שיחת משתמש:Harel/ארכיון5

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ארכיון ספטמבר 2004 - ינואר 2005
ארכיון פברואר 2005 - אפריל 2005
ארכיון ענק מאי 2005 - מרץ 2006
ארכיון גרגנטואי אפריל 2006 - יוני 2006

מה זו התמונה הזו?

לא משנה. אני צריך את עזרתך. אני מתכוון לפנות ביום שישי או שני למשטרה ולהגיש תלונה על חכם חנוכה. מקסימום, לא ייצא מזה כלום, לא נורא. אחרי שאתלונן שלוש פעמים בטוח יעשו משהו. כדי לפנות למשטרה אני צריך את כתובת ה-IP של חכם חנוכה, בצירוף תאריך, שעת פעילות ושם משתמש, ואם אפשר, אז ממספר תאריכים שונים (כלומר מספר כתובות IP + תאריך + שעה + שם משתמש). תודה, Yonidebest Ω Talk 22:42, 28 יוני 2006 (IDT)

יוני, כמי שעמל על ניסוח הנהלים הדרקוניים של הבודקים, אנא העלה זו כבקשה מסודרת בויקיפדיה:בודק/בקשות לבדיקה. תבחר שם כמה תאריכים שאתה רוצה - אבל מהזמן האחרון - אחרת הלוגים לא יכסו את זה. כלומר תבחר שמות משתמש שאתה מעוניין בהם. ברגע שתהיה שם הסכמה של שני בודקים, נבדוק. אתה יודע שזה הנוהל שנקבע, ואני מחוייב לו, מה שלא יהיה.
התמונה היא של רמברנדט, ונקראת "השיעור באנטומיה". היא ממחישה את חכמי ויקיפדיה בשעת דיון במזנון. Harel - שיחה 22:46, 28 יוני 2006 (IDT)
וואלה סבבה. Yonidebest Ω Talk 22:50, 28 יוני 2006 (IDT)

יאללה! אוטוטו המשחקים מתחילים ועוד לא הצבעת בשלב הנוכחי! אסף 16:42, 30 יוני 2006 (IDT).

תוכל בבקשה לתרגם לי את כיתובי התמונות בויקי הגרמנית בערך ליל הבדולח, שבו רואים נאצי עם שלט, נאצים חוסמים בשרשרת כניסה למבנה, ואת השרפה וההרס בשתי תמונות בתי הכנסת? בתודה, אבירם 16:45, 30 יוני 2006 (IDT)

ובכן:
  • נאצי עם שלט: "גרמנים! הישמרו לכם! אל תקנו אצל יהודים!" אין ציום המקום
  • בית כנסת עולה באש (הראשון) - בעיר אמדן, בליל ה-9 בנובמבר 1938
  • גרמנים אוחזים ידיים בכניסה לאוניברסיטה של וינה - דף התיאור באנגלית משום מה - אני בטוח שתסתדר...
  • בית הכנסת ברחוב צרנר בפפורצהיים אחרי השריפה, 10 בנובמבר 1938, מבט מבחוץ
  • כנ"ל, מבט מבפנים
  • בית הכנסת ה"חדש" (והיפה, אם יורשה לי) ברחוב אורניינבורגר ברובע מיטה, ברלין
  • הפסל "קורבנות הפאשיזם היהודיים" בבית הקברות היהודי ברובע מיטה, ברלין
  • בול של הרפובליקה הדמוקרטית הגרמנית (מזרח גרמניה): "ליל הבדולח - לעולם לא עוד"
  • איזכור של ארבעה קורבנות השואה שהיו דייריו הקודמים של בית מגורים, בפרוייקט Stolpersteine (מרצפות רחוב) בעיר קלן
  • מבט אל אתר הבנייה של בית הכנסת החדש במינכן, שעתיד להישלם ב-9 בנומבר 2006

למותר לציין שמדובר בערך מומלץ בויקי הגרמני. Harel - שיחה 17:16, 30 יוני 2006 (IDT)

ושאשקול לקחת על עצמי את עיבודו לצרכינו במסגרת המתקפה על השואה (יש עוד כמה ערכים מומלצים בויקי הגרמני בנושא השואה - והם מספקים לא פעם מידע ייחודי יחסית). הוא מפורט בהרבה משלנו. Harel - שיחה 17:20, 30 יוני 2006 (IDT)
תודה רבה לך על ההסבר המפורט!, אקח כמה תמונות אלינו. מקווה שבמתקפה יורחבו וייכתבו ערכים חשובים לפחות כמו בויקי הגרמני. זה מראה שהויקיפדים הגרמנים מייחסים חשיבות מיוחדת לכתיבת ערכי השואה, לפעמים יותר מאיתנו. לא להאמין. אבירם 17:33, 30 יוני 2006 (IDT)
כמי שקורא לפעמים בעיתונות הגרמנית, הנושא שם על סדר היום הרבה יותר מפה, וההתייחסות בדרך כלל מאוד רצינית. ישנו למשל הערך de:Österreich in der Zeit des Nationalsozialismus (אוסטריה בתקופת הנאציזם), שהוא כל כך מפורט ורחב שאני לא אתפלא כלל אם אין שום מקור בעברית עם כל כך הרבה מידע בנושא. ראה בde:Wikipedia:Exzellente Artikel (שזה הערכים המומלצים ביותר שלהם - יש להם שתי דרגות המלצה) את כל הרובריקה של "Zeit des Nationalsozialismus" - יש שם לא מעט פנינים (אם כי רובם נוגעים יותר למלחמה מלשואה). הערכים המומלצים שלהם תמיד תמיד עוברים הגהה מקפת, שילוב של המון תמונות, ביבליוגרפיה אימתנית ולרוב גם שימוש בהערות שוליים. Harel - שיחה 17:38, 30 יוני 2006 (IDT)
"שמח" זאת לא מילה מתאימה, אבל אני רואה בחיוב את ההתייחסות המקיפה בגרמניה לשואה, הלוואי וברוב מדינות העולם זה היה כך. גם בישראל יש לפעמים בורות מדהימה בקשר לשואה ופעמים רבות גם חוסר רצון לדעת קצת יותר על הנושא. אבירם 17:56, 30 יוני 2006 (IDT)
מסיבות כאלה ואחרות הגרמנים לא יכולים להרשות לעצמם התייחסות שטחית, בדיחות שואה וכיוצא בזה. אצל שכבות משכילות נרחבות באוכלוסייה הגרמנית יש הרבה סקרנות בקשר לחדשות חוץ ולהיסטוריה, הרבה יותר מבארץ, לפי התרשמותי. Harel - שיחה 17:57, 30 יוני 2006 (IDT)

פנקו או פנקוב

בתור מי שגר ארבע שנים בפרנצלאואר ברג, אני יודע שאומרים פנקו. כך גם רודו (Rudow), הנו (Hönow), לופלו (Luplow), שטורקו (Storkow) ועוד המון דוגמאות. אלו הם שמות סורביים וה-OW כמובן היא סיומת סלאבית. אני חושב שיש לי אפילו הקלטה של הכרוז ברכבת שאומר "Zug nach Pankow". איך שכנעת את עצמך? אני סקרן... tierecke שיחה 1 יולי 2006, 10:58 (CET)

כן, היה לי הרושם שאתה הידע שלך פה ממקור ראשון, פשוט תהיתי שאף אחד אחר לא טרח לציין את ההגייה. עד שיגעתי ומצאתי איזה מקום שדווקא ציין את ההגייה ב-IPA. סחתן על ערכיך על ברלין, המשך כך. Harel - שיחה 12:44, 1 יולי 2006 (IDT)

לטיפולך. באחרונה אולי נקבע (באופן לא חכם במיוחד, לטעמי) שהתנגדות כלשהי של משתמש רשום למחיקה מהירה של ערך כרוכה בהעלאה להצבעת מחיקה. זהר דרוקמן 12:52, 1 יולי 2006 (IDT)

? זהר דרוקמן 21:38, 5 יולי 2006 (IDT)
סליחה על העיכוב. בהתחלה לא כל כך הבנתי מה בדיוק דרוש ממני. Harel - שיחה 22:43, 5 יולי 2006 (IDT)

שלום הראל. רק רציתי להגיד תודה רבה על העזרה במתקפה החשובה שזה עתה הסתיימה בתחום הממשל בישראל. תודה רבה על כל עריכה, תרומה, הרחבה, כתיבת ערך או כל עזרה אחרת. אתה יכול לקרוא את הסיכום המפורט הכולל מסקנות למתקפות עתידיות ולהגיב בדף השיחה אם יש לך הערות או הצעות לעתיד. ולך הראל, תודה מיוחדת על העזרה במתקפה ועל הארגון שלה בתחילתה - הרעיון עצמו היה מבורך ואין לי ספק כי לולא המתקפה היינו תקועיים במצב הנוכחי (של הערכים) עוד שנים רבות. תודה רבה, בברכה, אסף 23:23, 3 יולי 2006 (IDT).

מתקפות איכות

שלום הראל. אני כותב לך כאן כי המזנון הוא לא המקום, ודף השיחה של מתקפות האיכות נידח מדי. אחרי שלוש מתקפות אפשר להגיע לכמה מסקנות:

א. שלושה שבועות זה יותר מדי. כל המתקפות התחילו לצלוע אחרי שבועיים, והשבוע האחרון לא הביא לתרומה משמעותית.

ב. נושא המתקפה: ברזיל הייתה המתקפה המוצלחת מכולן, כי זה נושא "סקסי" שכל אחד יכול לבחור בו בין מוזיקה, גיאוגרפיה, דת, תרבות, היסטוריה, ספרות, קולנוע וכו'. בנוסף לכך, לרוב הערכים הייתה מקבילה בויקי האנגלית, מה שאיפשר לעצלנים שבינינו לתרגם. לכן המתקפה הצליחה. "הקולנוע הישראלי" היה תחום מצומצם יחסית, ואני חושש שאלמלא פועלו של חביביטו, המתקפה לא הייתה מתקרבת אפילו ליעדיה. כך גם הממשל בישראל. תחום מצומצם, טכני, ללא ערכים באנגלית, והגרוע מכל - אם יש חומר ברשת (ויש הרבה) צריך לחשוב הרבה איך נמנעים מהפרות זכויות יוצרים. לכן יש לחשוב על מתקפות עם נושא רחב, רב גוני, והרבה ערכים באנגלית.

ג. מנהיגות - מבין כל המנהיגים של המתקפות המוצלח ביותר היה אורי. הקפיד על הדיווחים הדו יומיים, הקפיד על מורל הגייסות וכו'. אני ואסף איפהשהוא התעצלנו בקטע הזה. צריך לוודא טוב שמי שמנהיג את המתקפה מחוייב לעניין עד הסוף.

ד. ויקיפדים - לא כל מי שנרשם תורם. יש לוודא קיומו של גרעין מוצק מבין הנרשמים שנמצא ומוכן לתרום באופן אינטנסיבי (ולא נסע לאנטליה, לומד לבגרויות, מתחתן, או נחסם לתמיד כטרול).

זה האינסייט שלי, לקראת בחירת המתקפה הבאה. אלמוג 07:31, 4 יולי 2006 (IDT)

תוספת קטנה - אולי כדאי להוסיף טבלה בדף של מתקפת האיכות, בה יצויין מספר הערכים שנכתבו והורחבו במסגרת המתקפות השונות. הדבר יועיל גם להסקת המסקנות באשר לתחום המתקפות בעתיד וכדומה. צ'סשיחה 11:13, 4 יולי 2006 (IDT)
אלמוג - אני חייב לציין שאי קיום דיווחים דו-יומיים כלל לא נבעו מעצלות. לא ראיתי צורך בכפיית דיווחים יומיים כאשר אין על מה לדווח ולהוריד את "מורל" המשתתפים על אי-התקדמות ביום חלש. אם תשים לב ברגע שהצטברו בערך בין 8 ל-10 ערכים חדשים מאז הדיווח האחרון כתבתי באותו היום דיווח, גם אם זה היה יומי וגם אם זה היה תלת יומי. אסף 11:17, 4 יולי 2006 (IDT).

אלמוג וכולם, סליחה על התגובה המאוחרת. אכן חשוב לדון על נושא המתקפות. אני מצטער לומר שאני לא כל כך מסכים למה שאלמוג כתב, או שאני רואה זאת אחרת:

א. נכון שאחרי שלושה שבועות מורגשת עייפות מסויימת, אבל אולי טוב שכך. נשמעו פה כמה פעמים קולות שצריך הפסקה בין המתקפות - רעיון שאני חושב שהוא מיותר, כי מה בדיוק נרווח מהפסקה רשמית? גילגמש יילך לים? דוד שי יטוס למלטה? עדיף שאם צריך זמן "לנוח" בין המתקפות אז שזה יהיה בשבוע השלישי של המתקפה. אני גם חושב שמתקפות אקטיביות-מאוד-בפוטנציה כמו זו על השואה או זו על בית המקדש דווקא ינצלו את כל הזמן שיוקדש להן. ולמתקפות בעלות ארוך משתנה אני מתנגד.

ב. ברזיל היא אכן נושא "סקסי" ורב-פנים, שגם היה מכוסה פה מעט מאוד לפני תחילת המתקפה, כך שהיה קל לתרום בכתיבת ערכים חדשים, שזה מה שאנשים אוהבים לעשות. אבל אם נסכים לעיקרון הזה שעושים מתקפות רק על מה ש"סקסי", וקיים באנגלית, ורב-פנים וכו' וכו' - נישאר מהר מאוד בלי מתקפות, או לפחות בלי מתקפות אפקטיביות ודרושות באמת. המבחן מבחינתי לחשיבות המתקפה הוא האם ניתן להשיב בסיום המתקפה בחיוב לשאלה "האם הנושא זוכה עתה בוויקיפדיה לסיקור מקיף וטוב בצורה משמעותית מזה שהיה לו לפני תחילתה", וניתן להשיב בהן מהדהד על השאלה בכל המתקפות עד עתה. דווקא מתקפות בנושאים חשובים שסובלים פה מהזנחה, גם אם אינם "סקסיים", חשובות בעיניי, במיוחד אם הן בנושאים שהם נכסי צאן ברזל לכל אדם משכיל. כך למשל אשמח לראות מתקפות בנושא מיתולוגיה יוונית, מחזותיו של שייקספיר או בכל תחום של אמנות חזותית. כמעט כל נושא, גם אם אינו "סקסי" או קל לכתיבה או בעל קיום בויקינגלית, הוא טוב למתקפה, אם יש קבוצת ויקיפדים שאכן תשתתף באופן פעיל במתקפה עליו.

ג. אני תובע את עלבונו של אסף, שדווקא הקפיד בנחישות ובחריצות על דיווחים תקופתיים במתקפה שניהל, גם כשהיה נדמה שאפסו הכוחות וכולם הלכו לראות כדורגל. הוא פעל ממש לפי הספר, לטעמי, במיוחד בהתחשב בנסיבות ובנושא הלא-קל של המתקפה "שלו".

ד. זה הטבע האנושי. אם הייתי דוד שי גם היה לי ציטוט יפה ממסכת אבות שילווה את האבחנה העגומה והנכונה שלך. הניסיון הוכיח שיש הפתעות לטובה והפתעות לרעה, ולעתים דווקא ויקיפדים חדשים (!) פעילים מאוד במתקפה, והדבר מבורך בעיניי.

ותוספת משלי - לגבי ויקיפדיה האנגלית, ראשית צמיחת גאולתנו. אני לא מתלהב גדול מהסתמכות כל כך מסיבית ובלעדית עליה. לא ניתן לבסס עליה מתקפות שלמות, ולכל הפחות דרוש לנו פה מומחה אחד או יותר לתחום שיוכל לפקח על המתקפה ה"מתרגמת". במקרה של ברזיל ואורי התנאי הזה מולא, אבל אני מפחד ממתקפות-תרגום כאלה כשלא יהיה בסביבה מומחה מתאים. למעשה אפשר לומר שהאחראי על המתקפה צריך גם להיות בעל ידע מוצק ומבוסס בה - מה שאמור לקרות מאליו, אבל לא מובטח.

אשמח לשמוע עוד דעות בנושא. Harel - שיחה 23:02, 5 יולי 2006 (IDT)

שתי תשובות קצרות -

  • כשאני מדבר על תרגום מויקי האנגלית אני לא מדבר על תרגום מילולי, אלא על תרגום המתחיל מהערך האנגלי, מצליב מקורות, מוסיף או מחסיר לפי הצורך, ושומר על רמה גבוהה.
  • בקשר לאסף, באמת הייתי לא פייר איתו, והתנצלתי בפניו בדף השיחה שלו. הוא היה מנהיג מתקפה טוב מאוד, פעמיים גבר בחוגר, ומבחינתי הוא יוצא שבת. אלמוג 23:40, 5 יולי 2006 (IDT)
קודם כל תודה רבה להראל על התמיכה, כמו גם שלא נעלבתי מדברי אלמוג וכבר יישרנו את ההדורים בנינו... בנוגע למסקנות - אני חייב להסכים עם הראל שצריך לבחור באמת מתקפות חשובות ולא רק מתקפות "סקסיות" - אחרת סביר להניח שנושא כמו הממשל בישראל (שבוודאי לא יכול להיות מקוטלג כ"סקסי") לא היה מתקדם בזמן הקרוב והמתקפה, אולי לא נכתבו בה 200 ערכים, אך בהחלט עשתה צעד משמעותי מאד בתחום חשוב זה. לכן אני חושב שבאמת צריך לאזן בין מתקפות פופולריות לבין מתקפות אחרות. יש לציין בהקשר זה שלשלושת המתקפות נרשמו אותה כמות של משתמשים, אך פעילותם הייתה שונה ולכן קשה לחזות מראש בדיוק מה יהיה ההספק של כל מתקפה (הן כמותית והן איכותית).
כדאי לפתוח בשלב זה, לאחר שלושה מתקפות, דיון בדף השיחה של המתקפה בו אלמוג, אורי, הראל ואני נציג את כלל מסקנותינו (השונות והדומות) ונזמין אנשים להציג את דעותיהם ולראות אם יש לנו תובנות חשובות לעתיד ומה כדאי לחזק או לשנות במתקפות האיכות. בנתיים לפי דעתי המתקפות היו הצלחה והרעיון יושם בצורה מצויינת, אך כפי שראינו יש מספר דברים שראוי ליישם ולעשות בעתיד וכדאי שנרכז את זה ונגיע למסקנות למען מתקפות עתידיות.
בברכה, אסף 00:14, 6 יולי 2006 (IDT).

ד. בבקשה: רבי טרפון אומר, היום קצר, והמלאכה מרובה, והפועלים עצלים, והשכר הרבה, ובעל הבית דוחק.conio.h‏ • ‏שיחה‏ 01:29, 6 יולי 2006 (IDT)

שלום. תרומתי (באיחור) לדיון זוטא המתחולל כאן:

  • אינני בטוח שהשבוע השלישי מיותר, אבל אני כן חושב שסופי השבוע הם המשמעותיים ביותר. בנוסף, יש לדעתי משהו בהצעה להפסקה בין המתקפות. מכיוון שכך אני מציא שמתקפות יחלו ביום חמישי, יכללו שלושה סופי שבוע, ויסתיימו ביום ראשון שאחרי סוף השבוע השלישי (כלומר המתקפה תמשך כשבועיים וחצי, אבל שלושה סופי שבוע). כך יהיו 3-4 ימי הפסקה עד לתחילת המתקפה הבאה ביום חמישי שלאחר מכן.
  • יש כבר בויקיפדיה סוגים שונים של ריכוזי מאמץ: מתקפת איכות, מיזם, אסם, ואולי גם אחרים שאני אינני מכיר. אסם, לפי הבנתי, קשור יותר למטלות טכניות או סיזיפיות, ופחות ליצירה ועריכה, אבל עדיין יש לנו מיזמים ומתקפות איכות. אולי נושאים מסויימים מתאימים יותר לאחד ופחות לשני? לטעמי יתרונן של מתקפות האיכות הוא ביכולת לגייס משתתפים רבים שאינם מומחים לעבודה משותפת. עם נושאים "סקסיים" בעלי מקורות מרובים באנגלית, כמו ברזיל, זה קל יותר. אין זה אומר שלא ניתן לעשות זאת עם נושאים אחרים עם הכנה מתאימה. בכל זאת, אולי יש מקום לחדד איזה נושא מתאים לאיזה סוג של ריכוז מאמץ.
  • ואני רוצה להוסיף עוד שני לקחים:
  • חשיבות "מתקפות משנה" - כלומר ארגון הערכים הדרושים לקבוצות וריכוז מאמץ עליהן במסגרת המתקפה עצמה.
  • חשיבות של סיוע מצד ויקיפדים שהשתתפו כבר במתקפות קודמות ויכולים לתרום משמעותית. חביביטו עשה זאת במתקפה הראשונה. אלמוג, שחווה על בשרו את תרומתו של חביביטו עשה את אותו הדבר עבורי בברזיל. אני לא יכולתי לעשותאת אותו הדבר עבור אסף עקב העיסוק בויכוח המתמשך ובהצבעה על ענייני ה"גזע", ונסיעתי לחו"ל ויציאתי לחופשת ויקי כתוצאה מכך. לי אלמוג עזר מאוד והשתתפותו היוותה דוגמא למשתתפים אחרים. כך גם היה חביביטו במתקפה על הקולנוע הישראלי.

