שיחת משתמש:Magister/ארכיון 3

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ארכיון 1 ארכיון 2


היי, קראתי שוב את הביוגרפיה על אנה טיכו והיא התחתנה בחו"ל עם רופא עיניים שלא היה בן דודה. סקרלט 17:50, 27 ספטמבר 2005 (UTC)

המידע לקוח מאתר מוזיאון בית טיכו [1], בהנחה שהוא מוסר פרטי מידע אמינים על אימו הרוחנית ויוזמת הקמתו. אם לרשותך מקור מידע אמין האומר אחרת, אין מניעה שתתקני ותצייני בדף השיחה. Magister‏ 08:46, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

יהדות פולין[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:יהדות פולין
יש לך אולי מושג איפה אני מוצא חומר על מפלגות וזרמים פוליטיים/ציבוריים בפולין בין שתי המלחמות? אין על זה כמעט בויקי האנגלית אבירם 11:36, 1 אוקטובר 2005 (UTC)
אתה שואל על תנועות וזרמים באופן כללי, או יש שמות תנועות/מפלגות/ארגונים ספציפיים שאתה מחפש לגביהם? Magister‏ 16:00, 1 אוקטובר 2005 (UTC)
יותר באופן כללי, כי בפרק מתוארת בעיקר התנועה הציונית בפולין. אני מעוניין להרחיב על זרמים נוספים באותה תקופה. לא מצאתי חומר על כך באינטרנט. יש לך אולי אתר/ספר מומלץ? אבירם 23:21, 1 אוקטובר 2005 (UTC)
בערך באנגלית en:History of the Jews in Poland ובעיקר en:History of the Jews in Poland/Temp (ערך שנכתב שם אך טרם נמצאו לו כותרת ומקום סופיים) יתכן ותמצא חלק מהתשובות. בנוסף, לגבי ספרות אני ממליץ שתפנה לאלמוג, שכתב כמה ערכים מפוארים ביותר על ההיסטוריה של פולין, הן כללית והן יהודית, וכנראה שולט היטב במקורות. Magister‏ 14:08, 2 אוקטובר 2005 (UTC)

האם תוכל לסייע לבקשתי בויקיפדיה:דלפק יעוץ#פרנקופילים ושאר דוברי צרפתית? תודה ושנה טובה, מלך הג'ונגל 11:47, 1 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום מגיסטר,
חג שמח ושנה טובה. גילגמש שיחה 15:17, 3 אוקטובר 2005 (UTC)

שנה טובה ומתוקה גם לך, ולכל הקהילה. Magister‏ 15:21, 3 אוקטובר 2005 (UTC)

למגיסטר שלום,

במסגרת המיזם האישי שלי בוייקפדיה (אי הפסחא) אני מכין את הערך על המיסיון ולשם כך אני קורא בין השאר את הספר "הנצרות וארץ הקודש" של אהרון לירון. מתוך קריאת הספר ומתוך מידע נוסף שליקטתי מתוך המהדורה הישנה של מדריך ישראל יש לי מעט תמיהות ואולי תוספות לערך גת שמנים שהעלית ולערך כנסיית כל העמים שדרור העלה, אבל ראיתי שגם אתה תרמת לו, ואני פונה אליך בתור המומחה המקומי לענייני ירושלים.

  • האם כנסיית קבר מרים הסמוכה אינה בתוך גת שמנים? אני שואל משום שצמוד לכנסייה יש מערה הקרויה מערת גת שמנים (המכונה גם "מערת היגון" או "הקריפטה" או "הגרוטה") שאליה, לפי המסורת הנוצרית, באו ישו ושניים עשר השליחים לתפילתו האחרונה של ישו לפני שנאסר (הבשורה על פי מתי כ"ו 36) - כיום קאפלה פרנציסקנית. יש השערה שמקום זה שימש תחליף לכנסיית היגון כשהיתה הרוסה.
  • בערך כנסיית כל העמים כתוב: "הכנסייה נבנתה על יסודות של כנסיה ביזנטית שנבנתה במאה הרביעית ונהרסה ברעידת אדמה בשנת 746". שני הספרים שבידי מייחסים את חורבן הכנסייה הביזנטית לפלישה הפרסית ב-614.
  • בספר שבידי יש בתמונת חזית כנסיית כל העמים צמדי פסלי איילים משני צדי הצלב שעל הגג (רמז לעובדה כי הכנסייה היא מעיין חיים על פי הפסוק "כאייל תערוג על אפיקי מים, כן נפשי תערוג אליך אלהים (תהילים מ"ב 2)), בתמונה שבערך האיילים אינם. יש לך מושג מה קרה להם?

