'כתיבה' אחת אינה שוות ערך ל'כתיבה' אחרת, בה אין צורך דומה. צריכה להיות דרך לקחת זאת בחשבון, וגם היבט זה עלה באותה ישיבה. אני מקווה שעמיתים אחרים, שלך ושלי, יראו הערה זאת. אם אספיק ולא אשכח, אציין זאת בדף שיחת הערך, ואולי גם בדפי השיחות של פונים קודמים כאן. המחיר יהיה לוותר על תוכניות אחרות (בינתיים. אשלים אותן לאחר התחרות).
  • אודה לך באם תוכל לעזור לי ברישום נכון של מקור מס' 3 בערך האמור. ניסיתי להפנות בו מ-M Born שם, לערך העברי שלו, בדומה למה שעשיתי (בעזרת יוסי) במקור האחרון. לא הצלחתי בכך, והוא מופיע משובש (מקור מס' 2 שם, הוא הרישום המקורי והוא זמני כמובן). בנצי - שיחה 18:23, 28 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

היי בנצי. אתה בטח מבין בחשמל יותר ממני - ואם כן אשמח לסיוע. אני כותב את הערך הנ"ל, ורוצה להכניס בו איזו מילה על מתי הופכת מכת חשמל לקטלנית, כמה זה וולט (בו נמדדו מכות החשמל) מול אמפר וכדומה. הבנתי מהערך התחשמלות ש-100 מיליאמפר זה מוות, אבל לא הצלחתי לתרגם את זה לשפה פשוטה במונחים של וולט. תסייע לי? אנדר-ויק03:57, 29 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

רגע, בעצם 1000 וולט זה 100 מיליאמפר. אנדר-ויק03:58, 29 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]
ממש לא. וולט מבטא אנרגיה ליחידת מטען, גודל שהוא תכונה של המרחב (פוטנציאל בשפה פיזיקלית), ואילו אמפר היא יחידת זרם, שהוא גודל המבטא את השינוי במטען (או מספר כלשהו של אלקטרונים בדר"כ), ליחידת זמן. גדלים אנלוגיים שיבהירו זאת טוב יותר, הם כוח כבידה ליחידת מסה, וקצב שינוי במסה (קצב = שינוי ליחידת זמן), בהתאמה. בשורה האחרונה, לא תוכל לתרגם אמפר לוולט. פיזיולוגית, לא המתח הוא החשוב, אלא האנרגיה המגיעה לגוף באמצעות הזרם. המתח הבעייתי הוא מתח חילופין משום שהוא משבש את סדירות דופק הלב. מה שכן, תוכל לדבר על כך שזרם העובר בין שתי נקודות שביניהן מתח גבוה, מגיע עם אנרגיה גבוהה מאוד בהתאם, והנה לך קישור. בהצלחה, בנצי - שיחה 04:17, 29 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]
תודה על ההסבר הממצה. בסרט עצמו (צרפתי), הם מודיעים שהם "מחשמלים" אדם ב-460 וולט, למשל. למה הם מתכוונים בעצם? אנדר-ויק04:46, 29 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]
הכוונה היא שיוצרים בין שתי נקודות עליו הפרש פוטנציאלים (ראה קודם) בשיעור 460 וולט. מתח הוא הפרש פוטנציאלים. מאחר ותאי גוף אדם, כמו כל מערכת ביולוגית, מדברים בשפה כימית (פעילות תאית ותקשורת בינתאית), הרי שמצויים בו יונים ואלקטרונים ניידים בכל מקום בו כמעט. המתח האמור גורם להם להפוך לזרם גבוה הנושא עמו אנרגיה חשמלית שיש בה כדי לגרום נזקים בלתי הפיכים לתאי מערכות הגוף השונות. לא נעים. אני מקווה שהדברים ברורים יותר עתה. אגב, אם אתה אוהב מתחים גבוהים, אני מציע לך לקרוא קצת על ברק. שבוע טוב, בנצי - שיחה 17:48, 29 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

אגב, בזה הרגע היצצתי בדף המשתמש שלך. מאוד אהבתי את התמונות שם. צילום אמנותי, בסגנון שאני מאוד אוהב, ומצלם בעצמי. צילומים שלך ? איפה צילמת אותן ? בנצי - שיחה 17:52, 29 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

ערכים לא בשלים[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי, העברתי את הערכים שיצרת, העברה (גלים) וחדות ראיה לארגזי חול משתמש:בנצי/חדות ראיה ומשתמש:בנצי/העברה (גלים), הערכים לא היו אפילו קצרמרים ולא הכילו מספיק מידע כדי להחזיק ערך, אני מאמין שיש ביכולתך להרחיב ערכים חשובים אלו כדי שיהיה ניתן להעביר אותם למרחב הערכים. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 18:59, 31 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

אינך רק מאמין נכון, אלא מתפרץ לדלת פתוחה. אם תשים לב להערתי בדף שיחת מוקד (אופטיקה), תיווכח שערכים אלה ואחרים נוצרו תוך כדי הפיכתו של זה מקצרמר למובחר, כשגיליתי שישנם יותר מדי ערכים 'לא קיימים' אליהם הוא מפנה. מפאת קוצר הזמן, יצרתי משהו ראשוני, אבל הכוונה, כמובן, להשלים את המלאכה. שנה טובה, בנצי - שיחה 12:18, 1 בספטמבר 2010 (IDT)[תגובה]
הנחתי שזאת המטרה שלך, פשוט המצב של הערכים היה יותר מדי טרומי, בעיקר העברה, שלא העביר שום הסבר שכותרת הערך לא מספקת, בכל מקרה שיהיה בהצלחה עם המוקד ועם ערכים אלה בהמשך. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 20:28, 1 בספטמבר 2010 (IDT)[תגובה]

מזל טוב על הזכיה[עריכת קוד מקור]

בנצי, מזל טוב על הזכיה בתחרות הכתיבה עם הערך מוקד (אופטיקה), ותודה על ההעשרה של הויקיפדיה בתחום. ישר כח!. דני. ‏Danny-w18:58, 12 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]

מצטרף לברכות. מה אתה מעדיף, היצ' או כנופיות ניו-יורק? עמית - שיחה - האלבומים 19:24, 12 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]
ברכות (ממליץ לך על היצ', כי כנופיות ניו יורק זאת קלאסה) --MT0 - שיחה 19:44, 12 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]
כנציג השופטים, ברכותיי! כל הכבוד על ההשקעה ועל הערך. שמעון ~ שיחה ~ העם דורש פיזיקה! 19:56, 12 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]
מברוק דקישיחהלא רק בז'... 20:05, 12 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]
תודה רבה לכולכם. לא הייתי כאן כמה ימים, ולכן תגובתי המאוחרת במקצת. מה הקטע של ההמלצות על סרטים, ובפרט אלה ? פספסתי משהו ? האמת היא שאני מעדיף לגלוש, וביום שני האחרון עשיתי זאת ליד מערת היונים. מאוד נהניתי מכתיבתו של הערך, כתיבה שאמנם היתה מורכבת במקצת, אבל ברובה לא היתה ממש מתוכננת מראש, מלבד כמה רעיונות. רציתי שיהיה יסודי וגם מקיף. שני הקווים המנחים הללו ושילובם הקוהרנטי, הניבו את התוצאה הסופית. אגב, איפה אפשר לראות את סיכום התחרות ואת תוצאותיה הסופיות ? חגים וזמנים לששון, בנצי - שיחה 12:22, 15 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]
ראה: ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/תחרות הכתיבה/התחרות השביעית#החלטת השופטים בבית הראשון. דני. ‏Danny-w14:09, 15 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]
באיחור רב, אני מצטרף לברכות! יפה שבחרת להמשיך לכתוב באותו ענף בפיזיקה שבו עסקה תחרות הפיזיווקי! גמר חתימה טובה! טוקיוני 00:00, 17 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]
תודה רבה. זה יצא כך בלי כוונה ספציפית, אבל בהחלט יש למה עוד לחזור לשם. נתראה, בנצי - שיחה 17:54, 19 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]
הקטע של הסרטים זה שאם תגיד איזה מהם אתה מעדיף, אשלח אליך DVD שלו כהוקרה על המאמץ שהשקעת. עמית - שיחה - האלבומים 11:16, 17 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]
תודה. הספקתי להבין זאת מתגובתו של ‏Danny-w‏, והקישור שם. בנצי - שיחה 17:54, 19 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]
באיחור גדול עוד יותר - כדי שנוכל להעביר לך את הפרס מטעם מרכז אילן רמון (12 כרטיסי כניסה ל"לילות אסטרונומיה") אשמח אם תוכל להעביר אלי במייל את כתובת הדואר הרגילה שלך, אם כבר אין לך את המיל שלי, זה אותו יוזר amirber אבל בג'ימייל. איחולים לבביים על הזכיה, סחטיקה על הערך. Amirber - שיחה 09:08, 6 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]
Toda. אין א פיו מיניטס. בנצי - שיחה 12:33, 6 באוקטובר 2010 (IST)[תגובה]

שלום בנצי. אנא שים לב להערה שהשארתי בדף השיחה של מוקד. כמו כן, שיפצתי והרחבתי מעט את הערך עומק שדה, כך שיש בו יותר התייחסויות כמותיות. אשמח אם תעיף בו מבט. שמעון ~ שיחה ~ העם דורש פיזיקה! 11:11, 19 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]

שלום, הנחת תבנית {{בעבודה}} על הערך פרקמבריון בתאריך28.8.2010 . ברצוני להזכיר לך כי טרם השלמת את העבודה על הערך וכי התבנית מונעת ממשתמשים אחרים לעבוד על הערך. אם בכוונתך לסיים את המלאכה, ראה בכך תזכורת, ואם החלטת למרבה הצער לזנוח את העבודה על הערך, אנא הסר את התבנית.

בברכה, {~._.~} 21:04, 9 בינואר 2011 (IST)

תודה על הערתך. כנראה שהעיסוקים המרובים (מדי) מאז השכיחו ממני את הסטטוס. אני צריך להכניס כאלה לקטגוריה מיוחדת אצלי, קטיגוריית ניטור. אבדוק את הלו"ז שלי בימים הקרובים, ואעדכן זאת. תודה גם על האיור החביב. בנצי - שיחה 19:04, 23 בינואר 2011 (IST)[תגובה]
היי בנצי. גם אני ממתינה להשלמת הערך. יש פרק נרחב למדי על הפרקמבריון בישראל ובסביבתה שאני רוצה להוסיף. דקישיחהמילה בסלע 18:32, 25 בינואר 2011 (IST)[תגובה]

שלום בנצי,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "גיאורג קווינקה" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, זהר דרוקמן - לזכר פול 08:10, 27 בינואר 2011 (IST)[תגובה]

אתה צודק. תודה על התזכורת, זוהר. פתאום כולם 'נזכרים' ומזכירים בחלון זמן צר. אטפל קודם בפרקמבריון כפי שהבטחתי, ואעבור אז לגיאורג קווינקה. היו שלום, בנצי - שיחה 14:25, 27 בינואר 2011 (IST)[תגובה]
אז אני מזכיר גם את אוגוסט קונדט Tomtom - שיחה 09:46, 18 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]
וגם אברציה כרומטית, התבטאות גנים ופרקמבריון. חג שמח, דורית 02:20, 21 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]
ממש ביעור חמץ. תודה על התזכורות. אשתדל בימים אלה להשלים את השניים שציינתי, ולאחריהם את קונדט, אברציה והתבטאות. התעכבתי מאוד, בין היתר, בשל כתיבתם של שני מאמרים. אבל, כאמור, אשתדל לעמוד גם במה שלקחתי על עצמי כאן. שבת שלום של חוה"מ וחג שמח, בנצי - שיחה 14:08, 22 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]

השאלה על קבלים בהכה את המומחה[עריכת קוד מקור]

שלום, ראיתי רק עכשיו שענית על שאלתי, תודה רבה!

אוגוסט קונדט[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "אוגוסט קונדט" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה,

עוד טיפ קטן: כרגע הערך אוגוסט קונדט הוא יתום, כלומר אין אף ערך אחר בויקיפדיה המצביע אליו. אפשר לבדוק אילו ערכים מקושרים לערך על ידי לחיצה על "דפים המקושרים לכאן" בתיבת הכלים מצד ימין. אם ידוע לך על ערך מאמֵץ, שממנו ניתן לגשת אליו, כדאי לעדכן שם. תודה רבה! ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 10:47, 26 ביולי 2011 (IDT)[תגובה]

צחוק מהעבודה? קריצה[עריכת קוד מקור]

בנצי שלום. במסגרת המאבק בתופעה של סימון ערכים בתבנית {{בעבודה}} והשארתם לזמן רב, הסרנו את התבנית מערכים רבים של עורכים שיצאו לחופשה ממושכת, וגם הצלחנו לקדם במשהו את העבודה על כמה אחרים. הערכים "שלך" נותרו כעת בראש הרשימה (ראה ויקיפדיה:ערכים מהם הוסרה תבנית בעבודה/דפים עם התבנית - הערכים מסודרים בסדר יורד לפי מספר הימים בהם לא נערכו כלל, וזה כולל עריכות של בוטים). הערכים "שלך" ברשימה הזו הם (יתכן שיש עוד כמה):

כולנו כאן בהתנדבות, כל אחד לפי מה שמתאים לו. בהחלט קורה שמתכננים לעבוד על ערך, ואז דברים יותר חשובים מוויקיפדיה קורים בחיים. אם אינך יכול להגיע לערכים הללו זה אמנם מצער, אך ודאי שאין מחויבות. בכולופן אני מבקש שתחליט מה כן ומה לא, וממה שלא, אם אפשר אנא הסר את התבנית. תודה לך, כבוד - קיפודנחש - שיחה 21:40, 29 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

שלום בנצי, האם תוכל להביע דעתך האם שם הערך צריך להיות "לייזר אודם" או "לייזר רובי". ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 20:46, 25 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]

אכן, לייזר אודם, שהרי המינרל Ruby הוא אודם בעברית, וגם ההפניה אליו מלייזר רובי במקומה. ערך אנציקלופדי עברי צריך להופיע עם המונח התקני בעברית, להוציא מקרים שהמונח נקלט כפי שהוא במקורו, דוגמת מינרל ולייזר עצמו. איך הגעת אליי ? חג אורים שמח, בנצי - שיחה 19:15, 26 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]
הגעתי אליך דרך התשובות שלך בהכה את המומחה בנושאי פיזיקה. השאלה שלי היא האם בתור מישהו שמתעסק בפיזיקה נתקבל באנשים שקוראים לזה "לייזר אודם"? כי מבחינתי (למרות שאני לא ממש עוסק בפיזיקה) המונח לא היה מוקר בצורה העברית לפני כן אלא רק בתור "לייזר רובי". ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 23:51, 26 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]
בניגוד להרבה שפות 'נורמליות' אחרות, יש לנו נטיה, דוברי העברית, להשתמש מכל הבא ליד. לכן, הקריטריון צריך להיות רציונלי ולא פופולרי (תסמונת 'בפלות'), למעט מקרים מסוימים, בהם המונח העברי חדשני מדי או שלא נתקבל. זאת, מלבד כללי עריכה אנציקלופדית שציינתי קודם, שגם הם מחייבים שיקולים דומים. לא זה המקרה לגבי אודם. הוא שימושי לדוגמא, בפיזיקה של מצב מוצק, הוא שימושי במינרלוגיה, ואין שום סיבה שלא להשתמש בו גם באופטיקה של לייזרים. זה המצב לגבי ספרות מקצועית בעברית (דוגמת ספרים של האוניברסיטה הפתוחה בתחומים רלוונטיים): לייזר אודם, ועובדה זו היא הקובעת מבחינת הקריטריונים שציינתי קודם, היא, ולא פופולריות סתם. 13:10, 27 בדצמבר 2011 (IST)
גיל, הערך הנוכחי הוא בן שורות בלבד - האם מדובר בערך גמור ? בנצי - שיחה 18:47, 5 בינואר 2012 (IST)[תגובה]

