שיחת ספר:היסטוריה של ארצות הברית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זקוק לעזרתכם בשיפור הספר[עריכת קוד מקור]

מה לדעתכם יש לשנות/להוסיף/להסיר הספר במצבו הנוכחי? TVJunkie - שיחה 23:58, 4 בינואר 2012 (IST)[תגובה]

כמה דברים שחשבתי להוסיף: אישים בולטים (ג'ורג' וושינגטון, אברהם לינקולן וכו'), רצח לינקולן, קונפדרציית המדינות של אמריקה (ערך להשלמה), דוקטרינת מונרו, דור הבייבי בום/ילדי הפרחים, הוריקן קתרינה, המשבר הכלכלי העולמי (2008)/משבר הסאבפריים. Kulystabשיחהגן עדן, גיהנום, או הובוקן... עד חג המולד • י' בטבת ה'תשע"ב • 01:35, 5 בינואר 2012 (IST)[תגובה]
הוספתי את כל הצעותיך מלבד ערכי האישים וזאת משום שאני סבור שישנם המון אישים שהשפיעו וכי בשל כך, עדיף יהיה להימנע מלהציף את הספר בערכי אישים ובמקום זאת להתמקד בערכי אירועים (חרגתי מכלל זה עם כריסטופר קולומבוס וזאת משום שעד כה לא נכתב הערך מסעות כריסטופר קולומבוס (אנ')). TVJunkie - שיחה 19:09, 6 בינואר 2012 (IST)[תגובה]

הספר מרשים בהיקפו, יישר כוח על ההכנה והעריכה! יעל י 12:55, 5 בינואר 2012 (IST)[תגובה]

תודה. TVJunkie - שיחה 19:09, 6 בינואר 2012 (IST)[תגובה]

ספר לשכתוב[עריכת קוד מקור]

קוליסטאב ביקש שאסביר את תבנית השכתוב. אתחיל בכך שיש לנו 27 ערכים על תיקונים לחוקה האמריקני. אני ספרתי רק שישה כאלה שמוזכרים בספר. במה הם יותר חשובים מ-21 התיקונים שלא זכו לכך? כל תיקון שמבוצע בחוקה האמריקנית הוא דבר מאוד מאוד מורכב.

מישהו רוצה להסביר לי מה עושה הערך ניופאונדלנד ברשימה שכותרתה התקופה הקדם-קולומביאנית? העולם החדש זה מושג שידוע בהקשר כללי של גילוי יבשת אמריקה במאה ה-15. מה זה קשור בכלל לאמריקה הקולוניאלית? זה גם נורא נחמד שקולומבוס מוזכר (זה נכון), אבל שכחו איזה מישהו לא הכי חשוב בשם אמריגו וספוצ'י. אמנם היבשת רק נקראת על שמו, אבל ניחא. ובכלל, מה הקשר בין קולומבוס לבין אמריקה הקולוניאלית?

למה חשוב לציין את מלחמת החזיר תחת הפרק מלחמת האזרחים האמריקנית? קראתי את הפסקה האחרונה ולמרות תוכנה הערך לא מתאים. זו אנקדוטה שולית בעליל בתולדות אותה תקופה. ובכלל, מנין תיחום השנים הזה? יש מחקר על הגורמים שהובילו לפרוץ המלחמה, אבל לא זכור לי שאי פעם שמעתי על מישהו שמנסה לתחום את זה במדויק מבחינת השנה שבה התחילו המאורעות שהובילו למלחמה.

הלאה. מבצע חנית נפטון שבו חוסל בן לאדן. עם כל הכבוד לאריות הים (ויש הרבה), זה פשוט מאורע לא כל כך חשוב בהיסטוריה של ארצות הברית, וזה מביך בכלל לכלול אותו באותה רשימה עם הפיגוע בתאומים. ובכלל, אם כבר מדברים על כל מיני מבצעים אז מה עם מבצע זעם דחוף (AKA הפלישה לגרנדה)? הם לא פחות מוכרים ולא פחות מפורסמים, ויש עוד מבצעים רבים של הכוחות המיוחדים של ארצות הברית. חיפשתי גם את הערך המלחמה העולמית בטרור. מישהו מסוגל בכלל להסביר למה הוא לא נמצא ברשימה?