אביהו - שיחה 09:59, 8 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום אביהו. קודם כל יישר כוח על היוזמה לערך על המיסיון. הערך שיש כרגע מיסיון, לבד מהיותו קצרמר פתטי, נגוע ב-POV יהודוצנטרי קיצוני.
לגבי מיקום כנסיית קבר מרים (שאגב יש עליה ערך - קבר מרים שלא תזיק לו הרחבה): היא נמצאת אכן בגת שמנים (אם כי מחוץ למתחם המוגדר הנקרא היום Garden of Gethsemane), ואכן לפי המסורת הנוצרית נקברה מרים במערה בגת שמנים. אכן ראוי לאזכר זאת בערך.
אין לי תשובה לגבי מועד חורבן הכנסייה, ויתכן ששתי התשובות נכונות: הפרסים הרסו והוציאו משימוש, רעידת האדמה מאוחר יותר מחקה את ה"חירבה". אילן שפירא, בר סמכא בנושא כנסיות ירושלים, מותיר את הנושא מעורפל: "סלע זה משמש נקודת ציון, סביבו ממוקמת בתקופה הביזנטית (335 - 638 לספירה) כנסייה המציינת את אירוע "ליל היגון", אותו לילה שעבר על ישו לפני שנעצר. הכנסייה הביזנטית נחרבת באחד מהאירועים שהתרחשו בירושלים במרוצת הדורות ולא ברורים דיים. בידי אדם, או מכוחות הטבע (רעידת אדמה) ועקבותיה נעלמים. בתקופה הצלבנית מוקמת על חורבותיה של כנסייה זו כנסייה חדשה, הגם שזו ממוקמת מעט הצידה ממקום הקמתה של הכנסייה הביזנטית, אך גם בה, סלע היגון משמש בסיס למיקום הכנסייה אם כי בזוית קצת שונה." [2]
על פי אותו מאמר של שפירא, האילים קיימים. גם אני לא רואה אותם בתמונה (ואין בידי התמונה שלך המראה אותם בבירור), אך אקח בנושא את מילתו של שפירא. אגב, לאותו אילן שפירא סדרת כתבות מצויינת באתר 02net על כנסיות ירושלים [3]. Magister‏ 11:38, 8 אוקטובר 2005 (UTC)
תודה על התשובות ועל האתר, נראה לי כי על בסיס המידע באתר ניתן להרחיב מאד את תוכנם של ערכי הכנסיות. הערה אחת לגבי המסורת הנוצרית לגבי קבר מרים; כפי שכתבתי לעיל, ובנגוד לכתוב בערך קבר מרים ולתוספת שהוספת לערך גת שמנים, המערה אינה קברה של מרים אלא משמשת אתר חלופי לכנסיית היגון. קבר מרים מצוי בתוך כנסיית קבר מרים בתוך קפלה. אביהו - שיחה 15:56, 8 אוקטובר 2005 (UTC)
איני יודע אם כוונתך לאותה מערה (זו שחלופית לכנסיית היגון), אבל קבר מרים הוא עמוק במערה (כלומר הכנסייה עצמה היא מערה). Magister‏ 16:27, 8 אוקטובר 2005 (UTC)

שאלה נוספת[עריכת קוד מקור]

אם כבר עוסקים בנושא יש לי שאלה בנוגע לאזור- אל מול הר הבית אם אני לא טועה מעט מעל כנסיית כל העמים ישנה כנסייה יפה מאוד עם כיפות בצליות המצופות בזהב (כך זה לפחות נראה) מה שמה של הכנסייה? ושאלה נוספת- מדוע הכנסיות הללו מוקמות מחוץ לירושלים ה"מסורתית" בתוך החומות באזור שהוא למעשה בית קברות אחד גדול ועוד בית קברות מוסלמי ויהודי? A&D- עדי שיחה 16:58, 8 אוקטובר 2005 (UTC)

הכנסייה עם כיפות הבצלים המוזהבות היא כנסיית מריה מגדלנה. ולגבי מיקום הכנסיות - ולא שחסרות כנסיות בתוך העיר העתיקה, אבל כל אחת מכנסיות אלה ממוקמת באתר שבו הייתה התרחשות משמעותית כלשהי בחייו של ישו או מקורביו, עפ"י הברית החדשה. ואזור הר הזיתים ומרגלותיו, מה לעשות, משופע בהתרחשויות כאלה, ללא כל קשר למשמעותו של ההר עבור יהודים. Magister‏ 21:31, 8 אוקטובר 2005 (UTC)

