שיחת משתמש:Ashdodkivoonim

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מרכז כיוונים אשדוד[עריכת קוד מקור]

מרכז הצעירים כיוונים הוא מרכז עירוני מהותיקים בארץ וקיים כ-9 שנים באשדוד ולפני כשנה המרכז עבר למתחם חדש ברובע הסיטי באשדוד. המרכז הפועל מטעם מנהל החינוך של עיריית אשדוד המעניק שירותי ייעוץ והכוונה לצעירים בגילאי 18-35 תושבי העיר אשדוד בתחומים: השכלה גבוהה, הלוואות ומלגות לסטודנטים, תעסוקה והכשרה מקצועית, עשייה חברתית ומגוון קורסים וסדנאות. מרכז כיוונים פונה לחיילים משוחררים, סטודנטים ואקדמאים המוזמנים להגיע ולהנות מממגוון השירותים שהמרכז מציע.


קובץ:מרכז כיוונים
המבנה החדש בסיטי


השכלה גבוהה[עריכת קוד מקור]

תחום ההשכלה הגבוהה נועד לתת מענה לכל אותם צעירים שסיימו את לימודיהם בתיכון או את הצבא ומעוניינים להתחיל בלימודי תואר. בנוסף, כיום ישנם באשדוד מעל 6000 סטודנטים, כאשר המטרה היא להמשיך ולעודד צעירים להמשיך ללימודים מתקקדמים ככלי להשגת המטרות העתידיות שלהם. כחלק ממערך הייעוץ להשכלה גבוהה ניתנות פגישות ייעוץ בחינם לכל צעיר תושב אשדוד. פגישות ההכוון כוללת ייעוץ פרטני, מבחן פסיכוטכני ממחושב וליווי המשך. כל תהליך שונה מהקודמו, כל צעיר שונה מאחר ולכל אחד יש צורך ביחס אישי, אינדיבידואלי ומעמיק על מנת לסייע לו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

הלוואות ומלגות[עריכת קוד מקור]

עיריית אשדוד שמה לעצמה דגש לטפח ולקדם את אוכלוסיית הצעירים בעיר, לצורך כך העירייה מעמידה מספר אלטרנטיבות על מנת ששיקול הכלכלי לא יהווה מכשול משמעותי עבור צעירים המעוניינים להמשיך ללימודי תואר. תוכנית ההלוואות העירונית בשיתוף בנק לאומי מעניקות הלוואות לסטודנטים בגילאי 18-35 (נשים עד גיל 45). תושבי אשדוד המעוניינים ללמוד באקדמיה רשאים לסיוע בהלוואות ללימודים במהלך השנים בהם התואר נלמד. ההלוואות ניתנות לסטודנטים הלומדים לתואר ראשון, תואר שני ותואר שלישי במוסדות המוכרים להשכלה גבוה. ההלוואה ניתנת עד 10,000 ש"ח עבור כל שנת לימוד, תחילת החזר ההלוואה בסיום הלימודים בפריסה של 6 שנים.

בנוסף לכך, עיריית אשדוד מסבסדת פעילות של סטודנטים כחלק מתרומה לקהילה במסגרת פרויקט "ח http://www.perach.org.il/. ישנם מגוון פעילויות בכל רחבי העיר שניתן להגיש עבורם מועמדות, כמו כן ניתן גם לקיים פעילות במרכז כיוונים עצמו כחלק מצוותי תחום השכלה גבוהה או תעסוקה.

תעסוקה והכשרה מקצועית[עריכת קוד מקור]

מגוון נוסף של שירותים לכל אותם צעירים המחפשים עבודה. מרכז כיוונים מציע הדרכה אישית בכתיבת קורות חיים, חיפוש עבודה נכון, והתנהלות בראיון עבודה ומרכזי הערכה.

שירותים נוספים שמעניק המרכז כחלק מתחום זה:

פגישת הכנה לראיון עבודה המטרה במרכז כיוונים היא לתת את כל הטיפים החשובים על מנת שעצירי אשדוד יוכלו להתנהל נכון מול המראיין במהלך ראיון העבודה. למשל: אלו שאלות נפוצות נשאלים בראיון עבודה ומהן התשובות שיספקו את המראיין, ולאפשר להם להתנסות בראיון מדומה לצבירת בטחון לפני הראיון האמיתי מול המעסיק.

פגישת תכנון וניהול קריירה פגישת ייעוץ קריירה שבה מרכז כיוונים מסייע לתכנן את המסלול המקצועי,ואת הצד הבא שנכון לעשות בקריירה.

