שיחת עזרה:תוכן עניינים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תוכן עניינים[עריכת קוד מקור]

מתי (או, האם אי פעם) יהיה גם לנו תוכן עניינים בראש כל מאמר שיש לו יותר מתת-כותרת אחת? לדעתי זה הכרחי מאוד, אני אפילו מוכן לעזור בצד הטכני של זה אם אוכל.

- LazyLemon

זה תלוי בשדרוג התוכנה שמפעילה את האתר, שמן הסתם תביא איתה צורך לתרגם מחדש חלק ממנו, ובנוסף אולי גם להתאים חלק מהתוכנה לעבודה עם עברית ודו כיווניות. בכל מקרה, הכתובת למקרים כאלו הם המפתחים של ויקיפדיה. המפתח שהיה אחראי בפועל על הקמת הויקיפדיה העבריתו הוא משתמש:Brion VIBBER, ואני ממליץ לפנות אליו (בדף השיחה בויקיפדיה האנגלית) בתור התחלה. Costello 19:37, 16 דצמ' 2003 (UTC)

בוט לתוכן עניינים[עריכת קוד מקור]

בנושא TOC- תוכן עניינים, בעבר כבר שאלתי, ונאמר שאין. השאלה שלי האם כדאי לפתח בוט שיכנס למאמרים ארוכים ויבנה תוכן עניינים לשם? או שאולי צריך לא לבצע את זה כי בעתיד אולי יוסף קוד של תוכן עניינים כמו בויקיפדיה האנגלית?ערן 20:13, 19 ינו' 2004 (UTC)

איני רואה בעיה גדולה ביצירה ידנית של תוכן עניינים, ראה בערך מאקס וובר. דוד שי 20:20, 19 ינו' 2004 (UTC)

אולי נחליט על תבנית של תוכן עניינים כדי שיהיה דומה בכל הערכים? תבנית שכזאת אפשר יהיה לשים בעמוד של התבניות ערן 20:24, 19 ינו' 2004 (UTC)

התבנית במאקס וובר יפה בעיני (זה לא חוכמה, אני עיצבתי אותה). שים אותה בדף התבניות (אני לא יודע איפה הוא). דוד שי 20:52, 19 ינו' 2004 (UTC)

אני דוקא חושב שכדאי לחכות עד שזה יתמך ב-WikiMedia. גם ככה יש מגוון של סיגנונות ועיצובים במאמרים. אם תוסיפו את תוכן העניינים בצורה ידנית זה רק יגביר את השונות. דרך אגב, נראה לי מתאים שבתוכן עניינים הנושאים ימוספרו.
מאיר מ 15:07, 20 ינו' 2004 (UTC)

בויקיפדיה הערבית יש תוכן עניינים, והיא שפה די דומה לעברית מבחינת RTL, אז מדוע אין בויקיפדיה העברית תוכן עניינים? נראה לי שזה מעניינם של המפתחים

סידור תוכן עניינים[עריכת קוד מקור]

רציתי לדווח לויקיפדים העבריים כי פניתי לbrion (שמסוגל לשנות דברים בקוד המערכת), והסברתי לו שאין תוכן עניינים אוטומטי (דבר הנדרש בערכים רבים), הוא אמר שהוא יסתקל על זה. אני מקווה שכתוצאה מכך שהערתי את תשומת ליבו ישתנה משהו בקרוב- דבר כזה יוכל לעלות את רמת הניווט בכל ערך וערך ויהפוך את הויקיפדיה העברית לנוחה הרבה יותר למשתמש. ערן 19:31, 29 ינו' 2004 (UTC)

ערן יקירי,
Brion הוא המתכנת של המערכת, והוא זה שהצליח לבנות את הויקי בעברית, כולל הטיפול משמאל לימין.
כמה שפניתי אליו, הוא לא ממש התייחס אלי. אני כבר התייאשתי ממנו, והנה אתה הצלחת - כל הכבוד.
תוכן עיניינים אוטומטי הוא מזמן "חלום" שלי. כל הכבוד לכוחות הצעירים שהצטרפו לויקי. ^^ דוד1 22:11, 29 ינו' 2004 (UTC)
שמח מאוד שהוא באמת התייחס אליי וביצע את זה, אני מאמין שזה ישפר מאוד את הניווט בויקיפדיה ועכשיו היא תהיה ידידותית בהרבה למשתמש. אבל התוכן עניינים אומנם עובד אבל לא מתורגם- כלומר צריך במקום table of content שיהיה רשום תוכן עניינים, ונוסף לכך שיהיה מיושר לצד הנכון...
שמתי לב שהופיעה לי כפתורי edit קטנים בהמון מקומות בויקיפדיה, האם אני יכול בהעדפות שלי להחליט שאני לא יראה את זה?
ערן 05:20, 30 ינו' 2004 (UTC)