קרא נא את תשובתי כאן, ורצוי גם לעקוב אחר הדף המתיחס למפגש המתוכנן. מועדים לשמחה. אמירפדיה 06:06, 10 אוקטובר 2005 (UTC)

סוד התמונות הטובות[עריכת קוד מקור]

איך יוצאות לך כאלה תמונות טובות ? יעוז 08:22, 24 אוקטובר 2005 (UTC)

לא כולן יוצאות טובות. אני מעלה רק את אלה שיוצאות טובות. בכל אופן, שמח שאהבת אותן. Magister‏ 08:42, 24 אוקטובר 2005 (UTC)

כיוון שעבר שבוע מתחילת הדיון בפרלמנט בנושא, והמגמה ברורה, אני חושב שצריך לעבור לשלב הבא - היישום. לטיפולך,--ג'ו בלאק 23:24, 27 אוקטובר 2005 (UTC)

טופל ע"י ערן. Magister‏ 14:11, 30 אוקטובר 2005 (UTC)

בנטוסטנים[עריכת קוד מקור]

כן, אני רק מתחיל עם הפשוטים. Danny 13:23, 30 אוקטובר 2005 (UTC)

אודה לך אם תשמש לי זוג עיניים נוסף ועורך לאחר שהרחבתי וארגנתי מחדש את ליל הבדולח. צביקה 21:58, 8 נובמבר 2005 (UTC)

לאחרונה לקחתי בעלות על דף השיחה שלך. :-) על כל פנים: אני רוצה לעבוד על הערך הראשי כלכלה, וראיתי בדף שיחתו את ביקורתך עליו. אני קצת מפחד מהערך הגדול הזה (עד כה הקריירה הויקיפדית שלי כללה ערכים שיש אליהם קישורים נכנסים בודדים - לזה יש למעלה מ-500) ויעזור לי אם תוכל לתת לי כמה טיפים, איזה מושגים היית מכניס\מרחיב וכן הלאה, מה כדאי לעשות ל-'תמונה הגדולה' של הערך, מבחינת ראשי פרקים וכו'. בתודה מראש, צביקה צביקה 19:10, 9 נובמבר 2005 (UTC)

כפי שכתבתי בהערתי, הבעיה היא בחלק המרכזי של הערך, זה הנקרא יסודות הכלכלה. בשל רוחב היריעה, לדעתי היה רצוי שזה יבנה במתכונת של ערך אב המפנה לערכים מורחבים (וכלל לא לפי חלוקת ראשי הפרקים הנוכחית. לא ברור למשל פשר הזיווג בין הון לריבית, ובין מסים לאינפלציה). כמובן שלצורך זה, צריכים להיות אותם מאמרים מורחבים. כדאי אולי להחליט, קודם כל, מה יהיו אלה. זה נראה לך?
בטווח המיידי, מבלי להיכנס עדיין לשינויים מבניים מרחיקי לכת, יש להעמיד את הגדרות הטרמינולוגיה על זו המקובלת באקדמיה בנושא. לדוגמה: המונח השקעה, שמשמש כאן בעירבוביה בין משמעותו הכלכלית האמיתית, לבין משמעות שאינה מקובלת בכלכלה (הפקדת כסף בבנק). חשוב להבהיר מהי באמת השקעה. הפרקים "מסחר" ו"רווח והפסד" הם קישקוש ומריחה של עובדות טריוויאליות הידועות לכל זב חוטם, ללא התייחסות למשמעותם הכלכלית האמיתית. למעשה, את מסחר יש לשכתב, ורווח והפסד בכלל נראה לי מיותר כפרק בתוך ערך זה. אין מה לומר עליו למעט הטריוויאלי והמובן מאליו, אלא אם כן רוצים להיכנס עמוק לתוך תורת המחירים, מה שלא כאן המקום, או לחלופין לדון בו מהיבט דיסציפלינת החשבונאות, שגם לזה לא כאן המקום. אני גם בספק אם פרק ה"בעלות על קניין" שייך לכאן (ועוד תחת הכותרת "יסודות הכלכלה"), זה נושא יותר סוציולוגי. תחת כותרת כמו "יסודות הכלכלה", אני מצפה למצוא מעין קורס מבוא לכלכלה גירסת כיס, בראשי פרקים, שיסקור את הנושאים ומושגי היסוד המקובלים. Magister‏ 08:56, 10 נובמבר 2005 (UTC)
אני מעביר את דבריך אלה לדף השיחה של הערך על מנת לשכתב את הפרק יסודות הכלכלה. נראה לי שלא אבחר, בשלב זה, בהפניות למאמרים מורחבים מפני שעל פי רוב הם לא קיימים או לא מספיק טובים. תודה, צביקה 14:24, 10 נובמבר 2005 (UTC)