אתה יכול להתייחס מה שרשמתי בהכה את המומחה? אני מחפש תשובה כבר כמה ימים. זה ממש חשוב (ובעיות שלי בהבנה של השאלה לא נותנות פתור מהגשה). הנוסחה שמצאתי בערך האנגלי power לא פועלת (יוצא לי אינטגרל שווה אפס קבוע). integral(0 to T) A*cos(2pi/T *t+phi)=0. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

היא פועלת. עליך לקחת בחשבון שפונקציה מחזורית מקבלת ערכים מעל ה-0 (חיוביים) במשך חצי מחזור, וערכים שליליים במשך החצי השני. לגל יש אנרגיה בכל מקרה, ללא קשר לסימנו של הערך המתנודד, בדיוק כמו שדרושה אנרגיה גם כדי למתוח קפיץ בשיעור מסוים, וגם כדי לכווץ אותו באותו שיעור. הבנה זו חשובה יותר מעצם הפתרון. במילים אחרות, עליך לחשב את האינטגרל בערך מוחלט. בהצלחה, בנצי - שיחה 09:59, 9 בינואר 2012 (IST)[תגובה]
טיפ: מאוד נוח לבצע אינטגרציה על חצי מחזור, ולכפול את התוצאה ב-2. בנצי - שיחה 18:17, 9 בינואר 2012 (IST)[תגובה]

בתגובות שלך - בעיקר בוק:הכה - אתה לעתים קרובות נותן קישורים פנימיים שלא מסייעים להבנת התגובה. אני חושב שזה עשוי לבלבל אנשים. למשל ההפניה לערך תיכנות שהבאת בתגובה האחרונה אלי - ומיד לאחריו הפניה מפורשת "לעיין בשני הערכים אליהם הפניתי", כאשר ישנן 5 הפניות באותה תגובה. חוץ מזה - ישר כוח על ההשקעה שם, ובאופן כללי. --אלעזר - שיחה 12:32, 11 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

ערכים בעבודה[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי,
הצבת בעבר תבנית {{בעבודה}} על הערכים , אגם אבה, וזמן מה לא ערכת אותם.
לנוחותך, ישנה רשימה שמתעדכנת באופן תדיר, שמרכזת את הערכים עליהם הצבת את התבנית ואותם לא ערכת כבר תקופה. ניתן למצוא רשימה זו כאן.
יש לשים לב: אם טעיתי, והתבנית הונחה על ידי אחר/ת, אשמח להודעה בדף שיחתי. ניתן לבטל את ההודעה בעתיד על ידי הוספת שם המשתמש בדף הזה.
בברכה, OfekBot - שיחה 18:14, 13 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

העבודה על האגם תסתיים עד יום א' הקרוב. לא מצאתי את עצמי ברשימה המצורפת. תודה, בנצי - שיחה 20:36, 13 במרץ 2012 (IST)[תגובה]
מצוין! החזרתי את הפסקה שלך. ערב טוב, ‏אופקאלףשיחההצטרפו למיזם המקורי!20:39, 13 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

שלום! האם אתה עדיין עובד על הערך? אם לא, אשמח אם תוריד את תיבת "בעבודה" המוצבת בערך. תודה רבה --מבב - שיחה 08:53, 16 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

אילו סיימתי, הייתי כבר מוריד אותה. יש לי כמה דברים קטנים עדיין. אסיים ביום א' הקרוב, כמו עם האגם מהפניה הקודמת לעיל. אגב, מה אתה מתכנן להוסיף / לשנות שם ? בנצי - שיחה 10:50, 16 במרץ 2012 (IST)[תגובה]
בעיקר להרחיב את הפסקה בנושא הגרעין התורני --מבב - שיחה 11:43, 16 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

התסייע לסטודנט המתקשה בסוגיות אלליות? אני מנסה להבין, האם בכל אחד מזוג הכרומוזומים-הומולוגיים יושבים 2 אללים שונים לאותה תכונה? (במידה והתכונה היא בי-גנית), ואז נוצר מצב שרק הדומיננטי, או שני הדומיננטיים, או 2 הרצסיביים יתבטאו?... אני מפחד שהבנה זו שגויה היא.

הבנתי שיש תכונה "יוני-גנית", שהיא למשל תכונה היושבת על כרומוזום Y, שהיא יותר נדירה, ותכונה פולי-גנית, שהיא מושפעת משלוש או יותר גנים. גם הפעם אני חושש מאד שאני טועה.

הדברים נכתבו אחר פנייה לערכים מתאימים, כדי לנסות לסדר את הבלאגן שהתקבל מקריאת תקצירים לא-מספיקים לכאורה, בספרים שונים (אני פשוט לא לומד ביולוגיה ולכן הידע שיש לי עד כה בנושא הוא מקריאת קטעים רלוונטיים וליקוטי מידע --- בנושא הספציפי הזה, שנראה כאילו פשוט מתקמצנים להרחיב עליו..

אודה לך מאד אם תעזור לי בסוגיות ואני מתחייב שלא אטרידך שוב בנושא הזה, תודה!. 81.218.145.251 19:43, 19 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

ערב טוב בנצי, תאמר לי בבקשה - איפה אתה מורה (כלומר איזה סוג מוסד)? יש לי שאלה (לא חשובה במיוחד או דחופה) שנוגעת ליסודיים וחטיבות. יאירשיחה 01:52, 21 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

מתנצל על תגובתי המאוחרת, ואני מקווה שלא התייאשת. בעיקר בחטיבה העליונה, ובמידה פחותה, גם באוניברסיטה ובמכללה. בשנים האחרונות נכנסתי גם להוראת מדעים בחטיבת הביניים. מה רצית לשאול ? בנצי - שיחה 01:11, 5 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]
תודה על אדיבותך. מעניינת אותי ההתייחסות של התלמידים, ושל הצוות למבחני המיצ"ב. יאירשיחה 02:01, 5 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]
ברצינות יתרה, אבל התרשמותי מבוססת על שניים-שלושה מוסדות, ולכן אין לי ראיה כוללת הדרושה כדי לחוות דעה של ממש. עם זאת, אני מתרשם שהלמידה מתועלת לבחינה, מה שבא על חשבון למידה יסודית המעוררת סקרנות, ומפתחת אוריינות החפים מלהוכיח 'ציונים'. לגבי החלק האחרון - אינני זקוק ליותר מדי בתי"ס כדי להיווכח בכך. בנצי - שיחה 02:13, 5 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]
גם אחרים אמרו לי שהמבחנים נלקחים ברצינות, אבל כשאנחנו בודקים את הנוכחות - המצב עגום... והביקורת שלך צריכה להיות מופנית לשיטה בכללה, לא למיצ"ב דווקא... באקדמיה המצב שונה? יאירשיחה 02:23, 5 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]
ובזהירות הראויה אוסיף שעניין אותי גם לדעת עד כמה המבחנים נחשבים "אמיתיים" בעיני הצוות, עד כמה רחוק הם ילכו כדי להוציא טוב את ביה"ס. גם את זה אני שואל בעקבות מעשה שהיה. יאירשיחה 02:28, 5 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

האם הינך בנצי הפיזיקאי מלהקת הגפרורים?[עריכת קוד מקור]

ישנו מורה לפיזיקה שיש לו להקה "הגפרורים", שמו בנצי (ר' יוטיוב). האם זה אתה? 176.13.14.42 20:17, 26 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

לא, אינני 'רבי יוטיוב' . בנצי - שיחה 20:23, 26 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

מצב שאתה הוא בלדד השוחי?[עריכת קוד מקור]

נראה שאתה יודע תשובה כמעט לכל שאלה שנשאלת בויקי. ברכות. 81.218.145.251 00:53, 5 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

לא, אינני בלדד השוחי, אבל תודה על המחמאה, וגם טוב שסייגת ב'כמעט'. מילות המפתח הן סקרנות ויסודיות. בנצי - שיחה 01:07, 5 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

"מה אתה עושה"[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי. אני מגיב לך כאן על תגובתך בוק:הכה, כי הדיון אינו רלוונטי לשם. קודם כל, אין סיבה לעבור לטונים לא נעימים, עם ביטויים כמו "מה אתה עושה". אני חושב שלעיתים קרובות אתה משתמש בסגנון לא נעים בתגובותיך ב"הכה את המומחה", וחבל. שנית, לעיתים קרובות אני רואה שתשובותיך מלאות במידע מועיל, ומעידות על ידע רב. יחד אם זאת, הן אינן כתובות בשפה שתהיה ברורה לכל אחד. לרוב בני האדם קשה להבין משפטים כמו "המידע אינו מקוּדד בסידור של המולקולות במרחב, אלא בצורה של יצירת חַסָרים בחומר ברמה הגושית שלו דווקא (pits), אם כי עדיין זעירה מאוד" או "הצריבה מבוצעת באופן המייצג קידוד בינארי". (מאיפה השואל יודע בכלל מה זה קידוד בינארי?). תגובתי היה ניסיון להציג מחדש את המידע בצורה שתהיה ברורה לקורא. לדעתי גם הצלחתי, לפחות חלקית, אבל גם אם לא הצלחתי, אין סיבה להתעצבן ולכתוב תגובה חריפה כזאת. אני מקווה שלא תראה את התגובה הזאת כהתחלה של התכתשות, כי זו אינה הכוונה, אלא כניסיון לליבון דברים. בברכת חג שמח: בלנק - שיחה 13:13, 5 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

תודה על ההבהרה. בודאי שלא התכוונתי לפגוע. מפאת קוצר הזמן, אסתפק בברכת חג אביב שמח, ומבטיח להתייחס בהמשך. בנצי - שיחה 14:18, 5 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

הפניה מעגלית[עריכת קוד מקור]

שלום,

שים לב שיצרת הפניה מעגלית ב"החוק ה-3 של ניוטון". נויקלן - ש 12:13, 10 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

מחפש תוכנה לזיהוי מסר תת הכרתי באודיו auditory masking[עריכת קוד מקור]

היי בנצי, תודה לך על התשובה בהכה את המומחה. הדיון בארכיון לכן אני שואל פה. איזה תוכנה עושה את זה?

בתודה, נדב. 93.172.154.200 16:36, 17 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

כוחות ג'י[עריכת קוד מקור]

היי בנצי,

ראה פה: [2] - הביטוי די נפוץ בוויקיפדיה. יתכן שצריך לתקן במקומות נוספים. כמו כן, דף השיחה שלך ארוך נורא. תשקול בבקשה ארכוב לחלק ממנו. גילגמש שיחה 13:16, 5 במאי 2012 (IDT)[תגובה]

הי. א. תודה שאתה מעדכן אותי, חשדתי כך. התיקון הפעם היה לגמרי במקרה (אני משתדל לא להתעלם כשאני נתקל בבעיה, אם אפשר) לאחר שהגעתי לערך כדי לעיין במשהו אחר. באותה הזדמנות, ראיתי גם הגדרות לקויות בדף הפירושונים של משקל שכבר תוקנו שם. בעקבות הערתך, בהחלט אעיין בדף אליו אתה מפנה אותי, ואתקן את הדרוש תיקון. יקח לי קצת זמן, בשל עיסוקיי המרובים עתה, לקראת סוף שנה"ל. ב. לגבי אירכוב דף השיחה - דווקא חשבתי שהוא מתנהל ללא פניות רבות מדי, לפחות יחסית לאלה שראיתי. מקבל את ההמלצה. שבת שלום, בנצי - שיחה 13:28, 5 במאי 2012 (IDT)[תגובה]

הערה קנטרנית ב"הכה את המומחה".[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי. חזרתי והורדתי את ההערה שלך, שעוד הוספת לה קנטרנות. הדברים שכתבת הם לא זהים למה שכתבתי, אם כי נובעים מהם. ובכל מקרה כתבת אותם בצורה גרועה ומסורבלת שקשה להבנה. זה לא פעם ראשונה. פעם אחר פעם אתה עונה על שאלות בצורה מסורבלת, עם שימוש מוגזם במונחים מקצועיים שלא מוכרים או קשים לקורא, ושעושה רושם שנועדו בשביל להראות רק עד כמה אתה חכם, בלי לנסות בכלל להתחשב בקורא. הפעם פשוט התעלמתי מדבריך, ועניתי מחדש, בתקווה שהשואל יגיע אליהם לפני שהוא מותש מדבריך, תוך כדי התעלמות, כדי לא ליצור שוב חיכוך. אני ממש לא מבין מה בוער לך להתנגח, ולחזור להתנגח. אנא אל תחזור על התנהגות זאת שנית שוב. emanשיחה 12:27, 1 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

א. הדברים שלך אינם נכונים, אחד לאחד. יש לי רשימה של טענות כלפי הכתיבה שלך ותוכנה, אבל אני משתדל להתייחס אליהם עניינית, ובודאי לא בצורה מכלילה או שיפוטית. אני לא זוכה ליחס כזה ממך. הקנטרנות היא רק שלך, שלא לדבר על התנכלות עקבית. מרבית הטענות שלך, לכאורה, מבטאים הבדלי גישה בסיסיים בינינו, הבדלי סגנון, היחס לעברית, תרבות ויכוח, ועוד. המצב בינינו נובע מאי ההכרה שלך בהבדלים אלה.
ב. דוגמאות (רשימה חלקית):
  • "הוספת לה קנטרנות" - איפה בדיוק ?
  • "לא זהים". מי מדבר על זהות (הנה דוגמא להבדל בהתנסחות). לדעתי, זוהי אותה תשובה בדיוק. גם הזיקה היא בדיוק הפוכה ("נובעים מהם"). מצידי, פשט, הבהר, במילים שלך, אם אתה מוצא לנכון. אבל תן קרדיט למי שביטא זאת קודם, עפ"י דרכו. התייחס לדבריו, גם אם הנך חלוק. לכן, ציינתי זאת, כביטוי לדעתי ולא לדעתך, שאינה מוחלטת. אני מבקש ממך להחזיר אותו, לפני שאעשה זאת בעצמי. זו איננה הנחלה הפרטית שלך.
  • "סרבול" ו"שימוש מוגזם". לדעתך. 1. ציין שזו דעתך. 2. נמק או בסס את קביעותיך. קצת צניעות לא תזיק לך.
  • "התעלמות" - אני מבקש לראות את כתב ההסמכה שלך כערכאה עליונה.
  • "התנגחות" - אתה רואה בדבריך כסוג של אמת שיפוטית מוחלטת. לא אסבול זאת. רוצה לדון - בבקשה. איפה ראית בדבריי התנגחות, לעזאזל ?
  • "אנא אל תחזור" - מי שמך ? ועוד בנושאים השנויים במחלוקת בינך לביני.
האם גם תגובתי המיועדת בנושא 'הזכות לא"י' תתפרש על-ידך כהתנגחות ? ההתנהלות שלך כלפיי מוציאה את החשק, בלשון המעטה, לפעול כאן. בנצי - שיחה 13:02, 1 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
כצפוי, אינך טורח להשיב. לאורך כל הדרך, ובכל מקום - אתה מסתפק בלומר בלבד, במקום לנהל שיח. ביטוי מובהק ומיידי להתנשאות. תגובה לצורך תיעוד מיקומה של פניה תמוהה זו. כל דבר בעיתו. בנצי - שיחה 23:31, 9 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