בהמשך מופיעים אירועים כמו הטבח בתיכון קולומביין והטבח בווירג'יניה טק. לא נעים לי לבשר, אבל יש את קטגוריה:מעשי טבח בארצות הברית. האם טי וי ג'אנקי הסתכל בה?

וכמובן, לאורך כל הספר בולט היעדרם הטוטאלי של אישים שהשפעתם רבה על ההיסטוריה האמריקנית. מישהו מסוגל בכלל לתאר רשימה של ערכים שעוסקת בהקמת ארצות הברית שג'ורג' וושינגטון לא מוזכר בה?

יכולתי להמשיך עוד ועוד, אבל באמת שאין טעם להציף את דף השיחה הזה בהסברים ארוכים על השגיאות הקשות בספר הזה. ניכר שהוא נכתב בחופזה וכלאחר יד, ותבנית השכתוב היא מהמוצדקות שיש כאן. אם זה מה שהולכים ליצור לנו כאן, עדיף לוותר על כל הספרים האלה. נוחות ההדפסה לא יכולה לבוא בשום פנים על חשבון המידע הנכון שצריך לספק לקורא. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 22:40, 2 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]

אל תמהר לפסול את כל הספרים - מרחב הספרים, בדומה למרחב הערכים ומרחב התבניות, ימשיך להשתפר עם הזמן בתנאי שיתר חברי הקהילה הויקיפדית יסייעו לשפר את הספרים השונים ויסייעו לכתוב ערכים חסרים ולצרפם (באותה מידה היית יכול להציע גם שנמחוק את כל תבניות הניווט משום שלפי דעתך מצבם ירוד).
איזה ערכים לפי דעתך צריכים להיכלל בספר? מדוע לא ביצעת את התיקונים לבעיות שהעלאת? באיזה אופן אתה היית יוצר את החלוקה הפנימית של הספר? האם אתה למעשה מציע שנמנע באופן מוחלט מליצור ספרי ויקיפדיה אשר עוסקים בהיסטוריה של מדינות אלא אם כן הם מכילים רק ערכים בודדים הסוקרים את תקופות שלמות בתולדות המדינות (במקום להציג בספרים את הערכים העוסקים באירועים הבולטים ביותר)
אני מניח אם כך שאתה סבור שבשל אותן הסיבות שהזכרתי לעיל יש למחוק גם את הספרים ספר:היסטוריה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני וספר:היסטוריה של מדינת ישראל , ואולי באותה המידה גם את הספר ספר:מבחר השירה העברית לדורותיה משום שאינך מרוצה מתוכנו?
בדומה למחלוקות העולות באופן תדיר סביב תבניות הניווט, סביר להניח שיווצרו מחלוקות מעין אלו סביב התוכן שראוי להופיע בכל ספר. אני תומך בהצעתו של המשתמש גיל כ. להקים את ספר:אולם דיונים על מנת שנוכל לדון שם במחלוקות שעולות סביב התוכן המופיע בספרים. מה דעתכם? TVJunkie - שיחה 00:31, 3 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]
אני עומד על כך שתיתן התייחסות עניינית לטענות שהעליתי כאן ולא תתחמק מזה. אני לא פועל נקיון שצריך לרוץ ולנקות אחריך. יש לי ידע בסיסי בהיסטוריה של ארצות הברית (כמו להרבה אנשים. אינני מיוחד בקטע הזה), אבל גם מה שאני יודע הספיק לי כדי לזהות את הבעיות הקשות בספר הזה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:39, 3 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]
טיווי, עוד אולם דיונים?! אני מבינה, אבל לא נשמע לי רעיון משמח או מרגיע, לערכים ולספרים ישנם דפי שיחה ואפשר להתקדם בעזרתם. אני חושבת שכדאי פשוט לקחת דברים מעצותיהם של אחרים ולשפר ולשנות ולהוסיף ולגרוע, וכדאי לתת את הדעת על הרעיון המנחה של הספר ועל דרג הערכים (כלל ופרט). אני עדיין סוברת כפי שכתבתי במעלה הדף שהספר מעניין ועשיר, בהצלחה! יעל י 12:42, 3 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]
קודם כל ברוקס. לגבי התיקונים לחוקה, אתה שוכח שהעשרה הראשונים מקובצים במגילת הזכויות של ארצות הברית, אז עכשיו זה כבר 16 מתוך 27. וכן, יש תיקונים שיותר חשובים מאחרים. תיקונים פרוצדורליים או תיקון כמו האחרון – אין מה לכלול אותם בראייה היסטורית. לגבי אישים, TVJ החליט שלא לצרפם; אפשר לדון על כך בנפרד. החלוקה לפרקים אכן בעייתית ודורשת דיון. התוספות האחרות שהצבעת עליהן, ואני מסכים שיש הרבה ושזה רק קצה הקרחון, הן נקודתיות.
TVJ, העבודה שלך בתחום הספרים ראויה לציון, אך זה לא סוד שהחיפזון לכתוב ספרים הביא אותם לאיכות נמוכה יותר. ייתכן שבבחינת תפסת מרובה לא תפסת. אין מה לעמוד על הרגליים האחוריות ולהתגונן, אלא לענות לגופו של עניין לטענות שברוקולי העלה כאן.
יעל, אני מציע שדיונים לגבי ספרים באופן כללי נקיים בשיחת ויקיפדיה:ספרים. לגבי דיונים ספציפיים, בשביל זה יש דף שיחה לכל ספר. Kulystabשיחהגן עדן, גיהנום, או הובוקן... עד חג המולד • י' בשבט ה'תשע"ב • 13:50, 3 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]