גן הקבר לא התאפקתי...--משוש30 16:31, 13 נובמבר 2005 (UTC)

אני מניח שאתה עוקב אחרי הערך, אבל אם לאו, אנא התייחסותך. תודה, Yonidebest Ω Talk 11:55, 16 נובמבר 2005 (UTC)

שלום מגיסטר, תהיתי, מה קרה לפתיח הנחמד (למה הצטרפתי לויקיפדיה?) שהיה בדף שיחה שלך? דורית 19:45, 16 נובמבר 2005 (UTC)

סתם, הדף התארך והחלטתי לעדכן. שאחזיר? מגיסטר 20:12, 16 נובמבר 2005 (UTC)
כמובן. דורית 20:48, 16 נובמבר 2005 (UTC)

הצבעת בהצבעת כשהיא הייתה על חומוס (תקליטון) ובינתיים הרחבתי אותה לעוד שני סינגלים של אותו זמר. טרול רפאים 21:50, 29 נובמבר 2005 (UTC)

תודה על העידכון, הצבעתי כמובן עודנה תקפה גם בוורסיה זו. מגיסטר 21:55, 29 נובמבר 2005 (UTC)

היי מאגיסטר[עריכת קוד מקור]

אני מתרגם כעת את הערך על הבנטוסטן בופוטאצוואנה ונתקלתי בערך האנגלי en:Afrikaner Weerstandsbeweging והשאלה שעחלתה לי היא איך לעזאזל אמור להיקרא הארגון בעברית כדי שאוכל להוסיף קישור. כמו כן אם תוכל לעבור על הערך (יהיה מוכן בעוד מס' דקות) אשמח. A&D - עדי 13:11, 4 דצמבר 2005 (UTC)

כמו כן יש מידע נוסף על בופוטאצוואנה בערך הצרפתי שהצרפתית המאוד מאוד מאוד נמוכה שלי לא מסייעת לי להבין כאן . A&D - עדי 13:53, 4 דצמבר 2005 (UTC)
היי עדי, אשמח לעבור על הערך לכשאתפנה. לארגון ה-AWB אני משער שהייתי קורא בעברית "חזית ההתנגדות האפריקאנרית", זה בערך התרגום הכי קרוב שאני יכול לחשוב עליו. לגבי בופוטטאצוואנה, אני מציע שתפנה גם למשתמש:ירין, יש לו ידע וספרות בנושא יחסי ישראל-בופוטאצוונה ומעורבותו של שבתאי קלמנוביץ ביחסים אלה. מגיסטר 15:42, 4 דצמבר 2005 (UTC)

שים לב לשינוי בשם ופרט לכך הרחבתי את התבנית. נכון שיש נטייה ישראלית להציג את כלכלתנו כרצף של כשלונות אבל המציאות היא כמובן אחרת לחלוטין. את החלק האחרון (הכלכלה בזמן אינתיפאדת אל אקצה) לא הוספתי מכיוון שלטעמי אין לנו את המרחק הדרוש בשביל לכתוב אותו. טרול רפאים 20:22, 8 דצמבר 2005 (UTC)