חריימה טוניסאי[עריכת קוד מקור]

שלום לך. אני לומד עם תוניסאי מוסלמי. רציתי ליצור בינוויקי מהערך בוויקי העברית ולהפתעתי לא הוא ולא אשתו מכירים את המאכל. לא עזרו גם תמונות של האוכל. איך נקרא החריימה בטוניסיה. תודה מראש. nachum

א. קודם כל, תודה על התעניינותך. אתה מעלה נקודה מעניינת, משום שגם מידע שלילי זה יש בו כדי ללמד על מקור התבשיל ועל האטימולוגיה של חריימה (כלומר, שהתבשיל אינו מוכר בכל רחבי תוניסיה). שם התבשיל אינו עברי בבירור. האפשרויות שיתכנו הן ערבית של אחת מארצות האטלס (תלוי במקור התבשיל) או ברברית. מאיפה בתוניסיה בדיוק הם באים ?
ב. מה מפריע לך ליצור בינוויקי לערבית (אני מניח) ? העובדה שאינם מכירים את התבשיל אינה שוללת את הקישור. אגב, איך בדיוק הוא הגיע ללמוד בארץ, ומה אתם לומדים ?
ג. להבא, חתום בבקשה, בסוף פנייתך, לפי ההנחיות למעלה (מעל שורת הכלים), כלומר, ע"י הקלדת 4 פעמים טילדה (~). באופן כזה אתה מזוהה, וניתן לחזור אליך, בדיוק כמו שהיתה לך אפשרות להגיע אליי.
ד. שם המדינה צ"ל טוניסיה או תוניסיה, ולא טוניס או תוניס, שהיא עיר הבירה.
ה. אשמח להמשיך את הבירור הזה איתך. יתכן ונגלה כמה עובדות מעניינות לגבי מקורו של התבשיל המיוחד והנפלא הזה. בנצי - שיחה 16:11, 10 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
אני לא בארץ. בינוויקי לערבית-לא מצאנו את המילה בערבית. התוניסאי מקירואן. תודה. Nachum - שיחה 10:37, 11 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
בנצי – אל תמחק דברי אחרים מדפי דיונים. זה לא נהוג. ברור לי למה חשבת שדברי eman בעייתיים, אבל לא היה צריך למחוק אותם ככה, כי זה גורם לדיון להיות לא ברור ומלהיט את הרוחות ללא שום צורך.
eman – מעשי בנצי לא טובים, אבל אינם מצדיקים חסימה. אני מקווה שההערה שלי תספיק להרגעת הרוחות. וחוץ מזה, לכתחילה אפשר להימנע מהיגררות לפוליטיקה בדפי דיונים בוויקיפדיה. מה שכן, תודה רבה על קישורים מפורטים לעריכות שהיו (לדעתך) עילה לחסימה. הלוואי שכל הבקשות ממפעילים היו כה ברורות. בקשה ברורה טובה יותר מבקשה בלתי ברורה, גם אינה מוצדקת כמו במקרה הזה.
(הערה, סתם בשביל העניין: בוויקיפדיה הרוסית נהוג להעלים מדפי שיחות דברים שעשויים להיות מעליבים באמצעות תבנית שלא מראה אותם, אבל מציינת שהיה שם משהו. רעיון שאפשר בקלות ליישם גם פה, אם מישהו רוצה.) --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 21:04, 16 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
א. אמיר, היקר. אינני מוחק. אני כותב בויקיפדיה כבר כמה שנים, ומעולם לא עשיתי זאת גם כשסערו רוחות. עובדה זו חייבת לעמוד לנגד עיניך בבואך להתייחס למקרה זה. מקרה זה הוא חריג. חריג בעייתי מאוד, ואין להקל ראש בקווים האדומים שנחצו כאן. השוואה ל'ניאו-נאצים' וכיוב' צריכה להקפיץ כל אדם, ובפרט כל יהודי בר-דעת ובעל תודעה היסטורית מינימלית. האם אני צריך להסביר את כל אלה ? דומני שמי שמתשמש בביטויים כאלה הוא הראוי לחסימה ולא להיפך. בינתיים, העברתי את העניין לבירור, ואחכה לתשובתו.
ב. אגב, אני מבין שמעשיו של המוחק במקרה זה, לא טובים, אבל מעשיו של המשתמש בביטויים אלה כן.
ג. ועוד דבר חשוב: סוגיה זו איננה פוליטיקה. פוליטיקה איננה שטיח אליה מטאטאים כל דבר. בנצי - שיחה 21:18, 16 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
בנצי, מה שצריך להקפיץ כל יהודי בר דעת ובעל תודעה היסטורית מינימלית זה שיש חברי כנסת ואפילו שר בממשלה שמסיתים ללא בושה נגד מהגרים, כמו ניאו-פאשיסטים, וניאו-נאצים באירופה של ימינו.
זה שבמקום להתקומם נגדם, אתה מתקומם נגד המראה שמראה את פניה המכוערים של ישראל, זו בושה שלך. emanשיחה 01:52, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
אמיר, אז מה אני אמור לעשות? אם אתה מסכים שאין למחוק דברים, אבל לא עשוה כלום בנדון, מה אני אמור לעשות? להגרר אחריו למלחמת עריכה?! זו העצה שכמפעיל אתה נותן לי? אז זהו. שאני ממש לא מתכוון ללכת למלחמת עריכה. מה שצריך זה לדרוש ממנו הבטחה שלא יחזור שוב למחוק דברי אחרים. ואם הוא יסרב לחסום אותו.
ואפילו אם על הדברים האלה אולי לא מוצדק לחסום, על כך שהוא איים להגיש נגדי תלונה במשטרה בגלל דברים שנכתבו בוויקיפדיה יש לחסום אותו מיידית לתקופה בלתי מוגבלת עד שיבטיח שהאיומים בתלונה למשטרה על דברים שנכתבו בוויקיפדיה ירדו אחת ולתמיד מרפרטואר הפעילות שלו בוויקיפדיה. emanשיחה 01:52, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

שלום בנצי,

אני לא יודע מה מחקת ומה לא מחקת לעמנואל, אך מה שאתה עושה הוא לגמרי לא תקין. גם ערכת את דבריו (פעולה פסולה ביותר) גם עכשיו אתה מאיים בתלונה במשטרה. זאת לא הדרך להתנהג במיזם חברי. אני מבקש שתחזור בך מהדברים שכתבת לעמנואל. זה לגמרי לא בסדר. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 06:49, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

מצטרף לדברי גלגמש, לא ראוי כלל וכלל מעשיך אלה. אם לדעתך יש בעיה עם דבריו של משתמש פלוני, אנא פנה למפעיל שיטפל בנושא, אין לקחת את החוק לידיך • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!08:34, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
גם אני מצטרף לדברים, לא כך נוהגים. כמו כן, נושא שלא התייחסו אליו כאן - אנונימים ששואלים שאלות ב"הכה את המומחה" מצפים לתשובות, ולא להערות על הזחה או חתימה. אין בכך כל תועלת. עידושיחה 09:42, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
מעשיו של בנצי אכן בעייתיים, אך השתלחויותיו של עמנואל דורשות התערבות של מפעילים. זו טרם נעשתה. עד מתי יינתן לעמנואל החופש להשתלח בכל מי שחושב אחרת ממנו? 212.117.152.81 09:11, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
ברוקולי, כידוע לך היטב, עמנואל נחסם לא פעם ולא פעמיים כשהשתלח במשתמש אחר. לא ראיתי כאן השתלחות במשתמש אחר, אלא אם כן מירי רגב היא משתמשת. עידושיחה 09:42, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
תצטרך לנחש יותר טוב מי אני ולא לנסות להתחמק ממענה ענייני על הבעיה שהעלה בנצי.
בנצי, יש ערכאות בתוך ויקיפדיה שיכולת להשתמש בהן כדי למחות נגד מה ש־eman עשה. משבחרת לאיים בפנייה למשטרה, אין בררה אלא לחסום אותך לפי מדיניות הטיפול באיומים משפטיים. Assayas נתן לך הזדמנות לחזור בך ומכיוון שלא עשית את זה, חסמתי אותך לחודש. זה לא קשור לשאלה האם אני תומך או לא בדברי eman או „נותן לו לנצח”. פשוט בוויקיפדיה, מי שמאיים בפנייה לערכאות חיצוניות, אוטומטית מוּצָא מהדיון.
אשמח מאוד להסיר את החסימה אם תחזור בך מהאיום. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 10:01, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
בעקבות הערה נכונה של Dvh קיצרתי את החסימה ליום. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 10:05, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
מכיוון שכבר יש פה שני ביורוקרטים בדיון, אני מבקש את דעתם על חסימה ארוכה יותר. איום משפטי זה איום משפטי. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 10:08, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
אבל חודש זה הרבה לחסימה ראשונה של משתמש. אפשר להתחיל עם פחות. יואב ר. - שיחה 10:22, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
אני מסכים עם יואב שחודש זה הרבה, אבל אני חושב שעל איומים משפטיים חומסים ללא הגבלת זמן או עד הסרת האיום. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 10:54, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
משתמש:בנצי שוחח איתי אתמול, וקיבל הנחיה להסיר את האיום המשפטי וכך עשה, לאור זאת אני משחרר אותו מחסימתו. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 19:40, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
סליחה, אבל הדברים שם מאוד מאוד לא חד משמעיים. אפשר להבין מהם שבגלל שלא החזרתי את הדברים שהוא מחק, אז הוא לא מתכוון להגיש תלונה. אבל המצב שבו אנשים צריכים לחשוש לכתוב בוויקיפדיה כי בנצי עלול יגיש נגדם תלונה במשטרה עדיין קיים, עד שהוא יבהיר שבכל מקרה הוא לא מתכוון לחזור על איומים כאלה. emanשיחה 19:46, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
בנצי הבהיר לי בע"פ את הדברים. כוונתו הייתה שדבריך חושפים את ויקיפדיה לתלונה, ולא שבאופן אישי יעשה זאת. לכן הוא הודיע בריש גלי בדף שיחתו של אילן שהוא לא מתכוון להגיש תלונה, ודיי לי בכך. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 19:54, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
אריאל פעל כראוי. אכן נהוג להסיר את החסימה כשהוויקיפד מסכים להסכיר את האיום המשפטי. אני מקווה שבכך תמה הפרשה הזאת. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 21:39, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
אכן כך. מסתבר שגם אני פיספתי את השורה הזו בתשובתו למרות שקראתי את הפסקה מספר פעמים. כל שנותר לקוות (וזו פנייה גם ל-Eman) להמנע משימוש בהנמקות כפי שהופיעו בדיון האמור. יש אין ספור ביטויים קבילים יותר (מניפולטור, פרובוקטור, אופורטוניסט, דבריו גובלים בגזענות/הסתה ועוד). המילה נאצים הפכה למטבע עובר לסוחר וכדאי לפחות אצלנו להפסיק ולהכניס אותה לכל מיני דיונים לא רלוונטיים. לילה טוב ורגוע.Assayas שיחה 21:57, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
בנצי גם מחק את דברי המקוריים, וגם עיוות אותם כנראה. מה שכתבתי, ואני עומד מאחורי דברי, זה שדברים שפוליטיקאים ישראלים אומרים לגבי מהגרים לישראל, היו מזכים אותם לתואר ניאו-פאשיסטים, או אפילו ניאו-נאצים, אם הם היו במדינה כמו יוון, צרפת, או בלגיה של ימינו. לא פחות, אלב גם לא יותר. emanשיחה 22:37, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
עמנואל! הביקורת שלך כלפי האנשים הובנה, אין טעם להשחיל את המילה הזאת, עוד פעם ועוד פעם, זה לא מכבד אותך, ולא את ויקיפדיה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 23:06, 17 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
יש איזה איסור על שימוש במילה "ניאו" אותה הדגשתי פה? emanשיחה 10:34, 18 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]
זה האיסור לעורר מהומה ולהשתמש בוויקיפדיה בתור בימת נאומים. אתה עושה את זה כל שני וחמישי. תפסיק את זה מיד ואל תעשה את זה שוב. אם לא תיסוג מהדיון הזה, תיחסם. זאת אזהרה אחרונה בהחלט. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 11:14, 18 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

חריימה טוניסאי[עריכת קוד מקור]

שלום. האם יש חדש בקשר לתרגום לערבית-תוניסאית? תודה. Nachum - שיחה 13:06, 26 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

Not yet. Busy times. . אבל טוב לקבל תזכורת. תודה. בנצי - שיחה 13:10, 26 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

חתימה בהכה את המומחה[עריכת קוד מקור]

יזמתי דיון בעניין במזנון. אתה מוזמן להביע את עמדתך. ‏Setresetשיחה 21:39, 28 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

אני מקווה שציינת את הנימוקים שקיבלת בתשובה לערעור קודם שלך על ההנחיות הקיימות, ב'הכה'. לא טרחת להתייחס שם, לא לנימוקים שהועלו, וגם לא להפנייה שהפניתי אותך להנחיות הקיימות. כאילו לא נוח לך עם הגילוי הזה, ושתקת. גם כן צורה של בירור. הן קיימות גם בפורומים אחרים, כמו 'דלפק ייעוץ'. אתה בעצם מערער על ההנחיות הקיימות ועל ההיגיון שמאחוריהן. למה ? סתם ככה, לעודד בלאגן, ו"איש הישר בעיניו יעשה". בהחלט אביע את דעתי שם כשאתפנה לכך (לא לפני שני או שלישי הקרובים). בכל מקרה, רצוי, לדעתי, להשקיע אנרגיות ביוזמות בונות, ולפרגן. בנצי - שיחה 23:49, 28 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

ראה התיחסותי מהיום בהכה את המומחה. סמי20 - שיחה 23:27, 30 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

ראיתי, תודה. עניתי לך שם. בנצי - שיחה 00:27, 1 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]

פלומת לייזר[עריכת קוד מקור]

אתמול כתבתי הודעה ב'הכה את המומחה', בנושא "מישהו מכם שמע על "פלומת לייזר" או "נוצות לייזר"? (laser plume). בינתיים שאלתי נדחקה לאחור... אז החלטתי לפנות אליך שמא יש לך שמץ של מושג במה מדובר ותוכל לתת גם לי, כי אני רואה שאתה פעיל מאוד ב'הכה את המומחה' ... וגם בעל תארים מתקדמים בפיזיקה.