בברכה, --אורי 06:01, 10 יולי 2006 (IDT)

מונדיאל

לא לשכוח להצביע עד 21:30... אסף 13:30, 4 יולי 2006 (IDT).

אנא ממך, הצבע והשפע (לכיוון הנכון). אחיה פ. 08:54, 5 יולי 2006 (IDT)

באופן חריג, אני לא מצליח לגבש דעה לכאן או לכאן. Harel - שיחה 22:43, 5 יולי 2006 (IDT)

תוכל לראות איך מאייתים את השם בגרמנית של משמר הגבול (הוא מופיע באנגלית), זה די מגוחך שכתוב כרגע שהיו לצבא ארבעה חלקים ומפורטים רק שלושה... טרול רפאים 20:22, 5 יולי 2006 (IDT)

נראה לי שעדיף להעביר את הדף למרחב האישי, אתה לא חושב? A&D - עדי 12:57, 6 יולי 2006 (IDT)

עכשיו יותר מובן או פחות? יאיר ח. 16:48, 6 יולי 2006 (IDT)

היי, ראה נא שיחה:המושבה הגרמנית (ירושלים) - חלקים מהערך (או כולו) מועתקים. איכשהו הלכה לאיבוד היסטוריית העריכות במהלך מספר העברות שהערך עבר - אולי תוכל לזכור לאן היא נעלמה בתהליך? אם לא נדע באיזה שלב הייתה ההעתקה נצטרך למחוק הכל, וגם לא נדע להזהיר את מי שהעתיק. תודה, odedee שיחה‏ 04:33, 7 יולי 2006 (IDT)

דומני שמגיסטר לא רק שפתר את התעלומה אלא השיב למתלונן החצוף אחת אפיים. בברכה, Harel - שיחה 10:11, 7 יולי 2006 (IDT)

מייל

שלחתי לך מייל. בברכה, אסף 17:42, 7 יולי 2006 (IDT).

מצפה לך מייל נוסף. בברכה, אסף 01:41, 8 יולי 2006 (IDT).

וינפרד או וינפריד ? דוד שי 23:50, 7 יולי 2006 (IDT)

אכן נראה שחברינו בויקינגלית התבלבלו. בניגוד לאינסטינקט הראשוני שלי, התשובה הנכונה היא וינפריד, כפי שמאשרת הספרייה הלאומית הגרמנית [1] שאיתה כידוע אין מתווכחין. Harel - שיחה 23:54, 7 יולי 2006 (IDT)
אני קצת עייף. דווקא יש לא מעט היגיון גרמני בוינפריד להבדיל מוינפרד, כמובן. כמו למשל זיגפריד. Harel - שיחה 23:55, 7 יולי 2006 (IDT)
ובעניין אחר, לדוד - אני שמח לראות שיש מי ששמע על את"א הופמן מלבדי. תמיד חשבתי שאני לבד. Harel - שיחה 23:57, 7 יולי 2006 (IDT)
ולמה גיאורג ולא גאורג? גילגמש שיחה 23:51, 7 יולי 2006 (IDT)
לא יודע? Harel - שיחה 23:54, 7 יולי 2006 (IDT)
אז אני מבין שאין לך התנגדות שאחסל את הי' המיותרת, נכון? גילגמש שיחה 16:42, 10 יולי 2006 (IDT)

שלום, תוכל למחוק? pacmanשיחה 19:27, 9 יולי 2006 (IDT)

למושג ניסיון יש מובן ביהדות (ה' מנסה את איוב...), יש לערך, אם יתרחב, מקום. Harel - שיחה 19:27, 9 יולי 2006 (IDT)
אני מודע לכך שיש למושג פירוש ביהדות, אבל בצורתו הנוכחית (3 שורות עילגות) פשוט אין לערך מקום. ציטוט מהערך: "על כל זה אומרים ביהודת נסיונות שמאת ה' מסבב כל הסיבות נקרא הדבר להניס אותם, ולהרים על נס את צדקותם". pacmanשיחה 19:28, 9 יולי 2006 (IDT)
הערך הזה מנסה אותנו. Harel - שיחה 19:29, 9 יולי 2006 (IDT)
נו באמת...pacmanשיחה 19:30, 9 יולי 2006 (IDT)
חן חן. pacmanשיחה 19:31, 9 יולי 2006 (IDT)
תודה, על המחיקה, אני לא שולט בשפה היברו, אבל באנגלית ובכל השפות זה ערך לגיטימי, ומאוד אני רוצה ללמוד אודות זה הערך ניסיון, נא שמישהו יכתוב את זה.--יידל 19:36, 9 יולי 2006 (IDT)
הערך באנגלית לא מדבר על "ניסיון" כמושג יהודי... פסיכומלודי 19:42, 9 יולי 2006 (IDT)
אבל הערך שנמחק פה כן דיבר על כל מושגיו, היהדות ופילאסאפיע והפרקטי. ועל זה אני בוכי' למה נמחק?--יידל 19:45, 9 יולי 2006 (IDT)
הוא לא היה כתוב טוב, קצר לא אנציקלופדי וטבול במילים ביידיש. כתוב את הערך שאתה רוצה בוורד כך שיכיל לפחות 5 שורות, בדוק שהוא כתוב בצורה אנציקלופדית ובעברית ואז תעלה אותו מחדש. פסיכומלודי 20:14, 9 יולי 2006 (IDT)
חבל שנמחק, הרי בדיוק עשיתי את זה כמו שאתה רוצה, יותר מחמש שורות, ופתאום באמצע עבודת הכתיבה והעריכה, נמחק עלי, זה בא לי בקושי רב לכתוב בעברית. כעת אין לי ברירה, רק לחכות על המוחקים שהם יכתבו את זה מחדש, וטוב במוקדם האפשרי, שערך כזה הוא מאוד עמוק ורוחב ויסודי בחיים, וזה קיים כבר בכל שפות הגדולות והקטנות של וויקיפעדיע הכללית, אנגלית, יידיש וכו'. כל טוב.--יידל 20:27, 9 יולי 2006 (IDT)
קח בחשבון שאם אינך יודע כמעט עברית עדיף לא לנסות ללמוד את השפה תוך כדי כתיבת אנציקלופדיה. מומלץ שתתרום לוויקיפדיה בשפות שאתה שולט בהן על בוריין. בסופו של דבר, הערכים ייכתבו גם כאן. odedee שיחה‏ 20:43, 9 יולי 2006 (IDT)
כן, כן, זה היה מלכתחילה כל החשבון שלי, שמישהו יכתוב את זה פה, אני רק התחלתי את זה כדי ללמוד מפה מה לכתוב בשפה שלי: יידיש. שלום ותודה על העזרה ללמוד.--יידל 20:53, 9 יולי 2006 (IDT)

קיצור חסימה למטאל לזמן קצר

אני חייב לציין שאני מאד מופתע מפעולתך, במיוחד כאשר היו מקרים חמורים הרבה פחות שזכו לטיפול חמור יותר. אני לא מבין איך אתה מעוניין שיהיה בויקיפדיה משתמש אשר קורא בריש גלי שמות גנאי כה חמורים ובאופן ישיר למשתמש אחר ועוד מסית לרצח על דפי ויקיפדיה באומרו: "אתה חתיכת חרא נאו-נאצי, שונא ישראל ושונא אדם, הלוואי שיום אחד אתה תבוא להפגין לי במחסום ואני ארסס אותך. בכל מדינה נורמלית, מקומם של אנשים כמוך על עמוד התלייה".
ההתנצלות שלו לא הייתה שווה כלום, והתריסה יותר מאשר הייתה התנצלות, כמו גם שהוא נדרש לאיומים חוזרים ונשנים של חסימה לצמיתות במשך 24 שעות על מנת לסחוט ממנו את אותה "התנצלות" אשר אם קראת אותה וודאי ראית שלא נראה שיש לה ערך מסויים.
עם זאת, עיקר ההפתעה שלי היא שויקיפדיה מעויינת בחברים כאלה בשורותיה. למעשה אני לא יודע אם יש לי מה לחפש במקום שמחבק (לפחות מפעיל מערכת אחד הצדיק את מטאל ע"י כך שאמר להאנס: "היית צריך לצפות לזה" במקום לעצור, לחסום או לפחות לגנות את מטאל) במקום לדחות משתמשים אשר מסוגלים לכאלה איומים נוראיים או קללות נפשעות ללא התביישות. חבל לי יותר שהגינוי המקסימלי הניתן במקרה כזה הוא חודש הרחקה שזה בערך שווה ערך להשחתה של 3 ערכים.
מבחינתי שלל הדיונים האינסופים הפוליטים והלא פוליטים והדעות הקיצוניות שהושמעו כאן מכל הכיוונים, לא היו אפילו עשירית מהכעס שהיה לי כאשר ראיתי את קריאותיו הנפשעות של מטאל ועכשיו אף יותר בכך שראיתי שע"י אי-חסימתו לצמיתות, למעשה מראים כי פעולתו אולי לא כל-כך נוראית ומתקבלת. באמת האמנתי שויקיפדיה זו סוג של קהילה, אך לצערי אני רואה שעל-ידי יד רפה בחצי גינוי היא מעודדת ומחזקת את אלו המקללים בריש גלי את משתתפיה האחרים ואת אלו האומרים כי ירצחו את אותם המשתמשים האחרים אם יפגשו אותם.
אני באמת מופתע מפעולתך וחייב לציין בלב שלם כי פעולתך הייתה לטעמי פוגענית ופסולה ומבטאת את המסר הלא נכון הן לשאר המשתמשים והן למטאל. אסף 19:59, 9 יולי 2006 (IDT).

מצטרף לדברי אסף. ההתנצלות של מטאל הייתה כהתנצלות של ילד בגנון שהגננת אומרת לו לבקש סליחה אחרי שהוא הרביץ לילד אחר. זו לא התנהגות ראויה, ואין אנו צריכים להיות גננות של אף אחד. המתקת עונשו של מטאל אחרי ההתנצלות שהיה עדיף שלא הייתה נאמרת, הינה קבלה והשלמה של אלימות של ויקיפד אחד כלפי רעהו. עידן ד 20:08, 9 יולי 2006 (IDT)
האמנת שזו קהילה. מסתבר שטעית. זה זמן רב שאיש איננו מתייחס לכללי ההתנהגות בין חברי הקהילה. תמיד מבעס להיות האחרון שמגלה שהוא לא מעודכן. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 20:10, 9 יולי 2006 (IDT)
אני לא בקיא בנהלי הענישה בויקיפדיה, אבל נראה לי שיש בויקיפדיה שני סוגי משאבים. בנתיים נראה לי שערכם של הערכים בויקיפדיה נחשב רב יותר על ערכם של הכותבים בויקיפדיה. כיוון שיש יותר ערכים שצריך לכתוב מכאלו שכבר נכתבו, הגיע הזמן להפוך את הסדר. לכן גם הענישה צריכה להיות בהתאם. פגיעה במשתמש צריכה להפריע לנו הרבה יותר מאשר השחתת ערך, כל שכן איום. רוליג 00:11, 10 יולי 2006 (IDT)
אין צורך להפוך שום סדר. זה המצב גם כעת. אנחנו בני אדם ורק אחר כך ויקיפדים. מי שלא יודע להיות בן אדם לא יהיה חלק מהקהילה הזו. odedee שיחה‏ 00:15, 10 יולי 2006 (IDT)

תגובה

התבטאותו של מטאל מגעילה, גסה, מיותרת ומזיקה. היא ראויה לכל גינוי. היא גם ילדותית, רדודה וטפשית. במהלך שהותי בויקיפדיה ראיתי פה שלל התבטאויות מעצבנות, מקוממות, פרובוקטיביות, חוצפניות, חסרות-רגישות ועוד ועוד. חלקן, אגב, של מי שהיו מעורבים ישירות בפרשה הזו. היה מי שאיחל לדוד שי מחלות וייסורים, היה מי שהביע את דעתו על השכלתה של סקרלט, היה מי שייחס לעוזי הומופוביה וחוסר-נאורות, היה מי שהשמיץ את מוצאו העדתי של נדב בצורה ראויה לכל גינוי, היה מי שהביע דעות שעשויות לעורר את חמת הציבור הרחב ועוד היד נטוייה. ראיתי גם התנצלויות רפות לרוב, חלקן מקרב ויקיפדים פעילים ומוכרים מאוד מאוד מאוד. בסופו של דבר סף הענישה המקובל היה הרחקה שנועדה להשקיט את הפרשה ולהשיב את הסדר על כנו. אני מבחין בין שני מקרים:

  • טרול אינטרנט מובהק, שאין לו שום כוונה להועיל לפרויקט, וגם לא הועיל לו מעולם, וכל מטרתו רק להזיק לו. אלה נחסמים בסופו של דבר לצמיתות.
  • ויקיפדים שטובת המיזם לנגד עיניהם, שמעדו, מי בצורה עדינה יותר ומי בצורה מסלידה יותר, ולקחו דברים יותר מדי ללב, נקלעו להתבטאויות נפסדות. אחרי שהם נרגעים ומתנצלים, מי יותר ברצינות ומי פחות, בסופו של דבר הם חוזרים, כי הוויקיפדיה קרובה ללבם, ותרומתם מתקבלת בברכה. רבים הם הוויקיפדים שזה קרה להם, כמה מהם בולטים ומוכרים.

המגמה הפושה פה לאחרונה, של משטרת מחשבות ודיבורים, שבה קודם כל "מפקחים" באמצעות איום בחסימה על דרך הארץ והנימוסין של הויקיפדים, פיקוח שהוא דרוש אך במידה, היא מגמה מסוכנת כשלעצמה. המטרה היא כתיבת אנציקלופדיה. כדי להבטיח את זה צריך יחסים תקינים בקהילה. חסימה לצמיתות היא צעד מאוד דרסטי, בלתי הפיך כביכול. אם להשתמש באנלוגיה קצת דמגוגית, גם מאסר עולם קוצבים לבסוף. אז יימצא מי שיאמר שהיה צריך חצי שנה או שנה במקום חודש - ייתכן בהחלט. ברוך השם, יש לנו שלושים ושישה מפעילים, ואשמח אם מי מהם יחסום לפרק זמן אחר לפי ראות עיניו.

לעידן ולאסף - שניים מהויקיפידם החביבים עליי - מצטער אם נפגעתם. אין שום צורך ללבות עוד את מימדי הפרשה וחומרתה, הנראית על פניה. פעולתי נעשתה במטרה למנוע, לעתיד, מדיניות חסימה לצמיתות על התבטאות בין-ויקיפדית (דהיינו, בין ויקיפדים), שקל להתחיל בה אבל קשה לעצור אותה. אני מבטיחכם שלא הפכתי לרחמן על רשעים, אבל אם אתם דואגים - אמשוך את ידי עד הודעה חדשה משימוש בפונקציית החסימה ושחרור החסימה גם יחד.

ויוה איטליה, Harel - שיחה 01:05, 10 יולי 2006 (IDT)

אכן, ויוה לה סקוודרה אזורה. אני גם רוצה לציין שאני תומך מאוד במה שעשית. בברכה, לב - שיחה 01:09, 10 יולי 2006 (IDT)
להראל - לצערי, על אף שאתה יודע שאני מעריך אותך מאד בכל פועלך ואת אישיותך, כלל אינני מסכים לגישתך במקרה זה ואישית קשה לי לראות את עצמי עובד יחד עם משתמש שאיים ברצח וקילל באופן כה נפשע וללא חרטה משתמש אחר ועוד זכה למחילה ואף קיבל עידוד ממפעילים אחרים (לא אתה, על אף שייתכן בעקיפין). בשימוש באנלוגיה שלך, אגיד רק שגם את זה שקוצבים לו מאסר עולם, הוא נקצב ל-20 שנה ולא ל-24 שעות. בכל מקרה, אכתוב לך תגובה מפורטת מחר. ולב - בתור מי שאמר "אני מבין את מה שנכתב" (לגבי דברי מטאל) ודרשת את שחרור חסימתו לאלתר לאחר שתקף באופן כזה משתמש אחר הן בקללות והן באיומים, באמת שאין לי מה להגיד. אסף 01:16, 10 יולי 2006 (IDT).
סליחה שאני מתפרץ לשיחה לא לי, אבל אני באמת בדילמה. מצד אחד, אני מצטער על מטל שהוא תורם ותיק, ונהנה לבוא ולתרום. מצד שני, כמה שהאנס מעצבן, לאיים עליו בצורה כזו? זה לא מקובל בכל קהילה. אולי צריך לחשוב על הסדר של "עבודות לטובת הציבור" - לא כליאה (היינו חסימה לצמיתות) אלא משהו אחר. דרור 01:19, 10 יולי 2006 (IDT)
דרור - בתור מלך האיזוטריה - תמצא איזו סדרת ערכים של חמשת אלפים ערכים לפחות, ומטאל יצטרך לכתוב את כולה. נגיד - נשות חברי הקונגרס של אינדיאנה וילדיהם. Harel - שיחה 01:21, 10 יולי 2006 (IDT)
עדיף כבר להיות חסום לצמיתות (-: --> צ'כלברה שיחה ישיבה 01:22, 10 יולי 2006 (IDT)
מה, שאתן למשהו אחר לכתוב ערכים שמעניינים אותי? חלילה. אתן לו לכתוב הוכחות למשפטים מתמטיים. דרור 01:28, 10 יולי 2006 (IDT)
אסף. אני כתבתי שאני מבין מאיפה זה הגיע לו, לא מבין את מה שנכתב. יש הבדל. לא דרשתי את שיחרור חסימתו לאלתר, אלה רק לאחר שהוא התנצל. וגם כתבתי עד כמה אני סולד ממה שהוא אמר. אני מקווה שאתה לא חושב שאני תומך במה שהוא אומר או משהו כזה כי אני בכלל לא נמצא שם. (ואפילו מבחינה פוליטית אני הרבה יותר קרוב להנס מאשר למטאל - אבל כמו שכבר אמרתי כאן כמה פעמים זה לא קשור כלל). בברכה, לב - שיחה 01:30, 10 יולי 2006 (IDT)
אני מעתיק לפה, את תשובתי ללב, למה אני מתנגד ל"הבנה" של מעשהו הנפשע של מטאל, ולמה הוא צריך להיות חסום לצמיתות.
תראה, אביר המתמטיקה משתין עלי בקשת, אחרי שהוא שם בעמוד שלו די ניין שהורס בית פלסטיני. מטאל משתין בקשת עעל הקוראים החרדים, בתמונת דוד שיש לו בעמוד המשתמש. גם אם משתינים עליך בקשת, ואני מבין אותך, אך חוש בשזה בגבולות השיח התקין מה שיש לו, לא ניתן להבין את התגובה האלימה הזו. הכיתוב של האנס מותן שלוש פעמים, והקהילה הסכימה שזה יהיה בעמוד הראשי, כך שמטאל בעצם לא רק קילל את האנס, אלא את כל הקהילה, ואת חופש הביטוי שהיא מתירה. אתה בעצם אומר, שאם מישהו אומר משהו שאני מתנגד לו בחריפות, ניתן להבין איומים כלפיו, ואיום לרצח. לא אתה מעורר בי גועל, אלא עצם ההצדקה שלך לאמירות. בעצם זה שאתה "מבין" אותו, אתה מצדיק אותו. הלילה היה גמר גביע העולם בגרמניה. אחרי ששחקן איטלקי עשה פרובוקציה קטנה, זידאן נגח בשחקן בחזה. השופט לא "הבין" את זידאן, אלא הניף לעברו כרטיס אדום. כך גם היה צריך לנהוג כלפי מטאל. חבל שיש בוויקיפדיה הבנה למעשים אלימים כאלה. כשאני שומע משפטים כמו שלך, אני מבין יותר למה החברה שלנו כל כך אלימה, ומקבלת אלימות.
עד כאן התשובה. זה לא עניין שאני לוקח את העניין קשה מדי, אלא אני לא מוכן להשלים עם איומים לרצח. ניתנה לוויקיפד הזדמנות להתנצל, והוא בחר להמשיך לתקוף. אני לא מוכן להיות שותף בכתיבת אנציקלופדיה עם אנשים כאלה. אם זו החברה שאני נמצא בה, עדיף לא להיות בחברה זו. עידן ד 01:32, 10 יולי 2006 (IDT)
חבל שכולכם בוחרים לראות את המעשה ללא הנסיבות. גם בבית משפט יש נסיבות מקלות. להמשך תרומה פורה ופחות קללות ואיומים, לב - שיחה 01:35, 10 יולי 2006 (IDT)
על זה אין מחלוקת. השאלה היא מתי משתמשים בנסיבות מקלות, ולמה. עידן ד 02:18, 10 יולי 2006 (IDT)
יישר כח. שאלו את המחוקק דרקו, מדוע הוא קובע עונש אחיד, של הרחקה לצמיתות, לכל העבירות, ואינו מקפיד להתאים בין חומרת העבירה לעונש. השיב: הרחקה לצמיתות היא העונש המתאים בעיני לעבירות הקלות, ואני לא מכיר עונשים חמורים יותר. עוזי ו. 18:26, 10 יולי 2006 (IDT)

