שימי רון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שימי רון
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 9 בדצמבר 1962 (בן 61)
ישראלישראלאשקלון, ישראל
שם לידה שמעון אהרון
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1985
עיסוק זמר
סוגה מוזיקה ים תיכונית, מוזיקה מזרחית
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אחים ראובני, בן מוש הפקות, אבי גואטה, אלי אזרזר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שימי רון (שם לידה: שמעון אהרון; נולד ב-9 בדצמבר 1962, אשקלון, ישראל) הוא זמר ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רון נולד באשקלון כשמעון אהרון למשפחה ממוצא טריפוליטאי. כשהחל את הקריירה המוזיקלית שלו שינה את שמו לשימי רון (קיצור של שמו המלא) בתקווה ששם זה יהיה קליט ומסחרי יותר.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

רון החל את הקריירה המוזיקלית שלו ב-1985, כזמר הבית של מועדון לילה בתל אביב. רון אירח במועדון שמות מפורסמים במוזיקה המזרחית והים תיכונית ביניהם זוהר ארגוב, חיים משה, מרגלית צנעני (שהחלה אז את קריירת הסולו שלה) ועוד.

הצלחתו של רון הובילה אותו להוצאת אלבום הבכורה שלו בהמשך השנה, להיות איתך, אותו הפיק אמרגנו אלי בנאי (לעתיד אמרגנה של זהבה בן). התפרסם מתוך אלבום זה השיר "שעת פרידה", אך בפועל האלבום לא קודם בצורה טובה ונחל כישלון מסחרי. הוא יצא על גבי תקליט ויניל וקלטת אודיו ובהמשך הודפס על גבי דיסק. גרסת ה-CD של האלבום נתנה לאלבום פרסום רחב יותר.

ב-1989, לאחר שסיים את העבודה על אלבומו השני, נדבק רון במחלת מעיים קשה ששמה אותו בסכנת חיים והוא הובהל לבית החולים. למרות השערת הרופאים לפיה הסיכויים להציל את חייו קלושים, הם הצליחו לטפל בו ולהציל את חייו. בראיונות שלאחר ההחלמה סיפר רון שרב מקובל הגיע לבית החולים כדי לברך אותו ברפואה שלמה, וחולל נס שהדהים אף את הרופאים בעצם התגשמותו:

הוא בא אלי, ברך אותי ואמר לי שתוך כמה ימים אני אצא חי, שלם ובריא. אמרנו "אמן", אבל מסביבי לכולם היה קשה להאמין, אבל זה מה שהיה. תוך כמה ימים, הרופאים בדקו אותי ואמרו שהחיידק פשוט נעלם ועכשיו הכל מאחורי. עם עובדות אני לא מתווכח.

האלבום, שנקרא "מייחל לבואך", יצא במהלך תקופת האשפוז בבית החולים. באלבום הופיעה גרסה חדשה לשירו "שעת פרידה" ולשירים נוספים מהאלבום הראשון, מחרוזת של שירי עם בערבית וכן הלהיטים "שבויה באהבה", "אמרי לי למה", "מזוג כוסית" ו"ילדה יפה שלי". שיר הנושא של האלבום הפך ללהיט גדול והביא לרון את החשיפה לה ייחל. הוא הפך לכוכב ים תיכוני ומזרחי בולט ולזמר מועדונים מבוקש, אם כי באותה תקופה היה עדיין ברור שהוא לא יכול להופיע עקב מחלתו. האלבום זכה להצלחה רבה.

ב-1994, לאחר תקופת התאוששות מהמחלה, הוציא רון בחברת בן מוש הפקות את אלבומו המצליח ביותר אהבה ים תיכונית. את האלבום הפיק היחצ"ן והמפיק גברי מזור, והוא הורכב ברובו מגרסאות כיסוי לשירים ידועים כמו "להשתטות לפעמים" של גבי שושן, "בלדה לשוטר" של אושיק לוי, "תני לי סיבה" של להקת "בנזין", "אל תשכחי אותנו" של מיסטר הרי, "יפו" של הרצל קביליו, ורק מעט שירים מקוריים כ"נערה צוענית" (מילים: אלי גבאי, לחן: עופר לב), ו"תני לי צ'אנס" (מילים ולחן: שמואל חזי). עיבודי השירים נחלקו בין דודי רוזנטל, משה בן-משה ('בן-מוש') ואושר כהן. האלבום נמכר מלמעלה מ-40 אלף עותקים והגיע למעמד של אלבום פלטינה.

ב-1997 הוציא רון את אלבומו הבא שימי רון בהופעה חיה, שלמרות שמו הוקלט באולפן הקלטות ומחיאות הכפיים בו היו מבוימות או שנגזרו מתוך הקלטה אחרת. גימיק זה היה "צו האופנה" של תעשיית המוזיקה הים תיכונית, לאחר הצלחת אלבומו השני של אייל גולן - "בהופעה חיה". האלבום, שזכה להצלחה מסחרית פחותה מקודמו, הורכב כולו ממחרוזות שירים בעיבודו של שי ראובני.

ב-1998 השתתף רון באלבום-פרויקט חברים שרים זוהר, שבו ביצעו זמרים מהז'אנר המזרחי והים תיכוני גרסאות כיסוי לשיריו של זוהר ארגוב. באלבום חידש רון את השיר "הולך אדם".

ב-1999 יצא שירים מבית אבא, אלבומו הבא של רון. האלבום כלל מחרוזות בערבית לשירי עם מטריפולי ומתוניס. רון סיפר על האלבום שהוא "הרגיש חובה" לסגירת מעגל שכזו היות שהוא בן העדה הטריפוליטאית.

ב-2001 התחרה רון בקדם אירוויזיון עם השיר "ארץ מאושרת", שכתב דורון דוידסקו, הלחין אלי ניסמן, ועיבד אריה ברקוביץ'. רון הגיע למקום השישי בתחרות, והשיר עצמו זכה להצלחה והגיע למקום הראשון במצעד הים תיכוני של רשת גימל ומושמע עד היום ואף הפך לריקוד עם.

באוקטובר 2013, לאחר דממה תקשורתית ארוכה, הוציא רון את השיר "כוכבים", שנכתב והולחן על ידי אופיר כהן, ועובד והופק מוזיקלית על ידי אלי קשת. רון המשיך את שיתוף הפעולה עם אופיר כהן, ובדצמבר 2014 יצאה הבלדה "איך הימים", לעיבוד והפקה מוזיקלית של עמוס כהן.

ב 17 בינואר 2018 הוציא את השיר "התמונות שעל הקיר" שכתב גל שריג ללחן עיבוד והפקה מוזיקלית של עמוס כהן.

ב 26 בנובמבר הוציא את הדואט "אהבה אוניברסלית" יחד עם הראפר אלי בי את השיר כתבו והלחינו אפי מצגר ורועי כהן לעיבוד והפקה מוזיקלית של נדב ביטון.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]