אשמח לקבל הסבר בעברית בנושא (אפילו בקצרה רק כדי לקבל מושג), בינתיים קיבלתי הפנייה לאתר באנגלית. http://www.ccohs.ca/oshanswers/phys_agents/laser_plume.html זה מתואר כמו משהו בסגנון של לכלוך או זיהום כימי / פיסיקלי. 176.13.134.174 17:43, 29 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]

אשתדל לבדוק זאת בימים הקרובים, ולחזור אליך. בנצי - שיחה 23:20, 29 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]
נא ראה את תשובתי במסגרת השאלה המקורית שלך ב'הכה'. בנצי - שיחה 22:40, 30 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]
תשובה ברורה ויפה מאוד, תודה רבה 176.13.166.139 13:47, 31 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]

ערכים בעבודה[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי,
הצבת בעבר תבנית {{בעבודה}} על הערך אהרון פרץ, וזמן מה לא ערכת אותו.
לנוחותך, ישנה רשימה שמתעדכנת באופן תדיר, שמרכזת את הערכים עליהם הצבת את התבנית ואותם לא ערכת כבר תקופה. ניתן למצוא רשימה זו כאן.
יש לשים לב: אם טעיתי, והתבנית הונחה על ידי אחר/ת, אשמח להודעה בדף שיחתי. ניתן לבטל את ההודעה בעתיד על ידי הוספת שם המשתמש בדף הזה.
בברכה, OfekBot - שיחה 20:58, 31 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]

אתה צודק. תודה על התזכורת. בימים אלה אני מתפנה יותר, ובדעתי גם לרענן את הרשימה שלי, וגם אקדם את הערך שאתה מזכיר. שבוע או משהו כזה. לאחר מכן אסיר את התבנית. בנצי - שיחה 22:25, 31 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]

התנסחות בוטה[עריכת קוד מקור]

בנצי, שים לב לדברים שאתה כותב בוויכוח עם טיפוסי. ראשית אתה מאשים אותו בבורות, וכאשר הוא מבקש (אולי בציניות) שמישהו יסביר לך את דבריו, אתה מאשים אותו בחוצפה והתנשאות, ואף מראה לו את הדרך החוצה (כלך לך). אני מוצא כי דווקא דבריך אתה, אינם מקובלים בקהילה, ואתה מתבקש להסיר אותם. במקביל ביקשתי מטיפוסי להסיר את המשפט הציני שהקפיץ אותך, והוא נענה לבקשתי. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 21:23, 6 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]

הקדמת אותי, וכנראה לא רק אתה. אז בוא נעשה קצת סדר. א. נתחיל מהצורך לדייק: אמרתי "כלך לבית מדרשך" ולא אחרת. יש הבדל עצום בין זה לבין "כלך לך", ביטוי שלא השתמשתי בו בעבר, ולא אתחיל בכך עתה. משמעות הדבר היא שלא כאן המקום להפעיל כללי דיון האופייניים לבית מדרש חרדי, ובמת ויקיפדיה פתוחה לכל, תוך התייחסות עניינית ומכובדת, הן לעניינים שבמסורת מחד גיסא, והן למסקנות של המחקר המדעי מאידך גיסא. זהו ההקשר שם, ולזאת כיוונתי. ב. ההתרשמות שלי מדבריו היא שיש פה 'אמת' שבנצי מתקשה להבין או לקבל, וכי דבריו של טיפוסי הם בחזקת אמת נתונה ואיך זה שהיא אינה מובנת ומתקבלת מייד. זו אינה ציניות, אלא זלזול בוטה, כמו 'מורה' הנוזף 'בתלמידו'. הוא אמנם הסיר את הזמנת הקהילה 'לעזור לי' להבין את דבריו הנשגבים, אבל עדיין לא השיב עניינית אלא דמגוגית: הוא מסתפק בקביעה ש"לא קשה להבין את דבריו", מבלי לנסות ולהשיב. ג. מטרת שאלותיי "על מה בדיוק לא מסכימים" היתה לחדד את נקודות אי ההסכמה, ע"מ שיהיה קל יותר להבהיר את הקו המפריד או שמא התוחם, בין מחקר מדעי לבין אמונה. קל להגיד "לא מסכימים", קשה יותר להגדיר על מה. דיון מוצלח הוא דיון בו ניתן להגדיר אי הסכמות, הגדרות שיכולות לשמש נקודות מוצא לשלב הבא, במקום להסתובב סחור-סחור. אין זו הפעם הראשונה בה אני נתקל בחוסר שיתוף פעולה בבקשי לקבל את הבסיס או האסמכתא להיגד הקשור לאמונה או לאורח החיים הדתי. ישנם ויקיפדים דתיים הסבורים שהאמת הדתית שלהם היא דבר נתון, וכל נסיון לבדוק את רבדיה של ה'אמת' הזו נתקל בקושי (אבל את זאת אשאיר לדיון אחר - ראה גם (ג) להלן). ב. שים לב שלאורך הדיון כולו שם, השתדלתי, בסבלנות מרובה, לתחום את הקו שבין אמת אמונית לבין אמת מדעית. ניסיתי להסביר את חשיבותם של ממצאים ומשמעותם, תוך מתן כבוד למקומם של אמונה ומסורת ולתודעתם, אבל בהקשרם הרלוונטי. בכמה מקומות אף הערתי לו על התייחסות לא מכובדת למנגנון היוצר של קביעות מדעיות ולחשיבה המדעית עצמה, אבל לא התקדמתי בהרבה. אבל, כל עוד הדיון לא גלש לפגיעה אישית, שמרתי על טון ענייני וסבלני, למרות שמזרח ומערב היו קרובים יותר באופן יחסי. ג. עניין זה גם מזמין את השאלה אם ויקיפדיה היא במה לניגוח כותבים שאינם אמונים בדיוק על תפיסת העולם וכללי הדיון של בית-מדרש חרדי ? הרושם שהתקבל לאורך הדיון כולו (וגם בדיון קודם) הוא שצורת החשיבה האופיינית לבתי מדרש מסוג זה היא מובנת מאליה ואין להרהר אחריה, גישה המקשה ביותר על דיון פתוח ולכן גם על מכובדותו. דומני שיהיה צורך להעלות זאת לדיון במזנון. בנצי - שיחה 00:14, 7 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]
הערות נוספות הכרחיות:
א. נא שים ליבך לטענות הקשות שאני מעלה בתגובתי הנדונה לגבי טיב הדיון עימו. אין זה 'ויכוח'. העובדה שהוא ואני ויקיפדים, איננה הופכת את הדיון לויכוח בהכרח, בודאי לא ויכוח מדעי, כי כזה יש לנהל בכלים מדעיים. כדי לנהל ויכוח צריך לדעת, וכדי לדעת צריך ללמוד, במקומות המתאימים (פקולטות למדעי הטבע). כמובן שגם מי שחסר השכלה מדעית יכול להשתתף בדיון שיש לו השתמעות מדעית. זה מה שטוב ב'ויקיפדיה'. אבל גם קורטוב של צניעות מצידו לא יזיק ואף ראוי שיהיה.
ב. אשמח אם תשים לב גם לתגובתו של ליש שם, ביחוד לשורות הראשונות, ולאחרונה. דיון כזה הוא בעייתי מאוד. שבת שלום, בנצי - שיחה 00:40, 7 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]
איני נכנס כלל לדיון עצמו, זכותו של כל אדם לחשוב כפי שהוא מבין, לוויקיפדיה יש כללים לפתור מחלוקות שכאלה. תפקידי הוא להשגיח על הסגנון, ואתה טרם הסרת את המילים הפוגעות והבלתי מקובלות שכתבת, למרות שהתבקשת לעשות כן. גם לסירוב זה יש לוויקיפדיה כלים, ואני מתחנן שלא נאלץ להשתמש בהם. אנא פעל בהתאם לבקשתי לעיל. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 08:24, 7 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]
א. "זכותו של כל אדם לחשוב כפי שהוא מבין" - איננו ילדים, אריאל. עקרון זה ברור לכל - אבל אין זכותו לכתוב איך שבא לו, תוך הבעת ביטויי זלזול והתנשאות כלפי אלה שחשיבתם אינה חשיבה דתית טוטאלית, מקיפת כל. מדובר בסוג של 'סתימת פיות' מהסוג המופעל ברחוב החרדי, וביקשתי ממך להתייחס לזה. אם אינך יכול לטפל בכך בצורה אובייקטיבית, ראוי להעביר זאת לטיפולו של ביורקרט אחר. כדי להשאיר את הטיפול בבעיה הזאת במסגרת ויקיפדיה, אני גם מבקש ממך לומר לי אל מי פונים בביקורת כלפי ביורוקרטים. אין לי ספק שישנו גורם כזה.
ב. אין לי בעיה להסיר את שראוי להסיר, אבל ההגינות מחייבת שתסביר מה לא בסדר בו, ביחוד אחרי ההבהרה שנתתי קודם - אני מזכיר: האיש מנהל דיון תחת הנחות יסוד שאבוי למי שלא מקבל אותם. זה לא דיון. לכן, אמרתי לו כלך לביהמ"ד ממנו באת. זו אינה פגיעה, אלא התגוננות. התגוננות מסגירות. התגוננות מיצירת אוירה מאיימת על כל מי שאינו מיישר קו איתו ועם דומיו. כאומר: "הנח לנו, ואל תחדיר למקומותינו אורחות דיון שאינם מקובלים עלינו, כויקיפדים". אני מבקש ממך להסביר לי מה לא בסדר בזה. אני גם מסתייג במפורש מחוסר האיזון בדבריך, ואף מכך שאתה מאשים אותי תוך ציטוט שגוי, ומבלי לתקן את עצמך ולהתנצל. איאלץ כנראה, להעלות זאת לדיון ולהצבעה. בנוסף, בהמשך להערתי הקודמת האחרונה, מדוע אתה מתעלם מהביטוי "מכחישי היסטוריה" וכיוב' בדבריו ? כבר אמרתי לך שהאיש ממשיך להכפיש, וכל מה שיש לך לומר הוא "זכותו של כל אדם לחשוב כפי שהוא מבין".
ג. התבטאות נוספת שהיה עלי לציין קודם: ההשוואה המופרכת שהוא עושה לשואה, וממנה ההשוואה שלי ושל אחרים ל'מכחישי שואה' כפי שהוא כותב שם - האם גם כאן "זכותו של כל אדם לחשוב כפי שהוא מבין" ? בנצי - שיחה 12:54, 7 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]
  1. אתה טרם הסרת את מה שהתבקשת להסיר.
  2. המילים אותם הפנית לאיש, מזמן לא היו צריכות להיות כאן.
  3. השוואה למכחישי שואה, אין לה מקום, וטיפוסי התבקש להסיר אותה.
  4. המילים כלך לך, אסורות לחלוטין כאן, אף אחד לא שמך לשומר הסף או סלקטור, של וויקיפדיה, וזה שאתה נותן לו כתובת לאן ללכת, לא מעדן את הדברים.
  5. את טענותיך אליי אתה מוזמן להעלות לדיון.
  6. במידה שלא תמחק את הדברים בעצמך, אאלץ לעשות זאת אני, על כל המשתמע מכך.
  7. שים לב שכל המעורבים האחרים, פעלו על פי בקשתי ללא ויכוחים. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 13:29, 7 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]

למען ההגינות, והיות והתריתי בך בדף שיחתי, אני מוסיף התראה גם בדף שיחתך. היה ולא תסיר את המילים הפוגעות בהכה את המומחה, וגם בדף שיחתו של ליש, תיחסם. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 13:47, 7 בספטמבר 2012 (IDT)[תגובה]

חומרי לימוד[עריכת קוד מקור]

שלום לך בנצי.

אני רוצה לשאול מאיפה אתה ממליץ לקחת שאלות ברמה של כיתה י' או י"א 5 יח"ל לצורך תירגול פרונטלי, כלומר לימוד מול כיתה יחסית קטנה(10-15 חבר'ה שיש להם אולי הבנה שצריך ללמוד, אבל בכל זאת גיל התבגרות עושה את שלו). המליצו לי על אתר "סיפתח" ועל אתר "אלפ- אתר לתלמידי פיזיקה". יש עוד המלצות? אני צריך להכין שיעור שבו אני פותר תרגילים על הלוח ולא מלמד חומר חדש. 79.176.202.81 16:24, 28 באוקטובר 2012 (IST)[תגובה]

יש כמה (מאחר ולא ציינת נושא ספציפי, אני משיב לך באופן כללי) - רשימה חלקית:
1. סדרה קצת ותיקה, אבל יש בה מספר תרגילים גדול, בכמות ובמגוון: 'פיסיקה תיכונית', מאת ד"ר יורם אשל. שים לב לשינויים בתוכנית הלימודים מבחינת התרגילים שאתה לוקח. כ"כ, שים לב שלמכניקה יש שתי גירסאות: אחת בכריכה צהובה (תיכון) והשניה אפורה (תיכון + הכנה ללימודים באוניברסיטה).
2. סדרת ספרי הלימוד של עדי רוזן, שהיא מושקעת מאוד כספרי לימוד, וגם מותאמת מאוד לתוכנית הלימודים (גילוי נאות: המחבר מעורב בהיגוי התוכנית): 'מכניקה ניוטונית' (2 כרכים) ו'קרינה וחומר' (3 כרכים). כולל שאלות תירגול די מגוונות, ובהן גם שאלות חשיבה ושאלות מתקדמות (חלוקה דומה יש גם אצל אשל).
3. בנושא חשמל ומגנטיות (בנוסף לאשל): 'חשמל ומגנטיות' מאת משה פרידמן. לא מספיק מגוון, אבל כולל לא מעט שאלות מעניינות ומקוריות. תלמידים לא אוהבים אותו כספר לימוד.
4. המקור הטוב ביותר, גם כספר לימוד וגם כמקור לתרגילים, היא סדרת יסודות הפיזיקה של האוניברסיטה הפתוחה. הסדרה מופיעה בשתי רמות: א' וב'. הסדרה תואמת, במרבית חלקיה, את תוכנית הלימודים של משרד החינוך, אבל היא לא נבנתה ככזו, אלא בהתאם לרציונל של מפתחיה, כקורס אקדמי בסיסי בפיזיקה. מטבע הדברים, תמצא נושאים חסרים, נושאים המכוסים ביתר או חלקית, ונושאים שאינם בתוכנית הלימודים התיכונית. לכן תלמידי תיכון לא 'מכירים' את הסדרה, אבל כמורה - בחר את המתאים לך.
5. בהצלחה. בנצי - שיחה 23:21, 28 באוקטובר 2012 (IST)[תגובה]