חשבתי על כל הסיפור הזה עוד הפעם. חשבתי מה אני הייתי חושב אם זה היה נאמר כלפי. אסף ועידן צדקו. אני טעיתי. זה אכן גבול שאסור היה לעבור ומרגע שזה קרה הוויקיפד אינו יכול להיות רצוי כאן יותר. הטעות הייתה איתי שהתייחסתי לנושא בפחות משמעות ממה שהוא באמת. אני מתנצל מכל מי שנפגע מהדברים שכתבתי בעקבות המקרה. שיהיה לכולם לילה טוב. בברכה, לב - שיחה 02:33, 10 יולי 2006 (IDT)

אני חושב על כל העניין הזה במשך היממה האחרונה, ולדעתי מי שהתבטא כפי שהתבטא מטאל ויקיפד לא יכול להשאר בוויקיפדיה. יש דברים שגם בריתחה לא מקובלים: האלימות המילולית שהופגנה פה עוברת את כל הקווים האדומים. עם זאת, גם נימוקיו של הראל להגבלת החסימה לחודש הם דברי טעם. על מנת לא להכנס לפינג פונג של חסימות ושחרורים החלטתי לשקול את דברי הראל במשך זמן מה כדי לוודא שאני פועל בצורה שקולה ונכונה. זו הסיבה היחידה שלא החזרתי עדיין את החסימה לצמיתות, אקח עוד זמן מסוים למחשבה לפני שאעשה כן. odedee שיחה‏ 04:43, 10 יולי 2006 (IDT)
בדומה ל-odedee, גם אני מוטרד מאוד מאירוע זה, ומתקשה לדעת מה הדרך הנכונה. מה שברור לי זה שהטיפול של גילגמש ואחריו של Harel נעשה תוך הפעלת שיקול דעת ורגישות, וברצוני לחזק את ידיהם על שנטלו על עצמם להתמודד עם סוגיה כאובה זו. דוד שי 07:29, 10 יולי 2006 (IDT)
אני תומך במעשה של הראל. לשם השוואה, זה כמו לתת לזידאן הרחקה לנצח על מה שעשה, לעומת הרחקה ל-2-4 משחקים שהיה מקבל לולא פרש. צהוב עולה 16:40, 10 יולי 2006 (IDT)
ומה תגיד אם אני חושב שהמעשה הזה דומה יותר למה שעשה חריסטו סטויצ'קוב בגמר הגביע בבולגריה... לב - שיחה 16:43, 10 יולי 2006 (IDT)
מלבד זה שאני לא מסכים איתך בהשוואתך, הוא הושעה רק לשנה (לבסוף) ולא לנצח. צהוב עולה 16:46, 10 יולי 2006 (IDT)
כן. בגלל אינטרסנטים... לב - שיחה 16:50, 10 יולי 2006 (IDT)

תגובה 2

כאשר כתבתי את מה שכתבתי לא קראתי את כל דבריו של מטאל ויקיפד, אלא רק את ההתחלה "אתה חתיכת חרא נאו-נאצי, שונא ישראל ושונא אדם" וזה נכתב תוך התנגשות עריכה. שנית, אני לא מעודד ולא מצדיק את דבריו של מטאל אלה וברור שזו הייתה התבטאות שראויה לכל גינוי. מאידך, כולנו בני אדם ולכולנו נפלטים דברים שלא מתכוונים אליהם מידי פעם בשעת כעס, בייחוד כאשר הדברים נאמרו כתגובה לפרובוקציה אנטישמית שהצדיקה גם היא חסימה (אך עקב הנהגים כאן לא לחסום לצמיתות על קללות לא חסמתי את שני המשתמשים המעורבים בפרשה כדי להגיע לפתרון בדרכי שלום). ראיתי בפנייתו של דוד שי לבקשת התנצלות לקיחת טיפול בפרשה ובעצת גילגמש משכתי את ידי מטיפול בפרשה הכאובה הזו. המסקנה מפרשה כאובה זו צריכה להיות שויקיפדיה צריכה להפסיק להיות בלוג פוליטי ולהימנע מהפיכת דפי המשתמש למניפסטים פוליטיים, שלעיתים מלאים במשפטים פוגעניים. במקום לדוש בפרשה זו ורק להמשיך להעכיר את האווירה יש לראות את ההתנצלות והטיפול שנקטו בו המפעילים כסגירת הפרשה, ובמקום למלא דפי שיחה בטענות והאשמות אחד כלפי השני כדאי שנחזור לכתוב ערכים, בייחוד שהתרומה של המשתמשים המעורבים בפרשה (שלך, שלי, של האנס, של מטאל, של הראל, של דוד שי וכו') היא חשובה וחבל שהיא תיפגע. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 16:37, 10 יולי 2006 (IDT)

בנוגע למה שאמרת, אני חושב שיש לפתוח הצבעה בפרלמנט על הגבלה נוספת של דפי משתמשים, בנוגע להתבטאויות פוליטיות. צהוב עולה 16:41, 10 יולי 2006 (IDT)
לדעתי לא צריך ללכת כל כך רחוק, מספיקה הגבלה על הניסוח הפוליטי. לדוגמה "צה"ל ארגון טרור, פרץ פושע מלחמה שצריך לשפוט אותו בהאג" מול "משתמש זה מחזיק בדעות שמאלניות-רדיקליות בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני". הרבה יותר נוח לי לקרוא את השני בלי להתעצבן אפילו ש-2 המשפטים אומרים בערך אותו דבר. פורצה איטליה 17:13, 10 יולי 2006 (IDT)
זה מה שהתכוונתי: הגבלות בנוגע להתבטאויות פוליטיות, ולא הגבלה גורפת על התבטאויות פוליטיות. צהוב עולה 17:15, 10 יולי 2006 (IDT)
אכן צריך לקבוע נהלים ברורים מה מותר להיות כתוב בדף המשתמש ומה לא. מבחינתי צריך להיות חופש כמה שיותר גדול, כי אם לא, יגיע מי שיגיע (וכבר הגיעו) בדרישה מהאביר להוריד את הדחפור מדף המשתמש שלו. עניין זה צריך להיות בהחלטת הקהילה בפרלמנט, עם מכניזם של בוררות או הצבעה במקרה של מחלוקת. בכל נושא שבעולם, ברגע שהציבור מרגיש שאין צדק, ואין רגולציות, הוא הולך לפעולות לא חוקיות. החל משריפת אנטנות סלולריות, ועד חסימות כבישים. הסדרת הנושא תפחית את הסיכוי למקרים מיותרים כאלה בעתיד. עידן ד 17:21, 10 יולי 2006 (IDT)
גם אני תומך בכך. עד כמה שאני רוצה לראות ויקי א-פוליטית אני יודע שזה בלתי אפשר. על כן, חייבים לסדר את הנושא. לב - שיחה 17:24, 10 יולי 2006 (IDT)
די פשוט מספיק להמציא חוקים במקום שאינם נחוצים. יש מקרים נדירים ביותר שבהם תוכן בדף המשתמש מפר את הנהלים. לא צריך להמציא סט שלם של חוקים בעד ונגד. זה לא יעשה שום דבר טוב. תפסיקו כבר עם הפרשה הזאת והיא תשכח. המקרה של מטאל הוא חריג שלא מלמד על הכלל. גילגמש שיחה 17:26, 10 יולי 2006 (IDT)
שלום אביר. קראתי את תגובתך בעיון ואת הצעותך לעתיד ואכן ייתכן שיש בהן דברים שראוי ליישם על אף שלמעשה גילגמש צודק שמקרים אלו נדירים למדי. עם זאת, לגבי מקרה מטאל אני עדיין איתן בדעתי כי יש מקרים שהם כה קיצונים שמבחינתי לא צריכים לעבוד בשתיקה או בסלחנות ואדם שמסוגל לכאלו דברים ונדרש לאיום לצמיתות בכדי שיתנצל על דבריו, לא ראוי להיות חלק מהקהילה. מבחינתי נחצו כאן גבולות שלא היו צריכים להחצות, אף לא בסערת נפש וללא קשר לנסיבות. בכל מקרה, לעת עתה, בשל סיבות רבות, בשלב זה לאחר שהבהרתי את עמדי הברורה בעניין וגם זכיתי לגיבוי של מספר ויקיפדים בנושא, כל עוד מטאל חסום ובשל העובדה כי בזמן הקרוב שהותי כאן תהייה מצומצמת, אעזוב את הנושא ואם לא תשונה חסימתו לתקופת בלתי מוגבלת, או תקופה ארוכה באופן סביר וזמן שחרורו יתקרב לימים ספורים, אעלה את הנושא מחדש בכדי לראות לאן נושבות הרוחות ואציג את דעתי מחדש על שיתוף ויקיפדים חוצי-גבולות בקהילה (מצטער על המשפט הארוך). בברכה, אסף 01:08, 11 יולי 2006 (IDT).
אני רוצה להבהיר את המצב. זה לא שבעוד חודש חטאיו מורקו, והוא חוזר כאילו לא היה כלום. כפי שכתבנו לו בדף השיחה שלו, בעוד חודש הוא ייקבל הזדמנות חוזרת להוכיח שהוא סוף סוף הבין את חומרת מעשיו. emanשיחה 01:33, 11 יולי 2006 (IDT)
אם תתחילו לחוקק חוקים לגבי מה שמותר ואסור לכתוב בדף המשתמש לא תצאו מזה, וגם לא תשיגו שום מטרה. להפך, זה יהיה מתן לגיטימציה למטאל. כאילו באתם ואמרתם שהאנס היה זה שטעה כשכתב מה שכתב. האנס כבר כתב דברים ושינה אותם לאור בקשות ויקיפדים ללא שום חוק שיכפה עליו לעשות כן. יש להפריד בין שני העניינים (איומים לרצח והבעת דעות פוליטיות). עצם הדיון בשני הנושאים זה לצד זה מריח לא טוב, ויש בו מן הכניעה לטרור. מול איומים כאלו עליכם לגבות את האנס ולא להגביל אותו. ובאשר לחסימה, אני לא חושב שיש סיבה לחסום ויקיפד לצמיתות, אבל התקופה צריכה להיות משמעותית. בעיקר כשהמקרה חריג וקיצוני.רוליג 02:21, 11 יולי 2006 (IDT)

דעתך

בנושא ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/תבנית:מונחון. שנילישיחה 07:52, 11 יולי 2006 (IDT)

thanks for stuttgart

still stuttgart is just one of the car industry and sure not the most importent.

כבר כחול

עם כל הצרות בימים האחרונים החלטתי שמוטב להתמקד בכתיבת ערכים ולא בדיונים ברחבי הוויקיפדיה. לרשותך נוסף הערך FIV, היינו נגיף הכשל החיסוני בחתול. אחרי שראיתי בתחילת החודש שיש לנו רק חמש (!!!) מחלות בעלי חיים הבנתי שאני חייבת לשנות את המצב הנוכחי (היום כבר יש 13). ד"ש לחתול ורפואה שלמה לכולנו ולכל עם ישראל. בברכת סוף שבוע נעים, בילי 17:45, 13 יולי 2006 (IDT)

מנדלסון

שלום הראל, אני אשמח מאוד אם תעבור על הערך משה מנדלסון, שהרחבתי מאוד, ותתקן שגיאות שלי אם תמצא, בפרט בכל הגרמניאדה שיש שם. תודה, נתנאל 22:11, 13 יולי 2006 (IDT)

הערך הזה שווה מבחינתי את כל הגועל נפש שהתחולל פה בשלוש היממות האחרונות! וואו! שא ברכה. ממבט ראשוני בינתיים, לא הצלחתי למצוא אפילו טעות תעתיק, הגייה או דקדוק אחת שקשורה בענייני גרמניה, ואני מבטיח קריאה מעמיקה יותר בהמשך. עשית לי את השבוע. Harel - שיחה 22:16, 13 יולי 2006 (IDT)

שלום, תוכל אולי להעביר לויקיפדיה: הומור? pacmanשיחה 22:48, 13 יולי 2006 (IDT)

אעשה זאת, בהשמטת פרטים אישיים מלאים. Harel - שיחה 22:50, 13 יולי 2006 (IDT)
חן חן. pacmanשיחה 22:51, 13 יולי 2006 (IDT)

טיפול דחוף

הראל שלום. הסרתי מהטיפול הדחוף את הערך על אלתרמן. אתה מוזמן להחזירו אם תתנגד לנימוקי להלן: הטיפול הדחוף, כפי שאני ראיתי אותו, לא מיועד לערכים סטנדרטיים עם התחלה, אמצע וסוף, שאינם קצרמרים ושיש להרחיבם עוד. כי אז כל ערכי ויקיפדיה, מלבד אולי המומלצים, יופיעו בתבנית. לכל ערך כאן יש מה להוסיף ולהרחיב. שמה של התבנית מעידה עליה כמיועדת לערכים שצריכים באמת טיפול דחוף: קצרמרים מבישים, ערכים לא גמורים או שמנוסחים זוועה. פחות לערכים סטנדרטיים. בברכה, אבירם 00:26, 14 יולי 2006 (IDT)

מתקפת איכות דף בקשת ערך

יש לי עשר דקות להרוג לפני שאלך לשים את נפשי בכפי ולערוך קניות בסופר בכרמיאל. ניסיתי לכתוב ערך למתקפת האיכות, והכל שם משעמם פחד. ואז הבנתי למה המתקפה נכשלה (ערך ביומיים. השאר קצרמרים). אם הערכים האלה היו מעניינים מישהו הם היו נכתבים מלכתחילה! לקח משמעותי למתקפות הבאות... לא כל רעיון שנראה מבריק הוא אכן מבריק. אלמוג 10:02, 14 יולי 2006 (IDT)

את זה אתה צריך להפנות ליזמי המתקפה ומנהליה. אני מלכחתילה אמרתי (אם תרצה, אביא הוכחות) שמתקפות בלי מכנה משותף נושאי הן בעייתיות הרבה יותר, ומן הסתם ערכים שהיה מתבקש מאליו לכתוב כבר נכתבו, כך שמה שנשאר זה באמת כל מיני "עונשים". Harel - שיחה 10:18, 14 יולי 2006 (IDT)
על אף שאני מסכים עימכם, אני חושב שבעקבות אירועי הימים האחרונים (האנס-מטאל-אלכס) אי אפשר לשפוט דבר וחצי דבר לגבי מידת ההצלחה של מיזם קהילתי שכזה. זהר דרוקמן 11:57, 14 יולי 2006 (IDT)
אני לא חושב שזה השפיע יותר מדי על המתקפה, בטח לא עד כדי כך. בכל מקרה, גם אני מסכים לדעת הראל בנושא. אסף 23:51, 16 יולי 2006 (IDT).

מסנג'ר

שלום הראל, תכנס בבקשה למסנג'ר. בברכה, pacmanשיחה 23:34, 16 יולי 2006 (IDT)

היי הראל, אני שמחה לראות שאתה לוקח את הערך הזה לכיוונים חיוביים. אז ככה:

  • לגבי מעי גס מדובר ברקטום שהוא סוף המעי הגס המכונה בעברית צחה חלחולת (או חלחלת בכתיב חסר). ואם ממש לא בא לך על שפת אמנו, אפשר פשוט רקטום.
  • לגבי הכליות- ממש ממש לא בכיוון. הכליות נמצאות צמוד לעמוד השדרה גבוה מכדי שנראה אותן באיור. העיגול האפור הוא למעשה חתך רוחב של ה-Pubic Symphysis המכונה בעברית (צחה כמובן) מאחה החיק או מאחה עצם החיק ואפשר לפשט ולכתוב עצם החיק.
  • וסתם הערה נוספת, הייתי כותבת באופן אחיד את מה שרואים ואז בסוגריים את הצבע בלי ב'. למשל טמפון (סגול) וכו'. פשוט כי כרגע זה לא אחיד וארוך.

