שיחת קטגוריה:זנות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הועבר מקטגוריה - יצאניות[עריכת קוד מקור]

למה לא זנות? אומנם מילה לא נעימה, אך קצת פחות תלוית מגדר. דורית 16:27, 17 יולי 2005 (UTC)

איני רוצה ליצור כאן בעיות מגדריות, לא לפגוע בכבודן של הנשים, ולא לקפח חלילה את הגברים העוסקים במקצוע זה. את מפעילת מערכת, שני את הקטגוריה לפי טעמך. יצרתי אותה רק בשל העובדה שהערך קסווירה הולנדר היה חסר קטגוריה. אלמוג 16:32, 17 יולי 2005 (UTC)
לפני שכל הגברים מתחילים לצעור חמס, רק שאלתי למה, לא ידעתי שכ"כ מפחדים ממני פה. פשוט נראה לי הגיוני יותר, יש לך בעיה עם השינוי? עם זה שהמילה יחסית פרובוקטיבית? דורית 16:40, 17 יולי 2005 (UTC)
אין לי שום בעיה, וכן, את לא יודעת שכולם כאן מפחדים ממך, הייתי אומר "משקשקים", כי בדרך כלל המדובר במי מבינינו שיש לו מה לשקשק אלמוג 16:43, 17 יולי 2005 (UTC)
כן, בטח :) למרות שאני עדיין מחכה לתשובה ממך באשר לנושא הידוע לשמצה. דורית 16:48, 17 יולי 2005 (UTC)

לדעתי הקטגוריה בטעות יסודה. אין כל סיבה לסווג את רחב הזונה לקטגוריה זו. היא אמנם הייתה זונה, אבל לא בזכות עיסוקה בזנות נכנסה להיסטוריה, אלא בזכות פעילותה כמשת"פית של המרגלים. פעילות זו הייתה מכניסה אותה לתנ"ך גם אם הייתה משפטנית או סוציולוגית, למשל. למעשה המקרא אינו מספק לנו אפילו שמץ של מידע על פעילותה כזונה. לפיכך די בסיווגה לקטגוריה אישים בתנ"ך. המקרה של קסווירה הולנדר מעט יותר מורכב, אך גם היא התפרסמה יותר כמנהלת בית בושת וכיועצת מין, ופחות כזונה. הדמות היחידה שעולה כרגע בדעתי שנכנסה להיסטוריה כזונה ותו לא היא דיוויין בראון, שעשתה מה שעשתה עם יו גרנט. מובן שאם יופיע בוויקיפדיה ערך על גברת זו, נאלץ לפתוח קטגוריה:צרכני זנות, שבה יופיע יו גרנט. בהתאם לקריטריון שאומרת שקטגוריה תיפתח לאחר שיהיו ערכים הראויים להיכלל בתוכה, אני מציע לדחות פתיחתה של הקטגוריה יצאניות למועד שבו יתממש קריטריון זה. לא כל מקרה בודד שאין לו קטגוריה ספציפית מצריך פתיחה של קטגוריה בת ערך אחד. דוד שי 17:04, 17 יולי 2005 (UTC)

אז למחוק את הקט'? מבחינתי אין בעיה. אגב כשאני רוצה להעביר קט' למה אין לשונית העבר? דורית 17:07, 17 יולי 2005 (UTC)


הרשה לי שלא להסכים. ישנם מקרים הסטוריים רבים של עוסקים בזנות שלאחר מכן התפרסמו בתחומים אחרים, והדבר היה לחלק מפירסומם, ולאחר מכן התפרסמו בתחומים אחרים. אני חושב על אוויטה פרון, ז'אן ז'נה (למיטב זכרוני), או אפילו זלמן שושי. אני מציע להשאיר הקטגוריה, שכן גם לגבי רחב וגם לגבי הולנדר המדובר בסיווג בעל משמעות, כמו גם לגבי מקרים רבים נוספים. אלמוג 17:11, 17 יולי 2005 (UTC)