בנצי, ראה כאן, לפן קצת אחר של כתבי העת למורי ותלמידי המקצועות המדעיים. עוזי ו. - שיחה 02:00, 18 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]

תודה לך. אלמד אותו ואעדכן בהתאם. לא ידעתי שגם אתה עוסק ב'ארכיאולוגיה'. זה מרגיש כמו לפגוש פנס-ראש דולק מרחוק במערה חשוכה. בנצי - שיחה 02:05, 18 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]
כרגע העיסוק הוא ex officio (כמזכיר האיגוד), אבל לא רק: שמי נשמט מרשימת האנשים שצריך להודות להם על תרומת חוברות לסריקה. עוזי ו. - שיחה 20:47, 18 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]

שאלותיך בנוגע לוועד בית ב "הכה את המומחה"[עריכת קוד מקור]

לוועד הבית אין פטור מתשלום דמי וועד בית. ממליצה להפנות כל שאלותיך לכאן: http://www.lawforums.co.il/objDoc.asp?PID=233&OID=307. --שירי2000 - שיחה 17:09, 20 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]

א. אחרי 'מחקר' קטן 'הצלחתי' למצוא את ההודעה הזו, שמוקמה במקום הלא נכון, כרונולוגית. יתכן ואת חדשה כאן, ולכן אינך יודעת שהודעה חדשה נכנסת בסוף ולא בהתחלה. גם נהוג כאן לחתום בסוף הפניה או ההודעה (עושים זאת באמצעות העפרון הכחול שבסרגל הכלים למעלה).
ב. תודה על העידכון הנחרץ ועל ההפנייה - בהחלט אלמד אותו. יש לך ניסיון או ידע קודם בתחום זה ? בנצי - שיחה 12:12, 20 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]
הלוואי והיה, ככה הייתי יודעת איך להתנהל מול וועד הבית שלי, הוועד החליט החלטות תמוהות שעולות לי לא מעט כסף. --שירי2000 - שיחה 17:03, 20 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]

מכיוון שאני שוכרת את הדירה, וקבלתי את כל הייעוץ שיכלו לתת לי, ובעל הבית ניסה לדבר עם הוועד ו"נציגיו" בהיגיון, ולא הצליח, כרגע, אין מה לעשות, בעל הדירה כבר עייף.--שירי2000 - שיחה 17:11, 20 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]

שאלתך על ביטוח לאומי ב"הכה את המומחה"[עריכת קוד מקור]

עניתי שם.--שירי2000 - שיחה 17:21, 20 בנובמבר 2012 (IST)[תגובה]

תודה, ושבוע טוב, בנצי - שיחה 23:55, 1 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]

שלום תורם יקר[עריכת קוד מקור]

אני ממתין בקוצר רוח לתגובתך בשאלה על פתירת תרגיל בחיסור בהכה את המומחה. תשובתך תוערך ! בתודה ! ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

קיבלת שם מגוון מכובד של תשובות. האם הדיון מיצה את עצמו ? אם לא, חדד את שאלתך נכון לעכשיו - מה נותר לא ברור ? בנצי - שיחה 23:58, 1 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]

שאלתך בנושא תצפית באילת/סיני ב"הכה את המומחה"[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי, יש ג'בל באב בסיני, ההר די מפורסם והיה במסלולי הטיול להר הגבוה בזמן שישראלים טיילו שם בצורה יותר תכופה מאשר היום. לצערי, לא יצא לי להיות שם. כאן יש גלריה מהמקום. נמצא כ-12 ק"מ ממערב לג'בל מוסא. בברכה.אודי - שיחה 15:21, 31 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]

שאלותיך בהכה את המומחה[עריכת קוד מקור]

עניתי לך בשתי פסקאות שונות. במידה ויש לך שאלות המשך, עדיף שתכתוב לי באימייל. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 18:25, 26 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]

תודה, תומר. מה שלומך ?
בעניין 'ויקימניה': האמת היא שהעליתי את שאלותיי בעניין זה קצת באיחור, מאחר ואת השאלון היה צריך להגיש עד חצות, ורציתי להיות בטוח לגבי ההתייחסויות שלי שם. בסופו של דבר 'חריש' עמוק יותר הבהיר לי את מרבית הדברים, כולל מה שהישבת לי. היבנתי שאתה מרכז את הסניף הישראלי, או מגזבר אותו. אכתוב לך על כך לחוד.
אחזור אליך לגבי יתר הדברים. כל טוב, בנצי - שיחה 21:37, 26 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]
עד ליום ראשון הקרוב אני יו"ר הוועד המנהל של העמותה, לאחר מכן אהיה שוב אזרח חופשי. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 22:39, 26 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]
ואגב, אני מקווה ששמת לב גם לתשובותי בפסקה העוסקת במצגות. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 22:41, 26 בפברואר 2013 (IST)[תגובה]
כן, בודאי. לזאת התכוונתי באומרי "אחזור אליך לגבי יתר הדברים". בנצי - שיחה 15:47, 4 במרץ 2013 (IST)[תגובה]

שלום בנצי, את העברת הערך קרמבולה לקרמבולה זהובה היה עליך לעשות באמצעות לשונית "העברה" שבראש הדף, כדי לשמר את היסטוריית העריכות של הערך (ראה ויקיפדיה:שינוי שם ערך). עדיין לא מאוחר לעשות זאת, אך כעת תצטרך לבקש זאת בויקיפדיה:בקשות ממפעילים#בקשות העברת דף תוך כדי מחיקת דף אחר / העברת קובץ. דוד שי - שיחה 07:21, 4 במרץ 2013 (IST)[תגובה]

תודה על תשובתך, שגם באה בזמן, ובמקביל לפנייתי ב'דלפק'. אכן חשבתי על כך, ולמרות שיש לי רשימה של בקשות כאלה, עדיין לא הפניתים. הפעם העניין היה מורכב מעט יותר, מאחר והפיסקה הפותחת בערך המקורי כללה כמה היגדים טקסונומיים לא מדוייקים ואף שגויים, והחלטתי לבנות שלושה ערכים: ערך הסוג, ערך המין וערך חדש שלא קיים עדיין: גנצנאיםסדרה אליה 'קרמבולה' משתייכת). תוך כדי, מצאתי את עצמי במצב של בדיעבד, שהצריך להתייעץ לפני שממשיכים הלאה. בנצי - שיחה 15:44, 4 במרץ 2013 (IST)[תגובה]
אשמח אם תוכל להתייחס לשאלה שהעלית עתה ב'דלפק הייעוץ', בעניינה של שיחה זו. תודה, בנצי - שיחה 03:59, 5 במרץ 2013 (IST)[תגובה]

הערך היה קרמבולה, עד שהחלטת לשנותו לקמבולה צהובה ואז ביקשת העברה שלו. זה לא מקובל ולוקח קרדיט של מי שכתב את הערך מלכתחילה. במצב שציינת אתה אמור לכתוב את הערך קרמבולה צהובה, הערך על קרמבולה בכללי כבר קיים. ביטלתי את עריכתך. במידה ומעוניינים לבצע שינוי ואתה זה שצודק, יש לקבל הסכמה לכך בדף השיחה. חשוב לשים לב לדברים להבא. בברכה ותודה על תרומתך. Itzuvit - שיחה סדנה 07:06, 13 במרץ 2013 (IST)[תגובה]

א. אינני יודע מי את ומה מעמדך כאן. רצוי גם שתציגי את עצמך. רצוי עוד יותר שתדברי איתי קודם לכן. מרבית ההיגדים שלך לעיל, שגויים, ואולי לא ממש קראת את מה שכתבתי בפנייתי, או שלא היבנת אותם. בפרט, דברייך בשתי השורות הראשונות. ראשית, מה זה "בכללי" ? את לא מבדילה בין 'מין' ולבין 'סוג', וראי הערתי בהמשך בעניין זה. שנית, בודאי שלא היתה כוונה לקחת קרדיט של מישהו אחר. תקלה היא תקלה, כמצויין בסעיף הבא. הערך דורש עריכה מחדש, תוך הפרדה מתאימה בינו 'קרמבולה זהובה' - זה דבר אחד, ושמירת היסטוריה של ערך הוא דבר אחר, ולא היתה כוונה לגעת בזה. ועתה, איך מעבירים מהדף הקיים לדף חדש, תוך שמירה על שני האינטרסים ? שאלתי על כך מלכתחילה (כפי שתוכלי לראות בדיון הקודם מעל), אבל לא התייחסת לזה.
ב. הסיטואציה נוצרה מתקלה, ולא בשל כוונה למחוק או לבטל עריכה של מישהו אחר. לכן גם ה'נזיפה' מיותרת - היתה לי טעות, במידה מסויימת טכנית, ובשלה פניתי לטיפולם של מפעילים. זו סיטואציה המזמינה סיוע, או ייעוץ, ולא 'נזיפה'.
ג. אני גם לא מבין את הצורך בדיון, משום שכפי שכבר אמרתי קודם, לא היתה כוונה לבטל את הערך הקודם. הערך הקיים הוא בעייתי, משום שיש בו ערבוב בין הסוג 'קרמבולה' לבין המין 'קרמבולה זהובה'. ביטול שרירותי יש בו משום זלזול בשיקול הדעת והמקצועיות של כותבים התורמים מזמנם ומידיעתם.
ד. ראוי להחזיר את המצב שקדם להעברת התוכן כולו מהערך הישן לחדש, ולא לבטל עריכות. אודה לך אם תשיבי לי איך ממשיכים מכאן (כולל, עניינית, איך את מציעה להתמודד עם הבעיה התכנית שציינתי קודם), כמו גם על הערותיי קודם. במידה ולא יהיה כך, אפנה למי שצריך כאן. בנצי - שיחה 07:29, 13 במרץ 2013 (IST)[תגובה]
א. ראיתי שאת מפעילת מערכת. לכן אשמח עוד יותר להתייחסות לגופו של העניין - של הבעיה התכנית לעיל. אשמח גם אם תתייחסי לנקודות שהעליתי בפנייתי במסגרת 'בקשות ממפעילים'. תודה.
ב. וברמה עניינית לא פחות: תבורכי על רשימת העריכות המרשימה שלך. בנצי - שיחה 07:35, 13 במרץ 2013 (IST)[תגובה]
היי, ראשית כנראה שלא הבנת את כוונתי, זאת חלק מהבעיה בכתיבה ולא בדיבור. לא היתה כאן כלל נזיפה למעשה בירכתי אותך על תרומותיך החשובות :)
שנית, קראתי את מה שכתבת, אבל הערך במרבית, בטרם עריכתך, דיבר על זן. ואם יש בלבול, עדיף לתקנו בתחום הערך הקיים, ולפתוח ערך חדש ובו המשך הפירוט. קרי, לתקן את קרמבולה ולפתוח את קרמבולה מוזהבת ולא לתקן את קרמבולה מוזהבת ולפתוח את קרמבולה שיש לה כבר היסטוריית עריכה של משתמשים אחרים.
מה שלא הצלחתי להבין, ואולי תוכל לסבר את הדברים, הוא האם מה שיש כרגע בקרמבולה במרביתו הוא של מוזהבת או של קרמבולה?
וסתם לידיעה, בעקרון דנים בדפי שיחה בעניינים כאלה ומגיעים אליהם להסכמה. זהסוג של ברירת מחדל, אלא אם כן נעשתה פה טעות שאנו כאן לתקן.
אם תוכל להתייחס לדברים אודה לך, ונוכל להמשיך משם.
וחשוב לי להדגיש כי אני מוקירה את פועלך כאן. ולא היתה כאן נזיפה כי אם הסבר וקבל התנצלותי אם הדבר נשמע/ נראה לך אחרת. :) בברכה ובוקר אור! Itzuvit - שיחה סדנה 07:41, 13 במרץ 2013 (IST)[תגובה]
א. תודה על תשובתך, ובוקר אור גם לך. ואני מקבל את ההבהרה. חזרי נא על החלק הראשון של תגובתי הקודמת, אותה שיניתי, בטרם ראיתי את תשובתך.
ב. בהחלט אפרט את כוונתי ואשיב לשאלותייך, גם מדעית וגם נוהלית. אבל, ואני מתנצל על כך, אדחה זאת בכמה ימים, בשל עיסוק נמרץ בסוגיות פיזיקליות-קוונטיות לקראת השלמתו של מאמר, ובדרך גם כמה תנובות הרלוונטיות למרחב העברי והאנגלי, בהקשר זה. אחזור.
ג. התוכלי להתייחס לפנייה קודמת שלי בעניין קניון אנטילופ ? בנצי - שיחה 07:52, 13 במרץ 2013 (IST)[תגובה]
קח את הזמן :) אנציקלופדיה לא בונים ביום קריצה ולא מצאתי התייחסות לקניון, האם תוכל לקשר אותי למקום בו התייחסת ומה היה הדבר?
ניסיתי להבין האם מה שיש בערך כיום מתייחס יותר לסוג או למין, ואת זה לא הבהרת, ציינת שיש ערבוב. אז אני ממליצה לגבי קרמבולה לערוך כך שיתייחס לסוג ואז לכתוב את זהובה. אין לי בעיה לבצע העברה, אבל לדעתי אפשר למצוא פשרה כזו:
תכתוב בטיוטה את הערך על הסוג, כי להבנתי זה מה שאתה מעוניין לעשות, ולאחר מכן נבצע את ההעברה של המידע בנוגע למין לערך ספציפי, עם עריכה שלך. למעשה לעשות מה שעשית, רק בלי התקופה שבה בערך אחד אין מידע ובשני המידע לא מעודכן. מקובל?Itzuvit - שיחה סדנה 10:55, 13 במרץ 2013 (IST)[תגובה]
אם אני זוכרת, רצית לשנות את השם של אנילופ. במצב הזה יש להוסיף תבנית:שינוי שם לדף השיחה של הערך ולהסביר מדוע לשנות לשם הספציפי. במידה ויש הסכמה בדף השיחה ניתן יהיה לשנות. Itzuvit - שיחה סדנה 10:57, 13 במרץ 2013 (IST)[תגובה]

האם לדעתך יתכן שאדם יהיה "מסורתי אתאיסט"? חוות דעתך חשובה לי לשם איזשהו דיון שאני מקיים ברשת (לא בויקיפדיה). בברכה, סמי20 - שיחה 23:15, 27 במרץ 2013 (IST)[תגובה]