בסך הכול יוזמה נהדרת וכל הכבוד על ההיכרות עם דרכי המין בנשים. אני חייבת רק לשאול אם אתה ציירת? שיהיה שבוע נעים יותר משהיה ואל תהסס לשאול שאלות (בטח לא בנושאים שאני אוהבת כל כך). בילי 01:47, 18 יולי 2006 (IDT)

סליחה שאני מתערב אבל חלחולת אינה פרוסטטה בעוד שרקטום זה פשוט פי הטבעת או משהו כזה? HansCastorp 01:37, 18 יולי 2006 (IDT)
האנס, אני מתפלאה עליך. חלחלות וכרכשת משמען רקטום בעוד הפרוסטטה זכתה לשמה היפה וההולם ערמונית, פי הטבעת הוא האנוס כמובן (שיעור אנטומיה בהמשכים) בילי 01:47, 18 יולי 2006 (IDT)
אופס, עשיתי סלט. מצטער. ככה זה כשהחום של מישור החוף מייבש לי את המוח. ועל שום מה הפליאה? לא עשיתי דוקטורט בנושא האנוסים:). HansCastorp 01:51, 18 יולי 2006 (IDT)
זה בסדר גמור, כבר פגשתי כמה לחוצים שנדמה כי התבלבלו והחדירו את הטמפון לאנוס, ככה שמצבך מצוין. בילי 02:00, 18 יולי 2006 (IDT)
ואם כבר הסתכלות חיובית: עדיף להחדיר את הטמפון לאנוס מאשר להפך, נדמה לי. HansCastorp 02:05, 18 יולי 2006 (IDT)
בילי, תודה, אין כמוך. תיקנתי לפי עצתך. חי נפשי שמעולם לא שמעתי על "מאחה החיק". מה זה הצינור הזה שיורד ממנו? לא אני ציירתי. Harel - שיחה 17:18, 18 יולי 2006 (IDT)
(קצת שיכורה ומסטולית בשעה זו) הציור אינו לגמרי מדויק אנטומית אך ה"צינור" המדובר הוא הגידים המחברים את העצם לשרירי האגן כמדומני. בילי 04:27, 19 יולי 2006 (IDT)

עזרה בגרמנית לפירוש

מונח מקצועי באותיות עבריות "מדיצנל פרקטיקנט". (משנת 1930) ברור לי שזו דרגה מקצועית נמוכה כמו "איש רפואה מעשי" דהיינו אח לא מוסמך או (כמו שהנדסאי נקרא בגרמנית - בתרגום לאנגלית - "פרקטיקל אינג'יניר"), כמו כן איך כותבים זאת בגרמנית. תודה שנילישיחה 17:52, 18 יולי 2006 (IDT)

רגע, ירד לי אסימון - אולי הכוונה למתמחה ברפואה (סטאג'ר)? שנילישיחה 18:22, 18 יולי 2006 (IDT)
האסימון שלך הם לירות השטרלינג של הויקיפד הממוצע. טוב, בכל מקרה, עושה רושם שאתה צודק. Medizinischer Praktikant (ודוק, "מדיצינישר" ולא "מדיצנל", שנשמע לי סוג של איזה עברות-דה-לה-שמאטע של המושג) הוא פשוט רופא סטז'ר, רופא מתמחה (באיזה שלב בדיוק של ההתמחות - זה של ההתמקדות במקצוע מסויים אחרי קבלת התואר דוקטור או עוד לפניו, אני באמת לא יודע). שתהיה לי בריא, אתה ופרדס חנה גם. Harel - שיחה 19:40, 18 יולי 2006 (IDT)
תודה. אגב מצאתי את המונח "מדצינל פרקטיקנט" (מנוקד) דוקא אצל קרל גוגנהיים. קיבלתי מארכיון האניברסיטה חומר הכולל קורות חייו משנת 1934 בכתב ידו בעברית טובה יחסית: "למדתי את חכמת הרפואה...". מעט המונחים בגרמנית הוא כותב באותיות עבריות, כמו "הוספיטנט" או "רופא ראשי (אוברארצט)".
ואגב, לגבי פרדס חנה, אני רמת-גני,או שאני מפספס בדיחה. אבל חברה של אחד מבני היא זיכרונית ובן אחר שלי השתחרר מהיחידה שלך והוא מכיר את שמך. שנילישיחה 00:02, 19 יולי 2006 (IDT)
אתה רמת גני?! אז למה אתה רשום אצלי במוח כפרדס-חני?! מאוד מוזר. אני חייב לברר את זה עם עצמי. Harel - שיחה 00:06, 19 יולי 2006 (IDT)
ומעניין מי הוא זה המכיר את שמי... מסתבר שאני מפורסם משחשבתי... Harel - שיחה 00:07, 19 יולי 2006 (IDT)
הוא לא פירט (שומר על מידור כמו שנדרש) אבל כנראה שמך קשור למשהו שעשית שם והשארת חותמך. שנילישיחה 00:15, 19 יולי 2006 (IDT)
ייתכן שרק שמע את שמי לאחר שכבר השתחררתי, תלוי בהפרש הגילאים בינינו. בהזדמנות מתאימה אשמח לדעת מה שמו - אבל אינך חייב לחשוף כאן כמובן. Harel - שיחה 00:16, 19 יולי 2006 (IDT)
ודאי שאחריך, הנער בן 22 והשתחרר לפני חודשיים אחרי שלושה חודשי קבע, הוא לא מכיר אותך אישית רק את שמעך. שנילישיחה 00:19, 19 יולי 2006 (IDT)
כבר לא כזה נער :) בכל מקרה, לילה טוב גם ברמת גן. Harel - שיחה 00:20, 19 יולי 2006 (IDT)
טוב, כבן הזקונים שלי העלתי אותו מדרגת ילד לנער עכשיו שהוא כבר לא חיל. אגב הוא עובד ב Watchfire יתכן שיש לך חברים שם. לילה טוב שנילישיחה 00:25, 19 יולי 2006 (IDT)
צחוק הגורל - היום, ממש היום, הייתי שם לאיזה ראיון גישוש. ויש לי שם לא מעט חברים. Harel - שיחה 00:31, 19 יולי 2006 (IDT)

שמו יואב שני. ועכשיו באמת לילה טוב ובהצלחה. שנילישיחה 00:53, 19 יולי 2006 (IDT)

Near-death experience

הראל הראל, איך היית מתרגם את זה? תודה! =] נעה 18:53, 18 יולי 2006 (IDT)

שלום נעה! בהיעדר משהו משכנע יותר, הייתי הולך על "חוויית מוות קרוב" או "חוויית קירבה למוות". Harel - שיחה 19:35, 18 יולי 2006 (IDT)
אני חושב שכדאי פשוט לשנות את הניסוח, לדוגמה במקום he had a near-death experience: הוא היה קרוב למוות, הוא כמעט מת וכו'. צהוב עולה 19:36, 18 יולי 2006 (IDT)

הקמת בית המקדש

שמחתי באומרים לי בית ה' נלך. אך לצערי יש לי 2 סמינריונים להגיש תוך חודש, ואני לא יכול להתחייב על דבר. צר לי, DGtal 20:55, 18 יולי 2006 (IDT)

יש לך המלצה על ממלא מקום אחר? Harel - שיחה 20:59, 18 יולי 2006 (IDT)
נסה אצל גבעתיים שליט"א (אני עוד אחטוף על זה ממנו). DGtal 21:04, 18 יולי 2006 (IDT)

מרמייט ו-ויקון

harel, בבקשה אל תמחוק ערכים חדשים ללא סיבה. אם יש לך מה להוסיף לערכים, אז בבקשה.

אני מוחק אותם מסיבה טובה - הם ערכים מאוד קצרים, מין הגדרות מילוניות, שאין בהם שום מידע נוסף על הגדרה קצרה ויבשושית. לא זה הסטנדרט שאנחנו שואפים אליו, והערכים האלה אינם אפילו מה שאנחנו קוראים קצרמר. ערכים כאלה נוהגים למחוק בוויקיפדיה. אם אתה טורח לכתוב על מרמייט, אז כתוב עליו קצת יותר - איך מכינים אותו, מה טעמו, מתי הופיע, היכן הוא נאכל, חברות עיקריות שמייצרות אותו, ערכו התזונתי, מקור השם, וכו'. אז מה, מסתבר שיש מה לכתוב, נכון? Harel - שיחה 22:33, 18 יולי 2006 (IDT)

היי הראל, אני חושב שיש להחזיר את ההפנייה שמחקת מת'ון לתון, מפני שאנשים רבים מכירים את העיר כ"ת'ון" (כשמועדון הכדורגל תון שיחק בליגת האלופות בכל עיתוני הספורט היה כתוב "ת'ון"). צהוב עולה 01:32, 20 יולי 2006 (IDT)

שכנעת אותי. אולי זה סוג העיוותים שיש להשלים איתם, לפחות ברמת ההפנייה. תוכל ליצור שוב את ההפנייה? לוחצים עליי פה ללכת לישון. Harel - שיחה 01:33, 20 יולי 2006 (IDT)
תודה, החזרתי. לילה טוב, צהוב עולה 01:34, 20 יולי 2006 (IDT)

שלום, הראל. תרגמתי עכשיו את הערך הזה, וכיוון שבאנגלית הוא היה בקושי קצרמר, עשיתי כמיטב יכולתי בתרגום מגרמנית. אודה לך ם תיכנס לשם ותתקן את הדורש תיקון ותוסיף מה שלא הבנתי. תודה מראש, --שלומית קדם 22:20, 20 יולי 2006 (IDT)

סלח לי על ההטרדה, אולם לדעתי כדאי מאוד למחוק את הערך (ראה גם בדף השיחה) - כל תוכנו הועבר לארבע הווארנות. בברכה, נרקיסוס 13:21, 21 יולי 2006 (IDT)

היי הראל, בדיוק הוספתי לערך תבנית איחוד ל-נתניה#שכונות בנתניה אבל מחקת :/ למה? סקרלט 15:19, 21 יולי 2006 (IDT)

ערך פרסומי וחסר מידע על שכונה (קרי, מיזם נדל"ן מסחרי!) זניחה שלמעשה עוד לא קמה? את רוצה לאחד, תאחדי. Harel - שיחה 15:20, 21 יולי 2006 (IDT)
טוב נו פ'סדר. סקרלט 15:21, 21 יולי 2006 (IDT)

אי מייל

אני מזכיר לך... אסף 15:22, 21 יולי 2006 (IDT).

אני כרגע עובד על הערך (על פי הויקי האנגלית ומספר מקורות נוספים), ולפי מה שהבנתי משיחת הערך בויקיפדיה האנגלית - הערך הגרמני כתוב ברמה גבוהה, כך שאשמח אם תוכל לעבור על התוצאה לפי הערך הגרמני באחד הימים הקרובים. בברכה, Johnny Zoo 01:10, 22 יולי 2006 (IDT)

בשמחה, אף כי ממבט זריז בערך שכבר כתבת ובערך הגרמני, אני בספק אם יהיה ניתן להוסיף הרבה. מכיוון שפפנהיים נודעה גם בשמה האמיתי וגם בכינוייה - שניהם מוכרים - אולי עדיף לקרוא לערך לפי שמה האמיתי. Harel - שיחה 01:14, 22 יולי 2006 (IDT)
תודה על הבדיקה. לגבי עניין השם, גם אני עדיין מתלבט לגבי הנקודה הזו. אני אעלה את העניין בדף השיחה של הערך. Johnny Zoo 02:29, 22 יולי 2006 (IDT)

ספר אורחים

היה כדאי להשאיר שם לפחות 3-4 הודעות אחרונות כדי שיראו שזה לא מת לחלוטין. אמנם אנשים לא יכתבו במקום מלא מדי, אך גם לא במקום "מת" כי הם יניחו שזה לא בשימוש ואף אחד לא מסתכל על זה. בברכה, אסף 10:57, 22 יולי 2006 (IDT).

חנוכה

עדיף שלא לחסום אותו. ראה את שיטת הטיפול הנוחה ביותר בשיחת משתמש:Eranb/ארכיון 8#חנוכה ערן 19:40, 22 יולי 2006 (IDT)

אוקיי, קרא מייל בבקשה. Harel - שיחה 19:41, 22 יולי 2006 (IDT)

סיפור

להראל שלום רב,

תשומת לבך לסיפור שכתבתי. אשמח לשמוע דעתך עליו.

בברכה, אדר

סירינקס

ערב טוב, הראל. תשובתי בנושא בדף השיחה שלי. בילי 21:04, 22 יולי 2006 (IDT)

שלום, אני חושב שכדאי שתעבור על הערך שיצר יונץ. בברכה, pacmanשיחה 18:04, 23 יולי 2006 (IDT)

הערך הזה עוד איכשהו סביר מינוס, הבעייה היא בערכים אחרים בנושאים אוסטריים שנוצרו בימים האחרונים - יש בהם טעויות קרדינליות, טעויות הגייה וסמטוכה אחת שלמה. אני צריך להתלבש על הנושא, רק שאין לי הרבה זמן. Harel - שיחה 18:02, 23 יולי 2006 (IDT)
אוקי, תהנה (-: pacmanשיחה 18:04, 23 יולי 2006 (IDT)

ראה איזה צרות אני גורם לך

נראה לי שאתה המוכשר ביותר לענות לשאלה הזאת. ובאותה הזדמנות, שים לב שאין תשובה מספקת בדף הראשי של ויקיפדיה:מתקפת איכות. בברכה, דניאל צבי 21:50, 23 יולי 2006 (IDT)

לא גמור אבל מה שיש בינתיים לבדיקתך. תודה --יונץ שיחה 19:44, 24 יולי 2006 (IDT)

מפגש מפעילים

שלום כבוד הבודק :) בהמשך לשיחתנו, הצלחתי לארגן מקום. ראה בבקשה ויקיפדיה:מפגשים/מפגש מפעילים, יולי 2006#מפגש מפעילים יולי/אוגוסט קם לתחיה. תודה סקרלט 01:01, 25 יולי 2006 (IDT)

בתור מומחה לגרמנית

יש לך מושג מי כתב את ההמנון "דויטשלנד אובר אלס"? תודה.--Drall 08:19, 25 יולי 2006 (IDT)

קודם כל, לא זה שמו של השיר, אלא Das Lied der Deutschen, "שיר הגרמנים", וכפי שניתן לקרוא בקלות בהמנון גרמניה ובעוד המון מקומות, כתב אותו לא אחר מהמשורר הרומנטי היינריך הופמן פון פאלרסלבן Heinrich Hoffman von Fallersleben. בברכה, Harel - שיחה 08:32, 25 יולי 2006 (IDT)
הללויה ותודה רבה--Drall 10:07, 25 יולי 2006 (IDT)

הראל

שלום הראל, השערה מסוימת בקשר לשאלתך הועלתה בדף שיחתי. דודסשיחה 18:56, 25 יולי 2006 (IDT)

חסימת טווח כתובות

לא קראת את כל הדף... עדיין אי אפשר לחסום טווח כתובות, צריך שרותם יגדיר משתנה כלשהו ב-localsetting.php. בברכה, Yonidebest Ω Talk 23:04, 25 יולי 2006 (IDT)

כן, אני מנסה עכשיו להבין איפה בדיוק הקובץ הזה :) Harel - שיחה 23:04, 25 יולי 2006 (IDT)
אל תשאל, לקח לי שעה למצוא אותו ולהבין שאני לא יכול לערוך אותו (וטוב שכך). Yonidebest Ω Talk 23:56, 25 יולי 2006 (IDT)

גלגל רפאים

שלום,
שים לב שכבר שיניתי את הקישור לדף הספציפי באתר. לגבי התואר, לפי מה שכתוב בערך, או יותר נכון לפי מה שאני כתבתי בערך (-:, מזרחי הוא אחד החוקרים הבולטים של האתר, ולכן לדעתי יש לציין זאת. בברכה, pacmanשיחה 00:25, 26 יולי 2006 (IDT)

אטימולוגיה

שלום הראל,

אודה לך אם תוכל להציץ במשפט האחרון בפרק גזע (אדם)#אטימולוגיה ובמקור ממנו הוא שאוב (בריטניקה 1911) בסוגיית הגרמנית. להבנתי במקור הכוונה ל"גרמנית גבוהה עתיקה" אבל אני לא בטוח ולא מתמצא בעניין. לתיקוניך ולהערותיך שם אודה. בברכה, --אורי 02:13, 26 יולי 2006 (IDT)

שלום הראל.

שיחזרתי את דף השיחה שלך בעקבות מחיקה. סורי על הכתום. בברכה, לב - שיחה 17:55, 26 יולי 2006 (IDT)

עזרה

ראיתי שאתה דובר אנגלית ברמה טובה, ולכן רציתי לבקש ממך עזרה לתרגום משפט שלא ממש הבנתי במהלך תרגומי מוויקי האנגלית:

Charles was willing to offer concrete advantages in territory and authority in exchange for other powers' worthless recognitions of the Pragmatic Sanction that made his daughter Maria Theresa his heir



תודה מראש, יונץ שיחה 12:05, 27 יולי 2006 (IDT)


טוב, זה קצת תלוי הקשר, אבל אפשר לתרגם בערך ככה: "קרל היה נכון לוויתורים משמעותיים בטריטוריה ובסמכות בתמורה להכרה הריקה-מתוכן של המעצמות האחרות ב"סנקציה הפרגמטית" (מה זה?) שהפכה את ביתו מריה תרזה ליורשתו". Harel - שיחה 17:45, 27 יולי 2006 (IDT)
תודה. גם אני לא הבנתי ממש מה זה ה"סנקציה הפרגמטית" אבל זה איזשהו גוף שדן בנושאי ריבונות רציניים. זה הערך באנגלית. אם אתה מבין את ההגדרה של הדבר טוב יותר, אשמח אם תאמר לי. --יונץ שיחה 15:07, 28 יולי 2006 (IDT)
יהונתן, אתה צריך לקרוא ולהבין את en:Pragmatic Sanction of 1713, זו הסנקציה הפרגמטית המדוברת כאן. Harel - שיחה 15:09, 28 יולי 2006 (IDT)
בסדר, אקרא אותו. --יונץ שיחה 16:11, 28 יולי 2006 (IDT)
קראתי והבנתי, תודה. --יונץ שיחה 16:13, 28 יולי 2006 (IDT)

בקשה

שלום, תחסום בבקשה את משתמש:212.25.123.19, משחית פוליטי. בברכה, pacmanשיחה 17:53, 27 יולי 2006 (IDT)

תודה. pacmanשיחה 17:54, 27 יולי 2006 (IDT)

מנגנון חסימת ספאם

מנסיוני הדל בשיחזורים בדף שינוים אחרונים אני נתקל בהרבה מאוד ערכים שמושחתים אם הקישר לאתר tipo.co.il האם אפשר לחסום אותו? Hidro 17:55, 27 יולי 2006 (IDT)

משתמש אלמוני, כנראה דובר גרמנית, העיר לי על האיות של המילה "אונטרמנטש" בערך (מאויית כuntermentch). בדוק את האיות ותקן בהתאם, במטותא. בתודה אלמוג 19:43, 27 יולי 2006 (IDT)

שלום, אשמח אם תסתכל בבקשות המחיקה שלי שם. בברכה, pacmanשיחה 20:48, 27 יולי 2006 (IDT)

תודה, אבל למה לא למחוק אולטרה-קצרמרים כאלה? pacmanשיחה 20:51, 27 יולי 2006 (IDT)
כי אפשר להרחיב אותם (והראל אכן הרחיב את קאמן). הם לא עד כדי כך אולטרא קצרמרים (בסגנון "נשר ההימאליה הוא ציפור מסוג נשר"). זהר דרוקמן - אהמ 20:52, 27 יולי 2006 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: שופרון היא עיר מרחצאות מוכרת מאוד בהונגריה, ואני מקווה שהערך יורחב. קאמן היא עיר בינונית לא מעניינת במיוחד בגרמניה, ויש לערך הצדקת קיום. לגבי אריקה אני לא יודע. Harel - שיחה 20:53, 27 יולי 2006 (IDT)
בסדר. pacmanשיחה 20:56, 27 יולי 2006 (IDT)

תוספת: אני לא מבין למה לא מחקת את ‏התנועה הליברלית - סתם כפילות עם המפלגה הליברלית הישראלית. זהר דרוקמן - אהמ 21:16, 27 יולי 2006 (IDT) .

ערך חדש על עיר גרמנית - לטיפולך המסור והגהתך המסורה (: 20:45, 29 יולי 2006 (IDT)

ממבט די חטוף נראה לי טוב מאוד. בגרמנית יש כמובן הרבה יותר מידע, רובו לא כל כך נוגע לנו, ובכל זאת כדאי להדגיש את היותה של העיר עיר תעשייה, ועוד יותר - את ההיסטוריה של גירוש היהודים בימי הרייך השלישי בעיר. יש על זה בגרמנית, אם לא תסתדר עם תרגום מכונה אגיע לזה בעצמי מתישהו. Harel - שיחה 21:34, 29 יולי 2006 (IDT)

לתשומת לבך, נראה כי המשחיתה הנלהבת החליטה להרשם. pacmanשיחה 21:55, 29 יולי 2006 (IDT)

מתקפת איכות על ערכי השואה

במידה ואבירם לא יוכל, תרצה להחליף אותו (אני חושב שזה קצת גדול עלי לנהל את זה לבד)? A&D - עדי 10:39, 30 יולי 2006 (IDT)

נראה לי בסדר, אם יידרש. המון זמן לא יהיה לי, אבל משהו יהיה. נראה לי שזו מתקפה שתצליח בקלות. Harel - שיחה 16:40, 30 יולי 2006 (IDT)

אכן אלתרמן

להראל ערב טוב,

הצלחתי לאתר את השיר והוא אכן של אלתרמן. ראה דברי מהערב ב"הכה את המומחה". אגב: אודה לך אם תתייחס לסיפורי. אינני סופר ובודאי לא סופר מתחיל, המבקש חוות דעת ספרותית. אני מבקש התייחסות לרעיון ולשילוב הדמויות האמיתיות בעלילתו.

בברכה, אדר 21:47, 31 יולי 2006 (IDT)

אהה, כל הכבוד על הבילוש המוצלח! אני מופתע לרעה מאלתרמן - השיר בינוני לפי טעמי (הבלתי-מקצועי). בעניין הסיפור - כשאתפנה אעשה זאת בשמחה רבה, אני עסוק למדי בימים אלה. Harel - שיחה 21:56, 31 יולי 2006 (IDT)

יש לך רעיונות חלופיים לשם? --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 17:12, 1 אוגוסט 2006 (IDT)

כן, מין המהנדס את סביבתו. אז החלוקה התחבירית ברורה הרבה יותר. Harel - שיחה 17:19, 1 אוגוסט 2006 (IDT)

אנא שים לב להודעה שלי לגבי בובת קש טרולית - כמו כן, בנפרד הגשתי בקשה לחסימתו בדף הבקשות ממפעילים (אין קשר בין הבקשות, אך אשמח אם תוכל להגיב או לפעול גם שם). בברכה, אסף 17:20, 1 אוגוסט 2006 (IDT).