זה שהוספת ערכים "אדומים" לתבנית זה נחמד, השאלה היא אם גם יש לך כוונה לכתוב אותם (או ידוע לך על מישהו אחר שיעשה זאת)? כי ערכים כלכליים נכתבים בדר"כ על משברים ועל תכניות כלכליות להתמודדות איתם, ופחות על כלכלות העובדות כתיקנן (כשם שתמצא בוויקיפדיה שפע ערכים על מלחמות ועל הסכמים לסיומם, אבל מעט מאד ערכים על יחסי שלום תקינים ופורחים בין מדינות). אני בניתי את התבנית על סמך ערכים שקיימים + ערכים שאני מניח שיהיו בקרוב (חלקם בעזרתי), לא מתוך כוונה שתיתן כיסוי-רצף מלא לכל שנה בכלכלת ישראל (לזה מיועד הערך כלכלת ישראל#היסטוריה כלכלית). מובן שאתה צודק שכלכלת ישראל, בגדול, היא סיפור הצלחה הרבה יותר מאשר רצף כשלונות (עובדה שלדעתי משתקפת בפרק ההיסטוריה הנ"ל), ומובן שאין לי כל התנגדות עקרונית לערכים על התקופות היפות והאופטימיות של כלכלת ישראל - אם יואיל מישהו לכתוב אותם. מגיסטר 06:06, 9 דצמבר 2005 (UTC)
לדעתי יש תועלת אפילו בקישורים האדומים, גם אם לא ייכתבו, מכיוון שהתבנית כפי שהיא היתה קודם פשוט מטעה. השאלה האם צריכים להיות קישורים או כיתובים סתם, היא שאלה אחרת, אני מעדיף קישורים (אולי זה יעודד מישהו), אבל הנושא לא קריטי מבחינתי. אולי כדאי לשקול הפניות לתוך כלכלת ישראל#היסטוריה כלכלית מהקישורים האדומים הנ"ל. טרול רפאים 10:20, 9 דצמבר 2005 (UTC)
סליחה על שאני נדחף אבל גם בעיני התבנית החדשה מוצאת חן יותר למרות הקישורים האדומים משום שהיא נותנת תמונה רחבה יותר של המציאות הכלכלית בישראל. בברכה Shayakir 11:06, 9 דצמבר 2005 (UTC)
נראה לי שיש הבדל באופן בו אנו רואים את התבנית וייעודה. אתה (טרול, וגם שי) רואה את התבנית כערך בפני עצמו, והיית רוצה לראות אותה יותר "אופטימית" ו"מאוזנת" - לא רק משברים. אני רואה אותה (ולמטרה זו ייצרתי אותה) ככלי עזר לניווט בין ערכים שונים, שרובם היו קיימים זה מכבר אך ללא חוט מקשר ביניהם. את התמונה הרחבה והכוללת של כלכלת ישראל, על תקופות הגאות והשפל, נותן הערך כלכלת ישראל שבדיוק לשם כך כתבתי אותו (והתבנית אינה מתיימרת להיות גרסה מקוצרת שלו בראשי פרקים, לעצלנים). איני רואה כל טעם ביצירת קישורים אדומים פיקטיביים בתבנית, רק כדי שתראה יותר "חיובית" - אלא אם כן יש כוונה אמיתית לכתוב את אותם ערכים. בוודאי שאין צורך ליצור קישורים נוספים מהתבנית לערך כלכלת ישראל, כשכבר קיים בתוכה (פעמיים!) קישור לערך הנ"ל, וזה בעיני כיסוי נאות לכל התקופות הכלכליות שלא זכו לערך בזכות עצמן. מגיסטר 12:56, 9 דצמבר 2005 (UTC)

שלום מגיסטר, האם אוכל להיעזר בידע שלך בצרפתית? היום כתבו את הערך הצרפתי על בני לוי, ואני מתרשם שיש בו שם פרטים שאין בערך אצלנו. תוכל להוסיף אותם לערך? תודה, נתנאל 07:49, 9 דצמבר 2005 (UTC)

למען האמת, הקטע הביוגרפי בערך העברי כתוב טוב יותר ממקבילו הצרפתי. אם כבר להוסיף פרטים, הרי שמאמרו של אורי פז הוא מקור טוב הרבה יותר מהערך הצרפתי. הערך הצרפתי בעיקר מוסיף רשימת ציטוטים וביבליוגרפיה. תיקון עובדתי חשוב: העיתון ליברסיון לא היה קיים ב-1970, הוא נוסד ב-1973, וזאת לאחר שלוי וחבורתו כבר חברו עם סארטר. העיתון אותו ערך בשנת 1970 הוא קודמו של ליברסיון, בטאון השמאל הפרולטרי (GP) בשם la Cause du peuple - "דבר העם" בתרגומו של פז. ובכלל, הקמת אירגון "השמאל הפרולטרי" והנהגתו ראויים לאזכור, ולו במשפט, בערך העברי. זה כתוב בערך הצרפתי, אך מתואר בצורה טובה הרבה יותר במאמר של פז. מגיסטר 09:01, 9 דצמבר 2005 (UTC)
תודה, אתה מוזמן להוסיף פרטים לערך כפי הצורך. אני אנסה להוסיף מהמאמר של אורי פז כשיהיה לי פנאי לזה. נתנאל 17:03, 10 דצמבר 2005 (UTC)