כן. בפירוש כן, משום שמסורת איננה תלויה, בהכרח, בקיומה של אמת, היסטורית, ניסית או אחרת. בבסיסה של כל תרבות, של כל אומה, ישנו מיתוס, או מיתוסים, ממנו, או מהם, ניזון האתוס של אותה אומה, על כל רבדיו. מסורתיות מחייבת התייחסות, דתית או חילונית. ללא התייחסות כזו אין השתייכות. ללא השתייכות נמצאת תלישות, מהעבר, דרך ההווה ולכן גם מהעתיד. חוויית תלישות היא חווייה בלתי נסבלת, עד כדי, בתנאים מסויימים, קושי קיומי. אתאיזם, היא תפיסה דתית - תפיסה בדבר קיומו של אל או של ישות טרנסצנדנטלית. אבל זו אמירה במישור אחר לגמרי. בסיכום, מסורת היא השתייכות, בצבע דתי או בצבע שאינו כזה, אתאיזם היא אמירה דתית. אני מקווה שהדברים הללו הועילו לך. חג שמח, בנצי - שיחה 00:52, 28 במרץ 2013 (IST)[תגובה]
תודה על התשובה המפורטת. מה שאתה אומר, הוא הגיוני לגמרי - מצד עצמו: פילוסופית וקונצפטואלית. דא עקא, שחוקרי קרן אבי חי - אשר להם אתה כמובן אינך מחויב, עורכים מידי כמה שנים מחקרים - המבוססים על מתודה הפוכה לזו ההגיונית שהיצגת. זו כמובן אינה ביקורת עליך, אלא עליהם. מדובר אגב במחקרים די רציניים, המבוססים על סקרי עומק, שבהם נשאל השואל (בין השאר) לאיזו קטגוריה דתית הוא מסווג את עצמו. עורכי מחקרי "קרן אביחי" נוהגים בסקרי העומק שלהם להציג לנשאלים שמונה קטגוריות של סיווג עצמי, בסדר יורד (של מידת "הזיקה היהודית"): חרדי, דתי-מקפיד, דתי-שאינו-מקפיד, דתי-מסורתי, מסורתי, מסורתי-חילוני, חילוני, אתאיסט. הקטגוריה החמישית והשמינית מוצגות תמיד כנפרדות זו מזו, משמע שהחוקרים הנ"ל לא חושבים כמוך, מתודולוגית. אגב, האם נתקלת אי פעם ב"מסורתיים-אתאיסטים", או שלדעתך מדובר רק במושג היפותטי שהתאפשרות קיומו רק עולה מתוך אנליזה מופשטת של מושגי המסורתיות והאתאיזם? סמי20 - שיחה 10:26, 28 במרץ 2013 (IST)[תגובה]

כשאני מעיין בתהליך התאיינותם (=היעלמותם) של אלקטרון ופוזיטרון שמתנגשים (והמדובר כמובן בהתנגשות אנרגטית ברמה נמוכה, מה שמונע את אפשרות היווצרותם של חלקיקים חדשים), אני תוהה ביני לבין עצמי מה כופה את תהליך ההתאיינות. למה למשל שלא יקרה להם - תמיד - מה שכרגיל קורה בסתם התנגשות קלאסית בין שני כדורים אלסטיים (דהיינו שימור המצב הקיים תוך היפוך כיווני התנועה של כל אחד משני הגופים האלסטיים המתנגשים), או אפילו מה שכרגיל קורה בסתם התנגשות קלאסית בין שני כדורי פלסטלינה (דהיינו היעצרותם של שני הגופים הפלסטיים - תוך שיחרור פוטונים חסרי מסת מנוחה ובעלי אנרגיה שגודלה זהה לזה של האנרגיה הקינטית שהיתה לשני הגופים הפלסטיים טרם ההתנגשות). אולי תוכל להאיר את עיניי בסוגיה זו. סמי20 - שיחה 10:36, 9 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]

שלום לך. לא שכחתי את פנייתך, אבל טרם התפניתי בימים אלה. אגב, מה מצב הערבית שלך ? מדוברת ? ספרותית ? שבת שלום וחג עצמאות שמח, בנצי - שיחה 18:43, 12 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]
גם וגם. גם לך. סמי20 - שיחה 11:39, 15 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]
זכרתי משהו כזה. התוכל להתייחס לחלקה השני של פנייתי אתמול ב'הכה את המומחה' ? תודה, בנצי - שיחה 15:50, 15 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]
אין בעד מה. סמי20 - שיחה 18:13, 15 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]

שלום בנצי. שיניתי את שם התבנית בהתאם להצעתך בחלק הכה את המומחה (תודה ). אודה לך אם תוכל לעבור על התבנית כעת ולבצע תיקונים נוספים בהתאם לשיקול דעתך + לציין כאן אם לדעתך עדיף שהשם הספציפי של התבנית עצמה (לא של המונח תעבורה מונעת-אדם) יהיה במקום זאת תבנית:כלי רכב מונעי-אדם? (בדומה למצב הקיים בתבנית המקבילה בויקיפדיה האנגלית) WikiJunkie - שיחה 21:31, 11 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]

שלום. אשתדל לחזור אליך בזמן הקרוב, לכשאתפנה מעיסוקי הנוכחי, הממלא לגמרי את זמני. שבת שלום וחג עצמאות שמח, בנצי - שיחה 18:43, 12 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]

קישור לוויקיטקסט[עריכת קוד מקור]

מקווה שזה מה שחיפשת. Virant - שיחה 15:12, 28 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]

ארכיאולוגיה[עריכת קוד מקור]

שלום, הדיון ב'הכה את המומחה' אורכב לפני שהספקתי להגיב שוב. לגבי ד"ר יונתן אדלר, את הדוקטורט הוא עשה בבר אילן. קישור לאתר שלו- שבו הוא מביא הרבה מהמאמרים שלו. אאל"ט, יש לו מאמר בקתדרה 128. אילו עוד פרטים אתה מחפש?

שלום בנצי,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "אהרון פרץ" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, קובי כרמל - שיחהויקיפדיה היא אנציקלופדיה07:39, 22 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

א. אני מתנצל על תגובתי שהתמהמה.
ב. אתה צודק. אספיק מה שאספיק עד יום א', 9.6.13, וגם אם לא אסיים, אשתדל להשאיר משהו סביר, ללא תבנית. את העבודה שתיוותר, אם תיוותר, אעביר ל'ארגז עבודה'. תודה ושבוע טוב, בנצי - שיחה 18:43, 1 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]
שלום בנצי, יש חדש בעניין? אביעדוסשיחה י"ז בתמוז ה'תשע"ג, 18:00, 24 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]
כן, אבל בגדר טיוטה זמנית שצריך להשלימה. הבעיה היא המקור הראשי לערך וסגנונו, למרות חשיבות האיש מבחינה תורנית-היסטורית. בנצי - שיחה 01:49, 30 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

ראיתי שהתכוונת לכתוב עליו ערך. אולי תרצה להוסיף לערך שכתבתי. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

נכון. תבורך על היוזמה שלקחת. אחזור אליך אחרי שאתפנה מעט לעבור על הכתובים. בנצי - שיחה 01:51, 30 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

דפים למורה הפיסיקה[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "דפים למורה הפיסיקה" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, קובי כרמל - שיחהויקיפדיה היא אנציקלופדיה16:16, 16 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]

שימוש מורשה בכרטיס אשראי[עריכת קוד מקור]

שלום, אולי זה יענין אותך. חזרתישיחה 22:58, 15 באוגוסט 2013 (IDT)[תגובה]

זה מעניין. לא ידעתי על כך. תודה, על המידע ועל התזכורת. בנצי - שיחה 08:39, 16 באוגוסט 2013 (IDT)[תגובה]

שלום, הטיוטה שלך מופיעה בקטגוריות של מרחב הערכים. חזרתישיחה 23:48, 4 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

שלום, לא הגבת ולא תיקנת. זה לא תקין שטיוטה מופיעה בקטגוריות של מרחב הערכים. חזרתישיחה 10:44, 19 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
א. לגבי חוסר התגובה, אתה צודק. לפעמים, שלא במתכוון, אני מגיב מאוחר. טרוד מדי. לגבי 'אי התקינות' אינני מסכים, לא משום שזה בסדר להשאיר זאת כך, אלא משום שצריך למצוא את הסיבה למופע הזה, שהרי משהו גורם לכך. אשמח אם תציע לי איך לנטרל זאת, אם אתה יודע או יכול לדעת איך. זאת סיבת העיכוב. לפעמים, עצה טובה יעילה יותר מסתם ביקורת, ואני יוצא מנקודת הנחה של איכפתיות ולא סתם התעלמות. כבר קרה לי משהו דומה בעבר, ואני מנסה לשחזר מה עשיתי אז כדי לנטרל זאת. אני חושד ב'בינוויקי' המופיע בסוף המאמר, שהועתק יחד עם המאמר כולו באנגלית, כמות שהוא. אבדוק זאת.
ב. אגב, איך 'עלית' על זה ? אני שואל, כדי לבדוק בעצמי את ההופעה הזו, אחרי שאנסה לשנותה. אפשר פשוט לחפש 'ראול ז'ורנו', אבל אינני חושב שעלית על הבעיה בעקבות חיפוש שלו. תודה, בנצי - שיחה 12:05, 19 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
הסיבה מאוד פשוטה - ראה כאן: יש לך 4 קטגוריות כגון זו - [[קטגוריה:אנשי היישוב ילידי הארץ]]. איך לתקן: למחוק, להוריד את הסוגריים המרובעים, להוסיף תו כלשהו בסוף המלל (כדי שיהיה אדום) או (מומלץ): להוסיף נקודתיים לפני המלל, כך: [[:קטגוריה:אנשי היישוב ילידי הארץ]]. וזו לא הייתה ביקורת. בדרך כלל אני משנה לבד ולא מודיע, כי זה כמו כל טעות עריכה במרחב הראשי שצריכה להיות מתוקנת בעיקרון מיד. במקרה הזה חרגתי ממנהגי ופניתי אליך. איך עליתי: לך תזכור... (כמאמר שייקה מהגששים). חזרתישיחה 12:23, 19 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
שלום, טרם תיקנת. חזרתישיחה 13:12, 10 באוקטובר 2013 (IDT)[תגובה]
טיפלתי בזה, אני חושב. אשלים גם עם האחרים. בדוק נא את ז'ורנו כדי לוודא. בנצי - שיחה 22:16, 13 באוקטובר 2013 (IDT)[תגובה]
לא טיפלת בקטגוריות. חזרתישיחה 19:05, 14 באוקטובר 2013 (IDT)[תגובה]

מורה לפיזיקה[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי, אני שואל כאן לעתים שאלות בנושאי פיזיקה ומדעים ואני רואה שאתה עונה באופן משביע רצון. ראיתי שאתה מורה מוסמך לפיזיקה, אז אני רוצה לשאול האם יש מצב שתוכל להעביר שיעורים מסודרים באופן פרטי לבגרות בפיזיקה 5 יח"ל? (בתשלום כמובן), דוד מר"ג 95.35.238.255 01:09, 22 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

א. שלום. האם אתה מדבר על עצמך, או על קבוצה ? תלמיד בתיכון ? מכינה אקדמית ?
ב. איך הגעת דווקא אליי - אני משער שישנם משיבים נוספים בענייני פיזיקה ? בכל אופן, תודה על הפירגון. בנצי - שיחה 01:32, 23 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
שלום וברכה, אני מדבר על עצמי בלבד. מדובר ב'סוג של' מכינה אקדמית, רק עם דגש יותר על הבנה... לגבי השאלה איך הגעתי דוקא אליך, כי יצא לי קצת להציץ בכרטיסים של המשיבים כאן, והכרטיס שלך הוא היחיד שכתוב בו שבעליו נושא בשני תארים בפיזיקה וגם מורה מוסמך. יתירה מכך, ראיתי כמה פעמים שאתה כותב בתגובות שזה התחום שאתה מתעסק בו. לכך נוסיף את התשובות שאתה עונה ושמצאו חן בעיני, ולכך נוסיף את האהבה שלך לתחום המדעי הזה ספציפית, ולכך נוסיף את זה שרואים שאתה אוהב לעזור לאנשים בשאלות בתחום זה, זה לא מציק לך אלא להפך זה מאתגר אותך ואתה אוהב לענות על שאלות, והא ראיה שאתה עושה את זה כאן בהכה את המומחה מרצונך החופשי ומהנאתך בלבד. שקלל את כל אלה וקיבלת את התשובה מדוע פניתי רק אליך. חג שמח.95.35.250.26 18:43, 23 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
היי בנצי, כתבתי לך תשובה אתמול, האם אתה מחקת אותה וא"כ למה? אם עשית את זה כי אתה סבור שמדובר בשני מגיבים שונים בגלל כתובות ה-IP השונות, אז רציתי לומר לך קודם כל שזה אני (אותו אחד:) והסיבה שיש כאן שתי כתובות של IP זה בגלל שאני מחובר דרך הנייד ושם כתובת ה-IP משתנה כל פעם. אשמח לתגובתך. 46.210.218.60 12:29, 24 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
מחקתי תגובה שלך אליי ? איפה ? באיזה עניין ? אוכל אז לבדוק במה מדובר. נראה לי תמוה. בנצי - שיחה 16:11, 24 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
אם תסתכל בגרסאות קודמות של פיסקה זו תראה שמישהו מחק ואחר כך אני החזרתי את זה, וזו הסיבה שזה נראה לך תמוה... :) אל דאגה איני תמהוני או מתמיה. אגב, מה לעניינו של דבר? 46.210.218.60 16:26, 24 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
א. אמרתי "תמוה" מבחינת המעשה. כמובן שזה לא מתייחס אליך. בדקתי את ה'היסטוריה', אבל לא ניתן לראות את השינויים שבצעו משיבים מסויימים - מופיעה שם הודעה: "5 גירסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות". משונה בעיניי גם העובדה שאיש לא פנה אליי מלבדך, לא שאל, העיר או התייעץ - ככלות הכל זהו 'דף השיחה' שלי. יתכן והסיבה להתערבות במקרה הטוב, או השחתה במקרה הרע, נובעת מהסעיף הבא.
ב. מעבר לשיח עצמו, עצם פנייתך צריכה להיות מופנית לערוץ אישי (התפריט הימני מאפשר לך לשלוח דוא"ל - ראה תפריט 'תיבת כלים'), ולא על-גבי פלטפורמה זו. אין זה נהוג, ואין זה נכון. לא הספקתי להעיר לך על כך, כי שאלתי מה שאלתי מתוך סקרנות, ויתכן שזו הסיבה ל'התערבות'. לא נורא, כך לומדים - ואני מניח שאתה חדש כאן. חג שמח, בנצי - שיחה 17:40, 24 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
היי, לא מצאתי (ועדיין לא מוצא) מקום שבו אוכל להשאיר לך הודעה במייל, אחרת זה הדבר הראשון שהייתי עושה. ניסיתי גם דרך תפריט "תיבת כלים". 95.35.246.240 14:42, 25 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
זה ממש מתחת לאף: הקישור החמישי מתחת ל'תיבת כלים' - אל תפתח את התיבה עצמה, זה ממש מתחת ל'יומנים'. בנצי - שיחה 17:27, 25 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
עדיין לא מוצא (רשימת הלשוניות בצד היא כדלהלן: טיפ;קהילה;שער הקהילה;עזרה;ייעוץ;מזנון;לוח מודעות;יצירת קשר;ספר אורחים;תיבת כלים;שפות;הדפסה/יצוא). אולי זה בגלל שאני משתמש לא רשום?! אם כתובת הדוא"ל שלך הייתה רשומה באיזה מקום, האמן לי שמלכתחילה הייתי פונה אליך דרך שם.95.35.246.240 11:28, 26 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
אכן רק משתמש רשום יכול לשלוח דוא"ל. למה שלא תירשם? בברכה, רחל - שיחה 12:50, 26 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
רחל צודקת. לא נראה לי שכותבי כללי התקשורת כאן, חשבו על בעיה מעין זו, של עניין ביצירת קשר, יחד עם רצון, כנראה, לשמור על עילום-שם. צריך לחשוב על פתרון יצירתי. שבת שלום, בנצי - שיחה 20:51, 27 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

