שיחת קטגוריה:פילוסופים קדם-סוקרטים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם לאחד את הקטגוריות: פילוסופים קדם-סוקרטים ופילוסופים בעת העתיקה ???[עריכת קוד מקור]

קטגוריה:פילוסופים בעת העתיקה מספיקה. קטגוריה נוספת עבור פילוסופים קדם-סוקרטים לא תוסיף כלום. אוהד ל 06:10, 19 פברואר 2006 (UTC)

אוהד היקר. אני מעריך את דעתך התומכת במיזוג שתי הקטגוריות, אולם אני סבור שמבחינת התועלת שעשויים להפיק המשתמשים בוקיפדיה, כדאי להפריד בין הקטגוריות, כלומר: להשאיר קטגוריה אחת של פילוסופים קדם-סוקרטים, ובה לכלול רק פילוסופים יוונים. לצידה להשאיר קטגוריה של פילוסופים בעת העתיקה שאינם יוונים. ההבחנה חשובה מאד מבחינת הבנת תולדות הפילוסופיה. מקובל להבחין בתולדות הפילוסופיה בין פילוסופיה מערבית ופילוסופיה מזרחית, ומקובל לראות בפילוסופיה היוונית הקדם-סוקרטית את ראשית הפילוסופיה המערבית. גולש שירצה ללמוד על ראשית הפילוסופיה המערבית ימצא תועלת מרובה בקטגוריה שתרכז את כל הפילוסופים הקדם-סוקרטיים. לעומת זאת, גולש שירצה ללמוד על שרשי הפילוסופיה המזרחית יוכל להפיק תועלת מן הקטגוריה השניה.
כך או כך, ודאי לא כדאי לכלול את כל הפילוסופים הללו בקטגוריה אחת, משום שהמפריד ביניהם רב מן המשותף.
בברכה י. 08:32, 19 פברואר 2006 (UTC)
אני מסכים עם י., ומוסיף שקטגוריה:פילוסופים קדם-סוקרטים תוכל להיות תת-קטגוריה של קטגוריה:פילוסופים בעת העתיקה. דוד שי 05:49, 20 פברואר 2006 (UTC)
זה לא נכון. העת העתיקה הוא מושג גמיש מאוד ונזיל מאוד ובמובן שבו אנחנו משתמשים תקף בעיקר לאירופה ולא למזרח הרחוק. גילגמש שיחה 05:51, 20 פברואר 2006 (UTC)
ייתכן שהמושג נזיל, אך עובדה היא שהמושג קיים ונמצא בשימוש נפוץ. אתה יכול להגדיר את גבולותיו כך שיהיה פחות נזיל, או להציע מושג חלופי מוצק יותר. אם העת העתיקה מתייחס בעיקר לאירופה, איזה מושג מתייחס לתקופה זו באסיה וביבשות אחרות? כידוע גם שם היו חיים באותה עת. דוד שי 06:05, 20 פברואר 2006 (UTC)
אני לא מתמצא בתולדות המזרח הרחוק, אבל אני יודע שהחלוקה שם שונה. מה גם, אין קשר בין הסינים העתיקים ליוונים העתיקים. עדיף לבנות שני עצים - פילוסופים מזרחים עתיקים ופילוסופים מערבים עתיקים (שמות זמניים) כאשר תחת הראשון יש להכניס את כל מי שגר בהודו ומזרחה ובשנייה את המזרח התיכון ואירופה (בעיקר רומא ויוון). את שני העצים אפשר לאגד תחת "פילוסופים עתיקים" אבל בקט' זו אין לשים ערכים עצמאיים. גילגמש שיחה 06:08, 20 פברואר 2006 (UTC)
גישה זו סבירה בעיני, עכשיו שמומחי הפילוסופיה יתרמו את חלקם. דוד שי 06:17, 20 פברואר 2006 (UTC)