לאחר ה 1 לינואר 2006 כאשר יתבצע שינוי מז"י אני יחזור לעסוק בערך הזה ולהשלים אותו לצורה בה אני חושב שהוא צריך להיראות בברכה Sydney 10:27, 10 דצמבר 2005 (UTC)

מנזר אחיות ציון ועוד[עריכת קוד מקור]

הי מגיסטר אני רואה שאתה מוסיף תמונות ועורך קצת את הערכים. רציתי להגיד תודה זה ממש מוסיף לערכים! --משוש30 04:54, 15 דצמבר 2005 (UTC)

לעונג הוא לי. הייתי שלשום באזור הוויה דולורוזה, ומה אגיד לך - הערכים שלך עמדו לנגד עיני! מגיסטר 06:29, 15 דצמבר 2005 (UTC)
תודה :-))--משוש30 07:47, 15 דצמבר 2005 (UTC)

תקלדה? הרחבה צריך שם! "בער" לי כל הזמן להיתקל בחוסרו של הערך הזה אז אילתרתי משהו. אולי תוכל להרחיבו ממידע שנמצא בערכים המקושרים אליו? יש שם לא מעט. בברכה, ערןב 11:56, 18 דצמבר 2005 (UTC)

התקלדה שתיקנתי הייתה שלי, בתיקון הקישור אל הבחירות לכנסת השישית. מעבר לכך וליצירת הקישורים כראוי בין הערכים, אין לי ידע בנושא, צר לי. מגיסטר 11:59, 18 דצמבר 2005 (UTC)

מפגש חנוכה[עריכת קוד מקור]

האם יהיה לי העונג לפגוש אותך שוב? דרור 22:17, 19 דצמבר 2005 (UTC)

האמת שלא עקבתי לאחרונה אחר העידכונים בנושא. מה הוחלט - מתי ואיפה? מגיסטר 22:21, 19 דצמבר 2005 (UTC)
ויקיפדיה:מפגשים/מפגש חנוכה תשס"ו. דרור 22:22, 19 דצמבר 2005 (UTC)
אז אני מבין שזה ב-30. איפה? מגיסטר 22:25, 19 דצמבר 2005 (UTC)
זה תרם הוחלט - אבל אני חושב שמישהו נידב את ביתו. דרור 22:25, 19 דצמבר 2005 (UTC)
אשתדל להגיע. אמתין לפרטים סופיים. מגיסטר 22:27, 19 דצמבר 2005 (UTC)

למי אתה קורא טיפש?[עריכת קוד מקור]

אני מוחה בתוקף. הבוט שלי לא טיפש, הוא אידיוט. ועניינית - הורדתי מהרשימה שלו את כל המקרים שכתוב 'פלשתינה'. נדב 06:41, 24 דצמבר 2005 (UTC)

ראיתי גם מקרים שהוא דופק קישורים, למשל ביצירת הסכסוך הישראלי-פלסטינאי בערך היסטוריה של מדינת ישראל. 06:46, 24 דצמבר 2005 (UTC)


שלום,
העברתי את הצבעתך לויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/קטגוריה:ישראל: חוות. אם לא הבנתי נכון את הצבעתך, אנא שנה אותה. גילגמש שיחה 08:03, 24 דצמבר 2005 (UTC)

ראיתי. אני לא בטוח שזה עדיף מאשר להצביע כל מקרה לגופו. להרבה אנשים יש רתיעה, מובנת, מהצבעות מחיקה שתחולתן גורפת. מגיסטר 08:12, 24 דצמבר 2005 (UTC)
אין טעם להצביע על כל קצרמר בן שורה בנפרד. בזבוז הזמן גדול מדי. עדיף לשאיר אותם מאשר להתחיל להיאבק בתחנות רוח. גילגמש שיחה 08:14, 24 דצמבר 2005 (UTC)

לואי דה פינס או...[עריכת קוד מקור]

שלום, התחלתי לתרגם את הערך לואי דה פינס, אם תרגמתי נכון אז השם שלו "לואי דה פונס", אז פונס או פינס? תודה חלף עם הרוח 09:47, 24 דצמבר 2005 (UTC)