שלום. ביטלתי את עריכותיך שם ובערך על בית הספר לשוטרים. כפי שתוכל לראות כאן (במסך "שמות הנופלים"), אלדד קרוק לא נפל בגבעת התחמושת ולא בבית הספר לשוטרים. יואב ר. - שיחה 00:19, 28 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

מידע דומה הוסף גם לערך רחל שפירא. לשיקולכם. מור שמש - שיחה 08:10, 28 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
הסרתי את המידע גם משם - כאמור הוא שגוי. יואב ר. - שיחה 11:02, 28 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
א. לפני שמסירים עריכות, ראוי להסיר קודם את הנוהג שהתפשט כאן, לשנות ולהסיר מבלי להתייעץ קודם עם בעל הדבר, ולנהל איתו דיון, אם צריך. זה נכון מקצועית, וזה נכון עריכתית. יואב קובע שהתוספת שגויה, ולכן הסיר. על סמך מה ? האומנם המקור הרשמי הוא מוחלט ? - ראו הסעיף הבא.
ב. וכי מה זה עלה על דעתכם, שהוסיף את שהוספתי, כך סתם, מדמיוני היצירתי ? הרי ברור שמידע מסוג זה נסמך על מקור ממשי ! לפני מס' ימים שודרה באחת מרשתות הרדיו תוכנית לכבודו של יאיר רוזנבלום, ובה שודר המידע שהוספתי, כמו גם השמעתם של שני השירים, הקשורים זל"ז עפ"י מידע זה. אינני זוכר יום ושעה מדוייקים, מי הנחה ובאיזה ערוץ. פשוט רשמתי את עיקרי הדברים, ועדכנתי לפיהם. ישנן אם כן, שתי אפשרויות: או שהמקור עליו נסמכה תוכנית זו שגוי, או שהמקור הרשמי עליו נסמך יואב, שגוי (אכן, יתכן). איך בודקים זאת ? אינני יודע. מה שבדעתי לעשות הוא לפנות לעורכי אותה תוכנית, אחרי שאשחזר את פרטי התוכנית, ולבקש מידע על המקורות שלהם. אשמח אם מלבד להסיר, גם תעזרו לי במציאת פרטים על התוכנית המדוברת, אשר שודרה, כאמור, לפני כמה ימים. את הקשר איתם אצור בעצמי. כבר עכשיו אעלה שאלה בעניין זה במדור 'הכה', כצעד ראשון. תודה, בנצי - שיחה 16:04, 28 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
עשה בבקשה את מה שהצעת, אבל אני משוכנע באמיתות המידע שבידי ובשינויים שהכנסתי על פיו. עורכי תכנית הרדיו שגו. גבעת התחמושת ובית הספר לשוטרים נכבשו על ידי גדוד 66 בחטיבת הצנחנים 55. אלדד קרוק השתייך לגדוד 106 בחטיבת השיריון הראל, שניהלה קרבות אחרים ונפרדים. המידע בעניין זה הוא חד משמעי. בין השאר - שמו איננו מופיע בין שמות הנופלים על האנדרטה בגבעת התחמושת. יואב ר. - שיחה 16:10, 28 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]
המידע שהוספת עכשיו חשוב מאוד, ואשתמש בו כדי לעמת את הדברים. תודה, בנצי - שיחה 16:14, 28 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

הגהה על הגהה[עריכת קוד מקור]

יישר כוחך על תיקוני הלשון בדף "הכה את המומחה". לפי דעתי, לא היה צורך לשנות את הניסוח "ppm - חלקיקים למליון - היא מידה לריכוז" לניסוח "ppm - חלקיקים למליון, היא מידה לריכוז". 77.125.236.187 05:46, 1 באוקטובר 2013 (IDT)[תגובה]

מורה לפיזיקה[עריכת קוד מקור]

היי, לגבי לימוד פיזיקה איך אפשר ליצור איתך קשר? ThePupil - שיחה 19:25, 12 בנובמבר 2013 (IST)[תגובה]

הודעות מזכירי התחרות[עריכת קוד מקור]

ישר כוח על השתתפותך בתחרות הכתיבה.

כמזכירי התחרות, אנו פונים ומזכירים את חשיבות שיתוף הפעולה בין הוויקיפדים, הן כערך בפני עצמו, והן כחלק מכללי התחרות הפעם. יש לפנות לוויקיפדים הנראים לך מתאימים, בבקשה לביקורת עמיתים.
בהצלחה! - מזכירי התחרות.


הודעה למשתתפי תחרות הכתיבה:

מתוך היענות לרחשי הציבור, החלטנו לדחות בשבוע את המועד האחרון לפרסום גרסאות סופיות לשיפוט, עד ליום שלישי 24/12/2013 בחצות הלילה. לעדכונך. בהצלחה! - מזכירי התחרות.

גילגמש שיחה 20:47, 5 בדצמבר 2013 (IST)[תגובה]

שלום בנצי,

קורבוס הפנה אותי אליך. ראה בבקשה את ההערה בדף שיחתו (אתה אמור להיות מתויג). גילגמש שיחה 19:08, 2 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]

ראיתי. אטפל בכך בשבת הקרובה, אז אתפנה לכך. כבר אומר שסימנים מנוגדים הם הכרח, בשל ההתנהגות האופטית המנוגדת של קרני אור, אל תוך תווך לעומת ממנו החוצה. בנצי - שיחה 00:13, 4 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]

ערכים עם טקסט אנגלי ברובו[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע אם זה לא חוקי ליצור ערכים בעבודה במצב כזה אבל לי זה צרם קצת, מה רע להשתמש בארגז חול? Uziel302 - שיחה 03:18, 25 במרץ 2014 (IST)[תגובה]

אתה די מתפרץ לדלת פתוחה. לא הרי עריכה רגילה, בה כך אכן נוהגים, לעריכה קצת בלחץ (שים לב לשעה), שנועדה לשרת את הערך הראשי. אשמח אם תמשב לי אותו. היתר שולי בנסיבות, זמני ויסתדר במהרה. בנצי - שיחה 03:26, 25 במרץ 2014 (IST)[תגובה]
א. בסדר, רק תזכור להוסיף אותם בדף השיחה של הערך בפיסקה בה גילגמש מבקש לציין אותם.
ב. ביצעתי עריכה בערך הראשי, כדאי שתבדוק אותה ותסנן מתוכה מה שלא תורם, אין לי מספיק ידע בתחום כך ששינויי הנוסח שביצעתי עלולים להיות לא טובים. Uziel302 - שיחה 08:00, 25 במרץ 2014 (IST)[תגובה]

פיזיקה ופוליטיקה[עריכת קוד מקור]

שלחתי לך מייל אבל עכשיו עלה לי משהו נוסף שרציתי להעיר. בדף זה מופיע הציטוט הבא בשם בנואה מנדלברוט: "המתמטיקה היא עיסוק "פוליטי" וסובייקטיבי ביותר: בעוד שתקפות עבודתו של המתמטיקאי ניתנת לשיפוט אובייקטיבי, ערכה נקבע רק על ידי השבחים שהיא זוכה להם מפי עמיתיו." אני חושב שדברים דומים ניתן לומר לגבי עבודה פיזיקלית. כמו בבדיחה על המתמטיקאי שנשאל על ידי תיירים היכן הם ותשובתו הייתה שהם בכלי תחבורה פלוני, יש את הרמה האובייקטיבית של מה נכון ויש את הרמה הסובייקטיבית של מה מעניין וחשוב. לא כל מחקר בפיזיקה מעניין את הקהילה האקדמית, וכמו שהודגם, מחקר פורץ דרך, זוכה פרס נובל ישב עשור בלי שיצטטו אותו כמעט. Uziel302 - שיחה 20:35, 7 באפריל 2014 (IDT)[תגובה]

היי,

ראיתי שאתה מבין קצת באסטרונומיה. ובכן, כתבתי את קלאופטרה אך אני לא מצליח להבין איך נאסא ממשיכים להתעקש שממדיו הם 217X94X81 בעוד מאמר מדעי נחשב, שמודע לתצפיות של נאסא טוען אחרת? אני מפספס פה משהו?

ואם כבר אני פה, הייתי מבקש ממך בכלל לעבור על הערך לבדוק שלא כתבתי שם שטויות. שים לב שהכל ממוסמך שם היטב, אבל בכל זאת...

המון תודה. Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 22:45, 4 במאי 2014 (IDT)[תגובה]

אני מעיין במאמר ורואה מימדים של 217x94x81 ק"מ כבר בעמוד הראשון. אז מה הוא "טוען אחרת"? כללית, JPL הוא מקור ראשוני וכל האחרים נגזרים ממנו, כך שבכל מקרה JPL עדיף. בורה בורה - שיחה 22:00, 3 ביולי 2014 (IDT)[תגובה]
מדובר במאמר מדעי מקיף ביותר שמתמקד בקלאופטרה. הוא מזכיר את המחקר של נאס"א ומודע אליו בדיוק כמו שהוא מזכיר ומודע לכל התצפיות והמחקרים האחרים שנעשו בעניין במשך השנים. המאמר בא לחשוף את התגליות החדשות בהתבסס על תצפיות באמצעים מודרניים משוכללים שכותבי המאמר ביצעו ב-2008 - כ-8 שנים לאחר שנאס"א ביצעו את המחקר שלהם.
לא מספיק לעבור ברפרוף על העמוד הראשון. כדאי לעיין היטב במאמר, לקרוא את ההקדמה ואת חלקי המאמר הדנים במימדיו של קלאופטרה. מה שאתה מתכוון, הוא בדיוק מה שכתבתי למעלה. המאמר מודע היטב לתצפית של נאס"א, אך טוען שהתצפיות שבוצעו ב-2008 מדייקות יותר: מה שאתה מתכוון כתוב בעמוד 3 (לא הראשון), שם מזכיר המאמר מספר מחקרים ותצפיות קודמים שנערכו בענין קלאופטרה, ובתוכם הוא מזכיר את תצפיות נאס"א שהנפיקו את הנתון 217X94X81.
בפרק בו מחברי המאמר גם מרחיבים על האמצעים ששימשום בתצפיות (כדאי לקרוא את הפרק כולו), נכתב בין השאר ואני מצטט (הקטע האחרון בעמוד 9):
Its spatial extent is about 271x65 km. It appears to look more like a dumb-bell than a dog-bone. Two equal-sized misshapen lobes, each 80 km across, are joined by a thin and long bridge of matter about 50 to 65 km across and 90 km long. From a quick comparison between AO images and projected radar model, it appears that Kleopatra seems much narrower than its radar model and therefore is likely a more stretched body than believed. Despite these slight disagreements the radar shape model is a good reference to estimate the 10 size of Kleopatra
כלומר, המאמר טוען לתצפיות שגילו ממדים וצורה אחרים ומדויקים יותר מאלה שנמצאו במחקרי נאס"א 8 שנים קודם לכן, אם כי הוא אינו מזלזל במחקרו של נאס"א וטוען שגם האמצעים ששישמשו בתצפית של נאס"א טובים מספיק כדי לתת הערכה על ממדי האסטרואיד.
סליחה על הארכנות, והמון תודה על העזרה. Mr. W ~‏ T ~ בית המשפטים העליון 10:23, 4 ביולי 2014 (IDT)[תגובה]

תהליך-R, תהליך-S[עריכת קוד מקור]

שמת תבנית "בעבודה" על תהליך-R ותהליך-S ואני רואה שאתה לא עובד עליהם (מאז סוף מרץ). וגם תזרוק מבט בדף השיחה של הערכים. Corvus,(שיחה) 21:07, 6 ביוני 2014 (IDT)[תגובה]

העברתי את תהליך R למשתמש:בנצי/תהליך-R כי הוא ממש לא עומד בסטנדרטים בסיסים (נראה כמו טיוטה עם מלא סימניי שאלה). Corvus,(שיחה) 21:44, 12 ביוני 2014 (IDT)[תגובה]
ראיתי את הודעתך הקודמת, אבל לא הספקתי להשיב. ימים עמוסים, בפרט לפני בחינות הבגרות בפיזיקה. היה בדעתי לטפל בכך בסוף השבוע הזה, מה שאומר שהיה נכון להמתין לסיומו של השבוע. אני מקווה שלא גרמת נזק. תודה על האיכפתיות, אבל יש מקום ליותר משקל למרכיב של שיתוף פעולה. בנצי - שיחה 00:03, 13 ביוני 2014 (IDT)[תגובה]
לא נגרם נזק- הדף הועבר למרחב המשתמש וכל הטקסט נשאר כפי שהיה. הסיבה היחידה שזה לקח כל כך הרבה זמן (היה קצרמר לשכתוב במרחב הראשי במשך מספר חדשים) היא רק הסיבה שהמעלה של הערך הוא ויקיפד מכובד. אם הערך היה נכתב על ידי משתמש חדש הוא היה נמחק די מהר. לא נהגתי בפזיזות אלא בשיקול דעת. Corvus,(שיחה) 10:58, 13 ביוני 2014 (IDT)[תגובה]

תודה, ‏אופקאלףשיחה‏ • 11:03, 13 ביוני 2014 (IDT)[תגובה]

ערכים בעבודה[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי,
הצבת בעבר תבנית {{בעבודה}} על הערכים תהליך-S, תהליך-RP, תהליך אלפא-משולש, תהליך אלפא, אהרן פרץ, נוקליאוסינתזה של סופרנובה, איזובר (נוקליד), וזמן מה לא ערכת אותם.
לנוחותך, ישנה רשימה שמתעדכנת באופן תדיר, שמרכזת את הערכים עליהם הצבת את התבנית ואותם לא ערכת כבר תקופה. ניתן למצוא רשימה זו כאן.
יש לשים לב: אם טעיתי, והתבנית הונחה על ידי אחר/ת, אשמח להודעה בדף שיחתי. ניתן לבטל את ההודעה בעתיד על ידי הוספת שם המשתמש בדף הזה.
בברכה, OfekBot - שיחה 09:31, 24 בספטמבר 2014 (IDT)[תגובה]

שימוש בתבנית {{Chem}}[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אני פונה אליך בעקבות הרשמתך בויקיפדיה:תחומי עניין#כימיה. לפני כשנתיים יובאה לויקיפדיה העברית תבנית המקילה בהצגת הכתיב הכימי של המולקולות השונות. בתבנית לא נעשית שימוש נכון להיום. העלתי את נושא השימוש בתבנית בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים#תבנית:Chem. האם תוכל לקרוא את התגובות שם ולהגיב וכן להביע את דעתך על השימוש בתבנית ונחיצותה. תודה מראש, יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 14:18, 31 בדצמבר 2014 (IST)[תגובה]

תודה על פנייתך, ובלעדיה לא הייתי שם לב לדיון החשוב שנפתח (אני לא מספיק להגיע לכל מה שאני רוצה, גם לא בשוטף). אני בעד. מכמה נימוקים, ובקצרה: א. היא אלגנטית יותר, ב. היא מתאימה גם לסימון מס' אטומי ומס' מסה, ובפרט, ג. היא מאפשרת כתב-עילי וכתב-תחתי יחד. ארשום תגובתי זו היכן שהועלה הדיון, יותר מאוחר, ואף ארחיבה. אינני מבין כל כך את ההתנגדויות. עורך, בבואו לערוך, נדרש לכישורים בסיסיים מעבר למה שנדרש משימוש בתבנית פשוטה ואלגנטית, שלא לדבר על קיומן של תבניות אחרות בשימוש, שהינן מורכבות יותר. שבוע טוב, בנצי - שיחה 17:09, 3 בינואר 2015 (IST)[תגובה]


בהמשך לשיחתנו[עריכת קוד מקור]

אהלן בנצי, שלחתי לך מייל ל-YAHOO, בבקשה אשר קבלה.