הראל, עוד לא הגבת ונתת את דעתך בנושא. אודה לך אם תוכל להגיב שם. בברכה, אסף 23:40, 7 אוגוסט 2006 (IDT).

מחיקת משתמש בעל שם פוגעני

הראל, ראיתי שמחקת את הדף משתמש של (סלח לי על הביטוי) FUCK ISRAEL שסימנתי למחיקה מהירה. השם הזה עדיין מופיע ברשימת המשתמשים. איך מוציאים אותו משם? Frodo 18:09, 1 אוגוסט 2006 (IDT)

הוא יישאר שם לעד יחד עם "גילגמש הוא היטלר 113" והרבה אחרים. Harel - שיחה 18:11, 1 אוגוסט 2006 (IDT)

מחיקת תמונה

צהריים טובים, אתה יכול בבקשה למחוק את תמונה:800px-Greeting-cards.png? בתודה מראש ותזכה למצוות, נעה 15:01, 5 אוגוסט 2006 (IDT)

גרמנית

שלום,

Ralf Hütter

Florian Schneider-Esleben

Fritz Hilpert

Henning Schmitz

Karl Bartos

Wolfgang Flür

אתה יודע איך כותבים את השמות האלה בעברית? פסיכומלודי 08:33, 6 אוגוסט 2006 (IDT)

אני הייתי מתעתק ככה: רלף הוטר, פלוריאן שניידר-אסלבן, פריץ הילפרט, הנינג שמיץ, קרל ברטוס, וולפגנג פלור. מי אלה? Harel - שיחה 08:34, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
חברי הרכב קרפטוורק (כותב עכשיו). פסיכומלודי 08:36, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
אולי תכתוב על אחת הלהקות הגרמניות הנודעות ביותר מחוץ לגרמניה "איינשטורצנדה נויבאוטן" (Einstürzende Neubauten)? Harel - שיחה 08:37, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
בבוא העת :) פסיכומלודי 08:41, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
מצטער על ההתפרצות, אבל אני מתנדב, אם כי לא מתחייב על לוח זמנים. פיקוס 20:57, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מחיקת הפניה

שלום הראל. האם תוכל למחוק את הדך אגדות החורבן לאפשר העברה? תודה. בברכה, ינבושד.

תודה רבה. ינבושד.

אשמח אם תעזור לי להוריד ערכים מיותרים ולהוסיף ערכים חשובים. ~3omy3 ( דף משתמש | שיחה ) בשעה 23:13, 7 אוגוסט 2006 (IDT)

מייל

דודסשיחה 00:08, 8 אוגוסט 2006 (IDT)

לעיונך

יש תשובה בשיחת משתמש:הללג#שמעון בן גמליאל. אני מקווה שלא תכעס על שהתפרצתי ועניתי :) בברכה, ינבושד.

תודה! אני חייב להגיד שמסכת אבות א' זה יופי של טקסט, מלא ביטויים שנקלטו בשפה. הנה פתחתי לי צוהר ל"מדף" :-) Harel - שיחה 21:22, 8 אוגוסט 2006 (IDT)
בהצלחה! בברכה, ינבושד.

עמדתך

מה דעתך בעניין הערך "אמונה תפלה"? פתחתי דיון שם בדף השיחה על הערך. מלבד זאת, חביב הערך שאתה כותב עליו כרגע, אס-צט - אבל תהיתי מהי הדרך האופטימלית להגיע לאות הזאת כדי להעלות את דף הערך מתוך ויקי (שטחתי את שאלתי בדף השיחה של הערך הרלוונטי). ערב נעים, אלדד 21:41, 8 אוגוסט 2006 (IDT)

לא אני כותב את אס-צט, כי אם משתמש:Aviad2001. בעניין אמונה תפלה - יותר מאוחר. Harel - שיחה 21:48, 8 אוגוסט 2006 (IDT)

תרגום

שלום, אני עובד על תרגום הערך "פארק לאומי גרנד טיטון" מאנגלית (w:Grand Teton National Park). נתקלתי בבעיה בפסקה על הגאולוגיה, הצלחתי לתרגם איכשהו מהאנגלית אבל התרגום ממש לא טוב. הייתי שמח אם תוכל לתרגם בשבילי כמה שורות מהוויקי הגרמנית שעוסקות בגאולוגיה של הפארק:

Plattentektonik war die Ursache der Gebirgsbildung. Vor 9 Millionen Jahren stießen zwei Platten des Erdmantels aufeinander. Eine Platte driftete nach unten, wodurch die Ebene von Jackson Hole entstand. Die zweite Platte wurde nach oben gedrückt und bildete die Berge. Gletscher haben während der Eiszeit die Täler in den unteren Regionen der Berge geformt.

תודה מראש, pacmanשיחה 23:06, 8 אוגוסט 2006 (IDT)

בשמחה, פקמן ידידי. ובכן: "טקטוניקת הלוחות גרמה ליצירת שרשרת ההרים. לפני 9 מיליון שנים התנגשו שני לוחות של קרום כדור הארץ זה בזה. אחד הלוחות נדד כלפי מטה, וכך נוצר המישור של ג'קסון הול. הלוח השני נדחק כלפי מעלה ויצר את ההרים. בתקופת הקרח יצרו קרחונים את העמקים באזורים הנמוכים של ההרים." מקווה שזה בסדר. Harel - שיחה 08:37, 9 אוגוסט 2006 (IDT)
נראה לי שהכוונה לעידן הקרח, ולא לתקופת הקרח. אני לא מבין גרמנית, אבל אולי... ירון 09:31, 9 אוגוסט 2006 (IDT)
תודה רבה! (-: pacmanשיחה 11:41, 9 אוגוסט 2006 (IDT)

בעניין העמותה

לפני שמתחילים בדיון רב-משתתפים, בוא נארגן מפגש של אנשים שהיו מעורבים בצורה כזאת או אחרת ברעיון, ונדבר עליו. אין כאן שום כפייה של הארגון העולמי, אבל כמו שכתבתי הם מאוד היו רוצים שנתמסד. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 01:05, 10 אוגוסט 2006 (IDT)

היי הראל. הייתי שמח לראות ויש שלך על הערך. זה בסך הכל 45K. לא נורא. בתודה אלמוג 16:05, 10 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תבורך! וואו. ייקח לי זמן - אני גם לא מי יודע מה מבין בתחום. בקרוב, אי"ה. Harel - שיחה 21:26, 10 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מתקפת האיכות

הי, האם זה סגור שהמתקפה מתחילה ביום א'? אני חייב לומר שהאווירה הכללית במדינה גורמת לי לחשוב לצערי שאולי כדאי לדחות אותה עד יעבור זעם ואני מבקש להתייעץ איתך בקשר לכך... A&D - עדי 10:17, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אני חושב שכדאי כן להתחיל, למרות המלחמה. בסופו של דבר אנשים כותבים פה ערכים לאו דווקא לפי מה שבחדשות. חוץ מזה, אם נדחה - אז תמיד תהיה איזו עילת ביטול - חגים, פתיחת שנת הלימודים, בחירות, מלחמות. דווקא עכשיו באוגוסט שיותר אנשים פנויים, אולי יש יותר תוחלת למתקפה. Harel - שיחה 10:25, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אוקי, אתה מנהל אותה איתי כמו שסיכמנו? אני פשוט יתקשה לנהלה לבד בגלל התחייבויות ללימודים... A&D - עדי 10:31, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני מבין שאבירם לא יכול? Harel - שיחה 10:32, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
כן הוא במילואים למיטב זכרוני, בכל מקרה הוא לא נוכח פה ולא יהיה נוכח בקרוב. A&D - עדי 10:33, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
דעתי שונה. אף אחד מבין יוזמי המתקפה לא יכול להוביל אותה, המתקפה האחרונה נחלה כישלון נוראי (עד כמה שעקבתי), והמדובר בנושא כה חשוב שאי אפשר להשאירו ליד המקרה. יש לדחות את המתקפה, לעשות חושבים בקשר למתקפות עתידיות, האם הפורמט עובד עד עכשיו, ואיזה מתקפה תהיה המתקפה הבאה. אלמוג 10:39, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
זה בדיוק העניין היא נחלה כישלון בעיקר בגלל הנושא הלא-אטרקטיבי לצערי עבור רוב הגולשים אבל בכישלון שיחק לצערי גם תפקיד מרכזי מצב הרוח הלאומי שאפשר להגדירו כ"פאקקט" או בקיצור לאף אחד אין חשק לשבת ולכתוב ערכים. A&D - עדי 10:42, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מסכים לחלוטין. פשוט צריך לעצור קצת ולעשות חושבים. אלמוג 10:43, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אוקי, נחכה לתגובתו של הראל, העניין הוא שהנושא חשוב מדי כדי שיתפקשש במתקפה לא מוצלחת ואני מעדיף לחכות אולי עוד שבוע שבועיים בשביל לקבל תוצאות עדיפות... A&D - עדי 10:47, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אולי זה הזמן למתקפה על לבנון, שהציע טרול"ר אי אז, בסוג של ראיית הנולד? בעיקרון אני רוצה להימנע ממצב של "חורים" במתקפות. היום זה בגלל הפאפקקטע קריגעלה, מחר בגלל המונדיאל, ומחרתיים בגלל מלחמת מפעילים פה בוויקי. דווקא המתקפות, כמו תחרות קצרמר למובחר בשעתו, אמורות להוות סוג של עוגן להמשך הכתיבה, גם כשרע. אז אם אתם חושבים שהמתקפה על השואה לא מתאימה עכשיו, אני לא אתווכח איתכם על כך. הייתי מעדיף מאוד שתתחיל מתקפה אחרת במקום (כימיה? הם נשמעים נלהבים. לבנון?), אבל לא אצא למלחמת קטיושות על זה גם. אני דווקא סבור שהפלטפורמה של מתקפות האיכות הצליחה יפה מאוד. הרעיון נקלט, אנשים כל הזמן מציעים מתקפות חדשות. אז ברור שיש מתקפות יותר מוצלחות ויש פחות, אבל הפורמט עצמו נכון. ואגב, לגבי המקדש - נושא איזוטרי בעיני רוב הציבור, שדורש ידע ובקיאות, תגידו מה שתרצו, אבל נכתבו עשרות ערכים, נערך דיון תלמודי מרשים בעומקו בין ויקיפדים שונים, ולדעתי המתקפה, במגבלות הנושא החריג-משהו, דווקא הצליחה יפה. Harel - שיחה 11:49, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
עכשיו שאני חושב על זה, מתקפה על לבנון כבר יש, אבל פה מדובר במתקפה איכותית יותר :) Harel - שיחה 11:49, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אולי באמת כדאי לעשות שינוי של הרגע האחרון ולברר עם טרו"ר אם הוא מעוניין להריץ את המתקפה על לבנון (משחק מילים) החל מיום ראשון (רק אם עדי לא מעוניין שעכשיו תהייה המתקפה על השואה). אמנם לא רבים נרשמו למתקפה, אך אין לי ספק כי לאור ההתפתחויות בחודש האחרון הנושא הזה נהייה הרבה יותר אטרקטיבי וצריך למלא כל מיני אדומים חשובים מהערך של הלחימה שרבים ישמחו לעזור בנושא, כמו גם נושאים אחרים במתקפה. כדאי לחשוב על זה. אסף 14:47, 11 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]

אז שואה או לבנון? עדי? טרולר? יש לכם משהו לומר? תמיד אפשר ללכת על כימיה. Harel - שיחה 15:18, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אני הייתי מציע להמשיך עם מתקפת האיכות על המקדש עוד שבוע - המצב הלאומי באמת הוריד את קצב הכתיבה, מה גם שהלל, יוזם המתקפה לא נכח בתחילתה ולכן רק לאחר שבוע וחצי החלה "לתת גז" - וזה ייתן עוד מרווח לפני המתקפה הבאה. דרור 15:27, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני מתנגד להכנסת המתקפה על לבנון מכמה וכמה סיבות:
  1. המתקפה איננה מוכנה, דבר זה ניכר בבירור מכך שעדכנתי אותה ממש לא ממזמן
  2. הפעלת המתקפה עכשיו עלולה להביא לבעיות פוליטיות רציניות (אתם באמת רוצים מתקפה על לבנון פה?)
מה שכן צריך לבצע ואני מבצע את זה לאט לאט הוא להשתמש בכל המידע שמשוחרר כעת על לבנון על מנת להכין את המתקפה ולבצע אותה מיד כשהמלחמה תסתיים. בברכה, טרול רפאים 18:09, 11 אוגוסט 2006 (IDT)


אם מישהו מעוניין לשמוע את דעתי ( :) ), אני חושב שלא צריך לדחות. נקודת המבט שלי היא יותר אישית, עכשיו חופש, ומאוד הייתי רוצה לתרום דווקא למתקפה הזו. אחרי החופש המתקפה הזו תתקדם יותר בעצלתיים אני חושב. ואם כבר אני מדבר בפורום הזה, אז אולי תוכלו לעיין ברפרוף בערך יעקב גנס שכתבתי, ותציעו הצעות לשיפור (ואם אתם יכולים לענות גם על השאלות שלי בדף השיחה)... בכל מקרה, תודה, ירון 18:27, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שני נושאים שהתייחסתי אליהם בשעה האחרונה

שלום הראל,
אני לא בטוח עד כמה ישימו לב לשני נושאים שעוררתי במהלך הדקות האחרונות, אז אני מעלה אותם גם כאן, בדף השיחה שלך:

  • ראשית, גלעד שליט - כפי שכתבתי בדף השיחה, הערך קיים (העליתי בדף השיחה הפניה לערך בגרסתו לפני שנמחקה), וכדאי להעלותו למרחב הערכים, ולא להפנות במקומו למבצע גשמי קיץ.
  • שנית, בערך זילזאל - העליתי בדף השיחה בקשה לשנות את שם הערך, מזילזאל ל-זלזאל (הנימוקים מפורטים, אני מקווה, באופן מאיר עיניים). כיצד לוודא שהחברים רואים את שתי פניותיי הנ"ל? תודה, אלדד 18:59, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
והנה שאלותיי עומדות בעינן. מה דעתך, כיצד אוכל לקדם את הנושא בשני התחומים הנ"ל ולהביא לשינוי הסטטוס הקיים? אלדד 23:20, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
כן, סליחה, לפעמים אני לא מתייחס מייד, מאה קולפה. אם אתה מרגיש שאין מספיק תשומת לב, בשביל זה הוקם ויקיפדיה:לוח מודעות. חוץ מזה, לפעמים כשאין תשומת לב אפשר לפעול בלי ביקורת :) חוץ מזה, קרא את ויקיפדיה:היו נועזים בעריכת ערכים. לא כל דבר מצדיק דיון ממושך. נסה לשנות לפי דעתך, אם מישהו יתרעם, הוא יידע איפה למצוא אותך. בעניין גלעד שליט, אגב, זו סוגייה קצת עדינה. בתחילה, כשמימדי הזמן של הפרשה לא היו ברורים, היה ברור שערך עליו הוא מיותר. עכשיו עם התארכות החטיפה אולי באמת יש מקום לערך עצמאי עליו. Harel - שיחה 23:23, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תודה על תשובתך. אכן, לא אחת אני מעוניין להיות נועז ולפעול על דעת עצמי; מצד שני, אני משתדל להתחשב גם בקהילה שבה אני חי. כאשר אני לא מצליח להעלות טיעונים שעל פיהם, בסיטואציה מסוימת, אטעה, אני פועל על דעת עצמי (כבר שיניתי ערכים בדרך זו בעבר, בלי להעלות את העניין לדיון; למשל, נמוטכניקה => מנמוטכניקה, סליחה: נמוניקה => מנמוניקה). בשני המקרים הנ"ל היה לי ברור שאני עלול לפעול בניגוד לקונסנזוס. תודה על הקישורים שפירטת. אלדד 00:18, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אם כבר הפגנת את כישוריך בערבית, מה אמור להיות השם הנכון כאן? ערןב 01:37, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אתה זריז :)

הרגע עמדתי לתקן את בוסניה הרצגובינה (לא הבנתי מדוע זה הופיע באדום, ובדקתי אם הערך קיים), ואז כאשר נכנסתי, כבר תיקנת... :-) בוקר טוב, אלדד 11:09, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שלום הראל. אנא שים לב שהעלאת ההצבעה במקרה זה הייתה נמהרת. לא עברו 24 שעות מרגע העלאת הערך. זהר דרוקמן - אהמ 15:03, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

נו טוף, אולי אם הייתי מחכה 24 שעות הספר הזה היה הופך לרומן של טולסטוי? Harel - שיחה 15:07, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
לא, אבל אולי היה ניתן לדבר עם מתן, לחסוך את כל העניין ולהעביר לארגז החול שלו, לדוגמה. בדיעבד לא נראה שהוא היה מי יודע מה פעיל, אבל אין דרך לדעת זאת מבעוד מועד. המטרה של החוק היא להפוך את עניין המחיקה לפחות טראומטי למשתמשים, בעיקר חדשים, ולתת לערך צ'אנס. זהר דרוקמן - אהמ 15:18, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
צודק, אתאפק קצת יותר בפעם הבאה. יש לי רגישות מיוחדת להוצאת באר ולריקה ברקוביץ, הבעלים. ראה שיחה:ריקה ברקוביץ. Harel - שיחה;

ההודעה שנשלחה אל המישתמש איתי יעקב

שאלת אותי אם אני מרעננה 1.לא 2.למה אתה שואל?

מקובל להמשיך שיחות במקום שהתחילו. בכל אופן, פשוט הכרתי פעם מישהו מרעננה בשם הזה. חשבתי שאולי זה אתה. כך או כך, ברוך הבא. Harel - שיחה 15:38, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

ההודעה שנשלחה אל המישתמש איתי יעקב

טוב בסדר ואם אני כותב דף שלי זה מגיע לדף של מי שכתבתי לו?

אם אתה כותב בדף שלך, מי שכתב לך שם כבר יטרח להתעדכן שם ולעקוב. Harel - שיחה 15:43, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

גרמנית

שלום וברכה הראל, התוכל לבדוק את טענת האלמוני/ת בשיחה:וילי שטוף דורית 18:23, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אז מה מתחילים?

מה נסגר? A&D - עדי 20:49, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

נתחיל במתקפה בנושא השואה, כמו שהצעתי לך בדף השיחה שלך. אני אחליף את ההודעות, יהיה טוב לשלוח הודעות תזכורת לנרשמים (הרבים מאוד). Harel - שיחה 22:45, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אוקי אז מתחילים, אני מפיץ את ההודעה להלן, כמו כן אני מחר מחוייב למרבית היום ולא אהיה פה הרבה על כן אשמח אם תפקח עין...

ויקיפדיה:מתקפת איכות/השואה - מחר מתחילים!

מתקפת האיכות על השואה מתחילה מחר ואני פונה אליך לאחר ששמת את שמך ברשימה של המעוניינים לתרום. המתקפה תימשך שלושה שבועה ועיקרה שיפור איכות הערכים הקיימים בנוגע לשואה (גרמניה הנאצית, אירועים בשואה, חסידי אומות העולם, מחנות ואתרי השמדה, יהודים בשואה, פושעי מלחמה, הנצחת השואה ובעקבות השואה) וכתיבת ערכים חסרים (יש לא מעט).

שלבי המתקפה להלן שלבי המתקפה הכלליים ואתם מתבקשים לנסות במידת האפשר לדבוק בהם:

  1. יש להשתדל ולכתוב קודם כל את דפי הבסיס והערכים המודגשים בפרקים, תוך כדי הכתיבה והטיפול יעלו ערכים דרושים חדשים אותם יש להעלות בדף המתקפה. אל תפחדו מלפצל את הערכים לערכי משנה כל עוד הפיצול הגיוני. זיכרו- "לא עליך המלאכה לגמור ואי אתה רשאי להיפטר ממנה".
  2. שנית יש לכתוב ולשפץ את כל הערכים המצויים ברשימה זו.
  3. שלישית יש לכתוב ולשפץ את ערכי הקהילות היהודיות. ראו הסבר מפורט בפרק הרלוונטי הנ"ל (הערה:לא בטוח שטיפול זה יעשה במסגרת מתקפת האיכות הזו).
  4. רביעית יש ליצור קוהרנטיות מירבית של הערכים ובכלל זה תבניות קבועות יחסית של פתיחת ערך.