"הדבר הבא" תכנית התמחות תכנית התמחות ייחודית עבור סטודנטים בשנה ב' או ג' בלימודים. התכנית מיועדת לסייע לסטודנטים להשתלב בשוק העבודה ולרכוש ניסיון מקצועי כבר במהלך לימודי התואר. ההתמחות מתקיימת למשך שנת הלימודים ובמקביל מפגשי עמיתים, סדנאות מקצועיות ועוד. למידע נוסף על התכנית לחץ כאן.

הכוונה לקורסים והכשרות מקצועיות מחפש מקצוע רלוונטי לשוק הנוכחי? רוצה ללמוד את המקצועות הכי נחשקים? בפגישה ננסה לבדוק ביחד מה תחומי העניין שלך, מהן השאיפות לעתיד ומה עליך לעשות על מנת להשיג זאת, מהם השיקולים שחשוב לך לקחת בחשבון בעת בחירת מקצוע הלימוד. בנוסף, התאמה לשוק העבודה הנוכחי ולמקצועות המבוקשים ביותר וסיוע בבחירת מוסד לימודים ועוד.

ירידי תעסוקה אחת לכמה חודשים כיוונים עורכים ירידי תעסוקה בשיתוף חברות שונות ומוסדות שונים.

קורסים מיוחדים שבסופם השמה בעבודה אחת למספר חודשים נפתחים קורסים מקצועיים ותוכניות מיוחדות שיוצרות מעטפת ומעניקות כלים להשתלבות/חזרה בשוק העבודה. בחלק מן המסלולים מתקיימת השמה (עבודה מובטחת) עם הסיום ההכשרה.


Ashdodkivoonim - שיחה 18:04, 21 בדצמבר 2014 (IST)[תגובה]

עשייה חברתית[עריכת קוד מקור]

תחום זה קם מתוך רצון להעניק קול, במה ומקום אמיתי לביטוי והעצמה של צעירי העיר. המרכז מספק הכוונה אישית וסיוע במצאית מגוון מקומות להתנדבות. כמו כן, מעניק כלים וליווי תהליכי מעמיק לכל הצעירים המעוניינים להיות חלק מתהליך עיצוב המציאות בעיר וצריכים כלים בפיתוח היוזמה.

מגוון הפרויקטים הקיימים במרכז כיוונים: סטרט אפ חברתי סיוע, ליווי ומתן כלים ומשאבים לצעירים בעלי דעה ורעיון ליוזמה חברתית. מרכז כיוונים מעניק את מעטפת הידע, ההכוונה, הנסיון והמשאבים על מנת ליזום שינוי ולממש את המציאות.

סמינרים בחו"ל מרכז כיוונים מציע מגוון פרויקטים ופעילויות המאפשרים לצעירי העיר לייצג את העיר אשדוד ולקחת חלק במפגשים בינלאומיים. משלחות עבר: בבורדו, גיאורגיה, גרמניה, פולין, אוקראינה.

התנדבות במקום ובזמן המתאים סיוע במציאת מקום התנדבות מתוך מאגר גדול של מקומות התנדבות בעיר.

שולחנות עגולים ושותפות ציבור מפגשים בין צעירים פעילים חברתית לבין גורמים מהרשות המקומית לשיח בנושאים שונים על מנת לקדם תהליכים חברתיים באשדוד, שותפות ציבור בקידום תהליכים עירוניים ועוד.

Ashdodkivoonim - שיחה 18:15, 21 בדצמבר 2014 (IST)[תגובה]

קורסים וסדנאות[עריכת קוד מקור]

כחלק מתפיסה הוליסטית של העצמה ומתן כלים פרקטיים ושימושיים לצעירי אשדוד, ניתנים מגוון רחב של קורסים, הרצאות וסדנאות לצורך פיתוח וקידום אישי, ומתן ידע רלוונטי. למידע נוסף על מגוון התכנים המוצעים לחץ כאן



{{הפניה לערך מורחב- מרכזי צעירים בישראל}}

Ashdodkivoonim - שיחה 18:18, 21 בדצמבר 2014 (IST)[תגובה]

Ashdodkivoonim - שיחה 18:23, 21 בדצמבר 2014 (IST)[תגובה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

  • מרכז כיוונים, [1], האתר הרשמי של מרכז כיוונים
  • מרכז כיוונים [2], הדף הרשמי בפייסבוק
  • עיריית אשדוד [3] האתר הרשמי של עיריית אשדוד