אמיר Amirber - שיחה 21:53, 10 במרץ 2015 (IST)[תגובה]

Invitation to Medical Translation[עריכת קוד מקור]

Medical Translation Project

Invitation to the Medical Translation Project – a joint Wikimedia project started by the English language WikiProject Medicine!

Thank you for being one of the top Medical editors! I want to use this opportunity to introduce you to our most ambitious project.

We want to use Wikipedia to spread knowledge where it will be used. Studies have shown that Wikipedia is the most common resource of medical knowledge, and used by more people than any other source! We want high quality articles, available to everyone, regardless of language ability. It isn't right that you would need to know a major language to get hold of quality content!

That is why in the recent Ebola crisis (which is still ongoing) we translated information into over 70 languages, many of them small African languages. This was important, as Wikipedia was also shown to be the biggest resource used in Africa for information on Ebola! We see tremendous potential, but also great risks as our information needs to be accurate and well-researched. We only translate articles that have been reviewed by medical doctors and experts, so that what we translate is correct. Many of our translators are professionals, but many are also volunteers, and we need more of you guys – both to translate, but also to import finished translations, and fix grammatical or other style issues that are introduced by the translation process.

Our articles are not only translated into small languages, but also to larger ones, but as of 2015 this requires users to apply for an article to be translated, which can be done here (full articles, short articles) with an easy to manage google document.

So regardless of your background head over to our main page for more information, or to our talk page and ask us questions. Feel free to respond in any language, we will do our best to find some way to communicate. No task is too small, and we need everyone to help out!

I hope you will forgive me for sending this message in English – we also need translators for messages like this, and above all local language community managers, which act as a link between us and you. Also I can not reply on your talk page, so please go to our talk page!

Thank you for helping medical information on Wikipedia grow! -- CFCF 🍌 (email) 15:37, 28 January 2015 (UTC)

Google Translation of this message

שלום בנצי, על הערך מופיעה תבנית בעבודה כבר מעט יותר משנה והוא נמצא במצב של טיוטה. אני מציע שתחזיר אותו לטיוטה בדף המשתמש שלך עד שתסיים. בברכה, ערן - שיחה 23:30, 27 במרץ 2015 (IDT)[תגובה]

החזרתי את הערך לבינתיים למשתמש:בנצי/נוקליאוסינתזה של סופרנובה. בברכה, ערן - שיחה 18:24, 2 באפריל 2015 (IDT)[תגובה]
כנ"ל לגבי משתמש:בנצי/תהליך אלפא-משולש, משתמש:בנצי/תהליך-RP, משתמש:בנצי/איזובר (נוקליד), משתמש:בנצי/תהליך-S בברכה, ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 13:46, 6 באפריל 2015 (IDT)[תגובה]
שלום בנצי, הערך נוקליאוסינתזה שכתבת/הרחבת נבחר כערך מומלץ. תקציר ראשוני של הערך, שיוצג בעמוד הראשי מופיע כאן. גילגמש שיחה 17:23, 2 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]

הכה את המומחה[עריכת קוד מקור]

שלום, שים לב לא לקפד את ראשו... ולא להתחיל שאלה למעלה (והארכיונים שלך לא נגישים). חזרתישיחה 23:54, 13 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]

קודם כל, תודה. שנית, כבר אמרתי שם, שאלו תקלות של התחלה (מפלטפורמת סמרטפון). לומדים. האם הגירסה הנוכחית שם היא תוצאה של תיקון שלך ? אם כן, מה בדיוק תיקנת ? שלישית, אשמח אם תסביר את כוונתך לגבי "ארכיונים לא נגישים", וגם איך מתחילים מלמעלה או למטה, כדי שהדברים יהיו מודעים. בנצי - שיחה 09:03, 14 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]
שלום, אני לא עורך מסמרטפון, זה די מתסכל. כן, פשוט העברתי את הודעותיך למטה (אחרת ספק אם מישהו היה שם לב ועונה). עשיתי זאת ע"י סקריפט העברות, אבל גם גזור (מלמעלה) והדבק (למטה) היו עושים את אותה העבודה. בדף השיחה שלך יש תיבת ארכיון עם לינקים לארכיונים של דפי השיחה שלך. הם אדומים ולכן לא נגישים, אנא תקן. איך מתחילים למטה? כאמור אני לא כותב מסמרטפון. במחשב זה פשוט (אני מניח שאתה יודע איך לכתוב למטה פסקה חדשה מהמחשב). חזרתישיחה 00:01, 15 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]

שלום

בערך פיאזואלקטריות אין כל הסבר על התופעה מבחינה פיסיקאלית, ובעצם הוא כמעט קצרמר. אבל כרגע הוא לא מסווג כקצרמר או כערך שדורש הוספה/עריכה. אף פעם לא שמתי תבנית בערך כלשהו ואני לא יודעת מה צריך לעשות כדי לגרום לבעלי ידע לשים לב אליו. אני מניחה שאתה תוכל לעזור... (אני שולחת את ההודעה הזו לכל מי שנמצא ברשימת המומחים בפיזיקה)

יום טוב ובהצלחה פידאלע - שיחה 04:48, 22 במאי 2017 (IDT)[תגובה]

סליחה, שמתי לב שזה כן קצרמר פידאלע - שיחה 05:00, 22 במאי 2017 (IDT)[תגובה]

היי בנצי, תודה רבה; סיום הדוקטורט וקבלת תואר הדוקטור אינם מתרחשים באותו תאריך בדיוק: קודם כל אדם מסיים את העבודה ומגיש אותה, אחר-כך בודקים אותה ומאשרים אותה, זה יכול לארוך כמה חודשים או יותר (ואולי היה נוהג אחר במקרה שתיקנת), אני לא יודע או לא זוכר במה מדובר במקרה הנוכחי. צחי לרנר - שיחה 13:09, 15 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]

Share your experience and feedback as a Wikimedian in this global survey[עריכת קוד מקור]

WMF Surveys, 21:32, 29 במרץ 2018 (IDT)[תגובה]

Reminder: Share your feedback in this Wikimedia survey[עריכת קוד מקור]

WMF Surveys, 04:31, 13 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

Your feedback matters: Final reminder to take the global Wikimedia survey[עריכת קוד מקור]

WMF Surveys, 03:40, 20 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

ראיון לצורך מחקר[עריכת קוד מקור]

בנצי שלום רב, שמי טל, אני סטודנטית לתואר ראשון, ובתקופה זו אני שותפה למחקר אקדמי על תורמי תוכן לוויקיפדיה. אודה לך מאוד אם נוכל לערוך ראיון במסגרת המחקר על תרומתך לתוכן וליצירת ערכים בוויקיפדיה. הראיון הינו אנונימי, והשימוש הינו לניתוח מחקרי בלבד. אשמח מאוד לשיתוף פעולה :) תודה רבה טל אסרף 25 - שיחה 13:47, 7 בפברואר 2019 (IST)[תגובה]

סימני פיסוק[עריכת קוד מקור]

שלום. יש מקף (שבפועל משתמשים עבורו לרוב בסימן המינוס [-], ומעטים במקף עליו [־]) ויש קו מפריד (–). הקו המפריד יבוא לעיתים לצורכי פיסוק. חלק מהתיקונים שלך שגויים וחלקם מיותרים (שתי הצורות היו תקינות); כדאי שתבדוק טוב לפני שאתה מבצע החלפות כגון אלו. שבוע טוב, דגש02:26, 14 באפריל 2019 (IDT)[תגובה]

שתבדוק היטב. אינני בטוח שהערותיך נכונות, אבל אבדוק. בנצי - שיחה 13:38, 16 באפריל 2019 (IDT)[תגובה]

בנצי שלום. כתבת שעקרונית דרגה באה עם המינוי לתפקיד, לא מדויק. 1) רחמים כהן היה מג"ד באמצע שנות ה-90, בתקופה ההיא היה זה לא נדיר להתמנות למג"ד בעוד הקצין עדיין רס"ן, ורק כעבור מספר חודשים בתפקיד היה מקבל דרגת סא"ל, לדוגמא: חוסיין עמאר, תמיר ידעי ואבי פלד. 2) בשני העשורים האחרונים די נפוץ שקצין יקבל דרגת סא"ל ומינוי של רע"ן במל"י/ביסלמ"ח או סמח"ט מרחבי, ורק בתפקידו השני כסא"ל יקבל תפקיד מג"ד, לדוגמא: ערן אוליאל, יואב ברונר, אלון מדנס, גיא ברגר ואבינועם אמונה. מכיון שלא ידוע לי מתי רחמים כהן קיבל את דרגתו, והאם קדם תפקיד בעל תקן של סא"ל לתפקידו כמפקד גדוד 890, לכן כתבתי ב'ערך' נוסח לא כ"כ ברור, שאולי אף היה מיותר. בברכה, אודי - שיחה 03:19, 10 במאי 2019 (IDT)[תגובה]

המרת פדף ל jpeg[עריכת קוד מקור]

הסתדרת? אם לא אני מוכן ומזומן להכין פדף הדרכה, צעד אחר צעד. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 01:36, 27 בינואר 2020 (IST)[תגובה]

הי, אילן. תודה על הניטור. חזרתי מכנס בן כמה ימים, ולא ראיתי שכתבת. אני חושב שהצלחתי לפענח את כוונתו של האיש שניסה להנחות בצורה לא מוצלחת (היא מובאת בתמונת התכתובת שהעליתי). ארחיב מאוחר יותר, לאחר שאתפנה יותר. כל טוב, ושבת שלום, בנצי - שיחה 18:10, 31 בינואר 2020 (IST)[תגובה]

נמנה עם ונמנה על[עריכת קוד מקור]

שלום, אנא עיין בהנחיה של האקדמיה ללשון העברית בשאלה זו. בברכה, Drz - שיחה 09:52, 22 במאי 2020 (IDT)[תגובה]

הדף מלא בתבניות לא קיימות...--שלום1234321אפצישיחה • כ"ח בטבת ה'תשפ"א 06:32, 12 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

מה ז"א "לא קיימות" ? בנצי - שיחה 13:17, 12 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
למשל התבניות תבנית:מערת שובה, תבנית:Infobox World Heritage Site ותבנית:Reflist. חלקן לא נוצרו מעולם וחלקן נמחקו...--שלום1234321אפצישיחה • כ"ח בטבת ה'תשפ"א 13:27, 12 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
אבדוק כמובן. מפאת הזמן שחלף איני זוכר כרגע מה היתה התוכנית או הכוונה. "חלקן נמחקו..." - מי מחקן ? בלי לומר מילה ? בנצי - שיחה 14:49, 12 בינואר 2021 (IST)[תגובה]
ר' שיחת תבנית:Reflist--שלום1234321אפצישיחה • כ"ח בטבת ה'תשפ"א 15:00, 12 בינואר 2021 (IST)[תגובה]

שלום,

בעניין עריכתך זו: התיקו שלך לא דייק את הניסוח, אלא הפך אותו לשגוי. הרב אפרים הכהן היה רב במאה ה־20, אולם נולד במאה ה־19. לכן, הוא היה רב במאה ה־20, אך לא בהכרח בן המאה ה־20. דגש - שיחה 10:39, 29 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

שלום בנצי, הערך המומלץ נוקליאוסינתזה שכתבת יוצג ב-8 בספטמבר 2022 בעמוד הראשי. אשמח אם תהיה לך אפשרות לעבור על הערך ועל התקציר ולראות שהם תקינים מבחינה ויזואלית, לעדכן מה שצריך וכיוצא באלה. בברכה, ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 22:01, 18 באוגוסט 2022 (IDT)[תגובה]
תודה על התזכורת, וגם על עצם הבחירה. עברתי גם על הערך וגם על התקציר, בהם נדרשו שינויים קלים בלבד, ומבחינתי ניתן להעלות את התקציר. שבת שלום, בנצי - שיחה 19:32, 8 בספטמבר 2022 (IDT)[תגובה]

הערה: תמהתי על תאריך הערך - 8.9.22 בהודעתך לעיל, שכן הוא נערך מוקדם בהרבה, ומן הסתם נפלה טעות. בנצי - שיחה 19:37, 8 בספטמבר 2022 (IDT)[תגובה]

שאלתך בייעוץ הלשוני (כתאב אל עדאני)[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי, אפשר שלא ראית את תשובתי לך בייעוץ הלשוני. אני מפנה אותך לשם כי אני משער שאתה עדיין מעוניין בה. 132.66.134.6 13:46, 5 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]

תודה, ובהחלט מעוניין. אעיין שם כמובן. אחרי מעקב אינטנסיבי, וגם דיון מסוים שהתפתח במקבילה האנגלית, מטבע הדברים עברתי לענייני מחקר אחרים. כך זה כשעוסקים בכמה נושאים במקביל.
אשמח כמובן גם לדעת מי הדובר. בנצי - שיחה 21:06, 5 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]

רבנים בבירות[עריכת קוד מקור]

שלום בנצי, עניתי על השאלה ששאלת בהכה את המומחה. אין לי שום ידע קודם, כל מה שכתבתי לך מגיע מחיפושים שביצעתי ברשת. ממה שראיתי שם, נראה שד"ר גיא ברכה הוא כתובת מצויינת לפנות אליה כדי לקבל תשובה קצת יותר מדויקת.