קודם כל, ברכות על היוזמה. ללא ספק אחד הקומיקאים הבולטים, החשובים והמצחיקים ביותר. לשאלתך: u בצרפתית מבוטא כתנועה שבין חיריק לשורוק, בדומה ל-ü בשפות אחרות. לכן, יש מקרים שמתעתקים אותו י', ויש מקרים שמתעתקים אותו ו', ושניהם "נכונים" ולא לחלוטין מדוייקים. לגבי לואי, די מזמן כבר השתרש בעברית התעתיק לואי דה פינס, אז בואי לא נמציא מחדש את הגלגל... מגיסטר 09:57, 24 דצמבר 2005 (UTC)
תודה, חלף עם הרוח 10:06, 24 דצמבר 2005 (UTC)


המפגש בוטל[עריכת קוד מקור]

המפגש ביום שישי בוטל עקב מיעוט משתתפים. אשמח לסייע בארגון מפגש קרוב, במיוחד בנושא ויקיחדשות.Avibliz 20:34, 26 דצמבר 2005 (UTC)

מהיכן לקחת שרבקה אהרנסון הייתה פעילה בניל"י? אחיה פ. 12:32, 29 דצמבר 2005 (UTC)

מזה שנילי היה ארגון קטנטן, אינטימי, ומשפחתי, ורבקה אהרנסון מאוזכרת בוויקיפדיה בשל השתייכותה למשפחת ניל"י. אבל אם אתה חולק על כך שאת אחותם של אהרון ושרה אהרנסון וארוסתו של אבשלום פיינברג ניתן להגדיר כפעילה, ויש לך הגדרה מוצלחת יותר, לא אפגע אם תערוך להבנתך. הכוונה הייתה בסה"כ לעשות ויקיזציה ולהעיף את תבנית העריכה. מגיסטר 13:08, 29 דצמבר 2005 (UTC)
בסדר גמור, גם ככה הערך הזה מסומן אצלי למחיקה מתישהו (אחרי שאטפל במשפחת אהרנסון). רבקה פשוט שהתה רוב המלחמה בחו"ל (היא יצאה עם אחיה אלכסנדר למצרים ומשם לארה"ב) ולפי מה שהבנתי הם (ובעיקר אלכסנדר) עסקו בפעילות פוליטית אנטי עות'מאנית. אחיה פ. 13:10, 29 דצמבר 2005 (UTC)

בנטוסטנים[עריכת קוד מקור]

הי מאגיסטאר. תרגמתי את קוואקווא ואת ונדה. אשמח אם תוכל לעבור עליהם. A&D - עדי 16:21, 1 ינואר 2006 (UTC)

היי עדי. עברתי ועשיתי תיקונים קלים. האמת, כשכתבתי את בנטוסטן לא תיארתי לי שכ"כ מהר (או בכלל) יצמחו ערכים לכל הבנטוסטנים, אפילו לא עלה בדעתי לסמן את שמותיהם כקישור אדום. מסתבר שטעיתי בגדול, וטוב שכך. מגיסטר 17:29, 1 ינואר 2006 (UTC)
הנושא פשוט עניין אותי... A&D - עדי 20:49, 1 ינואר 2006 (UTC)
בעקבות זה, אני כותב עכשיו את מדינת אורנג' החופשית (שקראת לה תפוז :-)) כך שיוכחל הקישור האדום שנמצא שם ובעוד מספר ערכים. מגיסטר 21:11, 1 ינואר 2006 (UTC)
נו תרגמת, קורה. A&D - עדי 06:58, 2 ינואר 2006 (UTC)

ראיתי שהעברת את הערך מפרושיאן בלו... האם לא צריך להיות פרוסיאן בלו? לפי שם המדינה(פרוסיה)?--איש המרק 21:15, 2 ינואר 2006 (UTC)

זה באמת לפי נגזר משם המדינה, אבל השם Prussia מבוטא באנגלית פראשה, ומכאן פראשן - לא פרושיאן ולא פרוסיאן. מגיסטר 22:57, 2 ינואר 2006 (UTC)
אוקיי, נשמע לי הגיוני.--איש המרק 11:21, 3 ינואר 2006 (UTC)

מפעיל מערכת[עריכת קוד מקור]

שלום מגיסטר, בעקבות המלצות חמות של ויקיפדים רבים, מיניתי אותך למפעיל מערכת. דוד שי 19:38, 3 ינואר 2006 (UTC)