התוכן נהדר, ונוח מאוד, אבל האם ניתן לישרו לימין ולשנות את הכיתוב לעברית? -רונן
לי אין גישה לכך. בכל מקרה פניתי ל"בריון" (brion) והוא ואני תרגמנו את התוכן עניינים, עדיין צריך לעשות שיהיה מימין לשמאל. דבר נוסף, למפעילי מערכת יש אפשרות לתרגם אז אם התרגום לא טוב- או שהם רוצים לשפר אותו, הם יכולים לעשות כן. בהזדמנות זאת אני רוצה לבקש ממפעילי מערכת להוסיף אותי לרשימת מבקשי דירוג ה"מפעיל מערכת" (כיוון שאין לי גישה לשינוי הדף ההוא). ערן
נראה כי תוכן העניינים כעת גם סודר כך שיהיה מימין לשמאל. אולי עכשיו גם ישנו שהedit יהיה בצד הנכון (הכפתורי edit הקטנים)... שוב תודה לbrion ערן 09:20, 1 פבר' 2004 (UTC)
אכן נראה מצוין! כדאי לשנות בדפי העזרה שיש לציין כותרות בהדגשת = ולא בהדגשות אחרות (יש משתמשים שמדגישים כותרות עם שלושה '. F16
אני חושב שבריון עדכן את כל גרסת ה- WikiMedia יש תוספות מעניינות רבות. אני ממליץ לגשת להעדפות ולראות שם את האופציות הרבות שנוצרו. בין השאר אפשרות להוריד את ה[edit] המעצבנים בכל פסקה או סרגל כלים משופר לחלון העריכה.
דרך אגב, לפי ה-Mailing list בריון עסוק בימים אלו בהתקנת תשעת השרתים החדשים שנקנו בכספי ההתרמה של חודש שעבר. רק לשם השוואה, כיום יש רק שלושה שרתים מקרטעים!
מאיר מ 20:31, 1 פבר' 2004 (UTC)
אכן נוספו תוספות חשובות ומעניינות, אבל לדעתי לא רבות. עכשיו אנחנו כמו ויקי-EN וזה ממש מעודד.
אגב, כפתורי ה-EDIT המעצבנים חלק מכם, מאפשרים לערוך כל פסקה בנפרד, מה שמקל לדעתי מאד על העריכה.
אגב (2) "שלושת השרתים המקרטעים" נתנו סמוך לנפילה האחרונה שלהם, ביצועים ממש מצוינים, כולל אפשרות לחפש בעזרת ויקי (כמו לעותק המעודכן של ויקי, ולא לעותק ישן שלה, בה מחפש GOOGLE)
אגב (3) לא רואה שימוש של ממש בכפתורים שמעל העריכה: BOLD ITALIC וכדומה - האם אתם גיליתם מה יתרונם? ^^ דוד1 21:36, 1 פבר' 2004 (UTC)

בעיה טכנית בתוכן עניינים של ערכים גדולים[עריכת קוד מקור]

הסתכלתי על קוד HTML של תוכן העניינים המתכווץ, ויש שם בעיה מוזרה. בגרסה האנגלית תת-סעיפים מוזזים ימינה ע"י הוספת קוד

<div style="margin-left:2em;">. 

אבל בגרסה העברית נשמרה אותה עריכה, שאין לה משמעות בגלל היישור הכללי לימין. אולי מי שאחראי על הצד הטכני של האתר יחליף את margin-left ל-margin-right, זה עשוי לעבוד. בברכה, מקסים. Iorsh 08:05, 18 פבר' 2004 (UTC)

לידיעה: הפתרון שמצא לזה Brion הוא: <div style="margin-bottom:0px;"> ^^ דוד1 19:28, 18 פבר' 2004 (UTC)
אולי תסביר את עצמך, דוד?

פיצול התוכן לשתי עמודות[עריכת קוד מקור]

ראו למשל את התוכן הארוך בתוכנית אפולו. יוצר "חור" בקריאת הערך. לעיתים ניתן למלא את החור בתמונות. אבל לדעתי, עדיף לפצל את התוכן לשתי עמודות וכך גם למלא את החלל וגם לקצר את אורך התוכן מבחינת הגלילה. האם זה ניתן?אודי - שיחה 10:43, 9 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

אין אפשרות טכנית לזה, ואני חושב שגם לא נכון לאפשר את זה כיוון שזה שובר את המבנה תוכן העניינים הסטנדרטי. יש אפשרות להשתמש למשל בתבנית:תוכן שמאל (שגם היא לא כל כך מקובלת) כדי להציג את תוכן העניינים משמאל, ואפשר להשתמש בתבנית:הגבלת תוכן עניינים, אבל כנראה שהפתרון הנכון ביותר הוא לא ליצור כל כך הרבה כותרות. ערן - שיחה 22:42, 9 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]