כמה נקודות חשובות

  • לצידי מנהל את המתקפה Harel, העדכונים וההודעות יגיעו ממני וממנו לסרוגין בהתאם לנסיבות.
  • במתקפה זו אנחנו מבקשים להשים דגש גם על האיכות ועל כן אתם מתבקשים להשתמש בעת כתיבת הערכים בכמה שיותר מקורות מידע מהימנים ולציינם בסוף הערך.
  • אנא קיראו את עבודתם של חבריכם, העירו והגיהו, בכך תתבצע בקרת איכות שתביא אותנו למצב של שפע ערכים בעלי רמה אחידה בסופה של המתקפה.
  • אל תהססו להוסיף ערכים חדשים לרשימה, גם אם לא תוכלו לכתוב אותם.
  • בדף המתקפה רשימת מקורות מידע, אתם מוזמנים להשתמש בהם ולהוסיף עליהם כראות עיניכם במידת הצורך. פרט לכך חיפוש בגוגל על מושא הערך עוזר תדיר וספרים תמיד עדיפים.

שיהיה לנו בהצלחה! בברכה A&D - עדי 02:20, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

עם סיום המתקפה

שבוע טוב, הראל! עם סיום המתקפה אני חושב שיש עניין שתשמיע דעתך/סיכום/דברי חיזוק עליה בשיחת משתמש:הללג#כן המפקד. בברכה, ינבושד.

תודה. אני אגיב שם בע"ה מאוחר יותר. בברכה, ינבושד 00:25, 13 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]

יעל לא קץ במעון צורים...

מה זה אומר? גוגל מוצא אזכורים רק בויקיפדיה. בברכה, --איש המרק 14:59, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תהיתי איך אף אחד לא שואל :) זו שורה לא מוכרת במיוחד משיר מוקדם ולא מוכר במיוחד של נתן אלתרמן (אין לי לצערי את המילים לפניי), שכל כולו הלל לדביקה בערכים ישנים, במסורת, בשמרנות אם תרצה. "יעל לא קץ במעון צורים" משמעו בהקשר כאן, איפוא, שזו הייתה עמדתי בסוגיית מחיקות של ערכים שכאלה מאז הצטרפתי לוויקיפדיה, ואין לי שום כוונה לשנותה - יעל (אני, כביכול) לא קץ במעון צורים (עמדתי בנושא המחיקות של ערכים שכאלה). שיר יפה, בהזדמנות כשאוכל אתן מראה מקום מלא יותר. Harel - שיחה 15:26, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תודה!:) --איש המרק 16:16, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

היירונימוס

מה דעתך על הצעתי להעביר את הירונימוס ל-היירונימוס? ראה כאן. אלדד 15:21, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מקור נוסף למתקפת האיכות על השואה

הראל לעדי שלום (אני כותב רק כאן כדי לא ליצור דיון כפול בשני דפי שיחה),

נתקלתי באתר ttp://www.deathcamps.org/ והתרשמתי למדי מתוכנו. פניתי לבעלי האתר וקיבלתי מהם אישור בכתב להשתמש בחומרים באתר, כולל תרגומים מלאים ושימוש בתמונות, בציון הקרדיט הראוי, כמובן. במייל הם ביקשו להשתמש חזרה בחומר המתורגם באתר שלהם. אני מניח שבציון הקרדיט תאין בזה שום בעיה, אבל משאיר את השאלה למומחים המשפטיים ולטיפולכם כמוביל המתקפה. לשיקול דעתכם כיצד להשתמש באתר וכיצד ליידע את שאר משתתפי המתקפה.

בברכה, --אורי 15:41, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

נ.ב. בקשה - על מנת לעמוד בבקשת בעלי האתר לתת קרדיט ראוי לשימוש בחומר ובתמונות שברשותם, ועל מנת שנוכל לדווח להם בסופו של דבר באילו חלקים משמעותיים מהאתר השתמשנו, צריך למצוא דרך למתן קרדיט ראוי ולתיעוד השימוש. לדעתיהדרך הקלה היותר היא ליצור תבנית לשימוש במקור, כמו שיש לנו, למשל, לאתר YNET או מאגר מידע הסרטים, ולהשתמש בה בהערות שוליים, בפרק המקורות לכל ערך, ובהעלאת תמונות. כך גם קל יהיה לתת קרדיט וגם קל יהיה לעקוב אחרי השימוש. מה דעתכם? --אורי 15:50, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אורי זה נהדר. אנא צור אתה תבנית בדמות זו, שלח לנו קישור אליה ואני אדאג לידע את משתתפי המתקפה. בברכה A&D - עדי 19:56, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]


שלום, אז ככה:

יצרתי את העמוד ויקיפדיה:מתקפת איכות/השואה/ARC בו יש שני דברים עיקריים: פירוט ההתכתבות המאשרת את השימוש בחומרים שבאתר; והוראות כיצד יש לשמור על זכיות יוצרים באמצעות תבניות.

  • עיבוד של תבנית של זכויות יוצרים המיועדת לסימון תמונות שמועלות מהאתר
  • שני אופני שימוש שונים בתבנית:ARC. האחת להסתמכום (ברירת המחדל) והשניה לתרגום). יש למלא בתבנית פרמטר אחד בלבד והוא שם העמוד עליו מסתמכים.

כדאי שמישהו שמבין בתבניות יעבור עליהן, שכן זו הפעם הראשונה שאני מתעסק עם תבניות פרמטריות. לא התעסקתי יתר על המידה עם עיצוב ואני מקווה שעניין זכויות היוצרים נכון גם הוא.

מבחינתי אתם מוזמנים לבשר למשתתפי הקהילה על המקור, על התכנים והתמונות שבו, ועל אופני השימוש בו.

בברכה, --אורי 00:34, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תודה!! ייקח קצת זמן עד שאגיע לזה בעצמי. ממש תודה. Harel - שיחה 00:45, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

בקשת בדיקה חדשה

אבקש את התייחסותך. אם צריך הבהרות נוספות אשמח לעמוד לרשותך. עמית 16:16, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שוב שלום,

במתקפת האיכות על ברזיל התגלה צורך בריכוז מסודת כל כללי תעתיקים. במתקפת האיכות הזוזה נראה לי אפילו קריטי יותר, שכן מדובר על יותר שפות אשר התעתיקים שלהם מסובכים יותר.מכיוון שכך התחלתי להכין את תעתיקי שמות מקומות הקשורים בשואה שיהיה כלי עזר למתקפה.

ראשית, יש להפנות משתתפים על מנת שיעשדכנו את הטבלה (עצרתי באות D בינתיים. אמשיך בקרוב). לי אין מושג של ממש כיצד לתעתק שנות מפולנית לעברית ויש לבקש מאנשים לעשות כן. שנית, יש להפנות משתתפים להשתמש בטבלה על מנת ליצור אחידות במתקפה. שלישית, יש לבקש מהם לעדכן את הטבלא באופן מתמיד. כלומר אם הוספת מקום שלא מופיע בטבלה בערך מסויים - יש להוסיפו גם בטבלה בשביל האחרים.

נשאלת השאלה האם יש צורך בעמודות לשפות נוספות? אולי צריך עמודה נוספת לרומנית, לאור עבודתו החרוצה של ליש?

בברכה, --אורי 17:34, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תבורך! מפעל חשוב מאוד (ולא פשוט). אם נזדקק לעמודות נוספות, אז נוסיף... Harel - שיחה 17:42, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אשמח לעזור בתעתוק - אם יש צורך, כתבו לי הפניה לטבלה או רשימה מתאימה, כדי שאוכל לעבור על התעתיקים. אלדד 17:46, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תעתיקי שמות מקומות הקשורים בשואה A&D - עדי 19:48, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

יוזמה מבורכת, כל הכבוד. בברכה A&D - עדי 19:48, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

טיפול בשני עניינים

שלום הראל,
ראשית, כשתתפנה, שאלתי בעניין היירונימוס בעינה עומדת. שנית, ... אני שולח אימייל. אלדד 17:48, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

סיכום היום הראשון

תוכל לעשות זאת? A&D - עדי 22:21, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תודה, החל ממחר בבוקר אוכל להיות יותר פעיל. בברכה A&D - עדי 15:50, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מומלצים

ערב טוב, הראל. לדעתי טבעי ומתבקש שלאחר מתקפת האיכות על בית המקדש יוצעו ערכים להוספה למומלצים. בתור מי שאפשר לומר שפיקח על המתקפה מצד אחד, ומצד שני לא היה מעורב בה באופן פעיל - האם יש לך רעיונות? העליתי את הנושא בשיחת משתמש:הללג#כן המפקד. תודה. בברכה, ינבושד.

אוי, אין לי בשלוף. אני אצטרך לפשפש קצת ברחבי הוויקיפדיה. זה ייקח זמן, כי אני עסוק עם המתקפה הנוכחית. למה שלא תציע אתה? אני סומך על האובייקטיביות שלך. צריך משהו שמספיק מדבר לקורא הכללי (במילים אחרות, כזה שלא מבין כלום בבית המקדש). Harel - שיחה 00:41, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אצטרך לקחת פסק זמן מהשלמות ולעבור יותר על ערכים. בינתיים דרור הציע (שם) את אוהל מועד. בהצלחה במתקפה הנוכחית, בברכה, ינבושד.

בקשה

האם אתה יכול בקשה לתרגם את הערך וילהלם פיק wilhelm pieck מגרמנית ואנגלית לעברית?

שאלה

רציתי להיעזר בידע שלך אם תוכל: האם "לודוויג מקובנצל" הוא "יוהאן לודוויג פון קובנצל"? תודה מראש, יונץ שיחה 13:06, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

היום השלישי

הי הראל, אני אחזור אל המחשב לקראת הערב ואסכם. בכל מקרה היה לי יום די עמוס בעבודתי כאן. בעיקר סביב אוטו קומוי והשואה - מונחים. לגבי זה האחרון אשמח אם תוכל לעבור (למרות תבנית העבודה אבל לא יאוחר משמונה בערב) שם על הערכים השונים, להוסיף ולהוריד כראות עיניך בעיקר לגבי האישים. אני לא בטוח במאת האחוזים לגבי מה שעשיתי שם. בברכה A&D - עדי 15:37, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

הבקשה הקודמת בעינה עומדת, בכל מקרה מחר לא אהיה ככל הנראה רוב היום על המחשב ככה שאם תרצה להעיר תצטרך להמתין לתשובה עד הערב... A&D - עדי 00:19, 16 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
כאמור, היום היה יום קשה, לא יכולתי להפתנות לכלום. אני מקווה להגיע לזה מחר. בהצלחה לנו. Harel - שיחה 00:21, 16 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אין בעייה... נראה לי שזה רעיון טוב ללכת לישון אם ככה :) A&D - עדי 00:22, 16 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

צו שמונה

גיוס החרום למתקפה שלי הניב לעת עתה את התעמולה הנאצית. אשמח אם תעביר עליו הגהה רק כדי לוודא שכל הReichsministerium fur Volksauflarung und Propaganda מאוייתים כהלכה. ואיך, לעזאזל מוסיפים למקומם את כל האומלאוטים? אלמוג

מרפרו זה נראה נהדר. A&D - עדי 20:36, 17 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני עוד אקרא יותר טוב, בינתיים הערך נראה לי פשוט משובח. את שמו של מיניסטריון הרייך להסברה ולפרופגנדה תיקנתי בשני אומלאוט (יש את התווים האלה בסרגל העריכה שמתחת לתיבת העריכה). Harel - שיחה 15:04, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

היום החמישי

הי הראל מה עניינים? מי מסכם היום? A&D - עדי 20:34, 17 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אני אסכם, סכם בבקשה בסוף השבוע A&D - עדי 22:03, 17 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

האם אתה יכול לתרגם לי בבקשה

Am 3. Februar wird der Grundstein für die ersten neuen Wohngebäude an der Stalinallee in Ost-Berlin gelegt Superzohar 00:13, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

ב-3 בפברואר מונחת אבן הפינה לבנייני המגורים החדשים הראשונים בסטאלין-אלה (שדרת סטאלין) במזרח ברלין. Harel - שיחה 01:26, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שאלות ראשונות בגרמנית

שלום Harel, שאלה ראשוננה בגרמנית: איך נכון לתרגם SchutzStaffel - חיל ההגנה או דרג (כמו echelon, התרגום לאנגלית) ההגנה? תודה, קלונימוס 16:46, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אוי, זה מסוג השאלות הקשות. תן לי רגע לחשוב. Harel - שיחה 16:48, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תראה, Staffel זו מילה שמשמשת בכל מיני מובנים של יחידות צבאיות או בארגונים אחרים (למשל במכבי האש). כל תרגום "מילולי" שלה נועד לכישלון, כי אין לה מקבילה ישירה. מעניין מה בחרו למשל באנציקלופדיה העברית. Harel - שיחה 16:50, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

בקשה

אני מתנצל אם זה הרבה פשוט אין לי מישהו אחר שיתרגם. אני לא אטריד אותך יותר Plattenbauten 1959 bis 1965 Entgegen den ursprünglichen Plänen wurde die Straße nicht bis hin zum Alexanderplatz einheitlich bebaut. Ein wesentlicher Grund hierfür waren die hohen Baukosten der repräsentativen Arbeiterpaläste sowie ein zwischenzeitlich eingetretener Stilwandel. Ab dem Strausberger Platz bis hin zum Alexanderplatz wurden deshalb im Gegensatz zum prachtvollen Zuckerbäckerstil schlichte 8 bis 10-geschossige Plattenbauten als Wohnhäuser errichtet, die großzügig aufgestellt sind, mit weiten Grünflächen zur Straße und zwischen den Blöcken. Im Gegensatz zu den früheren Bauten wurde in diesem Abschnitt auch das Hinterland der Allee bebaut mit zwei Wohnkomplexen für insgesamt 14.500 Einwohner. In diesem Teil der Allee (700 Meter lang, 125 Meter breit) befand sich auch der Standort für die Funktionärstribünen zu den alljährlichen zentralen Grossdemonstrationen bis zum Ende der DDR. Die markantesten Bauwerke dieses Ensembles sind das Café Moskau, die Mocca-Milch-Eisbar und das Kino International (erbaut 1961 bis 1963) mit dem dahinter befindlichen ehemaligen 13-geschossigen Hotel Berolina (1961 bis 1964). 1965 wurde der Aufbau des zweiten Abschnitts der Karl-Marx-Allee beendet. Die Karl-Marx-Allee mündet auf den ebenfalls zu dieser Zeit neu gestalteten Alexanderplatz ein. Superzohar 17:55, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אתה יכול להשתמש ב-translate.google.com לתרגום מכונה סביר-סביר מינוס מגרמנית לאנגלית ולעוד שלל שפות. pacmanשיחה 17:59, 18 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תעתיק

תוכל לרשום לי כיצד מתעתקים את המילה Bürgerbräukeller , זהו שם של מקום במינכן, והבנתי שזהו המקום בו נערך יום השנה לזכר הפוטש במרתף הבירה. בתודה, ירון 19:45, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

סליחה שאני מתערב :), הנה: בירגרברויקלר (בניקוד: בִּירגֶרבּרוֹיקֶלֶר. אלדד 19:47, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
חחח זה בסדר, תודה. רק שאני אדע, גם אתה יודע גרמנית? גם אותך אפשר לשאול שאלות? :-) ירון 19:51, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אפשר, אבל לפעמים אתה יכול לתפוס אותי במשהו שאני לא בטוח בו בגרמנית. נראה לי שהראל יותר בקיא ממני בגרמנית, כי לא עסקתי בה ברמת שפת אם, אלא בתור שפה זרה ברמה בינונית. בכל מקרה, אשמח לעזור בתעתיקים. אלדד 19:56, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

יעל

[2] 89.1.82.105 20:00, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תעתיק נוסף

כיצד כותבים את השם הבא: Königsbronn . זהו מקום בגרמניה. ירון 21:46, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מצאתי במקום אחר. תודה בכל מקרה, ירון 21:52, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
קניגסברון (אם כי מצאת, שיהיה). אלדד 23:24, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שלום הראל,
קרא נא את הערתי בדף השיחה של הערך. נראה לי שנפלה שם טעות, והשם אמור היה להיות מתועתק לעברית בתור טרסקוב (ולא טרשקוב). אלדד 23:26, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

וגם הערך הנינג פון טרשקוב - כנ"ל. אלדד 23:30, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
זה הכיתוב המקובל בכל הספרים שקראתי בהם מופיע שמו. אלמוג 08:45, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מעניין ומוזר. תודה על תגובתך. אנסה להמשיך לבדוק את העניין. באילו ספרים, לדוגמה? אלדד 08:47, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
"העשרים ביולי" של קונסטנטין פיצגיבון, ו"מבצע ברברוסה" של אלן קלרק, שניהם בהוצאת מערכות. אלמוג 08:51, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תודה רבה. אחד הדברים שאני עוסק בו לא מעט הוא תעתיק לעברית של שמות משפות שונות. אבדוק את הנושא של טרסקוב. גיליתי שבחלק מהמקורות הוא נכתב כ-Treschkow, מה שמאפשר תעתוק של שמו כ-טרשקוב, אבל ברוב המקורות השם מופיע ללא h. אעדכן אם יהיו לי ממצאים חדשים. שוב תודה, אלדד 08:55, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

הראל, אודה על התייחסותך בכל זאת. מבדיקתי עולה שיש המתעתקים את השם כ-טרסקוב, וייתכן שנפלו טעויות בשני הספרים בעברית שמהם ציטט אלמוג. האם גם לדעתך השם הוא "טרשקוב", למרות שאיננו עונה על כללי הכתיב הגרמני הנכון, בתוספת h? אשמח לשמוע מה דעתך בעניין. אלדד 14:26, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

לפי זה (ראה שם בתוך הדיון - בפורום של בלשנים ומתרגמים), ההגייה הנכונה היא "טרסקו" (כמו פנקו Pankow) ולא "טרשקוב" או "טרסקוב". אבל צריך להצליב את זה עם מישהו. Harel - שיחה 14:38, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

עבר יותר מחודש

שלום הראל, שבוע טוב. ב"ה סיימתי את שמעון הצדיק, שנשאר כחוב ממתקפת האיכות. באתי הנה להזכיר שעבר יותר מחודש, ומטאל-ויקיפד עודנו חסום (ראה כאן), למרות התנצלותו החוזרת ונשנית על הדברים שכתב להאנס. אבקש התייחסותך כמו כן להארכת חסימתו הבלתי-הוגנת של אלכס. בברכה, ינבושד.

שחררתי בינתיים את מטאל, אכן עבר זמן, והזמן הוא רופא נאמן. מה שעמנואל כתב בשעתו (בהשתתפותי) על מה שיקרה "אחרי חודש" תקף גם עכשיו. מקווה שלא אתחרט. לגבי אלכס - גדולים וחכמים ממני בחשו בנושא הזה עד זרא. דומני, ודי לחכימא ברמיזא, ששחרורו בעצם לא ישנה דבר. Harel - שיחה 10:27, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תודה. אני מקווה שהוא יחזור לערוך למרות העובדה שהוא עדיין פגוע מאוד. אחרי הכל, אנחנו כאן בשביל לכתוב אנציקלופדיה, ולא כדי לנהל דיונים על חסימות (עיין שם שם, היכן שכתבתי את זה לראשונה). לגבי אלכס - צר לי. בברכה (הצצת בשמעון הצדיק? לקח לי שבוע לעבוד עליו, בשל שלל המקורות העמומים והסותרים), ינבושד.
אולי לא הבנת את הרמיזא, לא חושב שיש לך מה להצטער. לגבי שמעון הצדיק - זה כמובן לא התחום שלי, אבל כל ערך עם 31 הערות שוליים חזקה עליו שעמלו בשבילו קשה. כל הכבוד! Harel - שיחה 10:47, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תודה, ינבושד.