תודה דוד, ותודה לכולם על המילים החמות ב"מפעיל נולד". מגיסטר 20:37, 3 ינואר 2006 (UTC)
ברכותי החמות! דורית 23:21, 3 ינואר 2006 (UTC)

קדימה, האידאולוגיה של המפלגה[עריכת קוד מקור]

שלום מגיסטר,
ברכות למינויך כמפעיל מערכת.
באשר לעניין הערך קדימה, עמלתי ובדקתי לפני שכתבתי את מה שכתבתי בערך. גם הסברתי הכל בדף השיחה, ובנוסף הבאתי ביסוס לדברים שלי בקישורים למקורות מהימנים. אם אתה חושב שיש למחוק, או לשכתב את מה שכתבתי, אז בבקשה הסבר קודם את עמדתך בדף השיחה ותן לי הזדמנות לקרוא את עמדתך ולהגיב אליה. זה אינו מקרה שכתבתי שלמפלגה יש אידאולוגיה רק בתחום המדיני-בטחוני. מצע רשימת קדימה לבחירות כבר אושר ופורסם, והוא מכיל רק את הנושא המדיני-בטחוני. המצע הוא המסמך שמכיל את האידאולוגיה של הרשימה.

בכבוד רב, אוהד ל 22:45, 4 ינואר 2006 (UTC)

אין לי מחלוקת עובדתית כלשהי איתך, בסך הכל תיקנתי את הניסוח למשהו פחות נחרץ והחלטי. ראוי יותר לומר "עד כה הציגה אידיאולוגיה רק בתחום המדיני-בטחוני" מאשר "יש לה אידיאולוגיה רק בתחום..." מה עוד, מדובר בגוף שזה עתה נולד, ולא לגמרי ברור, וכל זה מקבל משנה תוקף על רקע אירועי הלילה. מגיסטר 23:14, 4 ינואר 2006 (UTC)
אני לא מסכים עם הניסוח שלך. אבל מכיוון שארועי הלילה יכולים לעורר הרבה שינויים, אז כנראה שאין טעם לדון כרגע בנושא, ועדיף לחזור ולבחון את הערך הזה בעוד כמה שבועות. לא שיניתי את העריכה שלך. אוהד ל 01:49, 5 ינואר 2006 (UTC)

הצעתך שארשם לויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום Magister היקר. תודה על הצעתך. הייתי שמח מאד לפעול בויקיפדיה תחת השם בו נרשמתי. אכן תרמתי באופן אנונימי לערכים שונים בתחום הפילוסופיה היוונית והפילוסופיה היהודית. לצערי, איני יכול להרשם ולפעול בצורה מסודרת, משום שגילגמש חוסם אותי שוב ושוב. כאשר אני כותב דברים שאינם מתיישבים עם השקפת עולמו הוא מאשים אותי בהשחתה, וכאשר אני מוסיף תכנים מתוך חיבור גדול בן 150 עמודים שכתבתי, הוא מאשים אותי בהעתקה. מחאותי וערעורים שהגשתי לא הועילוfaryos.

תנסה עכשיו להכנס שוב דרך דף המשתמש שלך ולא כאנונימי כרם יהושע 11:20, 9 ינואר 2006 (UTC)
תודה. דורית כבר שחררה אותי.
אני גם מניח שככל שתפעל יותר כרשום ופחות כאנונימי, כך תבסס לך מוניטין באתר ולא תחשד בהשחתות או העתקות, שלא לצורך. מנסיון אני יכול לומר לך שגילגמש יותר סובלני ביחסו לרשומים מאשר לעריכות אנונימיות, ובכל מקרה חשוב תמיד להקפיד על ניטראליות - בייחוד בנושאים השנויים תדיר במחלוקת. גילגמש יחסום גם את מי שכותב דברים הקרובים להשקפת עולמו, אם לקו בכתיבה לא ניטראלית. מגיסטר 12:21, 9 ינואר 2006 (UTC)
שוב תודה על התגובה י. 03:37, 12 ינואר 2006 (UTC)

היי. אני קצת עסוק כרגע, תוכל בבקשה לטפל בזה? תודה מראש. ערןב 12:27, 9 ינואר 2006 (UTC)

מצטער ערן, רק עכשיו ראיתי את ההודעה, היא עוד אקטואלית? מגיסטר 15:29, 9 ינואר 2006 (UTC)
כן, למען האמת. נראה לי שהוא העלה תמונות שאינן ניתנות לשימוש הוגן. ערןב 15:33, 9 ינואר 2006 (UTC)