התייחסותי להערותיו של ברוקולי:

  • לגבי התיקונים לחוקה – בספר מופיעים כעת התיקונים לחוקה אשר בעיני הנם החשובים ביותר. אף על פי כן, במידה ואתם סבורים כי יש להוסיף לספר את כל התיקונים, או לחלופין להסיר את כולם, בהחלט ניתן יהיה לעשות כן בהתאם לקונצנזוס שיתגבש כאן בנושא זה.
  • בעקבות הערתך הסרתי את הערך של ניופאונדלנד.
  • תיחום השנים מתבסס על התיחום הקיים בערך העוסק בהיסטוריה של ארצות הברית בויקיפדיה האנגלית. אף על פי כן, במידה ואתם סבורים כי יש לשנותו, בהחלט ניתן יהיה לעשות כן בהתאם לקונצנזוס שיתגבש כאן בנושא זה.
  • לגבי מבצע חנית נפטון – לפי דעתי כן מדובר באירוע בעל משמעות היסטורית בעת הנוכחית. אף על פי כן, במידה ואתם סבורים כי להסיר אזכור זה, בהחלט ניתן יהיה לעשות כן בהתאם לקונצנזוס שיתגבש כאן בנושא זה.
  • בעקבות הערתך הוספתי את הערך מבצע זעם דחוף.
  • לגבי הכללת ערכים נוספים העוסקים במבצעים בולטים בתולדות ארצות הברית – אנא ציין באופן מפורש מהם המבצעים האחרים שהנך סבור שצריך לצרף לספר.
  • בעקבות הערתך הוספתי את הערך המלחמה העולמית בטרור.
  • לגבי הכללת ערכים נוספים העוסקים במעשי טבח בולטים בתולדות ארצות הברית – אנא ציין באופן מפורש מהם הערכים הערכים הספציפיים שאתה מעוניין שנצרף לספר.
  • כפי שציינתי בעבר בדף שיחה זה, נמנעתי בכוונה מלצרף ערכי אישים וזאת משום שאני סבור שישנם המון אישים שהשפיעו וכי בשל כך, עדיף יהיה להימנע מלהציף את הספר בערכי אישים ובמקום זאת להתמקד בערכי אירועים (חרגתי מכלל זה עם כריסטופר קולומבוס וזאת משום שעד כה לא נכתב הערך מסעות כריסטופר קולומבוס). אף על פי כן, על מנת למנוע בלבול נוסף בנושא הכללת אישים בספר זה, שיניתי את הקישור לערך כריסטופר קולומבוס בקישור לערך מסעות כריסטופר קולומבוס (שעדיין לא נכתב). בעקבות הערתך העברתי את הקישור לערך מסעות כריסטופר קולומבוס לחלק של התקופה הפרה-קולומביאנית.

במידה שיש לך רעיונות נוספים לשינויים בספר, אנא אל תהסס לציין אותם כאן. TVJunkie - שיחה 16:59, 3 בפברואר 2012 (IST)[תגובה]