הראל שלום. הרחבתי את הערך למתקפת האיכות, אך צריך בעל עניין שיעבור עליו עקב חשיבות הנושא והכתיבה שנלקחה מעבודה. ראה שיחת משתמש:אלמוג#מתקפת האיכות. אם תוכל, תבדוק את הערך. בברכה, אבירם 13:17, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אני אשתדל לעשות כמיטב יכולתי. לא יודע למה אתה ואלמוג החלטתם שזה התחום שלי (לא ממש), אבל מתפקידי כסגנו של עדי, זה בהחלט מסוג הדברים שאני אמור לעשות :) תודה לך. Harel - שיחה 13:19, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

לוח הזמנים לתחרות "מקצרמר למובחר" 2

שלום הראל

ראיתי את לוח הזמנים אשר פרסמת, ואני פונה אליך בדף השיחה שלך, היות ולעת עתה - אתה היחיד שעוסק בזה...

כוונתי לשני התאריכים האחרונים ברשימה: 24 בספטמבר ו-1 באוקטובר.

בתור אחד שעוקב אחרי הלוח העברי, קל להבחין כי ה-24 בספטמבר הוא היום השני של ראש השנה, ו-1 באוקטובר הוא ערב יום הכיפורים.

לכן, בקשתי ועצתי:

  1. ראשית, לכתוב על כל תאריך "עד השעה 23:59", כדי שלא יתחילו השאלות, האם זה כולל את יום X או לא?
  2. לדחות את התאריך של פרסום גירסת השיפוט מה-24 ל-25, בכדי לאפשר עוד יום עבודה לאחר ראש השנה (כמו שכל שלב נגמר ביום ראשון בערב, שהשלב הזה יגמר בשני בערב).
  3. לדחות את פרסום החלטות השופטים מה-1 (שזה יום ראשון בלילה, ליל יום הכיפורים), ביומיים ל-3 (יום שלישי בלילה), מהסיבה הנ"ל.

על כן, על פי הצעתי, יראה הלו"ז כדלקמן:

  1. עד ה-3 בספטמבר 2006 שעה 23:59: הגשת מועמדות לחבר השופטים וניהול בחירות לתפקיד אם צריך.
  2. עד ה-3 בספטמבר 2006 שעה 23:59: הכנה של הודעה לעיתונות על פתיחת התחרות והפצתה. (אופציונלי)
  3. עד ה-10 בספטמבר 2006 שעה 23:59: הגשת מועמדויות לתחרות (יוארך בשבוע בשעת הצורך)
  4. עד ה-25 בספטמבר 2006 שעה 23:59: פרסום הגרסה הקובעת לשיפוט.
  5. עד ה-3 באוקטובר 2006 שעה 23:59: פרסום החלטות השופטים.

לשיקול דעתך...

גבעתיים 13:31, 20 באוגוסט 2006 (IDT) (שהוא למנייננו כ"ו במנחם-אב ה'תשס"ו)[תגובה]

הצעתך טובה ויפה, תודה על תשומת הלב, טרם בדקתי את הלו"ז הטנטטיבי מול לוח החגים העברי. אני דווקא רוצה לסנכרן בין המתקפות לתחרות, לכן בכותבי "3 בספטמבר" התכוונתי דווקא לשעה 00:00, כלומר "עד ולא בכלל". לא איכפת לי להוזיז את שני השלבים שהצעת, כפי שהצעת, רק להשאיר את השלבים האחרים לפי הכוונה המקורית, כלומר עד שעה 00:00 ולא עד שעה 23:59. תוכל אולי לשנות בהתאם ישר בדף התחרות במקום שנעשה כאן טלפון שבור? Harel - שיחה 13:35, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אשנה שם, וכן אדגיש את התאריכים האחרונים, כדי להדגיש שזה לא יום ראשון, כקודמיהם... גבעתיים 13:37, 20 באוגוסט 2006 (IDT) (שהוא למנייננו כ"ו במנחם-אב ה'תשס"ו)[תגובה]

עוד שאלות תרגום

שלום Harel, עוד כמה שאלות תרגום ותעתיק: ראשית, איך מתרגמים Stabswache(משמר הסגל?) וFreikorps (פלוגות חופשיות?) שנית, איך היית כותב בעברית את השם Emil Maurice? תודה, קלונימוס 19:07, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

בשמח. משמר המטה או משמר הסגל נשמע לי תרגום טוב ל-Stabswache. את הפרייקורפס כותבים לפעמים כך בעברית, בתעתיק, אבל אם רוצים לתרגם, אז אולי חיל חופשי זה התרגום הכי מדוייק (שנשמע קצת מאולץ). ולשאלתך האחרונה - אמיל מוריס נשמע בסדר גמור. Harel - שיחה 20:15, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תודה!קלונימוס 20:53, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

חיים קלים

במקום להכחיל את הערך אנציקלופדיה מקראית, פשוט לא מפנים אליו. :-) בסדר, בסדר, ברור לי מה תאמר. בכל מקרה, צריך לכתוב על זה במזנון: לאנשים יש רתיעה מקישורים אדומים, וזה חותר תחת אושיות האנציקלופדיה. הללשיחה תיבת נאצות 23:04, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תחרות האיור

בתור הנפגע הראשי מהתחרות הקודמת בתחום זה (עקב השתתפות רק 4 שופטים מתוך ה-9 בהצבעה), אודה לך אם תהייה התייחסות לתחרויות המשנה על ידי שינוי התקנון בהתאם לקראת הפעם הבאה. אני הייתי מציע קביעת שופטים נפרדים (2-3) שיתמקדו רק בתחרויות המשנה ולא בתחרות הערכים, או לחילופין, בחירת נציג אחד מכל קבוצת שופטים לתחרות המשנה. ראינו כבר ש-9 שופטים לא באמת יכולים להסתדר ביחד כדי לקבוע מנצח לקטגוריה אחת. בברכה, אסף 23:07, 20 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]

אתה מתפרץ לדלת פתוחה. Harel - שיחה 23:08, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
בגלל זה כתבתי את זה... :) עברתי על התקנון ולא ראיתי שהשתנה משהו בתחום זה ולכן כתבתי לך, כדי שלא נחזור על אותם טעויות (כתבתי את זה גם בדף שיחה לפני כן). אסף 23:10, 20 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]
זה כתוב בתקנון, אולי לא מספיק ברור. לכל תחרויות המשנה חבר שופטים משלהן, ששופט בכול תחרויות המשנה גם יחד. ראה שם. Harel - שיחה 23:20, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אוי, טעות שלי - באמת יש מקום נפרד לשופטים לתחרויות המשנה -> לא שמתי לב! סליחה על ההטרדה וכמו שמכובדים ממני אמרו: "אפשר למסור ד"ש ליוסי מנהריה? לא! אוקי, אז תשכח מזה!" אסף 23:21, 20 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]

הצבעתך - תורכיה

הראל, תוכל לגשת ולשים את הפתק הנכון בקלפי של תורכיה? הנה, כאן: ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:תורכיה 2. תודה! אלדד 23:56, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אני דווקא כותב טורכיה, ולפעמים תורקיא :) Harel - שיחה 23:57, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
-D אלדד 00:02, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מממ

לא רוצה להתערב בעניינים לא לי, אבל מה דעתך על ארכוב דף השיחה שלך? :-) ירון 23:59, 20 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

הוא יוצא מכלל שליטה, במיוחד בימים האחרונים. אני חושב שאני אתחיל לגבות מס כתיבה ;-). אני שונא לארכב, זה המון עבודה מעצבנת :) בקרוב, אני מבטיח. Harel - שיחה 00:00, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מס כתיבה? מרד מיסים!!! עידן ד 14:00, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
חחחח אני חושב שהוא דף השיחה הפופולרי ביותר בימים האחרונים. בהצלחה, ירון 00:01, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אתה רוצה סיוע בארכוב? אני מתכוון ברצינות. (ד"א, תודה על אתמול...) בברכה, ינבושד.
אה? בברכה, ינבושד.

ושוב אני...

שוב שאלה: איך היית מתרגם Stosstrupp Adolf Hitler? את שתי המילים האחרונות אני מכיר, אבל הראשונה... שוב משהו בכיוון משמר אישי או משהו כזה? קלונימוס 19:32, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

לקלונימוס: השאלות שלך קשות. זה מושג צבאי, משהו מעין "פלוגות סער" (למיטב הבנתי לא מדובר פה במשמר אישי, אלא בפלוגות סער שקרויות על שם היטלר). תוכל לקרוא כאן וכאן קצת יותר על המושג. אני חושב שבז'רגון הצה"לי העכשווי התרגום המדוייק ביותר יהיה פשוט "סיירת". Harel - שיחה 21:15, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תודה! מקווה לא לייאש אותך... קלונימוס 21:45, 21 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

בוקר טוב

הי הראל, אני מצטער שאני לא כ"כ נמצא פה... זה ישתפר בימים הקרובים אני פשוט עובד על עבודה שאני צריך להגיש והדד-ליין הוא למחר ככה שנקווה שזה יסתדר. בכל מקרה כפי שבטח שמת לב לא סיכמתי אתמול, עמך הסליחה. בברכה A&D - עדי 08:00, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שמת עין על מה שהלך פה ביממה האחרונה? משהו שאני צריך / מעוניין לדעת? A&D - עדי 22:30, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
לעדי - ביממה האחרונה עבדתי כמו חמור ובקושי הצלחתי לעקוב אחרי משהו. ממש הגיע הזמן לפרסם סיכום תקופתי של המתקפה, דווקא בשלושת הימים האחרונים אני זיהיתי איזו התאוששות קלה בקצב כתיבת הערכים. אז אני או אתה? Harel - שיחה 22:51, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תחרות הכתיבה

שלום הראל, תוכל בבקשה לומר לי, אם הערך שמואל דוד לוצאטו קטן מ-3000 ק"ב? התכוונתי בכל מקרה לעבוד עלייו, ואעשה זאת גם אם הוא לא ישתתף, אך זה סתם מעניין אותי. דודסשיחה 09:07, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מ-3000 ק"ב (זה המון המון!!) הוא קטן בכל מקרה, וגם מ-3000 תווים (יש בו כ-2500 תווים, תודה לתוכנת וורד). אז כן, הוא יוכל להשתתף אם תרצה. Harel - שיחה 09:09, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תודה, סליחה על הטעות. מוחי מזורגג זה כמה ימים, ואיני יודע מה אני כותב. דודסשיחה 09:11, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אולי תיפגשו פעם, ר' עקיבא ור' טרפון ור' אלעזר בן עזריה ותכתבו בתחרות ערך משותף שיהיה האמ-אמא של כל הערכים? Harel - שיחה 09:21, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
נראה, אני רוצה לכתוב על שד"ל כבר הרבה זמן, ואעשה את זה גם אם אין לי סיכוי לזכות בריבה (יש הפעם?). אולי ננסה לדבר ביחד על משהו. דודסשיחה 09:25, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
למי קראת קרח??? האמת היא חשבתי אולי להידבר גם עם רבי יוסי בן החוטף אפרתי, על כתיבת זיהוי המקדש. נושא כבר ומסובך, אבל מרתק. הבעיה היא שאנחנו בינישים, ועוד מעט נגמר בין הזמנים. הללשיחה תיבת נאצות 11:35, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
בין הזמנים זה לא עד יום הכיפורים? (כך אומרת הוויקיפדיה) אז יש לכם בדיוק זמן להשתתף בתחרות! כולם תנאים? מעניין. אני דווקא מכיר אותם מבני ברק, או כמו שהיה בזו ארץ זו, מצומת מסובין :) Harel - שיחה 08:53, 24 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
פספת את זמן אלול, שמתחיל בראש חודש אלול - בעצם מחר (כבר היום ראש חודש, אבל מחר א' בחודש). ובכל אופן ביום ראשון הבעל"ט. הללשיחה תיבת נאצות 09:41, 24 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אה, אוקיי, סליחה. אז זהו, עכשיו תיגמר הקרבת הקורבנות הלילית הענקית בגן סאקר, שיוצרת פקקים בכל העיר? Harel - שיחה 09:54, 24 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מחליף?

מה? לא הבנתי. בברכה, ינבושד.

בהתחלה היה נראה שהוא משחית, כנראה לא בכוונה, כי אחרי ששחזרתי הוא הוסיף קישור שימושי. אז להזהיר אותו זה לא כ"כ לעניין. Harel - שיחה 11:10, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
טוב, לאחר שראיתי את ה"השחתה" הופתעתי לראות את ה"החלפה". בברכה, ינבושד.

שיפוט

האם ניתן להיות שופט בתחריות המשנה ולכתוב ערך בתחרות של הבית השלישי? (אני לא מתכוון להיות מועמד לערך ייחודי/תמונה/איור או הרביעי). לא נראה לי שיהיה ניגוד אינטרסים. אסף 17:30, 22 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]

המממ... הייתי רוצה להגיד לך שלא, אבל בינתיים עושה רושם שאין התנפלות על תפקידי השיפוט... אולי כדאי שתמתין בצד, ואם כהתקרב תאריכי התחרות עדיין יהיה לנו מחסור בשופטים, נרשה את ה-Faux-pas הקטן הזה? Harel - שיחה 18:29, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אוקי... אסף 18:49, 22 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]
אגב, זה היה לקח שרציתי לכתוב מהתחרות הקודמת - אין התלהבות לשיפוט. אין שום דיבידנדים לשופט, וגם ההילה לא משהו. אפשרות כמו שמציע אסף בהחלט יכולה לעזור. הללשיחה תיבת נאצות 08:38, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אם זה המצב אסיר מועמדותי לשופט מתחרות המשנה, כי כנראה ארצה להשתתף בתחרות עצמה. דרור 09:52, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תראו, אם אנשים יתעקשו, אני לא מתכוון להתעקש על זה מצדי. אבל יש לי רעיון חלופי להחייאת נושא השיפוט - במקום שאנשים יציעו את עצמם כשופטים, שניתן יהיה להציע מישהו אחר לשיפוט. כמובן שאותו מישהו יוכל לסרב אם ירצה, אבל אני חושב שככה אנשים שאולי עצלים/מתביישים לשפוט ימצאו עצמם שופטים כי מישהו אחר הציע אותם. מה דעתכם? ובאר לדיבינדים והילה, מעבר להשתתפות עצמה, אין לי רעיון איך לשפר את זה. אשמח לשמוע. Harel - שיחה 22:00, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

היבריס

תודה על כתיבת הערך, המעניין והשימושי בויקיפדיה ומחוצה לה. אלמוג 08:10, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שימוש בסמכויות מפעיל

התוכל לפתוח את פורטל:ביולוגיה לעריכה למספר דקות? --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 18:24, 24 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

עוד שאלות תרגום

שלום הראל, עוד שאלה (מקווה שעוד יש לך כוח): האם תרגום Meine Ehre heißt Treue הוא "כבודי נקרא נאמנותי" (תרגום של התרגום האנגלי)? תודה, קלונימוס 22:07, 24 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

כן, זה תרגום נכון, לפחות ברמה המילולית. מפריע לי קצת ה"נקרא" הזה, פירוש קצת נכון יותר יהיה פשוט "כבודי הוא נאמנותי" או "כבודי פירושו נאמנותי". Harel - שיחה 23:03, 24 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

זכויות יוצרים

שלום הראל. עד כמה ניתן לצטט מתוך האנציקלופדיה של השואה, למשל, או מאתרים אחרים? מתי יש זכויות יוצרים ומתי המידע חופשי? תודה, קלונימוס 23:02, 24 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

הו, זו שאלה לעו"ד שלי, Deroravi. בעיקרון עד כמה שאני מבין, ציטוט דברים בשם אומרם זה עניין כשר, במיוחד כשמדובר בציטוטים באורך סביר. לצטט דברים שלא בשם אומרם זה כבר סיפור אחר לגמרי. אם אתה מתלבט, דרור הוא האיש לשאול. Harel - שיחה 23:04, 24 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תודה. אני כבר מכין יפוי כח. קלונימוס 08:10, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תעתיק

של Einsiedeln, Switzerland - אינזידלן? אני יודע שזה לא גרמנית טהורה אלא דיאלקט שוויצרי אבל אני לא מכיר כאלה. תודה שנילישיחה 09:08, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אַיינזידֵלְן. זה אולי מקום בשווייץ, אבל זו גם מילה סטנדרטית לגמרי בגרמנית (שמשמעה "להתנחל"), ואינני יכול להעלות בדעתי סיבה שההגייה תהיה שונה. Harel - שיחה 09:10, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מודה, מודה, מודה שנילישיחה 09:25, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
בשמחה, בשמחה, בשמחה. אני חייב לתקן קצת את התרגום שהבאתי: Siedeln זה להתנחל, Einsiedeln זה כבר יותר בכיוון של התנחלות-התבודדות (כמו הרמיט), Einsiedler הוא הרמיט. Harel - שיחה 09:28, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אתה בוודאי צודק ביחוד כיוון שמדובר במנזר. שנילישיחה 10:07, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מועד פרעון השטר הגיע

בעבר (רגע של פזיזות) התחייבת "תרגיש חופשי להזמין ממני כמה ערכים מהמרחב הביוגרפי הגרמני". הערך אוטו בראון נחשב למומלץ בויקיפדיה ההונית Otto Braun, אך לנו אין עליו אפילו קצרמר. האם תוכל לתת לנו כמה שורות על הג'נטלמן אחרי סיום תפקידיך במתקפת האיכות, או אף לפניהם? זה גם רעיון לא רע לערך שלך בתחרות "מקצרמר למובחר". אלמוג 11:03, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אוי ואבוי, הסתבכתי עם עורך דין. הלך עליי - אני מניח שהשליח אליי בדרך למסירה, אחר כך דיון מקדים, ערעורים, הוצאה לפועל. אין לי דרך החוצה. אם לא אשתף פעולה, תעקל לי את הערכים, תוציא עליי איסור חסימה מהארץ, תשעבד לי את העריכות, תמנה לי מפרק ומנהל זמני, נעשה התמחרות עם הנושים. אני אבוד. Harel - שיחה 17:40, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
טוב, אני מתחיל לשלם את החוב לנושה המועדף (על ידי בא כוחו עו"ד אלמוג בן-אדר), בפריסת תשלומים עם ריבית והצמדה. Harel - שיחה 18:03, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני מחכה לתוצאה בקוצר רוח. עם זאת, קצת התבלבלת. השיטות שמנית לגבייה הן באזור גושדן, שם החוק נאכף במלוא עוזו. כאן, בצפון הפרוע, אנחנו הרבה יותר גמישים. אני, באופן אישי, משתמש במקל של טוריה והרבה רצון טוב. אלמוג 18:26, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מה התחום שלך, אם אפשר לשאול? Harel - שיחה 18:28, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
גבייה. אלמוג 18:30, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
חחח, אני מקווה שזה בצחוק :) Harel - שיחה 18:31, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
זה לא בצחוק, וזו פרנסה. אלמוג 18:35, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
בהקשר של השיחה לעיל זה יצא מאוד מצחיק. זה שזה פרנסה אני יודע :) טוב, מקווה לא להסתבך איתך באחד הימים :) Harel - שיחה 18:44, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אל תרגיש שהסתבכת, הכל בסדר. אנשים שלא חייבים כסף ללקוחות שלי ופגשו אותי בנסיבות אחרות אמרו אפילו שאני יכול להיות נחמד. פשוט השתדל לצמצם את כמות הכספים שאתה חייב לאנשים במרחב שבין עפולה, מגדל העמק ובית שאן, וכך תפגוש רק את צידי הרך והאינטלקטואלי. :) אלמוג 18:47, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
ובינתיים אני רואה תחילת עבודה מהירה על אוטו בראון, ועל כך קבל ממני כל הכבוד! כבר פיסקת הפתיחה מראה שמדובר בסיפור מרתק, וכמעט לא מוכר אלמוג 18:51, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אם תוכל לעיין ולהגיב. הייתי רוצה שהדיון יסתיים, לפני שאני ממשיך לכתוב את הערך (לא רוצה לעבוד לחינם). בתודה, ירון 00:21, 26 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תודה על התגובה. מה שמוביל אותי ל-2 שאלות נוספות: 1. הרמב"י מהו? 2. ראיתי בדפי החיפוש באתר של הרמב"י שיד ושם מוציא קובץ מאמרים. היכן ניתן למצוא אותם? ירון 00:35, 26 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

רמב"י זה "רשימת מאמרים במדעי היהדות", וביתר פירוט זהו אינקס של עשרות אלפי מאמרים שהתפרסמו על פני עשרות שונים במגוון גדול מאוד של נושאים יהודיים/ישראליים/ארצישראליים (השם "מדעי היהדות" מטעה פה). האינדקס מכיל בעצם רק רשומות ביבליוגרפיות מלאות, מסודרות לפי נושאים ומילות מפתח, ובמאמרים חדשים יותר מכיל גם קישורים לכתבי עת מדעיים מקוונים, היכן שיש. בעיקרון, כל ספר או כתב עת שמאמרים מתוכו מוזכרים ברמב"י ניתן למצוא בבית הספרים הלאומי והאוניברסיטאי (שגם עורך את רמב"י) או למצער בספריית האוניברסיטה בהר הצופים. אם יש לך משהו ספציפי שאתה רואה שמוזכר שם ואינך מצליח לאתר, פנה אליי ואעזור לך - עבדתי ברמב"י שנה ומחצה, ואני מיומן בזה. Harel - שיחה 00:40, 26 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

לאור הצעתך כתבתי ערך על הנ"ל. עכשיו נראה מתי יקום בויקיפדיה הגרמנית ערך על ישראל ישעיהו... :) אלמוג 08:40, 26 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

הראל

HAREL מה אתה עושה למה חסמתה אותי צדקתי בכל מילה ומילה שאמרתי (מסיבות ברורות) וזה לא ויכוח סרק או ביזבוז זמן זה לגבי ערך באתר הזה או שזה ויכוך סרק?.מה אתה חוסם אני דורש מימך לבטל את החסימה מיד!. ותפסיקו לחסום כל הזמן בלי סיבה אמיתית!.

היהודי הנודד

אתה מודע לציור של שמואל הירשנברג היהודי הנצחי? (תמונה בויקישיתוף) יאיר 11:59, 27 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תשובה

שלום הראל,

השבתי לשאלתך בדף שיחתי. בברכה ובתודה, --אורי שיחה 20:42, 27 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

ראיתי את ערכי הסופרים הגרמנים שלך

שלום הראל, ראיתי את ערכי הסופרים הגרמנים שלך, ואני תוהה, מדוע אינך מביא את רשימת יצירותיהם המתורגמות לעברית? שניצלר למשל, אתה מביא רשימה - מגרמנית כנראה - של ספריו החשובים. לא חבל? מה זה אומר לקורא העברי? במקום רשימה זו, הייתי מביא את רשימת ספריו בעברית!.Alosha38 08:41, 28 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שלום אלושה. דומני שכבר ניהלנו פעם שיחה דומה. בעיקרון אתה צודק, ויש להוסיף את רשימת היצירות המתורגמות היכן שהיא קיימת. לצערי לא תמיד עשיתי ככה. כמו כן, לצערי הרשימה הזו לעתים כלל אינה משקפת את מכלול יצירתו של היוצר (המקרה של פרידריך שילר הוא מובהק - קשה להאמין עד כמה מעט תורגם מיצירתו הענפה לעברית, למרות שהוא "קלאסיקון"), או שהתרגומים כ"כ ישנים ונדירים שלמעשה גם אז אינם "אומרים" כלום לקורא העברי, כי הוא יכול למוצאם רק בבית הספרים הלאומי, במקרה הטוב. (באחד ממחזותיו של שילר (דומני ש"דון קרלוס"), שנדרשתי לתרגום שורה ממנו שצוטטה בספרו של פרנץ רוזנצוויג, שאותו תרגמתי, התרגום היחיד בנמצא הוא בן כמה עשרות שנים, ארכאי מאוד בלשונו, ואין להשיגו כמעט בשום מקום). Harel - שיחה 08:46, 28 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תודה הראל, אני מקבל את תשובתך, מה שכדאי לעשות הוא לסקור אחורנית ערכים שבהם החסר הוא יותר בולט, ולהוסיף את ערכי העברית. והאקטואליה מזמנת בלי סוף דוגמאות, הנה גינטר גראס לאחרונה.Alosha38 06:25, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

הודעה לעיתונות

ראה בבקשה בעניין זה הודעה בסוף המזנון. דודסשיחה 14:21, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שלום הראל

כעובד רמב"י, אולי אתה מכיר מקור טוב למידע על בתי המדרש לרבנים באירופה? דודסשיחה 16:28, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אוי, קשה. רק נזכיר שאני עובד רמב"י לשעבר. אני אנסה לחפש משהו שם, ואם לא, לא איכפת לי אפילו לקשר אותך לנפשות הפועלות. Harel - שיחה 16:30, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
לך לקטלוג רמב"י וחפש ב-"Subject starting with..." את הקטגוריות "אירופה: חינוך", "europe: jewish studies", "אירופה: מדעי היהדות", "europe: education" וייתכנו גם אחרים. אני בספק אם תמצא בדיוק את מה שאתה צריך (כי אני לא יודע בדיוק למה אתה מתכוון). Harel - שיחה 16:35, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
תודה רבה, למרבה הצער מאומה. דודסשיחה 16:47, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אם תרצה ספציפית לגבי בית המדרש החופשי של פרנץ רוזנצוויג, אפשר יהיה לעזור לך קצת יותר, אולי. Harel - שיחה 16:47, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תחרות הכתיבה

שלום,
אם כתבתי ערך לא מזמן ואני מעוניין להכניסו לתחרות, מה צריך להיות מועד סיום הכתיבה שלו, כדי שיוכל להכלל? pacmanשיחה 16:33, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

רשמית הוא צריך היה להיות קצר מ-3000 תווים או קצרמר ב-20 באוגוסט. מעשית, תמיד אפשר להתגמש, לא נהיה ראש בקיר. איזה ערך? Harel - שיחה 16:36, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני מבין, תודה. pacmanשיחה 16:38, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

סיכום

הי הראל תוכל לסכם? A&D - עדי 17:39, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אני אכתוב בערב סיכום של היומיים האחרונים. יש כל הזמן טפטוף של ערכים נוספים (מאת כותבים נוספים). Harel - שיחה 17:45, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
כמו הגטו שאפילו לא נכלל בתכנון, וכתבתי עליו לגמרי במקרה. המתעתקשיחה 17:59, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
בהחלט, ראיתי וזה מאוד מעודד. בברכה A&D - עדי 18:03, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

המשורר הנכון

להראל שלום,

ראשית לכל תודה על הברכה.

המשורר הנכון הוא רפאל אליעז ואכן כתבתי אודות רצח אשתו בידי המאהבת. לא אני כתבתי את הערך, אך אני הוספתי את פרשת הרצח.

בברכה, אדר 20:46, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

דליטש

שלום הראל.

תוכל לנסות לענות לשאלה שלי ב[[שיחה:פרנץ דליטש#דליץ' או דליטש?? המתעתקשיחה 15:09, 30 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

המתקפה

הי הראל. מצטער שלא תרמתי כל-כך למתקפה הנוכחית על השואה. אם יש לך ערך שנראה מעניין וניתן לתרגם אותו מויקיפדיה זרה, תן לי שם ואעשה זאת. בברכה, אסף 23:39, 30 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]

בימים האחרונים גם אני לא כ"כ התפניתי לכך, וחבל. אולי תרצה להרחיב במשהו את ג'ון איוואן דמיאניוק, "מגיע" לו יותר? ערך מעניין אחר, שאינני יודע כמה קל יהיה להרחיבו עוד, הוא שרלוטה סלומון. Harel - שיחה 08:31, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני מעדיף להתחיל ערך מ-0... אני אנסה לראות אם אני מוצא משהו מעניין לכתוב בכל מקרה. בברכה, אסף 12:24, 31 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]
אולי ממלא המקום (Der Stellvertreter), מחזהו של רולף הוכהות? בטח יש לא מעט חומר בגרמנית. Harel - שיחה 12:26, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

ירושלים דקוייבק

העיר! היחידה! בעולם! שייש! שני!! סימני קריאה! בשמה! (ומשם הקישור לעיר). דרור 11:10, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

כן, הבנתי שזו הסיבה לכתוב על החור שכוח האל הזה :) אולי נקים בארץ מושב שייקרא "מושב ויקיפדיה !#$$", אז בטוח יהיה עליו ערך :) Harel - שיחה 11:11, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
בכמה קטגוריות (היחיד עם $, היחיד עם $$, היחיד עם #, היחידי עם ! - אה, לא בעצם יש את וסטוורד הו!). אבל אז לפחות אפשר יהיה לקיים מפגשים בנוחיות :). דרור 11:14, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אפרופו סימן הקריאה, ניצלתי את ההזדמנות להגהה קלה. עד כמה שידוע לי, שם המחזה הוא "הו כלכותה!", ולא "או כלכותה!", נכון? רק רציתי לוודא. אלדד 11:21, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מחטף?

לא ברור לי שחרורו של משתמש:Metal-wikiped, לאחר שנחסם לצמיתות, ללא דיון, אחרי כל המהומה שהייתה בנושא וחבל לראות זאת. אני לא אפתח במלחמת עולם שלישית על הנושא, אך הרשה לי לראות את הפעולה הזאת כמעשה לא חיובי וכמחטף. אסף 14:26, 31 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]

דוקא זה מתאים לרוח הדברים שהוסכמו בדיון המקורי. אז בגלל התגובה הראשונית של מטאל זה לקח יותר זמן, אבל בסוף הוא התנצל התנצלות בלתי מותנית, ושוחרר, כפי שדובר אז. emanשיחה(: \ ): 14:31, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אם אתה מתכוון לזה כהתנצלות הבלתי מותנית, הרשה לי לגחך. אתה כתבת שם במפורש שהוא צריך לתת התנצלות כנה ובלתי מותנית. אסף 14:34, 31 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]
אולי מה שציינת זה לא ממש התנצלות כנה ובלתי-מותנית, אבל מה שמטאל כתב אחרי שחרורו כאן בהחלט מתאים לתיאור הזה. ובוא לא נהיה קטנוניים ולא נאמר "אה, אבל הוא כתב את זה אחרי ששוחרר לפני כן שלא כדין, ולכן דבריו אלה בטלים". יום טוב לכולם, מארק ברלין 14:39, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
בהחלט לא - זו התגובה הראשונית שגרמה לחסימתו לפרק זמן בלתי מוגבל. אני מתכוון למה שהוא כתב אתמול, שמראה שהוא כנראה הפנים את המשמעות של מעשיו אז. emanשיחה(: \ ): 14:41, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
את התגובה אתמול הוא כתב 11 יום לאחר ששוחרר, ויש לזה משמעות גדולה מאד. אסף 14:43, 31 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]
עיניין ה-11 יום הוא באמת לא משמעותי. זו היתה ההודעה הראשונה שלו אחרי ששוחרר. ודוקא זה שהיא באה אחרי שהוא שוחרר ולא ההפך, אם כבר אז נותנת לה יותר תוקף, שכן היא אל היתה תנאי לשחרור, אלא יש יורת סיכוי שנעשתה בכנות. emanשיחה(: \ ): 14:50, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
יחי הפורמליזם! הסיבה היחידה שהוא כתב את זה רק אתמול הייתה שלפני כן אף אחד לא טרח לעדכנו בכך שהוא בכלל שוחרר. לפיכך, דין הערה זו כאילו נכתבה מייד עם שחרורו. מארק ברלין 14:46, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
ההתנצלות הייתה צריכה לבוא לפני השחרור ולא לאחריו וללא קשר, כפי שציינתי כבר בעבר (בדף זה בחלקו העליון), חסימה לחודש אחד לאדם שקילל ואיים על משתמש אחר באופן כזה, הינו כמעט חמור כמו המעשה עצמו. בכל מקרה, אני סיימתי. אסף 14:49, 31 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]
כבר מספיק נכתב על הנושא מכדי שאני אתחיל שוב לחטט בגחלים וברמץ. רק אחזור על מה שכבר נאמר ע"י אחרים - הדברים נאמרו בעיתא דריתחא, וזה בהחלט נסיבות מקילות. מארק ברלין 14:53, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
סיפור ארוך ומעצבן. עזוב, זה נמצא כבר מאחורינו. בכל מקרה, אני שמח שמטאל סוף סוף שוחרר. לב - שיחה 15:10, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
חבל שאי אפשר לשחרר בלחיצת כפתור את השבויים. Harel - שיחה 15:11, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אכן. אתה מתכוון להגיע היום לעצרת? לב - שיחה 15:16, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
כתבתי לפני התנגשות עריכה: ובינתיים התברר ששחרורו הוא אירוע היסטורי. להכניס ל-היום בהיסטוריה? זהר דרוקמן - אהמ 14:36, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
האירוע ההיסטורי באמת נראה לי מגוחך. ולעניין עצמו - עבר זמן, כולם נרגעו, יש לנו בעיות אחרות על הראש. מה שברור לי זה: ראשית - מטאל אוהב את הוויקיפדיה ורוצה בטובתה, ושנית - כך או אחרת, הוא מצטער על מה שקרה, וממש לא מחפש לחזור לאותה פרשה עגומה. ראו את מה שכתב אחרי שחזר, בדף שלו. אנחנו לא יודעים להניח לכלבים רובצים (let sleeping dogs lie)? Harel - שיחה 14:37, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני מבקש לשאול - האם דבר שכזה ניתן גם לאלכס? זהר דרוקמן - אהמ 15:32, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מלכים

שלום, לפי הבנתי נהוג בוויקי בערכי מלכים ונסיכים להוסיף את תוארם בשם הערך. לפי כלל זה צ"ל לדוגמא פרידריך וילהלם הרביעי מלך פרוסיה ולא פרידריך וילהלם הרביעי, פרידריך וילהלם השלישי מלך פרוסיה ולא פרידריך וילהלם השלישי, וכך הלאה. מה דעתך? pacmanשיחה 20:58, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

לא יודע. איפה שיש כפילות ברור שאין ברירה. אבל כנראה זו המדיניות בכל מקרה. זה אומר די הרבה שינויים שצריך להכניס. הבעייה היא גם שיש כל מיני כאלה שהיו להם כל מיני תארים. Harel - שיחה 21:00, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
טוב. אז להוריד מהתבנית את התארים (בשם הערך, לא בקישור הנראה)? pacmanשיחה 21:02, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
בינתיים תשאיר. איפה שהיה צריך כבר הורדתי. נעדכן עם הזמן לפי ההתפתחויות. הערכים האלה לא ייכתבו כ"כ מהר. Harel - שיחה 21:06, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
בקצב הנוכחי של פתיחת ערכי גרמניה\אוסטריה אני לא כ"כ בטוח (: אבל בסדר. pacmanשיחה 21:08, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שלום, יצרתי את התבנית כהשלמה לתבנית:בית הוהנצולרן בפרוסיה, אשמח אם תעבור על התעתיקים. pacmanשיחה 14:26, 1 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

ג'ון אפדייק

שלום, הראל.

לא נעים לי להשיב פני ויקיפד חבר ריקם, אבל פשוט אינני אוהבת את הכתיבה של אפדייק - לא יודעת למה. הסתכלתי בערך שלו באנגלית ומה אגיד לך - פשוט לא בא לי. אני מקווה שיש דה חובבי אפדייק שירימו את הכפפה.--שלומית קדם 17:34, 1 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

שבוע טוב לך.

נתקלתי בקטגוריה הזו הנראית מוזה מאוד. האם יש צידוק לארכיון תמונות שלא במסגרת הויקישיתוף? יאיר 09:55, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

תבנית בעבודה

היי. שים לב ששמת את תבנית "בעבודה" על מספר ערכים ולא ערכת אותם במשך תקופה שעולה על שבוע (בדרך כלל משבועיים עד חודש. לא הסרתי את התבנית, כיוון שאני משוכנע שאתה לא מאלו שמשאירים אותנו עם ערכי "פגע וברח" (כמאמר השיר "שותה ובורח כמו אליהו"), אבל אנא דאג לטפל בערכים אלו. בברכה, ערןב 18:49, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

שלום ערן, אכן יש לי נטייה מצערת להתחיל כמה ערכים ולנסות לעבוד על כולם במקביל. לפעמים זה מתעכב המון זמן, ונשארות תאונות "כתוב וברח" שכאלה. זה באמת פאק שלי. אני אשתדל לסיים את מה שפתוח (קרל קראוס, ארנסט תאודור אמדאוס הופמן, אוטו בראון, מקס פריש), ואם לא לסיים אז להביא לידי איזה סיום זמני. תודה על ההערה, המוצדקת. Harel - שיחה 19:46, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
בסוד אגלה לך שהתבנית ממש עולה לי על העצבים, ואני מאוד בעד עבודה בארגזי חול במקום במרחב הציבורי (עברתי היום על הקטגוריה של הערכים בעבודה והתעצבנתי לי לעצמי), ואם יהיה לי חשק ומרץ (מה שלא סביר) אני מתכוון להציע את מחיקתה. אבל זה בסוד בינתיים :) ערןב 19:54, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
האמת שזה הרגל מגונה שלי, והפתרון להרגל המגונה הזה יהיה ארגזי חול, ואני אכן אתמוך ביזמה שתאכוף ארגזי חול כאלה (גם עליי). כמו עבריין התנועה המועד המברך את השוטר המגן על ביטחונו ועל ביטחון כל הנהגים, הריני לברכך. Harel - שיחה 19:56, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
בסוד אגלה לך שזה לא רעיון טוב כל כך, כי אם מישהו עובד על משהו בארגז החול שלו, מישהו אחר עוד יכול ליצור את הערך לפני שהוא השלים את שלו - ואז... אַ בּראָך. קרה לי (בערך), המזל היה שלא הספקתי להשקיע ממש בערך שתכננתי לכתוב. הנחתי שכדאי לעבוד עליו מאחורי הקלעים, ולא להעלות אותו למרחב הערכים עד שהוא מוכן - ומאז אני תמיד מעלה קודם למרחב הערכים, כדי שלא אמצא שעד שסיימתי מישהו כבר כתב את הערך... אלדד 19:58, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
זה לא סוד, אני יודע את זה. ועם זאת, נתקלתי היום בהרבה "גוויות" (משתמש במושג הזה שכן אין לי מושג אחר, הצעות יתקבלו בברכה) של ערכים אשר התחילו לכתוב אותם לפני חודשים והשאירו אותם בצד הדרך כמו בתאונת "פגע וברח". אני משוכנע שהתבנית "אשמה" בתופעה הזו, וצריך למצוא פתרון אחר. מהו הפתרון? אולי שאם אתה עובד על ערך אז הוא יהיה הפנייה לארגז החול שלך (ובכך מובדל, באופן מסוים, ממרחב הערכים שכתיבתם לא באמצעה). בכל מקרה, אני לא רוצה להאריך בדיון בדף השיחה של הראל. ערןב 20:05, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
למה, אצלי מקבלים בירת חיטה מעולה ממבשלת Erdinger. Harel - שיחה 20:07, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
הפתרון צריך להיות שערכים שנותרו מיותמים וגלמודים עם התבנית עליהם ואינם מטופלים (כמו אלה של הראל לעיל, ואחרים שעצבנו את ערןב) - יועברו לארגזי חול במרחב המשתמש. אם שויכו כבר לקטגוריות, יוסר מהם הקיטגור. אחרת, אם סתם נסיר את התבנית או לחלופין נאסור שימוש בה, יהיו לנו חצאי וחלקי ערכים במרחב הערכים. מגיסטר 20:21, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
(אני נגרר בכל זאת :) ) הצעתי משהו דומה בעבר במזנון, כשהרוחות היו קצת יותר סוערות, וזכיתי לתגובה צוננת. עכשיו, כשהרוחות נרגעו, אולי אפשר לשקול זאת שנית. ערןב 20:23, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

תחרות חדשה

אני מציע לפתוח בתחרות חדשה - "ממגילה למילה". הזוכה יהיה זה שיצליח לקצר את דף השיחה שלו באופן המשמעותי ביותר, ואתה בין המועמדים המובילים (או בקיצור, תארכב כבר). מגיסטר 20:30, 3 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]